Slovenija

Na predlog Bruslja bi uvedli sistem: plačaj, koliko prevoziš

Ljubljana, 28. 01. 2015 19.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Naši državi grozi, da bo slovenska evropska poslanka Violeta Bulc ukinila vinjete, uvedla pa bi enoten sistem za Evropo, in sicer elektronsko cestninjenje. Kaj to pomeni za nas? Da bomo za vožnjo po avtocestah plačevali več kot doslej.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (247)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Redtka
29. 01. 2015 13.25
-4
Zelo dobro se LJUBLJANČANI ne bodo več vozili zastojn...
Št. 1
29. 01. 2015 11.09
+1
Bom moj spodnji dopis malo poenostavil. Sedaj plačam cestnino letno 150€ in vinjeto 110€. Skupaj 260 €. Potem bom (bomo vsi) plačal cestnino 220€, zavarovanje se bo podražilo za 40€ (skupaj 260€), AC pa bomo plačevali po porabi.
Št. 1
29. 01. 2015 11.11
+1
Pa bodo vsi, ki ne uporabljajo avtocest veseli, ker jo bodo plačevali po porabi.
zdrej
30. 01. 2015 11.51
+1
Trotl, tisti, ki ne uprabljajo AC, že zdaj ne plačujejo cestnine za AC.
swetko
29. 01. 2015 10.45
+4
Pravilno. Plačaj koliko porabiš. Kot pri elektriki, plinu, vodi, telefonu
ficfiric 1
29. 01. 2015 10.49
+2
Je pa res zanimivo da se noben ne buni in da si upajo racunat porabo vode...v ustavi pise da je voda zastonj in za vsakega cloveka...oni ti pa porabo vode racunajo...kot da bi jo oni izdelovali...razume da placas uporabo cevi itd....sam ko sem videl racun od tastarih na katerem pise poraba vode me je kr zvilo...od smeha...kdaj bodo zacel pa zrak racunat.? In zemljo pp kateri hodimo.?.pa stevc na nogah da bo stelo korake...hahaha...
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 10.55
+2
A drugi davki odpadejo, ki jih že plačujemo za bencin in avto?
pkorosec
29. 01. 2015 10.56
+2
zdaj tudi ce imas doma skopan vodnjak v katerega se zbira voda iz drenaznih cevi okrog hise, moras za ta vodnjak placat takso. Sicer ni dosti, pa vseeno. Ker si delaven in ustvarjalen in si iz dreka naredis zlato, si zato povrh kaznovan. Tak to je v svobodi.
pkorosec
29. 01. 2015 10.25
Vprasanje za javnost. Zakaj se nihce ne spomni, da bi poenotili davcno placilni sistem po celi EU? Trg dela je odprt in mobilen, a slovenci, ki delajo v tujini, morajo zaradi rezidentstva in razlicnih placilno davcnih sistemov Sloveniji doplacat visoke dohodnine za place pridobljene in ze obdavcene v tujini. Bi kak novinar rad o tem naredil kak prispevek?
pkorosec
29. 01. 2015 10.28
+3
In se naprej. Zakaj potem ne bi tudi uvedli enotne solnine za visoke sole? Po vsej evropi enako. Ce uporabim isto logiko kot zagovorniki tega sistema cestninjena, zakaj bi jaz moral subvencionirat netalentiranega studenta, ki lahko skoraj neomejeno studira?!?
tdjm
29. 01. 2015 10.35
Novinar. 24ur. Izberi eno, oboje skupaj ne gre.
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 10.57
-2
pkorošec. Si nevošljiv študentom? Je tvoja šola " zaštekala?"
pkorosec
29. 01. 2015 11.54
+1
mužik
29. 01. 2015 10.25
+7
vidim da ga serete na veliko !! nasploh ukiniti vinjete in vožnja po ACzastonj ! zakaj ?? če pa že vse plačujemo pri registraciji .pa bencinu....... ,ja kaj bi še radi !?
