Gospodarstvo

Direktor med svoje zaposlene razdelil 10 odstotkov podjetja: Zdaj bodo delali tudi za svojo prihodnost

Washington, 28. 04. 2016 09.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Direktor družbe Chobani Hamdi Ulukaya je med svoje zaposlene razdelil desetino podjetja. Kot pravi, je to zahvala ljudem, ki so mu na noge pomagali postaviti tako uspešen projekt.

Chobani - 1
Chobani - 1 FOTO: AP
Direktor družbe Chobani, ki je v ZDA znana po svojih grških jogurtih, v katerih ni gensko spremenjenih organizmov, umetnih sladil in drugih umetnih dodatkov, je zelo polepšal življenje svojih zaposlenih.

Hamdi Ulukaya je vse, ki so zaposleni za poln delovni čas, nagradil z delnicami podjetja. Okoli 2000 zaposlenih bo tako v last dobilo okoli 10 odstotkov podjetja.

"Ustvaril sem projekt, za katerega se mi nikoli ni niti sanjalo, da bo tako uspešen. In to mi brez zaposlenih ne bi uspelo. Zdaj bodo s tem, ko bodo delali za rast podjetja, delali tudi za svojo prihodnost," je razložil za New York Times.

Direktorjeva poteza sicer ni pretirano presenetljiva, če upoštevamo, da je po pisanju Business Insiderja podpisnik zaveze Warrena Buffetta in Billa Gatesa, ki pravi, da bo razdal polovico svojega premoženja, ki je sicer ocenjeno na 1,8 milijarde dolarjev.

Chobani - 2
Chobani - 2 FOTO: AP

Ekonomisti so medtem izračunali, da bi lahko v primeru javne ponudbe delnic, zaposleni računali na celo do okoli milijon dolarjev. Vendar ni jasno, če in kdaj bo padla odločitev za javno ponudbo delnic. Ulukaya vztrajno ponavlja, da je za podjetje ključno, da ostaja samostojno, zato je – kot je poročal Reuters – že zavrnil ponudbo korporacije PepsiCo, ki je želela kupiti njegovo podjetje.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (92)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

