Slovenija

Nabiranje kostanja je lahko kaznivo, globe so velikanske!

Ljubljana, 23. 09. 2014 19.21 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Nabiranje kostanja vas lahko drago stane. Globe znašajo tudi 42 tisoč evrov. Res, da to velja za podjetja, a tudi za samostojne podjetnike. Lastniki zemljišč opozarjajo, da gobarji in nabiralci kostanja gozdove popolnoma izropajo.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (518)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

mackon08
30. 09. 2014 09.15
+5
Ravno včeraj sem bil v gozdu, kjer sem nabiral kostanj. Kostanja je ogromno tako da to ni problem, Vsepovsod pa ni tako je, manj kostanja in lastnik tega gozda ima pravico da kostanj ostane za njega. Najhujši problem je pa onesnaževanje gozdov, to ne moreš verjeti kaj eni pustijo za sabo. Tu bi morale biti kazni visoke,samo je zelo težko koga ujeti pri dejanju. Jaz v gozdu naberem količino kostanja, ki je nekaj večja od 2 kilograma, za sabo pa v gozdu ne pustim niti pike smeti pa tudi pazim, ko hodim po gozdu, da vse ne spolomim in pohodim.
meta37
25. 09. 2014 15.45
+5
Pa saj ni res!!!! A je folk še sploh pri pameti? Res ne razumem, kako je nekdo lahko favš nekomu teh 10e, ki jih bo mogoče zaslužo s kostanji. Pa naj nabirajo. Tako vsaj ne propada narava!!!! Žalostno res! Tako je, tisti, ki ima, bi rad še več, ampak narava mu bo pri tem pokazala zobe in prav je tako!
maska00
28. 09. 2015 12.00
-3
Kaj ti bi pustila na tvojem nabirat kostanj če bi kupila sadike jih ogradila da jih jelenjad ne poje.Polno vas je takih kot si ti, ki si mislijo da je vse tvoje ki zraste v naravi .Ma zato je treba tudi kaj delat. Najlepše doma sedeti na fotelju in ko je kostanj kar nabirat, kjer je. Ni važno čigav je, sramota. Jaz če dobim koga pod mojim kostanjem ga bom pretepel da nebo nikoli več kradel kostanja-
BŠK
24. 09. 2014 22.13
+11
99,9% jabolk,hrušk in ostalih dreves je v Ljubljani na glavnih vpadnicah in ostalih cestah zapuščenih. Če želite, Ljubljana-Polhov Gradec ali Vrhnika je sadja kolikor hočete ob zapuščenih hišah. Ampak naš folk tega več ne zna jesti, ker jim je izpod časti, po drugi strani pa raje pusti propadati Potem tudi na Rožniku in ostalih gričih ne bomo več nabirali? Niste normalni!
toxicox
28. 09. 2015 10.36
+2
ti bo jaz dal polhov gradec ko so se kar ustavljali na cesti in nabirali našo koruzo ko bi vsaj prašali če lahko
maska00
28. 09. 2015 12.10
+3
Se strinjam s teboj polno jih je,ki kradejo vse kar jim pride pod roko
mapol
24. 09. 2014 16.31
+9
Pa tisti, ki zagovarjate, da na svoji lastnini nočete trpet nobene omejitve zase. Kako pa potem mislite priti do svoje posesti? Velika večina mora čez tujo lastnino do svoje. Zakaj pa bi vam sosed moral pustit it čez svojo parcelo?
Ranunculus
25. 09. 2014 01.20
+2
Pravni sistem to ureja s sluznostno pravico.
rovte
25. 09. 2014 14.19
+0
provokatorr
24. 09. 2014 15.09
+16
če pridem v gozd in si naberem dve kili kostanjev, mi ne bo nihče nič rekel. enako je pri gobah. problem so tisti, ki nabirajo ogromne količine, obrnejo vsak list, podrejo vsako neužitno gobo, pohodijo vso travo, uničujejo podrast..... ..... enako jeb bilo s polži, ki jih ne nekoč odkupoval Hmezad. Povečini smo otroci nabrali eno malo vrečko polžev na teden, ter jih prodali, da je bilo za 20 lučk in tri kornete, potem pa so jih nekateri nabrali po 100 kil na dan
an?ka30
24. 09. 2014 15.31
+10
Imamo državo,ki se nikoli ne nasiti in ne ve več kje vse bi še denar nam pobirala...
mapol
24. 09. 2014 16.27
+2
Rekreativno nabiranje tam kjer je označeno, se ne sme izvajat. Tudi do dve kili ne. Tisto je pač samo od lastnika. Pa saj pravim, da tak zakon ni od včeraj. In na koliko lokacij ste že naletel, da je blo prepovedano? Kjer ni označeno lahko nabirate.
