Slovenija

Bi v javnem sektorju morali odpuščati iz razloga nesposobnosti?

Ljubljana, 19. 06. 2013 15.34 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min

Rebalans proračuna je odprl marsikatero vprašanje. Tudi o zaposlenih v javnem sektorju, ki ne dosegajo pričakovanih rezultatov. "V času, ko je treba stiskati in mladi ne pridejo do služb, je skrajno nepravično, da trpiš v javnem sektorju nekoga, ki nič ne dela," je poudaril Virant. Kaj drugi menijo o rebalansu?

Predlog rebalansa proračuna predvideva zmanjšanje porabe za 25 milijonov evrov. Za toliko naj bi se torej zmanjšali odhodki, ki so v veljavnem proračunu predvideni v višini 9,6 milijarde evrov. V samem predlogu gre povečini za prerazporejanje sredstev med ministrstvi.

Predsednik SLS Franc Bogovič poziva premierko Alenko Bratušek, da se pred sprejetjem rebalansa proračuna na vladi dodatno posveti ukrepom na odhodkovni strani, ki ne bodo samo dušili gospodarstva. Predlaga, da naj z uravnoteženimi ukrepi na konsistenten način začne zmanjševati proračunski primanjkljaj.

Pravi, da sta v ospredju dve sporočili, in sicer ugotovitev premierke, da je dobila v roke nerealen proračun ter da ne bo novih ukrepov. Tudi lansko leto so, kot je poudaril, dobili v roke zelo nerealen proračun za leto 2012. To je bil proračun, ki ga je pripravljala in za njega bila odgovorna Bratuškova kot direktorica direktorata za proračun. Ob tem je spomnil, da je bil ta proračun nerealen za milijardo evrov.

Glede finančno-gospodarske politike, kot jo vodi premierka, je Bogovič izpostavil zaskrbljenost nad sporočilom, da nadaljnjih ukrepov na področju odhodkov ne bo. Predsednik SLS je poudaril, da je vlada naredila določene spremembe, ki omogočajo zgolj prerazporejanje okrog 100 milijonov evrov na področje mase plač, na drugi strani pa je že uvedla povišan DDV. Tudi napoved rebalansa s finančnim učinkom 25 milijonov evrov govori o tem, da samo s prerazporejanji znotraj ministrstev uravnoteženje proračuna v prihodnjih letih ne bo možno, edina rešitev pa je priprava novega varčevalnega paketa, meni Bogovič.

Ob tem je opozoril na neukrepanje vlade na odhodkovni ravni proračuna in da se bo zato žal verjetno uresničila vladna grožnja z velikim povečanjem davka na nepremičnine ter grožnjo novega kriznega davka, ki je bil letos tudi že napovedan. V SLS zato po njegovih besedah ostro nasprotujejo takšni ekonomski politiki vlade. Prepričani so, da bo s takšno politiko popolnoma zadušena potrošnja in gospodarska aktivnost. Obremenitve za podjetja, delavce, kmete in obrtnike pa bodo v prihodnje samo še večje, je še poudaril Bogovič.

Virant ob rebalansu v javnem sektorju ne izključuje odpuščanja zaradi nesposobnosti

Evri
Evri FOTO: Reuters

Z rebalansom proračuna se polnijo luknje, ki so nastale zaradi nenatančnega načrtovanja in spremenjenih gospodarskih razmer, je dejal predsednik DL in minister za notranje zadeve Gregor Virant. Ob približno 10-milijonskem krčenju sredstev za ministrstvo za notranje zadeve in javno upravo Virant ne izključuje odpuščanj zaradi nesposobnosti.

Virant je pojasnil, da je rebalans potreben predvsem zaradi "luknje" v zvezi s transferji za pokojninsko blagajno, plačilom obresti in pa izpadom prihodkov zaradi negativne gospodarske rasti. "To je bilo treba z rebalansom sanirati, kar pomeni, da je bilo treba zelo veliko porezati v mehkem delu proračuna, zato smo morali to storiti na vseh ministrstvih," je poudaril. Za ministrstvo, ki ga vodi, to pomeni predvsem manjši obseg javnih naročil ter investicij.

