Slovenija

Kakšen je bil svet leta 1963?

Ljubljana, 02. 12. 2016 18.17 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Poglejte, kako so vikende preživljali naši dedki in babice, ko še ni bilo mobilnih telefonov in računalniških igric.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (64)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

flojdi
04. 12. 2016 15.35
+3
.lepo je bilo , ja. / še se spominjam.
Venividivici1
03. 12. 2016 20.56
-8
Kot sem že spodaj napisal, so res dobro živeli priviligeranci iz ene stranke , kar se še danes vidi po njihovih potomcih, ki tu gor hvalijo življenski standard v Yugi. Imeli so posebne trgovine, dobre plače, dobili so stanovanje, prednost pri nabavi avtomobilov, brezplačno prehrano v šoli, brezplačne prevoze na vlakih možnost pridobivanja štipendij ipd.
SDS_je_poden
04. 12. 2016 08.46
+5
Ne, spet zavajaš. Ni se živelo pol tako dobro, kot to pravijo levaki in pol toliko ne slabo, kot tulijo desnjaki.
DonDonDan
04. 12. 2016 09.55
-5
ZA PRAVIČNO DRUŽBO, tole ti dam pa prav!!!!
štrekeljc
04. 12. 2016 18.55
+6
Venividivici1, a sva midva živela v isti državi? Brezplačna prehrana? Brezplačni prevozi? Posebne trgovine? Moj rajnki foter je bil v partiji, pa nisem videl nič od tega. Še štipendije nisem dobil prav zaradi tega. Ljudje bodo rekli, da štipendije dobivajo samo partijski otroci, je bil odgovor. Pa ni bilo bogatije pri hiši, ker fotr tudi dobre plače ni imel.
nikhrast
03. 12. 2016 15.38
+8
Fantje, seveda je bila boljše takrat, pokoncu vam je še stal, zdaj pa ne več.
wolfterier
03. 12. 2016 16.11
+2
Kakšne vikende...ob sobotah se je delalo,ponavadi zastonj,za nerazvite,nje...
Fifi 24
03. 12. 2016 17.51
+5
Dva pametna ki še niti v teoriji nista obsajala takrat sta se javila za pametovanje
trdovrat
03. 12. 2016 18.28
+1
Wolf, da tudi za nerazvite se je delalo, kajti takrat je še veljala sopomoč in sodelovanje, pa najsi bo to na vasi, občini ali pa državi. Luciluku pa vse čestitke za dober spomin. Po moje si je vse to zapomnil na "politični nastavi sekte v Lepeni", medtem ko so ga še od zadaj, za "bolje pamčenje".
luciluk
03. 12. 2016 18.41
-2
hahahah ..... nekateri ste pa res malomeščani, določeni celo pretirano obsedeni s seksom. Kaj je že rekel Freud o tistih ki vse povezujejo z anusom??? :))
luciluk
03. 12. 2016 13.24
-5
vsi filmi, vsi TV dnevniki, vse radijske oddaje so bile l.1963 v službi DRŽAVNE PROPAGANDE!!!! z namenom poveličevanja komunizma in širjenjem nove vere -->komunizem, kjer so svetili novi bogovi Lenin, Stalin, Tito,.... . Objavljanje teh posnetkov in opisovati kako lepo je bilo takrat, kar poglejte prispevek pomeni zanikati zgodovino z vsemi njenimi posledicami!!! Kdo je sploh avtor tega članka, da je tako neuk!!! in nerazgledan. Ali je avtor članka sploh novinar s končano fakulteto?! in tako pomankljivo izobrazbo ali frizer?
SDS_je_poden
03. 12. 2016 15.25
+7
Mi komunizma sploh nismo imel, imeli smo socializem.
