Slovenija

Legalno Slovenci posedujejo skoraj 130.000 kosov orožja, nelegalno pa ...

Ljubljana, 12. 08. 2014 18.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

V zadnjih tragedijah v Starem trgu pri Ložu in v Grosupljem sta morilca, ki sta nato storila samomor, uporabila nelegalno orožje. Koliko je takšnega orožja, ni znano. Kdo pa preverja, da orožje ne pride v roke napačne osebe?

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (78)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

antiXfashizmXeuXgso
13. 08. 2014 19.37
+7
A bo zdaj kaka reportaža s trgovci z nožim ker je un unga v Gorici zaštihal?
Martin Vre?un
13. 08. 2014 09.41
+4
nekdo,ki je po naravi nasilnež,je lahko tudi izvijač ali kladivo morilsko orožje...,,strelno orožje nima nič s tem,je pa res ,da ni za vsakega....
Rains-
13. 08. 2014 17.08
-3
Ni res. Marsikdo bi, če bi imel strelno orožje, le-tega uporabil, pa ker ga nima se ne zgodi nič.
pika poka ježek
13. 08. 2014 08.46
+4
Zame predstavlja orožje športni rekvizit, nekako tako kot je za tenisača športni rekvizit lopar, ali za kolesarja kolo. Se pač ukvarjam s strelstvom, pa to, HEH
pika poka ježek
13. 08. 2014 08.47
+7
Sta Jakov Fak in Raimond Debevec zaradi izbire športne discipline že privzeto morilca, pa to HEH???
mamovam
13. 08. 2014 09.06
-4
za ene, ki so apatični in mislijo, da orožje ubija predstavljajo tudi športniki varnostno tveganje...ja tako je žal to.
pika poka ježek
13. 08. 2014 09.15
+0
Stvar je v tem, da je s pridobitvijo privilegija za lastništvo orožja precej stroškov in birokracije, privilegij pa se lahko izgubi zaradi malenkosti. Me pa moti, ko se neki nepoznavalci spuščajo v moje privat zadeve, torej v športne discipline s katerimi se ukvarjam. Namreč strelstvo se deli na mnoge discipline, z enim kosom pa se ne pokrijejo vse discipline. Če bi želel imeti pokrite vse strelske discipline, bi potreboval vsaj 100 kosov. Torej zakaj bi športni strelec z lastništvom 20 kosov legalnega orožja imel motiv za zlorabo enega kosa, pa to, HEH???????????
Iluzionist
13. 08. 2014 08.20
-4
z izdajo dovoljenj nošenja smrtonosnega strelnega orožja splošnemu prebivalstvu bi se zgodile predvsem 4 stvari - množični morilski pohodi kot jih videvamo v zda bi postali vprašanje časa ali naslednje gospodarske krize, kri.minalci bi izkoriščali pravico do samoobrambe s strelnim orožjem za izvajanje umorov, policija bi se znašla v situaciji, ko bi morala nabavljati vedno močnejše orožje, da bi obdržala prednost pred kriminalci in splošno oboroženo populacijo in bi se znašli v situaciji, ko bi se policaji okrog vozili z blindiranimi oklepniki in avtomatskim orožjem vojaških specifikacij kot to počnejo v zda, poleg tega bi bili policaji precej bolj živčni vsakič, ko bi ustavili avto ali legitimirali mimoidoče, ker bi se bali, da bo človek potegnil pištolo in začel streljati in posledično bi imeli tudi več nesrečnih incidentov, ko policaji ubijejo človeka, kot imamo precej primerov v zda in kot četrta stvar bi se število umorov s strelnim orožjem zaradi domačih ali zakonskih sporov močno povečalo in tukaj je zgled spet zda, kjer se velik del umorov zaradi strelnega orožja zgodi v okviru lastnega doma med možem, ženo in otroci in na podlagi te statistike je torej sklepati, če uporabim malo črnega humorja, da moramo sedaj legalizirati nošenje orožja, da se bodo možje in žene lahko zapletali v oborožene strelske spopade.. zagovarjanje nošenja in proste prodaje orožja je torej izjemno napačno, škodljivo in nevarno za družbo in tipično to zagovarjajo ljudje, ki mislijo, da so šerifi na divjem zahodu, ne zavedajo pa se kompleksnih družbenih posledic, ki jih to prinaša
dr.dare
13. 08. 2014 08.26
+6
za množičen morilski pohod potrebuješ legalno orožje? za umor žene rabiš legalno orožje? ali je dost ilegalno? policaji že sedaj vozijo s sabo avtomatsko orožje vojaških specifikacij.... noben argument ti ne drži vode...
