Slovenija

Janković nad zakon o pogrebni dejavnosti: Če bo treba, se bo Ljubljana dvignila sama

Ljubljana, 27. 09. 2016 13.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Gre za nagajanje poslancev, o nedavno sprejetem zakonu o pogrebni in pokopališki dejavnosti, meni župan Janković. Pravi, da je škodljiv za Ljubljano, saj da zdaj vlagajo v infrastrukturo, medtem ko bi zasebniki kupovali jahte. Napoveduje ustavno presojo. Če k temu ne bodo pristopila vsa občinska združenja, se bo Ljubljana dvignila sama, pravi.

Ljubljanske žale ob prvem novembru - 2
Ljubljanske žale ob prvem novembru - 2 FOTO: Damjan Žibert

Zakon o pogrebni in pokopališki dejavnosti, ki ga je prejšnji teden sprejel DZ, je po mnenju ljubljanskega župana Zorana Jankovića škodljiv za Ljubljano. Označil ga je za trmarjenje in nagajanje poslancev ter napovedal njegovo ustavno presojo. Prepričan je, da bodo k temu pristopile vsa občinska združenja, če ne, pa se bo Ljubljana dvignila sama.

Nedavno sprejet zakon je slab tudi po besedah direktorja Javnega podjetja Žale Roberta Martinčiča. Kot je pojasnil na današnji novinarski konferenci, namreč interes zasebnega kapitala postavlja pred javni interes.

"Ne čudi, da mu nasprotujejo tako rekoč vsi deležniki," je izpostavil direktor in pri tem naštel Skupnost občin Slovenije, Združenje občin Slovenije, Združenje mestnih občin Slovenije, Zbornico komunalnega gospodarstva pri Gospodarski zbornici Slovenije, Združenje upokojencev Slovenije, Zvezo potrošnikov Slovenije in nenazadnje zakonodajno-pravno služba DZ. "Edina, ki podpira zakon, je Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, ker njihovi člani pričakujejo dobičke," je dejal.

Zoran Janković
Zoran Janković FOTO: Miro Majcen

Martinčič je še izpostavil, da je DZ zakon sprejel z izgovoroma, da bodo spremembe povečale kvaliteto in znižale ceno storitvam. Kot je poudaril, to preprosto ne drži, saj je kakovost združena v javnih podjetjih, cene pa imajo Žale tudi do sedemkrat nižje cene kot nekatera zasebna podjetja v Mariboru.

Še bolj pomembno je po besedah direktorja Žal to, kaj se na koncu leta zgodi z morebitnim dobičkom. "Mi ga vlagamo v infrastrukturo pokopališča, zasebna podjetja pa ga vlagajo v lasten žep, kar je sicer njihova pravica, ampak to pomni, da mi obnavljamo pokopališča, oni pa si bodo kupili jahto," je ponazoril.

Prepričan je, da bodo skupnosti občin vložile ustavno presojo zakona, kar je potrdil tudi Janković. "Mi bomo šli kot mestna občina v ustavno presojo ne glede na odločitev drugih," je dejal. Po besedah Jankovića bodo poskušali doseči začasno ustavitev zakona, sicer pa razmišljajo o tem, da bi v Ljubljani sprejeli odlok, ki bo določal pogoje, ki jih bo moralo izpolniti vsako podjetje, ki bo želelo stopiti na njihova pokopališča.

"To je ena od zgodb, kjer sta si vlada in DZ privoščila eno nerazumno dejanje," je še ocenil župan.

Podprtje zakona bo imelo po besedah Jankovića tudi posledice za tiste, ki so izvoljeni v Ljubljani in glasujejo na škodo Ljubljančanov. Kot je izpostavil Janković, je zakon podprl svetnik SMC Dragan Marić, "ki mirno glasuje na škodo Ljubljančanov". Drugi primer od 11 izvoljenih v Ljubljani pa je nekdanji ljubljanski podžupan Jani Möderndorfer, ki bi po Jankovićevih besedah moral vedeti bolje, med drugim je sam pred leti govoril o Žalah, javnem podjetju, ki je vsem v ponos.

