Slovenija

Je projekt izmenjave študentov ogrožen?

Maribor, 19. 10. 2012 11.55 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Med študenti se je razširila informacija, da je zaradi pomanjkanja sredstev program izmenjave študentov Erasmus pod velikim vprašanjem. Pravih razlogov za skrb ni, pravijo odgovorni. Do morebitnih težav bi lahko prišlo le pri študentih, ki bodo odhajali v tujino v drugem semestru, še dodajajo.

Študent - 3
Študent - 3 FOTO: Thinkstock

V zadnjih dneh se je med študenti razširila informacija, da je program izmenjave študentov Erasmus pod velikim vprašanjem, in sicer zaradi pomanjkanja sredstev. Odgovorni mirijo, da razloga za preplah ni, čeprav po navedbah Študentske organizacije Univerze v Mariboru (ŠOUM) Evropski komisiji primanjkuje okoli 90 milijonov sredstev za izplačevanje štipendij v drugem semestru.

Tako Evropska komisija kot Center za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS) sta prepričana, da bodo sredstva za izvajanje programa Erasmus tudi v prihodnje zagotovljena, pravijo na ŠOUM.

Kot navajajo, je CMEPIUS za študijsko leto 2012/2013 na podlagi sklenjene pogodbe z Evropsko komisijo že prejel 70 odstotkov sredstev, preostanek pa bodo predvidoma dobili spomladi 2013.

''Uradno stališče Evropske komisije je, da pri izplačilih študentom, ki gredo na mobilnost v prvem semestru, ne bo težav. Do morebitnih težav bi lahko prišlo le pri študentih, ki bodo odhajali v tujino v drugem semestru. Vendar smo na Evropski komisiji kot tudi na CMEPIUS prepričani, da bo do takrat problem že rešen,'' so še sporočili.

Na ŠOUM so postregli tudi s številkami, in sicer da je v študijskem letu 2012/2013 v Maribor prišlo na študijsko izmenjavo 284 študentov Erasmus, skupaj s tistimi, ki so na izmenjavi preko programov CEEPUS in Erasmus Mundus jih je 339, kar je rekordno število tujih študentov na Univerzi v Mariboru.

Največ študentov prihaja iz Španije (81), Turčije (33), Češke (27), Poljske (24) in Portugalske (23) ter Francije (21). Največ Erasmus študentov so sprejele Ekonomsko-poslovna fakulteta (101), Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (49) ter Pravna fakulteta (33).

