Gospodarstvo

GZS: Znižanje javnih izdatkov je nujno

Ljubljana, 16. 02. 2012 17.33 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

"Predpogoj, da se lotimo kakršne koli nove gospodarske politike, ki bo prinesla razvoj, je znižanje javnih izdatkov," pravijo na GZS. Kot opozarja predsednik GZS Hribar Milič, ti že dosegajo skoraj 50 odstotkov BDP.

Denar v roki
Denar v roki FOTO: Thinkstock

V zadnjih mesecih slišani predlogi za vzdržne javne finance in gospodarsko rast po mnenju gospodarstva ne bodo učinkoviti, če ne bo hkrati prišlo do znižanja javne porabe, so prepričani v Gospodarski zbornici Slovenije (GZS).

Člani upravnega odbora GZS so na današnji seji gostili ekonomista Mitjo Čoka in Borisa Majcna, ki sta predstavila izračune, kakšne bi bile predvsem kratkoročne posledice ukrepov, ki so jih politične stranke predlagale pred volitvami, marsikateri pa je aktualen tudi ob nastopu nove vlade.

Ugotovila sta, da bi imeli predlagani ukrepi sicer pozitiven učinek na obseg bruto domačega proizvoda (BDP), osebno potrošnjo in zaposlenost, a bi na koncu povzročili rast proračunskega primanjkljaja še za tri odstotne točke, s tem pa dvig obresti in javnega dolga. "Težko je konsolidirati javne finance in hkrati poseči po ukrepih, ki bi gospodarstvu pomagali okrevati," je komentiral Majcen.

Do takšnega rezultata bi prišli, če bi s spremembami dohodninske lestvice razbremenili zavezance s srednjimi in visokimi dohodki, uvedli kapico za socialne prispevke, zvišali zgornjo stopnjo DDV, postopno znižali stroške dela v javni upravi ter sorazmerno znižali vse javne izdatke, po drugi strani pa znižali davek od dohodkov pravnih oseb, uvedli splošno investicijsko olajšavo, z dodatno zadolžitvijo države v tujini namenili milijardo evrov gospodarstvu ter ustanovili slabo banko in zvišali stopnjo socialnih prispevkov za delodajalce.

To so predlogi, ki jih je bilo od političnih strank slišati v obdobju pred volitvami, ekonomista pa sta danes ugotovila, da nobeden od njih nima le pozitivnih ali le negativnih posledic. Vprašanje pa je, koliko jih je v tem trenutku aktualnih, je dejal Majcen.

Hribar Milič: Predpogoj je znižanje javnih izdatkov

Predsednik GZS Samo Hribar Milič je opozoril, da vsi ti izračuni temeljijo na predpostavki, da se obseg javne porabe ne bo znižal. Predpogoj, da se lotimo kakršne koli nove gospodarske politike, ki bo prinesla razvoj, je znižanje javnih izdatkov – ti dosegajo že skoraj 50 odstotkov BDP, je zahteval.

Znižanje javne porabe zagotovo vodi v konsolidacijo javnih financ, se je strinjal Čok, a opozoril, da pa po drugi strani znižuje obseg BDP. Z izjemo morda zvišanja DDV na prihodkovni strani ni več manevrskega prostora, znižanje javnih izdatkov se bo zagotovo moralo zgoditi, je soglašal Majcen.

