Slovenija

Kljub nižjim dohodkom ne moreta uveljavljati sprememb za znižano plačilo vrtca in otroški dodatek

Ljubljana, 08. 03. 2016 06.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min

Zakonodaja je jasna. Kljub temu, da se osebi zniža plača, ne more uveljavljati sprememb za znižano plačilo vrtca in otroški dodatek, saj ne gre za spremembo, kot jo določa socialna zakonodaja. Enak otroški dodatek in enako položnico za vrtec bo oseba tako plačevala, dokler ji odločba ne preteče.

Potem ko je vlada leta 2013 pripravila spremembe v socialni zakonodaji, ki omogoča upravičencem, da takoj, ko izgubijo dohodek oziroma se znajdejo v denarni stiski, uveljavijo spremembe do pravic iz javnih sredstev, pa tistim upravičencem, ki se jim dohodek zniža (pa čeprav za polovico) tega ne dovoljuje.

Poglejmo primer. Na nas sta se obrnila bralca, vsak s svojo zgodbo, a istim zaključkom – kljub nižjim dohodkom morata še vedno plačevati isti znesek na položnici za vrtec, prav tako pa prejemata isti otroški dodatek, kot pred nastalo spremembo. A pojdimo po vrsti.

Vsem, ki so se jim dohodki med letom znižali (ali zvišali) se pravice ne morejo odmeriti na novo, pač pa šele po preteku odločbe. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Bralka pravi, da je na plačilni listi padla za nekaj razredov nižje, tako zdaj prejema občutno nižjo plačo. Bralec pa ima popoldanski s. p., bilanca stanja, ki jo je naredil ob zaključku poslovnega leta, pa je pokazala, da je lani zaslužil več kot za polovico manj kot leto prej. A obema so na pristojnem Centru za socialno delo (CSD) povedali, da sprememb, ki bi vplivale na višino otroškega dodatka in znižanje plačila vrtca, ne moreta uveljavljati, torej bosta morala še naprej, kljub nižjim dohodkom, plačevati enak znesek za vrtec, prejemala pa bosta tudi enak otroški dodatek. (Povedano po domače: prejemala bosta nižjo plačo oziroma dohodek, plačevala pa bosta isti znesek za vrtec kot takrat, ko sta imela višjo plačo. Prav tako pa bosta dobila enak (torej nižji, kot bi ga zdaj, ko imata nižje dohodke) otroški dodatek.)

Zakaj je temu tako, smo vprašali pristojno ministrstvo. Kot so uvodoma pojasnili, se dohodki za ''letne'' pravice načeloma upoštevajo iz preteklega leta. ''Razlog za to je predvsem nihanje dohodka med letom, zato se vzame povprečni mesečni dohodek iz preteklega leta. Še posebej so izrazita nihanja pri s.p., saj lahko neko plačilo prejme za več mesecev dela in posledično tako več mesecev tudi nima enakomernega prihodka, vendar pa to ne pomeni, da dohodka ni,'' so pojasnili na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.

V vrtcu
V vrtcu FOTO: Thinkstock

Naj pojasnimo na primeru: oseba, ki je redno zaposlena opravlja še zimsko čiščenje cest preko popoldanskega s. p. – jasno je, da oseba svoje plačilo dobi le za zimske mesece po opravljenem dejanskem delu (npr. tri mesece v različnih višinah), vendar pa se ji dohodek preračuna na podlagi podatkov iz preteklega leta (npr. če je lani prejela dohodek v treh mesecih v različnih višinah se te višine seštejejo in delijo z 12).

''Nihanje dohodka se tako ne upošteva kot sprememba (ne zvišanje in tudi ne znižanje dohodka), razen v primeru, če oseba preide iz polnega delovnega časa na polovični ali krajši delovni čas, kar se upošteva kot sprememba dohodka,'' poudarjajo na ministrstvu in dodajajajo, da je na novo tako mogoče odmeriti pravico do socialnih transferjev ob spremembi periodičnega dohodka, ne pa tudi v primerih, če se dohodek le zniža ali zviša.