Fifi 24
03. 12. 2016 17.53
+5
luciluk daj zaupajm od kod tvoje veliko znanje če takrat še tvoj ta stari ni obstajal..kaj šele ti !?
luciluk
03. 12. 2016 18.29
-9
komunizem=socializem v kateri obstaja samo ena stranka KP. Nakladanje o socializmu je zgolj marketinški trik vse ostalo je isto. Komunizma niso imeli niti v ZSSR a'ne.
luciluk
03. 12. 2016 18.36
-6
u državepreprosto FiFi živel sem v YU in berem knjige!!! In ne padam na zgodbice socialističnih nakladačev. Najboljše knjige pa so ruskih avtorjev (ekonomistov-ljudje ki so sodelovali pri upravljanj, zgodovinarje), ki so po l.1991 spregovorili o ZSSR in bullshitu, ki ga je furalo komunistično nebeško kraljestvo (ZSSR).
Fifi 24
03. 12. 2016 19.03
+4
lukec ti v YU nisi obstajl tvoj zadnji odgovor potrjuje to ..berem knjige......jah mladič knjige ti bodo razložile ja kako je bilo ja pa seveda haha in ruske knjige ti bodo razložile kako je bilo v YU?? hahaha
luciluk
03. 12. 2016 19.15
-9
SDS_je_poden
04. 12. 2016 08.49
+8
Luciluk, živel sem 11 let v jugi. Če bereš ivanove knjige, potem je bila juga hujša kot USSR. Tako lepa in dobra, kot je opisujejo drugi pa tudi ni bila. Resnica je ravno nekje vmest. Dalo se je živeti, četudi nisi bil član KP.
SDS_je_poden
03. 12. 2016 12.33
+12
Veste, v tistih časih so si lahko delavci gradili hiše. Danes delavci ne morejo preživet meseca z svojo plačo, tisti malo bolj izobraženi, ki delajo v gospodarstvu, se morajo za stanovanje zapufati za 20, 30 let, če že ne živijo doma, v hišah, ki so bile zgrajene v socializmu ali pa jim starši ne morejo pomagat na drug način. So izjeme, ki delajo v dobro plačanih službicah, ampak do tja se pride le preko vez in poznanstev. V socializmu se res ni dobilo vseh stvari, se je pa živelo bolj sproščeno kot danes.
luciluk
03. 12. 2016 13.28
-13
Ne nakladaj, res prosim ne nakladaj. Tudi pri nas doma smo komaj preživeli čez mesec pa sta bila oba starša zaposlena, hišo smo pa gradili cca.20let, navkljub temu da sta oba zaprsila za kredit pri podjetju vendar je bil pogoj da se včlanita v KP. Brez članstva ni bilo ugodnega stanovanjskega kredita!!! Tako da vem kako se je takrat gradilo in tudi vem zakaj so nekateri zgradili lepe hiše v 1 letu čeprav je primanjkovalo od železa, ko keramike ali strešnikov. Pogoj je bil član KP!!! v YU je bilo lepo samo če si bil član, sicer je bila beda, za razliko od danes! Lep pozdrav.
SDS_je_poden
03. 12. 2016 15.24
+15
No no, umiri se malo. Moja starša nista bila nobena člana KP, pa nismo gradil hiše 20 let. Kredite se je dalo dobiti tudi na bankah. Poglej kaj imaš na volji danes? Kredit za 30 let za to, da kupiš revščino od nepremičnine. Rszen če si kriminalc, al pa politično zlizan z kom.... potem se da vse naredit čez noč.
wolfterier
03. 12. 2016 16.15
-5
Ja,celo otroštvo sem preživel v znucanih čevljih in zakrpanih hlačah,ker smo zidali.20 let,pa še ni blo fertik...južni pa stanovanja v blokih in noge na mizi,nje...
Paskakvali
03. 12. 2016 16.18
+10
luciluk
03. 12. 2016 18.33
-7
Paskakvali kar trdim jaz je čista resnica ker sem živel v tistih časih. Ni plod domišljije kot nekateri tukaj nabijajo o komunističnih nebesih. in DA bilo so tudi krediti v bankah, ki niso bili tako ugodni kot tisti tovarniški. Še vedno pa če si bil član KP ali podpornik UDA oz njen zaupnik je vse teklo kot po maslu. In marsikateri podpornik UDBE ni želel da bi kdo posumil na njegovega gospodarja (UDBA). Če nisi bil član oz. če si odklonil knjižico ko so ti jo nedvoumno potisnili v roke, si bil pa nezaželen element in nisi bil deležen delavskih kreditov!!!