Glede zaposlenih v javni upravi rebalans v celoti sledi dogovoru, ki je bil sklenjen s sindikati, to je znižanje plač in zmanjševanje števila zaposlenih za en odstotek na letni ravni, je pojasnil Virant. Ocenil je, da bi moral menedžment v javnem sektorju poseči tudi po odpuščanju iz razloga nesposobnosti, torej odpuščanja tistih, ki ne dosegajo pričakovanih rezultatov. "V času, ko je treba stiskati in mladi ne pridejo do služb, je skrajno nepravično, da trpiš v javnem sektorju nekoga, ki nič ne dela," je poudaril.

Han: Postopno nižanje primanjkljaja je prava pot

Poslanka SD Majda Potrata izpostavlja, da je pomembno predvsem, da rebalans ne bo zarezal v normative in standarde v šolstvu. Pojasnila je tudi, da se pri postavki za prehrano dijakov in študentov ne gre za nikakršno krčenje pravic, temveč je to zgolj posledica lani sprejetega Zujfa, ki je ukinil študentske bone med počitnicami.

Postopno znižanje proračunskega primanjkljaja je prava pot in z zadnjim rebalansom proračuna to tudi zasledujemo, je izpostavil vodja poslanske skupine SD Matjaž Han. "Noben ukrep, ki reže in klesti, ne more biti priljubljen, vendar se zavedamo realnosti, v kateri je Slovenija," je poudaril in dodal, da bo primanjkljaj pri predvidoma 4,5 odstotka.

"Rezi, ki se jih je šla Evropa v Grčiji in Španiji, ne gredo v pravo smer. To ne nazadnje potrjuje stališče Mednarodnega denarnega sklada (IMF), ki ugotavlja, da globoki rezi niso spodbuda za gospodarsko rast," je dejal Han.

Ob tem je priznal, da se predlog rebalansa, ki ga je predstavila predsednica vlade, na prvi pogled v smislu velikega prihranka ne zdi ambiciozen. Po predlogu naj bi višino odhodkov zmanjšali za 25 milijonov evrov. A ob tem je Han poudaril, da je postopno znižanje primanjkljaja prava pot. Za SD je pomembno predvsem, da se ne posega v sistem javnega šolstva in v zniževanje socialnih pravic ljudi. "Rebalans ni osamljen ukrep, je vpet v celoto politike vlade, ta pa mora razmišljati tudi o gospodarski rasti, zato smo tu previdni in opozarjamo na potrebne ukrepe za rast. V petek bomo podprli sklep o prodaji premoženja, nekatere določene popravke smo že zahtevali, predvsem pa bomo spremljali, kam bo namenjen denar od kupnin," je spomnil Han in dodal, da mora kupnina predvsem v smer ohranjanja delovnih mest, odpiranje novih in za znanost.

V SD od vlade zahtevajo, da istočasno ob rebalansu predstavi tudi ukrepe za gospodarsko rast. "Govori se o okoli štirih milijardah evrov, upamo, da bo to zadostovalo za stabilizacijo gospodarstva," je dejal Han, ki veliko pričakuje tudi od slabe banke.

V NSi vidijo rebalans zgolj kot kozmetični popravek

V NSi vidijo predlog rebalansa letošnjega državnega proračuna zgolj kot kozmetični popravek načrtovane porabe. Če bi bil sprejeti proračun res nerealen, kot trdi premierka, bi moralo biti zmanjšanje odhodkov bistveno večje, je dejal vodja poslanske skupine NSi Jožef Horvat. Pravi, da je 25 milijonov evrov izjemno malo, le dobrega četrt odstotka celotne višine odhodkov.

Ob tem je obžaloval načrtovano zmanjšanje sredstev za ministrstvo za kmetijstvo in okolje, predvsem za okoljske projekte. Žal mu je tudi za veliko zmanjšanje sredstev za tehnološki razvoj podjetij pri gospodarskem ministrstvu. "Prav ta koalicija je napovedovala, kako bo skrbela za tehnološki razvoj in dvig konkurenčnosti podjetij, a v rebalansu dela ravno nasprotno," je dejal.

Prav tako se mu ne zdi prav, da se za skoraj 40 milijonov evrov zmanjšujejo sredstva za projekte lokalnih skupnosti: "To ni dobro. Danes se skoraj 70 odstotkov javnih investicij izpelje preko občin, vlada pa jih zmanjšuje." Ob načrtovanem zmanjšanju sredstev za investicije pri prometnem ministrstvu za 100 milijonov evrov pa je spomnil na napovedi vlade, kako namerava čim prej zagnati velike javne investicije.