Andrejka Caharijaz
28. 09. 2015 10.37
+0
ALI JE ŽE KDO PLAČAL GLOBE 42.000 € ZA KOSTANJ, NAJ MI NAPIŠE KDO ?? SPET NOVINARJI BLUZIJO PO SVOJE, SAM DA PIŠEJO NEKI... KAJ KO BI TELE NOVINARJE DALI POD DROBNOGLED IN NJIHOVO IZOBRAZBO ?? NO PROSIM !
xxx121
24. 09. 2014 15.06
+3
Oj ta uboga lastnina ki jo pri nas vsak tolmači po svoje v njegov prid kadar je iz nje možno pobrati kakšne dobrote !!!!!!!! -ko pa za to isto lastnino plačamo davčne dajatve bi pa vsakdo rad videl da ta lastnina ne obstaja. Vse dotlej dokler ne bo boljšega spoštovanja do lastnine se bodo lastniki upirali davkom na nepremičnine.Za zaščito lastnine se pa mora zmeraj začeti z najmilejšim ukrepom-( opozorilo ) nato višanje sankcij z kanijo v državno blagajno.
an?ka30
24. 09. 2014 15.12
+1
24uric
24. 09. 2014 14.59
+7
spet globe in globe ne vem zakaj ne dajo pod vsak kostanj enega iz javne uprave,da bo tam stražil bo več koristi kot kofetkanje po pisarnah..
maska00
28. 09. 2015 12.07
Ti kofetkaš doma na fotelju in potem greš krast kostanje.Stražarja dat imaš prav in potem naj te dobro pretepe, ko boš kradla kostanj-
Pacek22
24. 09. 2014 14.54
+12
še malo pa še prdnt ne boš smel v gozdu
an?ka30
24. 09. 2014 15.33
+1
Sej že sedaj ne moreš,če si kje na javnih .....hahahahahahaha
maska00
28. 09. 2015 12.14
-1
Pacek22 prdni v svojem gozdu ni pa treba do kradeš kostanje .če niso tvoji ,zakaj si jih ne kupiš
mapol
24. 09. 2014 14.52
+3
Lastniki od tujine radi vidijo samo tisto kar je njim všeč. Pozabljajo, da imajo tudi tam lastniki obveznosti, pa še plačljive so. Npr, če imajo posest veliko nad določeno površino, morajo imeti narejen načrt gospodarjenja, zanj plačati in ga izvršiti.
an?ka30
24. 09. 2014 15.07
+2
In pole da bo na mojo posest pršu en bebec in mi pisal kazen???
mapol
24. 09. 2014 16.21
+1
ja, to ti tudi v hišo, če delaš kaj kaznivega. Ne vem kaj hočeš s tem povedat?? Pa ne samo pri nas.
no9
24. 09. 2014 14.48
+5
rezultat turbo kapitalizma... lastniki gozdov mislijo da so vso pamet pojedli in bi najraje ogradili svoje gozdne parcele, kultura ostalih je pa na minimumu ki namesto da bi smeti v smetnjake metali jih raje po tleh mečejo. Gozdovi bi morali biti javno dobro (za dobro gozda in živali). Sma bi razlastninil vse lastnike gozdov ter cerkev, gozdove vrnil pod javno upravljalne (sposobno) ter v kazenski zakonik dodal nadzor ter hude kazni za kršitelje po gozdovih. Volk sit in koza cela.
no9
24. 09. 2014 14.57
+2
edini, ki jim to nebi pasalo so lastniki gozdov, ki bi radi računali za prehod čez njihovo parcelo. Sem že večkrat naletu na razne "težake", ko sem se sprehajal po gozdu, češ da na njihovi parceli nimam kaj iskat...
Ranunculus
24. 09. 2014 15.01
+6
No ja, imas tudi tezake, ki ti ne dovolijo s kolesom se peljat mimo njihove hise, ceprav je pot vrisana v atlas in v katastrski mapi oznacena kot javno dobro
encijandupli
24. 09. 2014 15.02
+0
Pod javno opravo, kod so že bili se v gozdu pojavlja divja sečnja! Les ropajo državni upravitelji kod lokalno prebivalstvo saj veste tisto iz časov SFRJ:>> Kje pa naj dobim les za rušt na strehi? Ja kje le v državni hosti!<< Zato je privaten gozd najbolj negovan in zaščiten gozd, saj vsak pazi na svojo lastnino!
no9
24. 09. 2014 15.25
res pa je, da živimo v času, ko se po sloveniji prevažajo razni romunski lopovi ipd...
xelA
24. 09. 2014 14.47
-1
še vedno boste lahko pridno nabirali tam kjer ste zdaj brez skrbi. narod bolj neumen on 24ur.
blokirani
24. 09. 2014 14.33
+4
Lastniki gozdov naj plačujemo davke, mestni fičfiriči pa naj svinjajo po gozdu? Enkrat bo treba naredit konec temu socializmu.....
cirenij
24. 09. 2014 14.27
+7
Razumem, da se pridelki ne jemljejo po njivah in sadovnjakih. Da je prepovedano nabiranje sadežev v gozdovih in elo zagroženo z nekakšnimi tablami, mi pa nikoli ne bo jasno. Kam smo prišli?
