Črna kronika

Gasilci opozarjajo: Največ napak se zgodi ob priklopu cevi na jeklenko

Kranj, 31. 01. 2018 16.50 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Kriminalisti še vedno ugotavljajo, kaj je povzročilo silovito eksplozijo na Mlaki pri Kranju, ki je porušila pol stanovanjske hiše. Neuradno naj bi bilo krivo uhajanje plina iz plinske jeklenke. Največ napak se zgodi ob priklopu cevi na jeklenko, opozarjajo gasilci in dodajajo: nujno je treba zamenjati gumijasto tesnilo, ki tesni med ventilom jeklenke in gumijasto cevjo.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Za eksplozijo krivo uhajanje plina?
    02:44
    Iz 24UR: Za eksplozijo krivo uhajanje plina?
  • Iz SVETA: Se bo družina lahko vrnila v porušeno hišo?
    02:14
    Iz SVETA: Se bo družina lahko vrnila v porušeno hišo?
  • Iz SVETA: Kaj storiti, če začne puščati plin?
    01:08
    Iz SVETA: Kaj storiti, če začne puščati plin?

Kriminalisti po uničujoči eksploziji na Mlaki pri Kranju še vedno ugotavljajo, kaj se je zgodilo, da sta starejša ženska in njena hči v nekaj sekundah ostali brez vsega. Na prizorišču so bili danes tudi zavarovalni agentje, statiki in cenilci, ki še ugotavljajo, ali se bosta sploh kdaj lahko vrnili v del hiše, ki se ni porušil.

Takšne eksplozije že dolgo niso videli niti vsega hudega vajeni gasilci. Največ napak se zgodi ob priklopu cevi na jeklenko, opozarjajo. In ko enkrat plin uhaja, je zgolj prižig luči ali vklop hladilnika dovolj, da poči. Ob vsaki menjavi jeklenke je nujno treba zamenjati gumijasto tesnilo, ki tesni med ventilom jeklenke in gumijasto cevjo, še dodajajo gasilci.

"Zaenkrat niso rekli še nič, čakamo poročilo statikov," je za oddajo 24UR povedala  Suzana Šenk, hči lastnice hiše.

Vse kaže, da je za tragedijo krivo uhajanje plina iz plinske jeklenke, a uradno tega ni potrdil še nihče. Šenkova je povedala, da hiša ni bila priključena na plinovod, uporabljali sta jeklenke. Ena od njih je bila zamenjana v nedeljo, potem sta do torka na štedilniku še normalno kuhali. Na vprašanje, ali sta z mamo morda vohali plin, je odgovorila, da ne.

Njena 83-letna mama v bolnišnici dobro okreva. Utrpela je nekaj hujših in lažjih opeklin. "Včeraj so na urgenci so rekli, da ni v smrtni nevarnosti, ves čas je pri zavesti in se pogovarja." 

Šenkova je zatočišče dobila pri bližnjih sosedih, čeprav ji nov, začasni dom, ponuja tudi kranjska občina. 

Neuradno je eksplozijo povzročilo uhajanje plina iz jeklenke.
Neuradno je eksplozijo povzročilo uhajanje plina iz jeklenke. FOTO: Anamarija Krese

Silovito eksplozijo čutili nekaj kilometrov stran

Kot je znano, je v torek ob 7.49 na Dolenčevi poti na Mlaki pri Kranju v stanovanjski hiši odjeknila eksplozija plina in povzročila, da se je porušila približno polovica enostanovanjske hiše in pod seboj pokopala eno osebo. Po približno 40 minutah so gasilci izpod ruševin rešili starejšo žensko in poškodovano prepeljali v Univerzitetni klinični center (UKC) Ljubljana.

Eksplozija je bila po besedah gasilcev zelo silovita, čutilo se jo je namreč nekaj kilometrov okrog. Poškodovane so tudi tri sosednje hiše in avtomobili. Zagorelo na srečo ni. Je pa bila po eksploziji na ožjem območju nesreče (v radiju 100 metrov) potrebna evakuacija. Iz štirih sosednjih stanovanjskih hiš so evakuirali sedem ljudi.

