Tujina

Carla del Ponte: Šokirana sem, to ni pravica

Haag/Beograd, 20. 11. 2012 11.29 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Carla del Ponte je zaradi oprostilne sodbe za Gotovino in Markača zelo razočarana. Z razsodbo se nikakor ne strinja in razume ogorčenje Srbov. Meni, da je haaško sodišče svojo kredibilnost postavilo pod vprašaj.

Nekdanja glavna tožilka haaškega sodišča Carla del Ponte je v intervjuju za srbski Blic dejala, da sodba, po kateri sta Ante Gotovina in Mladen Markač odkorakala na svobodo, ni pravična. "Šokirana sem. Bila sem zelo presenečena in zgrožena," je dejala.

Zdi se ji popolnoma neverjetno, da je sodišče tako razsodbo sprejelo po tem, ko je bil Gotovina obsojen na 24 let zapora. "Neverjetno. Tega ne morem sprejeti," je povedala. Del Pontejeva sočustvuje z vsemi srbskimi žrtvami, ki so bile žrtve zločina. "Zločina, ki smo ga zelo trdno dokazali z dejstvi," je povedala. Dodala je, da je dokaze sodišče mogoče drugače interpretiralo. "V vsakem primeru je to nesprejemljivo," je dejala.

Del Pontejeva je dejala, da je zaradi oprostilne sodbe za Gotovino in Markača zelo razočarana.
Del Pontejeva je dejala, da je zaradi oprostilne sodbe za Gotovino in Markača zelo razočarana. FOTO: Reuters

Del Pontejeva sicer ni brala razlage sodišča, a je poudarila, da se z novo razsodbo nikakor ne strinja. "Srbska vlada in Srbi ne morejo sprejeti take razsodbe in strinjam se z vsem, kar so povedali na televiziji," je dejala in dodala, da je jasno, da se je zločin zgodil. In zdaj se postavlja vprašanje, kdo ga je zakrivil. "Videli bomo, kaj se bo zdaj dogajalo, a to zagotovo ni pravica," je ponovila.

Po njenem mnenju je s tako razsodbo haaško sodišče pod vprašaj postavilo svojo kredibilnost. V naslednjih 15 dnevih pričakuje še razsodbo glede Ramuša Haradinaja. Temu v Haagu vnovič sodijo za vojne zločine na Kosovu leta 1998, med drugim za uboj najmanj osmih ljudi, med katerimi so bili Srbi, Romi in Albanci. Del Pontejeva meni, da bi se lahko tudi v tem primeru ponovila oprostilna sodba. "Veste, zelo sem razočarana," je dodala.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (125)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pepermint
20. 11. 2012 18.39
+14
Cela Hrvaška se norčuje iz tako imenovane "traktoriade", kar je lep dokaz da so bežali civilisti - kmetje z družinami. In ne vojska v tankih. Po kratkem postopku so pregnali 250.000 ljudi z njihovih domov, okoli 2.000 so jih izločili iz kolone in jih likvidirali kar ob cesti (obstajajo posnetki na youtube) - Hrvati pa govorijo o "osvoboditvi"! Umazano delo je za Hrvate opravil muslimanski 5.korpus iz Bosne! Oprostitev je sramotna in zelo krivična. Srbi so bili v tem delu Hrvaške večinsko prebivalstvo, enako kot so Albanci v srbski pokrajini Kosovo.
Gavrane20
20. 11. 2012 19.14
-1
justime
20. 11. 2012 21.48
-6
to so trditve za ljudi brez zgodovinske osnove.ali ste slišali že za sistematično naseljevanje srbskega življa po državah nekdanje juge že od kraljevine? jačanje vojske in postavljane svojih na vodilna mesta? in to vse z nekimi cilji.!!! prosim če berete še kakšne neodvisne knjige ki vam bodo lahko prikazale tudi kakšno drugo plat zgodbe.
big_foot
20. 11. 2012 18.02
+1
Ne da bi ravno maral Hrvate, ampak sramota je že to da so Gotovino spravili v Haag in da se je moral skrivat.... pa a ste vsi malo mimo, TIP JE BRANIL SVOJO DRŽAVO PRED AGRESORJI. Sigurno je naredil kako oslarijo, ampak da bi pa srbe v stilu Srebrenice dejte no. Sedaj se srbi bunijo pa KDO JE KOGA NAPADEL????
