Slovenija

Türk: Smo pripravljeni na izzive?

Ljubljana, 23. 11. 2012 06.45 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Rudolf Maister je imel vizijo in tudi danes jo Slovenija potrebuje, je dejal Türk, ki ni mogel mimo aktualnega dogajanja. "Je pošteno, da za nekaj, kar so povzročile finančne, gospodarske in politične elite, plačujejo najbolj ranljive skupine prebivalstva, celo otroci?" se je vprašal.

Danes je državni praznik, dan Rudolfa Maistra, vendar ni dela prost dan. Praznujemo ga v spomin na Maistra in prevzem vojaške oblasti v Mariboru, ki je potekal pod njegovim vodstvom.

Rudolf Maister, ki je služboval v raznih krajih Slovenije in tedanje Avstro-Ogrske monarhije, se je rodil 29. marca 1874 v Kamniku. Umrl je leta 1934 na Uncu pri Rakeku, pokopan pa je v Mariboru.
Rudolf Maister, ki je služboval v raznih krajih Slovenije in tedanje Avstro-Ogrske monarhije, se je rodil 29. marca 1874 v Kamniku. Umrl je leta 1934 na Uncu pri Rakeku, pokopan pa je v Mariboru. FOTO:

Osrednja slovesnost je potekala v Žalcu, govornik pa je bil predsednik Danilo Türk. Maister je v usodnem trenutku za prihodnost Slovencev imel vizijo in tudi danes jo Slovenija potrebuje, je dejal.

Dan Rudolfa Maistra obeležujemo od leta 2005 v spomin na 23. november 1918, ko je Maister z novoustanovljeno slovensko vojsko prevzel vojaško oblast v Mariboru in s tem posredno zagotovil, da je štajerska metropola ostala slovenska.

Ob koncu prve svetovne vojne je namreč tedanji mestni svet razglasil priključitev Maribora k republiki Nemški Avstriji, zato je Maister na svojem območju nemudoma ustanovil slovensko vojsko z okoli 4000 vojaki in 200 častniki ter v noči na 23. november 1918 s svojimi soborci razorožil zaščitno stražo oziroma t. i. zeleno gardo mariborskih Nemcev. Novembra in decembra istega leta so Maister in njegovi soborci zasedli narodnostno mejno območje na Štajerskem.

Türk je spomnil, da so nam jasna vizija, srčnost, odločenost, borbenost in predvsem ljubezen do domovine Maistra in njegovih borcev ubranili severno mejo in zagotovili podlago kasnejši državnosti.

"Naša suverenost je neizpodbiten dokaz, da smo politični narod. Vprašanje pa je, ali smo po dveh desetletjih zares pripravljeni na vse izzive in vse odgovornosti, ki gredo s tem. Vprašanje je tudi, ali vselej izkazujemo zadostno zrelost. To so resna vprašanja, ki terjajo poglobljene in resne odgovore," je poudaril Türk in se zavzel za to, da se Slovenija v Evropi in svetu obnaša samozavestno in da skrbi za svoje nacionalne interese na vseh področjih politike, saj bo le tako imela spoštovanje drugih in samospoštovanje.

Ob tem pa se moramo, tako Türk, vprašati, kakšne odločitve sprejemamo danes in ali so te težke odločitve prave za našo prihodnost in poštene. "Je pošteno, da za nekaj, kar so povzročile finančne, gospodarske in politične elite, plačujejo najbolj ranljive skupine prebivalstva, celo otroci? Sprenevedanje glede odgovornosti posameznikov, ki niso bili odločni pri iskanju rešitev in tistih, ki so dobre rešitve zavračali zaradi lastnih in strankarskih interesov, danes očitno nima meja," je dejal predsednik in dodal, da se takšno početje nadaljuje in da moramo odločno nasprotovati vsemu sprenevedanju, vsem grožnjam in vsem dejanjem, ki pomenijo razgradnjo naše socialne in pravne države.

Zbrane v polni dvorani je nagovoril tudi predsednik Zveze društev generala Maistra Milan Lovrenčič, ki je dejal, da bi morala biti zgodovina učiteljica in vodnica vseh, a to žal ni.

