Slovenija

Starše polnoletnih dijakov bi spet obveščali o ocenah in izostankih

Ljubljana, 12. 04. 2019 16.36 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Pripravljajo se spremembe srednješolskih zakonov. Šole bodo v skladu z njimi tudi starše polnoletnih otrok obveščale o odsotnosti od pouka. Učitelj pa bo dijaku lahko prepovedal prisotnost pri pouku, tudi ko ta bistveno ovira izvajanje pouka, in ne le, ko ogroža življenje ali zdravje sebe oz. drugih.

Na državnem portalu E-demokracija so objavili besedili predlogov Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju ter Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o gimnazijah.  

Zaradi uvedbe evropske uredbe o varstvu podatkov in družinskega zakonika so si polnoletni dijaki s tem šolskim letom sami pisali opravičila, starši pa so imeli vpogled v njihove ocene zgolj z njihovim dovoljenjem.

V obeh predlogih ministrstvo za izobraževanje predlaga rešitve, s katerimi bi bolj natančno opredelili in definirali opravičevanje odsotnosti polnoletnih dijakov od pouka in posredovanje podatkov njihovim staršem. 

Zadnji noveli srednješolskih zakonov sta določali, da polnoletni dijaki svojo odsotnost od pouka opravičujejo kar sami, za mladoletne dijake pa to še vedno storijo starši. Z novimi predlaganimi spremembami pa se bodo šola in tudi starši polnoletnega dijaka v primeru odsotnosti medsebojno obveščali tudi po tem, ko dijaki dopolnijo 18. let. 

Starši bodo v skladu s predlaganimi spremembami obveščeni o izpstankih polnoletnih otrok.
Starši bodo v skladu s predlaganimi spremembami obveščeni o izpstankih polnoletnih otrok. FOTO: Shutterstock

Tudi na področju vzgojnega delovanja je predvidena sprememba, ki bo določala, da šola obravnava dijaka po doseženi polnoletnosti enako, kot ga je obravnavala do njegove polnoletnosti. To pomeni, da tudi v postopku vzgojnega ukrepanja zoper polnoletnega dijaka sodelujejo starši. 

Izenačevanje obravnave mladoletnih in polnoletnih dijakov pa pomeni tudi, da bo šola lahko razkrila osebne podatke njihovih polnoletnih otrok v zvezi z izobraževanjem. In sicer zaradi njihove zakonske dolžnosti preživljanja otrok v času izobraževanja. Po zakonu, ki ureja družinska razmerja, so namreč starši dolžni preživljati polnoletnega otroka, če se izobražuje, in sicer do 26. leta. 

Dijaku se bo lahko prepovedalo prisotnost pri pouku, tudi ko ovira izvajanje pouka

V skladu s sedanjo ureditvijo, se dijaku lahko prepove prisotnost pri pouku v primeru, če s svojim ravnanjem ogroža svoje življenje ali zdravje oziroma življenje ali zdravje drugih oseb. Tudi tu so načrtovane spremembe, in sicer bo učitelj lahko prisotnost pri pouku prepovedal tudi, ko dijak z neprimernim obnašanjem bistveno ovira izvajanje pouka oziroma tudi če kljub opozorilu učitelja, da naj preneha z motenjem pouka, s tem nadaljuje tako, da močno ovira izvajanje pouka.     

Ministrstvo pa je ugodilo tudi šolam, ki so dlje časa opozarjale, da so z ukinitvijo stopnjevanja vzgojnih ukrepov v sedaj veljavni ureditvi vzgojni ukrepi izgubili na pomenu in učinku. V spremembah zakonov je tako predvideno, da šola lahko dijaka izključi iz šole, če se mu izreče četrti ukor. 

Še pred zaključkom osnovne šole bi se lahko učenci vpisali v strokovni del izobraževalnega programa umetniške gimnazije.
Še pred zaključkom osnovne šole bi se lahko učenci vpisali v strokovni del izobraževalnega programa umetniške gimnazije. FOTO: Shutterstock

Spremembe Zakona o gimnazijah pa naj bi omogočile vpis učencem osnovne šole v strokovni del izobraževalnega programa umetniške gimnazije glasbene smeri in plesne smeri še pred zaključkom osnovne šole. Učenci se bodo lahko na podlagi opravljenega preizkusa znanja in nadarjenosti vpisali v navedeni del izobraževalnega programa in opravljali samo strokovne predmete izobraževalnega programa, še razkrivajo na ministrstvu. 

Te spremembe naj bi omogočile izobraževanja glasbeno in plesno nadarjenih učencev, ki so še pred zaključkom osnovnošolskega izobraževanja zaključili glasbeno šolo. Z vpisom v strokovni del programa umetniške gimnazije bodo učenci pridobili tudi pravico do bivanja v dijaškem domu in subvencioniranega prevoza. 