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 10.59
+1
Eni še niso opazili, koliko že plačujemo za prevoz s svojim avtom!
Št. 1
29. 01. 2015 10.00
+11
Če bodo uvedli cestninjenje po prevoženih AC kilometrih se bo zgodilo sledeče: - najmanj 50% lokalnega prometa se bo preusmerilo na regionalne ceste (policija polni proračun, saj bo VEEEELIKO več prekrškarjev) - glede na stanje teh cest bo posledično več prometnih nesreč (in bolniške odsotnost - to tudi nekdo plača, mar ne?) - glede na več prometnih nesreč bo posledično več škodnih zahtevkov - glede na več škodnih zahtevkov se podraži zavarovanje (spet plačamo vsi lastniki avtomobilov) - glede na več prometa na regionalkah bo zmanjkalo denarja za ceste - glede na manjko denarja od cestnine se podraži taksa za uporabo cest pri registraciji (spet plačamo vsi lastniki avtomobilov) - glede na stanje teh cest bo posledično več mrtvih In tisti, ki sploh ne kupujejo vinjete bodo pri registraciji plačali 110€ več? Mislim, da bo vse skupaj precej dražje. Tako bomo plačevali VIŠJE STROŠKE "cestnine" ČISTO VSI lastniki avtomobilov. Seveda pa so tu prisotni še stroški, na katere opozarjao že v prejšnjih komentarjih.
pkorosec
29. 01. 2015 10.30
+2
to je jasno vsakemu, ki ne prihaja iz velikih mest ( ljubljana ) in ki se mora na delo peljati tudi 100km dalec. Pac nasrkajo spet ruralci.
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 10.59
heheheh namesto delat na temu, da so ceste za vse uporabnike zastonj, se dela na temu da se vedno več plačuje. Največji hudič je, da se ceste delajo s pomočjo EU sredstev in pol lahko ta EU komandira za stvari zgrajene na našem ozemlju. Če jaz želim svojim državljanom nekaj omogočiti zastonj ga ni človeka na tem svetu, ki bi me lahko prepričal v nasprotno. Ker v vsakem nasprotnem primeru, si pred imenom svoje države ne smemo prilimat besedo SUVERENO! Še kako dam prav Grkom ko so odločno rekli ne EU-ju. Vsaj nekdo, da jim je pokazal zobe!
Silent_Pain
29. 01. 2015 09.52
+2
Takšen sistem bi bil vsekakor pisan na kožo meni in meni podobnim. Avtocesto uporabljam morda 5x na leto. Drugače se pa vozim po starih cestah, pa moram rečt, da mi ni prav nič hudega. Vidim veliko več lepih stvari in krajev, kot pa če bi se vozila po avtocesti. Pač, meni to ustreza. Sem pa prepričana, da bi za tiste, ki AC uporabljajo vsakodnevno in delajo na njej veliko kilometrov, to pomenilo ogromno podražitev. Morda bi bila, dolgoročno gledano, rešitev v tem, da se v avtomobile, ki so delani za evropski trg, že kar v tovarni vgradi tista napravica, ki bi bila potrebna za cestninjenje. Tega projekta vSloveniji ne bomo videli še najmanj 15 let. Do takrat bomo pa večinoma tudi avtomobile že zamenjali :-)
vzdev
29. 01. 2015 10.10
+2
Ja, tebi ni sedaj nič hudega. Kako bo pa potem ko se bo polovica avto, ki so sedaj na avtocesti ali še več peljala po isti cesti kot ti.
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 11.01
-1
Eni ne mislite ne en meter naprej. Bi bilo res bolje, da bi se držal silencije!
Silent_Pain
29. 01. 2015 17.55
+1
vzdev
29. 01. 2015 09.47
+3
Najbolj smešno je, da so nekateri samo za to da se cena pravično razdeli, čeprav bodo tudi oni pri novem cestninjenju prišli dražje skozi. Kaj ni lažje dati 15€ če se res samo enkrat peljete, kot pa da boste dali tudi po 20€ samo za eno vožnjo.
