Črna kronika

Odgovor na očitke: V izjemni situaciji smo delovali kar se da humano

Maribor, 11. 10. 2012 15.52 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Urša Zupan
Komentarji
489

Po pregonu in usmrtitvi bika na mariborskih ulicah so društva za zaščito živali zgrožena. Pristojne pozivajo k ukrepanju, a Vurs jim odgovarja, da postopkov ne bo. Šlo je za posebno pasmo bika, ki je po anatomiji bolj žilav, pa pravijo v upravi Košaki TMI, kjer obljubljajo, da teh pasem v klavnice ne bodo več sprejemali.

"Ne strinjamo se z besedami o podivjanem ali pobesnelem biku, ki je prestrašil Mariborčane. Edini, ki je bil v tej zgodbi upravičeno prestrašen, je bil bik, ki je zaman poskušal najti pot na svobodo," so po incidentu, ki se je včeraj zgodil na mariborskih ulicah, sporočili iz Društva za osvoboditev živali.

Prepričani so, da je dogodek razkril pomanjkljivosti, na katere zagovorniki pravic živali že dlje opozarjajo. "Iz prvih poročil o dogodku je razvidno, da je bik pobegnil po tem, ko je bil v klavnici omamljen. Namen omame je, da živalim prihrani najhujše bolečine in grozo. Poročila iz slovenskih klavnic in posnetki iz klavnic v drugih evropskih državah jasno kažejo, da velik del živali zakol doživi pri polni zavesti, ko jim režejo vratove in iz njih lije kri. Tako stanje je ne le nesprejemljivo, je tudi v nasprotju z Zakonom o zaščiti živali," so zapisali.

Bik je med begom pred smrtjo padel v gradbeno jamo.
Bik je med begom pred smrtjo padel v gradbeno jamo. FOTO: Mia Media

Veterinarsko upravo RS (Vurs) zato pozivajo, da pripravi natančno poročilo o pobegu živali in ravnanju veterinarja, ki bi moral biti prisoten ob dogodku. Želijo, da se do razjasnitve okoliščin prepove klanje v podjetju Košaki TMI, v katerem se je dogodek pripetil, in zahtevajo, da se v skladu z določili Zakona o zaščiti živali uvedejo višji standardi in praksa varovanja dobrobiti živali. "Vurs mora pripraviti nova navodila za omamljanje in zakol živali, tako da se ne bo več dogajalo, da živalim pri polni zavesti režejo vratove in te nekaj minut umirajo v mukah. Določila morajo veljati za vse živali, ne glede na vrsto," so še dodali.

Bo koga doletela kazen?

"Dve leti star bik ni bil pobesnel, očividci pričajo, da se je mirno sprehajal po ulici. Ko je padel v betonsko jamo na gradbišču, za okolico še vedno ni predstavljal grožnje. Kljub temu pa ga je mesar ravnodušno ustrelil v glavo in mu prerezal vrat," pa so zapisali v Civilni iniciativi za izboljšanje pravne zaščite živali, Društvu za zaščito in pomoč živalim v stiski Lajka in Slovenskem veganskem društvu.

Včerajšnje dogajanje strogo obsojajo in pozivajo nadzorne organe, da vpleteni – tako podjetje Košaki TMI kot Vurs – odgovarjajo za svoja dejanja. Vursu, ki trdi, da nadzira vse klavnice, očitajo, da nepravilnosti kljub temu ne zaznava. "Slovenska javnost je nepričakovano dobila potrditev, da je slovenskim živalim namenjen enako krut in nasilen odnos kot smo ga vajeni s posnetkov iz tujine," so zapisala omenjena društva. Zanima jih, ali bo klavnico ali veterinarskega inšpektorja doletela kakšna kazen. Slovence in Slovenke pa pozivajo, da v prihodnje bojkotirajo nakup izdelkov blagovne znamke Košaki TMI.

Kljub vsemu so bika prepeljali v klavnico, kjer so ga pripravili za prodajo.
Kljub vsemu so bika prepeljali v klavnico, kjer so ga pripravili za prodajo. FOTO: Mia Media

Vurs: Postopkov v zvezi s tem primerom ne bo

Na Vursu so na našo prošnjo opisali dogodek. V klavnico so sprejeli bika, težkega 630 kg. Po običajnem pregledu pred klanjem so ga v boksu omamili na običajen način – s strelno napravo s penetrirnim klinom na predpisanem mestu. Omamljanje je z dvema streloma izvedel za to usposobljen delavec klavnice. Bik je najprej padel, po petih sekundah pa vstal, pobegnil iz prostora za omamljanje, prebil ograjo klavnice in pobegnil v mesto.

