Slovenija

Vse, kar morate vedeti o dimnikarjih

Ljubljana, 21. 10. 2017 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Včasih je veljala vraža, da dimnikarji prinašajo srečo. Da se je treba, ko zagledate dimnikarja, prijeti za gumb in si nekaj zaželeti. Pa dimnikarji res prinašajo srečo? V preteklih letih vam je bil dimnikar dodeljen, zdaj so se stvari spremenile. Če s starim niste zadovoljni, ga lahko zamenjate in izberete tudi kakšnega drugega iz vašega ali iz drugega kraja.

Seznam dimnikarskih družb in dimnikarjev najdete na spletni strani Ministrstva za okolje in prostor.

Petra Čertanc Mavsar je na terenu in s sogovorniki preverila, kako so uporabniki zadovoljni z dimnikarji, kaj jih je motilo prej, kako je sedaj, pa kako se bodo gibale cene, kakše so prednosti in kakšne slabosti ureditve dimnikarskih storitev po novem. Kot boste videli in slišali v analizi nocoj, lahko novosti prinesejo izboljšave, hkrati pa  nosijo s seboj tudi številne pasti. In prav zaradi teh pasti bo treba v naslednjih mesecih in letih dimnikarske storitve imeti močno pod drobnogledom, ugotavlja rubrika 24UR Inšpektor.

Kako se je spremenila dimnikarska služba? Stare fotografije z dimnikarji na kolesih in v od sajah črnih oblačilih so zgovorne.Kaj mora dimnikar danes narediti pri vas in za kakšno ceno? Na kaj morajo najpogosteje opozoriti? In kaj ste dolžni narediti vi?