Socialna zakonodaja (Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev) določa vrste sprememb, ki se upoštevajo kot sprememba vrste periodičnega dohodka. Kot spremembo določa izgubo ali začetek prejemanja plače skupaj z regresom, nadomestila plače, pokojnine, nadomestila in drugih dohodkov iz naslova obveznega socialnega zavarovanja, starševskega dodatka, preživnine, delnega plačila za izgubljeni dohodek, nadomestila za invalidnost in spremembo dohodka zaradi dela za najmanj polovični oziroma polni delovni čas.

Vzgojitelj v vrtcu
Vzgojitelj v vrtcu FOTO: Thinkstock

To pomeni, da se kot sprememba pri znižanju dohodka upošteva znižanje dohodka iz polnega delovnega časa na polovični delovni čas in iz polnega delovnega časa na manj kot polovični delovni čas. Pri zvišanju dohodka pa se kot sprememba upošteva zvišanje dohodka iz polovičnega delovnega časa na polni delovni čas.

''Upravičenec do otroškega dodatka, državne štipendije in znižanega plačila za program vrtca mora te spremembe sporočiti krajevno pristojnemu centru za socialno delo v osmih dneh od dneva, ko je taka sprememba nastala ali je zanjo izvedel. Zgoraj naštete spremembe se lahko sporočijo krajevno pristojnemu centru za socialno delo; na posebnem obrazcu za sporočanje sprememb, ki je dosegljiv v knjigarnah ali na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter na spletnih straneh centrov za socialno delo,'' so še pojasnili na pristojnem ministrstvu. 

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (67)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

