Slovenija

Šabeder in Zajc postala ministra

Ljubljana, 27. 03. 2019 07.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 8 min
Avtor
STA / V.Š. / Ti.Š.
Komentarji
133

DZ je imenoval Aleša Šabedra za ministra za zdravje ter Simona Zajca za ministra za okolje in prostor. Njuno kandidaturo je podprlo 49 poslancev, proti jih je glasovalo 20. Šabeder prihaja na ministrsko funkcijo s položaja generalnega direktorja UKC Ljubljana, Zajc pa je bil doslej državni sekretar na okoljskem ministrstvu.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Šabeder postal minister za zdravje
    02:30
    Iz SVETA: Šabeder postal minister za zdravje
  • Iz 24UR ZVEČER: Kaj čaka novega zdravstvenega ministra?
    05:07
    Iz 24UR ZVEČER: Kaj čaka novega zdravstvenega ministra?
  • Iz 24UR ZVEČER: Aleš Šabeder o problematiki družinskih zdravnikov
    10:23
    Iz 24UR ZVEČER: Aleš Šabeder o problematiki družinskih zdravnikov

Aleš Šabeder in Simon Zajc sta kot nova člana vladne ekipe že prisegla pred DZ, da bosta spoštovala ustavni red, ravnala po svoji vesti in z vsemi svojimi močni delovala za blaginjo Slovenije.

Začasno vodenje UKC Ljubljana po imenovanju Šabedra za ministra prevzema poslovni direktor pediatrične klinike Teodor Žepič, ki bo po pooblastilu opravljal tekoče posle predvidoma do naslednje seje sveta UKC Ljubljana. Seja je sklicana za torek, na njej pa bo svet imenoval vršilca dolžnosti generalnega direktorja.

Že predstavitev stališč poslanskih skupin je pokazala, da si Šabeder in Zajc lahko obetata zadostno podporo pri njunem imenovanju. Glasove podpore so jima napovedali v koalicijskih strankah in v opozicijski SNS. Novi zdravstveni in okoljski minister prihajata iz kvot LMŠ in SMC. V obeh strankah so prepričani, da so ponudili kandidata, ki dobro poznata svoje področje.

Iz SAB, DeSUS in SD je bilo slišati, da zaupajo koalicijskima partnericama pri izbiri novih ministrov. V Levici in SDS so bili v razpravi kritični do obeh kandidatur.

Pri Šabedru je Levico zmotilo njegovo zagovorništvo menedžerske revolucije v javnem zdravstvu. Za Zajca pa so v SDS ocenili, da preslabo pozna področje, ki ga bo vodil.

Ob razpravi o Šabedrovi kandidaturi bistveno več o zdravstvu

Državna sekretarja na okoljskem ministrstvu bosta Aleš Prijon in Marko Maver.

Ljudmila Novak (NSi) je čestitala vladi, da je sploh našla dva kandidata, ki želita prevzeti tako odgovorni ministrstvi. Po njenih besedah gre za resorja, kjer se "prepleta veliko interesov, kjer je v ozadju tudi veliko denarja in zato je biti minister za zdravje lahko tudi nevarno". Dejala je, da od Šabedra pričakuje, "da bo takoj vstopil v akcijo in se pogovoril z družinskimi zdravniki, kot je tudi obljubil".

Šabeder bo za državnega sekretarja predlagal Tomaža Pliberška.

Za Bojano Muršič (SD) je ključno, da bo novi minister razmejil med javnim in zasebnim zdravstvom, predvsem iz razloga, da se javni in zasebni sistem ne bosta še naprej prepletala. "Prevetriti bo potrebno tudi košarico pravic, ampak na način, da ohranimo in zagotovimo, da bodo vse zdravstvene storitve v celoti plačane iz zdravstvenega zavarovanja," je poudarila.