ortodox
20. 11. 2012 18.15
+2
big_foot
20. 11. 2012 18.16
+0
atke
20. 11. 2012 18.19
+4
ortodox, ni dovolj ponavljat ne resnico da bi postala resnica. hehe
razor_
20. 11. 2012 18.22
+2
vonbos
20. 11. 2012 18.31
+4
NDH
20. 11. 2012 18.35
+2
sava27
20. 11. 2012 18.49
-4
BIG F-stil srebernice...a ves koliko je bilo tam ubitih srbov in ja tudi muslimanov-ampak govorim sedaj o srbih-kaj za vraga nekaj pametujes,o cem ti pises,kdo je bil agresor...nimas pojma a pametujes sto na uro-v bistvu se smesis.
fobija
20. 11. 2012 20.14
+2
sava27, tako kot so uvažali v Slo s helikopterji pomoč v vojašnice pod RK oznako, tako so jo pripeljali iz Srbije v kao krajino po cesti, ker so zasedli ozemlje in vse od Karlovca (bolnice), Slunj pa je itak bil vojaški poligon JLA, nakar Plitvice niso bile prehodne, veš pa tudi za podzemno letališče pod Plešiivico, proti morju pa so imeli v zasedbi Udbino, letališče, kaj ni to strategija, kaj niso vedeli kaj hočejo, ne enakopravnosti, še kaj dosti več. Je pa res, da ko se je Tuđman pojavil, so v Bg-akademiji vedeli, zakaj je moral emigrirat, jaz samo vem, da je bil Titov general.
faronika
20. 11. 2012 17.49
+16
se strinjam z izjavo del pontove
Zagreb..Rocks
20. 11. 2012 17.57
+0
faronika, ne laži, ti dobro veš da se ti ne strinjaš z izjavo tega del ponte tipa. Priznaj.
D*E*L*I*J*A
20. 11. 2012 18.09
+3
Zagreb..Rocks
20. 11. 2012 18.14
-6
delija- kaj ti delaš v Sloveniji?? iščeš socijalno pomoč?? GET A JOB ! !
Dobrovoljac
20. 11. 2012 17.48
+17
Prvič v življenju se stirnjam z njo!
atke
20. 11. 2012 18.15
+2
atke
20. 11. 2012 18.15
atke
20. 11. 2012 18.16
atke
20. 11. 2012 18.16
-1
atke
20. 11. 2012 18.16
-1
verjetno tudi 10 krat več kot vsi ostali skupi.
vonbos
20. 11. 2012 18.34
+1
dq
20. 11. 2012 17.19
+3
Srbi a zdej pa naute pluval po karli del ponte??? se kr odenkrat usi strinjate z njo, ucasih je bla pa za vas najhusa zenska!!!!
vonbos
20. 11. 2012 18.35
+5
dol je hodila na eno porcijo čevapov k miloševiču
Pepermint
20. 11. 2012 18.43
+3
Tudi Karla je dojela, da je kar malo preveč očitno, da je Haag formiran z namenom, da bi za vse žrtve krvave vojne obsodil le eno stran!
JurijGrmMlajsi
21. 11. 2012 14.31
-1
Ppermint ni prvič! To je že izjavila ko so oprostili Hardjinaja. Zdaj se lahko ta zgodba ponovi!
Draža
20. 11. 2012 17.00
+22
Vojne zločince nazaj v Haag,pa da se sodi kot se spodobi.
dražek85
20. 11. 2012 16.19
-5
mam obcutek da ji je milošević junfer vzel. edino tako si lahko razlagam to njeno sprenevedanje
atke
20. 11. 2012 16.30
+7
ma keš je dobila. pa gdaj se odkrilo so je spokali v pokoj.
madaja
20. 11. 2012 16.11
+16
tudi hrvati imajo masla na glavi
atke
20. 11. 2012 16.12
+1
žal, rabi se priznat da tudi vi mate masla na glavi. pa hrvati tudi niso nedolžni. itak. ali daleč manj kot srbska mitomanija ponavlja
madaja
20. 11. 2012 16.15
+5
atke
20. 11. 2012 16.20
+1
Zagreb..Rocks
20. 11. 2012 16.20
-12
madaja ne laži, Hrvati nimajo masla na glavi in ti dobro veš da je to resnica. Priznaj.
