Slovenija

Je mogoče sožitje človeka z volkom in medvedom?

Kočevje, 17. 08. 2012 10.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
N.Š.K./STA
Komentarji
119

Medvedko z mladiči, ki naj bi prestrašila stanovalce Novega in Starega Kota, majhnih vasi na meji s Hrvaško, so na uničevalni pohod po bližnjem sadovnjaku privabile zrele slive. Prebivalci so zaskrbljeni za svojo varnost, ekologi pa zaradi razmišljanj o odstrelih javno protestirajo.

Kaj se dogaja na Kočevskem, natančneje na območju Loškega Potoka, smo preverili na Območni enoti Zavoda za gozdove v Kočevju. Po besedah Mirana Bartola, ki si je včeraj ogledal nastalo škodo na sadnem drevju v bližini vasi, je škodo povzročila medvedka z mladiči. Tako je mogoče oceniti na osnovi sledi, pojasnjuje Bartol in dodaja, da so sadovnjaki v neposredni bližini gozdov, zato si je medvedka privoščila zrele slive in jabolka. Problem pa je, da medved drevesa polomi in s tem povzroči veliko škode lastnikom.

Medvedi se zrelemu sadju ne morejo upreti.
Medvedi se zrelemu sadju ne morejo upreti. FOTO: Thinkstock
Medved praviloma nikoli ne napade človeka. Če se odločite za sprehod v gozdu, imejte svoje pse na povodcu. Prav tako bodite v gozdu glasnejši, da se medved lahko umakne. Če medveda že opazite, se mirno umaknite v smeri prihoda. Če se medved zapodi proti vam, ne tecite stran, ampak raje obstanite ali se uležite na tla, saj naj bi se medved ustavil, še preden pride do vas.

S Policijske uprave Ljubljana so za 24ur.com potrdili, da so na Policijski postaji Ribnica v zadnjem času prijeli kar nekaj prijav zaskrbljenih vaščanov. Policisti so zadevo preverili in o pogostih medvedjih obiskih v vasi obvestili pristojni Zavod za gozdove. Prav tako so vaščane pozvali, naj bodo pred tavajočimi medvedi previdni.

Na vprašanje, ali je običajno, da je na tem območju v tem času več medvedov, Bartol odgovarja, da je to območje ob hrvaško-slovenski meji od Loškega Potoka do Osilnice v času zorenja sadja, še posebej sliv, prav obljudeno z medvedi. "To je zelo gozdnato področje, sadovnjaki pa so tik ob gozdu. Tisto leto, ko ni sliv, teh problemov ni," pojasnjuje Bartol. Da bi se stanovalci počutili ogrožene zaradi medveda, Bartol nima podatkov.

Zavod za gozdove Kočevje ima trenutno odločbo za odstrel enega medveda na območju Rajndola. Medved je tam povzročil več gospodarske škode.

Vaščani naj bi na tem območju v zadnjih dneh opazili več medvedk z mladiči, na zavodu pa spremljajo stanje na terenu. Odstreli bodo sledili le v primeru, če se stanje na terenu ne bo umirilo.

Ekologi opozarjajo: medved in volk sta ogrožena

V Zvezi ekoloških gibanj Slovenije so se na razmišljanja o morebitnih odstrelih medvedov odzvali z javnim protestom. Kot navajajo v sporočilu za javnost, sta medved in volk na rdečem seznamu ogroženih sesalcev in sta opredeljena kot ranljiva vrsta, zaradi česar ostro protestirajo proti zahtevam za nujni interventni odstrel.

Obenem v zvezi od Slovenije in vseh držav članic EU zahtevajo, da enotno podprejo strategijo dolgoročne ohranitve vrste rjavega medveda, volka in risa v Evropi "in s tem končno zagotovijo sožitje človeka z volkom in medvedom".

