Črna kronika

Pse naj bi tokrat zastrupljali na Štajerskem, veterinarji svetujejo, kako pomagati

Maribor, 30. 05. 2017 09.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Ti.Š./ U. Z.
Komentarji
90

Na družbenih omrežjih so se pojavila opozorila o domnevnem zastrupljanju psov v okolici Maribora. Policisti ob tem pozivajo, naj lastniki sum prijavijo, veterinarji pa so zbrali nekaj napotkov, kako živali ob stiku s strupeno snovjo nuditi prvo pomoč.

Na družbenem omrežju Facebook je v preteklih dneh zaokrožila objava, da naj bi v okolici Maribora, natančneje na območju Dupleka, zastrupljali pse. Fantje iz Wake parka Dooplek, ki so objavo delili, so nas usmerili na sokrajana, čigar sedemletni haski bi naj pred tednom dni zaužil strup.

Slika je simbolična.
Slika je simbolična. FOTO: Thinkstock

"Zgodaj zjutraj sem opazil, da se pes trese in mu begajo oči," pripoveduje Mirko Gačnik in dodaja, do so takoj poiskali veterinarsko pomoč. "Prejel je terapijo, ki mu je na srečo pomagala, je pa veterinarka, ki ga je oskrbela, dejala, da je bil skoraj z gotovostjo zastrupljen," je za 24ur.com še povedal Gačnik.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Za podrobnejšo preiskavo, ki pa bi potrdila ali zavrgla zastrupitev, se Gačnikovi niso odločili. Tudi zato, ker takšne preiskave predstavljajo precejšen finančni zalogaj.

Da se večina lastnikov, ki sumijo, da je njihova žival zaužila strup, za takšno preiskavo iz finančnih razlogov ne odloči, potrjuje tudi Miran Šadl iz Policijske uprave Maribor.

Na Policijski upravi Maribor prijave o domnevnem zastrupljanju psov v Dupleku niso prejeli.

Šadl ob tem svetuje, naj se lastniki ob domnevni zastrupitvi živali, z njo seveda čim prej odpravijo k veterinarju, pridobijo veterinarska spričevala in se, če se veterinar potrdi sum na zastrupitev, nato odločijo za prijavo na policijo.

Za namerno zastrupitev živali zagrožena tudi zaporna kazen

Ob tem še dodaja, da so v preteklih letih na PU Maribor prejeli kar nekaj prijav, vendar posamezne evidence glede zastrupitev ne vodijo, to se namreč obravnava kot mučenje živali. Za slednje je po 341. členu kazenskega zakonika zagrožena denarna kazen, zapor do enega leta, ali zapor do dveh let – odvisno od okoliščin.

Lastniki se naj ob domnevni zastrupitvi žival z njo čimprej odpravijo k veterinarju, če se potrdi sum zastrupitve, pa policija svetuje prijavo.
Lastniki se naj ob domnevni zastrupitvi žival z njo čimprej odpravijo k veterinarju, če se potrdi sum zastrupitve, pa policija svetuje prijavo. FOTO: iStock

Sicer so pa o tem, kako najučinkoviteje ukrepati ob zastrupitvi, ter tudi o prvih znakih, veterinarji Klinike za male živali (KMŽ) Ljubljana na svojih spletnih straneh pripravili nekaj napotkov in pojasnil.

Kot poudarjajo, naj lastnik veterinarju skuša podati čim več podrobnosti o okoliščinah domnevne zastrupitve – s kakšno snovjo in kdaj naj bi se žival zastrupila, kakšni so klinični znaki, ter tudi kakšno je siceršnje splošno stanje živali. Po njihovih navedbah je idealno, če lahko lastnik s seboj prinese tudi vzorec snovi, ki jo je žival zaužila. Veterinar se na podlagi ugotovitev nato odloči za aplikacijo protistrupa in nadaljnje zdravljenje živali.

Do zastrupitve lahko pride preko oči, kože ali z zaužitjem

V primeru, da je strup prišel v stik z očesom, veterinarji svetujejo, naj lastnik čim prej prične z obilnim izpiranjem kontaminiranega očesa s tekočo mlačno vodo, fiziološko raztopino ali destilirano vodo; tekočine za izpiranje kontaktnih leč niso primerne. Oko naj izpira 20 do 30 minut, od notranjega proti zunanjemu očesu. Zatem naj žival čim prej odpelje na pregled k veterinarju.

