Slovenija

Janković bo globo plačal iz lastnih sredstev

Ljubljana, 14. 02. 2013 10.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
M.M./STA/D.L.
Komentarji
950

KPK je potrdil, da mora ljubljanski župan plačati globo 3000 evrov zaradi kršitev zakona o integriteti in preprečevanju korupcije. Janković se je nad to odločitvijo dvakrat pritožil, a kar dve sodni instanci sta prikimali KPK. Globa ni bila izrečena zaradi korupcije!

Komisija dodaja, da v tem primeru sodišče ni odločalo o korupciji niti ni bila globa izrečena zaradi korupcije, ampak zaradi kršitve 14. člena ZIntPK, ki v določenih pogodbah, ki jih sklepajo subjekti javnega sektorja, kot nujno sestavino zahteva vključitev protikorupcijske klavzule, kar pa v konkretnem primeru ni bilo storjeno. KPK

Na Komisiji za preprečevanje korupcije so za 24ur.com potrdili, da mora ljubljanski župan Zoran Janković plačati globo 3000 evrov zaradi kršitev zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.

"Lahko potrdimo, da je Komisija za preprečevanje korupcije zaradi kršitve Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije s področja protikorupcijske klavzule osebi iz vašega vprašanja že pred časom izrekla globo v višini 3000 evrov. Kršitelj je prek pravnega pooblaščenca Odvetniške družbe Čeferin vložil najprej zahtevo za sodno varstvo in pozneje še pritožbo na višje sodišče. Pri tem ni uspel, saj sta obe sodni instanci prekrškovno odločbo komisije vsebinsko in postopkovno v celoti potrdili in je v minulem tednu postala pravnomočna," so nam sporočili.

Zoran Janković
Zoran Janković FOTO: Blaž Garbajs
Iz ust Zorana Jankovića smo v preteklosti slišali, da bo odstopil, če mu bodo nezakonitosti dokazane. To se je zgodilo, v kratkem pričakujem njegovo odstopno izjavo. Mojca Kucler Dolinar, vodja svetniškega kluba NSi

Za pojasnila smo prosili tudi MOL in župana. Odgovorili so nam, da bo župan Janković globo poravnal, in sicer iz lastnih sredstev.

A vodja Službe za pravne zadeve na mestni občini Jasna Plazl je poudarila, da so navedbe Financ "popolnoma neresnične in nepreverjene ter blatijo čast in dobro ime župana".

"Navedena sodba niti v enem delu županu ne očita ne korupcije ne podpisa pogodb z omenjenima športnima kluboma, temveč zgolj očitek, da pogodbi formalno ne vsebujeta besedila "protikorupcijske klavzule" iz Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije," je poudarila v odgovoru za 24ur.com

"Višje sodišče je izdalo sodbo, s katero je potrdilo odločbo o prekršku KPK zoper odgovorno osebo MOL, ker Mestna občina Ljubljana v dveh pogodbah o sofinanciranju letnega programa športa MOL ni prepisala besedila "protikorupcijske klavzule" iz Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije v ti dve pogodbi. Izpustitev protikorupcijske klavzule v obeh navedenih pogodbah kot tudi v številnih drugih tovrstnih pogodbah, o čemer je MOL seznanil KPK, je posledica interpretacije nejasne in dvoumne zakonske določbe, ki jo je podala Služba za pravne zadeve MOL, ki je zadolžena za pravni pregled vseh pogodb, preden jih podpiše župan. Ker lokalna skupnost (občina) po zakonu o prekrških ne more odgovarjati za prekršek, ampak mora župan zaradi svoje funkcije kot predstojnik MOL prevzeti odgovornost za ravnanja strokovnih služb, mu je bila izrečena globa za navedeni prekršek," je še dodala.

Kaj so poročale Finance?

Pristojni v obeh klubih zadeve ne komentirajo, ob tem pa v košarkarskem klubu Olimpija pravijo, da gre za "politično zadevo".

Finance so poročale, da mora Janković plačati globo, in sicer zaradi sklepanja poslov s pravnimi osebami, katerih zastopnika sta županov sin Jure Janković ter vodja poslanske skupine Pozitivna Slovenija in ljubljanski mestni svetnik Jani Möderndorfer.

Poročajo, da naj bi Janković v funkciji župana Ljubljane "sklenil posle oziroma nakazal denar rokometnemu klubu Olimpija, katerega zastopnik je županov sin Jure Janković. Po podatkih supervizorja je RK Olimpija, odkar je Janković župan, Jure Janković pa zastopnik RK Olimpija, prejel 130 tisoč evrov iz mestnega proračuna kot sofinanciranje letnega programa oziroma asignacijo". RK Olimpija ima račune blokirane od julija 2009, kar dva meseca po tem, ko je vodenje prevzel Jure Janković, še poroča omenjeni časopis.