Medved se elektrike zelo boji

In kaj lahko prebivalci naredijo? Kot pojasnjuje Bartol, bi bila stoodstotna zaščita pred medvedi električni pastir, saj se medved elektrike zelo boji. A ljudje si ne želijo živeti obkoljeni z žico, dodaja Bartol, prav tako so to tako revni predeli, na katerih si investicije v izdelavo električnega pastirja okoli sadovnjaka zelo težko privoščijo.

Medvedje se zaradi lakote vse bolj bližajo hišam v okolici Kočevja. Najpogosteje vaščane prestrašijo medvedke z mladiči. Te se v iskanju hrane za svoje mladiče in zase podajo tudi na dvorišča hiš.
Medvedje se zaradi lakote vse bolj bližajo hišam v okolici Kočevja. Najpogosteje vaščane prestrašijo medvedke z mladiči. Te se v iskanju hrane za svoje mladiče in zase podajo tudi na dvorišča hiš. FOTO: Thinkstock

V zadnjih mesecih je to že peti primer, ko so v bližini naselij opazili medveda. Maja sta se zgodila dva napada medveda na ljudi. V bližini Velike Slevice v občini Velike Lašče je medvedka napadla žensko, na cesti nad vasjo Zapotok v občini Ig pa je medved napadel moškega. Sredi aprila pa so na območju med Velikim Kozjem in Lovrencem v bližini Sevnice opazili medvedko z mladiči.

V slovenskih gozdovih trenutno biva med 450 in 550 medvedov. V zadnjih letih je sicer trend sorazmerno stabilen in z normalnimi letnimi nihanji.

Zadnji primer s Kočevskega je bila medvedka z mladičema, ki je konec julija prestrašila vaščane Primožev na Kočevskem. Ker se je medvedka preveč približala naselju in povzročala težave, so se lovci odločili in zaprosili Agencijo RS za okolje, da izda odločbo za odstrel njenega mladiča. Z odstrelom mladiča so hoteli prestrašiti medvedko, da ta ne bi več zahajala v bližino hiš. A ker je ta vseeno še vedno prišla v bližino naselja, so dan pozneje odstrelili tudi medvedko in njenega drugega mladiča.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (119)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