Ob prazniku je čestitke državljanom izrekel tudi premier Janez Janša. Kot so spomnili v kabinetu predsednika vlade, je Janša na prvi proslavi ob prazniku dejal, da ''brez stoletne tradicije ohranjanja narodne identitete in brez dolge tradicije poskusov ustanovitve omejene ali čisto odkrite državnosti nas tudi danes ne bi bilo. Eden takih poizkusov je bila utrditev severne in severovzhodne meje, brez katere bi izgubili Štajersko in Koroško in brez njiju najbrž tudi Prekmurje ne bi pripadlo matičnemu narodu, saj se ne bi moglo pripeti na strnjeno ozemlje. Zato je Maistrovo dejanje pravzaprav ohranitev Slovenije in posledično predstavlja trdno osnovo, iz katere je lahko zrasla slovenska država''.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (91)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

olyca
24. 11. 2012 22.24
+1
To, Turk, ti si naš, če nam rešiš državo in nas rešiš pokvarjencev, ki nam vladajo, zapreš vse tajkune in uničevalce države, boš naš dosmrtni predsednik, drugače pa sploh na volitve ne grem, ker kekec Borut je tudi dvolična osebnost, vse kar je obljubil se je spremenilo v D-R-E-K.
M_teorija
24. 11. 2012 21.30
+3
Počasi a vztrajno ljudje vidijo, da umetniški vtis, ki ga prikazuje Pahor je le navidezne narave in nima veze z realnostjo. Še par dni je imal 62% podporo, ki je sedaj 53%. Samo tako naprej, pa bodo stvari sedle na sbvoje mesto. Samo v pomoč temu trendu naj omenim, da Pahor ni uspel ohraniti suverenosti inštitucije predsednika vlade in sicer zato ker -je podlegel stricem iz ozadja Strici iz ozadja so nekaj čisto normalnega, kar je tudi sam povedal večkrat. Problem, pa je če zaradi njih izgubiš vajeti iz rok. In Pahor, če trdi, da so strici iz ozadja problem, je očitno temu podlegel -je podlegel stricem iz ospredja To so vsi legalno izvoljeni politiki tako v opoziciji kot v poziciji. Enim in drugim je podlegel. Zaradi "preveč demokratičnosti" ali bolje narobe razumljene demokratičnosti. Demokratično ni tako kot on razume, da nastavljaš političnim nasprotnikom hrbet kot tovorni osel in si naložiš nanj vse njihove želje in hkrati, pa odmetavaš zaradi preobremenitev svoje lastne. Smisel konstruktivnosti je, da upoštevaš argumentirane dobronamerne predloge vseh in jih poskušaš vključiti v svoj koncept in ne tako kot je počel Pahor, da je na vsak način v nek svoj koncept na silo vrival tujke, ki enostavno ne pašejo skupaj, kar je posledično nastal nek koglomerat nelogičnosti in paradokdalnih vključkov, ki so prej dekompozitorji tega konglomerata kot pa neko vezivno tkivo in dodana valuta. Za razliko od Pahorja je imel tudi Turk izkušnje kot predsednik Republike. Primer Velikovec, kjer je s ponarejanjem dokumentacije šlo za šolski primer diskreditacije proti nekomu, da se lahko izvedi v drugi fazi tihi državni udar. Ampak Turk je vse te poskuse hrabro prestal in institucijo predsednika ohranil nedotaknjeno. Celo bolje se je odrezal, kot je pri podobnih poskusih na podoben način to institucijo branil pokojni predsednik. Drnovšek, bi bil verjetno ponosen, da je dobil tako dobrega naslednika! Lahko torej samo upamo, če bo dovolj časa, da ljudje spoznajo, da za vodenje in predstavljanje države ni dovolj zgolj umetniški vtis katerega Pahorju očitno ne manjka!?
lnterReflections
24. 11. 2012 21.14
+2
"Ob prazniku je čestitke državljanom izrekel tudi premier Janez Janša. Kot so spomnili v kabinetu predsednika vlade, je Janša na prvi proslavi ob prazniku dejal, da ''brez stoletne tradicije ohranjanja narodne identitete in brez dolge tradicije poskusov ustanovitve omejene ali čisto odkrite državnosti nas tudi danes ne bi bilo. Eden takih poizkusov je bila utrditev severne in severovzhodne meje, brez katere bi izgubili Štajersko in Koroško in brez njiju najbrž tudi Prekmurje ne bi pripadlo matičnemu narodu, saj se ne bi moglo pripeti na strnjeno ozemlje. Zato je Maistrovo dejanje pravzaprav ohranitev Slovenije in posledično predstavlja trdno osnovo, iz katere je lahko zrasla slovenska država''." Oglaša se človek, ki je za to, da se Slovenija priključi Avstriji.
