Gospodarstvo

Vse več bolniških zaradi staranja delovne sile in obremenjenosti zaposlenih

Krško, 24. 09. 2017 10.40 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Po podatkih krške enote ZZZS v Posavju zaradi bolniške odsotnosti z dela po zadnjih podatkih letno izgubijo nekaj manj 6,9 odstotka delovnih dni, medtem ko teh na državni ravni v povprečju izgubijo nekaj manj kot 4,7 odstotka.

Za vse večjo odsotnost od dela zaradi bolniške je več razlogov.
Za vse večjo odsotnost od dela zaradi bolniške je več razlogov. FOTO: Thinkstock

Krška območna enota Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS), posavska območna podružnica gospodarske zbornice in lokalna območna obrtno-podjetniška zbornica so v Krškem nedavno pripravile tematsko konferenco o bolniški odsotnosti z dela v Posavju. Na omenjeni konferenci so opozorili, da je ta v Posavju najpogostejša v državi.

Po podatkih krške enote ZZZS v Posavju zaradi bolniške odsotnosti z dela po zadnjih podatkih letno izgubijo nekaj manj 6,9 odstotka delovnih dni, medtem ko teh na državni ravni v povprečju izgubijo nekaj manj kot 4,7 odstotka.

Hkrati so navedli, da bodo v Posavju zaradi bolniških izgubili skupaj 350.000 delovnih dni, stroški za nadomestila plač zaradi bolniške odsotnosti pa bodo dosegli 20 milijonov evrov, kar je primerljivo z vsoto, ki jo za plače letno skupaj namenijo posavska podjetja Vipap, Resistec, Lisca in Stilles.

Dodali so, da se v Posavju tudi krepi bolniška odsotnost z dela nad letom dni. Letos imajo namreč tam 228 takih primerov, medtem ko so jih imeli leta 2012 nekaj več kot 100 in leta 2008 65.

Kot so ocenili, na večjo zadržanost od dela - tako na državni ravni kot v Posavju - hkrati s staranjem delovne sile vplivajo še krepitev števila zaposlenih, večletno omejevanje zaposlovanja v javnem sektorju in posledično velika obremenjenost zaposlenih, podaljševanje zdravljenja in spremembe na področju pokojninskega zavarovanja, katerih posledica je kasnejše upokojevanje kljub izpolnjevanju pogojev zanj.

Glede na navedeno pa bi se morali pristojni na državni ravni soočiti predvsem z izzivi, ki obsegajo sistemsko ureditev, ki pri trajanju bolniške odsotnosti in neomejene absolutne višine nadomestila "odstopa od ureditve v drugih evropskih državah in ki ne podpira čimprejšnje vrnitve zdravega delavca na delovno mesto", so ugotovili.

Med drugim so opozorili še na pomanjkanje poglobljene osebne medicinske rehabilitacije in hitrega prehajanja v prezaposlitev ter poklicno rehabilitacijo, na neustrezen status medicine dela, premile sankcije za zavarovane v primeru zlorab med bolniško odsotnostjo in na preskopo udeležbo delavcev ter delodajalcev pri promociji zdravja in skrbi za zdravo življenje.

Sicer pa so se v Posavju pri skrbi za zdravje in spodbujanju zavesti zaposlenih o pomembnosti znižanja odsotnosti z dela povezale tako lokalna skupnost kot tudi strokovne službe, določeni delodajalci in navedeni prireditelji, so povzeli na sredini krški konferenci.