Debely
04. 12. 2016 11.18
+7
Luciluk ne nabijaj. Mi smo vikend v sedemdesetih naredili z krediti v 7 letih. Pa sem iz delavske družine, pa noben ni bil v partiji ali priviligiran.
vdolinitihi
04. 12. 2016 15.43
+3
luciluk, ti si malo pomešal čase ... objektivnost pa tudi ni tvoja vrlina ... daj, razreši to sovras
ONniON
03. 12. 2016 11.23
+3
češka, slovaška so imeli lustracijo slovenija pa nič od nič, večno komunistična država
SDS_je_poden
03. 12. 2016 12.24
+0
Ja sej, pri nas imamo komije na levici, na desnici..... demokratov praktično nimamo.
tony_abcde@yahoo.com
03. 12. 2016 10.20
+3
A tako hudo je bilo v socializmu? Prisvojitelji bodo rekli, da je bilo 10 krat huje...lakota, pomanjkanje čokolade, kave, par nepar za gorivo... Leta 1991 so se jim močno zasvetile oči v bunkerju CD, ko so samo za trenutek pomislili koliko vsega se bo dalo prisvojiti...da plenilcev iz ozadja niti ne omenjamo. Danes se oglašajo domobranski odpadki, znalci ki so se rodili po letu 1980 in pa nekoč bivši zagrizeni komunisti, ki so danes skoraj zapisani kot izumitelji demokracije. Poznam jaz enega, ki je šel pri 53 letih v penzijo, ima dve hiši, pljuva po socializmu....vse to kar ima mu je dal socializem in služba v javni upravi do penzije...
perovskija
03. 12. 2016 10.26
+2
v Lj med Nazorjevo in Modno hišo je bil kiosk kamor smo nosili najlonke popravljat. Tony od kje si padel
tony_abcde@yahoo.com
03. 12. 2016 10.37
+3
Katerega leta si nosila najlonke popravljat? Ne se ukvarjat z najlonkami...najlonke si lahko kupil nove. Mentaliteta je bila, da se jih popravlja. Še 10 let nazaj je bilo normalno da daš na čevljih peto zamenjat...danes je to že čudno. Kaj boš popravljal, kupi nove... Vse postaja potrošna roba, ki se ne popravlja, hiperprodukcija in zasičenost. Švedi so začeli drugače razmišljat. Tudi delovna sila postaja potrošna roba kar se je še posebej pokazalo v zadnjih 10 letih. Ampak to je šele začetek...še nismo vsega videli.
perovskija
03. 12. 2016 09.16
+7
dvajset let kasneje: v stanovanjski komisiji vsi člani ZK, sami sebi dodelili stanovanja
21dcba
03. 12. 2016 09.30
+4
Kako je možno, da so nekaterim zaplenili premoženje in ga nacionalizirali (beri ukradli)? Nekateri veleumi pravijo, da je to kazen za izdajo. Samo žal ne vem koga?! Mogoče so pa pokradli, ker so pač lahko.
perovskija
03. 12. 2016 09.14
+7
eni so za vikende zidali svoje hiše, tisti, ki so hodili na vikende so se samo vselili v zaplenjene hiše
ROMELS
03. 12. 2016 08.47
+7
Na podeželju se je še vedno poznal vpliv post komunističnega terorja od povojnih časov in obveznih oddaj, ki so močno zaznamovala podeželje, ki je dolga leta po vojni tavalo v revščini. Privilegiranci so dobro živeli na račun izravbanega podeželja in visokih davkov, ki so jih odmerjali za svoje privilegije takratni oblastniki. Danes v današnjih časih bi s takratnimi dogodki lahko povlekel nekaj paralel. Teror oblastnikov se sedaj nadaljuje, le na drugačen način.
luciluk
03. 12. 2016 13.31
-7
Za podeželje je predvsem velik ? zakaj ne obstaja resnično kmečka stranka??? Zakaj večina kmetov ne voli SLS ???? in podbnih stran, temveč LDS, ZARES, celo SD. Predvsem zakaj, če gledamo da 50% ljudi živi na podeželju. Prosim ne pisat da je Pivka ali V.Lašče mesto ker to po normalnih standardih je podeželje.