SORODNI ČLANKI

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (31)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
19. 10. 2012 19.49
+1
Morali bi s ezapreti kot Albanija pred 40 leti, samooskrba, kupuj slovensko, v cerkev, narodna zavest, folklora, pevski zbori, to nas bo ohranilo, pa kup otrok, ognjišča, tako kot je že bilo nekoč! Dol skomunizmom, Evropo, Erazmusov in podobno, toi samo kvari človeka in izpodkoava korenine slovenstva! Fuj!Janša naj gre parkrat na lerto k Merklovi in sanaderji, vse ostalo je pa en sam nepotreben strošek! No, kakšno romanje še mogoče!
avdel
19. 10. 2012 17.11
-4
Erasmus kaj je že to? Promocija zmernega, kulturnega in zdravju neškodljivega uživanja alkoholnih in drugih alkoholnih pijač ob primernih priložnostih( vsak torek, sredo, četrtek mogoče, petek in soboto), v izbranem okolju ( v glavnem diskoteke, mestni parki, parkirišča, študentski domovi...), ob pravilni prehrani in na ustrezen način. Sam sem bil izredni študent zdravstvene smeri(zelo drag študij), ob delu, tako da sem crknil v življenju. Brez bonifikacij na račun države. Star 23 let in imam že tri leta delovne dobe. Zaposlen v Avstriji, zakaj že; aja zaradi skoraj duplega neto prihodka, kot bi ga dobival doma. Pa tega dela mi ni omogočil erasmus pa njihove delovne navade. Poglejte si posnetke,slike na facebooku ali youtubu. V glavnem seminarji nočnih zabav, teme pa so spoznavanje tujih alkoholni pijač. Vem da je Vas mati narava obdarila z inteligenco, ki jo ful z pridom izkoriščate.
choco_muffin
19. 10. 2012 17.20
+7
Ko se gre za študente in za znanje, je vse drago, ker študentje samo popivajo in lenuharijo. Ko pa se gre za misije v Afganistanu, Kosovu, Čadu, Libanonu ter raznorazna poslanska potovanja, kvazi izobraževanja, da ne omenjam izredno poceni volilnih kampanj pa se nihče ne oglaša. Pošteno, ne?
Olga Baklanova 1
26. 10. 2012 09.43
+1
AVDEL: S tem se res ne strinjam, tudi jaz sem v zdravstvu in sem bila zelo zadovoljna z študentsko izmenjavo. Da ti povem še to, da je do izmenjave zelo težko priti, no vsaj pri nas je tako. Ker so določeni kriteriji, ki jih moraš izpolnjevati. Recimo visoko povprečje, odlično znanje angleškega jezika, projekti itd. Da ne govorim o papirologiji, ki jo je treba izpolniti. Tako da ja se ne s trinjem s tem, da hodimo študentje na izmnjavo "popivat", seveda pa povsod obstajajo izjeme. Ampak ni pa potrebe da se vse meče v isti koš.
pkorosec
19. 10. 2012 15.37
-3
Stvar je pravzaprav zelo enostavna. Naj novinarji nakljucno izberejo par studentov, ki so bili na izmenjavi in naj povejo kaj so se naucili. V vecini boste slisali "dosti ... ful ... pa ne vem no, dosti pac".
Accompaniment
19. 10. 2012 14.34
+13
Čez študente pljuvajo samo tisti, ki drugim ne privoščijo nekaj več. Večinoma to govorijo tisti, ki sami nimajo nobenih delovnih navad, ki ne cenijo znanja in tisti, ki jih mati narava ni "obdarila" z inteligenco...
choco_muffin
19. 10. 2012 15.00
+2
pkorosec
19. 10. 2012 15.34
-1
imam 7 stopnjo elektro faksa, delam v avstriji od jutra do vecera in moje IT produkte kupujejo z celega sveta ... a imam zdaj po tvojem pravico do svojega mnenja, da je 90% slovenskih studentov lenih razvajencev, ki mislijo, da je njihova pravica da njihove zabave placujemo vsi? Studentske izmenjave so tako kot poslanska poslovna potovanja. V 99% primerov se gre za turizem, ki ga placujemo davkoplacevalci.
choco_muffin
19. 10. 2012 16.11
+8
Na tvojo situacijo lahko gledamo davkoplačevalci tudi drugače. Celo življenje te davkoplačevalci rs futramo(štipendije, študentski boni itd.) in ti plačujemo šolnine, zdravstveno zavarovanje etc., ti pa si drzneš vso svoje znanje in produktivnost odnesti v sosednjo državo, kjer ustvarjaš IT produkte, ki jih kupujejo ljudje s celega sveta. In kaj imamo od tebe Slovenci, razen stroškov? Oprosti, če to zgleda kot napad, ker ni bilo tako mišljeno. Dejstvo pa je, da so davkoplačevalci te države tudi tebi veliko omogočili, nato pa si dodano vrednost odnesel v drugo državo. In ves point izobraževanja je v tem, da človek državi po končanem izobraževanju, s svojim delom vse to vrne z obrestmi vred. Zakaj bi sicer sploh imeli zastonj šolstvo, če ne bi pričakovali, da se znanje povrne v obliki dodane vrednosti, ki pripomore k blaginji celotnega naroda?
mega332349
19. 10. 2012 13.50
-2