KOMENTARJI (106)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Pikabalonca
23. 03. 2018 08.03
+6
Če napišeš da je vse več bolniške zaradi staranja moraš to podkrepiti z dokazi, dokazov pa ni ampak zanimivo je to populacija ki najmanj obremenjuje proračun, Lepo bi bilo da bi po kategorijah letnicah pokazali na grafu katera popucija je najbolj obremenilna in pokazalo se bo da kar ste napisali sploh ni res..tragedija najbolj obremenjuje sistem populacija 20 -30 vemo zakaj..?? In zanimivo stare generacije ne želijo v Bolniško, večina hodi celo z vročino na delo, ali vzamejo na dopust medtem ko mlade mamice veseljačijo njihovim partnerji jim pa delajo družbo...????? Veste da boste kredibilni pojdite in naredite eno resno raziskavo kaj kako samo rezultatov ve ne boste na koncu upali pokazat..Vemo da je osnovni namen davek, davek novi prispevek in z prstom po starejših ki na njihovo žalost niso krivi ničesar..
Pikabalonca
23. 03. 2018 08.14
+3
Po zadnji ANALIZI generacij kako katera v bolniški je generacija 50 -5 9 bila zastopana z 13 % vse ostalo je drugje ( mlade mamice z partnerjem v bolniški na morju potem pa nazaj v javni sektor na dopust ) tako da kar piše ni RES..nad 55 LET pa 5 % samo
Uporabnik565636
26. 09. 2017 13.55
+3
Treba je sankcionirat tiste, ki ureditev izkoriščajo, ne pa nižat pravic vsepovprek.
ferencz 1
25. 09. 2017 12.45
+2
Cmero vam bo podaljšal po strogin navodilih OECD še dodatrni 2 leti delovne dobe, na 42 let preden se bost eupokojili-1
Brabus
25. 09. 2017 11.01
+13
Samo ena zadeva mi ne gre skupaj. Kako lahko , ali, mora delati 60+ delavec, mladina pa doma čaka zaposlitev in propada fizično in psihično.
Darko32
26. 09. 2017 10.41
+6
Tudi sam sem razmišljal o tej logiki. Če povežeš več stvari skupaj je to ideja posameznih elit v politiki, da bi čimveč ljudi čimprej poslali k matildi v objem in bi na ta račun privarčevali pri izplačilo pokojnin. Potem pa ti ljudje preidejo na pleče zdravstvene blagajne in namesto bi vsi skupaj rešili to lumparijo si opravičujejo delo z prikrivanjem takšnega početja. Če gremo samo nazadnji priemr, ko je delavec v KP LUKI bil smrtno ponesrečen je inšpekcija ugotovila, da je medicina dela skupaj z podjetjem prirejala dokumentacijo 3 dni po smrtnem primeru. Zato se ne smemo čuditi, če je to področje polno lukenj in goste megle, katero pomagajo proizvajati zdravniki medicine dela, ZPIZ, Zavod za zdravstveno zavarovanje in politika.
pankration
24. 09. 2017 22.50
+12
Zanimivo bi bilo videti tudi statistiko starosti ljudi, ki so na bolniški in kje delajo. Moja mama dela v Mercatorju in ji manjka 5 let do penzije. Njene sodelavke same mlade pupce in ko samo čihnejo so že po en teden na bolniški. Otroke imajo v vrtcu in po 2x na mesec jim zbolijo in takoj so opravičene do nege. Velikokrat kaka sodelavka pokliče zdravnika pred mojo mamo in zatoži zdravniku, da jo boli npr. koleno in ne more hodit. Zdravnik ji predpiše bolovanje BREZ pregleda!!! Mama mi je velikokrat prišla iz službe brez življenja, vse ji je počasi šlo na živce potem sem ugotovil da v mali trgovini, kjer bi jih moralo biti 6 zaposlenih ostaneta samo dve trgovki, ker so druge kao na bolovanju ali negi. Ona pa nikoli noče vzeti bolovanja. Enkrat jo je bolelo pri trebuhu. Vsa zelena je odšla delat. Ustavil sem jo in rekel na gre zdravniku vendar je rekla, da so v službi skoraj vse na bolovanju, ter da bo odšla k zdravniku po službi. Čez 2 uri me kliče če jo lahko pridem iskat in jo peljem na urgenco. Tam so ugotovili, da se ji je slepič ravno razlil. Takoj so jo odpeljali na operacijo. Veliko je zaposlenih, ki samo hlinijo bolezni in dobijo bolniško na lepe oči. Na drugi strani je tudi veliko delavcev, ki so zares bolani in se ne upajo it na bolniško, ker se bojijo, da jih bodo zaradi tega odpustili.
motorka57
24. 09. 2017 21.57
+13