BUONcaffee
02. 12. 2016 22.02
-27
Brezvezni socialistični časi.
luciluk
03. 12. 2016 13.33
-1
in lažnjiva državna propaganda. Vse v imenu obrane našeg socialističkog pokreta.... Bruhhhuuuhhhuuu
Nightyfly
02. 12. 2016 21.55
-19
wikikriki 02.12.2016 20:49:08 -7 7 Ja krasno je blo. Plača moje mame ni zadostovala za nakup šolske torbe. Prazne.******************* ja veste , poznal sem tudi mame, ki se za sincke niso kaj veliko brigale . Skoraj ves denar so dale za dobre cunje , pelc montle , pijaco , zure in tako naprej . Saj vete ,potem pa zmanjka za otroka . Kaj cemo .
Frane Šajn
02. 12. 2016 22.04
+24
Lažnivec sram naj te bo! potomec ta belih grem stavit vse.! To je bilo 18 let po koncu druge svetovne vojne. Z zatečeno polpismeno rajo brez šol brez fakultet brez vsega , kar bi spominjalo na kaj koristnega oprijemljivega. Ampak 1963 so imeli ža kaj pokazati ne pa tako kot danes pomor zardi neumnih osvoboditvenih vojn, krajo in zakreditiranost in to z razvito državo. Ne pljuvaj po delu neuko bitje.
nekdonekje
03. 12. 2016 09.16
+1
21dcba, sej si si že sam odgovoru, izdajalce se pač kaznuje.
21dcba
03. 12. 2016 09.22
+1
@nekdonekje: hmm, se ne spomnim, da bi kdo koga izdal okupatorju. Kaj pa sedaj? A je možno, da so zemljo samo pokradli, ker so jo pač lahko?
Venividivici1
02. 12. 2016 21.39
-9
Tako; jaz grem spat, ker grem jutri z veseljem delat in moram zgodaj vstati, da bo tudi moj delež pomagal preživeti takim, ki so tu spodaj. Lahko noč- pa živite še naprej v iluzijah.
Venividivici1
02. 12. 2016 21.34
-2
Tukaj doli so eni trije brezposelni osebki, ki živijo na tuj račun
Mich Diam
02. 12. 2016 20.58
+18
mi smo živeli OK, domobranci pa so morali malo paziti, kaj govorijo!
Venividivici1
02. 12. 2016 21.03
-22
KardinaIFrancRodeVKristusu2
02. 12. 2016 21.03
+20
To jih še danes peče..... Komentar Venividivici je živ dokaz za to....
Venividivici1
02. 12. 2016 21.23
-21
Vi ste , ker ste bili zgrajeni in potomci........herojev, živeli dobro, ker ste imeli privilegije , zastonj malico v šoli, zastonj kolonijo na morju, dobre štipendije, posebne trgovine, popuste na vlakih, pridobili ste si poceni stanovanje, po službah pa samo čakali, kdaj boste šli domov in po tem se vam kovca.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
02. 12. 2016 20.56
+3
Grozno, kako smo stradali in v kakšni represiji smo živeli....
wikikriki
02. 12. 2016 20.49
-22
Ja krasno je blo. Plača moje mame ni zadostovala za nakup šolske torbe. Prazne.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
02. 12. 2016 20.56
+23
fiftgear
02. 12. 2016 20.57
+13
no tole je bolj nemogoče kot mogoče - kar zadeva prazne torbe
bergman
02. 12. 2016 21.33
+15
Wiki...; V " diktaturi" po Janševi teoriji, smo lahko šli z regresom, od enega zaposlenega, za deset dni na morje in to štiričlanska družina! Zato ne klobasaj neumnosti!
Brabus
04. 12. 2016 19.00
wikikriki, če bi delala 8 ur na šiht, bi sigurno zaslužila za polno torbo .