Ob tem so člani upravnega odbora GZS opozarjali, naj država ob varčevanju tudi poskrbi, da bi se v proračun steklo več denarja. Ta denimo leži v sivi ekonomiji in davčnih oazah, povečati je treba tudi priliv investicij iz tujine, so predlagali. "Povečati moramo učinek investiranja, ni bistvo v zniževanju stroškov, temveč v povečanju dodane vrednosti," je dejal Vojko Čok iz Banke Koper.
 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User300173
21. 02. 2012 15.44
Vsekakor je zmanjševanje javne porabe nujno...začeli smo že pri nakupu novih računalnikov za poslance...uvedli nov sistem za obračunavanje socialnih transferjev, ki sploh ne more narediti škode ne stroškov...ne dela...itn
Kajetan
21. 02. 2012 09.11
Ukrep pri zmanjšanju javne porabe je naslednji: - znižanje osebnih prejemkov jv javni upravi predvsem od zgoraj navzdol, ker imajo šefi, svetovalci, razni sekretarji prevelike prejmke na vloženo delo, - absolutno zmanjšati obseg javnih uslužbencev iz sedanjega efektivnega dela 6 mesecev na leto na 10-11 mesecev na leto in postopno na 12 mesecev dela na leto.
julij13
20. 02. 2012 22.41
HooplaToopla je malo bolj spodaj napisal vse bistveno...
Sandra Skubic
20. 02. 2012 09.47
+4
Oni bojo govorili o šparanju a na koncu ministri ki še sploh dobro niso zasedli delovnih mest vozijo družine na dopust z službenimi avti!! Varčuje se samo pri nekaterih za nekatere pa krize ni!!!
Tomaž Škof
20. 02. 2012 07.26
+3
2o let nas že okrok prenašate ! banditi!
Tomaž Škof
20. 02. 2012 07.25
+3
kaj mislite da sem vaš hlapec!
Tomaž Škof
20. 02. 2012 07.25
+1
kaj boš zniževal stoške če gre VSE stalno GOR in amerika pa nemčija sta stalno BOLJ dragi ! daj te rajši delavcem KTRUHA pa za položnice!
Maancy
18. 02. 2012 07.00
+8
Janša zahtevamo ukinitev obveznega članstva in prepovedd nacističnega obmašanja RTV Ljubljana in zborniic.
HooplaToopla
18. 02. 2012 01.00
+5
Predpogoj, "da se lotimo kakršne koli nove (USPEŠNE) gospodarske politike, ki bo prinesla razvoj!" - ni to kar so napleteničili v gornjem članku, temveč to, da Slovenci počasi pogledamo resnici v oči. Za začetek bi veljalo razveljaviti vse gospodarske in finančne zakone, ki so jih v zadnjih 20 letih naklepali naši domači pametnjakoviči. In jih nadomestiti s prepisom zakonov, ki veljajo v kateri bolj resnih držav. Kjer so politične in gospodarske napake, ki se nam dogajajo zadnjih 20 let, naredili že v obdobju od 15. do 19. stoletja. Naši parlamentarci pa naj se v dobro Slovenije omejijo na organizacijo prevajanja. Za vajo lahko oblikujejo nekatere bolj enostavne odloke. Tisti, ki so bolj lenih misli naj do konca mandata pripravijo tipski primer hišnega reda. Naj se le poskusijo tudi v zakonodaji. A za sedaj bolj preprosti. Npr. o javnem redu in miru... Tisti bolj ambiciozni pa bi lahko sestavili odbor ali dva in poskušali v svojem mandatu po naše... izvirno... slovensko... zakonsko urediti denimo področje civilne zaščite. Na misel mi pride področje kulture, vendar bi bilo to vsaj za naslednja dva mandata verjetno še preveč zahtevno in glede na občutljivost teme tvegano. Mogoče bi lahko s tem poskusili tisti, ki so se pririnili vsaj do drugega zaporednega mandata. In se že počutijo dovolj samozavestne, tudi če je treba v roke prijeti knjigo ali po spominu povedati več stavkov skupaj. Verjetno mi ne bo nihče zameril, če napišem, da ni resnične potrebe, da naši izvoljenci sploh poskušajo kakorkoli na novo in po svoje izumljati toplo vodo na bolj zapletenih področjih. Vsaj doslej se je takšno početje izkazalo za gospodarsko in tudi sicer škodljivo.
julij13
20. 02. 2012 22.39
Danijel Fric
17. 02. 2012 19.39
+4
GZS: Znižanje javnih izdatkov je nujno. Za zasebnike posameznike ukinitev plačevanje prispevkov OZS, od katere nimajo drugo kot podpiranje debeloritnikov