anzek81
20. 08. 2012 15.11
-2
Tudi jaz živim na 800 metrih in tudi pri nas je precej medvedov, pa smo čisto srečni. Odločili smo se, da bomo živeli blizu narave in zato sprejemamo vsa bitja,s katerimi sobivamo, tudi medvede. Če začne medved hodit na smeti, jih pospravimo. Če začne hodit na sadje, počakamo nekaj časa in je spet mir. Ni še nobenega človeka pojedal za zraven. Če pa že govorimo kdo je bolj zaščiten, človek ali medved - če bi bila oba ENAKO zaščitena, bi to pomenilo, da bi vsako leto morali postreliti okoli 400 000 ljudi (20% populacije, tako kot pri medvedu) preventivno, zato da bi zmanjšali verjetnost srečanj med medvedom in človekaom. Tako da prosim, da malo pomislite, preden izjavljate, da je medved bolj zaščiten od človeka. Ja, papir res vse prenese.
mototurist
19. 08. 2012 11.15
+0
pa kaj čakate lovce.valjda ima kdo v vasi flinto
482116
19. 08. 2012 10.32
+1
No da se oglasim še sama. Živim prav na območju Loškega Potoka in ko sem začela brati vaše komentarje sem se samo nasmehnila in pomislila: joj spet komentirajo tisti mestni ljudje, ki sploh ne vedo kaj je narava, kaj je medved in kaj je življenje na 800 metrih nadmorske višine. Veste življenje tu je res težko. Odmaknjeni smo od "srca" in razen kakšnega medveda ne vidimo napisanega o Loškem Potoku skoraj nič. Pa bi radi, da novinarji napišejo da ni služb, da mladi nimamo kam, da nimamo primernih povezav, da ni industrije, da ......... .. res življenje tu je borba, borba za obstanek. Žalostna sem ker vidim, da je medved zaščiten, zakaj pa ČLOVEK NI ZAŠČITEN, zakaj se moramo počutiti tako manjvredne in zakaj moramo biti tiho, če se počutimo ogroženi. Veste medvedom je tukaj toliko, da si niti ne morete predstavljati. Prav rada bi videla, da bi vsi pogumneži ki znajo tako lepo napisati prišli sem in pokazali, da res tako mislijo. Papir vse prenese, človek pa žal ne.
samuelinho
18. 08. 2012 13.02
+1
Mi smo v dalni preteklosti vdrli v njihovo naravno življensko območje, a problem je v tem, da ne znamo sobivati z medvedi in nenazadje tudi z ostalimi živalmi. Treba se bo sprijazniti, da so divje živali okoli nas in da so se tu naselile pred nami. Pa lep dan.
-Duska-
18. 08. 2012 12.39
+3
Explainator*Ti boš živel brez narave? Ti bo mama pihala kisik v pljuča ali ti ga bo proizvajala umetna luč? Jutri crkneš pa zgnjiješ, te ni, pa klatiš neke neumnosti (medvedi iz USB-ja). Res si za pregled pri psihologu. Grožnja človeku pa so taki, kot si ti. Velikoumneži, ki mislijo da so center sveta, v resnici pa vakum v glavi.
ad-hoc
18. 08. 2012 10.59
+2
medvedje prihajajo baje v naselja zato, ker v naravi ni več nekih prej dovoljenih bio odlagališč kjer so se lahko hranili ... baje to uredba eu neki spremenila
ni_mi_vse_eno
18. 08. 2012 06.14
+2
Ni mogoče, vsi so plenilci in njihove ekološke niše se prekrivajo, zato gre za kompeticijo.
Tatjana Žagar 1
18. 08. 2012 02.57
+6
Ja pa če si je nabiral zalogo za zimo očitno ve da bo hrana potem dražja, hahahaha
Katja Pirc 1
17. 08. 2012 21.12
+2
Lovci so tlu k da jih ni.poznam je biu prnas primer nam je divjad pojedla ves pridelek in smo poklicali smo lovce lovci so se nam u fris rezali in nas je*ali u glavo zared tega.tako da vam js powem zame so lovci sama napoto samu tam se rinejo k jih ni potrebnu.k jih pa tu nucas te pridejo pa zafrkavat u glavo.ni prou od loucu kar delajo.!
Jonikus
18. 08. 2012 11.51
+0