Martinčič je medtem še ocenil, da nov zakon Ljubljano vrača 100 let v preteklost, ko so bila v prestolnici samo zasebna pogrebna podjetja, ki so skrbela za lasten žep. Prav zato so v Ljubljani sklenili zaščititi javni interes in leta 1914 sprejeli sklep, da ustanovi pogrebni zavod Žale, je poudaril.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (96)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tempus Fugit
28. 09. 2016 08.49
+1
Vsi, ki vpijete da so proti novem zakonu komunisti, socialisti... in da gre za zatiranje podjetništva, bi si lahko kdaj prebrali kakšno knjigo (ne samo navodil za menjavo žarnic v avtu (in glavi)). Javna pogrebna služba je bila v Ljubljani uvedena leta 1914. Seveda se bodo zopet našli pametnjakoviči, ki bodo trdili, da je to bila komunistična zarota....
Rde?iParaziti
28. 09. 2016 11.05
-1
Nič narobe. Pa vseeno zato nima pravice do monopola.
Tempus Fugit
28. 09. 2016 14.04
Saj nima monopola. Vsak zasebnik lahko kupi zemljišče, pridobi koncesijo za pokopališče in se gre biznis. Enako lahko naredijo tudi z bolnicami, vodovodom...Naj postavijo infrastrukturo pa naj se gredo kar jim paše po cenah kot jim pašejo...
Dark Cesar
27. 09. 2016 20.40
+3
Naprimer pokoplješ invalida brez nog,žale ti pošljejo račun za storitev,krsto,obleko in čevlje.....
johanca123
27. 09. 2016 18.51
+1
Itak je ta pogrebni zavod žale ostanek komunizma, ki za svojo storitev preveč zaračuna!
SDS_je_poden
28. 09. 2016 11.31
+2
Bi si upal trditi, da je tvoj možgan ostanek komunizma...
ivan.z Doba
28. 09. 2016 21.19
Đouzi, tebe tut razpadajoči komunist ne bi hotel.
BOB-FL
27. 09. 2016 18.49
+4
Zoki govori samo kako javna podjetja vlagajo dobičke v infrastrukturo pokopališč. Naj raje pove koliko tega "infrastrukturnega" denarja je preusmeril v rokometni klub, katerega je predsednik. Drugo največje javno podjetje pa prenakazuje svoje dobičke na Kajmanske otoke. To je po tvojem, Zoki, poštena poraba dobičkov javnih služb?
ivan.z Doba
27. 09. 2016 22.50
+1
Čudno, da ga brezigar še ni dal zapreti.
wolfterier
28. 09. 2016 09.46
+2
ivan.z Doba
28. 09. 2016 21.20
METKA102
27. 09. 2016 18.36
+3
Ali bo sedaj tako kot v filmu "Maratonci tečejo zadnji (častni) krog"?
johanca123
27. 09. 2016 18.21
+5
Nauk tega Zokijevega prizadevanja: še mrtev moraš prinesti profit da bodo poplačane stožice!
jezek007
27. 09. 2016 18.24
+0
vse povsod je pa treba stožice tlačit.. še članka ne prebereš.
ivan.z Doba
27. 09. 2016 22.51
+2
Đouzi išče "čep" za svojo luknjo! Pa si ga nihče noče umazati.
Vostro
27. 09. 2016 16.37
+13
Edino prav da je končno prišlo do tega!!! Ma ne more eno podjetje mislit da je bog in batina u selu!!! Zakaj pa nebi prišli drugi ponudniki z nižjimi cenami na trg? Konc koncev bi pa lahko pogrebne storitve itak lahko bile zastonj in se bi financiralo iz proračuna!!! Če gre denar za ene kur...čeve barabe k tožjo državo za denar da so imeli premalo prostora v zaporu, potem lahko tudi pokojnik doživi dostojen brezplačen pokop, ker je itak celo življenje dajal državi!!!
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.42
+7
nevica
27. 09. 2016 18.18
+3
jezek007
27. 09. 2016 18.23
+2
pa misliš da bo ceneje? V Ljubljani bo glede na splošno višjo standard sigurno dvignili ceno in nastradali bodo najšibkejši. Se pa strinjam, vsaj najbolj osnovna pogrebna storitev bi morala biti brezplačna, kakršnekoli nadstandarde bi se pa doplačevalo. Že tako je smrt hud udarec, potem pa pridejo še visoki stroški, ki se jim nikakor ne moreš izogniti