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (170)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Te vidim
22. 10. 2017 20.26
+2
Dobrodošli v demokratični režim.
cefre
22. 10. 2017 19.54
+0
Dimnikarski pregled bomo pač morali začeti primerjati z rednim tehničnim pregledom za avtomobil. Nihče te ne sili, da ga pelješ in kam ga pelješ na tehnični pregled in registracijo, a je skoraj vsakomur je jasno, da brez tega pač ne gre! Seveda je tako kot povsod kar nekaj neumnosti, a te se bodo z razvojem življenja nekako uredile. Vsekakor imamo še vedno preveč v mislih visoke odškodnine zaradi tožb o monopolnem obnašanju in podobnih stvareh, ki kvarijo samo stroko izvajanja, a ostalo se z prehodom na licence kjer odgovornost prevzema izvajalec osebno vse eno nekako umirja.
Kollerik
22. 10. 2017 18.08
+6
Dons pa ko zagledaš raufenk kederja, se morš najprej zagrabit za svoj tošln....časi se spreminajajo in reki zraven... :))
Infraping
22. 10. 2017 13.26
-4
Z ženo večno boma očitno spala skup večno, povezana, ubita, pol boma vsake tut stala pa rekla ka jih jeb pa šla spat nazaj.
Infraping
22. 10. 2017 13.19
-2
žENA JE VIZUALNO LEPŠA OD MENE, KER JE TAKO PRAV. PAČ NIMA KUR CA.
Infraping
22. 10. 2017 13.18
-2
t"epca ne veta za koncepcijo sramote, pa tut ka to dejansko v življenju pomen, tak de za nepoizkus razumevanja bosta kaznovana tako, da bosta najprej vedela, kaj je 1+1, potem pa še polinom, ki ju bo z dejstvon o njunem življenju poslal v niti prah - zaslužita si, da sta njoneksistentna tudi v idejo - Satan Bog, bodita ASA
Karantanija
22. 10. 2017 16.25
+4
Infraping
22. 10. 2017 13.13
-2
Enostavno verjet več ne morš, tepci pa kr neki - tak ko de bi večno dejstvo zanemarju pa ga v koncepcijo tistga, ka še vakuum ni, rinu v večni nič
Infraping
22. 10. 2017 13.11
-3
Šou bom po ženoi, ji dal klofuto, pol jo bom pa slepil cel lajf, de boma večna. Misl de sn .... mam gršo staro mamo pa me nej posluša tak ko bom js njo de bomma kej dosegla pred Bogom
Eki
22. 10. 2017 11.30
+0
Res mi ni jasno kaj določene moti :) Govorimo o 20-30 eurov letnega stroška ! Vsak od nas uporablja nek vir ogrevanja . Pri nas doma imamo kurilca . Serviser pride enkrat na 2-3 kurilne sezone , dimnikar pač vsako leto , počisti naredi meritve in to je to. Sosed ima plinsko peč in ni imel serviserja že 5-6 let . Predvidevam , da tukaj vsi ki nekaj jamrajo ne opravljajo storitve- servisa vsako leto . Pač se sprijaznite s sistemom . Komur ne paše naj gre raje na ciper kjer ni ogrevalne sezone , pa si nabavite klime in ne bo potrebno dimnikarja :) . Mene tudi moti ko grem v trgovino kupit kostanj 1 kg - 6 eur, 1kg jelenovega kruha 4 eur. , 1 litr mleka - 1 eur. ,Jajca 10 kom - 2,70 eur. itd... 1 kg mesa - 7 eur . In to iz dneva v dan :). Tako , da nehajte samo jamrati in če nekdo ki se razume na dimnike , peči pregleda zadevo in vas opozori če je karkoli narobe ni drago tistih 20-30 eur na leto ! . Vse kar se lahko pripeti zaradi naše vsevednosti ni primerljivo s tistimi par evri. Malo več pozitive dajte iz sebe :) pa bo-- lp
vzdev
22. 10. 2017 11.38
+16
@EKI, če ti v trgovini ne želiš kupiti mleka, jajc, mesa, te v to noben ne bo silil. Mene pa želijo siliti, da plačam dimnikarja, čeprav ga ne potrebujem. Zakaj bi moral plačevati nekoga, da mi očisti dimnik, če pa je to tako enostavno delo, da ga lahko opravim sam.
vzdev
22. 10. 2017 11.42
+13
Drugače pa je meni vseeno, dokler ne mislijo pisati kazni. Do sedaj še je nisem dobil in upam, da bo tako tudi ostalo. Dimnikar pa v moje stanovanje ne bo stopil. Hiša mi pa zaradi dimnika tudi ne bo zgorela, ker dimnik pregledam večkrat leto. In ko vidim, da je potreben čiščenja, ga očistim.
Eki
22. 10. 2017 11.59
-4
Se strinjam tudi s tabo , da glede na tvoje čiščenje in preglede , ki jih izvajaš večkrat letno ni potrebnega večkrat letne kontrole pri tebi :) . Ampak za letni pregled , ki pa stane pol manj pa tudi ne boš propadel. Če bi mi imeli izbiro , nebi vozili avte na tehnične preglede saj vsi mislimo , da je z našim avtom vse ok :) .
vzdev
22. 10. 2017 12.30
+1
Ja, samo zakaj bi potreboval pregled, če pa s tem ne ogrožam nikogar. Poleg moje hiše ni v bližini nikogar.
vzdev
22. 10. 2017 12.32
+8
Drugače, mi pa razloži zakaj morajo tisti, ki imajo npr. plinske peči, plačevati dimnikarja, da jim pride pregledati. Če pa pregled opravi že serviser peči, ki se na peč spozna stokrat bolj kot dimnikar. In ko si že omenil tehnični pregled. Če redno voziš avto na pooblaščen servis, po mojem nebi bilo potrebe še enkrat plačevati tehnični pregled, ker ti avto preverijo že tako na servisu.
nevica
22. 10. 2017 15.28
+6
