Slovenija

'Do konca leta 2014 se ne sme posegati v plače javnih uslužbencev'

Ljubljana, 10. 10. 2013 15.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

V Konfederaciji sindikatov javnega sektorja ne privolijo v zmanjševanje plač. Prav tako so proti zakonu o proračunu, ki naj bi določal odpuščanje javnih uslužbencev in ne zgolj nenadomeščanje zaposlenih, ki bodo odšli v pokoj.

Po besedah predsednika Konfederacije sindikatov javnega sektorja Branimirja Štruklja je ključno, da se ne posega v plače nobene od skupin javnih uslužbencev, vsaj do konca leta 2014. Možnost zmanjševanja plač še pred koncem omenjenega leta je namreč po odločitvi vrhovnega sodišča glede omenjenega izplačila napovedal notranji minister, pristojen tudi za javno upravo Gregor Virant.

Branimir Štrukelj
Branimir Štrukelj FOTO: Damjan Žibert

Štrukelj je danes spomnil na dogovor med vlado in sindikati javnega sektorja, ki je nastal pomladi letos, po katerem država v plače javnih uslužbencev ne sme posegati do konca leta 2014. Konfederacija po njegovih besedah za rešitev omenjenega vprašanja za zdaj ne namerava podati nobenega predloga, pač pa bo počakala na predlog vlade. Do zdaj vabila za pogovore še ni dobila, se pa je pripravljena pogovarjati.

Referendum o SHD?

Glede novega zakona o Slovenskem državnem holdingu (SDH) je predsedstvo konfederacije sklenilo, da nasprotuje dvema določbama iz zakona, je sporočil Štrukelj. Zanje je nesprejemljivo, da zakon Modri zavarovalnici, ki upravlja dodatno pokojninsko zavarovanje javnih uslužbencev, ukinja status strateške naložbe države, kar je po dosedanji zakonodaji bila. Nesprejemljiva je zanje tudi določba, po kateri v nadzornem svetu omenjene zavarovalnice polovica članov ne bi več prihajala iz vrst zavarovancev. Če bodo omenjene določbe v zakonu ostale, Štrukelj napoveduje, da bodo v konfederaciji "šli tudi do naknadnega zakonodajnega referenduma".

Proti odstotnemu znižanju števila javnih uslužbencev

Pri predlogu zakona o izvrševanju proračunov za leti 2014 in 2015 pa v konfederaciji nasprotujejo 50. členu omenjenega zakona, saj po njihovem mnenju sledi logiki, da je treba število javnih uslužbencev v vsakem primeru znižati za en odstotek, ne pa, kot je bil to dogovor med sindikati javnega sektorja in vlado, da se bo število zmanjševalo restriktivno. To pomeni, da se zgolj ne bo nadomeščalo uslužbencev, ki bodo odšli v pokoj ali drugam. Predsedstvo konfederacije je zato danes sklenilo, da bo poslanske skupine pozvalo, naj omenjeno določbo ustrezno spremenijo.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (69)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

