Film/TV

25. Liffe: Višja sila nastavlja ogledalo vsakemu izmed nas

Ljubljana, 18. 11. 2014 15.38 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ko se zgodi nekaj nepredvidljivega, ko je na kocki življenjska usoda in ko padejo maske se pokaže, kdo je pravi, kdo je človek na mestu. V psihološki družinski drami Višja sila vsem nam režiser Ruben Östlund le nastavi ogledalo.

V tej pretanjeni psihološki drami na temo medčloveških odnosov, egov, življenjskih prelomnic in odločitev, režiser ponudi tudi bitko med spoloma. Večna tema, ki jo Šved Ruben Östlund v filmu Višja sila izjemno spretno spravi pod drobnogled. Ko se začnejo kazati prve razpoke v oklepu odnosov sicer do tedaj idilične družine, ki se je odpravila na mondeno smučanje v visokogorkso vasico, je jasno, da pri tem ne bo ostalo. Ali je mogoče napake popraviti tudi ko padejo maske moškega oklepa in samozadostnosti, napuha o samopomembnosti in veličini vsakega posameznika?

Plaz, ki sproži klobčič dogodkov v idilični družini, v filmu Višja sila (r: Ruben Östlund).
Plaz, ki sproži klobčič dogodkov v idilični družini, v filmu Višja sila (r: Ruben Östlund). FOTO: Liffe

Štiričlanska družina, mož Tomas (Johannes Bah Kuhnke) in žena Ebba (Lisa Loven Kongsli) in dva otroka preživljajo počitnice v mondenem smučarskem letovišču sredi zasneženih vršacov. Med kosilom na terasi hotela se utrga plaz in čeprav mož trdi, da gre za kontrolirano dogajanje, je kmalu jasno, da temu ni tako. Nevarnost je hitro mimo, a dogajanje med nenadno kataklizmo vrže veliko senco na partnerski odnos in tudi na družinsko življenje. Kot je običajno, nič ni več tako, kot je bilo. Pod spretno režiserjevo taktirko, ki lušči plast za plastjo medčloveških, partnerskih, družinskih odnosov, se razkrije kakšni smo videti v očeh drugih na podlagi teh dejanj. Skozi kakšno prizmo gledamo in se sprašujemo, ali je izguba tokrat moškega dostojanstva tisti zadnji del mozaika, da se zruši samopodoba moškega herojstva, ki tokrat pogrne na celi črti. Kaj je onkraj utečenega družinskega življenja, je (ne)zadovoljstva dovolj, da privre na plan, odtujevanje pa le del procesa, ki je neizogiben? Odgovora ni, vsak si mora sam pri sebi odločiti in pogledati v ogledalo.

"Izkazalo se je - o temi obstajajo znanstvene študije, da se po katastrofi, ugrabitvi letala ali brodolomu, veliko število preživelih loči. Zdi se tudi, da v večini primerov moški ne ravnajo v skladu s pričakovanimi kodeksi viteštva. Kar je najverjetneje poglavitni razlog za razveze. Zaradi tega sem želel raziskati uveljavljeno predstavo, da mora biti moški zaščitnik svoje žene in družine, družbeni kodeks, ki pravi, da se v nevarnosti ne sme umakniti," je povedal Östlund na to temo. Film so posneli v savojskih Alpah (Les Arcs), je švedsko-norveško-danska koprodukcija in še eden iz palete filmov letošnejga Liffa, ki je izbran kot kandidat za tujejezični film za nagrado Oskar 2015, poleg tega je letos prejel nagrado žirije na festivalu v Cannesu.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.