Celotna intervencija, v kateri je sodelovalo 27 gasilcev z 12 gasilskimi vozili, je trajala približno 40 minut. Sodelovali so gasilci Javnega zavoda GRS Kranj in Prostovoljnih gasilskih društev (PGD) Kokrica in Britof. Nekaj časa je bila od krožišča pri gostišču Dežman do lekarne na Mlaki zaprta Golniška cesta.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Apostol1
01. 02. 2018 10.56
Pri nas na plin kuha samo še tašča , zamenjam jeklenko sam in vedno zamenjam tesnilo ter z milnico ki je v spreju preverim na steklenice ali je vse v redu, zaenkrat hvala bogu je bilo vedno vse v redu, se pa strinjam električni štedilnik ali steklo keramični ali pa indukcijski. štedilnik je neprimerljivo varnejši od plina oziroma sta pravzaprav skoraj nenevarna.
mentorhercul
01. 02. 2018 14.02
....pol maš pa taščo rad...kaj čmo , si eden redkih....
Jožajoža
01. 02. 2018 17.38
res je. električni ti fenta taščo, hiša od tašče pa ostane cela . s plinom se pa znebiš tako tašče in izgubiš še hišo od tašče. torej,naj tašča kuha na el. štedilniku.
Vig1
01. 02. 2018 10.42
Bistvo je, da se zamenja tesnilo ob vsaki menjavi jeklenke, pa bo vse v redu. Sicer pa kolikor vem je tesnilo in menjava jeklenke že kar precej let všteta v ceno ob naročilu jeklenke. Ko naročiš ti pripeljejo, zamenjajo jeklenko in tudi gumijasto tesnilo. Ne razumem zakaj bi se kdo trudil sam vlačiti naokoli težko jeklenko in potem še nestrokovno zamenjati brez menjave tesnila. Ne prišparaš prav nič samo ob stanovanje si lahko ali pa celo ob življenje.
Našvasan_zob
01. 02. 2018 09.28
+4
Se spomnim, ko mi je serviser plinske peči razlagal, da je prišel na dom tipa, ki je imel plin povezan kar s cevno in klik konektorji od Gardene .... :))))))))
hopcefizelj
01. 02. 2018 09.06
+0
Me je bilo vedno strah ko smo imeli plin, prve steklokeramične plošče, ki so prišle na trg, se je ena izmed njih takoj znašla v naši kuhinji. Drugače pa groza od groze in 3xceplen si res 3xceplen morostar
Našvasan_zob
01. 02. 2018 09.32
+0
Nima te bit kej strah... Če zamenjaš tesnilo ne bo puščal.. Tut če maš kokr tolk normalen nos boš takoj zavohal plin... Sicer se pa za par EUR lahko kupi plin alarm, ki začne tulit če zazna plin v zraku...Ampak večini folka je preveč dat tistih par eur za alarm in menjat baterije 1x na leto... Za vse drugo pa majo dnar..
Desnica boli
01. 02. 2018 08.53
+1
Ejga, sej ni tko hudo. Sej sta na gumici pršparave.
grozjak
01. 02. 2018 09.27
+7
gruber74
01. 02. 2018 08.26
+1
Tisti ki imajo plin doma bi jim priporocal kaksen detektor plina,nebi skodil.
grozjak
01. 02. 2018 08.25
-1
nič mi ni žal, da sem pred leti nabavil steklokeramični štedilnik.....čeprav je malo zoprno, kadar je izpad elektrike.....Upam, da bo zavarovalnica našla voljo do poštenega izplačila škode. In občina za pomoč, tudi potem, ko ne bo kamer naokoli..
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 21.12
-7
Več kot očitno, da na tem portalu visi veliko "modrecov". Pa lepo naprej plačujte za svoje napake z upanjem, da ne ubijete še kakega soseda zraven. Slednje polna jeklenka ni in nikoli ni bila nevarna, saj z vžigalnikom jo lahko odprto celo prižgeš in bo samo ogenj ven bruhal. Nevarna je prazna jeklenka, ker takrat povleče zrak noter in obenem eksplodira. V term slučaju je šlo za nepravilno montažo za kar je obenem izhajal plin v prostor. Toliko o lekciji iz gasilskega društva. lp
ssecnik
31. 01. 2018 21.52
+6
Ti modrec,zakaj bi prazna jeklenka potegnila zrak noter ?Če pustiš,da plin (ki gori ) prosto izhaja iz jeklenke,bo na koncu nehal izhajati,v jeklenki pa bo ostal plin,ker je težji od zraka.Sam plin pa ne bo eksplodiral brez prisotnosti zraka !! Pa tudi če bi,tistih 15 litrov prostornine ne bo napravilo nič.