atke
20. 11. 2012 16.22
+7
Zagreb..Rocks: v primerjavi s srbijo nima. ampak. hrvaška v bosni ni bila popolnoma nedolžna. to je največja napaka hrvaške. seveda v bosni nikje ni bilo tko kaj hudega kot srebrenica. ampak ni bila nedolžna v bosni
atke
20. 11. 2012 16.24
+4
pa še nekaj. ni hrvaška tolk nekaj ubijala v tisti vojni, nikje. tudi ne v bosni. hrvaška je največja napaka bila da ni obsojala posameznike kateri so uzeli pravdo v lastne roke.
Pepermint
20. 11. 2012 18.56
+2
V Jasenovcu stoji spomenik za pokole iz 2.sv.vojne. Tam je umrlo skoraj 1.000.000 ljudi. Večina Srbov in tudi ogromno Slovencev! Zločine so zagrešili Hrvati. Kaj pa to?
justime
20. 11. 2012 21.40
+0
pepermint malo beri zgodovinske knjige in ne zgolj srbsko propagando
JurijGrmMlajsi
21. 11. 2012 14.42
+1
PEpermint Tam je umrlo ok 100 000, v celi NDH pa 400 000, od tega 330 000 Srbov (tu govorimo SAMO o civlistih, da ne bo kdo začel s "četniki"). še vevdno pa je v štirh letih umro VEČ srbskih civlistov kot vseh skuaj, vojakov in civlistov, v vseh balkanskih vojanh od 1991-1999. Drugače pa je napihovanje štrvilk stari balkanski hobi- Bošnjaki so dolgo operirali s številko ki je že zdavnaj overžena- 250 000 je pravzaprav 102 000 in to so spet VSI (Hrvati, Sbi, Bošnjaki, civlisti in vojaki) Pa tudi mitomanija jim ni tuja! Albanci so Iliri oz celo Pelazgi, Aleksander je bil Albanec itn Hrvati so iz Irana, Bošnjaki so gradili piramide .... Srbi spet imajo svoje finte (vsi na Blaknu so srbi, Srbi so Sumerci), ironično pa je to, da niti edenn od teh treh narodovne potrebuje zgodbic, saj so vsi trije zelo stari in z zelo impresivno zgodovino- trpimorvići na Hrvaškem, nemanjiška Srbija, Bosna pod Kotromanići ki je nekaj časa bila balkanska velesila...
Kozorog65
20. 11. 2012 16.08
+39
HAŠKO SODIŠČE JE NASPLOH ENA SAMA FARSA
Ksenofont
21. 11. 2012 14.46
+1
atke
20. 11. 2012 16.02
-10
ti lahko misliš kaj hočeš o sodišču. ampak se zgodovina tak zapiše.
atke
20. 11. 2012 16.02
-7
tvoji otroki v šoli budu brali drugačno kot ti misliš. ampak tko je.
sava27
20. 11. 2012 16.07
+12
ves kako je-naj se na koncu koncev pise kaj se hoce-brutalno umorjenih ljudi ne bo nic ozivelo...vsi pa vemo,da je to sodisce ena velika farsa.verjamem v to,da se bo pa zapisana zgodovina-resnica 1x spremenila.
atke
20. 11. 2012 16.07
+4
jast osebno sam mislo da hrvaška tudi bude saj mal kaznovana. ker dejansko ni popolnoma nedolžna. ampak je svet očitno v primerjavi s srbskimi zločini hrvatima tisto kaj je blo sklenio da bo pučšeno na reševanje hrvaškim lokalnim sudiščima. sklenili so da ni bilo tko hudo da bi v hagu rabilo bit zapisano.
atke
20. 11. 2012 16.08
+4
pa tolk je vsaki dan v sarajevu bilo ubitih
sava27
20. 11. 2012 16.12
+15
na bruhanje mi ze gre to-srbi,hrvati,bosnjaki-v tej glupi nizkotni vojni sem izgubila dosti prevec meni gragih oseb-vseh treh nacij.mi pa je res zelo nefer,da vsi na veliko obsojajo samo srbe-a poznam zgodbe z vseh strani...ves-kri je kri-ne glede kaj si po narodnosti-so samo slabi in dobri ljudje.