pika poka ježek
13. 08. 2014 08.44
+4
NightStalker, večina orožja v lasti slovenskih državljanov je lovskega in športnega, nekaj tudi zbirateljskega. Nobenega od teh se ne sme nostiti kot varnostno orožje, razen v stanovanju in lastnih ograjenih površinah. Dovoljenje za nošenje varnostnega orožja pa je praktično nemogoče dobiti, pa to, HEH
mamovam
13. 08. 2014 09.07
-1
nightstalker, ali bi ti to naredil, če bi prišel do orožja? ne sodi stvari, ki jih ne poznaš....
beowulfsam
13. 08. 2014 09.30
-2
Za množičen morilski pohod (ali katerikoli uboj) potrebuješ dostop do orožja. Če ga nimaš, bolj težko v AFEKTU stopiš do omare in vzameš ven svoj arzenal. Če se ga ne prodaja v štacunah na lepe oči, tudi bolj težko vzameš par 100 EUR in ga dobiš v 10 minutah. BTW, v google napište usa gun kills vs terrorist in se smejte Američanom, namesto, da hočete to še tu. In samo za info, sem videl že toliko gostilniških pretepov med totalka nažganim folkom da ni šans, da si želim, da majo taki ljudje pištole. Sem videl motene ljudi, ki se jim strga, ko ga pogledaš...jaja, dajmo mu pištolo. Še to, ljudem je lažje nekoga ustreliti, kot ga ubiti iz oči v oči z npr nožem, psihološke fore. Tk da Dare, pejd v ameriko in tam furaj cel tovornjak orožja zaradi mene. Predlagam, da se preseliš v mestno četrt, kjer je veliko streljanja...boš imel šanso se branit.
antiXfashizmXeuXgso
13. 08. 2014 09.48
+3
beo..... zelo oboroženi so tudi Švicarji, Finci, Kanadčani,... pa se jim ne dogaja USA. Ni fora v dostopnosti do orožja, fora je v folku, v glavah.
Rains-
13. 08. 2014 17.10
+0
Pa ne moreš ti primerjat Švice, Finske, Kanade z Ameriko kar se tiče števila orožja. Ne bluzi.
antiXfashizmXeuXgso
13. 08. 2014 19.38
+0
Kar se tiče števila orožja na prebivlaca lahko primerjam.
pika poka ježek
13. 08. 2014 08.13
+1
Koliko prispevkov na to temo smo že imeli?? In vsi novinarji takoj juriš k mojstru Mitji v Postojno, kot da nimamo drugih trgovcev. Razen tega pa lastniki legalnega orožja z njim delajo v glavnem samomore, izjema je pokojni Alibabić ki je pred dvema letoma pred vrtcem v Domžalah ubil 30-let mlajšo partnerko, pa to, HEH
graf
13. 08. 2014 07.53
+4
Drugač pa glede orožja ; če bi vsi posedovali orožje .... bi se 3/4 zakoncev parkrat na leto obstreljevalo ! Preprosto dejstvo je da samo strahopetna oseba brez trohice samozavesti ki z besednim dialogom ni zmožna rešiti problema dvigne orožje na neoboroženega človeka !
dr.dare
13. 08. 2014 07.59
+4
ja tako se pa z noži koljejo.. ful boljše!!
mamovam
13. 08. 2014 09.09
+0
graf, a ti bi se? aja, ti nimaš zakonca...
dr.dare
13. 08. 2014 04.38
+29
Lahko vi obračate kakor hočete ampak dejstvo je da če bi una ženska v logu nosila pištolo bi bila danes skoraj sigurno živa!! V tem primeru se je najbolje videlo da te pred orožjem lahko ubrani samo orožje ker noben drug te ne bo!!!