Eki, res misliš, da ima povsod kaj čistiti, meritev plinov pa ni ne vem kakšno delo, res je samo par minut, dimnikar še prišel ni pa že odhaja...serviserja je pa treba klicati vsaj na dve leti. Od njega je pa res odvisno kako peč dela, od dimnikarja pa čisto nič....Razen pri trdih gorivih, vendar dimnikarji se dimnikov pri plinskih koltlih tudi dotaknejo ne...ukvarjajo se s pečjo, kar dela že serviser.
Eki
22. 10. 2017 16.37
+2
Poanta je itak , da nam nikoli ne bo prav. Kdo pa pravi , da so serviserji mojstri ? A to da da dajo pokrov dol in posesajo peč , ali pa zamenjajo dizo na gorilcu pomeni , da je že mojster ? Ne zagovarjam niti enih niti drugih ampak mislim ,da zaradi 20-30 eur ne bom propadel. Če mi bo enkrat preprečil tragedijo , ki bi lahko nastala v hiši bom pa še toliko bolj vesel njegovega obiska :)
Apostol1
23. 10. 2017 12.51
+1
Eki enostavno si zaslužiš en velik plus za razmišljanje z zdravo kmečko pametjo , absolutno se strinjam s teboj , ker dimnikar je pač poklic za katerega se je treba priučiti ali izučiti in žal pri nas v Sloveniji pa vsak misli da vse zna zato pa beremo od dimniških požarov in ko je škode 100x več kot pa je strošek za dimnikarja ,potem pa jokajo ti ljudje v smislu ,pomagajte mi nisem bil zavarovan in tako naprej.++++++ in po minusih ki jih dobivaš je takih pametnjakovičev mnogo preveč.
borut_p
22. 10. 2017 09.16
+3
Mene bolj zanima koliko tezav je bilo ldaj ugotovljenih na ff in kondenzacijskih plinskih peceh kjer je zaprt sistem. Da dobis plin moras imeti potrdilo za dimnik in plinski sistem - zakaj rabim vsako leto pregled? Zakaj se to enaci s pecjo na olje, pelete?
cefre
22. 10. 2017 19.44
-2
CIGU MIGU
22. 10. 2017 09.11
+21
jaz sploh nimam dimnika,ker se ogrevamo na zavoženo politiko,ki nas vsak dan razkuri
bakiras
22. 10. 2017 08.57
+0
Ne vem zakaj take komplikacije. Zadeva je preprosta, dimnik je pac treba ocistiti. Kot da je to kaj novega. Ne, vedno je bilo tako.
bakiras
22. 10. 2017 09.01
+0
Edina razlika je da smo vcasih kurli s premogom in se dimniki niso tako masili, kot danes ko se kurijo drva v neprimernih peceh.
korintos23
22. 10. 2017 09.11
+6
Razlika je če kuriš s suhimi ali frišnimi drvami.
vzdev
22. 10. 2017 09.51
+21
To da mora biti dimnik očiščen imaš popolnoma prav. Toda ne vem za kaj bi moral za to klicati dimnikarja, če pa je to tako enostavno delo, da ga lahko vsak naredi sam. Če pa kdo to ne zmore, pač naj pokliče dimnikarja. To je tako, kot da bi bilo obvezno poklicati čistilko, da ti očisti hišo.
slovenija981
22. 10. 2017 08.52
+11
Imam vrtino 70m globoko....ker imam spodaj toplo vodo.... bajta vedno topla, dimnika nobenega, z dimnikarji mir..........priporočam......
CIGU MIGU
22. 10. 2017 09.10
+3
Uporabnik1110355
22. 10. 2017 10.25
+3
marmilan
22. 10. 2017 08.42
+15
Če se še spomnite koliko let dimnikarji niso čistili ker ni bilo obvezno. Koliko je po vaše pa bilo zaradi tega požarov? Ali je tu problem onesnaževanje? Ali samo kasiranje.??? Po moje je tu vmes korupcija!!! Spet so na ta način ustvarilu kvazi nekaj delovnih mest. Pa nekaj bogatunov.
komunjara 1
22. 10. 2017 08.41
+2
Čak mal..... Mene soseda večkrat pokliče da je treba ror spucat....baje da njen nima časa ....sam služba 18ur???????... a naj jaz zaj kot dober sosed računam 40€vričekov????
optimist11
22. 10. 2017 11.45
+9
korintos23
22. 10. 2017 08.27
-5
Pa cvilijo in javkajo eni že tri dni na portalu ker morajo dimnikarja plačati!
marmilan
22. 10. 2017 08.43
-1
Kar se mene tiče jaz dimnikarja ne plačujem. Kapiš!! In ga ne bom!!!
optimist11
22. 10. 2017 11.44
+1
korintos23
22. 10. 2017 08.27
-5
murate, v Prlekiji plačam 5x po 19 evrov za čiščenje centralne peči na drva! Pa kje te ti živiš in trdiš da 60 Evrov. Enkrat je 4-5 evrov več ker je še neki pregled zraven!
murate
22. 10. 2017 10.54
+4
KAKO GA PLAČAŠ,ČE PRAVIŠ ,DA K TEBI NE PRIDE NIKOLI,daj mal si preberi kaj si pisal včeraj in pomisli kaj želiš napisati danes, ker se tvoji komentarji med sabo,,grizejo,,.Tako da imam občutek,da kr neki pišeš pa ti ni jasno kaj.Glej tema je bila zanimiva in bi se mi uporabniki lahko med sabo organizirali in dobili inf.kako je kje in za kašno ceno.Takšni kot si ti pa samo neki blebetate ko koze privezane tam za enim drevesom.Tako da mi ni jasno iz tvojih ne vem 10 komentarjev koliko sploh plačaš letno dimnikarja ali ga sploh...
optimist11
22. 10. 2017 11.46
+2
murate, ni ti odgovoril, raje provocira naprej. (tiste ki ga niso prebrali)
Tomvojo
22. 10. 2017 08.24
+1
Tomvojo
22. 10. 2017 08.24
+2
Saj niso problematični dimnikarji, problematična je zakonodaja in cenik ki so ju spisal slolandijski strokovnjaki s tega področja, ve se kdo.
številka89432
22. 10. 2017 08.16
+3
jst kar sam spucam cev pri svoji.