santamaura
08. 03. 2016 11.21
+18
Zakonodaja je jasna. Državno korito moramo polniti tudi če nimamo za kruh.
ROMELS
08. 03. 2016 11.30
+3
SDS_je_poden
08. 03. 2016 10.52
+0
Hvaležen sem Janševi vladi, ki je pri izračunih za vrtce in otroške dodatke uvedla FIKTIVNI dohodek, ki ti fiktivno zviša plačo in te potisne čez rob razreda...... hvala janez, da si tako lepo poskrbel za mlade družine. Upam da ti je tistih 1000+ zaposlenih v JU še bolj hvaležnih, kot sem ti sam...... PLJUC!!!
PS2Xministri
08. 03. 2016 11.02
-2
nikoli ne preberem tvoj post ti dam kar minus ,in samo zato kjer si nenormalni janšopsihič.
SDS_je_poden
08. 03. 2016 11.04
-3
PS-2Xministri: Sekiram se jest za tebe... res..... napisal sem to, kar je res. Če meni ne verjameš, vprašaj koga, ki ima tudi otroke.
PS2Xministri
08. 03. 2016 11.15
+3
kakor vem je ta ministrica na drugem mandatu in da njo ne moti potem ni slab zakon......samo ti ne moreš brez SDS.
SDS_je_poden
08. 03. 2016 11.25
-3
PS-2Xministri: Seveda ni bil slab zakon, sej se je prišparal na račun otrok, da je princ teme lahko na veliko zaposloval. Vsaj za nekaj je bilo to dobro, a ne?
GR.GO.
08. 03. 2016 12.07
+2
Piše se leto 2156. Francka A. Martinček je vklopila robota, ki bo skuhal kosilo za Lojzeta in Janezka. Robot je po pripravi jedi prijel za kozico in jo odnesel, še vročo, na mizo. Zaradi prevroče kozice se je prt prežgal. Robot je zaradi dima, ki prihaja iz prta detektiral požar in sprožil požarni protokol. Kozico je z vso silo vrgel v zrak, da so se vroči vampi razleteli po stropu, vklopil je škropilce, da je bilo vse pohištvo zalito, vse prisotne pa hitro uspaval v hibernacijo in evakuiral ven v sneg. Celotna družina je imela uničeno pohištvo, strop, prt in zdravje. Pordobnejša analiza, ki jo je za policijsko enoto Spodnji Duplek izvedel Inštitutza enakost Ultra-Electa-Klan d.o.o. je pokazala, da je program za robota spisal nek J.Ivan.Jansa. Nauk zgodbe: Janša je kriv, ne glede čas in kraj.
zagor:)
08. 03. 2016 10.49
+1
Ali pa primer tudi, ko se je dvignila plača, samo je oseba bila tiho in plačevala še naprej po starem.
SDS_je_poden
08. 03. 2016 10.50
+7
Ne. Slej kot prej so ti naredili poračun za nazaj. Nič bat.
Fuck the system
08. 03. 2016 10.44
+20
Za vrtec previsoka plača, za kredit prenizka!!!
SDS_je_poden
08. 03. 2016 10.44
+10
Bom še 1x napisal.... ful mi je všeč, ko mi je Janševa vlada znižala otroški dodatek, podražila vrtec in dvignila normative za število otrok v skupinah. Vse z namenom varčevanja, da je ob sesuvanju svoje vlade lahko v JU zaposlil dodatnih 1000 zaslužnih ljudi.
Covidus
08. 03. 2016 10.09
+23
poznam primer ko tip s porsche cayennom - novim prosi v šoli za subvencijo malice njegovega otroka...
ROMELS
08. 03. 2016 10.14
-1
Covidus
08. 03. 2016 10.22
+4
ROMELS
08. 03. 2016 10.26
+6
Ja, ja. Saj levičarji res niso privatniki. Sem pomislil, da je javni uslužbenec, ker imajo tam lepe plače in razne dodatke k plači in honorarje.
Brabus
08. 03. 2016 10.45
+0
zombie 1
08. 03. 2016 10.07
+22
Važen da imajo uni,ki se pripeljejo z BMW ali mercedezi subvencioniran vrtec!!!
Ka pa mislis
08. 03. 2016 10.14
+6
Zato ker se vozila pod cca 9000 € ne racunajo in pa tista na leasing tud ne.
madonca
08. 03. 2016 10.04
+3
Niso prvi ne zadnji, tako je bilo tudi pri nas. Edina tolažba je, da se bo to upoštevalo naslednje leto po novi dohodninski odločbi. V kolikor gredo pa na zmanjšani/večji delovni čas, prenehanje nadomestila za nezaposlenost se pa izda nova odločba. Iz lastnih izkušenj vem, kako je nepravično v primeru občutnega zmanjšanja prihodkov, a tako je za vse.
srecnii
08. 03. 2016 10.03
+6