 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (41)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mallonge
13. 04. 2019 11.26
+2
Sami klovni in bedaki odločajo in vodijo Slovenijo.
RamzesII
12. 04. 2019 20.45
+0
"Spremembe Zakona o gimnazijah pa naj bi omogočile vpis učencem osnovne šole v strokovni del izobraževalnega programa umetniške gimnazije glasbene smeri in plesne smeri še pred zaključkom osnovne šole." Ne razumem, mislim da ne, kako bo hodil v dve šoli, na to pa ostal na gimnaziji, gimnazijcev je že sedaj preveč. Si gimnazije tako garantirajo bodoče dijake, kaj pa druge šole.
Important notice
13. 04. 2019 11.24
+3
Gre za umetniške gimnazije: ples, instrument … ne za klasične gimnazije.
RamzesII
13. 04. 2019 13.47
+0
Za to so glasbene in plesne šole, gimnazija je nekaj drugega, ne more pa biti še nekakšnih križancev, da bodo potem rekli da imajo končano gimnazijo, pa takoj na faks.
User1094863
12. 04. 2019 20.44
+23
učitelji rabijo avtonomijo in več zaupanja!!
Zmaga Ukrajini ..
12. 04. 2019 19.00
+55
Zakaj jim ne potegne, da bi spremenili tisto, kar ni dobro in pustili pri miru tisto, kar v redu deluje? Naj pogledajo malo čez planke in v drugih državah članicah kopirajo dobre prakse, ne pa da se sprašujejo ali je prav ali ne, da so starši seznanjeni z ocenami svojih, sicer polnoletnih otrok. Lani so to prepovedali, letos spet uvedli, ipd. Skratka idiotizmi. Naj se že enkrat lotijo bolj pametnega dela in preučijo način, obseg in snov izobraževanja! Tu bodo imeli več kot dovolj dela za nekaj let.
Malinha
12. 04. 2019 19.11
+5
Vse to, kar pišete, je seveda razumljivo, ni mi pa jasno kdo naj bi to naredil. Verjetno mislite na tiste, ki delajo komplikacije, komplicirajo pa zato, ker to lahko počno. Skratka, njim že potegne, v negativum per se, spet ste Vi tu tista, ki ste pozitivum per se.
Zmaga Ukrajini ..
12. 04. 2019 19.22
+2
hahahahahaha,... ali tebe to ne jezi? Res bi bilo treba "orng preluftat" celo državno upravo, ne samo izobraževanja. Kako ste sicer pri vas - v toplejših krajih? Pri nas je mrzlo, da me zebe kot mačka:)
Malinha
12. 04. 2019 19.33
+2
Pri nas je 10°C, pripravlja se na zimsko srečo, žal, brez snega, tako je pač pasje turobno, ne eno ne drugo, ravno pišem na portal E-demokracija, da spremembe zakonov strokovno izobražljivega vremena, ki naj bi "nevemkoga" zjasnilo, ne bo zaradi diamantov. Glasba diamantov je namreč neslišna. Skratka, ne vem, vse sem zbrkljal.
Zmaga Ukrajini ..
12. 04. 2019 19.43
+0
:))) Hmmm, glasba diamantov... Zanimivo. Glede najine téme pa... slej ko prej - vreména bodo Kranjcem se zjasnile.
CenzuriraniPolde
12. 04. 2019 18.57
+9
Sej sami ne veste, kaj bi radi
severnik
12. 04. 2019 18.43
+42
A se norca delajo? Zapravljajo naš denar, na koncu bo pa sistem spet tak kot pred 30. leti...8 razredov osnovne šole, brez ocen telovadbe, starši bodo videli ocene polnoletnih dijakov,...
masni
12. 04. 2019 19.19
+87
Ne razumem,temveč zahtevam ,da vidim ocene in prisotnost svojega otroka pri pouku.Dokler ga bom oblačil in bo pri meni,spal,jedel, ter ga bom zalagal z denarjem, imam pravico vedeti ,kaj se z njim dogaja doma ,izven šole in v šoli, pa če je on-ona polnoleten ali ne.
RamzesII
12. 04. 2019 20.48
+15
Itak da, to je normalno, sicer bi se znalo zgoditi, da kot starš ne bi niti vedel ali je ta mladi/a končal/a šolo ali ne, če ni vpogleda v izobraževanje, potek, itd.
Kolani
12. 04. 2019 18.42
+41
Ne morem verjeti, pamet jih je srečala...
Kuku456
12. 04. 2019 18.33
+17
Ni nobenega vec v solo
mbtukaj
12. 04. 2019 18.29
+23
Lahko pa culico na ramo pa pot pod noge.
krco18
12. 04. 2019 18.27
+31
šole več niso šole !!
gasper111
12. 04. 2019 18.23
+45
