Slovenija

Je možno, da bi tudi v Sloveniji imeli univerzalni temeljni dohodek?

Ljubljana, 18. 08. 2016 06.30 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
24UR ZVEČER
Komentarji
332

Nekatere države so že uvedle univerzalni dohodek, do katerega so upravičeni vsi. Je ta možen tudi pri nas? Nasprotniki opozarjajo, da gre za utopijo in celo nevarno reševanje socialnih razmer. A res je tudi, da je kljub lanskoletnemu zmanjšanju revščine še vedno vsak sedmi Slovenec na dnu.

Več videovsebin
  • Iz 24UR ZVEČER: Dodatni evri
    02:38
    Iz 24UR ZVEČER: Dodatni evri
  • Iz 24UR ZVEČER: Sanje ali vendarle možnost?
    08:22
    Iz 24UR ZVEČER: Sanje ali vendarle možnost?

 

 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (332)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Seba Jan
19. 08. 2016 18.45
+3
ZLATA PRAVILA UTD 1. To NI DODATEN denar. Dajte si to zapomnit. Od kod bi ga vzeli? Iz zraka? To je PRERAZPOREDITEV denarja. 2. UTD nima nič z socialno varnostjo. To ni "denar za reveže", ampak PODLAGA, na kateri lahko ljudje GRADIJO PRIHODNOST (oz. če izgubijo prihodek, še vedno preživijo). To je TEMELJ VSAKEGA ČLOVEKA. Zdaj je temelj NIČ EUROV, potem bi bil npr. 300€. Socialna varnost je bila mogoča v "socialističnih" časih, ko so imeli vsi delo. Zdaj je dela vedno manj (robotizacija, kompjuterizacija, umetna inteligenca...) in ga bo še manj. Civilizacijsko smo napredovali tako daleč, da nam ni treba delati. Delajo roboti. Mi se lahko posvečamo prostemu času in delu "ki nas veseli". 3. Argument DEMOTIVIRANOSTI ZA DELO: G. ekonomist v prispevku govori, da bi 1200 eur za 4 člansko družino pomenilo, da bi bili demotivirani za delo. Resnica je v bistvu obratna. Ljudje so zdaj demotivirani in namesto, da bi si poiskali delo, se mu raje izognejo, ker potem izgubijo vse socialne pomoči. Ena družina nabere okrog 1000eur pomoči in državnih dodatkov. Če delajo zraven še na črno, je denarja toliko, kot da bi delali polni delovni čas. Tako se raje izognejo delu. Zdaj se muti in dela na črno. Potem bi lahko delal brez tega, da izgubiš socialno pomoč. Ker bi se delalo "legalno", bi država pobirala davke od dela in bi se delalo po sistemu, se zaupalo v sistem. Kot npr. v Skandinaviji. Ob UTD bi imeli možnost "ITI DELAT" ali "NE DELATI". Dobra stran tega bi bila, da bi se iz Zavoda za zaposlovanje umaknili tisti, ki nočejo delati in dali prostor tistim, ki hočejo, ki želijo BOLJE ŽIVLJENJE. Celoten koncept UTD vidim bolj desno usmerjeno in kot korak naprej, ne korak nazaj. Sistem bi bil urejen tekmovalno, liberalno. Posameznik bi bil odvisen od sebe, ne od drugih. Z začetnim položajem nad nič, tako da preživi. Na svetu je že dovolj vsega, da lahko preživimo, tudi če nimamo gospodarske rasti absurdno visoke. Manjkalo nam ne bo nič, samo nove ideje se lahko rodijo, če bi se ljudje osredotočili na svoje življenje in začeli razmišljati, kaj lahko storijo zase in ne koliko proizvedejo. Lp, Sebastijan
proletarec1
19. 08. 2016 10.42
+2
ČE SO ZNALI IZPRAZNIT, POKOJNINSKO BLAGAJNO, BI Z, LAHKO ZNALI IZENAČIT TUDI POKOJNINE NA 1000 EUROV.