roten
11. 10. 2013 08.38
+3
čim si proti javni upravi te brišejo
Skalinada
10. 10. 2013 21.07
-4
Ja, ja, kar ukinimo ves javni sektor, pa bo crknu se tisti del gospodarstva, ki se brca: propadle bodo vse firme in firmice, vsi mozni instalaterji, avtobusarji, serviserji, zalozniki, dobavitelji...., ki so veselo prisesani na vrtce, sole, fakultete, bolnice, ministrstva, agencije, institute..... Bodimo posteni: javni sektor je raj za gospodarstvo, kajti tle je denar zagotovljen!
arthur1982
01. 11. 2013 19.11
Treba je biti realen. Na žalost si realni sektor ne more več privoščiti takšen javni sektor.
batom@pinkponk.com
10. 10. 2013 20.37
+1
Eni tule spodaj so pa vedno proti. Takim smo rekli "protivniki"
batom@pinkponk.com
10. 10. 2013 20.39
+1
Fora je pa v tem, da je krizo povzrocu REALNI SEKTOR, zdaj bi jo pa resevali preko JAVNEGA SEKTORJA ???
Pjeva? Tuge
11. 10. 2013 10.05
+4
Se ti zdi da je Kranjc ki je nekontrolirano talal denar bankam bil zaposlen v realnem sektorju.
damko 1
10. 10. 2013 19.31
+1
Tooooo Strukelj, banana repulika pa naj propade...
simini
10. 10. 2013 19.24
+2
to so eni cigani, sindikalisti mislijo samo na svojo mastno debelo rit, ko pa pride stečaj pa spizdijo kot svetle muhe
realno1
10. 10. 2013 19.01
+12
Nikoli me niso motili učitelji, policisti, vojaki, bognedaj gasilci zdravniki.. v tem javnem sektorju se skriva ogromno uradnikov nekih referentov, svetovalcev najrazličnejših uradov, agencij... ki jim je glavni moto v službi iskanje med vejicami in pikami, da bi se izkazalo, da so nepristojni, da bi zadevo odrinili drugemu, njihov cilj pa je dokazati, da so nepogrešljivi oziroma, da rabijo še kakega referenta pod sabo... o kakem zavedanju, da jim podjetnik, ki bi želel npr. postaviti novo tovarno posredno daje plačo niti malo.. nasprotno takemu je potrebno čimbolj zagreniti življenje z odločbami na odločbe... Ko to opazujem, sem prišel do spoznanja, da to državo dejansko vodi birokratski aparat. Kaj JJ, ZJ, Pahor, Bratuškova, to so samo statisti, za mazanje oči raji. Dokaz: Že nekaj zadnjih let v prvem mesecu po izvolitvi navado okoljski minister vehementno kaže avstrijsko gradbeno dokumentacijo na treh listih, nekaj kar bo tudi on dosegel... In kaj so na tem področju dosedaj spremenili??? Seveda minister to hoče doseči samo kaj ko mu kmalu v lastni hiši skočijo pokonci, saj bi to vendar pomenilo manj dela za njih se pravi manj uradnikov na ministrstvu, manj dela za tisoče referentov po občinah in UE. In potem se v lažnem sklicevanju na stroko ne zgodi nič oziroma se še doda kak izračun za spremembo namebnosti.. kako novo soglasje kake nove agencije....
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.13
+5
Strinjam se z napisanim. Vendar, ali je zaradi nekaj gnilih jajc vredno uniciti celotni JS in prepustiti vse zasebnemu?
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.17
+4
Zasebnemu, ki je sedaj prvic dozivel res resno krizo in je v roku 2 let propadlo pol gospodarstva. Ne bi rekel, da je to pametno. Si predstavljas, da da pitna vodo na koncesijo zasebniku, privatnik kot privatnik dobicek kanalizira v lastne zepe, za infrastrukturo se ne briga. Ker ta ze danes ni briljantna, bo recmo nekje v roku 10-20 let potrebna kompletna obnova. Tip, jasno, za investicije nima denarja, in voila ni vec pitne vode iz pipe, lahko si jo zacnemo kupovat.
Huey
10. 10. 2013 18.15
+12
Vsaj 60% JU/JS/Politike/Bankirjev...bo potrebno poslati na trg delavne sile..tam bodo zares lahko pokazali svojo genialnost...ker tu sedaj med igranjem igric v klima pisarnah za par jurjev, je ne morejo....
antiXfashizmXeuXgso
10. 10. 2013 19.17
+0
gospodarstveniki tvojega kova ste že pokazal svoje genialnosti, zato pa je naše gospodarstvo tam kamor sonce ne posveti
vezuv_