Vlado je tudi opomnil, da ne bi smela zmanjševati sredstev za reševanje romske problematike.

Da novo zadolževanje vodi v povečanje sredstev za odplačevanje obresti, se zdi Horvatu razumljivo. Ne more pa sprejeti dejstva, da se sredstva za nekdanjega predsednika republike povečujejo za šestkrat. "Zdaj je še čas, da nekdanji predsednik stopi pred kamero in pove, da se temu nenormalnemu povečanju odpoveduje. Če ima kaj čuta za tiste, ki so na robu družbe, bi to moral narediti," je dejal Horvat.

V NSi so tudi zaskrbljeni, ker sanacija bank v delni državni lasti poteka prepočasi. Z rebalansom naj bi se za dokapitalizacijo bank zagotovilo dobro milijardo evrov, a Horvat dvomi, da bo prinesla prave učinke.

PS: Rebalans nima ambicije biti všečen, ampak zagotoviti finančno stabilnost

Stranka Pozitivna Slovenija je na Twitterju objavila, da je vlada marca prevzela porazno stanje državnih financ, ki je bilo po njihovem mnenju državnemu zboru in javnosti prikrito. Poudarjajo, da je nekdanja vlada v prvih mesecih letošnjega leta pridelala skoraj milijardo primanjkljaja.

Zdaj pa je vlada z rebalansom pripravila nov razrez državnih financ, ki "nima ambicije biti všečen, ampak zagotoviti finančno stabilnost". V PS poudarjajo, da bo rebalans omogočil, da "bomo še naprej izpolnjevali vse naše obveznosti, hkrati pa še naprej zagotavljali visok nivo solidarnosti". Dodajajo pa, da rebalans kljub mnogim zniževanjem povišuje sredstva za socialno varnost, ustvarjanja delovnih mest, štipendije in za pokojnine – kar 140 milijonov evrov.

SDS: Pogrešamo ukrepe, ki bi spodbudili vlagatelje – tako domače kot tuje

Poslanec SDS Andrej Šircelj je poudaril, da je vsak proračun narejen na podlagi določenih gospodarskih in finančnih gibanj, ki pomenijo osnovo za nadaljnje načrtovanje vseh makroekonomskih kazalnikov, kar je veljalo tudi za proračuna za leti 2013 in 2014. "So se pa makroekonomski kazalci spremenili, zato je tudi možno, da pride do sprememb," je dejal Šircelj.

Po njegovem mnenju z vladnim predlogom rebalansa proračuna za leto 2013 ni bil narejen kvalitativen preskok v javni upravi, prav tako v njem tudi niso predvideni ukrepi, ki bi izboljšali kakovost javnega sektorja ter kakovost storitev, ki jih od javnega sektorja davkoplačevalci upravičeno pričakujejo. "Rebalans tudi ni investicijsko-razvojno naravnan oziroma največ denarja se jemlje na področju investicij, kar pomeni, da na tej podlagi ne bo mogoče pričakovati zagona gospodarstva," je poudaril Šircelj. Ob tem je izrazil tudi določeno zadržanost do parcialnih ukrepov, ki ne doprinesejo k transparentnosti, na dolgi in srednji rok pa tudi ne do večje učinkovitosti. "Parcialni ukrepi, kjer državno poroštvo ali denar dobi enkrat eno podjetje, drugič drugo, in to brez natančnega prestrukturiranja, ne pomeni dolgoročnega razvoja, ampak le gašenje trenutnega požara," je poudaril.

Poslanec SDS je še dejal, da v predlogu rebalansa "pogrešamo ukrepe, ki bi spodbudili vlagatelje, tako domače kot tuje, za neposredne investicije." Po njegovih besedah smo namreč danes v situaciji, ko bi za vlagatelje morali pripraviti ciljne ukrepe oziroma jim pokazati, katere investicije so tiste, ki bodo na razpolago, ki bodo brez administrativnih bremen in ki bodo potekale ob boljših finančnih pogojih.