Simon Zajc in Aleš Šabeder
Simon Zajc in Aleš Šabeder FOTO: 24ur.com

Jani Möderndorfer (SMC) je opozoril, da javni zdravstveni sistem nikoli ne bo zaživel brez podpore zasebnika: "To ne bo šlo, preprosto, ta sistem ne bo zdržal." Po njegovih besedah je koncesionar del javne zdravstvene mreže. "In tisti trenutek, ko je del javne zdravstvene mreže, bi morala veljati enaka pravila. Pa ne veljajo, je reklo ustavno sodišče," je dodal.

Dejan Kaloh (SDS) je opozoril na korupcijo v javnem zdravstvu. Po njegovih besedah gre za nevarno stanje, ko je "pozornost vsega aparata fokusirana na denar, ne pa na bolnika". Dejal je, da je od Šabedra na odboru DZ pričakoval napoved konkretnih ukrepov na tem področju, a jih ni dočakal. Kritičen je bil tudi do zdajšnje politike, ki zdravstveni negi nalaga profesionalen odnos do bolnikov, pri tem pa pozablja na standarde.

V pol leta vlade Marjana Šarca so se zamenjali štirje ministri od 16. Prvi je odšel kohezijski minister Marko Bandelli, sledil je Dejan Prešiček, z današnjo potrditvijo v DZ pa sta svoja naslednika dobila še Jure Leben in Samo Fakin.

Ključni problem slovenskega zdravstva je po oceni Franca Trčka (Levica) v odnosih: "Zdravstvo je v osnovi odnos med ljudmi, potem pride vse drugo, infrastruktura, oprema, protokol in tako naprej." Kritičen je bil do politik, ki obljubljajo več zdravstva za manj denarja: "Politike, ki bodo populistično ubesedovale, da bomo z manj penez imeli boljše zdravstvo, so zlagane."

Preko 200 milijonov evrov več denarja se je lani nateklo v zdravstveno blagajno, ni pa bilo zagotovljeno gospodarno upravljanje s tem denarjem, je ocenil Zvonko Černač (SDS). Po njegovih besedah je prav v tem ključni problem, "kajti čakalnih vrst ne bo uredil denar, pač pa boljša organiziranost, kompetentni vodstveni kadri, konkurenca med izvajalci zdravstvenih storitev, ki jo je premalo".

Zajcu namenjen manjši del razprave

Kandidatu za ministra za okolje in prostor Zajcu je bil namenjen manjši del razprave, čeprav so poslanci priznavali, da se tudi on loteva zahtevnega področja. "Ministrstvo za okolje in prostor je prav tako izredno zahtevno področje, kjer prav tako nenehno slišimo o grožnjah in pritiskih lobijev," je poudarila poslanka NSi Novakova.

Izbira Šabedra je po mnenju "pretehtana in tehtna", v Zajcu pa vidi jamstvo za nadaljevanje in dokončanje že začetega dela.
Izbira Šabedra je po mnenju "pretehtana in tehtna", v Zajcu pa vidi jamstvo za nadaljevanje in dokončanje že začetega dela. FOTO: Miro Majcen

Večinoma so poslanci izpostavili delovanje Zajca v ekipi dosedanjega ministra Jureta Lebna, ki je, kot je poudaril Soniboj Knežak (SD), veljal za operativca in je težave reševal ne le iz pisarne, ampak tudi na terenu: "Dejstvo, da je bil tudi Simon Zajc del ekipe prejšnjega ministra, me navdaja z upanjem, da ne bo potreboval uvajalnega časa."

"Upam, da je sistem odznotraj spoznal do te mere, da bo uspel nasloviti probleme, predvsem pa, da ne bo podlegel raznoraznim pritiskom, ki smo jim bili v preteklosti ves čas priča," se je strinjala Janja Sluga (SMC). Izpostavila je še obljube Zajca h krepitvi dialoga z ljudmi, nevladnimi organizacijami, s civilnimi iniciativami in z lokalnimi skupnostmi.

