Slovenija

Čebelar: Nisem vedel, da kupujem sporno zdravilo na črnem trgu

Ljubljana, 14. 01. 2016 19.20 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Čeprav stroka odsvetuje uživanje medu s spornimi snovmi, minister Židan pravi, da tega mnenja ne more upoštevati. Čebelar, pri katerem so odkrili ilegalno zdravilo, pa trdi: Nisem vedel, da kupujem sporno zdravilo na črnem trgu.

Več videovsebin
  • Iz 24UR: Židan: Med je varen
    03:01
    Iz 24UR: Židan: Med je varen
  • Iz 24UR: Seznam kršiteljev
    01:19
    Iz 24UR: Seznam kršiteljev
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (74)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tam190
15. 01. 2016 13.39
+2
Pri sedanjem pripenjanju zaslug za njeno dobro delo tudi ni mogoče spregledati dejstva, da se uprava za varno hrano s svojimi inšpektorji konec julija lani ni niti približno tako izpostavila v primeru iz prodaje umaknjenega italijanskega medu z vsebnostjo antibiotika. Ker je bila o tem zgolj obveščena »s strani nosilca živilske dejavnosti , potem ko je ta očitno pri svojem nadzoru (ali pa so to pri nadzoru v Italiji ugotovili tamkajšnji nadzorni organi) ugotovil oporečnost cvetličnega medu italijanskega proizvajalca .? Svojo aktivno vlogo je odigrala le s pripisanim nasvetom potrošnikom, da živila ne zaužijejo in da naj se za vračilo izdelka, ki ga morda še imajo doma, obrnejo na prodajalca. Koliko potrošnikov je sploh bilo seznanjeno z zgolj na spletni strani uprave objavljeno novico, da je bil dotlej v prodajalnah omenjenega trgovca naprodaj zdravju nevarni med z rokom trajanja 30. maj 2017, ki so ga morda kupili, je bolj kot ne v vesolje poslano vprašanje brez odgovora. Zaradi vsega omenjenega je tokratna afera z medom lahko izziv, da se začno stvari postavljati na svoje mesto. Marjeta Šoštarič Uprava za varno hrano se julija lani ni niti približno tako izpostavila glede italijanskega medu z vsebnostjo antibiotika. Del članka Grenka resnica o grenkem medu -Čebelarska zveza Slovenije 14.01.2016
sinhron
15. 01. 2016 12.48
+0
In čebele pri miru stojijo in ne raznašajo " zdravila " po satju - ne bluzite čebelarji , posujte se s pepelom in recite naredili smo napako , tisti , ki je izdeloval to nedovoljeno zdravilo naj odgovarja sedanje satnice bomo zavrgli in začeli znova in naš med bo zopet najboljši - mea culpa !
spaceair
15. 01. 2016 12.54
+1
Ko bo veterina registrirala zdravilo ki bo naravno in učinkovito ki bo odpravljala pršice potem ne bo več noben bluzo!
spaceair
15. 01. 2016 12.32
+5
Zdaj ste pa že na POP tv rahlo nesramni! Če imate analize da je med strupen jih pokažite ali pa počakajte na analize oziroma pojdite do velikih čebelarjev ki so jih že naredili da so zaščitili sebe pred vašo paniko! In nam ne vsiljujte svojega mnenja če ni pošteno!
LBte
15. 01. 2016 11.43
+6
Kmetijsko ministrstvo Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin 27. 7. 2015 Umik medu iz prometa Uprava RS za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin obvešča potrošnike, da je bila s strani nosilca živilske dejavnosti Eurospin EKO d.o.o. obveščena o umiku cvetličnega medu iz prometa. Razlog za umik je ugotovljena prisotnost antibiotika. Podatki o živilu: Ime in opis živila: CVETLIČNI MED 500g Lot: CD 453 Rok uporabe: 30.5.2017 Neto količina: 500g Pakiranje: stekleni kozarec Proizvajalec: Apicoltura Piana S.p.a. Umik se izvaja iz trgovin trgovske verige Eurospin. Potrošnikom svetujemo, da živila ne zaužijejo ter se za vračilo izdelka, ki ga morda še imajo doma, obrnejo na mesto nakupa. V vednost.