Šircelj je poudaril, da predlagani rebalans proračuna, kljub zagotovilom, ne bo doprinesel k nadaljnji gospodarski rasti. "Veliko več bo treba narediti na področju javnega sektorja, ne le v smislu splošnega zniževanja plač in večje uravnilovke, temveč v povečanju kakovosti storitev," je dodal Šircelj.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (189)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mat_**
20. 06. 2013 12.39
+2
Dokler ne bodo v javnem sektorju dorečena merila za ocenjevanje uspešnosti, do tedaj ne bo nič. Če mora nekdo v firmi narediti promet za 50.000 € in ga preseže, potem pa mu normo dvignejo na 100.000 €, pa jo sedaj ne doseže več. Ali je sedaj ta oseba nesposobna?
krda
20. 06. 2013 11.54
+0
Prideš po opravkih na občino in te že pri vratih vse mine,ko pogledaš tiste face kako se jim sploh ne da ukvarjati s teboj.Ja mašina saj so zato tam da mi pomagajo.Vse ,ki se tako vedejo odpustiti!!!!!!
zdrava.pamet
20. 06. 2013 11.47
+0
Glejte...v začetku so v tej vladi kupili kao delnice od naših bank za 1100 miljonov, zdaj pa je jenša kriv, ker se je za miljardo zmotil??? nekateri se še spomnimo, kaj se je delalo tri dni nazaj!!!!
Mastering
20. 06. 2013 11.38
+3
Tej, ki delajo za dražavo že ob 13.00 gledajo na uro kdaj bo 16.00, da lahko spokajo iz službe.
u3pm
20. 06. 2013 11.37
+1
..POTEM BI TISTIH PAR 10 KI BI OSTALI BAJNO SLUŽILI.........
Terezinka
20. 06. 2013 11.08
+4
Bogovič, za proračun ni nikoli odgovoren uradnik ampak ZMERAJ vlada in parlament
Opazujemvas
20. 06. 2013 10.43
+5
To ali se naj odpusca v javnem sektorju zaradi nesposobnosti, ni vec vprasanje temvec dejstvo.
Gaja Bobek
20. 06. 2013 10.07
+5
bravo, najprej cel parlament pa svet pa državni zbor pa vsi strankarsko nastavljeni žlahtniki in prjatli, pa smo na konju! Sam oni bojo začeli pri snažilkah, tako se to dela v butalah.
noble
20. 06. 2013 07.23
+3
To je samo eden od ukrepov, hkrati zmanjšat število odborov, komisij.... Poenostaviti in POSPEŠITI pridobivanje raznih dovoljenj in soglasij, narediti to državo prijazno do vlagateljev!!!
Buena Vita
20. 06. 2013 06.59
+2
ZA ODPUŠČANJA V JAVNEM SEKTORJU JE VEČ TISOČ RAZLOGOV, VSAK DRŽAVLJAN KI JE NA KAKRŠEN ŽE NAČIN OŠKODOVAN ZARADI TE BAGRE LENUHOV BO NAVEDEL VSAJ STO RAZLOGOV
F12
20. 06. 2013 05.01
+5
se strinjam. č eni delovnega učinka, adijo. v moji bivši službi je bilo tako, da je to včasih bil zavod, potem pa d.o.o. in ljudje nad 45 se še danes ne morejo sprijaznit, da je treba delat. en bivši sodelavec je priznal , da toliko kot mora zdaj delat, pa še ne. no, naj dodam, da jih večina tam pozablja, da ni več državna firma in se preveč obnašajo kot da so še stari dobri časi, tako da toliko dela pa spet ni bilo.
Sandra Žibert
20. 06. 2013 00.07
+11
V PREIS-u V SEVNICI na enega delavca, recimo varilca ali ključavničarja v žiriji sedi ( skoraj brez dela) 4 (štiri!!!) ljudi. To je tovarna same žlahte. Več kot pol žirije stran, ostali bodo pa z lahkoto postorili dela. Lepo bi bilo te žlahtnike videti (in slišati!) v Preverjeno. Kaj se vse dela, novinarji pa najraje pišejo rumene strani.
u3pm
20. 06. 2013 10.00
+1
iiiiiiiiiiiiiiiii
19. 06. 2013 23.10
+7