AlternativeFacts
27. 09. 2016 16.31
-3
Potem ni problema, da privatiziramo še vodo. 100% bo cenejša, če bo v privat rokah a ne....A tsito pa ne bi, le zakaj?
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.39
+2
Se mi zdi, da ta primerjava ni najbolj posrečena. Čeprav ti vodo že prodajajo. Različni ponudniki, po različnih cenah. Verjetno se ne odločiš za najdražjo?! Še vedno je tista iz pipe najboljša. In tudi ta ni zastonj.
AlternativeFacts
27. 09. 2016 16.45
-3
A bejž, a to pa ni posrečena primerjava. Zakaj že?
AlternativeFacts
27. 09. 2016 17.28
-4
Ker je voda iz pipe tržena preko javnega podjetja in je zato lahko najcenejša?...Da ti malo pomagam, ker vidim da niti ne razumeš kaj nas čaka ob privatizaciji javnih storitev.....
ivan.z Doba
27. 09. 2016 22.53
+1
Še dobro, da si mi razložil! Gotovo kaj posebnega ješ...
Skalinada
27. 09. 2016 16.30
+2
Tudi smrt ima svojo ceno.
contadino
27. 09. 2016 16.27
+0
Tudi ideja o privatnih pogrebnikih je prišla iz opevanega zahoda . Naumnost na kvadrat . Pustite Jankoviču , da reši ta problem . Karkoli si gdo misli o njemu , je po mojem mnenju daleč najsposobnejši župan v Sloveniji , in tudi premier bi bil boljši kot ta ki ga imamo .
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.28
+0
LOPOVIGOTOVISTE
27. 09. 2016 16.53
+5
DALEČ NAJBOLJ SPOSOBEN, KATERI JE ZVRTAL MILIJONSKO LUKNJO V STOŽICAH ..... HAHAHA ČE JE ZA VAS SPOSOBNOST VODIT ENO TRGOVINO V ČASU MONOPOLA IN SPZZDDT KO JE PRIŠLA KONKURENCA hofer lidl... TUDI PRAV..
contadino
27. 09. 2016 18.07
-4
Niti enega kaznivega dejanja mu ni še nihče dokazal . Res pa je veliko takih, kot si ti , ki ga domišlija neprestano preganja . Opusti gledanje ameriških filmov , topu čajček pa bo šlo na bolje . Trenutno se motiš .
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.26
+4
Vzdrževanje pokopališč se plačuje iz najemnine. Pogrebi so samo smetana na torti. Letna pristojbina na Žalah znaša 28€ + ddv. Če pomnožimo s številom grobov, jim ostane po opravljenih storitvah lep kupček denarja. Tu je še kremiranje, ki tudi ni poceni. Potem pa še obred in vse kar sodi zraven, od rož do kravate pogrebca. Ja, za dober posel gre, ki ga javna podjetja ne bodo kar tako izpustila. Na drugi strani pa imamo zasebna podjetja, ki želijo svoj del pogače, ki ga bodo verjetno dobila. Kvaliteta le teh pa je vprašljiva. Verjetno pa tudi cenovno niso dosti bolj ugodni. Naj trg naredi svoje!
AlternativeFacts
27. 09. 2016 16.30
+0
Trg nikdar ne naredi svoje in nikdar ne bo. če hočemo imeti ZDA sistem, kjer "trg opravlja svoje", potem se pripravimo, da bomo svojce nosili domov v škatlah za kofe ali predelovali v kakšne izdelke. Američani jih recimo v naboje...... Ni variante, da bo v privat rokah pogreb cenejši. Razen če mi hoče kdo naložit' da privatnik gleda ne tuj žep ne pa na lasten.....
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.34
+1
Izbral boš tistega, ki ti bo bolj odgovarjal. Pa naj bo to po ceni ali kakovostni uslugi. Domov jih ne boš nosil, ker je pokop umrlih zakonsko urejen. Imel boš možnost izbire! Sedaj je nimaš, ker imajo nekateri monopolen položaj.
AlternativeFacts
27. 09. 2016 16.52
-2
In kdo misliš da bo cenejši če je smrt sestavni del življenja? Zgoraj si nekaj pisal o vodi, ki da ni primerljiva s pogrebom, samo nažalost je zelo primerljiva....
ivan.z Doba
27. 09. 2016 22.55
+0