LBte
15. 01. 2016 11.43
+5
Uporabnik113189
15. 01. 2016 11.48
+4
Bo Slak iz tega naredil afero bibličnih razsežnosti? Dvomim, se ne obeta zaslužek. Malo denarja malo muzike pravijo..
LBte
15. 01. 2016 11.34
+4
"Strokovnjak" Brvar pravi, da niso znani učinki na ljudi večih strupov skupaj. Vprašanje zanj, ali lahko jemo jabolka, ki vsebujejo vsaj par pesticidov, potem še malo paradižnika, ki vsebuje nek tretji pesticid, na koncu še žvečimo čingum z aspartamom idr. Kaj "strokovnjak" poreče na to?
BB40615
15. 01. 2016 12.44
+1
Kaj je po poklicu zena od brvarja? On sam se nebi tega spomnil koktalj pa to.
LBte
15. 01. 2016 11.33
+3
"Strokovnjak" Brvar, pravi, da niso znani učinki na ljudi večih strupov skupaj. V medu so našli samo amitraz in nič drugega in še to le v nekaterih vzorcih, vrednosti, pa so bistveno nižje kot so dovoljene v EU. Drugod po svetu so te vrednosti bistveno višje. Poglejte poreklo medu ki stane 5 € in potem kupite tistega, za katerega menite da je varen.
Uporabnik113189
15. 01. 2016 11.39
Zato ima tudi primerno ceno in je cenejši..
cebelar85
15. 01. 2016 11.28
+3
Glede teh snovi je pa tako. Tudi, če si vzel zdravilo pri veterinarju, ki vsebuje sporni kumafos, imaš to noter v vosku. Ker vosek deluje kot filter. Cebelarji smo tukaj samo grešni kozlji, hočemo, da bomo čebele zdravili čimbolj naravno, zato smo kupovali ta "naravna" zdravila, ki so bila občutno cenejša, dobro so učinkovala proti varoji, sedaj pa imamo sranje. Za sebe bom reko tako - BIL SEM ZAVEDEN. Zelo rad uživam med in ni mi vseeno s čim bom zdravil čebelice. Zato sem se nevedoč odločil za to zdravilo. Sedaj pa imam sranje! :(
Uporabnik113189
15. 01. 2016 11.28
+1
V slovenskem čebelarstvu obstajata dve skupini ki sta si glede zatiranja varoe precej daleč vsaksebi. Predstavnik skupine ki zagovarja NIČELNO vsebnost kemikalij v medu je Meglič in večji del njegovih sledilcev je na Gorenjskem. Sam sem navdušen nad njegovim delom. Gre za zahtevno delo, ki ni kaj prida primerno za čebelarje z velikim številom panjev, ki si želijo industrijske proizvodnje, oziroma izkoriščanje živali po vzoru farm krav, prašičev, piščancev za katere nam je že vsem jasno da brez kemije ne morejo preživeti. Trendi so zaskrbljujoči. Toliko živali na omejenem prostoru se pač zlahka okuži, so lahek plen za vse vrste bolezni, nastajajo gore odpadkov itd. V veterini so precej navdušeni nad bolj donosnimi rejci in nad kemijo. Razlog so tržni viški in dobički, kjer si lahko odtrgajo svoj delež kruha. Čebele so lakmusov papir za naravo. Bolj ko človek uniči naravo, večja je ogroženost čebel. kar je za kmeta plevel, je za čebelo zdravilna rastlina in vir dobre hrane. Čebela je pri pridelavi medu v nekem smislu filter za strupe. Če se odloči napačno in nabira medičino na rastlinah gensko spremenjenih ali s fitofarmacevtskimi substancami "obdelanimi" potem jo to stane življenja in ta medičina nikoli ne vstopi v satje. Padanje čebel na paši je jasen pokazatelj kako uničena je narava v naši bližnji okolici. Jasen dokaz o ekološkem uničenju je tudi to, da čebelja družina ne more več preživeti v naravi ampak lahko preživi samo s pomočjo čebelarja. Med pridelan s pomočjo uradnih zdravil je torej točno toliko zdrav kot vaša solata ali kruh na krožniku. Če želite neoporečen med iščite čebelarje, ki so sledilci Megliča in pristaši ničelne kemije. Ta teorija ima seveda tudi svoje težave, namreč čebel ni mogoče voditi na vrvici, pa (preživele) prinesejo iz okolja v panj vse kar je človek raztrosil.
