Slovenija

Pikalo: Po vetu se karte premešajo na novo

Ljubljana, 15. 07. 2019 09.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
V.Š./ U.Z./ STA
Komentarji
542

Minister za izobraževanje je po izglasovanem odložilnem vetu na novelo zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja dejal, da je zdaj na potezi državni zbor. Na vprašanje, ali pričakuje, da si bo kdo od vzdržanih ali tistih, ki so bili proti zakonu, zdaj premislil, je odgovoril, da se po vetu karte premešajo na novo.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: NE zakonu o financiranju zasebnih šol
    11:43
    Iz 24UR ZVEČER: NE zakonu o financiranju zasebnih šol
  • Iz 24UR: Izglasovali veto
    02:08
    Iz 24UR: Izglasovali veto
  • Iz SVETA: Minister Pikalo o odložilnem vetu
    04:01
    Iz SVETA: Minister Pikalo o odložilnem vetu

Predlog odložilnega veta na novelo zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja je vložila skupina državnih svetnikov s prvopodpisanim Bogomirjem Vnučcem. Predlagatelji so ocenili, da je novela, ki jo je DZ sprejel v sredo, v neskladju z odločbo ustavnega sodišča, saj uvaja razlikovanje med javno veljavnimi programi in programi, ki so pridobili javno veljavnost.

Uvedba razlikovanja po navedbah predlagatelja odložilnega veta v praksi predstavlja temelj za razlikovanje oziroma omejitev višine sofinanciranja osnovnošolskega programa zasebnih šol, kar pa je v neposrednem nasprotju z odločbo ustavnega sodišča.

Minister Pikalo po vetu ne namerava odstopiti, tudi zavrnitve novele ne bi čutil kot nezaupnice svojemu delu, ker da je vlada predlog novele potrdila soglasno.
Minister Pikalo po vetu ne namerava odstopiti, tudi zavrnitve novele ne bi čutil kot nezaupnice svojemu delu, ker da je vlada predlog novele potrdila soglasno. FOTO: POP TV

Po predlogu ministrstva za izobraževanje bi država po novem namreč obvezni del javnega programa v zasebnih osnovnih šolah financirala 100-odstotno, razširjenega dela javnega programa pa ne bi več financirala.

Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo je na izredni seji DS dejal, da skušajo urediti financiranje zasebnih osnovnih šol v skladu z odločbo ustavnega sodišča. Novela po njegovih besedah dela red na obravnavanem področju, ker zdaj obstajajo različna mnenja o tem, kaj je obvezno in kaj ne. "A razvoj v tako majhni skupnosti, kot je slovenska, lahko temelji le na tem, da na nikogar ne pozabimo, ampak da v vsakemu poiščemo njegove talente," je opozoril.

Predsednik komisije DS za kulturo, znanost, šolstvo in šport Branimir Štrukelj je sporočil odločitev komisije, ki se je sestala pred izredno sejo. Vetu je bil naklonjen le en član komisije, medtem ko jih je bilo šest proti. V razpravi je Štrukelj kot predstavnik delojemalcev opozoril, da gre v zasebnem šolstvu za segregacijo, saj na zasebne šole lahko hodijo le tisti, katerih starši to finančno zmorejo. Tudi predstavnik lokalnih interesov Davorin Terčon je menil, da je nujno razvijati javno šolstvo, saj je bila takšna odločitev sprejeta s konsenzom.

Državni svetniki so z 19 glasovi za in štirimi proti izglasovali odložilni veto na novelo zakona o nepremičninskem posredovanju.

Predsednik DS Alojz Kovšca je po drugi strani ocenil, da gre za politično in ideološko vprašanje. Zavrnil je tudi očitke nasprotnikov predloga za veto, da gre v zasebnem šolstvu za segregacijo. Predstavnik lokalnih interesov Samer Khalil pa je opozoril, da v Beli krajini starši ne morejo izbirati, ali otroka vpisati v zasebno ali javno šolo, ker tam zasebne šole ni.

Minister Pikalo je po izglasovanem vetu dejal, da je zdaj na potezi DZ. Na vprašanje, ali pričakuje, da si bo v DZ kdo od vzdržanih ali tistih, ki so bili proti noveli, zdaj premislil, pa je odgovoril, da se po vetu karte premešajo na novo. Po vetu ne namerava odstopiti, tudi zavrnitve novele ne bi čutil kot nezaupnice svojemu delu, ker da je vlada predlog novele potrdila soglasno. Če novela ne bo vnovič potrjena, je možnosti po njegovih besedah več: če bo treba, bodo pripravili tudi drug zakon.

V SMC vztrajajo, da tudi pri ponovnem glasovanju ne bodo podprli novele. Prvič so bili vzdržani. Poslanec SMC Gregor Perič je na vprašanje, ali Pikalo še uživa njihovo zaupanje, odgovoril, da mora minister sam oceniti, ali uživa širše zaupanje, pomemben pa je morebiten signal premierja Marjana Šarca.