žlikrofi
01. 05. 2016 13.38
+3
A VATIKAN JA ŽE KDAJ DELIL PRMOŽENJE UBOGIM
nikhrast
01. 05. 2016 16.58
nikhrast
29. 04. 2016 17.23
Pa to ni nič nenavadnega, ljudje ki so uspešni v biznisu donirajo precej svojega premoženja, to so pa tudi davčne olajšave, ni vse altruizem. Poglej klub milijarderjev ki ga je ustanovil Buffett, večino premoženja bodo ti milijarderji donirali. Poglej bolnice, univerze, galerije..., skoraj vse se imenujejo po glavnih donatorjih. V eni bolnici kjer sem bil leta nazaj, v pritličju polno butikov, restavracij, kafičev..., pa table vsepovsod, gor pa imena donatorjev, pa diamantni, zlati, sreberni... Diamantni donatorji so donirali po sto milijonov. To je tudi kapitalizem.
proletarec1
29. 04. 2016 13.44
+1
V SLOVENIJI PA LOPOVI, KI SO SEDAJ NA OBLASTI, ŠE TISTEGA NEDAJO, KAR JIM PRIPADA.
eFranjo
29. 04. 2016 15.43
ONniON
28. 04. 2016 21.55
+1
podpiram takšne delodajalce ,bravo! ampak takšnih delodajalcev je v ZDA 1 procent ,sindikat tam nima moči
nikhrast
29. 04. 2016 17.11
-1
Kjer so sindakati, so precej močni, pe preveč, samo poglej kaj so naredili v avto industriji v Severni Ameriki, skoraj so jo uničili. Če si samo pometal, si dobil $35 na uro, nadure in sobote dvakrat več, za praznike pa trikrat več. Se spomnim ko mi je povedal en delavec, na veliki petek je delal, končal je nočno službo zjutraj, pokasiral pa več kot $800.
periot22
28. 04. 2016 21.26
+7
Takšni v Sloveniji ne obstajajo,samo svoje vampe filajo!!!!!!!!!!
eFranjo
29. 04. 2016 15.43
+2
t555
28. 04. 2016 21.17
-3
Cilj takih dobrodelnih potez ni zadovoljstvo zaposlenih ampak propaganda: cel svet (vključno z nepomembno Slovenijo) od danes naprej pozna podjetje Chobani in to v dobri luči. Če bi lastnik hotel to doseči z plačano reklamo bi ga to stalo 10x več!!!
Jožajoža
28. 04. 2016 19.45
+10
slovenski kvazi " kapitalist" je kradel, da je prišel do premoženja, nemški kapitalist je delal, da je prišel do premoženja, razlija je še v tem, da ,če za neko stvar delaš, jo ceniš, če jo pa s prevaro nekomu odvzameš in si jo prilastiš, (slovenski model kapitalizma) je ne ceniš. samo denar pokasiraš, dolgove pa pustiš davkoplačevlcem.
Sršen
02. 05. 2016 22.02
+1
Zadetek v polno in karavana gre dalje in pristane na nekih čudnih otokih!!!!!
ROMELS
28. 04. 2016 16.48
+6
Al bi en poizkus naredili tudi v sloveniji?
Skunk Works
28. 04. 2016 16.20
+10
ajde fantje, s.p. odpreš v pol ure, razvijajte podjetja, rastite, zaposlujte, ter podarjajte deleže, ne samo govorit nekaj tukaj,...dejanja štejejo....
gongash
28. 04. 2016 15.55
+13
pri nas bi direktorji sami sebi podelili če bi lahko , pač bananistan
dostojevski II
28. 04. 2016 15.55
+4
Vendar ni jasno, če in kdaj bo padla odločitev za javno ponudbo delnic. Ulukaya vztrajno ponavlja, da je za podjetje ključno, da ostaja samostojno...... NEVERJETNO !!! Za podjetje je ključno, da ostaja samostojno !??! 20 let že poslušamo od naših novokomponiranih ekonomistov in desnih političnih strank, ravno obratno, da je za slovenska podjetje ključno, da dobijo tuje lastnike. Da jih poceni pokupijo tuje korporacije.
eFranjo
29. 04. 2016 15.46
to je njegovo podjetje, ga ni sprivatiziral, zato pa ne bo pustil, da mu ga korporacije vzamejo
brabusednet
28. 04. 2016 15.08
+0
Ta je ziher sorodnik naše komunistične socjalistke Tomičke,Meseca ali njihovih tovarišev.Šolal se je pa na fakulteti v Kumrovcu.To se že ni zgodilo v kapitalistični Ameriki,prej v socjalistični Rusiji a ne levičarji.
dostojevski II
28. 04. 2016 15.31
+7
On je Turek. Migrant. Ki je v ZDA odprl podjetje. V Sloveniji je to nemogoče, saj bi ga traktoristi takoj nagnali nazaj v Turčijo. Njegova vera in vrednote niso kompatibilne z vrednotami in vero traktoristov.
brabusednet
28. 04. 2016 15.53
+1
Mi smo imeli tudi predsednika Turka pa ni nikomur nič dal.Zapravljal je naš denar za drage avijonske karte in hotele.Saj res on je komunistični socjalist.
Skunk Works
28. 04. 2016 13.09
+7
A se tukaj oglašajo tisti, ki so dolga leta uspešno vodili podjetja v slovenskih na pol socialističnih razmerah, brez kakšnih klientelskih poslov z državo, na prostem trgu, ter na veliko zaposlovali..?? Ker če ne, ne vam, kaj nekateri pametujejo o nečem o čemer nimajo najmanjšega pojma.....Če bi takšni sistemi lahko uspešno obstajali, bi se na svetu na veliko uveljavjlali se mi zdi.....Pa se zgleda ne, pa ne mislim zdaj biti za ali proti.....Torej najprej v Sloveniji odprite podjetja, na prostem trgu, brez kakšnih državnih mišmašev, enih 5 -10 let uspešno poslujte,ter tudi kaj zaposlujte, potem podarite zaposlenim delavcem deleže, in z veseljem bomo prebirali vaše izkušnje in nasvete......