zaenotnost
24. 11. 2012 18.41
-1
D.Türk je po mojem zagotovo bolj kredibilen kot Pahor...vsaj po tistem kar govori
Tucci
24. 11. 2012 19.21
+0
To je to, samo govori. A boš s tem nahranil slovenski narod ?
volek
24. 11. 2012 17.38
+1
Hahaha, Tuerk je res najbolj povezovalen člen med leaeki in desničarji. pred 6 leti je v ta zadnjo lezel Janši in SDS, ker ga niso šmirglali se je odločil zta levake. Ti sprejmejo vsakogar, tudi Balkanski bojevniki so dobri, samo da so naši, a ne ta rdeči.
hrast66
24. 11. 2012 17.06
+0
G. Turk nima nad sabo hipoteke kot Pahor , ki je zavozil državo, Sedaj Pahor z svojim klovnovskim obnašanjem pridobiva glasove volilnega telesa z nizko razgledanostjo. Ko se gre za ljubi kruhek je kakšna razlika med Pahorjem in Kanglerjem? Moralo imata na psu.
dule100
24. 11. 2012 14.18
+4
In to govori on !? Če kdo, je on eden glavnih krivcev, teh elit !
Jaka Planinc
24. 11. 2012 09.05
-4
Bla,BLA,bla. Iskoristil je priliko in TAKRATNO nepripravljenost ,vsaka mu čast,bil jetudi strateg,kot Kangler. Kangler nadaljuje njegovo delo in POSLANSTVO . BRAVO KANGLER.
tamEn
23. 11. 2012 23.25
+4
PS : Sploh pa nevem kaj ste tako mahnjeni na to Avstrijo, kot da se gor cedi med in mleko. Je dosti držav v katerih se živi bolje kot v Avstriji in povrhu ljudje niso taki omejenci kot nemci.
volek
24. 11. 2012 18.16
+1
Jest mislm da so bolj mahnjeni na Avstrijke, natur blond pa to.
tamEn
24. 11. 2012 19.26
+1
tamEn
23. 11. 2012 23.20
+12
Vsi ki se oglašate čez Rudolfa in tako močno hrepenite po Avstriji .. A nismo v EU? Kdo vam pa prepoveduje oditi? Vsak državljan EU-ja lahko dela in živi v katerikoli članici zveze. Res vas je lahko sram .. tudi meni niso všeč gospodarske razmere in ostale svinjarije, ki se dogajajo v SLO, ampak da si upate tako blatiti človeka ki je za državo naredil milijonkrat več, kot boste vi kdajkoli? Kar izvolite v Avstrijo. Nekateri od nas pa bi raje živeli tu, na našem čudovitem koščku Zemlje, ampak z višjim standardom.
deteljc
24. 11. 2012 03.31
+0
volek
24. 11. 2012 17.42
+0
Sej te bloge pošiljajo koroški Slovenci. So presrečni, da so njhovi dedje in pradedje na plebiscitu glasovli za Avstrijo. Prepričan sem, da bi tudi pol Slovencev danes na plebiscitu glasovalo za priključitev Avstriji.
pkorosec
25. 11. 2012 10.58
Smo v EU. Kdo nam brani it delat v Avstrijo? Nihče, le denar naš pa hočejo imet - dvojna obdavčitev. Ker je Slovenija majhna, Avstrija pa blizu, ta mnogim slovencem predstavlja možnost preživetja. V Sloveniji pa imamo mnogi domove. TI domovi niso vaša last, niso last države, je last tistega ki je ta dom preko samoodrekanja in s svojimi žulji zgradil. In nihče od vas nima pravice da kogarkoli poziva k izselitvi, če je ta na svojem in to na pošten način! Sicer pa tudi vi boste prišli na vrsto, ko boste ostali brez služb in se boste začeli na sever ozirat. Če pa mislite živet od državne sociale, potem pa jaz VAS pozivam da greste na jug, saj kdo vam pa brani? In ne šimfam Rudolfa Maistra, ker je eden redkih pozitivnih likov slovenske zgodovine. Pa mimgrede, še vsakega avstrijca do zdaj sem prepričal, da uporablja slovenska imena za slovenska mesta, jaz pa avstrijska za avstrijska. Meni to zadošča.
BU?AN
23. 11. 2012 22.44
+3
kdo je ta majstor???? v šoli,srednji šoli in na faksu ga nikoli niso omenili!!!!!sicer pa tu na spletu piše da je bil kamničan!!!!PA JE ŠEL ZAVOZIT TOTIJE....ŠE SREČA DA IMATE KANGLERJA......pa graz ..glavno mesto štajerske...
KML
23. 11. 2012 22.37
+7
Žalostno, kako ste nekateri za nekaj potiskanih pol papirja pripravljeni prodati svoje dostojanstvo in čast. Maister, hvala ti!
kbcz
23. 11. 2012 19.08
-3
aja, kdo pa so omenjeni "fantje"? a ve kdo sploh??
kbcz
23. 11. 2012 23.59
-3
kbcz
23. 11. 2012 19.00
+7
In nihče ni vprašal, s kod fantje gredo, Kdo v strahu za njimi zdaj plače In nihče ni vprašal, če vrnejo kdaj Pod ljube se strehe domače. eh