Generalna direktorica Vursa Vida Čadonič Špelič je usmrtitev bika označila za neljubi dogodek, meni pa, da pri njem ni šlo za nikakršen prekršek. "Gre za izjemen primer. Bik jim je pobegnil iz boksa za omamljanje in to je pač nesreča pri delu."

Društvo za osvoboditev živali in njihove opravice za "neokusno izjavo o nesreči pri delu" zahteva javno opravičilo.

V akcijo se je vključila policija, ki je zadevo obravnavala v smislu nevarne živali, ki lahko ogroža okolico. Za obvladovanje živali ni bilo mogoče uporabiti strelnega orožja, saj je bil bik v mestnem okolju, piše Vurs.  "Delavci klavnice so skupaj s policijo bika ulovili in ga začeli usmerjati proti klavnici. Ker pa je pot vodila mimo gradbišča z gradbenim jaškom, je bik padel vanj. Tam je bil tako fiksiran, da ga je delavec klavnice znova omamil s strelno napravo. Ker je bik izgubil zavest, so delavci klavnice izvedli tudi zakol z izkrvavitvijo. Trup živali in prestrežena kri sta bila nato prepeljana v klavnico, kjer so bili izvedeni postopki pregleda po klanju. Ugotovljeno je, da je bila žival neobičajno močne kostne konstitucije, zaradi česar prvo omamljanje ni bilo zadostno. Klavnica je namreč že večkrat sprejela živali podobne ali celo večje teže, ki so bile po običajnem postopku uspešno omamljene in zaklane," so zapisali.

Vurs v zvezi s tem primerom ne namerava uvesti postopka, so še dodali.

Košaki TMI obljublja: Te pasme goveda ne bomo več sprejemali v klavnico

To je bil neljubi in izjemen dogodek, ki se nam doslej še ni zgodil, pa je za 24ur.com povedal predsednik uprave Košaki TMI Jure Bojnec. V zadnjih petih letih se jim je enkrat zgodilo le, da je bik pobegnil pri razkladanju s kamiona na sosednje dvorišče, vendar so situacijo hitro obvladali, je dodal.

Kot je pojasnil Bojnec, je šlo v tem primeru za posebno pasmo bika – škotsko govedo, ki se pase in živi na prostem ter je po anatomiji nekoliko drugačno in bolj žilavo od klasično vzrejenih živali. "Pri nas v klavnici je ob klanju in razseku vsake živali stalno prisotnih pet veterinarjev iz Vursa. Žival je bila pripravljena na zakol in omamljena v skladu z veterinarskimi predpisi, vendar je skoraj čudežno vstala in pobegnila skozi odprtino, kjer živali sicer vstopajo v klavnico. Ker je šlo za žival, ki živi na prostem in je vajena ljudi ter ima dobro orientacijo v prostoru, jo je bilo težko ujeti, to nam je uspelo šele, ko je brez poškodb zdrsnila v manjšo jamo na gradbišču," je opisal.

Ko je bik pobegnil, so takoj obvestili policijo, ki pa ni pristojna za ubijanje živali, zato so ga bili zaradi preprečitve dodatnih nevarnosti primorani ob prvi priložnosti zaklati sami, pravi Bojnec. To je po njegovih besedah tudi edini način, da se zagotovi varnost ljudi in ohrani kakovost mesa. "Veterinarji Vursa so potrdili, da smo v tej izjemni situaciji delovali kot dober gospodar in kolikor se da humano. Žival so pregledali v hlevu pred zakolom, pregledali so tudi meso po zakolu in zaključili, da je bil bik zdrav, brez poškodb in je meso popolnoma zdravo in užitno. Meso še ni šlo v prodajo, saj je šlo za uslužnostno klanje, pri čemer rejec meso odpelje za domačo uporabo ali prodajo," je dodal.

