Slovenija

FOTO: Žrtve prometnih nesreč na Žalah dobile svoj spomenik

Ljubljana, 13. 11. 2013 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Ob svetovnem dnevu spomina na žrtve prometnih nesreč so na ljubljanskih Žalah odkrili osrednji spomenik žrtvam prometnih nesreč. Čeprav se število smrtnih žrtev v Sloveniji vsako leto zmanjšuje, je prometna varnost še daleč od ciljev Vizije nič.

"Včasih se moraš tu ustaviti, da dojameš, kako je kdo, s hrbtom obrnjen proti tebi, sredi življenja odšel po cesti, ki ga je izvrgla v svoj vase izrečeni Zbogom," je zapisano na spomeniku.

V Sloveniji bomo v nedeljo zaznamovali svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč. To je dan, ob katerem se spomnimo vseh umrlih in poškodovanih v prometnih nesrečah skupaj z njihovimi bližnjimi, prijatelji, sodelavci, znanci, so zapisali v Zavodu varna pot. Število prometnih nesreč z najhujšim izidom se na slovenskih cestah v zadnjih letih zmanjšuje, a prometna varnost je še daleč od ciljev Vizije nič.

Aktivnostim ob dnevu spomina se tudi letos z različnimi dogodki pridružujejo številne občine ter vladne in nevladne organizacije. Koordinator aktivnosti je že sedmo leto Zavod varna pot, ki tudi letos v tednu pred tem pripravlja različne aktivnosti.

Spomin na žrtve prometnih nesreč - 4
Spomin na žrtve prometnih nesreč - 4 FOTO: Damjan Žibert

Na Žalah nov spomenik žrtvam prometnih nesreč

Obeleževanje spomina na žrtve prometnih nesreč poteka že od leta 1993, ko so spontani začetki prerasli v organizirano gibanje. Leta 2005 so ga podprli Združeni narodi, leta 2007 pa je Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) imenovala tretjo nedeljo v novembru za svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč.

Med drugim so danes na ljubljanskih novih Žalah odkrili osrednji spomenik žrtvam prometnih nesreč. Slovesnosti so se udeležili tudi predsednik republike Borut Pahor, generalni direktor policije Stanislav Veniger in vodja sektorja prometne policije Ivan Kapun.

Predsednik Zavoda varna pot Robert Štaba je v svojem nagovoru opozoril, da je v življenju veliko stvari, ki nas delijo. "Tudi posledice prometnih nesreč delijo. Delijo na tiste, ki jim je odvzeto življenje ali zdravje, ter na tiste, ki so odvzeli. Trpljenje je na obeh straneh," je dejal. Spomenik ponuja povezovanje in ne delitev, ponuja dialog, je poudaril Štaba.

V spomin na žrtve prometnih nesreč bodo po slovenskih cerkvah potekale tudi maše.

Na svetovnih cestah življenje izgubi 3560 ljudi na dan oz. kar 1,3 milijona na leto. Še 50 milijonov udeležencev v prometnih nesrečah je poškodovanih, pet milijonov pa jih za vedno ostane invalidnih, pišejo v Zavodu varna pot. V prometnih nesrečah na evropskih cestah pa je v letu 2012 po njihovih podatkih življenje izgubilo 27.700 ljudi, težje je bilo poškodovanih 313.000 udeležencev.

Statistika gre v pravo smer

V Sloveniji je medtem od leta 1991 do 2012 na cestah umrlo 6810 ljudi, poškodovalo pa se jih je več kot 309.000. Po podatkih državnega statističnega urada je samo v lanskem letu na slovenskih cestah umrlo 130 ljudi. Letos pa so policisti do minulega ponedeljka našteli 104 smrtne žrtve prometnih nesreč. V enakem obdobju lani jih je bilo 116.