Bruhalnica24
20. 11. 2012 15.47
+0
Srbi so kolektivno nedolžni, njihovi zločini naj se izbrišejo, kaznuje pa tiste, ki so se postavili njim v bran. Ali kako je to razumet
samo56789
20. 11. 2012 15.34
+12
Zakaj Srbi ne zahtevajo plačilo vojnih odškodnin in povračila nakradenega premoženja v II. svetovni vojni s strani hratov, kot so zavezniki - zmagovalci v II. svetovni vojni zahtevali to od Nemčije ?
atke
20. 11. 2012 15.35
+1
samo56789
20. 11. 2012 15.36
+8
Na kateri strani pa je bila hrvaška država NDH ? Na strani poražencev.
samo56789
20. 11. 2012 15.38
+11
Koliko Srbov je bilo pobitih in izgnanih v zadnjih 100 letih na ozemlju današnje Hrvaške države ? Če to ne bi bilo izvedeno, Hrvaška država sploh ne bi mogla nastat.
atke
20. 11. 2012 15.40
-5
ja kaj so davali balvane. zakaj so skoz hotli ropat. zakaj so s UDBO progonili. zakaj so stjepana radića ubili. zakaj so bosnu bombardirali. zakaj so začeli prvo svetovno vojno. pa še marsikaj..
atke
20. 11. 2012 15.44
-12
hrvaška obstaja že saj 10 stoletja. je bila med prvimi kraljevinami v evropi. kakih 100 let..
veliki svizec
20. 11. 2012 16.21
+6
atke
20. 11. 2012 16.35
-4
vonbos
20. 11. 2012 18.43
+2
atke
20. 11. 2012 22.55
-1
ovo je dobro oprašanje kaj velik ljudi ne ve. četniki so najprej bili skup s ustašama a na starni nemčije. tek kasneje so četnici prešli na strano s partizani.
atke
20. 11. 2012 15.33
-12
ta žena je sigurno dobivala denarje tudi iz beograda. ma prepričan sam. tolk im je pomagala, ma od kje pride taka usluga. ni kaj kot keš.
tacamaca
20. 11. 2012 15.24
+3
Vključno z njo,.bi morali vsi v Haagu. sedet.
hiterkstrela
20. 11. 2012 15.15
-7
bogi njen mož!!!!
Vance
20. 11. 2012 15.09
+3
Prečital sem njeno knjigo Gospa tožilka in dobil občutek,da si je zelo prizadevala podaljševati svoj mandat predvsem zaradi astronomske plače.Vse ostalo zgleda kot lov na čarovnice in zadnja oprostilna sodba je le en dodaten dokaz.
nenasedaj
20. 11. 2012 14.56
+26
Bravo, Carla. Povedala ste resnico!
Ziggi
20. 11. 2012 15.03
-14
X-XY
20. 11. 2012 14.48
-13
Karla, kaj pa sojenje za genocid v Vukovarju? A je bilo pravično? Kje je bilo sojenje, v Beogradu? Koliko so dobili? Kdo? Cela Srbija bi morala v zapor, če bi bila pravica. Kje so izginuli iz bolnišnice? Kje je pokopan Siniša Glavaševič, novinar, ki je do zadnjega prosil za pomoč !!!! Ko boš si na ta in še druga vprašanja v zvezi s Srebrenico odgovorila, potem se lahko zgražaš.
SEMI@
20. 11. 2012 15.05
-7
Ziggi
20. 11. 2012 15.08
-7
maanx
20. 11. 2012 15.14
+22
Genocid v Vukovarju? No, ja, da ne bo še kaj res. Zakaj bi pa cela Srbija morala iti v zapor? A vas je celotna 8. miljonska horda ljudi napadala? Od starcev do otrok, pa do žensk? Pol bi za zločine v Oluji tudi morala odsedeti cela Hrvaška? Pa, zaradi genocida v Jasenovcu? Ne cvilite in ne prepisujte celotno krivdo na drugo stran. Niste imeli nič manj umazanih rok v tej vojni.
Mile91
20. 11. 2012 15.21
+29
Pa za Vukovar bi moral tudi cel takratnji hrvaški vrh v zapor, ker so izdali Vukovar za ceno priznanja Hrvaške.