Po analizi celotnega dogodka so zaključili, da bodo še okrepili varnostne ograje, hkrati pa so se odločili, da v klavnico več ne bodo sprejemali goveda te pasme, je zaključil Bojnec.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (489)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mate08
13. 10. 2012 20.23
-3
Sami foteljarsti vegetarjani nekaj sikajo.... še niso videli kako kaj pridelat in obdelat....
Janez strmšnik 1
28. 11. 2013 09.46
aojz
13. 10. 2012 15.28
+5
To pasmo ne bodo več klali. Bodo pa kmetje sami. In prihranili 250€. Živijo Slovenija. Teh govedi je pri nas kar nekaj.
pesnitev
20. 11. 2012 16.44
-1
BMWmunja
13. 10. 2012 15.26
-2
Zgrožen sem tudi jaz. Žival bi že zaradi njenega truda za preživetjem in prestanega smrtnega strahu morali nagraditi z življenjem. Le kaj bi na tak postopek rekli veterinarji ANIMAL RESCUE z ANIMAL TV???
JurijGrmMlajsi
13. 10. 2012 16.04
+0
kujlek In kaj bi pol z njim? V naravo? Saj je vzgojen za meso. AMorda bi lahko poučeval voljo do življenja po bolnišnicah?
ServerAUTOMATIC
13. 10. 2012 12.17
+2
Prav bi pa bilo, da bi zadevo preučile institucije iz EU. Skrbi me, da VURS zavaja javnost. Če so očividci videli drugačno sliko kot VURS in krvoločni mesar je možno, da VURS zavaja javnost.
draghci
13. 10. 2012 05.42
+0
Jaz ne bi fanatiziral ne v eno ne v drugo stran. Sam sem bil tak in tudi vsi moji otroci niso imeli radi mesa, ko so bili majhni. Zelo močno se mi zdi, da otroke nekako prisilimo, da ga začnejo jesti in potem se navadijo na njega vse do odvisnosti, kar se pri mesu hitro lahko zgodi, saj deluje kot poživilo po katerem lahko hitro padeš dol. In potem si treba pomagati z kavicami ali pa povečanim spanjem. Skratka, treba se sprijaznit z dejstvom, da ljudje nismo vsejedi po izvoru, ampak smo vegetarijanci. Ni treba, da se kritizira ne ene ne druge. Jaz še vedno jem meso, vendar miselno le lažem sam sebi, da je tako. Najbrž še rabim to prizemljitev, to težko energijo, ki jo ima meso, vendar prihodnosti ne vidim v mesni prehrani niti v vegetarijanstvu, ampak v surovi več ali manj sadni prehrani. Na koncu pa itak niti tega več ne bo, ampak nam bo ostala samo še svetloba ali prana.......in to zelo kmalu.........21.12.2012....
draghci
13. 10. 2012 08.38
-1
Vidm, da se mesojedi zbujate zgodaj. najbrž pojeste tudi veliko kruha, potem se pa še čudite, da ne morate spat. Poznam to, sem dal vse že skoz :P
ServerAUTOMATIC
13. 10. 2012 12.12
+3
Ljudje anatomsko nismo pravi mesojedi. Se strinjam z tem kar si napisal. Naše telo ni odvisno od mesnih beljakovin. Meso vsiljujejo otrokom in jih navadijo nanj.
ServerAUTOMATIC
13. 10. 2012 12.14
+3
Karcinomi, depresije, ....posledica uživanja mesa.
aojz
13. 10. 2012 15.26
-6
Izpadanje las pri ženskah - posledica nepravilnega vegeterijanstva.
pesnitev
20. 11. 2012 16.49
draghci in čavlek imata prav! Sta razvitejša od drugih brezpogojnih mesojedcev!
baroso
12. 10. 2012 15.59
+8
saj itak v sloveniji nihče ne odgovarja za nič, vedno se iščejo izgovori in tudi v tem primeru bo tako
JurijGrmMlajsi
12. 10. 2012 16.08
+7
baroso Odgovornost je lahko samo za to da jim je ušel. Upm da ne misliš na kaj drugega!
aojz
13. 10. 2012 15.52
-4
Še eno ograjo okrog klavnice. Pa zasanjanih vegijev bik ne bo več motil.
pesnitev
20. 11. 2012 16.50