Pas
Pas FOTO: Thinkstock

Mladi vozniki povzročijo največ prometnih nesreč

Najpogostejši vzrok prometnih nesreč ostaja nepravilni premik z vozilom. Neprilagojena hitrost pa je najpogosteje kriva za prometne nesreče z najhujšimi posledicami. Največ žrtev prometnih nesreč je bilo na območju Policijske uprave Celje, in sicer 20.

Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč so vozniki osebnih avtomobilov v starostni skupini od 24 do 34 let. Tudi veliko žrtev (letos 15) prihaja prav iz te starostne skupine, so pojasnili na policiji.

Vizija nič kot edini možni dolgoročni cilj vseh humanih družb

Natančnejši pogled na statistiko v letošnjem letu pokaže, da se je število prometnih nesreč v prvih desetih mesecih letošnjega leta v primerjavi z enakim obdobjem lani znatno zmanjšalo (z 19.011 na 15.558). Vse manj je tudi težje in lažje poškodovanih.

Prometna varnost se torej izboljšuje, vendar pa je še daleč od tako imenovane Vizije nič, dolgoročnega cilja, ki ga zasleduje Resolucija nacionalnega programa varnosti cestnega prometa za obdobje od 2013 do 2022.

Vizija nič je pozitiven in odgovoren odnos ustvarjalcev in udeležencev cestnoprometnega sistema, ki so s svojim celotnim delovanjem in ravnanjem dolžni preprečiti najhujše posledice prometnih nesreč ter zagotoviti varen dolgoročni cilj: nič mrtvih in nič hudo poškodovanih zaradi prometnih nesreč, izpostavlja resolucija. Kot poudarja, je z moralnega vidika to "edini možni dolgoročni cilj vseh humanih družb ter kot takšen jasen in razumljiv cilj vseh sodelujočih ustvarjalcev in udeležencev cestnoprometnega sistema".

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (44)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

