Tujina

Kaj je ubilo več ljudi: vojne ali cigarete?

London, 18. 12. 2013 11.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Ministri Evropske unije so odobrili protitobačno zakonodajo, ki vključuje večje napise o škodljivosti kajenja na škatlicah in prepoved okusov. Prva pravila bodo v veljavo sicer stopila šele leta 2016. Pri britanskem časniku pa so ugotavljali, kaj je bolj smrtonosno.

Kajenje
Kajenje FOTO: Reuters

Ministri Evropske unije so odobrili protitobačno zakonodajo, ki vključuje večje napise o škodljivosti kajenja na škatlicah in pravila o elektronskih cigaretah. ''Dogovor o tobačni direktivi je velik korak naprej k bolj zdravi družbi,'' je dejal Povilas Andriukaitis, zdravstveni minister Litve, ki trenutno predseduje EU.

Kot je znano, je evropski parlament že pred časom sprejel strožjo tobačno zakonodajo, a v precej omiljeni obliki, kot so sprva napovedovali. Elektronska cigareta bo ostala v prosti prodaji, čeprav so nekatere vlade zahtevale, da bi imele status medicinskega izdelka. Bo pa imela Evropska komisija možnost, da jih prepove, če jih vsaj tri članice prepovejo na zdravstveni osnovi.

Od leta 2016, ko bodo pravila uveljavili, bo moralo biti 65 odstotkov tobačne embalaže prekrite s slikovnimi opozorili. Prepoved močnih okusov, kot denimo mentol ali vanilja, pa bo začela veljati še štiri leta kasneje.

''Trdno verjamem, da bodo nazorna grafična opozorila jasen opomnik o škodljivosti kajenja. S prepovedjo okusov, ki so posebej privlačni za mlade, pa bo kajenje manj zanimivo,'' je komentiral evropski komisar za zdravje Tonio Borg. Zdaj pravila čaka še uradna potrditev evropskih ministrov.

Kaj je bolj smrtonosno: vojna ali tobak?

Pri britanskem Guardianu so se preverjali, kaj je ubilo več ljudi: cigarete ali vojne. Opozorili so, da sta prav vojna in bolezen dva faktorja, pri katerih težko podajo natančno številko umrlih, a precej lahko razkrijejo tudi ocene.

Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) je zaradi tobaka v 20. stoletju umrlo 100 milijonov ljudi. V prvi svetovni vojni je po najnižjih ocenah umrlo 8,5 milijona ljudi, po najvišjih pa 16,5 milijona. Druga svetovna vojna je bila še bolj smrtonosna.