Aleksander Reberšek (NSi) je pohvalil usmeritev v ogljično nevtralno družbo, kar pa odpira vprašanje, kdaj bo država ugasnila šesti blok Termoelektrarne Šoštanj (Teš 6). "Bomo to storili še pred koncem ekonomske dobe obratovanja in koliko bo to dodatno stalo davkoplačevalce? Ali drugačno vprašanje: Bomo prej zaprli Teš 6 ali odgovorne za ta največji finančni fiasko v državi," je vprašal.

Da je Zajc podal le malo konkretnih zavez, razen v delu, ko gre za nadaljevanje Lebnovega dela, je ocenil poslanec SDS Černač. Zajcu je med drugim očital, da bo njegova prva naloga prenova gradbene zakonodaje, medtem ko je Zajc kot poslanec SMC sedel v DZ lani, ko se je ta zakonodaja sprejemala.

Matej T. Vatovec (Levica) je Zajcu očital, da podnebne spremembe sicer res priznava kot problem, a se pri opredelitvi ciljev in konkretnih ukrepov "izmika in jih pušča nedorečene". Kritičen je bil tudi do dejstva, da se Zajc "ne bo vmešaval v prizadevanja britanske korporacije, da na Petišovskem polju s frackingom začne pridobivati zemeljski plin".

Zajc in Šabeder sta se v ponedeljek in torek predstavila tudi pred matičnima odboroma DZ - Zajc pred odborom za infrastrukturo, okolje in prostor, Šabeder pa pred odborom za zdravstvo - oba pa sta njuni predstavitvi ocenila kot ustrezni.

Šarec poslancem predstavil svojo izbiro kandidatov za ministra

Premier Marjan Šarec izbiro Šabedra označil kot "pretehtano in tehtno", v Zajcu pa vidi jamstvo za nadaljevanje in dokončanje že začetega dela, za reševanje težav, ki bodo še vzniknile, ter za zagon začrtanih projektov.

Aleš Šabeder
Aleš Šabeder FOTO: Aljoša Kravanja

Premier se je pred poslanci najprej posvetil kandidatu za ministra za zdravje. "Če sodimo po vsakokratnih odzivih, ni niti ustreznega profila in niti ustreznega imena, vsaj ne za ministra za zdravje. Osebe, ki je vse v enem, preprosto ni. Nihče nima vsega in nihče ne ve vsega," je odgovoril na kritike. "Vsakogar se vnaprej ožigosa z dvomi, s kritikami, z nejevero. Tudi Aleša Šabedra so," je poudaril.

Takšna posploševanja Šarec zavrača. "Nisem iskal in tudi nisem hotel nekoga, ki bi sebe videl ali dojemal kot odrešenika. Verjemite mi, nikakor ni šlo za nepremišljenost ali hitenje. Prav nasprotno. Moj predlog, naj vodenje ministrstva za zdravje prevzame Aleš Šabeder, je pretehtana odločitev in prepričan sem, da tudi tehtna," je zagotovil.

Spomnil je na Šabedrovo vodenje UKC Ljubljana. "Šabeder je videl drobovje čakalnih vrst in vzroke zanje. Zaveda se sistemskih hib in zakonskih pomanjkljivosti oziroma slabosti. Kot ekonomist pozna finance, kot menedžer delovanje, razume poslovanje, izvajal je sanacijo. Slišal je zaposlene. Izkusil je sindikate različnih poklicev. Najmanj zaradi vsega naštetega ima moje zaupanje," je poudaril premier.

Diagnozo torej pozna, zdravljenje pa začenja z današnjim imenovanjem. Šarec je ob tem poudaril, da mu "ne bo lahko".

Simon Zajc
Simon Zajc FOTO: Ministrstvo za okolje in prostor

Glede ministra za okolje in prostor pa je Šarec ponovil stališče, da je delo na resorju v minulega pol leta, ko je ministrstvo vodil Jure Leben, "vzorčen primer dobrega dela". Zasluge za to ni pripisal zgolj nekdanjemu ministru, pač pa celotni ekipi, še zlasti njenemu ožjemu delu. "In zato sem toliko bolj vesel predloga SMC, da je za naslednika Jureta Lebna predlagala njegovega državnega sekretarja, pristojnega za okolje, Simona Zajca," je poudaril.