sinhron
13. 11. 2013 16.16
+0
Če bi bile ceste pri nas vzdrževane , kot je treba in bi mladim šoferjem , ko pričnejo sami voziti preprečili uporabo močnih avtomobilov , da ne bi mogli divjati po cestah v vinjenem stanju in pod vplivom nedovoljenih substanc , bi se lahko z veliko verjetnostjo prebližali zero efektu .
donat323
13. 11. 2013 13.41
+4
sem moral zadnjič menjat oba sprednja amortizrja in to po 5 letih, desni je že kr dobr ropotal. Mi je reku mehankar, da jih zadnje čase kr dost menjajo, crkne pa najprej desni, ker je na cesti desni rob zaradi posedanja terena oz. slabe izdelave cest zmerom več lukenj in jam. Ne vem, zakaj plačujemo cestnino pa vinjeto, ceste pa v ...BANDA, futramo banke pa tajkune.
totalka
13. 11. 2013 12.36
+6
Slovenija je najbolj butasta dežela ker jo vodijo sami bedaki .....imamo največje kazni na svetu za prekrške kot bi bli Rokfelerji prejemke pa albanske......imamo šole v kjaterih je znanje likovne in glasbenega predmeta pomembnejšwe kot kaka matematika in fizika,imamo same ekonomiste leta ki počasi končujejo v zaporu .......skratka cela druga Švbica a nee gospodje osamosvojitelji !!????
mulc-slo
13. 11. 2013 12.26
+8
zmerom postanem živčen ko mediji oglašujejo koliko je žrtev za prometne nezgode, medtem ko nihče nič ne poroča in razmišlja o samomorih, ki so dvakrat številčnejši.... Tam ciljev ni, narod verjetno to počne iz ljubega dolgčasa.
24vohomurckov
13. 11. 2013 11.33
+6
...avtošole pa ;če rabiš izpit ,ga kupi!!!
24vohomurckov
13. 11. 2013 11.32
+1
..kje imajo tak cilj?....pa ja ne v sloveniji??
blokirani
13. 11. 2013 11.02
+11
Zavod varna pot? Se financira iz proračuna? S čigavim denarjem se je postavil spomenik? Ali ni to spet razmetavanje denarja?
mototurist
13. 11. 2013 10.48
+3
sanja svinja o ..... koliko je nesreč zaradi zdravstvenih težav kot naprimer nenadoma zapeljal v levo in podobno.
roaddogg
13. 11. 2013 10.44
-2
Število mrtvih na cestah se bo skoraj v popolnosti odpravilo, ko bodo proizvajalci v avtomobile inštalirali GPS tempomat... Preko satelita se bo nadzirala in prilagajala hitrost vozila glede na zakonsko predpisano hitrost odseka kjer se voziš... Dokler ne bo tega, bo pa še naprej pokalo...
voila moi
13. 11. 2013 12.29
-1
Prototip
13. 11. 2013 10.02
+2
v osnovne šole je potrebno obvezno uvesti vsaj eno uro na teden predmeta ki bi otroke učil prometne vzgoje in CPP-ja.v končni fazi bi imeli od tega vsi koristi,tako otroci kot družba,,,,
linksys
13. 11. 2013 09.49
-3
Najprej je pa treba seveda pokazat na mlade voznike. Sam sicer nisem več in jih ne zagovarajam, ampak zakaj je treba prov stereotipne pokazat na mlade voznike. Ja sej \"ruknejo\" avto mogoče na vsake tolko cajta, ampak večina mladih voznikov je precej previdna dones glede vožnje, ker so še \"frišni\" iz šole in je ta tolkle koštala, torej se zavedajo kaj so dal skoz in kr ne norijo u brez veze.... Sploh ni problem tolko v močnih motorjih in alkoholu. Problem je slovenska KLUTURA vožnje. Zakaj mora izpit veljat do 80 leta starosti. TO je treba ukint pa penzioniste dol spravt. oz izpit ti velja do 65 leta, če si mentalno in fizično sposoben greš na Vransko na varno vožnjo pa nej ti podaljšujejo naprej, arogantni so u 3pm. Vozijo izven naselij 55, k jih pa hočeš it prehitevat pa po gasu stisne, kao mulo ti mene pa že ne boš šišnu, isto se dogaja pri malo manj starejših voznikih; \"jest sm že tolkle km prevozu u življenju, mene ne bo noben j****\" in imajo vedno prov in izsiljujejo pa take.....določen % ljudi bo šlo vedno u mrtvo pijanih za volan, ne glede na kazni, državo, stanje, itd....to je zmer blo in zmer bo, na