cebelar85
15. 01. 2016 11.41
+0
Z zadnjim stavkom se popolnoma ne strinjam. Cebelice, ki se vračajo iz paše domov so pred vstopom v panj pregledane s strani stražark. In če je čebelica letela med pašo čez sadovnjak, ki je bil pred nekaj urami škroplen, in, če se je z mikro delci nadela tega vonja, jo stražarke, kljub polnima koškoma cvetnega prahu, ki ga je prinesla s sabo domov, ne bodo spustile v panj, ampak jo bodo ali nagnale ali pa ubile! to sem videl na lastne oči, čebelica je potem storila samomor. (ta majhna bitja ti dajo misliti)
LBte
15. 01. 2016 11.22
+4
Kaj je pa sedaj Židan kriv? Ne verjame stroki!? WTF? A svet za varno hrano, ni stroka? A EU pravilnikov, ki določajo najvišje dovoljene vrednosti ostankov v medu ni določila stroka? Ne pozabite, večina slovenskega medu nima nikakršnih ostankov. V tistem medu pa kjer so našli ostanke so le ti bistveno pod dovoljeno mejo!
Uporabnik 269
15. 01. 2016 11.13
+0
To je tko kot s športniki, ko jih dobijo na dopingu se nobemenemu ne sanja, da so jemali poživila. Vglavnem pravljice za lahko noč.
indal
15. 01. 2016 10.50
+8
Dobiš enega pacijenta, ki se ima za čebelarja, mu zamegliš obraz in on kvazi neumnosti. Čebelam se nikoli ne daje zdravil spomladi. To se lepo vidi kako je montirana afera.
indal
15. 01. 2016 10.44
+9
OBVEZNO ČITIVO (predno bluziš dalje): Za boljšo perspektivo poglejmo v domače dogajanje zadnjih nekaj let. Leta 1998 je umrla več kot tretjina od 1.100 zastrupljenih čebeljih družin. Še danes se spomnim obupanega čebelarja, ki je preroško rekel: »Danes so padle čebele, jutri bodo padli ljudje!« Njegove besede so imele in še imajo preroško moč. Analize so pokazale, da je bil nepravilno uporabljen organofosforni insekticid, živčni strup paration, v pripravku folidol olje. Ta zvarek, ki se je takrat prodajal po ceni 1.164 SIT za liter, je vseboval smrtni odmerek za 200 odraslih ljudi. V Sloveniji smo ga letno poškropili 9 ton, smrtno dozo za 20 milijonov ljudi. Strup so v okolje spuščali neuki kmetje, kupil pa ga je lahko kdorkoli in uporabljal kjerkoli vse do znamenitega 11. septembra 2001. Potem je skrivnostno in preko noči izginil s prodajnih polic. Ameriški CIA in FBI sta takrat javno zahtevali, da se organofosforni insekticidi takoj umaknejo iz prodaje, predvsem paration in diazinon. Razlog: možnost zlorabe za kemični terorizem. Razlog za hiter umik teh strupov iz slovenskega okolja je bil torej zgolj političen.