10. 10. 2013 18.01
+6
Admin zakaj brišeš komentarje ki niso žaljivi? Tudi ti delaš v JU in dobiš plačo iz davkoplačevalskega denarja.
Huey
10. 10. 2013 17.39
+11
No sužnji v gospodarcu...sedaj veste, komu donirate 80% svoje plače prek davkov!
KORUPCIJA
10. 10. 2013 17.44
+1
antiXfashizmXeuXgso
10. 10. 2013 17.45
+2
V glavnem svojemu delodajalcu za nove X5, Baylinerje,.....
antiXfashizmXeuXgso
10. 10. 2013 17.47
+1
Je šef študiral vse možne opcije, kako ne plačevat prispevkov, davkov,.... državi, ko je blo treba pa njegove smrkovce vahtat pa šolat pa pr dohrtju cajtat,.....je bil pa javni sektor dober. Prokleti ZASEbniki
vezuv_
10. 10. 2013 18.02
+7
jester ti predlagam da se uvrstiš med zasebnike in to čim prej!!! Boš samo med lizal, dnar pa bo sam od sebe na kup letel.
Huey
10. 10. 2013 18.13
+1
Jester je pač prisesan na davke sužnjev in se mu ne sanja kako je zares delat za svojo plačo!
Prassek
10. 10. 2013 18.25
-2
Jester pozablja, da bi že mnogo otrok bilo v zasebnem varstvu, če ne bi bil javno varstvo tako "varovano" finančno in drugače.
KORUPCIJA
10. 10. 2013 18.39
+6
X5 na lizing.....,ko pa treba dat plačo pa stokanje!
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.01
+0
Vsi veselo izkoriscate javni sektor kolikor se da, placali pa bi jih slabo ali sploh ne. Malo se zamislite.
antiXfashizmXeuXgso
10. 10. 2013 19.14
+3
Huey, ti mi boš rekel, da se se mi sanja delat za svojo plačo, ko sem rintal ko blesal, šef je stikal, da ni dnara, sam si je pa hupoval makine pa jahte pa luxuzne počitnice. Očitno si tut ti eden teh izkoriščevalcev, ki bi rad, da ti folk zastonj dela.
antiXfashizmXeuXgso
10. 10. 2013 19.15
+2
vezuv, ja hvala za predlog, sem že dolgo na svojem, ker nisem več prenašal, da moram za požrtnega kapitalista zastonj delat.
Jeanus1
11. 10. 2013 11.27
+1
Nimam nič proti, če se v gospodarstvu nekdo, ki je res uspešen, prevaža po morju z Baylinerjem. Moti pa me, če se z enakim čolnom prevaža nekdo v državni/javni upravi, ki je prisesan na državne jasli in ki svojega denarja ni zaslužil z uspešnim in konkurenčnim delom, pač pa samo s (politično nastavljenim) položajem!
joze drugi
10. 10. 2013 17.37
+10
Če se pa ve da je to edina rešitev. Za 40% zmanjšati zaposlene in osebne dohodke javni upravi. Če pa za desetletja nazaj vzamemo vsem, ki so bili neopravičeno zaposleni smo pa na konju.
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.03
+2
Potem pa napisi koliko si po tvojem zasluzi nekdo s srednjo solo, koliko pa z univerziteno izobrazbo kot navadni zaposleni in koliko kot sef oddelka.Ne generalni. Pa da vidim ce se ti sploh sanja kaksne so place med birokrati.
Jeanus1
11. 10. 2013 11.32
V realnem sektorju za razliko od JU nisi plačan toliko glede na izobrazbo, pač pa v odvisnosti od kvalitete in kvantitete opravljenega dela, seveda v odvisnosti od delodajalca. Plačilo samo glede na izobrazbo je totalni lapsus. Zato pa je tako kot je. Veliko visokoizobraženega kadra še ne pomeni kvalitetnega (in racionalnega!) dela.
tinbin
10. 10. 2013 17.09
+7
Aha, zdaj pa je spet začel. Ali v Murgljah načrtujejo novo vlado?
teslic
10. 10. 2013 17.28
+1
tinbin
10. 10. 2013 17.38
+3
Ne vem, morda se zdaj Janković pripravlja na odhod, ker je popušil. Jaz namreč nimam nič z Janšo. Si se zmotil.
Huey
10. 10. 2013 17.07
+15
Večino uslužbencev v JU/JS/Politiki/Bančništvu...bi iz oči v oči vprašal: A STE ZNORELI?!?
Prassek
10. 10. 2013 17.01
+12
Ima Štrudelj prav. Ne jim plač zmanjšati. Še dvignil bi jih. Nato bi jih dodatno obdavčil z DAVKOM Z ZAGOTOVLJENO DELOVNO MESTO in sicer nekje 30%. Ta davek bi pa za vsako leto delovne dobe v JS dvignil še za 2%. me zanima kdo bi še hotel "delati" v teh službah 20 let, če bi plačeval 70% davek. Tako bi dosegli normalno stopnjo fluktuacije ne pa, da so zabetonirani v službe.
