Črna kronika

Lipa: Smrti bi lahko preprečili

Ljubljana, 12. 03. 2008 15.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Izvedenec za zasebno varovanje je povedal, da bi smrti lahko preprečili, če bi organizator poklical policijo.

Na glavni obravnavi zoper Roberta Tomaža Zavašnika, lastnika Lipe, so danes zaslišali izvedenca za zasebno varovanje in pooblastila Tomaža Časa. Ta je poudaril, da bi s primerno organizacijo in varnostnim načrtom lahko preprečili smrt treh deklet. Pred sodni senat pa so stopili tudi mladi, ki so se tisti večer nahajali pred in v notranjosti lokala.

Smrti mladih deklet bi lahko preprečili, meni izvedenec za zasebno varovanje in pooblastila Tomaž Čas.
Smrti mladih deklet bi lahko preprečili, meni izvedenec za zasebno varovanje in pooblastila Tomaž Čas. FOTO: www.PartySlo.com

Čas je dejal, da je svoje mnenje oblikoval na podlagi gradiva, ki mu je bilo posredovano, ter naknadno pridobljene dokumentacije z ministrstva za notranje zadeve. V mnenju, ki ga je podal v fazi preiskave, je zapisano, da je pogodba med družbo Roto, katere lastnik je Zavašnik, in družbo za varovanje Enigma Bagarič nična, saj slednja ni imela licence za javno zbiranje, temveč si je pridobila le licenco za varovanje premoženja. Sicer pa po njegovem mnenju pri nobeni prireditvi izvajalec varovanja ne more prevzeti odgovornosti, ki jo ima organizator prireditve.

En varnostnik na 100 ljudi

Spregovoril je tudi o tem, kaj bi bilo potrebno storiti ob taki množici obiskovalcev. Po njegovih besedah bi moralo biti tam več izkušenih varnostnikov, ki bi množico od zadaj razcepili. Kot je povedal, je po angleških izkušnjah potreben en varnostnik na 100 ljudi. V tem primeru bi jih moralo biti vsaj šest, tako da je po mnenju Časa ključna pravočasna intervencija.

Pred klubom Lipa so v spomin na dekleta gorele svečke.
Pred klubom Lipa so v spomin na dekleta gorele svečke. FOTO: POP TV

Glede možnosti za preprečitev nesreče, ki jih je imel organizator ob nastali gneči, je Čas povedal, da bi organizator lahko prekinil prireditev, da bi se množica razkropila, ali pa poklical policijo. Po njegovem mnenju bi moral Zavašnik glede na oglaševanje prireditve in pričakovanega množičnega obiska vse bolj ustrezno organizirati, vključno z varnostnim načrtom, ki bi ga moral oblikovati z družbo za varovanje, ki bi imela primerno licenco. Čas je poudaril, da je Zavašnik imel primerno organizacijo za notranjost lokala, za kar je imel tudi dovoljenje. Kar pa se je dogajalo zunaj, pa ni potekalo v skladu s predpisi, je dejal.

Zaslišali tudi mladostnike

Zaslišani so bili tudi mladostniki, ki so se tedaj nahajali pred lokalom Lipa. Vsi so povedali, da je bila pred lokalom velika gneča ter da je prišlo do prerivanja in potiskanja. Kristina Onetič je poudarila, da je v gneči padla na tla in ležala ob dekletu, ki je zaradi zadušitve umrlo. Kot je povedala, se je rešila, saj jo je prijatelj potegnil na betonsko ograjo, dekleta pa ni mogla rešiti. Podobno je povedal tudi Stanko Kreber: da je ob padcu na tla poskušal rešiti sebe in dekle, ki ob njemu ni moglo dihati, a mu ni uspelo. Po tem, ko se je povzpel na betonski zid, je pomagal drugim, da so se rešili.

Robert Tomaž Zavašnik
Robert Tomaž Zavašnik FOTO: POP TV

Pred sodni senat pa so stopili tudi tisti mladostniki, ki so se kritičnega dne nahajali v notranjosti Lipe. Pojasnili so, da lokal v času nesreče ni bil poln ter da se je dalo v njem normalno gibati. Poleg tega je bil po njihovih navedbah zaprt tudi zgornji prostor. Kot so še dejali, so tisti večer videli enega varnostnika na vhodu, nekateri pa tudi v notranjosti lokala.