jetra mi gre k se država obeša na take k spijejo pivo ali dve, al pa mogoče dva deci vina pri kosilu večerji, pol pa kr naenkrat je alkohol problem v prometu, ja sej se nardi nesreča, sam ta oseba ni bla pijana da ne bi mogla vozit, po drugi strani je pa blo pa nekaj promilov, gre pa u statistiko... Mislm buče delate iz teh podatkov. Vsako leto eno in isto drgnete, mladi vozniki pa alkohol, nobeden pa se zares ne posveti stvari pa se vpraša, čemu so se nesreče dogajale... In zadnjič me je ujel radar in me je policist obravnaval kot najhujšega kriminalca ker sem v naselju peljal 57 km/h....seveda sm fasal kazen pa pike....Tko kot so včasih pobiral mostnino pa tlako delal, zdej policaji polnijo blagajno. POslušte radijo ker vsako jutro povejo kje so radaji, skoz na istih lokacijah....v določenih odsekih ni omejitev 50 al pa 40 zato, ker je veliko folka, al pa potencialna nevarnost, ampak zato ker je malo ravnine pa se vsakmu malo mudi pa prekorači mejo za +10km/h.... Skratka država nej poskrbi za boljši red, ne pa za očitno natego***je pri radarjih in patruljah pa se bodo ljude tud začel drugače obnašat. Tud sami lokalni policaji točno vejo kje so problematične osebe da norijo z avti pa vse sorte, ampak nič ne ukrenejo, pa ne govorim da so oni krivi...kriv je sistem, ker ko ga priprejo zaradi prekrška ga sodnica lepo oprosti, ker je bil revež neprišteven, nalsednji dan pa bum pa mamo tolke mrtvih..
buksl12
13. 11. 2013 11.29
+3
Če si že tako pameten in veš kaj je treba naredit zakaj se pa nerviraš za prekršek če si vozil prehitro pač plačaj.Zakaj ti gredo na zivce upokojenci marsikateri sigurno vozi bolje od tebe ker po tvojem pisanju se vidi kdo si.
voila moi
13. 11. 2013 12.32
-2
linksys, z večino zapisanega se kar strinjam.
SDS_je_poden
13. 11. 2013 09.43
-3
No članek lepo sovpada z včerajšnjim o kupljenih vozniških, sploh podatek za povratnike je GROZLJIV!
roaddogg
13. 11. 2013 10.42
-2
Splošna filozofija slovencev je, da so za povratnike krivi policijsti, ker so ravno oni povzročili, da se pijance in objestneže vrže ven iz prometa....
torkov
13. 11. 2013 09.21
+10
Tudi za varnost v prometu niso naredili nič: visoke kazni niso vplivali na število nesreč. Prav tako števila nesreč niso zmanjšale naše najslabše ceste v Evropi. Statistika se je izboljšala zaradi tehnološkega napredka v avtomobilski industriji in ni fer, da si eno društvo, ki nima nič s tem, pripisuje zasluge. In naj se že enkrat odločijo, kaj oz. kdo je glavni vzrok za večino nesreč. To se po njihovo spreminja na vsakih 14 dni, samo da ustreza temu kar nabijajo v javnosti.
walter2
13. 11. 2013 09.36
+4
Delam v Nemčiji na Bavarskem in ti lahko zagotovim,da Nemci saj v tem delu nimajo boljših cest.Edini problem pri nas so glave voznikov,saj v Nemčiji na veliko odsekih avtocest ni omejitev hitrosti in je odličen vozni park a po lastnih izkušnjah vidim,da vsi ne divjajo(plin do konca)kot pri nas.Kazni za vožnjo pod vplivom alkohola pa so astronomske,tudi po 2500 eur,če imaš več kot 1promila.
torkov
13. 11. 2013 09.40
+0
Govorim o navadnih cestah in ne avtocestah, saj tudi večina nesreč se zgodi zunaj avtocest. Pri navadnih cestah pa smo v FLOP 3, kar so pokazale tudi številne raziskave evropskih združenj. Pri avtocestah pa sem že večkrat slišal, da so težava vozniki. Sam nimam izkušenj, saj še nisem bil v Nemčiji.
F10
13. 11. 2013 10.41
+2
Nemci imajo ze ob rojstvu drugo predstavo o cestnem prometu kot mi.
roaddogg
13. 11. 2013 10.48
-1
Kakovost cest bi rekel da bi bila prej problem za motoriste, kot za avtomobiliste... Folk pa umira na cestah zaradi brzine in alkohola..
torkov