Če je bila žival strupu izpostavljena s stikom preko kože, žival dekontaminiramo s tuširanjem ali kopanjem živali z mlačno vodo z dodatkom detergenta za pomivanje posode, vendar pa nikakor ne smemo pretiravati s količino. Ne uporabljamo detergentov za strojno pomivanje posode, pralnih praškov in insekticidnih šamponov za živali. Pri kopanju pazimo, da tekočina ne pride živali v oči ali usta oziroma, da je ne liže. Postopek večkrat ponovimo, žival pa na koncu temeljito speremo oziroma stuširamo z mlačno vodo. Ne uporabljamo vroče vode, ker poveča prepustnost kože in omogoči boljšo in hitrejšo absorpcijo strupene snovi. Po kopanju žival zbrišemo in osušimo, pazimo, da se ne podhladi.

V večini primerov lastnik ne ve točno, s čim se je žival zastrupila, zato imata pri okrevanju živali pomembno vlogo dekontaminacija in podporna terapija.

Kadar pa je žival strupeno snov zaužila, temelji dekontaminacija prebavil na praznjenju želodca in aplikaciji zdravil, ki vežejo ostanke strupenih snovi in pospešijo izločanje strupa. Vendar pa samo z bruhanjem ne smemo zaključiti zdravljenja, saj pride slednje v poštev le eno ali dve uri po zaužitju, živali pa praviloma izbruhajo le del želodčne vsebine. Bruhanja ne poskušamo izzvati pri živalih z moteno zavestjo ali pri tistih, ki imajo krče. Bruhanja nikoli ne poskušamo izzvati z detergenti za pomivanje posode, z raztopino kuhinjske soli ali z mehaničnim draženjem žrela, še opozarjajo v kliniki.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (90)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Aijn Prenn
29. 01. 2018 19.29
-1
Še ne tako dolgo tega, je bil v naših krajih lovski hobi tu in tam počiti kakšnega kužka, ki se je potepel malo dlje od hiše.
Kromst
01. 06. 2017 10.12
+2
Problem je v ljudeh, ne živalih ... imamo zelo jasno postavljena pravila sobivanja, a žal je pri mnogih ignoranca prevelika, da bi se tega držali ... pa naj bo to pobiranje iztrebkov za lastnim psom, parkiranje avtomobila na pločniku, vožnja v rdečo luč, hrup v poznih nočnih urah ...
flojdi
01. 06. 2017 12.49
felix58
31. 05. 2017 22.13
+3
kdor nima živali rad, tudi ljudi nima rad
morjeblata
31. 05. 2017 10.44
+2
Imam kužija , je moj najboljši prijatelj . Imam se za odgovornega lastnika , kljub temu da sva veliko v naravi pospravljam njegove iztrebke , naučil sem ga , da ne gre na travnike in njive ali sosedove površine , menim , da bi tako morali ravnati vsi lastniki psov . Še večji problem so iztrebki mačk, ki se prosto gibljejo vsepovsod in so veliko večja nevarnost zdravju ljudi in drugih živali . Ne da imam kaj proti mucam , ampak njihovo gibanje je povsem brez kontrole , pa se o tem praktično ne govori nič . Kar pa se tiče zastrupljajnja psov - kdor bi mojega in , če bi ga odkril , bi bilo njegovega življenja dokončno konec , mojega pa verjetno za kakšnih 10 -20 let .
grozjak
31. 05. 2017 10.57
+0
grozjak
31. 05. 2017 11.02
+0
Svojo lastnino je v normalnem svetu težko opredeliti kot najboljšega prijatelja. Vsaj, če imaš pošlihtano v glavi......Saj si psička kupil, ane?
morjeblata
31. 05. 2017 11.03
+2
morjeblata
31. 05. 2017 11.04
+3
Ne , vzel sem ga iz zavetišča . Ne smatram ga kot "lastnino" .
grozjak
31. 05. 2017 11.16
+4