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 21.53
-11
Preden klatiš neumnosti raje preveri svojo oz. mojo teorijo. Dobesedno si se osmešil
ssecnik
31. 01. 2018 21.58
+5
Ja,tvoja jeklenka ma vakumsko črpalko.Ti pa gasilc,ja.
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 22.09
-14
Daleč od tega, da bi bil gasilec. Sem pa v otroštvu obiskoval gasilsko društvo in obenem bil član tega društva. In najbrž sem se tudi kaj naučil v tem času. Ti pa si najbrž bil kot otrok kak piroman.
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 22.11
-10
Dej predstavi se z imenom in priimkom pa da te vidim kolk inteligence je v tvoji glavi. Kdo si, kaj si, kje si ??? Kaj imaš prepih v glavi ?
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 22.14
-10
In taki vodijo našo državo, kakšna je volilna moč takšna je tudi politika. Gradili bi drugi tir z 200M € od Madžarov. A realna cena tega projekta se vrti v milijardah...toliko o inteligenci naroda, ki podpira te parazite ! Razlog zakaj se mi ne smilite niti malo. Lačne Vas je treba pustit !
ssecnik
31. 01. 2018 22.20
+7
Priimek je zgoraj,tisti "S" pred priimkom pomeni Srečo.Zgoraj si napisal,da daješ lekcijo iz gasilskega društva.Upam,da te vržejo ven,sramota ena. Sem poklicni in prostovoljni gasilec,dolgoletni poveljnik društva. Pa še to,da te ni sram uporabljati nick von Clausewitz ?Ti se enačiš z njegovo veličino ?Bednik.
ssecnik
31. 01. 2018 22.25
+5
inowu
01. 02. 2018 08.28
kdaj pa kdaj je treba preveriti in po potrebi zamenjati cev od jeklenke do porabnika.
grozjak
01. 02. 2018 08.29
nesreče so vedno zato, ker je šlo nekaj zelo narobe in žal ne tako, kot smo se učili...
Ramzess
31. 01. 2018 20.57
-2
Sploh še ne vedo zakaj je prišlo do eksplozije, pa gasilci že modrujejo, ... po ovinkih do prepričanja o svoji resnici.
grozjak
01. 02. 2018 08.30
kako ne vedo??? a si ravno prišel iz vesolja nazaj??
staridida
31. 01. 2018 20.56
+7
En čas je bilo pri vsaki jeklenki tesnilo-zdaj so ukinili, ne vem zakaj-za enpar centov...
Lev07
31. 01. 2018 22.06
+3
grozjak
01. 02. 2018 08.31
+0
Prototip
31. 01. 2018 20.44
+3
Dober javljalnik za plin,stane že dobrih 20e ,tako kot za ogljikov dioxid,,,,,pa če ga ne zavohaš,ga pa slišiš,,,,,,drugače te čaka takšna demontaža hiše,,,,
Vapo
01. 02. 2018 10.55
toxicox
31. 01. 2018 20.17
-1
je v kontra čez navoje privijačila
mufic
31. 01. 2018 19.21
+4
pri starejših pride v postev sam elektrika
mackon08
31. 01. 2018 19.26
+15
mufic, malo specificiraj zakaj starejši, lahko je nekdo star 80 let pa je mentalno in fizično bolj sposoben kot 50 letnik.
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 19.42
+2
Zato ker ponavadi z leti smo bolj pozabljivi in površni. Saj imam starša, ki sta starejša...in ponavadi tudi priskočim pri določenih zadevah. Sicer pa staršema vedno priporočam, da naj pokličejo strokovnjaka v kolikor jaz nisem dosegljiv. tako, da muficev komentar je dokaj na mestu.
mackon08
31. 01. 2018 20.02
+2
On je napisal starejši, kar je posplošeno, sem zgoraj napisal, kako je to.
gruber74
01. 02. 2018 08.24
+1
Ziva resnica.Tko pac je,treba se bo s tem spijaznit,leta naredijo svoje
grozjak
01. 02. 2018 08.35
+1
Res je, v takih nesrečah jih v glavnem staknejo starejši...so tudi neprimerno več časa prisotni v hišah in tako bolj izpostavljeni...nam se pa dogajajo delovne nesreče, ki jih starejši ne poznajo...
grozjak
01. 02. 2018 08.36
+2
aja, pa jeklenko lahko vsak od vas pametnjakovičev površno zamenja...
Uporabnik113089
31. 01. 2018 19.16
-3
Vonja po plinu nista zaznali!? Ja, hudiča, kako boš januarja ko imaš zamašen nos, zaznal vonj po plinu? Z ušesi? Je kar je. Za drugič pa če nista prepričani, naj lepo vzameta vžigalnik, pa naj preizkusita.... 100% deluje! 83 letni mami ni nihče povedal kakšna je funkcija tesnila...
