Za očeta tetrisa velja ruski programer Aleksej Pažintov, ki se je programiranja lotil na računalniku elektronika 60, kopiji ameriškega PDP-11 (DEC). “Začel sem zlagati različne geometrijske like, ki me zanimajo celo življenje. Prvi program ni bil pretirano zahteven, saj je imel samo eno težavnostno stopnjo in ni štel točk. Igral sem kot nor,” pripoveduje Pažintov, ki je tetris ustvaril med delom na moskovski znanstveni akademiji. Takrat mu je bilo 29 let.
Za razvoj tetrisa ima velike zasluge tudi Aleksejev kolega Vadim Gerasimov, ki je igro leta 1985 prenesel na osebni računalnik. Zanimivo, da se je igra najprej razširila po “vzhodnem bloku”, v Sovjetski zvezi so jo tržili pod sloganom “Iz Rusije z ljubeznijo”. Tetris je svetovni preboj doživel leta 1986, tri leta kasneje pa jo je Nintendo brezplačno priložil svoji igralni konzoli Game Boy, na kateri je bila takrat priljubljena igra Mario Bros.
Avtor tetrisa je bil sovjetski javni uslužbenec, zato ni imel velikih dobičkov od prodaje igre. Leta 1996 se je preselil v ZDA in dolgo razvijal miselne igre za Microsoft. “Večina iger iz osemdesetih in devetdesetih let ni preživela, ker avtorji niso skrbeli zanje in so izginile v poplavi novih rešitev. Tetris ima kreativni duh. Namesto uničevanja in streljanja ste ustvarjalni, saj na nek način gradite red v kaosu. To daje ljudem dober občutek,” je ob 25-letnici skrivnost uspeha Tetrisa ocenil njegov oče Aleksej Pažintov, ki je zdaj zaposlen v Google Australia.
KOMENTARJI (7)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.