"Imam se za odgovornega lastnika". To so tvoje besede. Ne razumi me napak, vendar ima vsak človek svoje in po večini, za ostale, neškodljive poglede na domače živali in na vse, kar sodi zraven.....Meni gre pač nočno lajanje na vse kar se plazi po naselju in neodzivnost lastnikov na živce....psa ali mačko pa ravno tako pobožam, če se mi pusti.....
morjeblata
31. 05. 2017 11.27
+4
Ti čisto verjamem in imaš popolnoma prav . Tudi mojemu kužiju ne dovolim da se ponoći "dere" brez veze . Ponoči in podnevi je pod kontrolo . Se strinjam - neodzivnost lastnikov - ali imaš svojo žival pod kontrolo , razumeš svojo okolico ,v kolikor ne - ne vem kaj naj rečem , to bi morala biti stvar neke regulative , ki pa je verjetno nikoli ne bo . Kdor je neodgovoren in nerazumevajoč do svoje okolice , to vedno bo , dokler se mu resnično ne udari po - recimo denarnici - take to najbolj strezni .
grozjak
31. 05. 2017 11.48
+3
Primer občin, kjer so lastnike psov obvezali k nočnemu miru in kaznovanju ob neupoštevanju odredbe, je povzročil samo še večji razkol med ljudmi, tistimi z in tistimi brez psov. Sedanje stanje je odraz nemoči družbe, da v to smer stori kaj konkretnega, na državni ravni.....
grozjak
31. 05. 2017 09.26
+0
pse imajo radi samo njihovi lastniki....vsem ostalim grejo na živce......
morjeblata
31. 05. 2017 10.32
-3
grozjak
31. 05. 2017 10.57
+6
morjeblata
31. 05. 2017 11.16
+0
Ker s tako izjavo prejudiciraš kot edine ljubiltelje psov le njihove lastnike in vse ostale kot nevrotične sovražnike psov . Pa temu zdaleč ni tako . Si že kdaj slišal za terapevtsko delovanje psov v različnih ustanovah , ne bi jih našteval . So ljudje , ki si želijo psa , pa ga ne morejo imeti , so ljudje , ki jim dotik pasjega smrčka polepša dan bolj kot karkoli drugega
grozjak
31. 05. 2017 11.43
+5
Pošteno....a vsak ima pravico do zasebnosti...
flojdi
01. 06. 2017 12.46
.sj. jaz se že celo življenje vtikam" (ogovorim) čisto vsakega prostega kužota ( in mucke tudi) , veliko jih mi tudi dovoli , da jih počoham...
Bleki1
31. 05. 2017 09.23
+4
prvič,seno se suši par dni,pasji drek tudi, drugič kaj pa mišji dreki pa zajčji v senu,a to je dobro za krave? človeški drek gre pa kam?
flojdi
01. 06. 2017 12.42
q1w2e34
30. 05. 2017 20.35
+5
veste kaj, poslušte me. razumem da nekdo ne mara iztrebkov na svojem posestvu, sprejemljivo bi se mi zdelo, da oseba za lastnikom psa zakliče par grših besed, nobene pravice pa nima nekdo zastrupit psa, ki je ravno tako ŽIVO BITJE, KI SE SITUACIJE O KATERI ZDAJ GOVORIMO NA NOBEN NAČIN NE MORA ZAVEDAT......to lahko nardi zelo pokvarjen človk in zelo sem zmeden ko berem te novice o rakavih bolnikih za katere se nek keš zbira, ker nč ne vem za kakšno osebo se tu gre.....če se gre za osebo, ki je sposobna takega dejanja, upam da se ta keš pa res ne bo zbral pravočasno haha!!!!!
srebrnibreg
30. 05. 2017 21.27
+5
Nisi pa pomislil,,da tudi, če je zaklical tega pasjeljubci ne upoštevajo in se vedejo kot, da so vsi obvezni biti podrejeni njegovemu psu. Škoda, ker morajo nič krive živali trpeti zaradi svojih nekulturnih, nehigienskih in arogantnih lastnikov.
q1w2e34
30. 05. 2017 22.04
+3
ja pravična bi bila kakšna globa za lastnika, ki psu dovoli da opravlja potrebe na drugih ozemljih....glede zastrupljanja pa tko kot sem povedal...
Tdk Tdk
30. 05. 2017 19.59
+6
