Znanost in tehnologija

Računalništvo v oblaku priljubljeno pri slabi polovici internetnih uporabnikov

Ljubljana, 05. 11. 2014 12.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

43 odstotkov oseb, ki v Sloveniji uporabljajo internet, uporablja storitve računalništva v oblaku. Tam shranjujejo ali delijo fotografije, različne dokumente, posnetke in glasbo.

Statistični urad je objavil podatke o uporabi oblačnih storitev za zasebne namene. Pravijo, da je v prvem četrtletju letos storitve računalništva v oblaku uporabljalo okoli 482.000 oseb, starih 16–74 let, to je 43 odstotkov oseb, ki so v prvem četrtletju uporabljale internet. Storitve računalništva v oblaku vključujejo uporabo prostora za hrambo podatkov na internetu in uporabo programske opreme, ne vključujejo pa uporabe elektronske pošte.

Delo za računalnikom
Delo za računalnikom FOTO: Thinkstock

Prostor za hrambo podatkov na internetu je uporabljalo okoli 283.000 oseb ali 25 odstotkov internetnih uporabnikov. Največ jih je te storitve uporabljalo za shranjevanje ali delitev fotografij (70 odstotkov). Takšnih, ki so shranjevali ali delili različne dokumente (besedila, preglednice, predstavitve), je bilo 66 odstotkov. 34 odstotkov je prostor za hrambo podatkov uporabljalo za shranjevanje ali delitev glasbe, 25 odstotkov pa za shranjevanje ali delitev videodatotek (filmov, televizijskih oddaj ...).

79 odstotkov internetnih uporabnikov je shranjene fotografije, dokumente ali druge datoteke delilo z drugimi osebami.

Med uporabniki interneta, ki so kot storitev računalništva v oblaku uporabljali programsko opremo, jih je največ uporabljajo programsko opremo za urejanje fotografij ali videoposnetkov (npr. Picasa, WeVideo); teh je bilo 21 odstotkov. Programsko opremo za predvajanje glasbe ali videodatotek prek interneta (npr. Google Play Music) je uporabljalo 19 odstotkov uporabnikov interneta, programsko opremo za urejanje besedil, preglednic, predstavitev (npr. Google Drive, Office 365) pa 18 odstotkov uporabnikov.
 