Upoštevajo se dohodki iz leta 2015, povprečni, res be*asto, ker tiste dohodke je nekdo že porabil za stroške bivanja, vrtca, prehrane v šoli. Naša socialna država je izmišljena, saj če upoštevaš, da bi moral delavec dobit v proizvodnji 900 evrov neto, jih dobi 600, pa četud dobi 200 otroških smo še zmeraj be*aki. V Avstriji palča 1100 evrov minimalna, otroški po 200 evrov/otroka, ....hrana isto....edino stanovanja so dražja, ampak razlika je 200-300 evrov
Tempus Fugit
08. 03. 2016 09.59
+15
Letos plačujem vrtec na podlagi plače iz leta 2014. Plača leta 2015 je bila nižja od tiste v letu 2014. Naslednje leto otrok ne bo šel več v vrtec (gre v šolo). Ali lahko uveljavim preveč plačan vrtec oz. kam naj vtaknem uradniško logiko? Naši uradniki živijo v svetu pravljic in milnih mehurčkov, svet vidijo zelo rožnato, njihova pamet pa je cesarjevo oblačilo....
Ka pa mislis
08. 03. 2016 10.12
+0
Ka pa mislis
08. 03. 2016 09.51
+1
Nevem ce je ravno tako. Midva z zeno sva vsako spremembo, to je, ko je zacela delat na 4 ure, ko je prenehala delat, ko je prenehala dobivat porodnisko, so nam vedno na novo dali izracunat. Ko sva delala so nam vzeli za izracun dohodnino za prejsnjo leto, ko pa je nehala pa trenutne prihodke taprvi mesec ko ni imela nakazila. Tako so nam tudi narovili na socijali.
tatanka_yotanka
08. 03. 2016 09.26
+37
Danes v takšnih pogojih, z taknimi službami kot jih imamo, državnim aparatom, bankami ... preživiš komaj iz meseca v mesec, ta sistem je suženjski sistem - saj delaš za golo preživetje ( hrana , streha, položnice) Da bi si privoščil nov avto, lastniško stanovanje ali hišo ... to je pa utopija ! Še prej v feudalizmu so kmetje imeli več, danes če maš službo maš saj možnost da preživiš iz meseca v mesec kot suženj , če pa tega nimaš si pa v lačen in bos. Če nebi bilo starševskih stanovanj in hiš iz prejšnejga sistema, pol mladih danes bi bili klošari, saj do strehe nad glavo ne prideš več z poštenim delom in plačami katere so komaj dovolj za osnovno preživetje. In potem nam upada nataliteta ... le zakaj ?
SDS_je_poden
08. 03. 2016 10.48
+4
Točno to. Pa še bolj fleksibilen trg dela bi radi naredili, se pravi lažja odpuščanja... potem pa naj mlad človek načrtuje družino?! Sej še zase ne ve, a se bo lahko preživljal ali ne!
Die einemaister
08. 03. 2016 11.23
+1
no no no, sm pogrešal ta stavek " če ne bi bilo hiš in stanovanj iz prejšnjega sistema" se pravi le ni bil tako slab ne?? Koliko ljudi na zahodu ima svojo hišo oz stanovanje oz je melo še pred 40 leti?? Zelo malo je odgovor, tistih par procentou bogatih in to je blo to, delovna rulja je sanjala na zahodu stanovanje ,kaj šele hišo, Italija je lep primer.
urib1
08. 03. 2016 09.10
+3
Če se jaz ne motim dobivaš otroški dodatek oz. plačuješ vrtec glede na prihodke izpred dveh let. Zakaj se pa nobeden ne oglasi takoj na CSD-ju, ko se prihodki povečajo in tako zaprosi za manjši otroški dodatek in večje plačilo vrtca?
User1063544
08. 03. 2016 09.24
+7
Nič narobe s tem, ker CSD sam pošlje odločbo o zmanjšanju nadomestila.. in to TAKOJ.. (naslednji mesec) Ko pa se OD zmanjša, pa CSD tega ne upošteva...
urib1
08. 03. 2016 09.25
-2
ponovnorojen, novo odločbo dobiš, ko ti stara preteče.
User1063544
08. 03. 2016 09.41
+8
Urib: da ne boš, to kar pišem je iz prakse... Moja je med tem ko je otrok že hodil v vrtec dobila službo... Mesec kasneje je sledila NOVA odločba in seveda višji vrtec oz. zmanšano nadomestilo... Ne vem kako je to pri vas, tukaj se obnašajo tako kot da imajo vsakega na oki.. Ko pa so mojo odjavili, pa sva mogla čakati do izteka odločbe da sva dobila spet vijšje nadomestilo. Da ne govorim kaj se dogaja ko zamenjaš stalni naslov iz občine v drugo ipd.... VSE smo sprobali tak da... To kar se piše je tralala...
Iztok Belšak
08. 03. 2016 09.48
+6