Tako je odpuščati je treba v javnem sektorju...in to takoj, najprej medicinske sestre, ki brišejo riti hudim bolnikom, potem učiteljice, ki se ukvarjajo z otroci s posebnimi potrebami, potem pa...hja potem pa viranta, ki je zavozil plačni sistem, pa letel s poceni kartami, pa ...ni da ni...adijo virant...
iiiiiiiiiiiiiiiii
19. 06. 2013 23.11
+3
če bi dali na referendum koga od politikov ljudje najbolj ne marajo...ne bi zmagal janša ali janković pač pa virant...ta je res odveč.
Mladi? Plasto
20. 06. 2013 02.57
+6
TO , da nesposobni morjo it , NI NIČ SLABEGA...
Terezinka
20. 06. 2013 11.16
+1
Najprej novo sistemizacijo in ugotoviti kaj kdo dela in koliko zares dela. Potem predlagam anketo med delavci, da oni povedo kdo je tja nastavljen samo da dobi plačo in je nepotreben. S to anketo bi veliko "prijateljev" odletelo
tej?i30
19. 06. 2013 21.35
+7
v naši firmi okoli 100 zaposlenih(privat sektor) ne rabimo nobenih groženj z odpovedmi zaradi nesposobnosti ker naša kadrovska služba te najprej zaposli za določen čas 1 mesec in v tem času se vidi če je kandidat sposoben ali ne največkrat pa kandidat že prej sam odneha!!
Terezinka
20. 06. 2013 11.17
+1
Koliko pa te plačjo, da si tako zadovoljna? si mogoče lastznik te vaše firme?
velesperun
19. 06. 2013 20.49
+3
ANdrejček, si je žena že opomgla od stresa in groženj, od takšnega blebetanja ziher ne!
velesperun
19. 06. 2013 20.46
+3
DS: Pogrešamo ukrepe, ki bi spodbudili vlagatelje – tako domače kot tuje Poslanec SDS Andrej Šircelj je poudaril, da je vsak proračun narejen na podlagi določenih gospodarskih in finančnih gibanj, ki pomenijo osnovo za nadaljnje načrtovanje vseh makroekonomskih kazalnikov, kar je veljalo tudi za proračuna za leti 2013 in 2014. \"So se pa makroekonomski kazalci spremenili, zato je tudi možno, da pride do sprememb,\" je dejal Šircelj. e moj đircelj to si pa zasračkal ti in tvoji politiki v zadnjh 10 letih. pred 3 leti je bil objavljen v pravni praksi članek, ki govori zakaj bežijo invvesitorji iz SLO (razen ŠPAR, ki ima 150 % dobiček). župani nabijejo stavbno zemljišče in še kaj . zato šircelj muči o tujih vlaganjih, ko si imel 5 let cajta da kaj zrihtaš!
Terezinka
20. 06. 2013 11.19
Znižal je davek na dobiček pravnih oseb (d.o.o.) in s tem le spraznil še malo proračun. Če bi namesto znižal zahteval za tako znižanje vlaganje v razvoj bi res kaj naredil
velesperun
19. 06. 2013 20.44
+4
Delal sem v vseh podjetjih, državnih zasebnih, tujih in moram reči zlato statiskiko: 10 % je povsod ljudi po firmah , ki hvatajo maglo, o naslednjih % se pa lahko pogovarjamo!
Terezinka
20. 06. 2013 11.20
Povsod, nekje pa še več. Toda tiste bi z anketo sodelavci hitro popisali
velesperun
19. 06. 2013 20.41
+8
Seveda! Samo najbolj nesposobni so prav tisti, ki so se zašposlili preko strank in stranlarskih veljakov! AMpak teh ne bodo nikoli odpustili, da se ne zamerijo eden drugemu! Poglejmo samo kdo je bil notar, pravobranile, direktor sklada, ki ga je ustoličil von Štrum!
supertrolla
19. 06. 2013 20.14
+4
Sploh ne vem, kaj čakajo? Že zdavnaj bi jih komot dal ene 30% za vrtičkarje, če so sploh to sposobni delat. Včasih se mi dozdeva, da so po uradih, vsi nekaj zasanjani in kot da jih zmotiš, ko prideš tja/kličeš opraviti kakšno stvar.
vialli9
19. 06. 2013 20.07
+5
mislim,kaj pa so oni,da jih ne bi odpustili,če so nesposobni?!!privatnik niti pomislo ne bo,pa si že na cesti