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Shisui
13. 11. 2014 17.13
Backup na Cloud je slab izgovor za dovolilnico NSA in podobne represivne nesnage, da lahko auto syncajo moje slike na svoje serverje in tam ustvarjajo face recognition programe in podobno. Malo si preberite, koliko "profilov" sta iz FB in clouda ustvarila NSA in FBI v letu 2013. Da, res je, facebook userji ne morete nikamor več na tem planetu, brez da bi vedeli kje ste. Saj ne da strašim, za veliko večino ljudi je to popolnoma brez pomena ampak vseeno :)
User1063544
12. 11. 2014 14.23
Za anonimnost in varnost teh podatkov v oblaku garantira nihče drug kot: SVETI PETER. Lepe izgovore ste si naklepali kot opravičilo, enkrat ko bodo pa vaše informacije, slike itd se začele pojavljat in zlorabljat po spletu pa bo kdo kriv??? Ne rečem, Glasba, filmi nekaj kar je družbeno koristnega, zasebnih in poslovnih informacij pa nikoli pod nobenimi pogoji pa da mi obljubljajo ne vem kaj družba še na to enostavno ni pripravljena. Danes imamo podjetja ki imajo celotno svojo poslovanje na oblaku, izgovor pa vedno: predraga investicija za nakup nove strojne opreme. A poslovne informacije pa so vredne en DREK??? Lepa iztočnica za industrijsko ali gospodarsko špijonažo. .
McMxL
13. 11. 2014 09.04
+1
Če začnemo razmišljati kot ti, se lahko vrnemo v 50ta.. Nihče ti tudi, ne more garantirat, da boš podatke varno imel shranjene na računalniku, mobiltelu, ključku itd.. Kaj hitro se lahko zgodi, da se ena izmed naprav pokvari, sesuje in si tako ob vse.. Mimogrede si že slišal, da je cloud običajno backup in ne main storage??? Kar se anonimnosti tiče, če ne zna posameznik enkriptat podatkov si je pa pač sam kriv.. Ampak laiku kot si sam je vse črno.. Storage uporabljam 5 let in še nikoli se ni zgodilo, da bi kak file manjkal.. Prav tako imam vse faile enkriptirano 2x (windows + cloud enkripcija)
McMxL
09. 11. 2014 19.40
+7
Nekateri cloud storage uporabljamo, ker veliko potujemo in imaš dejansko papirje, ki jih pač potrebuješ za podjetje oz. za določene projekte vedno pri roki... Pred leti se mi je zgodilo, da sem pozabil računalnik v taksiju sredi Singaporja in me je rešil prav cloud.. Tudi, če med sestankom ne najdeš določenega papirja skočiš na cloud in ga lepo preneseš.. Sam uporabljam cloud storage z enkripcijo že vrsto let in do danes ni bilo enega samega problema..
Explainator
09. 11. 2014 12.39
+5
zato ker druga polovica dejansko ve, kaj ta oblak pomeni
Dragon_13
08. 11. 2014 20.19
+4
Jaz oblaku ne zaupam, zato uporabljam meglo...
antitrust08
08. 11. 2014 19.19
-1
Kva moreš bit čukec, da uporabljaš oblak. Sploh firme so pogumne. Naredi, čk, pa si brez .....
larbitron
07. 11. 2014 23.20
+4
Ta številka je nerealna in kaže na nerazumevanje tehnologije. Če naložiš selfie na fecebook, to še ni računalništvo v oblaku.
Explainator
08. 11. 2014 17.51
+0
DeBill
09. 11. 2014 15.20
+2
ne, ni, to je spletna storitev. ali je tvo disk računalnik? ne, samo pomnilnik. Ali je banka fabrika, ne samo hranilnik.
User1063544
12. 11. 2014 14.29
Družbeno omrežje JE OBLAK.. :) Dokler ti kurblaš storitev iz neta in klikariš po njej delaš v oblaku...
Tempus Fugit
07. 11. 2014 08.19
+10
Človek, ki da svoje podatke v oblak, ima očitno oblak tudi v glavi....
kiboko
07. 11. 2014 14.42
+2
gnu
06. 11. 2014 17.45
+18
Poslušajte 24 ur, vi ste eni loleki. Napisal sem komentar s strokovnimi izrazi, pa so 'vpisane besede neprimerne'. Popravite že ta vaš ultra pametni softvare, da bo vsaj izpisal, katere so te neprimerne besede, ker se mi ne da vsakič iskat z bisekcijo.
tedoDANB3medo
06. 11. 2014 23.03
+2
Vsakič, ko ti napiše, da so v komentarju neprimerne besede, moraš kopirati komentar, in pritisniti ctrl+f5, da s tem zbriše evidenco blokiranja tega komentarja, in potem spet poskusiti. Sem že kdaj dobil 10x zapored obvestilo o neprimernih besedah v komentarju, pa čeprav sem po prvem urejanju ohranil samo tekst "dober dan", v tem seveda ni nič problematičnega.