aojz, zasanjan si ti in sicer v svojo pračloveško preteklost!
Strok
12. 10. 2012 14.44
+27
SPOŠTOVANI solatarji in ostali vegeterjanci! Kako ste lahko tako kruti, da odrežete solato, ki se celo življenje bori ,da bo zrasla. In potem ko zraste postopek ponovite. To je mučenje na dolgi rok. Bika se ustreli enkrat in potem je konec. Vi pa solato ubijate na obroke. Kako bi se pa vam zdelo, če bi vam nekdo vsak drugi dan odrezal en prst. Treba se je zavedati, da so tudi rastline živa bitja in, da jim moramo pustiti, da dozorijo, ter dostojno ovenejo po naravni poti. Vegeterjanci, če hočete imeti čisto vest, se prehranjujte na račun fotsinteze, ter ne pijte vode, saj ta vsebuje mikro organizme in z enim požirkom jih ubijete več tisoč. Bodite vendar humani, kako bi se pa vam zdelo, če bi prišel velikan in bi pojedel eno vas ljudi. To je popolnoma isto. Le, da je razlika v velikosti. Tudi, če poješ jabolko si lahko umažete vest, kako bi se pa vam zdelo, če bi nekdo jedel vaše otroke. Jablana rodi jabolka z namenom, da bodo zrasle nove jablane. Zato pa imjo jabolka pečke in meso, ki je poznejše hranilo za dober razvoj jablan.
Strok
12. 10. 2012 14.51
+18
Jaz bom še naprej jedel raznoliko vse od mesa do zelenjave, saj se zavedam, da sem na vrhu prehranjevalne verige. In sem vsejedec. Če komu paše samo zelenjava naj jo je, vendar naj ne govori, da smo vsejedci in mesojedci kruti in ne spoštujemo živali. Če se naši dedje ne bi ukvarjali z živinorejo in lovom nas ne bi bilo. Sem kmet in sem prepričan, da živali spoštujem mnogo bolj, kod kaka fina mestna gospodična z 50 kilogrami, ki liči svoja lica z vsem kar leze in gre.
Strok
12. 10. 2012 15.09
+5
In prav rad bi spoznal zidarja ali gozdarja, ki se prehranjuje izključno z vegeterjansko hrano. Tako, da vsi, ki ste vegeterjanci, in imate, kaj ponosa pojdite živeti v gozd od malin in gob.
Strok
12. 10. 2012 15.11
+2
Kar se pa tiče samega zakola pa jaz ne vidim problema. Žival je mrtva v sekundi. Če lev ulovi antilopo jo muči tudi do 10 min preden se preda.
pr0sac
12. 10. 2012 15.52
-1
vegiji so degeneriranci. Enako kot neki verski fanatiki. Zemlja se od kar lazi človek, prehranjuje z mesom, sedaj pa zadnjih 100 let smo bolj pametni kot evolucija človeka sama... Skratka vse je res. Začnite živeti od duhovne hrane, pa vam bom verjel do takrat pa začepi in žveči travo...
baroso
12. 10. 2012 16.01
-12
SOLATA NIMA KRVI IN SRCA, KOT GA IMAMO LJUDJE IN ŽIVALI
luckyss
12. 10. 2012 16.20
+2
@ Strok...in ostali.. Vegetarijanstvo je logična stopnja v evoluciji človeka... Kanibal- mesojedec - vsejedec- vegetarijanec - vegan.... Moj komentar je napisan ustrezno nivoju vašim.
Gunnar
12. 10. 2012 16.32
+4
logična stopnja v evoluciji je že bila, vegetarijanski in vsejedi človečnjaki, vsejedi so preživeli in se razvijali naprej, vegetarijanski so pa kaj kmalu izumrli.
Hugh_Mungus
12. 10. 2012 16.42
-5
Že po načinu pisanja pokažete kdo ste... Jem meso, ne podpiram pa takega načina ubijanja. In ti-Strok... očitno še nisi videl kako izgleda zakol! Preden žival umre, minejo cele minute dušenja v lastni krvi - omama gor ali dol. Izpust krvi se sliši vse preveč humano. Vsi, ki jemo meso, bi morali najprej videt kako je pridobljeno in kako pride do nas, ker dandanes je vedno več industrijskega načina zakola, ko gredo živali po tekočem traku v smrt, brez ozira na to, da so še vedno ŽIVA bitja.
