Gospodarstvo

Letos ugodnejša obdavčitev za samostojne podjetnike z normiranimi stroški

Ljubljana, 19. 01. 2015 10.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Letos bodo samostojni podjetniki, ki uveljavljajo normirane odhodke, plačali manj davka. Podjetniku se namreč prizna kar 80 odstotkov normiranih odhodkov, prag prihodkov za uveljavitev normiranih odhodkov pa je bil zvišan s 50.000 na 100.000 evrov. Obrtno-podjetniška zbornica pravi, da je to korak v pravo smer.

Denar in računalo
Denar in računalo FOTO: Thinkstock

Če je lani veljalo, da lahko samostojni podjetniki, uveljavljajo davčno priznane normirane odhodke v višini 70 odstotkov prihodkov, se letos ta meja zvišuje na 80 odstotkov. Hkrati je višji tudi prag letnega prometa za pavšalno obdavčitev, ki je določen kot pogoj za vstop v sistem ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih prihodkov. Ta meja je bila s 50.000 evrov dvignjena na 100.000 evrov.

Hkrati pa je bil z novelo zakona o spremembah zakona o dohodnini avgusta lani sprejet tudi nov pogoj. Tisti podjetniki, ki želijo ugotavljati davčno osnovo na podlagi normiranih stroškov, morajo imeti v koledarskem letu pred davčnim obdobjem, za katero se ugotavlja davčna osnova, najmanj pet mesecev neprekinjeno zaposleno vsaj eno osebo za poln delovni čas. To je lahko podjetnik sam, ali pa nekdo, ki je zaposlen pri njem.

Novela zakona o dohodnini, ki je vpeljala te novosti, je bila sicer sprejeta že junija lani, a jo je mogoče uporabiti šele z novim davčnim letom, to je s 1. januarjem in to za to leto.

Spremembe zakona o dohodnini in o davku od dohodkov pravnih oseb sta pripravili stranki SLS in NSi še v prejšnjem mandatu državnega zbora. Prejšnja vlada, ki jo je vodila Alenka Bratušek, je tema novelama nasprotovala, pri tem pa trdila, da razmer v praksi ne bodo bistveno spremenjene in okrepila pavšalne obdavčitve, a je to parlametnt kljub temu sprejel.

OZS: Nov sistem vzbudil dodatni interes pri davčnih zavezancih

V Obrtno-podjetniški zbornici (OZS) pa so za 24ur.com sporočili, da gre za precej ugodno obdavčitev, zlasti v primerjavi z zavezanci, katerih dobiček se obdavčuje po dejanskih stroških in kot kaže je odstotek povečanja normiranih odhodkov, vzbudil dodatni interes pri zavezancih.

Specialist za davčne zadeve pri OZS Iztok Mohorič je na vprašanje, kakšnih sprememb bi si za samostojne podjetnike še želeli odgovoril, da bi bile dobrodošle predvsem spremembe pri uskladitvi s sistemom davka na dodano vrednost (DDV). Opozarjajo, da zdaj sistem zahteva, da je oseba zavezanec za DDV, če preseže prag 50.000 evrov. Posledično mora ta oseba voditi evidence za DDV, hkrati pa kot normiranec ni dolžna voditi poslovnih knjig.

"Prav tako bi sistem normiranih odhodkov moral temeljiti na plačani realizaciji, nenazadnje pa bi moralo biti bistveno bolj pretehtano in izdelano zakonsko besedilo, ki ne bo omogočalo različnih dvoumnih interpretacij," je še dodal.