Skunk Works
28. 04. 2016 13.16
+5
Kako bi nekateri radi delili tisto, kar so nekateri z neznanskim odrekanjem ustvarjali 20 - 30 let ali vse življenje, ali več generacij......Večina takih tukaj jih je pa celo iz JS služb, kjer nekateri ne ustvarijo dodane vrednosti 200 eur na mesec.....(urco, dve dela na dan)....torej prste stran.....Dober delodajalec tako ve, da mora imeti zadovoljne delavce, in jih večinoma skuša plačati da bodo zadovoljni, tam kjer je pa delovne sile v izobilju (države z ogromno nataliteto, ali države kjer se spogledujejo s socializmom), tam pa delavci tako ali tako na žalost odnesejo ta kratko....
Antipolitik
28. 04. 2016 12.30
+12
Pa sem že mislil, da kak Slovenski politik,.... narodu vrnil kar je pokradel. No, vsaj 10%.
brabusednet
28. 04. 2016 15.11
+5
Prej boš kristusa videl,kot najdu poštenga našega politika.
MATEJ5321
28. 04. 2016 12.22
+1
"V dneh, ko pričakujemo populistične prikaze slovenskega trga dela, prikazujemo, da smo po enakosti dohodkov evropski prvaki, plače (predvsem v javnem sektorju) kljub deflaciji rastejo." Tako, da pri nas velikooo damo na delavce :)
Iluzionist
28. 04. 2016 12.07
+7
ko si enkrat lastnik 10% podjetja (ki ne kotira na borzi) vidiš, da je vse to bolj ali manj simbolika na papirju, ker nimaš nobene odločevalske moči, če lastnik preostalih 90% odloči, da v tekočem poslovnem letu ne bo dobička, tudi nimaš nič od tega, razen vpogleda v podatke.. če bi pa rad prodal tistih 10 procentkov, ti jih pa nihče ne bo kupil, razen tistega, ki že poseduje preostalih 90% in ti bo tudi povedal po koliko lahko prodaš, praviloma precej pod knjigovodsko vrednostjo.. pravi lastniški deleži so od 50% navzgor oz. še bolje 51%
dostojevski II
28. 04. 2016 12.28
+6
Res je. Na tem portalu je bilo pred meseci predstavljeno podjetje iz Zasavja, kjer sta se dva lastnika - direktorja odločila, da bosta deleže ponudila v odkup zaposlenim. S tem jim bosta naložila odgovornost, da delajo še bolje, saj bodo delali tudi zase.... sta kapitalista utemeljevala svojo odločitev. Takrat sem zapisal, da ti delavci - lastniki podjetja, ne bodo odločali o ničemer, saj bodo največ 20% lastniki, večinska lastnika in direktorja pa bosta ostala dosedanja direktorja. Vendar je ogromna razlika. Turek bo delavcem PODARIL 10 % delež podjetja, medtem ko sta podjetnika iz Zasavja hotela 20% delež delavcem PRODATI.
CestniKolesar370Wattov
28. 04. 2016 13.11
+4
A ti neki povem? Pri izplačevanju dobička so le-tega deležni tudi delavci, ki imajo 10% lastnino. In to je verjetno po zakonu. Sem 100% prepričan, da jim 10% lastnine v najslabšem primeru navrže vsaj še eno mesečno plačo na leto. Kdaj sta pa vidva na lepe oči dobila dodatno plačo? Verjetno bi se je branila.
jazizola
28. 04. 2016 14.07
-1
NightStalker pa ti daj svojo firmo,( ki si jo komaj postavil na noge in se bojuješ za stranke, da bi lahko koliko toliko normalno živel) 51 % delavcem, ki jim je danes najbolj važno, da imajo delo in nič več.
Iluzionist
28. 04. 2016 14.20
MiltonFriedman (slavni makroekonomist) ne razumeš, da se lahko lastniki oziroma management podjetja, ki deluje za interes lastnikov odloči, da podjetje ne bo razdeljevalo dobička ampak bo le ta namenjen za npr. investicije v zaloge, širitev proizvodnih kapacitet, razne rezervacije finančnih sredstev ipd..., to se lahko določi za poljubno število let vnaprej in 90% lastnik je absolutni odločevalec in tista množica delavcev, ki skupaj lahko nabere 10% se lahko samo strinja ali pa proda in ni nobene trinajste plače... precej delavcev bo v prihodnjih letih tudi potrebovalo denar in bodo lepo hodili nazaj do lastnika in ga prosili, če bi odkupil tisti drobiž nazaj, kar bo seveda storil ampak pod knjigovodsko vrednostjo
Iluzionist
28. 04. 2016 14.28
+2
djjan, nikoli nisem predlagal, da naj podari polovični delež svojega podjetja, moj komentar je bil le namenjen pojasnilu, da 10% delež ne omogoča prave lastniške funkcije ampak le pravico do nadzora poslovanja in delitve dobička, pogosta praksa pri podaritvi lastniških deležev delavcem pa je, da se določi srednje dolgo ali dolgo obdobje(ccaj 5-10 let), ko ne bo nobenih izplačil dobičkov ampak se bo vse investiralo naprej, kar se pa tiče nadzora poslovanja, pa povprečen proizvodni delavec tako ali tako ne razume za kaj se gre