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 09.52
+3
Če rečemo, da Dars dobi enako kvoto denarja, potem bodo tisti, ki se manj vozijo tudi manj plačali. Gre se za pravično porazdelitev; enako kot drugje, plačaš tok kot kupiš, porabiš,...
vzdev
29. 01. 2015 10.06
+1
To sploh ni res. V Sloveniji cena kilometra sigurno ne bo samo en cent, temveč precej več. In to pomeni, da se boš že lahko samo z eno vožnjo prišel do cene tedenske vinjete. DARS je čisto vseeno kako se razporedi denar, oni bodo v tem videli samo večji zaslužek, kar pa pomeni, da se boste vi ki ste malo na avtocesti plačevali več, prav tako pa tudi vsi ostali. In potem boste v čisto zadovoljni čeprav boste tudi sami na slabšem.
musl
29. 01. 2015 10.17
-2
V kakšen centu sanjate....cestnina za osebna vozila bo verjetno nekje med 10 in 20 centov na kilometer, za kombije in tovornjake pa še kakšne 20, 30 centov plusa.
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 10.17
Pravičneje bo porazdeljeno, tako kot npr. cena kWh, elektrika plačaš tok kot pokuriš
vzdev
29. 01. 2015 10.19
+4
Pravičneje bo razdeljeno. Toda tudi ti boš s tem na slabšem. Kaj boš ti imel od tega? Lahko te pride tistih tvojih 2000km tudi 400€. Res ne razumem tvojega razmišljanja.
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 10.31
Jest ne razumem, zakaj cena za prevožen km ni za vse enaka.
zdrej
30. 01. 2015 12.03
Zdev, se strinjam s tabo. Že dve leti probam takim trdoglavcem dopovedati, da je ta sistem najugodnejši. Sicer ni pravičen, vendar pa je poceni. Nekateri uporabljamo AC tedensko, nekateri celo dnevno. Obe skupini sta tu v plusu glede na vse ostale sisteme. Tisti, ki kupite tedensko vinjeto in opravite eno vožnjo ste nekje na meji. Če pa se teden dni voziš po AC, pa je tudi precej ceneje. Naredim letno vsaj 20k km/leto, od tega minimalno polovico po AC. pri 10k km mi pri letni vinjeti da 1,1 centa na km. mislim da cena ni slaba. Karkoli drugega bo dražje, razen brez cestnine. Ter to za vse.
zdrej
30. 01. 2015 12.11
Cena pa ni enaka, ker potem je treba uporabiti drugačen sistem, ki ima drugačno strukturo stroškov. Pri cestninskih je bil recimo strošek v delavcih na cestninski, same cestninske. To se mora plačat. in to mora pla
Simon Marini
29. 01. 2015 09.43
+2
Tu ne gre za pošteno plačilo po kilometru, ampak, da nemci tega nikoli ne bodo uvedli za svoje državljane, kot tudi drugi ne. Vinjetni sistem dobro fukcionira, tako, da je tudi to razlog, da ga ni treba zamenjati. Seveda gre zgolj za osebna vozila, za tovorna pa ima cela Evropa cestnino (razen GB, ki pa itak noče bit EU).
sinhron
29. 01. 2015 09.18
+11
Ta način " PLAČAJ KOLIKOR PREVOZIŠ " je pošten ker tisti , ki imajo avtocesto pred nosom jo izkoriščajo vsak dan , tisti , ki pa so oddaljeni od avtocestnega križa pa ga uporabijo dva do trikrat na leto pa plačujejo vinjete po isti ceni kot tisti , ki jo uporablja vsak dan !
Simon Marini
29. 01. 2015 09.51
+1
Ni točno. Kdor se pelja trikrat na leto po AC, plača manj, kot tisti, ki se vozi po njej celo leto.
Simon Marini
29. 01. 2015 09.52
+2
3 x tedenska vinjeta je 45 eur, celoletna pa 110 eur.