Drugi sporni posel naj bi bila po poročanju Financ nakazila za košarkarski klub Olimpija, pri katerem je zastopnik Möderndorfer. "V zadnjih dveh letih, ko Möderndorfer vodi KK Olimpija, je ta iz proračuna MOL prejel 1,9 milijona evrov. KK Olimpija je imel v tem času trikrat blokirane račune, skupno trajanje blokad pa je pet mesecev," so še zapisali.

Vrstijo se zahteve po odstopu

Ljubljanski mestni svetniki iz vrst SDS so v odzivu zapisali, da na "take in podobne nepravilnosti" pri poslovanju Jankovića opozarjajo že šest let, večkrat pa so ga tudi pozvali k odstopu.

Njegov odstop pričakuje tudi vodja svetniškega kluba NSi Mojca Kucler Dolinar. "Iz ust Zorana Jankovića smo v preteklosti slišali, da bo odstopil, če mu bodo nezakonitosti dokazane. To se je zgodilo, v kratkem pričakujem njegovo odstopno izjavo," je dejala.

Predsednica mestnega odbora DeSUS Ljubljana Meta Vesel Valentinčič prav tako meni, da je čas, da se Janković od županske funkcije poslovi. Poudarila je, da je v Ljubljani ogromno problemov na socialnem področju, v vrtcih in šolah, zato je zanjo odločitev, da se občinski denar davkoplačevalcev namenja profesionalnim športnim klubom, nesprejemljiva.

Vodja svetniške skupine SD Metka Tekavčič pa verjame, da bo Janković spoštoval razsodbo, se ji pa zdi problematično predvsem to, da je županov sin predstavnik kluba in ima s tem možnost razpolagati z denarjem, ki pride iz mestnega proračuna v klub.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (950)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