Ja, res ... ko komentarje berem, bi bilo najbolje potamanit vse pse. ... pa krave tudi ... pa še otroke je nekdo omenil ...
srebrnibreg
30. 05. 2017 20.32
+6
carradine
30. 05. 2017 18.01
+7
Časi od srenjega veka so se precej spremenili, žal so še eni vedno tam! Sosedovega psa nisem dolžan gostiti na svojem dvorišču, ... Lastnike psov na ketno, pse pa na povodec!
Uporabnik437802
30. 05. 2017 22.28
-2
Zuckerberg
30. 05. 2017 17.02
+7
Zaporna kazen za lastnika psa ki ne pobira iztrebkov. Vsi bi mel kuzke, cisti pa naj lastnik njive??!
srebrnibreg
30. 05. 2017 16.18
+5
Na čigavi lastnini pa psi pridejo do strupa oziroma pojejo strup?
puspan
30. 05. 2017 16.35
+2
Sploh ni pomembno. Zastrupljanje domačih živali enostavno ni sprejemljivo. To ni nič drugega, kot grozljivo dejanje nekoga, ki si ne zasluži imenovati človek. Nisem maščevalen človek, ampak gorje tistemu, za katerega bi izvedel, da je to storil. Tu ni važno, ali bi bil moj, ali pa sosedov pes.
Apostol1
30. 05. 2017 16.45
+6
puspan na polno se strinjam s teboj to je nesprejemljivo , vseeno je pa srebrni breg postavil dobro vprašanje. gledam lastnike psov ,ki naprimer spustijo psa po travniku kjer se potem kosi trava za seno ali pa za silažo in če je vmes pasji iztrebek in če ga potem požre krava je to kar precej težav in za kravo in za mleko in ne navsezadnje tudi zdravljenje ni poceni, no in to se žal dogaja in verjamem da marsikateremu kmetu lahko popustijo živci ,če lepa beseda ne zaleže ,čeprav sem tvojega mnenja zastrupljanje živali je nesprejemljivo , bi se pa morali raziskati vzroki kje zakaj in kdo po verjetnostnem računu šele potem se lahko obsoja tako ene kot druge , pa plus obema+++
srebrnibreg
30. 05. 2017 17.05
+7
puspan- recimo na svoji zemlji sem jaz gospodar. Kdo ima pravico hoditi po moji zemlji in na njej puščati nesnago? Drugo pa je, če je kdo metal strup na dvorišča lastnikov.
laycan
30. 05. 2017 17.16
+3
me prav zanima ko bi se tvoj otrok igral na TUJI ZEMLJI,pač nekje na sprehodu in pojedel ta strup,kako bi razmišljal,oziroma pelješ psa na sprehod,PO TUJI ZEMLJIna povodcu,in poje strup,kako bi odreragiral.
srebrnibreg
30. 05. 2017 17.31
+6
Na tuje greš na svojo odgovornost oziroma tam nimaš kaj iskati in mu onesnaževati njegovo lastnino. Sem pa seveda proti zastrupljanju živali ampak so žal lastniki psov preveč agresivni pa se z njimi ne da nič zmeniti. Celo sam sem doživel, da sem ob dobronamerni pripombi doživel hude neprijetnosti. Pri večini lastnikov živali bi morali vzgojiti lastnika ne žival.
Apostol1
30. 05. 2017 17.36
+3
laycan mislim da nimaš prav ko tule delaš primerjavo z otrokom. Prvo otroka , če ga boš peljal na sprehod ga boš imel precej na drugačen način na očeh kot psa , drugo mnogo manj možnosti je da bo otrok pojedel klobaso s tal kar tako če v tri dni razen če je res sestradan ,to je pa v današnjih časih zelo redek slučaj da nekdo sprehaja sestradanega otroka in kot tretjič , kdo ti sploh da je pravico se sprehajat po tuji lastnini , se pa z zastrupljanjem ne bom tudi slučajno nikoli strinjal ,prihaja pa na žalost do tega ,ker je pri nas poleg pravih ljubiteljev psov ,mnogo več arogantnih pasjih lastnikov ,kateri sprehajajo psa , kaj mi pa kdo more in nihče me nima pravice preganjat in s to miselnostjo pa žal izzovejo taka kriminalna dejanja kot je zastrupljanje ,samo dobro je vedeti obe plati teh zgodb.