Že ob sprejetju novele zakona, ki je uvedla zgoraj navedene spremembe so v OZS sporočili, da dosedanje rešitve niso bile ustrezne za vsa mikro in mala podjetja, zato so nove zakonodajne rešitve zanje zelo dobrodošle. Dejavnosti, kot so proizvodnja, servisne in storitvene dejavnosti, kjer je delež porabljenega materiala precej visok, se namreč pred dvigom praga niso mogle uvrstiti med podjetja s priznanimi normiranimi odhodki, zdaj pa se bodo lahko podjetniki odločili tudi za preprostejšo pavšalno obdavčitev.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (30)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Zlata Rezerva
22. 01. 2015 22.45
kdaj bo država znižala prispevke za zaposlene takrat bo začelo gospodarstvo iti gor, do takrat pa ne bo nič
Zlata Rezerva
22. 01. 2015 22.42
imamo najvišje davke v celi evropi...
slovenija981
20. 01. 2015 11.56
+2
NE BO POMAGALO! Dokler 94% javnih uslužbencev razen gasilcev in med.sester in.... plačo dobiva in je ne zasluži tako kot zasebni sektor je škoda karkoli..............
ubogislovenci
20. 01. 2015 11.04
+4
10-15 let prepozno...
murate
20. 01. 2015 05.20
+3
Zanima me ,če kdo ve odgovor na pravno vprašanje.Obrtniki so in nekateri še plačujejo članarino.Del članarine gre tudi v izgradnjo in vzdrževanje objektov.Sprašujem kako naj obrtnik,ki ne želi biti več član obrtne zbornice del sredstev z katerimi je OZS večala svoj kapital dobi nazaj,saj je vsak obrtnik nekaj dodal k temu premoženju.V času ko sem bil član obrtne Šiška so zgradili VILO v vrednostni 1M €,a to bo enkrat kar nekdo lastnik brez da bi zato en € dal????
murate
20. 01. 2015 05.09
+4
Obrtna zbornica nima kaj razlagati,to je en kup prisklednikov ,ki je in še krade obrtnike.Za nič delat imajo nenormalno velike odpravnine.Za obrtnike se jim je...be.Razen seveda za svoje kolege ,ki jim urejajo razna nepovratna sredstva in ostale ugodnosti.Če bi obrtna zbornica odigrala svojo vlogo in ščitila interes obrtnikov,bi tudi država drugače funkcionirala,tako so pa skrbeli samo kako bodo izterjali članarino tistim ,ki ne želijo biti člani zbornice.
Nauders
19. 01. 2015 16.53
+1
d.o.o. se to ne splača, ker je potem dvig dobička 25%
artus
19. 01. 2015 15.47
+28
Kot s.p. sem se v letih 2005 - 2008 otepal strank, tolk je blo posla. Lani ni bilo niti za burek. Tudi pavsal ne pomeni veliko, dokler masa drzavljanov zivotari in si ne more privosciti storitev s. p-jev.
kaverna
19. 01. 2015 20.56
+9
vestalka1
20. 01. 2015 13.40
+1
Res je. Če imaš danes s.p. je isto kot bi delal samomor.
peccatum
19. 01. 2015 14.42
+10
ja res je, drzava gleda kako pobrati cim vec 'pavsalnega davka' da ne bi bilo toliko naspritovanj iz drzavnih privatnih klientov. Zal je pa zgovorn podatek o tem koliko manjsih spjev se zapira. sej se ne zapirajo zaradi bogatije lepo vad prosm. pa koliko tujih investitorjev imamo v zadnjem letu(razn nekaj drzavnih) Zakaj?
Valvasor
19. 01. 2015 14.23
+16
Da bi vsaj država kaj pripomogla , da imajo podjetja dobiček, tako pa samo gledajo kako bodo kaj pobrali in nič naredili !!!!!!!!!!!!!!!
gruber74
19. 01. 2015 14.10
+23
Davek na dobiček nebi smel biti večji od 10%.
DarthRevan
19. 01. 2015 14.28
-16
Davek bi moral biti odmerjen glede na premoženje, ne glede na dohodek.
StopTTIP
19. 01. 2015 15.19
+41