Katja, oprosti, ampak jaz sem mnenja, da si nujno potrebna enega hitrega tečaja pravopisa, ker je pa tvoj komentar za oči zelo boleč, ne samo, da mrgoli pravopisnih napak (drugo je, če se človek kdaj pa kdaj zmoti), tudi ločil nimaš pojma uporabljat. Kaj se je dogajalo s teboj v OŠ? Sicer pa - še eno vprašanje na katerega niti ne pričakujem odgovora: a če bi lovci prišli k vam in v okolici pobili vso divjad, ki si vam je drznila pojesti pridelek, bi bilo pa vse vredu??
FatBoySlim
17. 08. 2012 19.41
+4
Sožitje? Poznam človeka, ki goji ovce in živi v sožitju z medvedom... stara ovca, ki je nihče noče kupit ostane zunaj ograje, medved se naje, človek pa dobi odškodnino za ovco. volk sit in koza cela... kar pa ne moremo reči za ovco :D
TakoJeTakoBo
17. 08. 2012 18.46
+3
Gre za to, da se je število medvedov na nekaterih območjih izjemno povečalo. Npr. v času poselitve na našem koncu ni bilo nobene "panike". Tako, da je tukaj vprašanje uravnavanja populacije medveda. Vsaka "puhlica" o človekovem poseganju v življenski prostor medveda pač ne zdrži. Naj o tem odločajo ljudje, ki se na to spoznajo, ne pa študentje filofaksa :D
FatBoySlim
17. 08. 2012 19.50
+1
Narava vedno sama poskrbi, da se v ekosistemu vzdržuje ravnotežje. Poseganje človeka v ekosistem, pa ne samo s poselitvijo je krivec za osovraženost medvedov. Četudi se je število medvedov povečalo, četudi so medvedi začeli hodit v vasi... za vse to je kriv človek. Najprej mrhovišča da, potem mrhovišča ne, pa potem ostanki hrane v smeteh itd itd...
sava27
17. 08. 2012 18.01
+11
ljudje rinemo povsod-zivali se gibajo le v prostoru,katerega smo si sebicno prisvojili...
mototurist
19. 08. 2012 11.18
medvedje že od nekdaj,ljudje pa z marsa prišli? LOL
bolimepatak
17. 08. 2012 17.07
+6
Seveda.... Ljubljančan jasno pove, kako morajo podeželani živeti ! In brez ugovora prosim.......
Brandi
17. 08. 2012 17.05
+8
sožitje bi bilo možno, a kaj ko človek vedno vse pokvari
sahrana
17. 08. 2012 16.34
+8
vsa ziva bitja vkljucno z medvedi imajo pravico do obstoja sem veliko v naravi tudi srecal sem medveda resda na dalec a brez vsake panike sva sla vsak svojo pot nedvomno smo ljudje tisti ki posegamo v zivljenski prostor zivali torej smo mi vsiljivci in ne medvedje ali oatale zivali
Mohandas
17. 08. 2012 16.21
+14
Sožitje človeka, volka in medveda? Pa kaj je ta svet čisto ponorel? Egotriperji človeški. A moramo okupirati ravno vsak kvadratni meter tega sveta??? Tudi živali imajo pravico do svojega prostora pod soncem in se za to pravico ne bi smele rabiti prilagajati ljudem! Kaj nam daje pravico, da pogojujemo obstoj medvedov in volkov z njihovo sposobnostjo življenja v sožitju z nami? Mi smo tisti, ki smo se oddaljili od narave, ne oni. Torej smo mi tisti, ki bi se morali prilagajati njim in ne obratno. 60% Slovenije je gozd. A res ni nekaj prostora za medvede in volkove, brez da se še ljudje zraven rinemo?
Explainator
17. 08. 2012 17.55
-8
pa kaj teb ni jasno? človek je na vrhu verige in on postavlja pravila...kaj pa je narava, da bi se ji moral prilagajat? narave čez 30 let ne bo več, ker bomo vse pozidali, živali odstranili....in misliš da bo potem konec sveta? ne bo, ker se človek prilagodi na vse živo...živali bodo naslednje generacije otrokk gledale samo še na kakšnih tv-jih, če bodo sploh obstajali...z naravo je konec...imela je svoj čas, sedaj prihaja čas neslutenega razvoja v smeri ai, genetike, robotike, nanotehnilogij in popolne podretivne narave človeku...žal zate, normalno za vse ostale
Mohandas
17. 08. 2012 18.09
+1
Ti si tudi del narave veš. Če narave ne bo več, tudi nas ne bo. Tvoje mišljenje vodi po poti samodestrukcije. Ampak tebi in podobnim to žal ni jasno, ker se imate za najbolj pomembno stvaritev narave. V resnici pa je človek ena najmanj pomembnih živali na tem planetu. Če izumre človeštvo bo planet cvetel brez nas. Če izumrejo čebele, bo pomrlo 3/4 rastlinskih in živalskih vrst, vključno z nami.