amazing1
23. 11. 2012 17.44
-2
Vesel sem, da imamo svojo državo ter da sem štajerc. Vsako junaško delo posameznika mora biti spoštovano, če se izkaže, da je cilj pravi. Dosti nas komentira ter filozofira glede aktualne teme vendar nihče o nas ne bi z zadovoljstvom šel v boj, ubijat, umret, če to ne bi bilo potrebno. današnja filozofija: vojna je slaba, ubijanje, umor, posilstva.....s tem se tudi strinjam, ampak če ti drugega ne preostane, bi raje rekel SIEG HAIL? Ponosen, hvaležen, če prav sem bil rojen 1980.
borisl1
23. 11. 2012 16.48
+18
zelo primeren dan oz. datum da se v mariboru spet začne ofenziva proti zatiralcu naroda in njegovo gardo... VSI NA ULICE!
butro
24. 11. 2012 01.03
-4
Dragan Kozar
24. 11. 2012 07.45
+3
Prav imaš delat je treba ampak za 500 evrov pa je sramota za Slovenijo
pkorosec
23. 11. 2012 16.48
+8
Drugace pa bi bilo bolje, ce Maistrovi borci ne zasedli Maribora in juzne Koroske. V Avstriji je le red in spostovanje socloveka, medtem ko smo v Sloveniji balkanci in temu primerna je tudi drzava. In preden me bo zdaj vecina ozmerjala za avstrijskega hlapca, povem da sem slovenec, ki ne zanika svoje narodnosti, hkrati pa trezno gledam na to. In tistim, ki pozivajo tiste, ki so nezadovoljni s slovenijo, da naj spakajo in gredo zivet gor, pa postavljam vprasanje, ce bi se tudi tako radi odrekli njihovega zasluzka od dela? Sedaj ko ta gnila slovenija uvaja dvojno obdavcitev za dnevne migrante, bi severne slovence rad vprasal sledece: Koliko vas bi bilo za referendum, kjer bi odlocali o tem, da se severni obmejni kraji odcepijo od Slovenije in se zdruzijo s Avstrijsko drzavo, pod pogojem, da v avstriji ne bi mogel noben slovenec vsaj 30 let zasesti nobenga politicnega / drzavnega stolcka?
pkorosec
23. 11. 2012 16.40
+19
V Slovenski zgodovini smo imeli nekaj pozitivnih trenutkov, ceprav zelo redkih. Vsem je skupno to, da bi danes bili zanicevani kot ulica, teroristi, vandali. Moj point je ta, da pravica krivic ne more popraviti s mehanizmi, ki ti jih nudi krivicni sistem, ampak se to da le s nasiljem, ki pa seveda mora biti utemeljeno. A.) kmecki upor Matije Gubca - uprl s orozjem in bil za to kaznovan s smrtjo. B.) Boj Maistrovih borcev za severno mejo - uprli s orozjem in preziveli so le zato, ker so sli do konca. Ce bi se razorozitev koncala nekje na sredini, bi bili on in vsi njegovi vojaki sojeni in ustreljeni. C.) NOB - ena najplemenitejsih dejanj v zgodovini Slovenije. Takrat so veljali za bandite in za mnoge veljajo se danes. D.) Osamosvojitvena vojna - tisti ki so se dejansko uprli so pravzaprav legalno ovirali JLA, ne pa da so nosili uniforme v zakloniscu Cankarjevega doma. Ce bi stvar bila izvedena polovicno, bi bili ti "protestniki" zaprti oz. celo usmrceni. E.) Upor v Mariboru proti nedotakljivi zupanski kliki - nobeno sodisce mu nic ne more, 11 ovadb, pa se nam vsem v ksiht smeje. S pravnimi mehanizmi kvazipravne drzave mu ne moremo nic in osebno sem preprican, da se da Kanglerja in njegove mreze premagat le na en nacin - na tisti, na katerega ne racunajo. Moj point je ta, da je nasilje POTREBNO za spremembe. To je le moje mnenje in ne pozivam nikogar k nasilju. Le k filozofskemu premisleku.
veseljak5
23. 11. 2012 20.49
+10
ne razmišljaš edini tako vrjemi, sam glavnega aktivista še ni na obzorju, lahko pa se zgodi to da bo maribor z dejanji zbudil vse slovence
Dragan Kozar
24. 11. 2012 07.49
+2
Tako je Slovenci že predolgo spimo dajmo se že enkrat zbudit
Super Huey
23. 11. 2012 16.11
+7
Generalu sigurno vsa čast, slava in lep spomin! On ni kriv da so se pri nas razpasle pijavke....javni sektor, politika, državni svetniki, parlamentarci itd itd...kateri so nam uničili gospodarstvo in s tem državo! Če bi General dandanes prišel nazaj..bi najprej fental Kanglico in se nato z veseljem priključil k normalni državi, kjer vlada pravo in logika...k Avstriji!
pridnaov?ka
23. 11. 2012 14.04
-5
spet en praznik u tri pirovske
mamica55***
23. 11. 2012 21.43
+2