proletarec1
19. 08. 2016 10.15
+1
DA TUDI PRINAS BI LAHKO UVEDLI DTUB,ČE NEBI BILO TAKIH POHLEPNEŽEV,KI SO IZROPALI DRŽAVO. NAPRIMER KOT SO JANŠA, BAVČAR,MRAMOR, BRENČIČ, ZIDAR, TOVŠAK, KORDEŽ,ČASAR IN ŠE BI LAHKO NAŠTEVAL.PA ŠE BANKIRJI, KI SO DOBIVALI VISOKE PROVIZIJA.AKO ,V SLOVENIJI NEBI BILO TAKIH POHLEPNEŽEV, BI BILO V V NAŠI DOMOVINI, ZARES LEPO ŽIVETI. 60%UPOKOJENCEV, ŽE ŽIVI V REVŠČINI.
ni_mi_vse_eno
18. 08. 2016 17.36
+2
"papirnati denar na koncu vrne v svojo resnično vrednost: nič" - Voltaire
ni_mi_vse_eno
18. 08. 2016 17.33
+4
"Postopek, s katerim banke ustvarjajo denar, je tako preprost, da je um zgrožen." John Kenneth Galbraith, Economist, Money, Whence it Came, Where it Went,1975
ni_mi_vse_eno
18. 08. 2016 17.33
+2
"Ena stvar, ki je zelo pomembna, da se zavedamo pri frakcioniranem bančništvu je, da je, kot igra otroka glasbenih stolov. Dokler se predvaja glasba, ni poražencev." Andrew Gause, monetarni Zgodovinar
ni_mi_vse_eno
18. 08. 2016 17.31
+0
Ni denarja, smo že vse bankirjem dali. :)
Frane Šajn
18. 08. 2016 17.14
+4
Ne se bat slovenceljni imate večje šanse , da vas zadane strela ali udari kap. Kar pa je res ziher, je pa to,da bodo delodajalci alias sužnjelastniki dobili vse črno na belem za balinaje z zaposlenimi kot bi šlo za žepni biljard. Vlada pa že raztmišlja tudi o nakupu vodnih topov, če bi se ta hlapčad na te papirje pa le spomnila kaj protestirat. In prav je tako sami ste tako hoteli!
Old_geezer
18. 08. 2016 15.19
+0
Kdaj bodo nehali fopat ljudi s tem UTD jem že enkrat? A ne zna nihče zmnožit 300x2 mioX12=7,2 mrd? Cel proračun je 8,5 mrd. Davki bi se morali torej skoraj podvojiti. Denar namreč ne raste v proračunu ampak bi ga bilo treba zbrati z davki od istih ljudi, ki bi potem ta UTD prejemali. Velikokrat rečejo da bi potem ne bilo socialnih trensferjev in da bi tako nabrali za UTD. Ampak kot kaže zgornji preprost izračun bi bilo treba ob nespremenjenih davkih ukiniti ob UTD ju 300€ ukiniti vse državne funkcije, da bi se zbralo dovolj denarja. Za dodatnih 300 € na mesec torej povprečni državljan ne bi imel več zdravstva, šolstva, policije, pravosodja, vojske, penzij, sociale, zunanje politike itd..Vse te, ali pa del teh storitev bi si morali plačati sami. Vprašanje je če je 300 € dodatnega dohodka dovolj za to. Glede na to da se da tak podvig financirati samo z davki, ki jih seveda plačujejo samo rezidenti države in ne pridejo z marsa, bi moral biti vsak državljan, ki prejema prihodke in torej plačuje davke obremenjen več, kot bi dobil UTD-ja, ker bi jih moral plačati še za tiste, ki ne bi plačevali davkov in bi samo dobivali UTD. Rešitev za revščino ni prerazdeljevanje (vsaj ne v družbah z nizko stopnjo neenakosti,kakršna je v primerjavi z ostalimi hočeš-nočeš naša). Treba je proizvesti več. Drugače se samo premeša papir (denar), količina proizvedenega pa je enaka. In česar se ne proizvede se ne more razdeliti. Nekateri pravijo, da bi se s tem povečala potrošnja. Ampak ni vsako povečanje potrošnje dobro. Če gre za dobrine iz uvoza je učinek na spremembo BDP 0. Treba je torej delati vač in narediti več, odpraviti brezposelnost. Tega pa se ne naredit z jemanjem tistim, ki delajo in plačujejo davke( kot pojasnjeno zgoraj bi bili vsi ti na slabšem). To se naredi z odpravljanjem ovir za poslovanje in aktivnim spodbujanjem razvoja panog z visoko dodano vrednostjo.