srebrnibreg
30. 05. 2017 17.48
+3
Apostol- točno si opisal večino lastnikov. Navadni arogantneži kateri si po njihovem lahko vse dovolijo. Samo opazuj po mestih kako so vsi vogali, stebri, znaki...ter seveda kolesa avtomobilov onesnažena.
nightangel
30. 05. 2017 20.49
+4
Naj bo kakršnakoli situacija,žival je samo žival in ne ve kje so meje,tvoje,moje...zato je zastrupljanje živali NESPREJEMLJIVO! Kdor pa je to sposoben narediti živemu bitju,pa ni vreden da živi na tem planetu.Vedno,ampak res vedno je za dejanja psov kriv človek,ne žival!Torej, če je naredil pes kaj napačnega naj za to odgovarja lastnik,ne žival!
Kromst
01. 06. 2017 09.54
+2
vedno bolj ameriško razmišljanje ... moja zemlja, moja lastnina ... še malo pa boste kot v Teksasu z orožjem prežali v zasedi na takšne in drugačne vsiljivce ...
macro
30. 05. 2017 15.46
+2
moj ni šans da poje kaj nisem mu jaz dal...
TR82
30. 05. 2017 14.46
+1
joj kaj pišete
lemur
30. 05. 2017 14.24
+1
Vljudno prosim lastnike psov, da si preberete o skodljivosti pasjih iztrebkov za ljudi in za zivali. Pasji iztrebkli niso dobro gnojilo, zal nasprotno. Marsikje, kjer je skoncentrirano vecje stevilo psov je kontaminirana voda. Skratka, pasji iztrebki niso niti prliublizno primerljivi z recimo kravjimi in so problem za ljudi in zivali. Ce lastniki psov ne boste upostevali tega in pa varnostnega vidika, se posebej tam kjer se gibljejo tudi otroci, bodo zrtve vasega hobija zadeve uzele v svoje roke. Jaz predlagam, da ce kdo vidi prostosprehgajajocega se psa naj poklice policijo, ki mora po uradni dolznosti lastnika kaznovati.
pufic
30. 05. 2017 15.25
+6
lemur
30. 05. 2017 15.39
+4
pufic, morda. Zato pa ne grem na potrebo na travnik, kjer se zadrzujejo drugi ljudje ali zivali in si po opravilu umijem roke. Se kaj?
babsy988
30. 05. 2017 16.28
+0
+++++++++++++ marsikdo ocitno ne ve oziroma ne zeli vedeti, da ko sprehajajo svojega ljubljencka po travnikih (kar se itak zakonsko ne sme), da potem kakec pride v jasli in ga lahko krava poje. Ce je pes bolan lahko pride do prepovrdi oddaje mleka, ampak dokler je oskodovan samo kmet ni problema...glavno da se ljubljencki sprehajajo. Ali pa otrosko igrisce zamentaji za wc za pse, tudi to se dogaja...
Dracul Va Domni DinNou
30. 05. 2017 13.58
+10
v roke primite lastnika psa pa mu povejte a seveda se je lazje na nemocno zival spravljat kot pa biti dedec pa povedat nekomu kaj v glavo to lahko stori samo šibak!
sonas
30. 05. 2017 14.03
+6
eee probaj sama kakemu lastniku kaj reči... boš videla kako junaki so! boš vesela, če boš odnesla celo kožo. niso več samo psi popadljivi... lastniki so še bolj
lemur
30. 05. 2017 14.08
+3
To deluje samo dokler je v vidnem polju. Smo opozarjali ene in iste, da pasnik ni WC za pse in jim tudi razlagali zakaj ne, kakor tudi kaksne posledice to ima in ni delovalo. Tako da iz mojih izkusenj dokler ni posledic ni ucinka. Ko kmetu drugic ali tretjic splavi krava in on to gleda kakor tudi placuje, tezko sedi krizem rok. Iz njegovega stalisca se uprasa ali je vreden vec tisti fifi ali pa njegove krave. Pa mimogrede, on od teh krav zivi.
jesenvoyo
30. 05. 2017 14.22
+8