KORUPCIJA
10. 10. 2013 17.41
+0
Pisano napamet brez vsake logike,kar neki! Nimaš pojma kar zajema JS
vezuv_
10. 10. 2013 18.06
+2
korupcija - nekatere ustanove v JU nujno potrebujemo to je jasno vsem, vendar je veliko takih, ki samo denar vlečejo (razne agencije, pa Sviz in še ne vem kaj, pa gzs....), te bi bilo potrebno ukinit ali zmanjšat na minimum. Plače bi bilo potrebno omejiti v razmerju 1:5 v vseh sektorjih tako v JU kot gospodarstvu. Če je vojna, naj bo za vse, ne pa da je sedaj tepen samo mali človek, oni privilegiranci pa veselo namakojo roke v marmelado in to čedalje globje, še malo pa bo jim marmelada že do komolcev in še dlje.
Prassek
10. 10. 2013 18.23
+1
Korupcija......Tako kot so v JU zaposlovali.
KORUPCIJA
10. 10. 2013 18.35
+2
Nista nič napisala o namernih stečaj podjetih,namernega uničevanja podjetih,krajah....,divjem lastninjenju,ko so se podjetja prodajala za en euro...vse to vpliva na današnje razmerje med reanim in javnim sektorjem.Bomo videli rezultate teste bank-kdo je dobu nezavrovane kridite-verjetno to ni bil javni sektor ampak gospodarstvo.Potem se bomo lažje pogovarjali o odgovornosti o stanju v državi.Če boste vrnili vse nezavarovane kredite je krize konec,upam da kapital to ve ,je pa pohlep prevelih,da etičnih in moralnih vrednotah sploh ne govorim!
KORUPCIJA
10. 10. 2013 18.41
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.06
-1
S cim lahko dokazes, da gre za zajamceno delovno mesto? Ker gospodarstveniki jamrajo kako je nemogoce cloveka odpustit in da rabimo bolj prozno zakonodajo. Edina razlika je samo v tem, da drzava ne more v stecaj. Aja pa v tem, da kvaliteta dela ni tako pomembna.
Bruhalnica24
10. 10. 2013 17.01
+10
Kako si drznejo javnim uslužbencem jemat... Raje obdavčit delavce... Pa saj to je narobe svet
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.06
+3
Upam si trditi, da je davcna stopnja enaka za enak prihodek ne glede na to od kod prihaja.
andrejm1
10. 10. 2013 16.54
+20
Te države še trojka več ne more rešiti. Glavno je, da imajo birokrati udobno službo brez vsake odgovornosti.
Uporabnik565636
10. 10. 2013 16.56
+6
V bistvu je odgovornost obratno sorazmerna s funkcijo.
Jeanus1
11. 10. 2013 11.33
+++. Točno tako, čim pride do vprašanja odgovornosti, se vedno izgovarjajo na druge, zadnji primer je bil objavljen včeraj.
Huey
10. 10. 2013 16.51
+20
Z vsakim tednom se bolj kristalizira kdo je pijavka in kdo je gostitelj! Če vprašate mene, bi bili celo BORG boj humani do delavcev v gospodarcu kot pa tale naš aparat...ki obvlada samo igrat igrice in misli da keš za njihovo nedelo in luksuz, raste na drevesu!
andrea69
10. 10. 2013 16.47
+21
Ne sme posegati v plače JU? NE SME?? Poln kufer vas imam, vas sidikalistov JU in onega Erjavca z penzionisti. Sram vas bodi pijavke.
jutranjisij
10. 10. 2013 16.42
+18
Plače znižajte družboslovcem in uradnikom, ki širijo in prodajajo meglo. Prvih in drugih je veliko preveč, pa še njihova bleščeča formalna izobrazba sega zgolj v zahtevnost nekdanje srednješolske.
tinbin
10. 10. 2013 17.13
+9
Tudi jaz se strinjam, da učitelji, zdravniki, vojaki in policaji ne sodijo v isto skupino kot birokrati na občinah, v agencijah, na ministrstvih ... Njim bi res morali znižati plačo. Poznam primer z Ministrstva za šolstvo, kjer garači že od lanskega decembra rešujejo prošnjo za napredovanje. Kakršen minister, takšni delavci.
Uporabnik565636
10. 10. 2013 19.07
+1
Pa ves sploh kaksne place imajo birokrati? Ves da so nizje od ostalih v javnem sektorju?
ivo55
10. 10. 2013 16.38
+7
Virant naj tem štruklovim poveča plače da bo že enkrat mir, realni sektor po štruklu zmore še mnogo već delati
megan68
10. 10. 2013 16.37
+10
hahaha ta Štrukeljček pa ne ve ali je sirov ali jabuka