Po letih nojevske drže, stihije, celo zanikanja so premiki na okoljskem ministrstvu vidni, je prepričan Šarec. "V Simonu Zajcu vidim nekakšno jamstvo, in sicer jamstvo za nadaljevanje in seveda dokončanje že začetega dela, za reševanje težav, ki bodo še vzniknile, ter za zagon začrtanih projektov," je izpostavil.

Med glavnimi nalogami, ki čakajo novega ministra, je izpostavil ravnanje z odpadki, urejanje onesnaženih oziroma degradiranih območij, pripravo podnebne strategije, osvežitev gradbene zakonodaje ter ureditev stanovanjske problematike.

"Način dela in njegovo hitrost, poleg seveda vsebine, Simon Zajc že pozna. Vse to je pomagal kreirati. Verjamem, da bo znal tudi v prihodnje, in verjamem, da zna tudi motivirati. Zato se ne bojim, da bi delo na ministrstvu za okolje in prostor šepalo, niti, da bi pešalo," je poudaril.

Šabeder je na funkciji ministra za zdravje zamenjal Sama Fakina, ki je 8. marca Šarca obvestil, da odstopa zaradi zdravstvenega stanja, skupaj z njim pa je mandat prenehal tudi državni sekretarki Pii Vračko. Zdravstveni resor je v vmesnem času vodil premier.

Zajc pa je na ministrski funkciji zamenjal Lebna, ki je 26. februarja ponudil odstop, potem ko se je znašel pod plazom očitkov v zvezi z naročilom makete za drugi tir železniške proge Divača-Koper. Vlada Mira Cerarja je maketo marca lani postavila v Kopru, Leben pa je bil vodja tega projekta.

Leben je vse očitke zanikal, a sta s premierjem ugotovila, da bi v takšnih pregretih razmerah težko opravljal delo naprej. Do današnjega imenovanja Zajca je Leben opravljal tekoče posle.

DZ odločal tudi o predlogu spremembe družinskega zakonika in novele zakona o izvajanju rejniške dejavnosti

Predloga spremembe družinskega zakonika in novele zakona o izvajanju rejniške dejavnosti, ki ju je obravnaval DZ, povečini vsebujeta postopkovne in terminološke spremembe, ki sledijo rešitvam iz novega družinskega zakonika. Večina določb omenjenega zakonika se bo namreč začela uporabljati aprila, zato je ministrstvo za delo za potrebe njegovega izvajanja pripravilo nekatere strokovne in terminološke spremembe. Novela zakona o izvajanju rejniške dejavnosti pa spreminja zgolj način določitve prispevka staršev v okviru preživljanja k stroškom oskrbe v primeru namestitve otroka v rejniško družino ali v zavod.

 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (133)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