puspan
18. 08. 2016 18.48
+2
Oldgeezer, saj si vse prav ocenil ampak, kot vidiš tvoje gledanje stvari nekaterim zelo smrdi, se ve zakaj.
Bojan-F
19. 08. 2016 09.31
+1
Samo majhna napaka ... UTD ni iz proracuna kot ga poznamo danes. Kot je napisal spodaj nas tovaris TBL, je to nagrada za opravljanje funkcije potrosnika, saj je brez potrosnika vsaka (vedno bolj avtomatizirana) proizvodnja brezpotrebna. V svetu je vec pilotnih programov od tega vsaj trije v ZDA:
aa8
18. 08. 2016 15.03
+9
Bilo bi pošteno, sploh do tistih, ki so brez rednih prihodkov. Sočutja bogatih do revežev ni. Pohlep je brez vesti...
mallonge
18. 08. 2016 14.47
-7
UTD bomo uvedli takoj zatem, ko Turk postane predsednik OZN. Hahahahohohohihihiheheheh
mallonge
18. 08. 2016 15.07
-1
Do takrat on potrebuje socialno podporo za naduteže.
Frane Šajn
18. 08. 2016 17.16
-1
Samo knedelj votloglavi usmerjeni zmore tako poved.!
Frane Šajn
18. 08. 2016 17.23
-1
Frane Šajn
18. 08. 2016 17.25
+0
Mallonge ima pa smisel za humor, ta je samo njemu razumljiv no ja sto ljudi sto čudi ,ta je pa jagoda na vrhu te torte.
mallonge
18. 08. 2016 20.23
+0
Tebi pa res ni dolgčas. Zelo težko se dogovoriš sam s sabo, namreč.
Aijn Prenn
18. 08. 2016 14.43
-7
Moje mnenje je, da je UTD zgolj sredstvo za napihovanje gospodarske rasti. Gospodarska rast pa je smrt za naš planet. Torej je UTD sredstvo za hitrejše izumrtje človeštva. Kar pa morda ni slabo in je v skladu z nekim načelom naših južnih bratov: "Kad propadaš, propadaj otmeno."
Old_geezer
18. 08. 2016 15.21
+1
Brez skrbi od UTD ne bo gospodarske rasti, kvečjemu obratno..
puspan
18. 08. 2016 18.51
+1
No v pravi Švici to ne bi bilo nič napačnega, ampak za našo pa bi bilo to samo še večja poguba, kot že itak je.
Bojan-F
18. 08. 2016 14.31
+4
Kako se resi paradoks ... proizvaja se vse vec dobrin za potrosnike ... potrebuje se vse manj delavcev ... vse manj delavcev pomeni vse manj potrosnikov.
AlternativeFacts
18. 08. 2016 14.34
+4
Torej paradoksalno povedano, se mora potrošnika izenačiti z delavcem. In ker je potrošnik vsak, potrebujemo UTD, ki bo neke vrste plačilo za opravljeno delo potrošnika.... :))
BUONcaffee
18. 08. 2016 14.06
+2
Lahko bi dobili 500EUR. OD KJE JIM 300 EUR?
mallonge
18. 08. 2016 14.49
-1
ni_mi_vse_eno
18. 08. 2016 17.36
+1
liter bencina je odvisen od črpanja, torej matere zemlje, ki nam to omejeno dobrino da. Evro je odvisen od tiskanja, torej od dreves, ki nam dajo papir in črnila.
mallonge
18. 08. 2016 20.26
+1
Ja, glede na stroške črpanje bi bil kakšnih 10 centov liter.
mallonge
18. 08. 2016 20.26
Ja, glede na stroške črpanje bi bil kakšnih 10 centov liter.
denden
18. 08. 2016 14.03
+8
Nepotreben bi tako ostal tudi en kup javnih uslužbencev , ki sedaj obravnavajo in preverjajo na tisoče vlog za socialne podpore, štipendije, otroške dodatke, subvencionirano prehrano, vrtce in še nešteto drugih socialnih transferjev, ki jih poznamo. Tu pa nastopi Štrukelj.