Iluzionist
13. 08. 2014 06.25
-11
ne bi bila živa, ker je ne bi znala uporabit in ker ni bila tip človeka, da bi lahko sprejemala odločitve o življenju in smrti v delčku sekunde, za njo bi bil dovolj že navaden paralizator, ki bi ohromil napadalca za dovolj časa, da bi pobegnila ampak ženska očitno ni bila take sorte, da bi bila pripravljena ampak se je pustila presenetiti
dr.dare
13. 08. 2014 06.36
+7
pa o čem ti govoriš? se ti blede ali kaj? če nosiš pištolo jo znaš uporabljati... paralizator? hahahah pobegnila bi? hahahah naj celo življenje beži dokler ji enkrat ne bo uspelo ubežat? ja smo videli kak je rezultat!!
Iluzionist
13. 08. 2014 07.19
+4
razumi, da niso vsi ljudje na svetu sposobni ubiti človeka tako kot bi ga ti dr.dare
dr.dare
13. 08. 2014 07.24
+4
prvo kot prvo insinuiraš in me nekam predalčkaš... ni potrebe po tem.. kot drugo pa ko nekdo strelja na tebe kot je na to žensko prevlada želja po preživetju in takrat ni mej za ohranitev življenja...
antiXfashizmXeuXgso
13. 08. 2014 07.28
+6
dr.dare, točno tako. Če bi ženska imela orožje, bi imela možnosti, da se obrani.
antiXfashizmXeuXgso
13. 08. 2014 07.30
+1
Nightstalker, če si postavljen pred izbiro ali ubiješ ali pa si ti ubit mislim, da preživetveni, samoohranitveni nagon prevlada.
beowulfsam
13. 08. 2014 09.18
Ja, pa lahko bi organizirali tečaje za Šerife....kdo hitreje potegne pištolo, kako zgledati "kul" s svojim novim rekvizitom in podobno. Me zanima, če nekdo meri vate, koliko moraš biti hitrejši, da imaš šanse? Če te hoče en fentat, te bo fental, tako ali drugače. In tvoj predlog je ja, gremo se Ameriko? Resno? To je tako, kot da bi rekel, da bi se boril proti heroinu tako, da ga daš v štacune zraven čigumov. Seveda, saj najdeš argumente, zakaj bi dal vsem pištole...ampak je problem, ker je 100x več argumentov zakaj ne. In niti nima smisla tega debatirat, ker je že vse bilo predebatirano v ZDA s strani govornikov z veliko več pojma.
yarrick
13. 08. 2014 16.52
Totalen nesmisel da se pregovarjate glede posesti oz nošnje orožja. če bo kdo hotel koga ubiti, ga bo ubil na tak ali drugačen način.Ni orožje krivo samo po sebi ampak uporabnik.V končnem je lahko žlica ali vilice zelo hudo morilsko orožje, potem so tu še noži ostali topi predmeti, na koncu je telo eno veliko orožje (če ga znaš uporabljati)...Ni problem v orožju ampak v mentaliteti posameznika ki ga ima (legalno ali ne).Moraš pa se zavedati da je tanka linija med družbo ki je podrejena politiki( in verjame na slepo da bo država oz politika zanjo poskrbela) in družbo ki bo pač vzela stvari v svoje roke v primeru da se zgodi kaka ornk katastrofa.Če ne verjamete, poglejte katrino, sandy in ostale hujše hurikane ter stvari, ki so se dogajale po PARIH DNEH ko FEMA ni dostavila vode, hrane oblačil in elektrike.V takem primeru se raje zanašam nase in na svojo zvesto ljubico kot pa na oblasti v lj...
Klimova
12. 08. 2014 22.33
+46
Človek, ki ima namen moriti bo to storil tudi brez pištole.
appollyon
13. 08. 2014 05.21
-3
Haha člevaki, to so rusi vedno govoril, potem pa je sledil državni udar oz. komunistična revolucija! Ne seri!