JB 007
07. 04. 2013 10.34
dajte že enkrat mafijozotom, ki nam kradejo državo stopit na rep
ajnstajntesla
08. 03. 2014 15.36
+1
kaj pa tota nsi krscanska stranka bo mogla vn iz politke ker je po ustavi cerkev locena od politke
zdrava.pamet
05. 04. 2013 20.14
+1
pa lol...vsi slovenci GLOBE plačujemo iz lastnih sredstev.....policijske in druge....LOL...KAKŠEN NASLOV JE TO?????
zdrava.pamet
05. 04. 2013 20.12
a se jokate zdaj ali kaj zaradi jankoviča....to vam je bilo lepo ko je bil on šef...zakaj le?
JB 007
07. 04. 2013 10.35
-1
mogoče jim je hudo ko bo zoki moral 3 jurje iz davkoplačevalskega žepa dat, saj sam po mojem nima niti ficka zasluženega(pošteno) denarja
leond1
18. 02. 2013 21.22
+2
neumni ljubljančani na odprte oči gledate ko vam ropajo ljubljansko občino
24vohomurckov
15. 02. 2013 14.42
+1
..ja kam ste pa skrili prispevek??....še malček pa bo v arhivu?'!
jagoda02
15. 02. 2013 12.55
-2
Tale tip je pa res pošten samo se prestopi pa je že v drugem dreku..Še čevljev si sprot ne opere.
24vohomurckov
15. 02. 2013 11.42
+4
...ma pa gospod etični in moralni čut...ni kaj.....globo bo plačal iz lastnega žepa.....svaka mu čast!
stric iz ozadja
15. 02. 2013 13.21
+1
Kalo bo pa plačal,,če pa je zamrzljen..!
gruber74
15. 02. 2013 11.04
+2
ce ne placa v zapor
24vohomurckov
15. 02. 2013 10.31
+0
tlele se ne znajo zezat....to je pa res en resen portal....nč...grem jest na ritke in na joške!! .....mogoče bom našel še kaj o murku in suzanci....špele pa tko ne smemo komentirat.....
Bojan-F
15. 02. 2013 09.36
-1
Molitveni dan je zabaven!
Stanko58
15. 02. 2013 09.34
+3
me pa tu nekja drugega moti - en bo kaznovan drugi pa postal heroj ( ve se gdo ima roko na sodstvu )
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.59
+1
Stanko58
15. 02. 2013 09.23
-1
zanima me res,kaj je zdaj tu sporno - da ni protikorupcijske klavzule ali financiranje klubov
Stanko58
15. 02. 2013 09.24
-1
ne me narobe razumet ne branim JANKOVIČA ,če je kriv naj odgovarja za svoja dejanja
prašek
15. 02. 2013 09.26
-2
prašek
15. 02. 2013 09.28
-1
»Navedena sodba niti v enem delu županu ne očita ne korupcije ne podpisa pogodb z omenjenima športnima kluboma, temveč zgolj, da pogodbi formalno ne vsebujeta besedila "protikorupcijske klavzule" iz zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.«
Stanko58
15. 02. 2013 09.32
+1
predvidevam da če je vzrok financiranje šporikov in športnih organizacij - potem morajo vsi župani na sodišče - vsaj pri našem je tako - ker veselo financira šport pa nimam nič proti financiranju če je zakonito
prašek
15. 02. 2013 09.34
+0
Financiranje ni sporno ! Pa čeprav jaz osebno verjamem tudi v kakšna "ozadja" , ampak trenutno ni govora o tem
24vohomurckov
15. 02. 2013 10.00
-1
..ahaa...zdaj so pa glave staknili like a tesla maherji!!?
stric iz ozadja
15. 02. 2013 13.16
+3
Pa ne se kregat,,,Janša je kriv,,da so se športna društva financirala z temi par evri..< kaj pa Lukšič od šolskega denarja.! 9.ooo.ooo€ za stožice.>> mala malica,,ka ne da.????
MICLA
15. 02. 2013 09.22
+6
pa kaj slovenski kriminalisti delajo in tožilci da takih lopovov ne zaprejo jazbinšek je plačal več ko je samo rekel da je lopov sedaj pa vidimo da je cela družina v tem in še cela P.S. ta moderndorfer njegov klečeplazec in sin jure in on sam vsi trije bi morali za to sedet ne pa 3000 kazni in gotovo in to še vprašanje iz čigavega žepa mi vsi plačujemo iz svojega žepa tudi jazbišek je plačal sedaj mu pa to sodišče naj vrne saj je dokazal da je lopov .ali ni rekel ta srb da če najdejo za sam en evro da bo udstopil z vseh funkcij ja samo če ga bo kap.
25letluzerjev
15. 02. 2013 09.29
+1
ajnstajntesla
08. 03. 2014 15.08
+1
25letluzerjev
15. 02. 2013 09.17
+3
Plunk v morje, je znesek katerega mora Jankovič plačat za prekršek od 2 milijonov. Žalostno je še , da sploh omenjajo, kako bo plačal iz svojega žepa, Kaj bo pa iz mojega, kar se na vse njegove pokvarjene načine delovanja tudi lahko zgodi. Ta pokvarjenec lahko še dokazan prekršek plača iz občinske blagajne. Kaj sploh še dela v politiki, saj si je že dovolj nakradu, da bi lahko kdo drug prišel na njegovo mesto krast, ker itak drugega tudi drugi politiki ne znajo. Kje je Kučan in Stanovnik in Turk sedaj, ko ga tako zagovarjajo-banda.
Bojan-F
15. 02. 2013 09.25
+3
Mora se omeniti, da plača iz svojega žepa, ker nekatere politične stranke vlečejo pred sodišči za svoje predsednike pobude v povsem zesebnih zadevah. Mimogrede: od kje "prekršek od 2 milijonov"?