mackon08
31. 01. 2018 19.20
+9
Halo? Ne piši bedarij 83 letna mama verjetno ni menjavala jeklenke, preizkus z vžigalnikom pa delajo samo butli.
tali?ni tom
31. 01. 2018 20.44
+1
mimogrede,preizkus z vžigalnikom preverjeno , poizkusih pa nekaj kuhl moraš met pokaže če plin tesni! pa še,ne ga lomit z tesnili,tesnilo komot drži dva,NAJVEČ AMPAK NAJVEČ tri menjave pol pa menjat! je pa najbolš da se menja vedno! in da nista zaznali vonja? hja,kaj pa če ni blo dodanega kemičnega sredstva ki je specifičen za "kao plin v jeklenkah"? plin kot sam nima vonja,kokr so nas učil! zato dodajajo umetni vonj! evo problema! da pa kakor kriminalisti dva dni rabjo da vidjo al je počlo od plina al ne,ja,al so hodil na fakulteto al kak "čin" majo v nepalu?
Uporabnik113089
31. 01. 2018 22.06
+2
Tisto gori sem napisal malce za šalo in delno drži. Gorenjska je Gorenjska. Si rajši zvrtamo luknjo v kolenu, kot da nekomu plačamo tistih par evrov za menjavo jeklenke. Imam par sosedov, ki so pošteno v letih, vidijo za en kurec, a se vedno menjave jeklenk lotevajo kar sami. Včasih preveč zategnejo matico in pretrgajo tesnilo, ki ga uporabljajo že iz prazgodovine, čeprav novo tesnilo stane par centov.... Drugače pa plinu se dodajajo t.i. odoranti (po domače: smrdljivci) prav zaradi lažjega ugotavljanja lokacije puščanja...
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 19.07
-14
To je totalno zavajanje ljudi ! Kako je lahko kriva plinska jeklenka, če pa jo je gospa sama montirala. Torej kriva je izključno gospa in njeno nepravilno ravnanje z jeklenko. In sprašujem se zakaj ni jeklenko montiral dobavitelj, dvomim, da je jeklenko prinesla sama iz prodajalne. Najbrž je jo naročila ali jo je montiral kak sosed oz. prijatelj/hčer !? Osebno ne uporabljam več jeklenke že desetletja. Saj so cenovno dostopni indukcijski štedilniki za kuhinjo. Dajte ljudje že enkrat uporabljat glavo. Srečo imam, da ne živim v istem objektu s takimi, ki ne znajo rokovat s plinom, saj taki ogrožajo življenje sosedov in bi morali tudi zakonsko odgovarjat za takšno malomarnost ! Zdaj pa vsi lepo zbirat denar za novo jeklenko...da bo gospa še koga vrgla v zrak.
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 19.11
+2
Sicer gasilec je lepo naznanil kdo je glavni krivec za eksplozijo. Jeklenka definitivno ni.
omega _v6
31. 01. 2018 19.00
-3
Noben problem gospa bo poklicala cenilvca zavarovalnice,ki bo ocenil škodo nato bo hišo brez problema dala sanirati!! Ne vem zakaj takšen halo z nekimi pozivi za pomoč?? To mi deluje kot,da hiša ni bila zavarovana,ker se pri takih rečeh po navadi varčuje seveda pa ni problem pri kasku za avto pa čeravno je zavarovanje avta 4 krat dražje!?
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 19.08
+4
Ponavadi zato, ker zavarovalnica ne krije stroškov za malomarnost oz nevednost ! Dejstvo pa je, da zavarovalnica krije le 50% od realne vrednoti škode. Razlog ? Leta, amortizacija...torej se ne tretira več kot novo.
emilzapata
31. 01. 2018 19.12
+26
velja za zavarovalnice: kadar prosi, zlata usta nosi, ko pa vrača, se pa stran obrača
omega _v6
31. 01. 2018 19.26
-1
Von_Clausewitz To pa nebo držalo imam hišo zavarovano na "novo vrednost" in nikoli nobenega problema z kritjem škode!! Če pa je problem pa obstajajo sodišča!! Je pa res,da moraš imeti sklenjeno zavarovanje brez tega ni odškodnine!!
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 19.38
+5