Milf-Hunter
20. 11. 2012 15.24
+12
pacow_10@volja.net
20. 11. 2012 16.14
+9
ne glede če je kdo koga izdal, za to ljudje ne smejo umirati, še posebej nedolžni in ranjenci. če je vojna naj je vojna samo med vojaki.
ljubljana+
20. 11. 2012 19.07
+0
Genocid v Vukovarju se ni zgodil, drgač pa za vsak pokol je kriv neki drug pokol. Vsi ti pokoli so bili pravzaprav maščevanje. Ne vem pa kakšni so to agresorji stari ljudje otroci, ženske... Tko vsi označujejo Srbe v Kninu, Gotovina naj bi se branil pred agresorjem. Lepo vas prosim, če so sami Hrvati govorili o teh pobojih, potem jih pa neki zanikajo. Ne vem, če ste pred časom gledali oddajo na hrvaški televiziji, ki jo je vodil Latin. Je dostikrat imel teme glede "domovinskog rata", pričanja hrvaških branilcev je bila, da so vstopali v hiše in če je kdo bil v hiši so jih ubili, ne glede na starost. A je to za vas obramba pred agresorji? Na vseh treh straneh so bili poboji, na vseh treh straneh so imeli taborišča za svoje ujetnike, vse tri strani so posiljevale, klale itd. To vojno je treba gledati objektivno, ne se postavljat samo na eno stran. Tudi v Sloveniji ni bilo vse tako, kot se govori. Treba se je pogovarjati z ljudmi, ki so vse to doživeli. Mi smo lahko veseli, da se pri nas ni to dogajalo. Pa še to, dostikrat sem zasledila, da so se samo na srbski strani borili tuji plačanci, na hrvaški strani so se borili neonacisti iz nekaterih zahodnih držav, na muslimanski strani se pa ve kdo je dobil državljanstvo na lepe oči, sedaj pa imajo težave s temi istimi ljudmi. Za vsa ta grozodejstva je treba odgovarjat, tako Srbi kot Hrvati in Muslimani, pa da ne pozabimo Kosovarjev, tudi oni niso tako nedolžni kot se delajo da so.
fobija
20. 11. 2012 19.38
+1
ho, ho, ho sem se nekaj let po Oluji peljal skozi Knin in mu nič ni manjkalo, smo se ustavili na pijači in povem, da niti en blokec, hiša ni imela ene luknje v fasadi, sem pa dosti v Gospiću in Perušiču, tam pa je zgledalo, da je bojna črta zelo blizu; hotela Lika v centru Gospića ni bilo, ker so ga zbombardirali, most, ki povezuje Perušič - Gospić je bil porušen, ko pa so hoteli še enega ruknit skozi moje rodno selo, pa so zadeli pokopališče; zdaj pa hitro gledat koliko so ti kraji oddaljeni od "balvan revolucijonarjev" - ubogih seveda.
ljubljana+
20. 11. 2012 19.45
-5
Jah enako je z Vukovarjem, sploh ne zgleda kot da je tam divjala vojna. So hiše že renovirane, da ne govorim o stanovanjskih blokih, še lepši so kot prej. Vse je odvisno, koliko se je kdo angažiral za vse to.
JurijGrmMlajsi
21. 11. 2012 14.46
+1
Na Balkanu je vsak pokol genocid! srbi imajo Nevihto za genocid, čeprav je pravilen naziv etnično čiščenje, zdaj je Vukovar genocid. Če je vsak pokol civlistov genocid, so jih Američani zagrešili VEČ kot Nemčija, saj veselo pobijajo civliste v vsaki "pravični" vojni. A če se vrnemo v resnični svet- genocid zahetva načrtno iztrebljanje, ne pa nek pokol, ki sodi v kategorijo "vojnih zločinov". Tudi Američani niso pobijali civlistov, zato ker so biliArabci, Vietnamci, Srbi, pač pa zato, ker so strahopetci in najlažje je streljati na slepo.
redfox
20. 11. 2012 14.44
+0
Me pa prav zanima kolk, je iskrenosti,v tej njeni izjavi.
maestro56
20. 11. 2012 14.33
+3
stara čarovnica