Ramzess
07. 11. 2014 12.52
+1
Kakšno kopiranje neki, in ctrl+f5, .... script bi že moral v defaultu označiti besede, za katere meni da so neprimerne, ne pa da jih iščemo kot igle v senu, ... na koncu ko jih le najdemo, da je to neumno kar ima za neprimerno, ker so besede še kako primerne. In da seznama že dolgo niso preverjali in čistili.
kiboko
07. 11. 2014 14.27
+1
Za neprimerne besede ima ta stran vse besede v tujih jezikih, vključno z nicki. To je nadvse bedasto.
Mb128
07. 11. 2014 14.40
+1
Ej natode, ta softverski sentinel prilagaja admin za vsak članek posebej. Preverjeno, v enem članku je ena in ista beseda dovoljena v drugem pač ne. Včasih že zadostuje da inkriminirano besedo nadomestiš z sopomenko, včasih med besedo vstviš kakšen znak. Vse je odvisno od tega kako admin oceni kako občutljiv je določen članek. Občutljivejši kot je, rigofoznejši je softverski sentinel. Če pa ga že prelisičiš, pa pogosto poseže admin sam in tvoj prispevek preprosto izbriše. Ja, ni zastojn Slavoj Žižek izjavil da je beseda postala konj, da živimo v dobi svojevrstne cenzure!
pitki
11. 11. 2014 10.22
vseeno...noben problem ni dopolnit scripto z možnostjo, kjer izpiše nedovoljeno besedo...očitno jim je v interesu da nekdo natipka komentar tudi večkrat..če ne druzga, dobijo s tem dalši timing za uporabnika ki "brska" po strani...
MaršNapolje
06. 11. 2014 15.25
+6
sama špijunska posla ne uporabljam in niti ne mislim dokler to ne bo "nujno zlo" oz. dokler obstajajo razni trdi diski in usb ključki me oblak ne vidi
Cofar
06. 11. 2014 22.34
+1
se strinjam. čim manj tem bolje. Eno storitev uporabljam, pa še to je zgolj iz mojga foha. To je pa tudi vse!
DeBill
06. 11. 2014 12.37
+3
To o čemur govorijo NI računalništvo v oblaku ampak spletne storitve. Računalništvo v oblaku vključuje procesorsko moč. Torej, shranjevanje slik je spletna storitev, uporaba programja, recimo office, ki ga lahko uporabljamo na ms-jevi spletni strani je računalništvo v oblaku.
kiboko
07. 11. 2014 14.31
+1
Računalništvo v oblaku ima različne plasti, infrastruktura, platforma in aplikacije.
DeBill
09. 11. 2014 15.22
Ramzess
06. 11. 2014 10.24
+9
Računalništvo v oblaku ni tako in kot se morda misli, kar ugotovi vsak, ki se malo poglobi v zadevo, marsikaj se najde spornega, začenši z shranjevanjem podatkov nekje na tujem, kjer jih ima na očeh nekdo tuj, nam neznan subjekt in objekt, pa ne da doma ne bi nič hranili. Jasno, da se računalništvo v oblaku rabi samo za operativne podatke podjetja ipd., težava je z občutljivi podatki. Težava v oblaku ne zadene le posameznika v oblaku, temveč večje število uporabnikov, računov. Trn v peti pri tej novotariji, ki to niti ni, le ime je drugačno, je da so 'oblaki' koncentrirani ravno na ozemlju ZDA, po čem to diši ali smrdi, kakor hočete, pa je menda jasno. Previdnost velja, ne le kaj dati na oblake, temveč tudi kje se oblak nahaja.
General ZKS
06. 11. 2014 08.38
+0
gnu
05. 11. 2014 22.52
+7
Kaj posebno dragocenega se očitno ne hrani v oblakih. Čez 20 let se bomo zadavili s petabajti fotografij. Začenja se nova doba onesnaževanja z informacijami.
gnu
05. 11. 2014 22.54
-1
P.S. seveda pa je to zaklad za forenzike (kakor vse druge smeti). Tako da - lopovi, pazite kaj polagate v oblake. Vse te informacije bodo uporabili proti vam na sodišču. Ostali normalni pa ne bodite paranoični; nikogas ne zanimajo vaše fotke z dopusta, še posebej ne NSA in FBI.
mastablasta
06. 11. 2014 09.11
+3
jaz se zanašam na FBI in NSA za backup....
Ramzess
06. 11. 2014 10.28
+4
Tudi FBI IN NSA bodo zanimale fotke iz dopusta, ali deli njih, če je v njihovem interesu da jih uporabijo (zlorabijo dele njih) proti vam. To je isto kot če na sodišču proti vam uporabijo samo zgornjo polovico slike otroka, ki je sicer na celotni sliki slikan v kopalkah ali spodnjicah, vseeno, in potem tisto polovico, med drugimi podobnimi izdelki, prikažejo kot otr... pornografijo. Tega si gotovo ne želite.