Gmwota
18. 08. 2016 14.01
+1
Plače poštene dejte pa se bo vsa industrija zagnala ko bo večja potrošnja butli. In zaposlovalo se bo povsod ker bo potreba!!! Kaj je treba študirat!!! Jojojo!!!
Meki
18. 08. 2016 13.45
+3
Članek se začne s trditvijo, da so nekatere države že uvedle UTD. Mi jih lahko prosim naštejete?
pizzamargerita
18. 08. 2016 13.59
-1
odgovoror je seveda: NOBENA!!! v članku iz leta 2014 se ti utopičarji hvalijo, da bi bila slovenija PRVA, če bi ga uvedla.
Uporabnik113189
18. 08. 2016 14.00
+1
Nekaj podobnega so imele naftne države, stanje pri njih danes je vsekakor poučno..
AlternativeFacts
18. 08. 2016 14.03
+2
Iran in Aljaska imata UTD.....9 jih pa že konkretno testira. Kanada, Japonska, Južna Koreja, Finska, Indija......
Nightyfly
18. 08. 2016 14.34
+1
Ce ste sledili ,so se Svicarji letos na referendumu dvo/tretjinsko odlocili ,da se ta univerzalni dohodek 2000 oz.2500 Fr,kar je skoraj toliko kot € ne sprejme ,torej so ga zavrnili .
AlternativeFacts
18. 08. 2016 14.43
+0
Jap 49% volivcev je z 2/3 zavrnilo pobudo, ker so padli na populizem o 150 milijardah....Tudi Švica je polna neoliberalnih lukenj, ne pozabit tega.....
prašek
18. 08. 2016 13.37
+7
Predlagal bi samo, naj za začetek izenačijo pokojnine ! Morda na 1.000€ ! Bi to šlo ?
prašek
18. 08. 2016 13.40
-4
Kaj pa bo z socialnimi podpiranci ??? tudi njim , recimo 500€ ????
AlternativeFacts
18. 08. 2016 13.44
+5
Socialne podpore se ukinejo, ukinejo se subvencije za vrtce, otroški dokladi itd....pokojnine se tako kot plače delijo na del ki ga določa UTD in razlika do pokojnine. recimo nekdo ki prejema 1000€ pokojnine, bi potem imel UTD + 500€ pokojnine. Tisti, katerim pokojnina ne dosega višine UTD-ja pa se jim pokojnina enostavno ukine in prejmejo samo UTD...Tako bi tudi v pokojninski blagajno ostalo več denarja......
prašek
18. 08. 2016 13.46
-1
Verjetno imaš prav, samo zdajle sem preveč utrujen, da bi se vrgel še v matematiko ! Bom pa do jutri tudi preračunal !
prašek
18. 08. 2016 13.48
+3
Najlepše bi bilo UTP( univerzalna temeljna pokojnina). Težko je gledati in poslušati upokojence, ki dobivajo samo tam nekje 450€, ali pa še manj !
Uporabnik113189
18. 08. 2016 13.50
+2
Nimaš kaj računati, že na palec se vidi da boš na slabšem, najverjetneje bo DDV takrat 30 ali 40%
Nightyfly
18. 08. 2016 13.53
-2
AlternativeFacts
18. 08. 2016 13.56
+1
To bi bilo najbolj enostavno, samo prispevna stopnja mora biti za vse enaka, pa bomo imelu UTP...dokler pa nekdo prispeva več, pa je to neumnost.....