Zadevo je potrebno spremeniti pri koreninah. Spremeniti je potrebno šolski sistem in sicer tako, da bo otrok že v osnovni šoli vedel zakaj hodi v šolo in, da bo do nje izoblikoval nek pozitiven odnos. Ne pa, da dijak v 2. letniku še kar ne v kaj dela na šoli na katero se je vpisal niti kaj bo počel, ko bo šolanje zaključil. Poglejte si skandinavijo natančneje Norveško. Sistem je popolnoma drugačen, precej bolj ciljno usmerjen, otroci pa radi hodijo v šolo predvsem pa vejo zakaj. Ko enkrat dosežeš to ne potrebuješ nobenega velikega brata prav tako načeloma ni težav z disciplino.
RamzesII
12. 04. 2019 20.51
+5
Raje se vprašaj koliko ljudi pa sploh dela v poklicih za katere so se sicer šolali, majhen procent, večina je drugje. Teorija je eno, praksa pa drugo.
bababu
12. 04. 2019 18.21
+104
Ce sem dolzan otroka prezivljat dokler se le ta redno sola (do 23.leta) smatram, da imam pravico vedet kako vestno slednji opravlja svoje dolznosti. Ce je moja dolznost, da mu do 23.leta polnim hladilnik vestno in brez "spricanja", zahtevam, da tudi on svojo doznost opravlja vestno.
Son?ica
12. 04. 2019 18.52
+20
Important notice
13. 04. 2019 11.27
+3
Če se šola, si po zakonu dolžan skrbeti za otroka do 26. leta. Se strinjam - zakaj ne bi smel starš vedeti, za kaj plačuje?
hpservis550
12. 04. 2019 18.16
+70
Potem pa naj se 18 letnik na srednji soli če ima pravice v soli in odloca kaj stars sen izvedet kaj ne potem naj se sam hrani oblaci placuje poloznice mislim da imam prav.
Opta Musi
12. 04. 2019 18.12
+58
Normalno! Kako pa? Pri 18 letih si še zelen, edino avtoriteto upoštevaš doma. Poglejte jih, mehkužce 18 letne. Noben nam nič ne more. Zna pa noben nič, misliji da so pametni, kot bi vso znanje požrli. A komaj zna hodit, ves debel, 20 stopnic naredi in ga skoraj kap zadane.
natolcevanjenapolno
12. 04. 2019 18.20
+12
mislim da ni relevantno povezovati leta in debelost, lahko je človek bolan in je debel. Ampak, pa 18ih mulci pojma nimajo se pa strinjam.
bogdajmir
12. 04. 2019 18.08
-61
Če si polnoleten, imaš vse pravice. Pika.
ValterUdovernik
12. 04. 2019 18.10
+44
mbtukaj
12. 04. 2019 18.10
+34
hpservis550
12. 04. 2019 18.13
+43
Potem ce so vse pravice 18 letnikov v soli naj se tudi sam hrani oblaci pacuje poloznice!!!!!
bogdajmir
12. 04. 2019 18.48
-19
To je stvar odnosa med starši in otroci, ne stvar šole, da odvzame nekatere pravice ljudem, ki so POLNOLETNI. Potemtakem ima lahko otrok tudi vpogled v zadeve staršev? Mislim, da ne moremo kar kršiti pravic, samo zato, ker so nekateri starši obsedeni z nadzorom.
RamzesII
12. 04. 2019 20.53
+4
"Potemtakem ima lahko otrok tudi vpogled v zadeve staršev?" V določenih primerih imajo res, ker sicer zadev ne bi mogli rešiti.
RamzesII
12. 04. 2019 20.54
Important notice
13. 04. 2019 11.29
+1
Ja, imaš vse pravice. Tudi do plačevanja položnic v zvezi z življenjem in izobraževanjem. Kar! Izvoli! Pri osemnajstih se lahko odseliš od staršev, si sam plačuješ stanovanje, pereš, kuhaš, pospravljaš, plačuješ položnice in vse stroške v zvezi s šolanjem.
undisputed
12. 04. 2019 17.36
+139
Dokler starsi prezivljajo otroka in ga solajo s svojim denarjem je PRAVICA starsa da ima vpogled v vse... ko si bo pa otrok sam placal solanje in delal potem ima vso pravico, da ne pove nic. In dokler zivi pri starsih po domace povedano : "nema prava glasa" bi rekli srbi...
kaslc 1
12. 04. 2019 17.39
+50
dreka?1
12. 04. 2019 17.40
+19
To je ena največjih bedarij,še večja kot usmerjeno izobraževanje ali skupna jedra,za tiste ki sploh vedo kaj je to pomenilo v izobraževanju.
bogdajmir
12. 04. 2019 18.09
-34
Torej dokler ne bo "otrok" delal, ima starš po tvojem pravico do nadzora nad njim? Če bi bile v Sloveniji službe urejene, potem ja, zdaj ko pa ni služb pa se mi to ne zdi normalno. Potem lahko ukinejo polnoletnost z 18 in dajo na 21.
Pan1
12. 04. 2019 18.50
+4
Pan1
12. 04. 2019 18.51
+3
Son?ica
12. 04. 2019 18.54
+3