Predsednik senata Srečko Škerbec je ob koncu napovedal, da bodo na prihodnji obravnavi 19. marca zaslišali oškodovanko Mašo Gorenjec, nekatere mladostnike, ki so bili na kraju dogajanja, ter uslužbenke na gradbenem inšpektoratu, upravni enoti Šiška in na tržnem inšpektoratu. Takrat naj bi bil dokazni postopek po besedah Škerbca speljan do konca. Tako bi 26. marca lahko prišlo do zaključnih govorov okrožne tožilke Tatjane Devčič Svetek in Zavašnikovega odvetnika Milana Vajde.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (20)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Branka35
06. 07. 2009 12.38
slana.andrej 13.03.2008, 17:19 0 naj se enkrat naredi red mularija ,ki ni stara 18 nima ponoči iskati kaj zunaj. zato pa tebe starši ne pustjo pri 23 haha
kriss714@amis.net
13. 03. 2008 23.55
To je delno tudi posledica permisivne vzgoje, ki jo propagira feminajzarski lobi. Starši in vzgojitelji so pa pod pritiskom histeričnega lezbofašističnega babovja praktično brez moči in mularija lahko dela kar hoče.
Buena Vita
13. 03. 2008 23.41
nihče ne pokliče staršev na odgovornost,imajo večinsko, če grem od sebe ,kjer sem vztrajala ,so boljši ,kjer sem pogledala skozi prste,je slabše Nismo si kadri priznati da smo zatajili kaj je lepšega če po napornem dnevu imaš doma mir, par ficnikov gor ali dol,daš mulcem da se poberejo ven. Meni se zdijo predvsem starši strahopetni,prvič ko mulc zagrozi da mora biti po njegovo-če ne gre od doma,,,prvič mulcu vrata otpret-pojdi-ne pozabi pustit ključa.Še dva tri-krat probajo,potem imaš mir ,s topovi jih ne odženeš,prisesajo se ti doma da so nadležni kot klopi. Mala šala-in resnica mladi vidijo naša dejanja-delajo enako,če se imamo mi za pametne ,mulci niso neumni-ZGLEDI VLEČEJO
Marjan h.1966
13. 03. 2008 17.19
naj se enkrat naredi red mularija ,ki ni stara 18 nima ponoči iskati kaj zunaj.
malamya@hotmail.com
13. 03. 2008 12.06
po mojem so pa krive točno tiste osebe, k so jih pohodle... Pizda mnda pa ja čutiš da na nekomu stojiš... pa ne pogledat pa pomagat al pa vsaj povedat ej nekdo je na tlehi... res lepo od ljudi da so hodili po dekletih pa niso niti pogledli na čem stojijo. če bi mogoč prvi ko je na eno stopo kaj zino al pa ji pomago vstat al pa neki morda nebi ble mrtve
Ramzess
13. 03. 2008 10.30
Uh ta škrat. Zavašnik(ovi) ima(jo) svoj delež odgovornosti pri tem in res jih ni treba obtoževati za prav vse, še najmanj pa nanje prelagati deleže tuje odgovornosti, v tem primeru odgovornosti mladih, kaj pa so oni (mladina) storili za lastno varnost, nič.
Ramzess
13. 03. 2008 10.27
Se strinjam s tabo Fash, da zadeva se ne premakne nikamor, še vedno se vrtijo kot mačke okoli že hladne kaše. Zavašnik(ovi) ima(jo) svoj delež odgovornosti pri tem in res jih ni treba obtoževa za prav, še najman pa nanje prelagati deleže tuje odgovornosti, v tem primerui odgovornosti mladih, kaj pa so oni storili za lastno varnost nič. In kaj pomagajo, brezpredmetni, izgovori na večje število varnostnikov, saj ni nobenega jamstva, da bi to bilo res učinkovito, da bi kaj pomagalo proti pijani in nekontrolirani mladini. Mladi, ki zdaj vzajemno in skupaj obsojajo Zavašnikove, lastne odgovornosti pri tem še vedno niso priznali, sicer brez dlake na jeziku priznavajo da so bili pijani, ipd., vedoč, da jim ne morejo nič, in bo Zavašnik lepo žrtveni jarec. Splošno znano je, da lažje vse 'obesiti' enemu človeku, kot pa se ukvarjati z množico (mladoletnih, kar sicer ničesar ne spremeni, večinoma je zgolj izgovor) ljudi. Čemu nam potem služijo zakoni, če so eni kaznovani za svoja dejanja, drugi pa ne (dvojni zakoni) in brezbrižno, ne da bi se česa naučili, ponavljajo početje in napake, in to bodo učili lastne otroke, saj ne poznajo tolerance do takih dejanj, in kolo usode se ponovno zavrtelo. Čas je, da se stvari začnejo obračati tudi drugače, sicer se zadeva lahko vleče še desetletja dolgo. Zakaj taka brezbrižnost do takega početja, čeprav to ničesar ne spremeni, dejstva še najmanj.
Fash
13. 03. 2008 10.00