Cofar
06. 11. 2014 22.42
Samos75 to se strinjam - vendar pa se mi zdi, da je to grob poseg v zasebnost - razen če uporaba teh informacij ne bo zaščitena pod zakonom zasebnost. Dokler obstaja geslo in podobno potem je to zasebnost in naj tako tudi ostane. Noben od naših vladarjev nam ne more rečt da je neka fotka z zasebnega dopusta lahko javno dobra v določenih primerih. Zelo tanek led je med zasebno in nekaj kar ni zasebno. Vendar kaj počnem in kje sem bil in podobno je moja zasebnost. In dokler obstaja geslo je to moje. Eno pa je zloraba podatkov. Recimo jaz naložim na facebook in nekdo vdre v njihov sistem in ukrade vse moje podatke. Pri odprtju računa pa v splošnih pogojih ki ste jih obkljukali pač oni sebe operejo krivde, da niso krivi v primeru, da neka tretja oseba ukrade vaše podatke - pa imamo začaran krog. :) Ampak, kdaj se bodo pa začele dejansko kakšne tožbe v tej smeri? Enkrat se bo moralo začet tudi s kakšno tožbo v primeru ko dajejo podatke naprej. In to lahko računalništvo popolnoma uniči. Tako, da se v varnost podatko ne bojim. Mojih podatkov tretjim osebam na lastno odgovornost ne smejo dajat, pa naj bo to Lojze iz sosednje vasi ali pa katerkoli politiki.
cvitko123
05. 11. 2014 22.13
-11
Vi spodaj, prosim napišite primer, ko so se zasebni podatki nekoga znasli na javni spletni strani. Na npr. Google Drivu so osebni podatki mnogo bolj varni kot v zunanjem disku (okvara!!), tako da res ne vem, zakaj ne bi shranjevali datotek v oblak, ker se še ni zgodilo, da bi kdo izrabil uporabnikove podatke (če pa se motim, mi, prosim, napišite kakšen primer z viri)
cvitko123
05. 11. 2014 22.32
-6
Pozabil sem dodat: a mislite, da NSA zanima, kaksne filme vi gledate, kaj pisete v officu, vase slike, itd. itd. Prosim, bodite realni!!!
peace4all
05. 11. 2014 23.13
+11
npr. gole slike vec zvezdnic lih predkratkim
Newkidintown
06. 11. 2014 07.12
+13
čista iluzija je misliti da je shranjevanje na takih straneh varno. Tisti ki želijo lahko v trenutku vdrejo.
gnu
06. 11. 2014 08.25
+4
24explorer : kar se tiče vdiranja neznancev je gotovo bolj varno kot na domačem PCu. Kar se tiče agencij, firme same (beri dobro eula, ..) pa je seveda zadeva fizično pri njih, tako da oni pa res nimajo težav z branjem. Varno shranjevanje je samo full-disk encryption, 2048 bitni simetrični ključ, ki ga imaš na smartcardu. To je pravzaprav strokovni nasvet ;)
mastablasta
06. 11. 2014 09.12
-3
podatke lahko zakriptiramo preden jih pošljemo na oblak in je porblme bolj kot ne rešen....
Ramzess
06. 11. 2014 10.32
+0
Administracije in moderacija ipd. pa res nima težav z branjem vaše vsebine, joj kako se motite, ... ne bi bili kar so, če ne bi mogli brati in dostopati do celotne vsebine diska. Že če imaš spletno stran ali strežnik, kar oblak sicer tudi je, ne glede na število strežnikov, tudi je, je isto.
Mb128
05. 11. 2014 19.12
+5
Ja, zgleda da sta Twiter in fb premalo. Včasih pa ne zadostuje niti trojanec niti kakšna druga zlonamerna koda več. Ja, poznam vse več ljudi, ki so šli glede varnosti naprej s časom. Kako? Tiste, zares občutljive podatke imajo na eksternih diskih. Ko pa gredo na net pa takšni diski preprosto niso povezani z računalnikom. Sicer pa, saj razumem no. Kriza je, globoka kriza je in vsak posameznik se trudi zmanjšati stroške. To še posebej velja za podjetja. No, pa to plačajo na drugačen način. Ta način pa je s podatki seveda, ki so vsaj potencijalno veliko bolj koristni za nekoga kot tisti podatki, ki se nahajajo na fb npr.
Eitipatapa
05. 11. 2014 18.34
+30
Sem napreden računalničar in za osebno ter resno rabo, ne želim uporabljati niti ene oblačne storitve. Potestiram prav vse, da bi pa tovrstnim storitvam zaupal, pa ni šans.
overlord580
05. 11. 2014 22.37
+8
Explainator
08. 11. 2014 17.53
-2
potem pa nisi tolk napreden kot misliš, takim danes pravijo dinozavri
CyChick8
22. 11. 2014 15.15