Infadel_no1
12. 10. 2012 16.48
+4
skyline ti izgleda ne veš kako poteka zakol! Danes je zakol z zakonom opredeljen da se ne muči živali, prvo s pištolo v čelo, kjer je žival mrtva v trenutku, in nato se ji šele spusti kri! Če boš kje zasledil drugačen postopek jih lahko prijaviš veterinarski inšpekciji! Kazen je zagarantirana! Ne bluzi nimaš pojma in kmetijo si izgleda videl samo od deleč ali pa po televiziji!
Špela Omerzel
15. 10. 2012 00.44
+9
Strok, to da je nekdo pred tabo, ki je biu veliko pametnejši kot ti, pogruntal pištolo in to znanje delil s tabo, ne pomeni da si na vrhu prehranjevalne verige, pomeni samo to da si ovca ki sledi tistim ki so naprednejši in da imaš pač srečo da si se rodil človek ne prašič...
Jakob1311
21. 10. 2012 21.22
+2
Nastja Pungra?i?
21. 10. 2012 23.22
-1
Ko meso-jedcem zmanjka izgovorov, zakaj uživajo mrtve živali, ponavadi izpljunejo dva nesmisla. Najprej razglasijo spoštovanje do veganskega načina življenja in tudi sami prosijo za spoštovanje. Seveda meso-jedci spoštujejo veganski način življenja. Zakaj ga ne bi? Smo mar preveč sočutni, usmiljeni in altruistični? Ko vegane prosijo za spoštovanje, je to tako, kot bi pedofili prosili za spoštovanje ljudi, ki ne zlorabljajo otrok. Ne spoštujem ljudi, ki izberejo krutost. Ne spoštujem pedofilove odločitve, da bo zlorabljal otroke. Ne spoštujem želje posiljevalca, da bi oskrunil telo ženske. Ne spoštujem roparjeve želje, da bi oropal banko. Ne spoštujem prepričanja nacistov, da so judje, črnci, geji, itd. manjvredni in bi jih bilo treba iztrebiti. Ne spoštujem načina življenja, ki temelji na sovraštvu in diskriminaciji. Naslednji nesmisel meso-jedcev je njihov poskus okriviti veganski način življenja za trpljenje rastlin, saj naj bi rastline umrle, da nahranijo vegane tega sveta. Kljub temu še vedno iščem društva ‘Ljudje za etično ravnanje s korenčki’, ‘Zadnja priložnost za brokoli’ ali ‘Jabolka si zaslužijo popolno zaščito danes in jutri’. Ta društva ne obstajajo, saj vsak pozna razliko med puljenjem korenčka iz zemlje in razkosanjem pujsa. Vsak tudi pozna razliko med košnjo trave in metanjem živih piščančkov v stroj za mletje (jajčna industrija). Če nekdo ne razume razlike, ta oseba ni bistroumna, razumna, niti ne razmišlja logično. Dejstvo, da nekateri ljudje primerjajo korenček s kravo, dokazuje, kako podli so meso-jedci v resnici v svojih zatiralnih idejah. Naj pojasnim, kako absurdno je mišljenje, da so rastline podobne živalim. Moja žena je pred kratkim obiskala svoje starše in opazila, da 20 let star kaktus v njeni otroški sobi ni v dobrem stanju. Po skrbnem pregledu nasvetov o vrtnarjenju sva kaktus razrezala na pol in ga postavila na sonce, da se je sušil 3 dni. Presadila sva ga z zmajevko in sedaj lepo uspeva. Če resnično verjamete, da so živali in rastline eno in isto, razrežite človeškega dojenčka na pol, in videli boste, kaj se bo zgodilo. Ali še bolje, pojdite do lokalnega hospic centra in pozdravite vse tako, da jih razrežete na pol. Če bi ta spletna stran razpravljala o trpljenju korenja in paradižnikov, ali če bi predaval o krutosti nad indijskimi oreščki, bi se mi smejali in prijateljem pisali sporočila o moji norosti. Celo z zornega kota meso-jedcev je nelogično govoriti o dajanju pravice do svobode in