prašek
15. 02. 2013 09.27
+2
Bojan-F To je spet samo eden od "funkcionalno pismenih"
24vohomurckov
15. 02. 2013 10.52
+0
...kriza,prašek...a si že tako nizko padel,da ti ostane samo bojan!??...jao,jao!! :-)
prašek
15. 02. 2013 08.37
-1
24vohomurckov Samo zate še enkrat : »Navedena sodba niti v enem delu županu ne očita ne korupcije ne podpisa pogodb z omenjenima športnima kluboma, temveč zgolj, da pogodbi formalno ne vsebujeta besedila "protikorupcijske klavzule" iz zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.«
prašek
15. 02. 2013 08.38
-2
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.41
+0
prašek
15. 02. 2013 08.41
+0
Namesto da klikneš minus ( - ) raje argumentiraj !
prašek
15. 02. 2013 08.42
-1
Samo prekršek , nič koruptivnega !!!!!!!
prašek
15. 02. 2013 08.44
-1
»Časnik Finance in novinar Jaka Elikan se opravičujeta za napačne navedbe in v izogib morebitnemu napačnemu razumevanju zapisa članka objavljata zgornji popravek. Vnovič, sodišče ni odločalo o korupciji, niti ni bila globa izrečena zaradi korupcije. Temveč zaradi kršitve 14. člena zakona o preprečevanju korupcije, ki v določenih pogodbah, ki jih sklepajo subjekti javnega sektorja, kot nujno sestavino zahteva vključitev protikorupcijske klavzule, kar pa v konkretnem primeru ni bilo storjeno.«
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.48
-1
Res je, da globa ni pretirano visoka (3000 tisoč evrov za "korupcijski posel", težak nekaj več kot 2 milijona evrov), res je tudi, da gre samo za prekršek - ne za kaznivo dejanje, res je tudi, da sodišče politiku Jankoviću tehnično ni sodilo "zaradi korupcije", ampak zaradi kršitve zakona o intergriteti in preprečevanju korupcije, res pa je, da "stanje" pravnomočno izrečene globo prinaša dejansko močnejše moralno-pravne posledice (učinke), kot jih ima, denimo, razvpito poročilo komisije za preprečevanje korupcije, ki Janezu Janši ter Zoranu Jankoviću pravzaprav "šele očita" možnost korupcijskega tveganja. Stvar učinka (efektov) je sicer predvsem produkt "medijske obdelave". Ali povedano drugače, če bosta Janša in Janković z vloženima pritožbama na upravnem sodišču uspela, bo poročilo KPK "izničeno". Če pa ne, bo poročilo KPK šele takrat(!) pridobilo status, podoben pravnomočni odločbi sodišča, ki je prejšnji teden oglobilo Jankovića/prepisano z nekega drugega portala/ nalimal že pred eno uro,pa ga je tanartalepša gladko zbrisala...prepis!
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.50
-1
......očitno ti je naklonjena,prašek!!??
Bojan-F
15. 02. 2013 08.52
+3
Prašek ... prepričane prepričati je jalovo delo. Meni se je zdela zadeva malček prelahkotna, da bi se g. Janković Zoran ujel na tako limanico. In ravno, ko sem iskal sodbo sodišča, odločbo KPK in zgodovino prispevkov MOL ljubljanskim športnim klubom ... se je pojavil zapis g. Elikan Jakata, da vsi tisti, ki v njegovem članku čitajo o korupciji, čitajo narobe.
O?e naš
15. 02. 2013 08.54
+0
Morda ,da s tem zavajaš, tako kot medij s katerga si skopiral to.......
O?e naš
15. 02. 2013 08.55
+1
.....verjetno ta medij ni kakšno desno trobilo,kajne?
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.57
-1
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.58
+2
Bojan-F točno...ni uporabil ,ali zapisal določene klavzule in blablabla.....po domače povedano....in to je,OČITNO prekršek.....je pa špekuliranje o ozadju delitve denarja zeeelooo zanimivo...no,recimo temu tako....špekuliranje!
O?e naš
15. 02. 2013 08.58
+2
Hmmm.......Požarreport........lahko bi si mislil.......
prašek
15. 02. 2013 08.58
+3
Bojan-F Se čisto strinjam ! Tisti ki sploh ne ve zakaj se gre , bo najbolj negativno komentiral ! In iz njegovega komentarja ob 08.48. je vidno , da še vedno ne razume ! vohomurček , jaz ti ne bom več razlagal , se mi ne ljubi !!!!!!!!!!
prašek
15. 02. 2013 08.59
+2
Oće naš Ne vem za požareport , objavljeno pa je bilo v Financah. In Finanace so se tudi že opravičile !
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.01
+0
...zadeva je pravnomočna in vidva sta kredibilna bolj kot sodišče,ki je o tem odločalo!???
O?e naš
15. 02. 2013 09.02
+2
Vohomurčkove inspiracije izvirajo od tam.........
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.02
+0
...in NIHČE NE GOVORI O KORUPCIJI!!....se namerno sprenevedata,ali si ne moreta pomagati,ker sta taka po značaju in prepričanju!!? :-)