POVOJ
17. 02. 2012 11.21
+7
Kdor ne pomede pred svojim pragom, naj ne dviguje praha pred drugim.
politik70
17. 02. 2012 09.10
+6
Upam da se tuki strinjamo levi in tigri.....
cirenij
17. 02. 2012 09.49
+13
Se strinjamo. Ampak ukinit vse te zbornice in komisije in podkomisije in nenormalne sejnine svetnikom in še in še, da ne naštevam. Tudi poslanci z rednimi plačami bi morali v komisijah, ki si jih kar naprej izmišljujejo, delat zastonj. Saj imajo poslansko plačo. Pa danes berem o enem, ki je v štirih komisijah. Milič in njemu podobni pa se naj pobrigajo predvsem za dvig proizvodnje in ne samo jamrat. Zahtevajo naj od države, da poišče perspektivne trge, ne samo teh zapadnih, ki nam samo dirigirajo kar moramo in ne kar hočemo.
politik70
17. 02. 2012 11.26
+8
Samo sprostijo naj denarni tok. Strogo namenski krediti in Slovenija se v dveh letih izkoplje iz tega sranja. Ne pozabit da so Banke same krive za sedanjo situacijo in da so vsi odpisi ki jih delajo danes lari fari. Od obresti so se zdavnaj poplačali in dobesedno silili razne Bavčarje ,Šrote,Zidarje ,Hilde da so jemali kredite. Najprej moramo Obtožit bankirje jih tudi pozapreti in jim pobrati vse privatno imetje . Samo to so Sanje politika 70....
Luka 1
20. 02. 2012 02.41
+2
pa ne samo bankirje... in tiste ki so bili prej na vrhu (še posebej pri NLBju). Naj uzamejo tistim ki so sokrivi za to krizo.
antonino
17. 02. 2012 08.52
+14
Hribar Milič: Predpogoj je znižanje javnih izdatkov PA TO TA D E B I L TROBI ŽE LETA IN LETA. NAJ ENKRAT NEKAJ TUDI NAREDI, SAJ ZATO JE FINO PLAČAN
Hitri78
17. 02. 2012 07.53
+10
Ta Hribar Milič naj bo čist tih k si bo on plačo znižu na 1000€ se bo pa lahko kej oglašu
major1
16. 02. 2012 23.34
+20
Varčevanje bi moralo odnesti tudi Hribar Miliča - TOLIKO ZA VZOR.
b77
17. 02. 2012 07.45
+2
b77
16. 02. 2012 23.08
+10
ste gledali pop tv kakodelajo hrvati! tako bo tudi pri nas! in to čimprej
antiXfashizmXeuXgso
16. 02. 2012 21.56
+20
Za začetek je potrebno ukinit GZS z Miličem na čelu. Itaq ni drugega sposobna, kot proizvajat "top managerje" tipa kordež, pavček,..
slovenecsm
17. 02. 2012 08.23
+12
In tudi obrtno zbornico ki ima še vedno obvezno članarino naj ukinejo.
hotchilipoper
20. 02. 2012 07.24
+1
keramicar2
16. 02. 2012 18.33
+19
samo sestankujejo in govorijo- naj začnejo izvajati varčevanje in to najprej pri sebi
Luka 1
20. 02. 2012 02.44
+1
Točn tko... namesto 6k na mesec naj si znižajo na 1k. Naj živijo tako kot ostali smrtniki. Ostalo naj gre v državno blagajno. Mi je prou smešn ko se spomnem enga poslanca, k je bil na seji + fbju in pisal...." kakšen dolgčas, a cekinčki žvenketajo" BANDA HUDIČEVA!!!!
Maancy
16. 02. 2012 18.03
+29
Največja katastrofa za Slovensko gospodarstvo je Hribar Milič in hijene v ( ne ) gospodarski zbornici.. Že več kot 30 let sirjejo non stop delavcem po glavi se napajajo iz njihovih žuljev in rigulijo po državi. Ta Cvikeraš lahko nastopa na TV samo v lastnem imenu njegove perverzije pa ne želi več slišati nihče, naj se pobere skupaj z svojimi kampanjoni na trg dela kjer on in njegovi soparaziti nikoli v življnju niso zaslužiči enega samega centa na pošten način. Prej pa naj vrne naropano in nasilno odvzeto članarino za 30 let nazaj. Bomo takoj pokriliinvesticijo Bloka 6.
binmister
16. 02. 2012 18.01
+26
Takšni kot je tale lenuh Milič in njemu enaki brezdelneži nam odžirajo denar .Tega pajaca še ne mislijo zamenjati ?
X-XY
20. 02. 2012 14.24
+1
Je rekel zadnjič na tretjem, da mu zaupajo in da bo vztrajajal tako dolgo. Ja eni zaupajo, mi pa lahko samo upamo. Sicer za začetek, če mislijo resno, znižat plače - osnovne plače. Me pa zanima, kateri manager si je znižal plačo, zaradi gosp. razmer
X-XY
20. 02. 2012 14.26
+1
Admin, kaj si požrešen. Objavi celi tekst. Mislim.