13. 11. 2013 10.53
+3
To, da je za motoriste kriza, je res. Samo tudi jaz, ko se peljem in to v Ljubljani, se moram konstantno izogibati luknjam. Pred dobrim tednom mi je pa zaradi ene take luknje tudi počila guma. Če bi peljal v tistem trenutku okoli 60, bi me z lahkoto odneslo na nasprotni pas in seveda v uradni statistiki bi bil zabeležen, kot povzročitelj nesreče zaradi neprilagojene hitrosti :)
roaddogg
13. 11. 2013 11.11
+1
Jz sm v tunelu zapeljal na neki trdega in presekal gumo in zvil platišče.. Tunel ni bil razsvetljen, taki dogodki so pač nepričakovani...
torkov
13. 11. 2013 11.30
So delno pričakovani, če je cesta v tako slabem stanju, da obstaja možnost, da se to zgodi. Če pa nekdo nekaj vrže na cesto in zapelješ čez, pa se strinjam da je nepričakovano in da niso krive nobene službe.
roaddogg
13. 11. 2013 13.50
Iz kamiona lahko pade del gradbenega materiala, kamenje.. karkoli... Lahko se zdej kregamo ali je prevoznik kriv ali ne.. V vsakem primeru pa bova morala do vulkanizerja..
100ub
13. 11. 2013 08.33
+8
Vsem umrlim v prometnih nesrečah , ter umrlim nasploheno veliko spoštovanje.Glede naslova članka in napisanega v njem pa tole. Malo grdo pa vseeno \"j...ebe se državi za umrle v prometnih nesrečah država je lačna denarja in še večjeh kazni prekrškarjev.* se Pahorju v končni fazi za vse skupaj .On si je utrdil položaj višjega upam da v Sloveniji ne moreš dobiti. in pa da se dogaja, čim več pred fotografske objektive dajat vtis skrbneža.
Prototip
13. 11. 2013 09.52
+0
dobr,ne vem kaj ti je tu pahor kriv,,je pa res ,da država krvavo rabi prekrškarje in to čim hujše,saj so le ti polnilci državnega proračuna in zato si tudi izmišljujejo čedalje bolj bolane radarje in neživljenske zakone s katerimi samo še kasirajo...po prevoženih 100km slovenskih cest,boš sigurno naredil za par sto evrov prekrškov,,,nevede,,,,,
roaddogg
13. 11. 2013 10.49
+1
GPS tempomat in avto ključi v katere moraš pihnit pod 0.5 promila.. ni druge :)
Xxdproxx
13. 11. 2013 08.20
+1
@gulmor kaj ti bo blokada na 130km/h????? Izven naselja se boš lahko še vedno peljav 130, enako po naselju... problem ni v velikih hitrostih ampak v neprilagojeni... ne vidim problema da se po prazni AC pelješ 200....večji problem so vozniki ki se izven naselja vozijo 58 in folk spravlajo ob živce
recis
13. 11. 2013 08.08
+1
vse se posodablja, včasih so pa bila kužna znamenja.
dzonimakaroni
13. 11. 2013 08.06
+2
Ja, kako bodo preprečili samomore z avtomobili? Radi bi boljše ceste in manj nakladanja uradnikov,ki že 20 let grejejo iste stolčke...
sraufff
13. 11. 2013 08.02
+2
Divjake in počasne ter nesposobne voznike izgnati s cest in rezultat je takoj dosežen. Pa še manj policajev rabimo. Enostavno kot pasulj !
jezni_jezek
13. 11. 2013 07.57
+0
Če ne bodo vozili pod vplivom alkohola bo majn nesreč
gulmor
13. 11. 2013 07.40
-1
Uvesti blokade hitrosti v avtomobile. "Neprilagojena hitrost pa je najpogosteje kriva za prometne nesreče z najhujšimi posledicami."
civitasstain@gmail.com
13. 11. 2013 07.43
+0
Zakaj blokade? Pri normalnih voznikih veljajo cestna pravila!
gulmor
13. 11. 2013 08.51
+3
linksys
13. 11. 2013 09.35
-2
In kaj boš z blokadami dosegel, razni ateti se bojo še zmer pelal 55 izven naselja, pol greš pa prehitevat pa maš lahko smolo pa ti učasih ne znese, hujše je še to, ko že greš prehitevat ti isti ate, ker ma ponavadi kr dober avto po gasu stisne....
Mile91
13. 11. 2013 21.14
Gulmor, ziher delaš za žlenderja, ker on trajba da hitrost ubija kot pokvarjena kaseta :D šala. Ne, resno, ubija naša vozniška mentaliteta in alkohol. Pa hitrost tudi, ampak še zdaleč ne toliko.