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 11.02
mobutu1
29. 01. 2015 09.10
Cekini so v igri cekini, veliko cekinov...
enxx
29. 01. 2015 08.58
+3
Enoten sistem za celo Evropo. Tukaj je kar nekaj težav. Kdo bo sistem naredil? Spet Nemci, Siciljanci? Po moje je do tega še daleč. Lokalno imamo pa problem z DARS-om in pijavkami. Vsaj za njih je to nesprejemljivo.Babnca naj rajši kaj pri transportu naredi, da se ne bodo tovornjaki po cestah vozil. Itak bo šla pa Evropa v Q.rac. Hvala bogu!
zdrej
29. 01. 2015 08.52
+1
Se tudi strinjam s tem principom. Bojim pa se da se bodo cestnine precej podražile. Predvsem zaradi opreme, ki jo boš moral imeti v avtu in na AC, ter dodatnih ljudi, ki bodo to morali vzdrževati. Tak da tisti, ki mislite, da boste s tremi vožnjami na leto plačali manj, lahko to samo sanjate. Naj opozorim take, ki razmišljajo drugače. Glede na cen iz časa pred vinjetami, bi sedaj ne plačal cestnin 120€ ampak krepko čez 500€. Že sama pot MS-LJ, bi me stala ~2€ v Dragotincih, 3,8€ Vransko, 2,3€ Kompolje. Skupaj ~16,2€ Ms-LJ-MS. Torej tedenska vinjeta že ponuja več. Resda, v Mariboru, pa Ljubljani niste poznali plačevanja na obvoznicah, zato pa smo mi na periferiji plačevali toliko več, pa vam je drago. Če pa vas moti, pa se vedno lahko pelješ po stari cesti. Tam pa ni dodatne cestnine, če že greš tako redko. Se tudi strinjam s tem principom. Bojim pa se da se bodo cestnine precej podražile. Predvsem zaradi opreme, ki jo boš moral imeti v avtu in na AC, ter dodatnih ljudi, ki bodo to morali vzdrževati. Tak da tisti, ki mislite, da boste s tremi vožnjami na leto plačali manj, lahko to samo sanjate. Naj opozorim take, ki razmišljajo drugače. Glede na cen iz časa pred vinjetami, bi sedaj ne plačal cestnin 120€ ampak krepko čez 500€. Že sama pot MS-LJ, bi me stala ~2€ v Dragotincih, 3,8€ Vransko, 2,3€ Kompolje. Skupaj ~16,2€ Ms-LJ-MS. Torej tedenska vinjeta že ponuja več. Resda, v Mariboru, pa Ljubljani niste poznali plačevanja na obvoznicah, zato pa smo mi na periferiji plačevali toliko več, pa vam je drago. Če pa vas moti, pa se vedno lahko pelješ po stari cesti. Tam pa ni dodatne cestnine, če že greš tako redko. Cene cestnine pred vinjetami pa lahko pogledate na Waback machine. P.S. Teh 24ur ne pusti linka. Zgleda da se boji konkurence :-), ki bi jim kradli klike.
jokl234
29. 01. 2015 09.06
+0
Cestnina se ne bi nič podražila - cene bi se nastavile tako, da bi generalno DARS dobil toliko, kot dobi sedaj...med uporabniki pa bi se to pač pravično porazdelilo. Zelo dober GPS sistem so naredili Slovaki, sicer trenutno samo za kamione, ampak, če bi blo to za vsa vozila, bi bilo super: sistem te sledi in ti obračunava cestnino, glede na to koliko in kje (glede na kategorijo ceste) si se vozil. Torej bi lahko odpadla tudi cestnina, ki jo plačaš ob registraciji in bi vsak uporabnik plačal točno toliko, kolikor se vozi...
zdrej
29. 01. 2015 09.27
No, ta GPS, nekaj stane. Obdelava nekaj stane. To plača uporabnik.