Umrlo je med 40 in 72 milijoni ljudi. Preračunano to pomeni, da je zaradi tobaka umrlo več ljudi kot v obeh največjih vojnah v 20. stoletju. A če k tem številkam dodamo še umrle v vseh vojnah, ki so divjale v 20. stoletju, je številka drugačna.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (50)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ferencz 1
18. 12. 2013 19.37
+4
Kdaj bodo šli Buš stari, Bush Mladi in Obama na haško sodišče zaradi vojnih zločinov proti civilnemu prebivalstvu? to me zanima ! o tem poročajte!
Winja
18. 12. 2013 23.43
+1
emona123
18. 12. 2013 17.14
+8
Kaj je ubilo več ljudi: vojne ali cigarete? -------------------------------------------------------- NASI POLITIKI BOJO NAJBRZ ZASEDLI PRVO MESTO.
Mr.Slack
18. 12. 2013 16.54
-3
Tobak za 500%gor pa alkohol tudi
martyn
18. 12. 2013 16.59
+4
suzuki bandit1200
18. 12. 2013 17.17
+10
Mr. Nisem kadilec ampak nimaš prav,že sedaj večina kadilcev sami zvijajo tobak iz srbije in makedonije,kjer dobiš kilo za 30€ , pijačo pa pri kmetu,kjer je odličen teran 2.5€.
nikhrast
18. 12. 2013 16.49
+1
Hvala bogu da skoraj nobenega več ne vidiš v javnih prostorih s čikom v ustih. Sploh pomisli, si v biznisu, pa kadiš, vsi se te izogibajo.
?om?
18. 12. 2013 23.07
+3
intel1
18. 12. 2013 16.10
-3
NE ENO NE DRUGO AMPAK SLOVENSKA POLITIKA
siFBI
18. 12. 2013 15.06
+9
Razlika je ogromna. V vojnah umirajo ljudje, ki nimajo nič s politiko. Se pravi predvsem nedolžni. Če pa umre kadilec, ki se je zavestno zastrupljal in se še bo. Je pa čisto druga stvar in sploh ni primerljiva z vojno. Koliko ljudi pokoplje alkohol, sladkor, onesnažen zrak, nesposobna politika, nesposobno zdravstvo, socialne razmere, lakota... Pa še kaj bi se našlo. O tem ne razpravlja nihče. Zakaj??? Ker ni v interesu držav in njihovih proračunov ter lobijev.
dind
18. 12. 2013 14.34
+2
Kdo je kriv, da kadilci umirajo, nekadilci. Če bi vsi kadili bi že zdavnaj izdelali zdravila za težavo in nebi bilo potrebe, da je manjšina diskriminirana zaradi večine.
luckyss..
18. 12. 2013 14.06
+17
Politika in vera......potem dooolgo nič, potem nalezljive bolezni, nato alkohol,neustrezna in "umetna" prehrana, trde droge, cigareti in ostale človeške slabosti....
MavritoGazarinni
18. 12. 2013 14.07
+3
11.11
18. 12. 2013 14.05
+29
Je več ljudi ubil alkohol ali vojna? Skadil cigaret in pretepel ženo? Zakajeni voznik povozil otroka? Na živce mi gre, da se pod pretvezo, da jih skrbi za naše zdravje, polnijo njihovi žepi. Če bi jih tako skrbelo za zdravo družbo, bi nam vsem zrihtali dobro zdravstvo in zavarovanje. Aja, od tega ne bi nič zaslužli.
MaunelNeuer
18. 12. 2013 14.01
-7
naj obdavčijo to svi,njarijo od tobaka na mrtvo
emona123
18. 12. 2013 14.00
+3
frufelj
18. 12. 2013 13.56
+18
kaj bo šele ko bodo končno pogruntali da veliko bolj od čikov ubija stres v službi v idealnem kapitalizmu
janez1321
18. 12. 2013 13.51
+8
Kdor kadi umre.Kdor ne kadi umre.Potem na tem svetu mnjka ljudi,ki so neumrljivi!!!
llalalala
18. 12. 2013 13.51
+7
Opozorili so, da sta prav vojna in bolezen dva faktorja, pri katerih težko podajo natančno številko umrlih. Preračunano to pomeni da je zaradi tobaka umrlo več ljudi kot v obeh največjih vojnah v 20. stoletju. Torej ni mogoče izračunati katerih je več umrlo, saj rak na pljučih ni vedno od kajenja... POLEG TEGA NAS PA V VOJNO RINE POLITIKA, CIGARETE PA SO OSEBNA ODLOČITEV!
gostgozd
18. 12. 2013 13.43
+8
ne pravim, da kajenje ni škodljivo, ampak primerjava je pa res mimo ... pa so preverjali tudi pri kateri starosti ubije vojna in pri kateri ubije čik? in kvaliteto življenja vojaka, ki je pri 20 mrtev, ali kvaliteto nekoga, ki kadi celo življeje in umre pri 60ih? .... za preprečevanje kajenja in gibanje naprej proti "zdravi družbi", pa nej EU in države bolj začnejo skrbeti, da se prepovejo slabe lastnosti kapitalizma, ki pomojem pobije tudi kar veliko število ljudi (le kako zdravo je 40 let 8 ur na dan sedet pred računalnikom? le kako zdravo je v rudniku kopat rudo premog? el kako zdravo je za 5$ na mesec 16 ur na dan lotat vezja računalnikov? .... hvala hinavski EU in hinavskim licemerskim politikom. upam, da vas vse čimprej napade kakšna kadilska bolezen.
vsismosužnji
18. 12. 2013 13.22
+9
še nisem slišal da bi kdo med 1 in 30 letom umrl zaradi dima iz tobaka.ene par milijard je pa šlo zaradi meča,noža,dima iz grmad, pušk in bomb,napalma,.......itd.
Ramzess
18. 12. 2013 13.17
+12
Primerjati neprimerljivo, pa kje živite. Vojne so nekaj čisto drugega kot kajenje. Tobačna industrija ne načrtuje svojih 'napadov'.
StrojnikiSmoPrihodnost
18. 12. 2013 13.23
-5
Kako da ne? Kaj pa je potem oglaševanje cigaret, če ne "napad"?
daf3
18. 12. 2013 13.27
+10
stojniki.....saj ti ni treba kupiti cigaret v vojno bi bil pa mobiliziran v tem je razlika
StrojnikiSmoPrihodnost
18. 12. 2013 13.34
+4
Sicer se strinjam, ampak to da ni treba kupovat cigaret povej 15 letnikom, ki se hočejo vključit v družbo. Ni vse tako simpl, otroci so hudobni in "slabiče" in "cmere" hitro izločijo iz družbe.
daf3
18. 12. 2013 13.56
+4
težko je motivirati 15 letnika in to je od nekdaj samo da včasih je moral otrok delati dones ima pa tehniko in denar
vsismosužnji
18. 12. 2013 13.15
+12
mamca z urala ni mogla brez čika niti ko so jo slikali kot najstarejšo zemljanko.
burek69
18. 12. 2013 13.23
ja, sam dohtrji ze vedo...zato pa priporocajo alkohol folku, se posebej pr nam...to je dobro, ce oni recejo tako...pol pa clovku mozgani odpadejo pri 30ih pa vsi sam otroke stemplajo, pa se nobenmo ne lubi na noge it, k jim drzava rece, da jim bojo pobral use...
MaunelNeuer
18. 12. 2013 13.58
-2
vsismosužnji
18. 12. 2013 13.13
+18
v šoli smo se učili da niso indijanci v obeh amerikah umirali zaradi tobaka.
burek69
18. 12. 2013 13.13
+3
res je!!!! poznam par ljudi k nikol niso kadili pa se zdaj zivijo vse tja do 50ega...pa vsak japonc al pa kitajc, k drzi rekord v starosti kadi...mozgani na off, pa cakat krmo za ovce...