AlternativeFacts
18. 08. 2016 13.58
Nightyfly
18. 08. 2016 13.59
+3
TheBigLebowski.............. moje misljenje je zelo enostavno .V drzavni blagajni je tot denarja na razpolago . Vse kar se z njim dogaja -ali prerazporeja je zelja in kasneje kot rezultat zavedanja in sposobnosti tistih ,ki ta denar razporejajo .Pa naj bo na tak nacin kot je sedaj ali naj se imenuje UTD ,ali pa nebeska mana . Ni drugega denarja . In na koncu je potrebno vprasati tudi vse ljudi , ce bi bili z delitvijo tega zadovoljni .To je nakoncu koncev precejsen pretres financ in meritokracije .
AlternativeFacts
18. 08. 2016 14.11
+2
Ja samo UTD ni del državne blagajne, v tem je fora.....
Uporabnik113189
18. 08. 2016 14.13
+1
Se pa prerazporeja podobno kot davek in ima svoj vir..Nič na tem svetu ni zastonj, tudi krompir ne zraste kar sam.. Za vse se moraš potruditi in če ti nekdo nekaj nudi kar tako, kot korenček, potem moraš premisliti, da ni na drugi strani korenja osel ki ga bodo natovorili med grizljanjem korenčka.
Nightyfly
18. 08. 2016 14.17
-3
TheBigLebowski************* ne glede kje ga neka drzava vzame ,je predmet delitve . Tako ali tako ima vsaj posredne efekte na blagajno ali ekonomijo drzave. In se nekaj - misliti je treba tudi na konkurencnost drzave .Danews se daje velike % za razvoj , v izobrazevanje , v prekvalifikacijo zaposlenih , elasticnost etc ..... zelo vazna stvar je to.
AlternativeFacts
18. 08. 2016 14.21
+2
Kaj se prerazporeja a ddv? kako se nenamenski davek lahko prerasporeja? kaj imaš ti danes od tega, ko ti država odtegne ddv pri vsakem nakupu? En dobesedno velik NIČ...Socialni transferji se futrajo iz socialnih prispevkov, ne pobranega ddv....
AlternativeFacts
18. 08. 2016 14.28
+1
Nighty@ Navem kako naj ti drugače povem, kot še enkrat, da UTD ni del državne blagajne...Kaj ti to pove, ko se gre za pobiranje in delitve?
Nightyfly
18. 08. 2016 14.49
+1
Uh Lebowski , mogoce gre pri meni napacno interpretacijo ,oz.imenovanje drzavne skrinje , zakladnice . Kakorkoli , ce imas denar v skrinji ga imas in ga lahko delis , ce ga pa ni , ga ni . LP
AlternativeFacts
18. 08. 2016 15.16
+1
Niti nimaš napačne interpretacije, bolj nerazumevanje.....Kako je UTD lahko izdvojen od državne blagajne i n s tem od pokvarjene politike. Za lep primer imaš norveški pokojninski sklad, ki je najbogatejši na svetu. Tja se steka ves denar ki ga dobijo od pokojninskih vplačil in prodaje naravnih virov. Ampak, politika nima nobene možnosti da bi razpolagala z denarjem, ali ga celo delila po politični maloumnosti. Za vsak poseg morajo dobiti odobritev naroda. Taka rešitev bi bila lahko za primer UTD-ja. Samo pri nas je problem v kulturi, mi bi danes kradli upokojencem, ker so si drznili delati 40 let in vplačevati v pokojninsko blagajno.....le od kje nam potem misel, da bi lahko vpeljali UTD....
aa8
18. 08. 2016 15.17
+2
Lebowski +++, nighty...denarja je še, problem nastaja, ker ga je za nekatere veliko, in ga prav zato za druge sploh ni....
Gmwota
18. 08. 2016 13.37
+5
Zanimivo da delavca nihče ne vpraša. Ali ti lahko še kaj odbijemo od mizerne plače. Preprosto se zgodi. Delavec je en kur. vreden!!!! Plače naj bojo pa bo vse živelo!!!!
mijavci
18. 08. 2016 13.35
+5
300€ bo čez par let realna pokojnina za polnih 40let dela, mene to bolj skrbi takrat bo šele veselo.
Uporabnik113189
18. 08. 2016 13.48
+2