HellWolf
17. 08. 2012 18.56
+1
Explainator, očitno si en zaplankan mulc iz mesta ki ne vidi drugega zelenja ko kakšno drevo al pa rožo na polici. LJudje nismo nič druga kot po večini visokonoseče se živali. Če odmre ves živalski svet bomo kmalu sledil mi.
qitq
17. 08. 2012 19.04
-2
Ja Mohandas - vsak kvadratni meter bomo poskusili okupirati. Tako piše v naših genih. Če pa ne verjameš Darwinu - enako piše tudi v Svetem pismu. (problem je nastal 6. dan po stvarjenju sveta :-) Sveto pismo pravi: Bog ju je blagoslovil in Bog jima je rekel: »Bodita rodovitna in množita se, napolnita zemljo in si jo podvrzita; gospodujta ribam v morju in pticam na nebu ter vsem živalim, ki se gibljejo po zemlji!« Bog je rekel: »Glejta, dajem vama vse zelenje s semenom, ki raste po vsej zemlji, in vse sadno drevje, katerega sadje nosi seme. Naj vama bo v hrano. Vsem živalim na zemlji, vsem pticam na nebu, vsemu, kar se giblje po zemlji in ima v sebi življenje, dajem v živež vse zelene rastline.« Zgodilo se je tako. Bog je videl vse, kar je naredil, in glej, bilo je zelo dobro. In bil je večer in bilo je jutro, šesti dan.
Explainator
17. 08. 2012 21.40
-2
Mahandas..če umrejo čebele, bi mogoče nekoč res izumrli, danes pa nikakor ne..človek je prestopil mejo, ko ga lahko narava uniči...to bi vam sedaj lahko bilo že jasno ti naravo vidiš kot drevesa, listje zelena barve, cvetove....temu kar ti praviš narava, jaz pravim okojje, in za razliko od tvojega mišljenja je lahko okolje iz betona, umetnih luči in umetne vode, hrane....brez tvoje zelene narave... človek bo preživel tudi v tem okolju in manjkalo mu nebo prav nič, tako kot tebi danes ne manjka bivanje v naravni luknji kot so to počeli včasih neandertalci in tudi rad hodiš na umetno školjko namesto v koruzo in si rit raje obrišeš z 3-slojnim papirjem kot z ostrimi listi koprive..je tako?
GSMG
17. 08. 2012 15.19
+31
Zanimivo, če pride v vas medved, ga takoj ustrelijo, če pride v isto vas tat ali ropar , pa v najhujšem primeru dobi 2 ali 3 mesece pogojno! Čudna so pota SLO - pravice!!!
dajno
17. 08. 2012 15.15
+9
Na drugi fotki nista evropska rjava medveda pač pa ameriška vrsta! Poceni fotke, zanič fotke!
mishka2
17. 08. 2012 15.20
+1
Jana Puhar 1
17. 08. 2012 13.47
+8
Kraševca v sadovnjak, pa bodo slive na varnem.
likvidator
17. 08. 2012 14.27
+2
Tudi JJ bi bi v sadovnjaku uspešen in slive na varnem
Jana Puhar 1
17. 08. 2012 21.47
suey
17. 08. 2012 13.13
+9
Zakaj pa sploh razmišljajo o električnih pastirjih, ko pa je bil zadnji lovski podvig tako uspešen? Mladiča naj pobijejo, da bodo potem imeli še meso od mame in še kakšnega mladiča. Živali nastaviš hrano in zahtevaš od nje, da je ne bo jedla. Nekateri nismo videli še v živo medveda, ampak nekateri še niso ugotovili kako uporabit pamet!
summer_sun
17. 08. 2012 14.51
+4
Ja, dajmo kar pobijat živali, ker imamo mi koristi od njih! TI nimaš kančka pameti, egoist!!!
suey
17. 08. 2012 16.53
+2
summer_sun: zgleda, da ne razumeš napisanega. Prepričaj se, preden nadevaš tako sočne besede! Ti je znan primer, ko so mladiča pobili, da bi mamo z mladičem odgnali nato pa so še ta dva pobili? To je bil njihov uspešen podvig (sarkazem, razumeš?) in jim ni na kraj pameti prišla druga rešitev in isto bo tudi v tem primeru, ker se nočejo pritegnit
summer_sun
17. 08. 2012 16.57
-2
suey, potem pa napiši brez sarkazma. Ja, mi je znan primer. Sramota od naše države!! Se opravičujem za besedni napad, vidim, da sva enakih misli.