Rains-
13. 08. 2014 17.12
+1
Sploh ni res. To da nima pištole je že marsikoga odvrnilo od umora.
mimic
12. 08. 2014 21.40
+35
jst mam par vil, ene tri kose, tri sekire, motorko, kr nekaj nožev v kuhinji......
mimic
12. 08. 2014 21.41
+2
Suckass
12. 08. 2014 22.19
+8
vprašanje je ali imaš dovoljenje za te stvari!
BorcPrimorc
12. 08. 2014 21.00
+19
tako orožarno imel bi tudi jaz !
1xy
12. 08. 2014 20.58
+33
problem nastane še pred tem, ko je uporabljeno orožje.......ženske prijavljajo nasilje - odgovor policije, dokler se nič ne zgodi, ne moremo ukrepat.......torej????.....država odpoveduje na celi črti - kar se tiče orožja: a ni Jurček javno grozil z likvidacijo novinarja - nekaj mesecev po tistem je dobil URADNO dovoljenje za lastništvo orožja.......samo primer kakšna so pravila, pa to verjetno ni osamljen primer, samo v javnost je prišel.......
GAYPROPAGANDA
12. 08. 2014 20.53
-14
Sedaj vem zakaj se v ZDA počutim kot doma!
soniksk
12. 08. 2014 20.46
-1
Na veliko žalost se lahko orožje pri nas na nelegalnem trgu prehitro dobi.
mamovam
12. 08. 2014 21.07
+15
vojak03, zakaj? oz. se delno strinjam s tabo- legalno bi moralo biti dosti lažje.
mamovam
12. 08. 2014 20.40
+31
zanimivo vprašanje: kdo preverja, da ne pride v napačne roke... pri legalnem je kao nekaj ovir. pri nelegalnem pa? tisti, ki bo želel prit do orožja bo prišel na tak ali drugačen način.
MACOMANN
12. 08. 2014 20.34
+31
A so policisti pregledal albancke :D baje ma usaka hiša najmn 2 orožja :D
MACOMANN
12. 08. 2014 20.34
+10
Gone4eveer
12. 08. 2014 20.21
+68
Se pa kaže dvoličnost naše države že v tem - Našega soseda so anonimno prijavili, da ima v hiši pištolo. Ta obtožba je bila brez konkretnih dokazov, a očitno dovolj, da so mu policisti razmetali celo hišo. Orožja niso našli, ker ga tudi ni bilo. Po drugi strani pa že celo večnost dobro vemo, kje so naše avtohtone združbe in s čim se ukvarjajo, a se noben ne upa preiskave odpret... Vsi enakopravni, nekateri malo bolj.
Uporabnik113189
12. 08. 2014 20.40
+14
Hvala, sedaj vem kaj moram stroiti, če se mi bo kdo zameril.
mamovam
12. 08. 2014 20.14
+11
največje face so novinarji in politiki pa delno policaji, ki bi regulirali nelegalne zadeve. kriminalec, lopov ipd. se požvižga na zakonodajo.
Eitipatapa
12. 08. 2014 20.09
+16
V kolikor bi država olajšala legaliziran nakup orožja določenemu profilu ljudi (nekaznovanost, eno državljanstvo, dokončana vsaj srednja šola ipd.), bi imela tudi boljši pregled kdo kaj poseduje, dilerjem bi pa vsaj zmanjšala posel. Tako pa ni prav nobena skrivnost, da je orožje pri nas preveč preprosto nabaviti, ker ga je v izobilju, saj smo vendar bili del balkanske vojne po kateri je iz skladišč izginilo več 100.000 kosov različne oborožitve. Naselja brazilcev so polna orožja, jim niso premetačin delali že 20 let in nobenemu tudi v interesu ni, da bi jim ter jih je očitno strah posledic. Če imaš denar, iz teh naselij dobiš kar si poželiš. Izkoreniniti to pri takšni vladi in boječih represivnih organih s premalo pooblastili, je nemogoče. Pa tudi, ko človek vidi, da v državi zakoni nič ne veljajo, vsak, ki ima 5 minut časa, te lahko terorizira na lastnem ozemlju, grozi, ropa ipd., zakoni ga pa pomilijo, je jasno, da je dobro imeti lastno zaščito.