KardinaIFrancRodeVKristusu2
02. 12. 2016 20.40
+41
V socializmu smo imeli proste vikende, danes pa delamo 7 dni v tednu kot sužnji kapitalu.... V socializmu smo imeli za bencin, da smo s fičkom lahko odpeljali do obale in nazaj in pri tem nismo zapravili 1/4 naše mesečne plače.... V socializmu smo zgradili Klinični center Ljubljana, danes pa ni denarja niti za njegovo osnovno vzdrževanje.... V socializmu smo si lahko privoščili cele prtljažnike robe iz Italije, danes pa imamo ravno dovolj za osnovno preživetje... V socializmu smo švercali dobrine iz Italije, cariniki pa so nam pogosto pogledali skozi prste ali nas kaznovali zgolj z zaplembo dobrin.... Danes pa te oglobijo za 3-mesečno plačo.... MEDTEM PA NAS JANŠA PREPRIČUJE, DA SMO V SOCIALIZMU ŽIVELI V DIKTATORSKI REPRESIJI, STRADALI, JEDLI KAMENJE IN ŽIVELI V BLATNIH JAMAH....
Venividivici1
02. 12. 2016 21.16
-30
Ti sigurno nič ne delaš, ker stalno visiš na portalih. Sedaj pa nam ni potrebno hoditi v Italijo, ker imamo tu dovolj vsega. V socializmu si dobil mesečno bone za 40 l bencina. V socializmu smo imeli avto par-- nepar.Sedaj smo zgradili stožice- v socializmu pa ste imeli stadion Bežigrad, pa še tega ste ukradli. V socializmu ste jedli Unra hrano, katero so pošiljali Američani, drugače bi pocrkali. V socializmu, bi take , ki so tako sovražni,kot si, takoj strpali na Goli otok.V socializmu te je carinik na meji ogovoril: Šta imaš. V socializmu nismo imeli polnih avtocest ampak smo se cijacili po ovinkastih cestah. V socializmu se tebi in tebi podobnim prali mažgane ter vam omogočali privilegije. IPD govedo.
Uporabnik1157180
02. 12. 2016 21.20
+16
Upam da se ti bo enkrat fino zataknil kapitalizem in boš bankrotiral, končal pod mostom in zgubil vse kar imaš. Takrat bom jaz prižgal cigareto.
Venividivici1
02. 12. 2016 21.26
-20
Ha - ha sanja svinja kukuruz. Drugače pa meni nič ni hudega , ker delam s svojimi rokami, s svojo pametjo in nisem od nobenega odvisen i nobenega ne prosim - samo dajem za take kot sta vidva.
bergman
02. 12. 2016 21.28
+18
Veni.: izgleda, da je tvoj oče bil na napačni strani po končani drugi svetovni vojni, zato si še ti danes jezen na bivši sistem, ali si se pa rodil v "demokratičnem" sistemu ( čeprav vsak normaln človek ve, da se za besedo demokracija lahko skriva najhujša diktatura)!!! Potem pa govoriš nekaj, "kar je nekdo govoril čez bivši sistem"
Venividivici1
02. 12. 2016 21.29
-13
Zanimivo, ko govoriš resnico - je to sovražni govor za oprane glave. Pa povejta če to ni res kar sem napisal. Komunizem je zrasel iz laži in prevare. Kar kažejo tudi lastnosti, takih kot si ti.
Venividivici1
02. 12. 2016 21.32
-11
Če si še Trezen pusti ti mojega očeta delavca, ki je umrl in pustil veliko dobrega zanamcem. tudi jaz pustim tvojega očeta pri miru, pa če je živ ali mrtev.
bergman
02. 12. 2016 21.35
+7
Žal potrjuješ, da imaš še kako oprano pamet ne glavo, mi je zelo žal!
Venividivici1
02. 12. 2016 21.37
-12
Uporabnik1157180
02. 12. 2016 21.40
+8
zgin u Ameriku, ne rabš se vračat, noben te ne bo pogrešu, tebe in tvoje pridne roke