Ne vem kako je s študenti, ki prihajajo v Slovenijo, marsikaj pa sem slišal o naših študentih, ki odhajajo v tujino. Marsikaj, vendar o študiranju bolj malo. Glavne teme so bile: pijača, ženske, žuriranje, bluzenje, ... Na FB objavljajo fotografije, ki kažejo kaj se dogaja. O študiju ni ne duha, ne sluha. In vse to lepo plačujemo davkoplačevalci ...
Kunar
19. 10. 2012 14.41
+0
v resnici skoraj vsak sošolec/ka, ki so se je vrnili iz izmenjave padlo, ker sploh niso opravljali predpisanih predmetov. Seveda takšni mečejo slabo luč na tiste, ki pa gredo tja z namenom da normalno študirajo.
Tonček Balonček
19. 10. 2012 13.39
+2
Zakaj pa projekti NATO, Afganistan, Kosovo in podobni niso nikoli ogroženi?
Tonček Balonček
19. 10. 2012 13.38
-4
Gre za en sam razvrat, po mojem še večji kot v misijonih in emd prostovoljci, ti s etam doli itak samo mdol dajejo, potem pa širijo bolezni doma!
mir4ko
19. 10. 2012 13.25
+2
Sam sem prišel iz dvomesečnega praktičnega izobraževanja, ki je potekalo preko programa Erasmus. Z ukinitvijo bi veliko mladih izgubilo možnost izobraževanja v tujini, za katerega pa vemo da ima največjo dodano vrednost.
Tonček Balonček
19. 10. 2012 13.36
+0
NAjvečja dodana vrednost, vsaj po mojih iszkušnjah, je bila v tem, d asi pičil kakšno Neslovenko!In to potem ostane v človekovi zavesti!
blabla33
19. 10. 2012 13.25
-2
to je projekt izmenjave pijančevanja in seksa. Me zanima kdo gre na erasmus z namenom študija.
mega332349
19. 10. 2012 13.58
-1
Se strinjam. Greš v Lizbono, ne znaš besedice portugalščine. Vsa predavanja so v portugalščini. Kako lahko narediš 6 izpitov? To je višek inteligence. Samo kje je potem ta inteligenca, ko začnejo z delom v sluižbah? Če sploh kdo dela ...
Kunar
19. 10. 2012 14.43
+0
Tisti ki gredo na izmenjavo na fakulteto zaradi tega ker ima predavanja v angleščini ali nemščini in podobno stroko, potem so najverjetneje takšni ki gredo tja ŠTUDIRAT ostali kot si omenil za primer portugalščine pa samo na račun slovenije čagat.
Olga Baklanova 1
26. 10. 2012 09.53
Jst sm šla z namenom študija, primitivci!
Tonček Balonček
19. 10. 2012 12.55
+2
Kos em sam študiral perd več kot 30 leti, so bile izmenjave res intenzivne, sam sem bil na dveh. PA pri nas je študiralo veliko študentov iz nerazvitih držav, takorekč je bilo kozmopolitsko ozračje, zdaj pa postajamo kot kakšna Albanija sedemdesetih let prejšnjega stoleta (samoosktba, kupuj slovensko, varčuj in zbiraj odpadke ter podobna gesla, kis o sama pos ebi čisto v erdu, ampak ničesar drugega ni več!). Izmenjujemo le še vojake in špijone!
Tonček Balonček
19. 10. 2012 13.37
+4
Zakaj minus, če je pa ve sres? A s ebojite resnice? A naj samo duhovniki hodijo v VAtikan in Salomonoive otoke, ostali ajj pa ždimo po naših hribih ter dolinah! Bog je povsod, znanost pa ne!!
choco_muffin
19. 10. 2012 14.49
+2
Se strinjam. Slovenci hočemo zatreti vse kar je dobro, samo zato, da slučajno kdo ne bi izstopal od povprečja.
zvizgo
19. 10. 2012 15.24
CyChick85
19. 10. 2012 12.32
-12
Jaz bi ukinila, da erasmusi prihajajo k nam oziroma OMEJILA število. Kaki paceki so, ne morš, da verjameš. V študentskih domovih je več tujcev kot slovenskih študentov.
choco_muffin
19. 10. 2012 12.47
+16
Ja, bodimo grobi do tujcev. Zaprimo se in ne pustimo, da kdo pride k nam. Bodimo nesramni do tistih, ki si želijo znanja. Ko pa sami gremo študirat v tujino, pa pričakujmo, da bo vse servirano na srebrnem pladnju.
Brandi
19. 10. 2012 12.55
+5
Z 2. in 3. stavkom CyChick85 se strinjam in je žal res tako.
mikro-makro
19. 10. 2012 13.16
+5
Kakšno znanje. Predavanja itak niso v angleščini. Pridejo se samo zabavat.
choco_muffin
19. 10. 2012 14.53
+3
Kako da niso v angleščini? Naš faks ponuja izobraževanje na nekaterih tujih fakultetah in v 90% so predavanja v angleščini ali nemščini.
problem?
19. 10. 2012 12.09
-3
Cel projekt je uspešen samo ker vozijo slovenke na brezplačne počitnice da tam nastavljajo zapečenim fizičkim delavcem. Zakaj naj bi takšne opice davkoplačevalci podpirali?
an2000
23. 10. 2012 13.25
+0
ej sem Erasmus študent v tujini, tko da ne pljuvat čez mene prosim... sam resno študiram in ne bluzim naokol, tko kot si kle nekateri predstavljate... denar sprot porabim za hrano, obleko in knjige... res pa je da jih dosti samo popiva, in hodi po diskotekah... ne mečite me v isti koš z njimi ok?