V SDS upajo, da bodo poslanci ob vnovičnem glasovanju zmogli preseči ideološko zagrenjenost. Tudi po mnenju NSi bi bilo prav, da bi pravo prevladalo nad političnim kupčkanjem.

Tudi druge stranke, med njimi SNS, stališča o noveli ne spreminjajo.

V Civilni iniciativi Združeni starši in Združenju zasebnih vrtcev Slovenije pozdravljajo odložilni veto. Poslance pozivajo, naj novele v ponovnem odločanju ne podprejo, v nasprotnem primeru pa napovedujejo uporabo vseh pravnih sredstev za uresničitev ustavne odločbe.

Novelo zakona, ki naj bi uresničila ustavno odločbo o financiranju zasebnih osnovnih šol, je DZ sprejel z 42 glasovi za in 36 proti.
Novelo zakona, ki naj bi uresničila ustavno odločbo o financiranju zasebnih osnovnih šol, je DZ sprejel z 42 glasovi za in 36 proti. FOTO: Shutterstock

Novelo je DZ na seji minuli teden sprejel z 42 glasovi za in 36 proti. Podprle so jo LMŠ, SD, DeSUS in SAB, poslanca manjšin ter Levica, SMC je bila vzdržana. V SDS, NSi in SNS so bili proti.