Ni res urib1, pri povišanju moraš to takoj javiti oz. si pridobijo takoj podatke, tako da sproti nižajo, ko pa izgubiš dohodek pa tega ne storijo - sem sam to že doživel
urib1
08. 03. 2016 09.50
+4
ok ti verjamem. Pri meni je tako, ker imava (zaenkrat še) z ženo zaposlitve skozi celo leto. Sem pa tudi sam med tistimi, ki so mi zaradi popoldanskega sp-ja in zaslužka v 2014 v 2016 krepko zmanjšali otroški dodatek in zvišali plačilo vrtca in šole. Ampak NE BOM JAMRAL, ČIMVEČ DELAM NA ČRNO!
urib1
08. 03. 2016 09.51
+1
Iztok možno, če niso celoletne zaposlitve.
User1063544
08. 03. 2016 11.26
+2
Urib: +++++ Se strinjam, znajt se je treba... Ampak kaj ko ti "karireni" ljudje ki ne vidijo realnega stanja družbe forsirajo neko kvazi poštenje z vspodbujanjem faušije da se med seboj tožarimo in prijavljamo... Sramota je kako daleč nas je politika sprvla.. Dandanes brat brata zatoži ker ta vozi boljši avto kot on...
urib1
08. 03. 2016 11.37
+3
imaš prav. Ampak glej, midva se nisva sprla! Drugače pa skregan narod je cilj vsake politike. Zapomni si to.
platon26
08. 03. 2016 08.52
-3
Ne vem kaj se pritožujete? Čez Tita in Jugo tako pljuvate kakšne komunistične zveri so bili, tule pa mjavkate za socialne transferje! V kapitalizmu tega na žalost ni!
DonDonDan
08. 03. 2016 08.55
+8
Dej se ti mal ozri po EU in nehaj nakladat o komunizmu in kapitalizmu. Pa ti bom vseeno še enkrat povedal: komunizem je bil samo totalitarna oblika kapitalizma, kjer je partija imela monopol nad izkoriščanjem delovne sile. Mi normalni, pa smo bili zazrti v zahodne države in smo še danes in vemo, kako se stvarem streže na demokratični način. Pri nas demokracije pač ni, ker nam še vedno vlada neo-komunistični mafijski režim.
tatanka_yotanka
08. 03. 2016 09.04
+24
Kokarkoli ... v Titovih časih se je živelo boljše kot danes ! Sploh pa zdravstvo, šolstvo , sociala ! Da ne omenjam razlike v možnosti pridet do službe ali stanovanja, takrat in danes razlika kot nebo in zemlja. Danes z povprečno plačo če jo sploh imaš do hiše ali stanovanja ne prideš več !
DonDonDan
08. 03. 2016 09.07
+4
Jest sem živu takrat, mam čez 50 in ti povem, da niso bile nobene rožice, še posebej zadnjih 10 let agonije razpadanja Juge. Dons pa imamo na oblasti neo-komuniste, ki nam pravijo: evo vam vaše demokracije in nam kažejo sredinec! Demokracija pač ni projekt neo-komunistov. Oni sam namerno sesuvajo to državo. Zato pa je tako, kot je!
Die einemaister
08. 03. 2016 11.21
+4
dej povej kje pa sploh je demokracija?? Oziroma kaj je demokracija??? Ti povem?? Kapitalizem je ljudem na zahodu dal demokracijo, ker jim ni upal dat to kar je socializem dau nam navadnim ljudem, hiše, dostojno življenje, sindikalne izlete, brezstresno življenje itd. zato je nstal demokracija na zahodu
Majstore988
08. 03. 2016 08.36
+22
Ko zaslužiš manj ti država in socialna ne upoštevata tega in pri vsem skupaj dvigneta roke... Ko zaslužiš pa samo € več ti zmajo takoj vzeti kak € pri dokladih in ti podražiti vrtec. Razredi ki so po % nastavljeni za doklade so pa itak obupni. Ker sem za 1.2€ na članapresegel določeno mejo sem imel nižje doklade. A padel sem v tak razred v katerem imajo nekateri na člana po 50-100€ več na koncu... Pa naj mi država oz. socialna dz potem enako plačo (200-400€ večjo). Pfuj ta CSD!
hotchilipoper
08. 03. 2016 08.26
+15
Slovenci ne bodo hoteli imeti otrok,cmerar bo uvozil begunce,da bodo imeli otroke namesto nas
Principat
08. 03. 2016 08.30
-3
včasih je dobro , da preden kaj napišeš premisliš ali pa mogoče v drugih segmentih iščeš lastno obrambo
slovenija981
08. 03. 2016 08.13
+46
Če v naši državi hočeš pošteno živet in plačevat davke, boš tepen z vseh strani, tisti ki boste delali pošteno cele dneve vas opozarjam, da boste ob vikendih morali še beračiti, da boste imeli za kruh........žalostno.