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.03
+0
O?e naš
15. 02. 2013 09.03
+2
24vohomurčkov A se ti sploh zavedaš o čem je sodišče odločalo?
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.05
-1
....in požar je zadevo prikazal tako plastično,da jo lahko otipaš.....vidva pa lahko s trepalnicami bremzata,medtem,ko stojita na glavi....zadeve ne moreta spremeniti...dejstvo je,da je gospod na visokem položaju storil prekršek in odnesel sorazmerno celo kožo....janšo bi za enak kakor NIŠTRC,kot zadevo prikazujete...gladko linčali!!
prašek
15. 02. 2013 09.06
+3
O?e naš
15. 02. 2013 09.08
+1
Nočem biti nesramen ali žaljiv ampak.........škoda vsake nadaljne debate s teboj! Naj bo po tvoje! Imaš prav!
O?e naš
15. 02. 2013 09.09
+2
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.11
-1
....seveda se ne splača,ker sta ugotovila,da imam v končni fazi prav...kene.....in ubogi gospod elikan,ki je podcenil bralce...tumpaste,ki smo ga brali in ne razumeli in je moral celo napisati pojasnilo k članku...tako ,malo bolj po kmečko........v renici smo napihnili zadevo....namerno...kot to počnete vi ,kadar gre za nasprotni tabor.....
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.11
-1
...ja,fanta...tak je lajf....kar sprijaznita se....hehe!!
O?e naš
15. 02. 2013 09.13
+2
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.14
+0
Bojan-F
15. 02. 2013 09.22
+1
Vohomurček ... namig: - ni to to. Ne izgubljaj energije na tem primeru. Počakaj drugo priliko.
24vohomurckov
15. 02. 2013 09.28
+1
....a imaš ti tudi enajst pušk??...hehehe
stric iz ozadja
15. 02. 2013 13.08
+1
prašek,,,,po tvoje bi bilo najbolše,,da o Jankoviču nič ne pišejo.!! Toliko pokrade,,goljufa,,<za grehe mora odgovajati.! potem naj bo samo <sum ali korupcija.>!
24vohomurckov
15. 02. 2013 14.46
...je čist vseeno.....lahko mu plajznejo celo stol izpod dela telesa,kjer hrbtenica zgubi svoje pošteno ime,mu spraznijo bančni račun,zarubijo bajto....samo,da janša zgine!!
TROIKA
15. 02. 2013 08.35
+2
"Janković bo globo plačal iz lastnih sredstev".....kdo bo pa to preveril?....
24vohomurckov
15. 02. 2013 10.03
+1
..ane,kako fajn?.....saj operiral ni z lastnimi..pa to.....
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.03
+2
....seveda ,pa se z odstopom zamznjenčka ne bomo ukvarjali......odstopiti mora edino janša in PIKA!!!
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.02
+4
Izrečena globa še bolj bremeni Jankovića tudi zato, ker je, potem ko so se začeli vrstiti očitki ter dokumenti o njegovem spornem poslovanju z denarjem mestne občine in davkoplačevalcev, sam javno večkrat zagotovil, da bo on takoj odstopil (ker verjame v pravno državo?!), če se dokaže, da je kdajkoli ravnal napačno ali nezakonito. Pravnomočna sodna odločba je Jankovića zdaj postavila pred takšno dejstvo, on pa se je zavil v molk./prepisano z nekega drugega portala/
24vohomurckov
15. 02. 2013 08.05
+4
..hohohohoho.....se ve,kdaj on verjame v pravno države,kene!!?'
terra luna
15. 02. 2013 08.02
+1
bo odstopil kot župan zaradi dokazane, pravnomočne korupcije na MOLu?
24vohomurckov
15. 02. 2013 07.53
+3
Iz sodno končanega primera se tudi vidi Jankovićeva "brutalnost" pri delitvi občinskega denarja. Ne samo, da ga je dajal šefu poslanske skupine Pozitivne Slovenije ter nekdanjemu ljubljanskemu podžupanu Janiju Möderndorferju za košarkarski klub Olimpija, (vsi namreč vedo, da klub vodi Zoran Janković, ne pa marionetni predsednik Jani Möderndorfer), denar je šel tudi za ženski rokometni klub Olimpija, kjer je zakoniti zastopnik županov mlajši sin Jure Janković. Ljubljanske rokometašice (včasih rokometni klub Krim Electa) so sicer že leta in leta tradicionalno v posesti družine Janković. Insajderji pravijo, da bi bilo zanimivo videti, kako je Jure Janković nato razdelil tistih 130 tisoč evrov, ki jih je dobil od občine (beri: "očija"). Vse to pa politika Zorana Jankovića ne bremeni kot prvaka Pozitivne Slovenije (politična stranka pač lahko ima takšnega predsednika, kot si ga želi ali zasluži), ampak kot ljubljanskega župana. Janković denar davkoplačevalcev "veriži in črpa" kot župan, zato bi moral odstopiti s funkcije župana Ljubljana. Sodne globe, izrečene zaradi korupcije, in vse, kar sodi zraven, pa ni zgolj "stvar Ljubljančanov", kar javnosti skušata prodajati Gregor Virant in Karl Erjavec./prepisano iz nekega drugega portala/