telesne nedotakljivosti nečutečim rastlinam, medtem ko milijardam čutečih živali povzročajo trpljenje in posledično smrt. Rastline, za razliko od živali, so nečuteča bitja brez centralnega živčnega sistema, pljuč, srca, ledvic, črevesja, krvi, ušes in oči. Ne iztrebljajo, niti ne urinirajo. Nihče ne kriči v grozi, ko njihovi sosedje kosijo travo (tudi trava je rastlina). Če pa bi sosedje klali pujsa na trati pred hišo, bi ljudje jokali, fizično posredovali, pooblaščene avtoritete pa bi bile poklicane, da zaustavijo prelivanje krvi. Če ljudje resnično verjamejo, da je narobe jesti rastline, še vedno lahko izberejo ultraveganski način življenja – frutarijanstvo (prehranjevanje izključno samo s sadeži in oreški, ki sami padejo na tla). S perspektive judov, kristjanov in muslimanov je bil rajski vrt zatočišče frutarijancev. S fiziološkega vidika smo ljudje dejansko frutarijanci/frugivori. Filozof Voltaire je nekoč dejal: “Tisti, ki te lahko pripravijo do tega, da verjameš nesmisle, te lahko tudi pripravijo do tega, da zagrešiš grozodejstva.” Kar se tiče bolečine in trpljenja, kriki, kri, zvijanje v bolečinah in strah živali prekašajo t.i. valove rastlin. Naj vam pokažem, kako varljiv je argument o ubijanju rastlin. Domnevajmo za trenutek, da meso-jedci, ki se nanj sklicujejo, resnično verjamejo, da vegani rastlinam povzročamo trpljenje in smrt. Če bi bilo tako, bi ti meso-jedci po logiki bili zavezani k preusmeritvi k veganski prehrani, saj karnivorske družbe uničijo veliko več rastlin kot veganske. -Gary Yourofsky
pesnitev
20. 11. 2012 16.54
-2
Vsi veleumi so zavračali mesojedstvo. Saj se tudi vidi, kako mesojedci razmišljajo;Od ust do šnicla...
JurijGrmMlajsi
12. 10. 2012 13.41
+15
Glede na vse RIP, predlagam tekmovanje za najboljši epitaf! Kdor zmaga dobi kilo trave, ki jo mora surovo pojesti. Če jo prebavi dobi Audija.
pesnitev
20. 11. 2012 16.55
+1
Slon se prehranjuje le z rastlinsko hrano in je slaboten?
carlo38
12. 10. 2012 13.35
+4
ka ste eni pametni, ja kako pa mislite da se kolje živali v klavnici. najprej omama in nato izpust krvi, to je povsem humano. zdaj ko je pa en bik malo ven ušel pa taka galama, ti pa ja ni nič posebnega. kmetom ki imajo bike v hlevu se to dostikrat zgodi, prav tako pri nakladnju na kamion.
Špela Omerzel
15. 10. 2012 00.45
+1
pesnitev
20. 11. 2012 16.58
Še najmanj razgledani so tisti, ki nekaj govore o primerjavi trplj enja solate z zakolom živali! Se vidi njihova neizobraženost!
ServerAUTOMATIC
12. 10. 2012 12.59
-15
Danes sem kupil italijansko meso.
Hugh_Mungus
12. 10. 2012 16.35
+2
Hugh_Mungus
12. 10. 2012 12.28
+10
neumno se mi zdi prepiranje na temo meso-ja/ne. Dejstvo je da ljudje pojemo ogromno mesa, ampak to še ni opravičilo da vse te živali množično umirajo v trpljenju in strahu. Te postopke "omamljanja" bi bilo potrebno spremenit.
Jure Herer
12. 10. 2012 12.41
-6
Infadel_no1
12. 10. 2012 16.49
+1
Ja se je predvsem videlo v zadnjih 50000 letih!
pesnitev
20. 11. 2012 17.00
Ja, ker ni večina človeštva v intelektualnem smislu nič napredovala od pračloveka do danes. Le številčno nas je več!
problem?
12. 10. 2012 10.38
+1
"Slovenska javnost je nepričakovano dobila potrditev, da je slovenskim živalim namenjen enako krut in nasilen odnos kot smo ga vajeni s posnetkov iz tujine" Jaz nisem videl nobenega posnetka, kaj naj iščem na guglu da jih najdem?