dinamitek
29. 01. 2015 08.46
edin prav,Nemški penzjonarji se vozjo po AC in sam čakajo da lahko v stau naletijo-jim kr mal pride da tam čakajo pol
povanpireni
29. 01. 2015 08.42
+5
Največja Slovenska traparija, da nekaj plačaš a ne koristiš, kot po stanovanjskih blokih. Eni plačamo vse redno še za tiste, katerima ne moreš in ne moreš priti do dna...
jokl234
29. 01. 2015 08.59
+1
Ja to je res. Pri vsej sodobni tehnologiji in pameti se še vedno vedemo kot neandertalci.
zdrej
29. 01. 2015 09.29
+0
Lej, saj ti ni treba plačat. Se pač pelji po stari cesti.
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 09.32
Igradnja cest je šla tudi iz našega žepa zato ne vem zakaj jih ne bi uporabljal. Izgradnja elektroomrežja je šla tudi iz naših žepav, pa zdaj ne plačujemo pavšalno ampak po porabljenih kWh. Enako naj bo pri prevoženih km.
zdrej
30. 01. 2015 12.13
Izgradnja cest je šla iz proračunskih kreditov. Le te s cestninami odplačujemo. In če le te ne bodo narejene po vzdržnem modelu, potem bo tvoja trditev deloma resnična.
scipio
29. 01. 2015 08.39
+4
ja, to bo leta 2052, ko bodo v avtih tudi že čipi za avtomatično sprotno omejevanje hitrosti glede na omejitve na posameznih odsekih, otroci bodo pa že ob rojstvu ob cepljenju dobili čipe za sprotno sledljivost njhovega napredka v šoli, špricanja pouka, kajenja po vogalih in seksanja.
Shisui
29. 01. 2015 08.20
+7
Meni je tako edino prav. Plačaj kolikor uporabljaš in gotovo, pri vseh stvareh bi moralo biti tako, ne pa da nam kar nabijajo cene po dolgem in počez, pa neglede na to, da nekateri uporabljajo AC samo 3x na leto, drugi pa za 100€ letno naredijo 20000 km...
Castro*
29. 01. 2015 08.37
+2
civitasstain@gmail.com
29. 01. 2015 11.04
+0
askralj
29. 01. 2015 08.00
+1
Nadaljuje Alenkino poslanstvo. Sramoto dela ker tak ni sposobna izpeljati resnih projektov. Ceste so katastrofalne pa niti besede o tem kako se to mora spremenit. Kdo pa jo je tja poslal? Aja se res kmalu se bo moralo povedat kako je sploh tja prišla potem pa da vidimo kje je načelnost do kpk.
musl
29. 01. 2015 07.59
+20
Smešno, da so proti vinjetam najbolj tisti, ki se sploh ne vozijo po AC. Ni važno če to prihrani zelo veliko denarja v podjetjih, pri posameznikih, važno je, da oni ne bodo zgubili 15€ na leto, ko se enkrat peljejo po AC, Jaz sem kar zato, da se gremo sistem plačaj toliko kot poješ. Plačeval bom še samo toliko, kot gre za moje zdravstvo in to je to, ne bom več plačeval da bodo imeli otroci subvencije v vrtcih, šolah, faksih, saj jih nimam, vi jih pa sami vzdržujete če ste jih delali (plačaj toliko kot poješ). Zakaj bi moral jaz plačevati davke, da nekdo dobi nekaj od države, če pa jaz nič ne dobim. In točno zato v naši ljubi državici NIKOLI NIČ ne uspe, ker vsak gleda na svojo rit. Kakšno jokanje bo šele potem, ko bo dal za eno relacijo po AC toliko, kot je prej dal za tedensko vinjeto.
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 08.31
-10
Škoda, k ni pavšal še drugje npr. pri nabavi goriva. Po tvoje bi bilo bolj prav, da vsak plača mesečno npr. 300litrov goriva ne glede na to, kolk ga pokuri.....
musl
29. 01. 2015 08.45
+3
Ne jaz sem zato da nikjer več ni pavšala in nikjer več ne plačujemo vsi za vse. Vsak naj plača toliko kot koristi zdravstvo, šolstvo,ceste,javne storitve.
jokl234
29. 01. 2015 09.10
-1
In ti greš primerjat zdravstvo in avtoceste...bravo. Eno je preživetje, drugo je pa luksus.