....a je sploh kaj čudnega ??? To je realnost,ljudi delavce je treba izžet do konca,država pa tu drži štango,da o sindikatih ne govorim..... Če bi bil samo delček zakonodaje Avstrije,Nemčije.... (invalida naredi firma, ga mora še zdravit in mu dajat mesečno rento do konca življenja) Dela se 40 ur tedensko,ljudi-delavce plačat po efektu,ne pa jih z grožnjami držat v šahu,se pač morjo zatekat h bolniškam,ker dan na dan ne zdržiš takih naporov.Najbolj so pa na udaru t.i. miljonarji,za katere morjo delat ljudje v proizvodnji "petek in svetek",plačila so pa minimalci in to ni nikomur mar,sam da statistično gledano.brezposelnost pada,to je "uspeh" administracije po zavodih za zaposlovanje...
Uporabnik565636
26. 09. 2017 13.57
+1
V Avstriji in Nemčiji se dela manj kot 40 ur tedensko.
dipe
24. 09. 2017 19.53
+16
Če bi delal po 16 ur, ali več na dan, kot Pahor, Janša Erjavc, Cerar, neb bli bolni
nonna
24. 09. 2017 19.39
+14
Ja kaj se sploh čudijo? Vedno so bili starejši bolj občutljivi oz. bolehni. Kako lahko sploh pričakujejo, da bo nek 60 letnik enako hitro in uspešno opravljal delo v gradbeništvu, za tekočim trakom... kot kakšen 20 letnik? S to njihovo politiko podaljševanja delovne dobe, bodo dosegli ravno nasproten učinek. Starejši bodo več na bolovanju, produktivnost bo manjša. Tako bo šlo vedno več denarja za bolniška nadomestila, za plačevanje nadomestil brezposelnim, ZPIZ bo imel vedno manj denarja, prav tako tudi zdravstvo (bolniško nadomestilo namreč ni 100% in od višine nadomestila je odvisno vplačilo v obe blagajni). Delovno dobo bi morali skrajšati, starejše delavce upokojiti in zaposliti mlade. Nadomestil za brezposelnost bi bilo potem manj, zdravstvo bi ne bilo tako obremenjeno, saj bi starejši bili manj iztrošeni zaradi dela in posledično bolj zdravi, bolniških nadomestil bi bilo manj.... Ampak našim politikom žal logika ne deluje.
nevica
24. 09. 2017 21.14
+16
v podjetjih so starejši izpostavljeni mobingu, občajno jim nalagajo dela toliko kot mlajšim, in če ne dosegajo takih rezultatov kot nekoč, so tarča posmeha in slabših ocen dela...Starost se jim ne zdi faktor "popuščanja". Ljudje so pod vse večjim pritiskom, ravno tisti, ki bi morali počasi izpreči in predvsem prenašati svoje znanje in izkušnje mladim. Nemogoče je v takem okolju ostati zdrav.....Zakonodaja je pomanjkljiva, ker to dopušča.
Borki
24. 09. 2017 19.09
+26
Pa bi ta silna politična elita rada da bi ti izčpani delavci z minimalno plačo delali za skorumpiance do 65 leta, kako, če so že sedaj več na bolniški kot v službi.... starejše v penzijo, mlade pa nagnat delat ne da jim plačujemo in jim potpiramo lenobo z socialno pomočjo...
jozeceljski
24. 09. 2017 16.21
+8
Ja, kaj pa mislite, nekateri se že v osnovni šoli kalijo kako biti "bolan doma" namesto v šoli. To znanje se potem še samo nadgrajuje. Takšni iznajdljiveži potem pristanejo tudi na dobro plačanih službah, kjer se imajo še naprej fajn in jim je biti v službi kot bi šll "malo v družbo".
up_
24. 09. 2017 16.15
+46
pri 50tih letih bi bilo potrebno iti v penzijo. ne pa da delamo tako dolgo v proizvodnjah so tempi zelo veliki in nečloveški in jih je zelo teško izpolnjevat če si starejši.
Brabus
24. 09. 2017 16.13
+38
Je pa tud res, da so mladi pametni in jih ne more stimulirat minimalna plača , pa borba za delovna mesta, na drugi strani pa razni foteljaši z nadpovprečno plačo, ki že izpolnjujejo upokojitev, ampak se zagrizeno z umetnimi zobmi držijo fotelja, ker jim to zakon pač dovoljuje, mlade pa ko hebe.
AFNA-1A
24. 09. 2017 16.02
+20
Tista je dobra: "Žena, na šiht grem" Ona: A imaš čisto plenico? ;) ;) ;)
prašek
24. 09. 2017 15.23
+13
Je pa nekaj tudi res : vse malo manj mlade, bi nagnal v penzijo, da bi mladi dobili delo ! Samo kaj, ko bi scrkljana mladež takoj odšla v bolniško ....
prašek
24. 09. 2017 15.24
+21
Ko imaš enkrat izpolnjene pogoje, gremo v penzijo !!!!!
Brabus
24. 09. 2017 16.09
+4
Ja, ko je za določen čas, se trudi, ko pa dobi za nedoločen čas, pa takoj v bolniško, delodajalec ima pa zvezane roke.
Borki
24. 09. 2017 19.14
+9