kristofus@email.si
12. 10. 2012 10.54
+3
Jure Herer
12. 10. 2012 12.21
+5
youtube ; earthlings, najpomembnejše predavanje ki ga poste kdaj
Nastja Pungra?i?
21. 10. 2012 23.17
+1
HooplaToopla
12. 10. 2012 10.22
+3
"Šlo je za posebno pasmo bika, ki je po anatomiji bolj žilav, pa pravijo v upravi Košaki TMI, kjer obljubljajo, da teh pasem v klavnice ne bodo več sprejemali." A so res taki vajenci, da kljub večdesetletnim izkušnjam niso zmožni ferdirbati malce bolj živahnega bika? Po možnosti brez mučenja.
pik4polonic4
12. 10. 2012 09.48
+0
Mislim, da je škoda časa, da se med seboj prepričujemo - meso ja ali meso ne, ker po moje zaradi tega tukaj nihče ne bo spremenil svojih prehranjevalnih navad.
pesnitev
20. 11. 2012 17.01
Za prosvetljevanje nikoli ni škoda časa!
binglec123
12. 10. 2012 09.41
+19
pobegnejo tudi froci, pa zaporniki pa še kdo. in?? najbolj na kurof mi grejo pa skrajneži taki in drugačni. zdaj so vsaj videli, da šnicli ne rastejo na drevi.
Mawsyy
12. 10. 2012 09.06
-16
Jst jem samo se piscance. Ostalega nekako morm vec oz. vedno bl se mi upira. ravno zarad takih dogodkov.
square
12. 10. 2012 09.41
+27
Pozanimaj se malo kako ravnajo s piscanci :p
kayrica
21. 10. 2012 22.26
+1
kokoške obesijo za noge, glavo v vodo, pa štrom... to je samo eden od ''humanih'' načinov.
Koky_sta_pijes
12. 10. 2012 08.48
-10
Kdo mu je pa kriv,da je pobegnil ?
pesnitev
20. 11. 2012 17.06
Krivo je to, da človek noče priznati živalim njihove pravice do življenja. Masovno proizvajamo živali, hkrati pa jih moramo masovno uničevati zaradi različnih obolenj (nore krave, prašičja gripa, piščančja salmoneloza...), na milijone pobitih živali, ker niso užitne zaradi bolezni! Enostavno jih je bilo treba uničiti. Je to še normalno? Tisti, ki jedo takšno meso, ki je na robu užitnosti, imajo tudi temu primerno razmišljanje in vedenje!
upornik22
12. 10. 2012 07.54
+3
če solato odrežeš,zraste nova.Če odrežeš živali nogo,ji ne zraste nova.Opaziš razliko,morda? zna kdo na to vprašanje odgovorit,prosim?
Infadel_no1
12. 10. 2012 10.43
+3
Si prepričan da solata zraste nova?!? Zraste ko jo na novo posadiš!
Infadel_no1
12. 10. 2012 11.28
+0
Apak še vedno jst poleg mesda pojem prav toliko zelenjave! Ni kosila brtz solate!
bora_bora
12. 10. 2012 07.44
+4
Mesarji, lovci in ne nazadnje tudi veterinarji so vajeni gledat trpljenje živali, ki jih ubijajo, zato postopoma izgubijo občutek za humanost. Kljub temu so to dela, ki jih mora nekdo opraviti kajti ljudje smo vsejedci in je povsem naravno, da uživamo tudi meso a pri takih dejavnostih so potrebna stroga pravila in nadzor. Kljub vsem trditvam zaščitnikov živali (ki jih v veliki meri podpiram) kako ravnamo z živalmi, smo ljudje žival, ki od vseh, ki se hranijo z mesom ubijamo najbolj humano.
Infadel_no1
12. 10. 2012 16.50
+1
Zakaj pa imaš tak nadimek, tam, so še 100 let nazaj bili ljudožerci!
kayrica
21. 10. 2012 22.29
+1
se ti zdi bora bora? poglej mal national giographic al pa kšne posnetke s klavnice. katera žival umre v večji agoniji? ne pozabi kakšno življenje živijo živali v divjini ali v štali pred smrtjo...
pesnitev
20. 11. 2012 17.09
Narod še dnevnega časopisja ne bere, za Nationaj Geographic še slišali niso. Mislijo, da je to šnicl...
krtaca15
12. 10. 2012 07.33
+2
Pa dober tek....