METKA102
28. 04. 2016 14.56
METKA102
28. 04. 2016 14.57
+1
Night Stalker, ali so povprečni proizvodni delavci res tako nevedni? Dvomim. Bi razumeli,če se investira v firmo, če pa le v davčne oaze lastnikov, pa malce težje.
Iluzionist
28. 04. 2016 16.27
+3
metka, ne veš o čem govoriš, povprečen proizvodni delavec ima srednjo šolo in ne zna brati bilanc ter ne razume finančnih kazalnikov, ter jih tudi ne zna izračunati, tega še marsikateri univerzitetni diplomirani ekonomist ne zna oziroma pozabi takoj po izpitih in to je šele začetek, potem pridejo še triki glede parkiranja finančnih sredstev in skrivanja lukenj in manipuliranje glede poznavanja in interpretiranja zakonov.. delavec pride v pisarno od direktorja, kjer ga čaka pravnik, ki mu vse lepo razloži in mu da na voljo opcije in namesto, da bi dosegel pošteno poravnavo se zaposleni strinja z nižjim zneskom, ker ne razume zakonov in nima denarja za odvetnika in noče tvegati, da bi se preveč zameril
METKA102
28. 04. 2016 17.59
+1
Ja, saj si vse povedal, če bi se šli pošteno igro, bi tudi delavci razumeli.
eFranjo
29. 04. 2016 15.51
kolikim pa bi lahko prodal 51% lastniški delež?
Silvey
28. 04. 2016 11.53
+5
To naši tajkuni ne bi nikoli naredili, raje so si napolnili svoje žepe.
komunjara 1
28. 04. 2016 12.54
+1
tudi turek si je napolnil zepe s to razliko da ga ne bo infarkt ce bo kaka drobtina padla v delavcev zep..... kot nase ""podjetnike"""
eFranjo
29. 04. 2016 15.53
če bi samo nafilali svoje žepe in bi denar ostal v sloveniji bi še šlo. samo kaj, ko se vse vozi v neke tuje banke, od tega slo nima nič.
jesenvoyo
28. 04. 2016 11.38
+18
Če je razdelil delnice podjetja verjetno pomeni, da so delavci za svoje delo tudi primerno plačani. Pri nas pa je že zelo težko delavca sploh plačat, kakšna delitev delnic.
Karantanija
28. 04. 2016 11.42
+11
Pri nas predsedniki uprav pokupijo še tisto malo delnic od malih delničarjev - delavcev, ki so jih le-ti zaradi premalih plač primorani prodati. In tako podjetja počasi pridobijo v svojo last. Da bi kaj dali delavcem, tudi v sanjah ne pomislijo.
Gregor Novak
28. 04. 2016 11.38
+24
Kot človek, ki je končal EPF v Mariboru (še danes mi ni jasno, zakaj sem se vpisal tja, čeprav je moja ljubezen Astrofizika. Vesolje na splošno), vem, da so motivirani delavci KLJUČNI za uspeh podjetja, skupaj s pristopom podjetja na trgu (kaj proizvajati, kako tržiti, reklamirati,...), oziroma strategije le-tega. Enostaven primer: si lastnik podjetja in če povečaš plačo zaposlenim za 10-20%, boš imel končno letno bilanco veliko bolj pozitivno, saj motivirani delavci proizvedejo veliko več in bolje, tako da se tisti povišek delavcem večkratno vrne v številu & kvaliteti proizvedenih izdelkov, prodajo in s tem večji dobiček. A pri nas, na žalost, velja mentaliteta "samo vzemi in nič drugega. Povečanje plače pomeni samo strošek in s tem manj dobička". A da bi pomislili, da dolgoročno (5 let max.) to pomeni več izdelkov, kvaliteto in predvsem zadovoljne in "lojalne" delavce, ter seveda večji dobiček, pa ne. In tako razmišljajo direktorji v državni lasti, ali direktorji podjetij pokradenih med lastninjenjem. Tisti, ki so si sami ustvarili firmo iz nič (poznam kar nekaj primerov mojih prijateljev in znancev), tretirajo delavce veliko bolj pošteno, kot opisano v članku. Ker dobro vedo, kako je nekaj ustvariti iz nič in pri tem naleteti na tisoč birokratskih "dodatkov", kot pa tisti, ki so kradli ali pa jih je politika nastavila tja.
xyxyz
28. 04. 2016 12.11
+3
Gregor, prav imaš. Pa še nekaj. Ko bi država zmanjšala davke na minimalo, bi se enako zgodilo. Tako preprosto je !
eFranjo
29. 04. 2016 15.56
eno je, ko negdo ustvari- zgradi neko firmo, drugo pa je ko na neko kredit/finto dobiš tovarno
METKA102
28. 04. 2016 11.23
+17
Slo je državljanom (ne le tistim živečim v slo, tudi tistim, ki nikoli niso videli naše države) razdelila certifikate, ki so jih ljudje vložili v podjetja v katerih so delali ali druga. Nekateri so jih prodali za mizerijo, nekateri so z njimi obogateli, nekateri so jih zavrgli, kot ničvreden papir. Takoj so se našle b a rabe, ki so izkoristile nevednost ljudi in jih grdo ogoljufale. Zgodbo o namerno uničenih podjetjih pa tako poznamo vsi.