Jan Jan jan
29. 01. 2015 09.14
+3
Eurorip se ti vidi da si en vase zagledan ljubljancan, ki ne vidi dlje od svojga nosa. Ce ima nekdo placo 700e pa bo dal od tega pol za prevoz si tegga ne more privoscit. Ce pa ti pravis da te drago stane da dvakrat trikrat na leto uporabljas ac, potem pa raje ti takrat pojdi z javim prevozom al pa po regionalki. Pa vem da bos rekel naj si pac uredimo stanovanje blijzje ali pa dobimo drugo sluzbo, ni bilo vsem z rozicam postlano v zivljenju kot verjetno tebi;)
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 09.27
-2
Jaz sem si sam postlal in enako se pričakuje tudi od tebe. In zakaj imaš tok proti, da vsak plača tok kot porabi? Zakaj pa potem ne uvedemo pavšal še pri elektriki, gorivu, avtoservisih, hrani, obleki,...? In zakaj mormo mi, nevozači, subvencionirat kilometre, vam vozačem? Pa dajte potem še vi iz cenejših bivalnih okolij nam subvencionirat dražje bivalno okolje.
musl
29. 01. 2015 09.34
+1
jokl234: Zakaj pa ne ? Ja za tebe je mogoče luksuz, za nekatere, ki pa delajo na terenu ali pa imajo podjetje, ki je odvisno od dobrega transporta pa lahko brez AC kar zaprejo, torej tudi to je preživetje ? In če smo pikolovski in gledamo, da plačamo točno toliko kolikor porabimo, potem se držimo tega povsod
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 09.48
Marsikdo, marsikatero podjetje,... je odvisno od el. energije, pa se slednja ne obračunava pavšalno ampak po porabljeni kWh
Jan Jan jan
29. 01. 2015 10.28
Ker mate tolk drazjo bivalno okolje ane hahaha:)))
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 10.33
Seveda da imamo; stanovanja so dražja, najemnine so dražje, hrana je dražja, restavracije so dražje,.....
Jan Jan jan
29. 01. 2015 10.40
v tem primeru bom pa tko reku kot si ti pod temle clankom ze veckrat, preseli se na tebi boljso lokacijo;) pa mislem da hrana ni nic drazja v ljubljanskem merkatorju kot kje drugje, kvecjem jo lahko dobis ceneje zarad vecje izbire. Restavracije pa ne spadajo pod osnovo ker si lahko doma kuhas ;)
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 11.10
Ja res, če mi kaj ni všeč se lahko preselim tako kot vsak. Tudi ti lahko delaš v domačem kraju in se ne rabiš luksuzirat pa cestah. Ali pa uporabljaj javni prevoz.
Jan Jan jan
29. 01. 2015 11.13
Itak, sluzbe me cakajo u vsaki vasi;) za javni prevoz pa lahko ti uporabljas ker ga mate:)
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 11.25
Na vasi lahko kmetuješ, prideluješ hrano, v mestu tega ne moreš. Lej, tvoj domači kraj ima svoje prednosti in svoje slabosti tako kot moj. Nikakor pa mi ni do tega, da bi ti jaz kompenziral slabosti tvojega domačega okolja, ker jih tudi ti meni ne.
Jan Jan jan
29. 01. 2015 11.34
Hahahaha ti jih pa mas;) no sej bom nehu, ni vredn tipkovnce;)
antiXfashizmXeuXgso
29. 01. 2015 11.41
Jup res je, mogoče ti bo koristneje, če se boš naučil uporbljat kmetijsko orodje
Jan Jan jan
29. 01. 2015 12.06
Cel zivlene ga ze, dobr d mi to rece lublancan k pomoje se ni vidu krave (ni vijolcna ves)