Ponovno glasovanje, ki bo predvidoma v četrtek, bo za novelo lahko usodno, saj bo za njen uspeh potrebnih najmanj 46 glasov. Če pa bo znova potrjena, se ji obeta nova bitka na ustavnem sodišču.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (542)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Cisto na hitro
16. 07. 2019 11.59
+1
Navadno se ne oglašam. Živimo leta 2019. V demokraciji in pravni državi. In ne gre za verske skupnosti ampak za to, da se vsak posameznik svobodno razvija in izobražuje. Komunisti migrante zagovarjajo, zagovarjajo LGBT, svobodnega in različnega mišljenja pa ne. Kakšna dvoličnost!!! Zato SD in vsi njeni priveski so pijavke in svobodnega sveta. Zato SD in podobni, ne hvala.
yaxscdvf
16. 07. 2019 12.07
+1
Keri komunisti pa zagovarjajo migrante, LGBT,....?
Cisto na hitro
16. 07. 2019 12.21
+0
yaxscdvf
16. 07. 2019 12.22
+2
In ja, živimo leta 2019 v demokraciji in pravni državi, zato je prav, da ima vsak posameznik možnost, da se svobodno razvija in izobražuje.
Cisto na hitro
16. 07. 2019 12.29
-3
Torej, v vse smeri. Ne samo po rudeći poti.
yaxscdvf
16. 07. 2019 12.32
+2
Seveda, vsak mora imeti možnost. Kaka pa je "rudeća" pot?
zibertmi
16. 07. 2019 17.28
+2
kar je zasebno je zasebno in naj se samo financira kot je to urejeno na vseh drugih področjih ,še v športu ,ki naj bi se financiralo iz občinskih proračunov in zavoda za šport starši plačujejo tako treninge kot opremo in tako dalje
Cisto na hitro
16. 07. 2019 11.59
-3
Sej kumrovska sola je bila tudi privat, samo za izbrane partijce ala Kućan pa smo vsi placevali zanjo. Pa nihce ni smel nic siknit, ker so ga dali na hladno. Evo vam demokracije. Tovaris Milan pa nič.
yaxscdvf
16. 07. 2019 12.08
+3
Kdo pa pravi, da je bila takrat demokracija?
Cisto na hitro
16. 07. 2019 12.15
-2
yaxscdvf
16. 07. 2019 12.19
+2
Takrat je bila baje diktatura, tiranija, enoumje,.... in kaj vem kaj še vse.
Cisto na hitro
16. 07. 2019 12.26
-2
Cisto na hitro
16. 07. 2019 12.26
-1
yaxscdvf
16. 07. 2019 12.33
+2
vinogradnik33
16. 07. 2019 11.21
+6
Državni svet deluje na principu cehovskih združenj in deluje samo v lastno obrambo in lastno korist , ne v dobrobit države , zato je neuporaben in se strinjam s tistimi , ki zagovarjajo njegovo ukinitev !
Cisto na hitro
16. 07. 2019 11.58
+0
Dolfe je tudi ukinjal. Isti demokrati isti načini.
DeBill
16. 07. 2019 11.16
-3
kaj bluzi ta sivolasi stric?
cirenij
16. 07. 2019 10.54
+11
Tale državni svet je treba ukinit. A nimamo 90 poslancev, pa ministrstva, z "visoko kvalitetnimi" kadri. ..........Pa vse parlamentarne komisije, ki samo mešajo meglo in kasirajo za prazen nič od nič. Vse takoj ukinit! Če smo demokratična država, je sprejetje 90 popslancev tata mata.
markaurel
16. 07. 2019 11.09
+10
se strinjam, da bi bilo treba državni svet ukiniti. le kakšno funkcijo opravljajo ? samo mešajo "štrene" in prejemajo dobro plačilo.
staridida
16. 07. 2019 11.59
+1
Si že pozabu, da je SDS že enkrat zahtevala ukinitev DS-levaki so bili proti-Samo takrat so bili neki drugi interesi.a menda tudi predsednik je bil drugi...
brabusednet
16. 07. 2019 10.43
-3
Če bi se šlo za privat srbske,bosanske ali muslimanske šole bi levičarji ne delali problemov.To je jasno,kot beli dan.
markaurel
16. 07. 2019 11.09
+4
modelx
16. 07. 2019 10.30
-2
kdor zagovarja zasebne šole, naj jih plača v celoti. problem anket je, da delijo rezultat le na tisti %, ki podpira ta zakon in onega, ki mu nasprotujejo. pri nasprotovanju bi morali to deliti na one, ki nasprotujejo, ker želijo imeti 100% pokritost in nas, ki zagovarjamo 0% subvenioniranja. od zasebnih šol bi morali zahtevat le, da izpolnijo program, ki zagotavlja znanje za nacionalni preizkus. tega pa bi morali otroci delati izven privatnih šol ob prisotnosti državne komisije, da ne bi goljufali pri preverjanju dejanskega znaja. sam bi jim še čase testiranj sklestil za četrtino, saj zagovorniki trdijo, da so privat šole boljše in naj to potem tudi dokažejo. saj smo v kapitalizmu, a ne. torej, če si kdo ne more privat šole plačati, naj si najde sponzorja. bogati pa naj tja kar pošiljajo otroke, le vsako leto naj še oddelajo po ene 200 ur družbeno koristnega dela v socialno ogroženih okoljih, da se ne bi preveč 'grupisali' in jim privzgajali občutka večvrednosti.
pepe007
16. 07. 2019 10.22
-1
Dati voucher otroku, ne pa denar šoli. Potem pa se skrbniki otroka odločijo, kako voucher izkoristijo. Na višjih ravneh izobraževanja pa oseba sama.
martinov
16. 07. 2019 10.22
+0
Karte mešajo samo v Državnem svetu ! 1 % Slovencev je, po anketah, tudi za zasebne šole !! Državni svet je potrebno ukiniti, brez odpravnin !!
laufar1978
16. 07. 2019 10.00
+4
Se premalo imamo zasebnih veliko boljsih od drzavnih...! Konkurenca je zdrava!!! 👍
korintos23
16. 07. 2019 10.07
+0
Ti zagovarjaš da so otroci tajkunov in bogatunov ločeni od navadnih otrok?
Tamara987
16. 07. 2019 13.18
-1