Kaj pa ko kmet škropi gnojšnico, gnojila nekaj metrov od naselja, ki tudi ni WC, pa je tista koruza več vredna kot ljudje, ki živijo v naselju ?
dr.dare
30. 05. 2017 14.24
+1
kdo je bil prej tam? njiva ali naselje? ljudje umirajo in splavljajo od te gnojnice kot govedo od pasjih drekov?
lemur
30. 05. 2017 14.27
+5
@jesenvoyo, en prekrsek ali kaznivo dejanje ne opravicuje drugega. Bilo bi fino, da bi taksne neplodne primerjave postili nekje pred zacetkom osnovne sole. Kaj potem ce sem bil jaz zrtev nasilja lahko pretepem tebe?
lemur
30. 05. 2017 13.21
+4
"Vsi lastniki psov v Doopleku pozor! Vljudno vas naprošamo, da svoje kosmatince pripnete na povodec, saj smo izvedeli, da nekdo na območju Dupleka zastruplja pse. " Kaj v Dupleku so drugi zakoni in psi lahko letajo prosto po presernu? Veliko hodim po naravi in sem bil kar nekajkrat napaden oz pridrzan s strani kaksnega psa, enkrat me je eden tudi ugriznil, tako da mi je jasno zakaj kdo to dela, ce ima recimo otroke. Da ne govorimo, da napadajo divjad, serjejo na krmo in skodijo govedom... Je oh in sploh ce je v bolecinah njihov fifi, ce pa ima krava zaradi pasjih parazitov splav ali kaj drugega pa briga te pasje rekreativce...
dr.dare
30. 05. 2017 13.38
+0
druga njih za krave sam da floki serje povsod, šedriska po možnosti ker jih futrajo z pomijami...
jesenvoyo
30. 05. 2017 14.36
-2
Veliko tudi sam hodim po naravi in na žalost je ta narava vse manj prehodna z ograjami in preprekami lastnikov kmetij, ki imajo tudi spuščene pse okoli stavb. Da se rekreacijski pohod pred napovedanim dežjem tako še posebej oplemeniti z dišavami, ki nemalokrat zasmradijo cela naselja in kraje.
dr.dare
30. 05. 2017 14.42
+1
in kdo si ti da misliš da imaš pravico hodit po tuji lastnini?
lemur
30. 05. 2017 15.41
+2
Seveda lahko hodi, ce lastnina ni legalno ograjena. Ampak zal to nima nobene veze s temo zastrupljenih psov.
babsy988
30. 05. 2017 16.31
+2
Zakonsko ni dovoljeno hoditi po travi v casu vegetacije!!! Ampak koga brigajo zakoni, glavno da se ma folk fajn
ljubitelj
30. 05. 2017 13.12
+2
Saj en blokar ne izpolnjuje pogojev, da ima psa ker nima niti enega m2 zemlje v lasti. Ko spusti psa na tuje zemljišče je v prekršku zato. Ko ga opozoriš, če je zemljišče njegova last se naredi neumnega in, da je to javna površina. Ker se lastnikom ne da dopovedati kaj je prav in kaj ne jo na koncu skupi pes z priboljškom. Da je absurd še večji nosijo s seboj vrečke pobere iztrebke in vrečko z vsebino pusti ob poti. Za konec lastniki psov z svojimi ljubljenčki izvajajo nasilje nad večino, ker so v manjšini!
TR82
30. 05. 2017 13.26
-3
jesenvoyo
30. 05. 2017 14.25
-5
Tistega, ki ga tako skrbi njegova lastnina si jo naj ogradi, zaščiti.
lucika24
30. 05. 2017 14.45
-5
Vsak bo raje kupil strup za 5 eur, kot ograjo za 5000 eur. Neverjetno, kako ste sprehajalci psov naivni.
dr.dare
30. 05. 2017 13.03
-3
pese na povodce,pa serjejo naj vam v bloku ne pa na travi kjer se otroci igrajo pa vam ne bo noben pesov zastrupljal!
sonas
30. 05. 2017 13.02
+1
Če bi imeli lastniki pse na povodcih se ne bi to zgodilo. Čisto razumem, da komu "poči"... boste morali lastniki tudi kaj narediti na kulturi...
TR82
30. 05. 2017 12.57
+5
ne muči živali človek
puspan
30. 05. 2017 16.41
+1
Imaš prav. Kdor je sposoben storiti kaj takega do živali, je prav tako sposoben storiti enako sočloveku.