Po mojem mnenju tu Zavasnika nimajo kaj za optozevat za smrt deklet. Zavasnik ce je mel poskrbljeno za pozarno varnost objekta in primerne zasilne izhode in ostalega kar se tice notranjosti diskoteke potem nima on odgovornosti za te tri smrtne primere. Drzava pa naj uredi ta zakon kar se tice varovanja, ce je kapaciteta diskoteke npr. 500 ljudi naj bo za to diskoteko obvezno 10 varnostnikov v casu obratovanja. Se pa strinjam z slana.andrej ta mularija stara 14,15 let nima kej iskat ob taki uri zunaj brez starsev. En znanec mi je povedal da majo celo v Bosni nek podoben zakon za to mularijo. Ne preverjena informacija. Tko da starsi dragi otroke mal pod komando pa bo!!
izbruh@gmail.com
13. 03. 2008 09.03
s.k. zato da bi preprečili prometne nesreče, policaji kontorlirajo hitrost, vinjenost, imamo tehnične preglede avtomobilov, ipd. In če pogledaš kakšno Indijo ali Zimbabve, kjer takšnih ukrepov sploh ne izvajajo, so tam prometne nesreče še precej hujše, ko neizpraven avtobus s pijanim šoferjem in 200 ljudmi na krovu zgrmi v prepad. Zapiranje cest lahko enačiš z zapiranjem diskotek, upoštevanje varnostnih pravil pa z upoštevanjem cestno prometnih predpisov. In 95% prometnih nesreč botruje neupoštevanje cestnih predpisov. Zato ni nobenega izgovora za pohlepne lastnike kakršnihkoli dejavnosti, ki ne upoštevajo varnostnih pravil, kot ni nobenega izgovora za pijanega šoferja ki pri 120 na uro v naselju ubije pešca. Če Zavašniku ni treba upoštevat varnostnih predpisov, potem jih ni treba niti avtobusarjem, vlakom, pilotom, upravnikom jedrske elektrarne, nikomur. Čas je že da v tej deželi stopimo na rep parazitom, ki se za zadovoljitev svojega pohlepa igrajo s tujimi življeni in premoženjem, pa naj gre za Lipo, Orion ali DARS.
eBuddy
13. 03. 2008 08.26
zavašnik je kriv, ker ni imel ustreznih papirjev, nikakor pa ni kriv za smrt teh deklet, saj jih ni on poteptal - ve se kdo jih je poteptal!!!!!! in razumem starše, ki nosijo v sebi občutek krivde(ker so pustili 15 letnice v disko, ki je slovel po tem, da se tam na veliko drogira), da iščejo sedaj grešnega kozla.
s.k.
13. 03. 2008 08.25
se pridružujem mnenju predhodnikov. kaj se bi dalo preprečiti? tudi kako avtomobilsko nesrečo, če bi nekaj cest zaprli. to se je zgodilo, je velika tragedija, še posebej za njihove družine. ampak, a je treba to pogrevati? bojim se, da starši zlorabljajo nesrečo, da bi se finančno okoristili. evro ima svojo moč, zaceli marsikatero rano.
Marjan h.1966
13. 03. 2008 05.47
škoda da si slovenija ne vzame zgleda po drugih državah. v nemčiji osebe ki so stare 14 let po21 uri zvečer nimajo kaj iskati zunaj osebe med15 in18 let pa po22uri. če bi bilo tako pri nas nebi blo te tragedije in punce bi bile še žive. včeraj , ko sem se ob 3 zjutraj vrnil z avtobusom iz nemčije sem na ptuju videl totalno pijane otroke kje so tu starši ne vem. upam da se ne ponovi kje kdaj spet kašna lipa. dekleta pa naj počivajo v miru
nintendo64@email.si
13. 03. 2008 02.04
A ni smešno, da še 10 let nazaj ni bilo nobenega varovanja, nobenega nadzora nad alkoholom itd., pa ni bilo nobenih omembe vrednih nesreč? Če varnostnikov ne bi bilo, bi ljudje preprosto šli noter, ko pa bi zmanjkalo prostora, bi se obrnili. Več paranojičnih omejitev in nadzora uvajate, bolj so ljudje pootročeni, manj odgovorni in slabše je.
odojek
12. 03. 2008 20.17
@alset: ROFL!!
Kajainciko@yahoo.com
12. 03. 2008 18.58
sweet pupa...naj rajši počivajo v miru tak je kaj je...stavek oz mnenje je biser inteligence tuki nimamo kej alset: kaj neki naj bi pomisll? razlož nam...zakaj naj bi bil pa storjen namerno? si spet lublanski regrat jedu?
Pluton239
12. 03. 2008 18.19
Je že kdo pomislil, da je bil mogoče dogodek povzočen namerno, da ni bil "slučajna" "nesreča"? Think about it.
mega234430
12. 03. 2008 18.00
strelka--prav si napisala,prvo je varnost in potem dobiček ne pa SMRT in ŽALOST...
strelka23
12. 03. 2008 17.51
Brez poštene kazni lastnika in odgovorne osebe se mišljenje lastnikov in organizatorjev ne bo spremenili.Takrat lahko pričakujemo nove lipe enkrat mesečno.Organizatorji razločnih zabav morajo enkrat spoznati,da ni vse denar ki ga pokasirajo tisti večer pač pa je pomembna tudi varnost tistih ki zapravljajo.
civitasstain@gmail.com
12. 03. 2008 17.29
sweet_pupa "Naj rajši počivajo v miru ... tak je kaj je" Je to ves tvoj odgovor na to kar se je zgodilo v diskoteki?????
sweet_pupa
12. 03. 2008 16.41
Mislim kot da kdo prekine zabavo ko je največji naval ... Marsikatero smrt bi lahko preprečli ne samo tu pa na tem področju ... Ampak to se govori takrat ko je prepozno enkrat že ... Naj rajši počivajo v miru ... tak je kaj je