verjemi da se v državi nihče ne bi od podjetnikov toliko hvalil z bogastvom, če ne bi mimo zakonov zaposlovali penzioniste, ki zasedajo delovna mesta in še prejemajo plačo in penzijo, mladi pa socialno pomoč.... ko so pogoji za penzijo, moraš zapustiti delovno mesto in postati penzionist z solidno penzijo ampak penzija bi morala biti za vse penzioniste enaka ne da se eni še v penziji norca delajo ker dobivajo preveč....če pa kdo želi delat pa lahko odpre sp ali podjetje pa naj dela, samo v tem primeru se mu ukine penzija.... .
nevica
24. 09. 2017 21.17
+3
Podpore nezaposlenim so manjše od penzij - zato je taka zakonodaja. Špara se na penzijah, ne gleda se na to kako se polni proračun!!!
Brabus
25. 09. 2017 10.57
+0
Borki, kako misliš, za vse penziče ista penzija?? Nekdo odvaja 500€, drugi pa 5€ , ali pa nič, pa enake penzije??? Verjetno si prijatel Luke in Vijolete.
rossis
24. 09. 2017 15.22
+9
Kaj je to kaj čudno? Danes imamo rezultate neoliberalne politike 90 let, ki jo je vodila stranka LDS, Zares, SD. Demografsko politiko v 90 letih je zanemarjala, ker je to le strošek, zato je bila v 90 letih nizka nataliteta, sedaj pa nimamo maldih ljudi, ki bi zapolnili potrebe po delovnih mestih. Ostali so samo starejši, ki pa jim EMŠO jemlje moči in tako se nam niža dodana vrednost v BDP. Še ti mladi, ki so, bežijo v tujino.
prašek
24. 09. 2017 15.19
-4
Včasih smo delali, danes pa gredo na bolniško ...
nastjamarko
24. 09. 2017 15.19
+2
prašek
24. 09. 2017 15.25
+0
Velikokrat sem šel v službo na pol živ !!!!
Uporabnik113089
24. 09. 2017 18.01
+2
Točno tako, prasek. Ti si le šel v službo. Delal pa nisi nikoli...
nevica
24. 09. 2017 21.18
+3
No sedaj hodijo ljudje na šiht na pol mrtvi in potem pristanejo na bolniški za nekaj mesecev, če preživijo.
nastjamarko
24. 09. 2017 15.04
-9
Folk naj dela ce hoce kaj met nc jamrat
Mejduš
24. 09. 2017 15.04
+25
Delavca samo takrat vidijo ki so volitve to pomeni na vsake par let,to vidijo kako je gospodarska rast se dvignila,a da bi se informirali na kakšen način se rast dvignila jih ne zanima,v resnici je od samih delavci ki jih bi moralo biti zaposlenih polovico več delavcev kot jih je,saj morajo delati 14 uh dobi pa za 8 uh plačano,a za to se ne bodo brigali,se mislijo saj če ne bodo mogli več jim bomo dali par € saj tako ne bodo dolgo med nami,bomo uvoz naredili in še tiste skoristili ,pa jih nazaj poslali od kot so prišli,takšne misli imajo glavi niso vsi takšni več kot polovica jih je pa res,da delajo delavcem stres.
fiftgear
24. 09. 2017 18.49
+6
tisti, kije tako neumen da dela 14 ur za plačanih 8 me sploh ne gane - vsak je sam svoje sreće kovač, morda jim pa to ugaja, jst takšnih nikoli ne bom razumel ki delajo zastonj, sicer pa vsak se sam odloči
nastjamarko
24. 09. 2017 15.03
-20
Je pa res da zdravniki kaj hitro napisejo bolnisko. Kihnes in te 14 dni ni. Katastrofa. Danasnja mladina pa itak ne zna delati in bi vsi radi takoj po soli bili direktorji in vodilni.
Mejduš
24. 09. 2017 15.06
+24
ja kaj pa si ti sigurno kakšen direktor ki se bojiš za stolček
nastjamarko
24. 09. 2017 15.08
-9
Rastel v bivsi jugi ko je bil sistem pravi. Ce cs delaj ce ne bodi revez. Simpl
pacijent
24. 09. 2017 15.13
+39
nisi več v jugi..danes se ti bolj splača čuvat zdravje, ker od tiste mizerije na mesec itak ne moreš nič ustvart..
nastjamarko
24. 09. 2017 15.18
-12
Ne vem imam avto hiso gliser in nic mi ni mama dala. Je pa res da od 20 leta delam.
Puppy
24. 09. 2017 15.02
+0
naj kontrolirajo bolniške, bojo ugotovil, da folk med bolniškimi hod na potovanja, morje itd... pa bo hitr red in disciplina.
nastjamarko
24. 09. 2017 15.04
+0
Mejduš
24. 09. 2017 15.08
+30
vsak delavec bi delal če bi tisto dobil plačeno ki se jih je zaslužil.
nastjamarko
24. 09. 2017 15.09
+2
Ne bi rekel. Ogromno je glumcev ki izigravajo sistem ker jim to dopusca
nevica
24. 09. 2017 21.21
+1
Saj marsikje kontrolirajo bolniške - najamejo zunanje sodelavce in ti hodijo po domovih in gledajo, če so ljudje doma -čeprav najraje pridejo, ko greš k zdravniku na kontrolo...in te ni.

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.