Zakaj vsi omenjate otroke tajkunov. Tudi drugi otroci hodijo v privat šole. Ma4sikomu veliko pometi kvaliteta in bo tudi dal za kvaliteto pa tudi če ne gre na dopust. Tako kot je nekdo že napisal, konkurence se očitno zelo bojite.
Castrum
16. 07. 2019 09.42
+3
Cilj vseh nas bi moral biti dvig kvalitete izobraževanja. Eden bolj enostavnih načinov je dvig konkurence šol. Glede na to, da je v EU v povprečju 14% zasebnih šol in pri nas le 0,2%, potem je prostora še veliko.
yaxscdvf
16. 07. 2019 09.45
+12
Seveda, se popolnoma strinjam in vsi slovenski otroci bi morali biti deležni te konkurence, bi morali imeti možnost izbire.
Castrum
16. 07. 2019 09.49
+6
In vsi otroci bodo lahko deležni te izbire samo v primeru, če bo država plačevala javni program izobraževanja v zasebnih šolah. Če pa ne bo, potem bo strošek padel na pleča staršev in izobraževanje v zasebnih šolah si bodo lahko privoščili le premožni.
korintos23
16. 07. 2019 10.08
+8
Castrum, že sedaj imamo preveč učiteljev in premalo otrok.
yaxscdvf
16. 07. 2019 10.25
+4
Castrum, trdiš, da če država plača javni program, gredo lahko vsi slovenski prvošolčki septembra v privatne šole?
lahunin
16. 07. 2019 09.39
+5
ZE TAKO STE SLOVENCE RAZDELIL VI ZAUPANJA VREDNI OSEBKI PODOBNI LJUDEM
yaxscdvf
16. 07. 2019 09.36
-2
Teokracije in klerikalizem so v razvitih zahodnih državah preživete, jih pa še vedno furajo v Iranu, SA,........tako da tisti, ki želi živeti v klerikalizmu, teokraciji, .... naj izvoli dol.
srebrnibreg
16. 07. 2019 09.33
+0
Dokler imamo zadosti državnih šol ne rabimo privatnih na stroške nas davkoplačevalcev. Kdor jo pa hoče naj jo ima za svoj denar. Predvsem pa ne rabimo, da našim otrokom cerkev soli pamet za naš denar.
Castrum
16. 07. 2019 09.39
+4
"Naš" denar? Kaj pa tisti verni starši, ki ravno tako plačujejo davke, a to ni "naš" denar?
yaxscdvf
16. 07. 2019 09.46
+1
Kaj pa naš davkoplačevalski denar, ki gre v vatikansko ekspozitura pa ne koristimo njenih storitev?
Castrum
16. 07. 2019 09.50
+2
Kateri del od plačila davkov gre v Vatikan? Me res zanima!
yaxscdvf
16. 07. 2019 10.25
-3
Tisti del, ki je namenjen za rkc, vatikansko ekspozituro.
staridida
16. 07. 2019 09.25
+8
Na ponovnem glasovanju v DZ -bo SMC in Cmerko spet pokazal etiko in moralo....
METKA102
16. 07. 2019 08.54
+7
Navadno ne komentiram takih tem, o katerih premalo vem. Omenila bi le to, da imamo v SLO okrog 50 registrirnih verskih skupnosti, ki bodo vsaj nekatere ustanovile svoje zasebne šole. Zanima me, kako se bo v tem primeru odločalo, saj če velja za ene, velja tudi za druge. Morda je tak način celo nevaren, ker otroka je treba zelo zgodaj izobraževati v duhu, ki je nekomu pravilen. Že zelo majhne so Turki vzgajali v janičarje, in recimo H Jugend ali pa Titova mladina.
Cisto na hitro
16. 07. 2019 09.04
+6
Navadno se ne oglašam. Živimo leta 2019. V demokraciji in pravni državi. In ne gre za verske skupnosti ampak za to, da se vsak posameznik svobodno razvija in izobražuje. Komunisti migrante zagovarjajo, zagovarjajo LGBT, svobodnega in različnega mišljenja pa ne. Kakšna dvoličnost!!! Zato SD in vsi njeni priveski so pijavke in svobodnega sveta. Zato SD in podobni, ne hvala.
yaxscdvf
16. 07. 2019 09.10
+3
Keri komunisti pa zagovarjajo migrante, LGBT,....?
EkonomskaSvoboda
16. 07. 2019 09.35
+9
SMC, SD, LMŠ, SAB, DESUS in Levica. Je to dovolj nazorno? Ni treba biti formalno komunist, da živiš komunistično ideologijo. #brainwashed
yaxscdvf
16. 07. 2019 09.49
-3
hahaha, od vseh teh jih en drobiž bivših članov KP. Po gostoti jih je sigurno v SDS več. Hmmm, kako pa zgleda "živeti komunistično ideologijo"?
RupniK
16. 07. 2019 11.45
+1
Bivših ja. Razen SD. Ta se je leta 91 samooklicala kot naslednica KP. Torej so tam še vedno isti.
mzz66
16. 07. 2019 08.48
+8
Sram me je, da je po poreklu Korošec. Da sploh še lahko kdo razmišlja kot komunisti v stari Yugi.!?
laufar1978
16. 07. 2019 08.39
+11
To si mislim o Pikalu in njegovih bolanih tezah...🤮🤮🤮
laufar1978
16. 07. 2019 08.38
+1
Cisto na hitro
16. 07. 2019 08.31
+4
Pikalo je pravi komunist. Do konca trajba svoje. Tudi na silo če je treba. SDju je demokracija španska vas.
yaxscdvf
16. 07. 2019 08.40
-2
Hočeš reči, da so zagovornik zasebnega šolstva tudi komunisti, ker do konca trajbajo svoje?
resslovenka
16. 07. 2019 09.11
+9
Jaz v njem ne prepoznam komunista. In kaj ta pojem pomeni? Če človek pove kar misli se ni levak ali komunist ali kar nekaterim ne paše. Vsi pač nismo kimavci in kleceplaznezi. Smo bolj "Cankarjev sorte". A je bil Ivan Cankar komunist? Me res zanima, kako bi on pisal o teh časih?
yaxscdvf
16. 07. 2019 09.23
+2
Če mene vprašaš so bili komunisti člani komunistične stranke.
EkonomskaSvoboda
16. 07. 2019 09.36
-2
Cankar je, kot večina slovenskih takratnih pisateljev in pesnikov, bil tudi pijanec.
RupniK
16. 07. 2019 11.48
+0
Ja. Člani stranke SD so to še vedno. Saj se je ta edina samooklicala kot naslednica KP. Toliko o komunistih. Mi smo pa leta 2019.