borigi
28. 03. 2019 11.03
šest mesecev minister, vedno lahko rečeš, da še nisi popolnoma seznanjen z dejstvi... potem odstopiš in še šest mesecev prejemaš nadomestilo. = idealno plačano eno leto popolnega brezdelja ;-)
hotchilipoper
28. 03. 2019 07.58
-1
Samo stolčke si menjavajo,problemi so pa čedalji večji.
izdelanc
27. 03. 2019 21.02
+4
Klovni v cirkusu. Sou mast gou on:) Kradt je treba dalje, napolno. Usecno
Viejo cabron
27. 03. 2019 20.05
-1
Šabeder je del problema in taki bi naj reševal probleme v zdravstvu?' Hja kot lisica v kurniku.
leond1
27. 03. 2019 20.01
+4
šelebajzer in zeko postala m.
KVAJSTABO
27. 03. 2019 19.43
+0
A je po 19 uri prepovedano komentirati???
misterbin
27. 03. 2019 19.36
+0
Pred jesenjo več ne bosta ministra 100 % ne
KVAJSTABO
27. 03. 2019 19.32
+0
Ja, dva dni me ni pa že neki novi obrazi... Če bi se šlo za življenje, da moraš našteti ministre... me že ni...
sodelujem
27. 03. 2019 19.16
+3
Takle,bi mogu zdravstvo zrihtat za tren. Saj vse pozna, nagnat delat,vse ve...zapre pipce -----pa izbiramo novega.!
ArkaMast
27. 03. 2019 19.03
+1
piu
27. 03. 2019 19.01
+6
občutek imam, da so danes lewaki bolj butasti kot ponavadi......
korintos23
27. 03. 2019 19.04
+1
Tebi je tudi navigacija crknila kot Hrvatom na policijskem čolnu?
ina5785
27. 03. 2019 19.47
-3
piu - Ni bolj butastih od desnih. Saj vse ankete vsa leta potrjujejo, da so najnižje izobraženi desni volilci. Kot v času KP ste danes vi zaljubljeni v vašega vodjo. . . . . . . sledite kot ovce, kar si levi NE bi privoščili, ker znajo misliti s svojo glavo
CyberWorm00000
27. 03. 2019 19.53
+3
800 000 folka k ne hodmo na wolitwe pa nit w šolo ne hodmo hahaha korintos enkrat izjawu da smo to sami socjalci drogeraši pa lopowi hahaha
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.42
+23
edina pametna poteza teslo šarca je to da ni šu ke w bruselj gowort neke kao wizije : ))) bi sloweniji še wečjo sramoto naredu k so jo že pred njim recmo alenka bratušek itd : )))
korintos23
27. 03. 2019 19.06
-5
Ti si plačal za besedo teslo? Celi dan jo uporabljaš pa še nisi zradiran.
CyberWorm00000
27. 03. 2019 19.07
+2
kok naj rečem teslu da je genij al kok ? : )))
korintos23
27. 03. 2019 19.11
-2
Če si nažgan imaš opravičilo, če si pa trezen si pa *or.
CyberWorm00000
27. 03. 2019 19.13
+0
še kohezijskemu ministru puriću to powej : )) on je weč al manj skos nažgan še na šihtu če se tistmu lohka reče šiht : )))
CyberWorm00000
27. 03. 2019 19.14
+3
njemu se že na faci widi da ma išjas k juncker hahah
korintos23
27. 03. 2019 18.39
-11
Zakaj samo lenuhi tolčejo po vladi in državi?
Polis123
27. 03. 2019 18.42
+3
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.45
+6
kolk let delawne dobe ma minister za kulturo? : )))
Kollerik
27. 03. 2019 18.53
-4
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.56
+1
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.59
-3
pustmo detalje da že 10 let skor delam na črno hahaha
korintos23
27. 03. 2019 19.06
+1
Mauzahecmauzares
27. 03. 2019 19.07
+2
CyberWorm00000
27. 03. 2019 19.08
-3
KVAJSTABO
27. 03. 2019 19.34
+2
bracobaldo
27. 03. 2019 18.30
+6
Ta za zdravstvo ne zgleda prav zdrav...
žnidi
28. 03. 2019 07.43
+1
ooResnicA
27. 03. 2019 18.21
+1
....spet dva instantara čuj .....ccccccc
korintos23
27. 03. 2019 18.36
+3
142
27. 03. 2019 18.20
+1
Nona, vidim da lahko kandidiraš tudi ti, čeprav nimaš osnovne šole.
korintos23
27. 03. 2019 18.37
+0
InterReflectlons
27. 03. 2019 18.19
+5