Ne vem, kdo bo cenejši, nekdo zagotovo bo. Kot tudi ne vem, zakaj je uvožen krompir cenejši od domačega. Konec koncev je umrlemu vseeno.
SeEn
27. 09. 2016 16.19
+5
Prijateljica je rodila mrtvorojenega otroka. Po dolgih pregovarjanjih si je končno izborila možnost, da ga pokoplje. Pogrebnik iz njene vasi z drugega konca je urejal vse potrebno, a ni mogel otroka prevzeti v porodnišnici, ampak na Žalah. Lokalni pogrebnik je opravil 100+ km prevzel otroka in ga dostojno pokopal v družinski grob za enak znesek, kot so Žale zaračunale za prevoz iz porodnišnice do Žal. Učinkovito upravljanje ali tipični monopol?
LevicaKradeMarNe
27. 09. 2016 16.15
+7
Janković pač želi služiti tudi na mrtvih.
AlternativeFacts
27. 09. 2016 16.18
-6
A ne, privat pogrebniki pa delajo zastonj? Ti ti Jankkovič.....
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.27
+7
Na mrtvih "služijo" nekateri politiki že 25 let. En še posebej!
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.30
-2
Desni kradejo tudi z levo?! So se nakradli Vsaj nekateri. In to na naš račun.
piu
27. 09. 2016 16.12
+5
Če se pri sprostitvi trga ugotovi, da je komunala - zoki zlorabil pri določanju cene pog. storitev, bo vrlil keš za nazaj?
komunjara 1
27. 09. 2016 16.31
+2
scipio
27. 09. 2016 16.12
+4
Če ljudje ne bi mrli, bi svet podrli. Prav je, da ta zadnji človekov servis ostane javen. To je tako spojeno z življenjem kot sta vodovod ali matični urad. Trga nasploh za katerekoli storitve v Sloveniji itak ni. So le cehi in interesne združbe.
LOPOVIGOTOVISTE
27. 09. 2016 16.11
+11
ENA LUKNA ZA ŽARAO, VEČ STANE KOT PA CELOTEN IZKOP ZA KLETNE PROSTORE HIŠE VKLUČNO Z ODVOZOM ZEMLJE .. TAKO DA NORMALNEMU ČLOVEKU SE STROŠEK POKOPA ZDI NENORMLANO DRAG... JANKOVIČ SEPA NAJ VPRAŠA KAM SPADA ..
Skunk Works
27. 09. 2016 16.09
+1
saj pravno državo so že pokopali desetletja nazaj, poštenje tudi, zadnja garnitura pa še etiko in moralo, da o gospodu "de" ne govorimo....,
ivan.z Doba
27. 09. 2016 16.14
+1
Skunk Works
27. 09. 2016 16.07
+2
Vse za monopole ane? Sicer pa ne vem v čem je problem, da ne bi bilo privat podjetij, občina pa naj iz davkov urejuje pokopališča.....Potem pa naj se ljudje odločijo, kje bodo naročevali storitve. Slabi bodo tako propadli in prišli na slab glas, knkurenca je vedno dobra za potrošnika. Pa še nekaj v tem primeru bo prosti trg toliko uravnal cene, da jahte ne bo nihče kupoval sicer bo propadel.....Jahte v tej mali sloveniji kopujejo samo z državo in državnimi monopoli okužena podjetja in podjetniki in praktično nihče drug (redke redke izjeme podjetniki izvozniki morda).....Tudi na morje podjetniki in kmetje na prostem trgu skoraj ne hodijo, ker nimajo časa in tudi ne ne vem koliko denarja.....Korupcija pa se razraste takoj tam kjer je zraven državno ali občinsko.. ZAto pa tak halo proti prostotržnem gospodarstvu...paraziti tam odpadajo na veliko...toliko...
LOPOVIGOTOVISTE
27. 09. 2016 16.02
+16
KO BO OBČINA IZ SVOJEGA ŽEPA PLAČEVALA STROŠKE POKOPOV, TAKRAT BO LAHKO DOLOČALA IZVAJALCA ... DOKLER PA SVOJCI IZ SVOJEGA LASTNEGA ŽEPA PLAČUJEJO PA MISLIM DA IMAJO VSO PRAVICO DA SAMI IZBEREJO POGREBNO SLUŽBO ... TAKO DA GOSPOD JNKOVIČ, KAR IZVOLI NA USTAVNO SODIŠČE IN TAM DIKTIRAJ KOMU MOREJO TVOJI OBČANI PLAČATI ..
ROMELS
27. 09. 2016 15.58
+10
Janković bi rad sam pokopaval.
macek_garfield
27. 09. 2016 16.37
+2
itak dokler je monopol se ve v kateri zep gre kak procent od vsakega pokopa pa to