Gone4eveer
12. 08. 2014 20.08
+21
V posnetku je orožje predstavljeno iz ene plati, brez prave razčlenitve in jasnih podatkov. Kje piše, v koliko primerih zlorabe orožja je orožje nakupljeno legalno/ilegalno? Kje so primerjave z drugimi vrstami orožja - katero orožje je najbolj uporabljeno v umorih, napadih? (Celo v Ameriki strelno orožje ni št.1 po uporabi - kar 3,5x več napadov vključuje hladno orožje). Naš Zakon o orožju je med strožjimi v EU. Avstrija, Češka, UK, Nemčija, Francija imajo ohlapnejši Zakon o orožju, v UK lahko vsak, ki ima kmetijsko posest, brez posebnih zahtev kupi šibrenico,Čehi lahko že samo s polnoletnostjo kupijo orožje na črni smodnik, šibrenice... Pa nimajo nič več žrtev strelnega orožja zaradi tega. Med tem, ko kriminalec kupi avtomatsko orožje na črnem trgu (dobro vemo, kje), se lahko navadni civili samo tresemo, kdaj bo koga zamikalo, da nas pride obiskat... Nam ostane tako samo policija, ki se ne odzove na trenutek... Policisti pridejo na kraj dogodka v cca 15-30 minutah. Če karkoli narediš kriminalcu, te ta lahko avtomatsko toži....
mamovam
12. 08. 2014 20.10
+6
Gone4eveer
12. 08. 2014 20.11
+8
V glavnem pa je tudi mentaliteta ljudi taka, da česar se bojijo, sploh nočejo vedeti/premagati strahu. Tako se počutijo vsi bolj varne, če imamo popolnoma prepovedano kakršnokoli posedovanje/uporabo strelnega orožja... Nič, še naprej si zatiskajmo oči... Orožni list za samoobrambo je v Sloveniji tako ali tako misija nemogoče. Država ne zaupa svojim volilcem in čisto vse tretira kot največje možne kriminalce...
Gone4eveer
12. 08. 2014 20.15
+14
Stanje Zakona o orožju je pa tako tudi zato, ker imamo v Sloveniji cel kup raznih strelskih zvez, katere se raje med sabo pričkajo, kot pa da bi potegnile skupaj in zlobirale manj strožji Zakon o orožju... Medtem, ko lahko brez dovoljenja kupim samostrel, ki je dovolj močno in TIHO orožje za medveda pokončat, ne smem kupiti ene malokalibrske puške, ki je praktično za konzerve luknjat na 30 metrov...
yarrick
13. 08. 2014 16.56
-1
No ja tudi MK je lahko v pravih rokah smrtno nevarna ;) .se pa strinjam z ostalim.
bohinj je zakon
12. 08. 2014 20.07
+4
je kaj dovoljeno imeti od težkega orožja? s pištolami - nočem imeti opravka. kakšen tank bi se mi prilegel.
CandySkull
12. 08. 2014 20.23
+6
Vse se da kupit na legalen način :) Tud tank najlažje in najceneje prideš skoz s Vzhodno evropskimi. Ne sme pa imet oborožitve !
nwmzakaj
12. 08. 2014 21.12
+2
kaj lahko tank kupiš? k jst bi mel Tiger-ra ampak sam za pelat
nwmzakaj
12. 08. 2014 21.25
+0
Gavrane20
13. 08. 2014 00.56
+1
pika poka ježek
13. 08. 2014 12.06
tank brez oborožitve je vozilo in ne orožje, pa to, HEH
yarrick
13. 08. 2014 16.57
@total talent ...v ukrajini oz na češkem lahk kupiš t55 oz t72 ;). Mislim, da ti bo še naša vojska fouš ker imaš novejši tank kot oni :P. Sam bi raje imel kaj v stilu BRDM...