vidavidal
15. 01. 2016 10.28
+3
Čemu ne objavite seznama uporabnikov tega strupa? Od 10.000 čebelarjev menda 2000 uporabnikov tega. Če seznama ne bo, slaba luč pade na ostalih 8000 čebelarjev, če so moji podatki pravilni. Ali: ZPS naj zahteva, da vsak čebelar pošlje po en vzorec zadnje bere (2015) medu v analizo, potem pa s seznamom na plan. Je to tako težko storiti? Je predrago .... že tako nam primanjkuje zdravja.
indal
15. 01. 2016 10.37
+6
Očrnili so ugled čebelarja s tem ker se slaba luč meče na vse. In analiza ne bo nič rešila, ker vsi vemo, da so zadeve znotraj določenih meja. In zaznali so samo amitraz (njegov razpadni produkt), ki pa ga je čebelarjem prodajala sama veterina!!! Pa kaj vam ni jasno?
LBte
15. 01. 2016 11.24
+2
Tukaj se strinjam. Ves med na analizo! Samo dokler bo Brvar plašil ljudi tam kjer ni potrebno to ne bo pomagalo!
Tina Kocjan
15. 01. 2016 10.13
+5
Pod vsakim ministrom so strupeni drugačni strupi...in obstajajo tudi taki strupi, ki so X let strupeni in potem kar postanejo nestrupeni....le zakaj? Kar zaupajte uvoženim živilom.....tako boste imeli lepo dolgo življenje!
paradoxal
15. 01. 2016 09.38
-3
dej ne nabijaj model cebelarji ste najbolj picajzlasta pasma ljudi na tem planetu (ne bi govoril ce jih ene tri ne bi poznal, eden vecji dosadnjak pa pametnjakovic od druzga) tko da ce cebelarji niste \"kao\" vede pol tud tale k je tole fejk zdravilo izdeloval ni vedel..n
mikumi
15. 01. 2016 09.50
+0
Nobeden ni rekel da niso vedeli, VSI so vedeli ampak nobeden ni ukrepal.
BB40615
15. 01. 2016 09.13
+2
Med je strupen!!! V prevelikih kolicinah povzroca sladkorno bolezen posledicno mozgansko kap, srcni infarkt...grozno, sokantno,paradoksalno pa mamo temo za tupi 23 kur za tri mesece;-)
mikumi
15. 01. 2016 09.51
+7
Ne to poptv ne bo rekel ker za njih je uvožen med koristen za zdravje in popolnoma varen. Ovce pa to verjamejo.
BB40615
15. 01. 2016 12.41
+1
korintos23
15. 01. 2016 09.07
+11
Kdo Slaka plača da vsaki dan o tem nori?
kalatara
15. 01. 2016 09.32
+4
Pa verjetno nima pojma o čebelarjenju in zdravljenju čebel!!¨
mikumi
15. 01. 2016 09.53
+3
Ne verjetno ampak sigurno nima pojma ker bi drugače vedel da se čebele zdravi v PLODIŠČU, med pa se pobira iz MEDIŠČA kjer se zdravila nikoi ne uporabi.
sinhron
15. 01. 2016 10.13
-3
In čebele pri miru stojijo in ne raznašajo " zdravila " po satju - ne bluzite čebelarji , posujte se s pepelom in recite naredili smo napako , tisti , ki je izdeloval to nedovoljeno zdravilo naj odgovarja sedanje satnice bomo zavrgli in začeli znova in naš med bo zopet najboljši - mea culpa !
macek_garfield
15. 01. 2016 08.39
+5
ha ha ha da ni vedel ha ha ha koja namjestaljka
zajebant2
15. 01. 2016 08.20
-1
Finta rudi kaj je ta mogoče hrvat?
nogutsnoglorry
14. 01. 2016 21.54
+6
Slovenci verjamemo kar nam pač paše, med ni strupen, ker je slovenski, vw ni kriv ker ne morejo narediti čistejše mašine, pač treba je šparat pa naj košta kokr hoče.
Antropozofija
15. 01. 2016 08.02
+2
Si eden redkih, ki razmišlja s svojo glavo !