Osebno imam tudi jaz zavarovano hišo. Res je, da krijejo določene stroške s polno ceno, ko se tukaj gre na primer, poči vodna cev...itak, da krije zavarovalnica. Zanima pa me, če bi ti hiša zgorela do tal zaradi, primer električne inštalacije ali dimnika. Koliko bi dejansko dobil povrnjeno. Verjemi, da ne bi dobil polno ceno. Primer udar strele v sosednjo hišo, meni je udarilo v računalnik prek siolovega kabla za katerega sem dal 1200€. Po 4 letih uporabe računalnika sem dobil le 200€ odškodnine...toliko v razmislek. Osebno si ne želim podobnega primera, da bi moral vleč odškodnino za novo bajto. Verjamem, da bi za polovico moral krit sam. Saj za večina del niti nimam več računov in obenem verjamem, da bi tudi tej računi zgoreli. In kako boš dokazal realno škodo ? V razmislek.
FER?LOVK
31. 01. 2018 18.51
+2
hmm mene pa zanima kak se lah oporni zidovi tak hitro porusijo...potem bi lahko ameriske dvojcke vrgu v luft ze z 5timi jeklenkami😂
Janša je naš
31. 01. 2018 18.27
-17
Plinske jeklenke so za svinjske kuhinje, ne pa za v stanovanje
mackon08
31. 01. 2018 18.30
-3
Niti za svinjske kuhinje niso za tam stara dobra drva.
TistoPravo
31. 01. 2018 18.33
+13
Svinje ste tisti, ki nategujete ljudi z temi ničvrednimi novotarijami...steklokaramičnimi in indukcijskimi čudesi, ki dejansko uničujejo hrano...plin je iz vidika regulacije pač nenadomestljiv. Ja lepše pa izgledajo, kot izgleda lepše nova fasada in okna...samo to še ne pomeni, da je zdravo
mackon08
31. 01. 2018 18.36
-3
TistoPravo Ztaj pa haluciniraš, prenehaj se zadevati. Tebi je plin verjetno kaj uničil, da takšne pišeš.
TistoPravo
31. 01. 2018 18.22
+19
Vzrok je nova fasada skorajda neprodušna, ravno tako okna. Seveda se še danes ljudi ne opozarja, da energetska prenova zahteva nujno vgraditev dragega prezračevalnega sistema. To pa seveda za vse granje komunističnega stila, kjer vsaka soba stoji zase in je v sami hiši nešteto vrat in posebej zaprtih prostorov, ne pride v poštev čisto iz vidika stroška in optimalnega delovanja sistema. Stara okna in klasipne fasade so še zmer najoptimalnejše za starejše hiše, pač ogrevanje je treba izvajat...so pa prostori optimalnejši glede izmenjave zraka skozi nepreveč zatesnene stene in okna. Tudi aparati znotraj stavb imajo daljšo življenjsko dobo, kot da se jih zapre v skorajda neprodušen prostor pregret in z polno ujete notranje vlage. Tale plinska bomba je lahko puščala tudi že pred prenovo, samo sedaj ni blo dovolj izmenjave zraka...in se je nardilo, kar se je nardilo. Pri nas se folk itaq nateguje, najprej z fasadam in oknom...sedaj pa počasi že govorijo in poskušajo prodat še drage prezračevalne sisteme, samo prej z nqmenom niso in ne opozarjajo...da seveda pokasirajo prvo € za okna in fasado...pol si pa prisiljen v investicijo prezračevanja. Ker drugače dejansko živiš v okolju, ki je zelo nevaren za zdravje...poleg plina radona se pajsamo v lastnih plinih. Samo naivnost ljudo je pozna meja!
Janša je naš
31. 01. 2018 18.27
-5
tali?ni tom
31. 01. 2018 20.49
+4
cefre
31. 01. 2018 21.18
+4
Izmed vseh komentarjev, ta zagotovo opozarja na eno od krutih resnic, ki jih ljudje niso pripravljeni upoštevati. Ubogi lastnici sta sedaj pod milim nebom in jima je težko, a za ostale bi to morala biti šola, da se k gradnji doma ali prenovi le tega nikoli ne sme pristopati stihijsko in brez prave argumentacije.
Wukillabezz
31. 01. 2018 18.18
+2
zmeraj ko menjam plin sem malo živčen ravno zaradi takelih stvari....če tudi redko se to zgodi! SE PA !:)
omega _v6
31. 01. 2018 19.02
-1
Poglej jaz sem vse preračunal in plin vrgel iz hiše vse delamo na elektriko in verjemi nič ni dražje saj so te nove plošče zelo varčne in hitre!!
k_komet
31. 01. 2018 19.26
+1
Elektrika je zakon...tud če gre za stare klasične električne štedilnike. Če pa kupiš indukcijske, te nihče ne opozori, da boš moral skoraj vso posodo zamenjat...tko da...ni zmeraj vse super, kar se reklamira... :)
Von_Clausewitz
31. 01. 2018 20.16
-4
Kupit par loncov pa res stane...ne nakladaj.