Vir premoženja je odrekanje v preteklosti.... Imava enake dohodke.... Ti si vsak dan mrtvo pijan in pustiš v gostilni po 50 EUR/dan... jaz sem pa z tem denarjem zgradil hišo.... po mnenju lenuhov tvojega kova bi moral biti sedaj jaz dodatno obdavčen ????
Nauders
19. 01. 2015 16.53
-9
StopTTIP
19. 01. 2015 13.39
+6
In.. kdo bo imel največje koristi od tega ? Razni "vladni svetovalci", ki bodo imeli sedaj po 99,999,95 EUR prometa.. in bodo plačali 5% davka... ostalo pa v žep !!! FIKTIVNE POGODBE, ki jih s političnimi svetovalci podpisujejo vse vlade... pač ne "koštajo" niti enega centa stroškov !!!!! (podkupnine se ne štejejo med stroške...) !!!!
murate
20. 01. 2015 05.21
+1
ne žali ti Cmerarja je ja pošten in lep pa še ata je bil akrobat
DarthRevan
19. 01. 2015 11.23
+11
Mislim da če naša vlada ne bi nič delala (in se tudi ne bi pojavljala v medijih), bi imela 100% priljubljenost.
tantadruj1
19. 01. 2015 11.18
-1
kdor ima dejanske stroške ima dejanske stroške dokazljive z računom. normiranec pa pavšal. torej, kje je tle dejansko stanje?
DonMiltonFriedman
19. 01. 2015 13.00
+12
Če posluješ s tujimi fizičnimi osebami, ker ponujajo storitve, katere Slovenci pač ne (premajhen trg), moraš vsakemu plačati še dohodnino in imeti še več birokracije s tem, čeprav ga ne zaposluješ in dohodnino v končni fazi plača v svoji državi tudi sam. Res, da se gre za ščitenje domačega trga, ampak če te zadeve tukaj ni, zakaj polena pod noge? Je pa tudi res, da imaš lahko 30k€ mesečnega profita, vse posluješ preko offshore podjetja, 8333€ mesečno pa si nakažeš na svoj normiran s.p. v Slovenijo in od tega ti ostane 7500€ mesečno za tvoj lasten luksuz, za katerega si garal celo življenje. 8333€ mesečnega dobička na navaden s.p. pomeni mogoče 4000€ čistega, razlika je ogromna. Ostalo pač ostane na offshore, posluješ brez birokracije in to je edina opcija, da imaš pogoje da konkuriraš kateri branži, v kateri prevladujejo tujci, kjer tako bolane birokracije ne poznajo. Ampak normiran s.p. je še vedno koristen le za peščico branž.
diocles
19. 01. 2015 11.17
-2
to bo pa zelo velik ljudi zajelo, point spjevstva je lihk v fušanju, predvsem države in pogosto tudi sebe (slednje velja zlasti za zaposlitev mladih)
FIGEC
19. 01. 2015 11.13
+0
Kalkulator na sliki ni vreden pol fajfe hladne vode. Ta prava in uporabniku prijazna zadeva je Texas Instruments Ti 30i, niansa brez smernih tipk.
kapo1
19. 01. 2015 13.02
+3
Moj TI-56 tudi računa brez napak, čeprav je že skoraj 30 let star.
sejamlem
19. 01. 2015 17.41
-1
hočeš povejat da zarad davka še nimaš dnarja za novga TI nspire ?
FIGEC
19. 01. 2015 19.09
kapo1, verjamem in poznam tvoj model. Omenjen Ti30i kot matematik priporočam učencem in dijakom zato, ker ga "osvojimo" brez posebnega truda, so ergonomsko primerno oblikovani in so vzdržljivi. Ako ima uporabnik kalkulator, katerega ne obvlada, bo na koncu imel od njega več škode kot koristi. O razliki med zahtevnostjo znanja matematike oz. fizike danes in pred 30 leti pa raje tukaj ne bi...
Pa kaj
19. 01. 2015 11.04
+35
če bi to naredili pred 10-timi leti bi malo pomagalo. danes pa je to glih tako, kot bi dal lačnemu jesti čez šipo!!
minimalisch
19. 01. 2015 14.14
+10
Res je, na ta racun je propadlo mnogo podjetnikov...
21dcba
19. 01. 2015 11.03
+28
Edina pozitivna sprememba pa še tej je tovarišica Bratuškova nasprotovala. Vsa čast in slava komunistom.
Jeanus1
19. 01. 2015 20.40
+5
Če bi bilo to v korist njeni ta zadnji, ne bi nasprotovala.