Dejstvo je, da nobena drzava na svetu ni nikoli imela ne kapitalizma in ne socializma. Kapitalizem pomeni zasebna lastnina proizvodnih sredstev, socializem pa javna lastnina proizvodnih sredstev. Korporatizem pa pomeni, da so proizvodna sredstva skoncentrirana v rokah pescice. In ker 90% populacije nikoli ni imelo v lasti proizvodnih sredstve, to pomeni, da smo vedno ziveli v korporatozmu, nikoli v kapitalizmu ali socializmu. Edino, kar se je spremenilo, je, da smo iz avtoritarnega korporatizma prisli v liberalni korporatizem. v avtoritarnem korporatiozmu, npr. fevdalizmu, je imel kmet sklenjen fevdalni odnos, ki ga je obvezoval tlake in dajanja desetine pridelka. Danes v liberalnem korporatizmu pa imamo namesto fevdalnega odnosa pogodbo o zaposlitvi, ki te namesto tlake obvezuje dela, namesto desetine pridelka pa drzavi das dohodnino. Ce v fevdalizmu nisi bil priden, si bil bican, v skrajnem primeru pa celo likvidiran. Ce danes nisi priden, si kaznovan z nizjo placo, v skrajnem primeru pa celo odpuscen ali celo kaznovan s tozbo, ce si naredil skodo podjetju. Torej, edina razlika med avtoritarnim in liberalnim korporatizmom je razlika je tem, da je liberalni bolj human od avtoritarnega in da je vecji tehnoloski razvoj. Sedaj delo z rokami zamenjal stroj, prej se je vse delalo z rokami. Osnovni namen je torej isti, se vedno je to korporatizem in ne kapitalizem ali socializem. Oba sistema sta utopicna, vsaj zaenkrat. Zato delitev na leve in desne ne bo resilo tezav v druzbi, dokler se ne odpravi osnova.
Kollerik
27. 03. 2019 18.54
+2
Pozabil si še na t.i. "državni kapitalizem", oziroma po domače Kitajski komunizem.
InterReflectlons
27. 03. 2019 19.02
+0
Ja, saj to je bistvena razlika med sistemi. ZDA ima zasebni korporatizem, Kitajska pa javni korporatizem. V obeh primerih je gospodarstvo v rokah peščice. Je pa javni korporatizem hujši od zasebnega. V zasebnem korporarizmu imaš več delodajalcev, v javnem samo enega, državo. In ker je država slab delodajlec, se je zasebni korporatizem izkazal za boljšega.
ArkaMast
27. 03. 2019 19.06
-1
Kollerik
27. 03. 2019 19.42
+4
Rusija ima oligarhizem, Kitajska partijski, državni koroprativizem, ameri pa zasebni korporativizem. Milijarde v rokah peščice ljudi. Vse skupaj pa je smrt za mala in srednje velika podjetja.
giiinem
27. 03. 2019 18.19
+0
tudi jaz znam krasti A postanem zupan?
korintos23
27. 03. 2019 18.37
+1
smajser1
27. 03. 2019 18.14
-3
.. zaj pa na delo.. v trrh mesecih pricakujem vsaj za polovico manjse cakalne vrste... dolocene poteze in odpuscanja nekaterih skorumpiranih zdravstvenih usluzbencev(med. sestre se verjetno nimajo cesa bat)... DELAT IN SE S NKRAT DELAT IN NAJ SE TO NEKJE VIDI... ne nam cez tri mesece oz pol leta spet megle prodajat... kako se trudite, da ste potegnili prave poteze, a da je potreben cas.. ker to je ze zlajnano
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.19
+4
in potem swizec oz. teslo šarc zawije čokolado w folijo haha : ))))
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.10
+6
teslo šarc in šalabajzerjski ministri : )))
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.11
+10
škoda k murkota niso dal za ministra za kulturo : ))) bi se wsaj smejali : )))
CyberWorm00000
27. 03. 2019 18.39
+1
4 razrede osnowne šole mam pa 10 poprawceu : )))
KVAJSTABO
27. 03. 2019 19.37
-2
Bi biu taprau. Lohk bi mu ksen razred manj. :-)
žnidi
28. 03. 2019 07.45
-1
Da neboš zamudil roka za popravce ampak sam tri lahk nardiš v tem letu