DaheeeeC
24. 09. 2014 13.58
+15
Tam, kjer sem jaz rojen in kjer sem dolga leta bival nismo nikdar imeli zaklenjenih vrat. Vrata smo začeli zaklepati tam nekje 90 let, ko ste začeli prihajati na površje hohštaplerji...
s3kar
24. 09. 2014 14.15
+1
Točno tak je.nekoč smo se za glavo držali,zdej pa bi si oči pokrili. Problem, da če sam zamižiš so ti že bicikel pobrali. Tak je danes.
DaheeeeC
24. 09. 2014 13.52
+7
Torej lahko jaz tožim kmeta, ker mi z vonjem onesnažuje MOJO parcelo???? ....In mi krave z mukanjem kršijo popoldanski (zapovedani) mir????
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 13.56
+3
Najboljše da tožiš še voznike katerih avtomibili na bližnji cesti ti ropotajo..... Pa državo, ki je lastnica ptičev, ki se ti derejo in ti ne pustijo spat. Pa še onega zgoraj, ki ti njegova nevihta z grmenjem krati spanec....
DaheeeeC
24. 09. 2014 14.01
+6
Vidiš, lovci pa ne lovijo več grlic pa mačk na MOJI zemlji.......To pa zato, ker so mi streljali po grlicah....in po mačku....Ob januarskem pogonu sem dobesedno korakal s puško na rami po svoji posesti....Od takrat se lovci ogibajo moje posesti....Vsi ostali ljudje pa so dobrodošli....
DaheeeeC
24. 09. 2014 14.02
+10
....Če nisi razumel naj ti narišem : LOVCI ste največja nesnaga....
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 14.03
-10
Boš povedal ko ti bo stekla lisica po dvorišču letala pa prašiči po njivi rili....
DaheeeeC
24. 09. 2014 14.05
+18
....do sedaj sem videl največ pijanih lovcev, kako streljajo pse pa mačke....Pa tudi obnašali so se kot prašiči...
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 14.21
-7
DaheeeeC
24. 09. 2014 14.25
+4
...ja...res niso vsi takšni.....Ampak Ponosen Lovec pa je tak.....:=)))
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 14.34
-1
no9
24. 09. 2014 14.35
-1
poglej kaj mi je moderator zbrisal. Tudi za njega velja napisano :)
mapol
24. 09. 2014 13.44
+3
Pa noben ne pravi, da zdaj nikjer ni dovoljeno nabirat kostanje. Samo tam, kjer je to izrecna želja lastnika. Pa to ni nič novega. Pač novinarji kot novinarji, kot da je to najbolj vroča novica ta hip. Ne se bat, še vedno je polno lastnikov gozdov, ki še svojih meja ne poznajo, kaj šele da bi se jim dalo it nabirat kostanj za prodajo...
nezaželjen
24. 09. 2014 13.35
-1
Kmet je .. in .. je za pretepst, pravi lep slovenski pregovor. V času osamosvajanja in sedanjem kriznem času so le kmetje dobro zaslužili. Politika jim je omogočila, da celo za stranmetanje pridelka dobijo subvencijo. Poglejte cene na tržnici pa cene na dvorišču in povsod tam, kjer se lahko goljufa za davek. Poslušal sem oddajo, da za 125 EUR prispevka ne dobijo dovolj velike pokojnine. Jaz, ki sem plačeval pa vso delovno dobo praktično pol več pa naj to pokrijem. Fuj! Prosto nabiranje gozdnih sadežev je bilo in bo. prekine naj se takrat če uje zaradi nabiranja ogrožena kakšna rastlinska vrsta. Gospodarjenje z divjadjo pa mora biti tako, da ne bo motilo nobenega prebivalca, celo kmeta ne. Več je vreden človek kot prepričanje ekologov o sobivanju zveri in ljudi. Zame so medvedje ljubci enaki tem zverem.
encijandupli
24. 09. 2014 13.54
+2
Redek in srečen je tisti kmet, ki se lahko preživlja samo s kmetijo. Velika večina kmetov v Sloveniji je malih kmetov, KI
encijandupli
24. 09. 2014 13.57
+3
Redek in srečen je tisti kmet, ki se lahko preživlja samo s kmetijo. Velika večina kmetov v Sloveniji je malih kmetov, KI HODIJO V SLUŽBE, TER PO VEČINI PRIMEROV OPRAVLJAJO NAJBOLJ TEŽAŠKA DELA!
blokirani
24. 09. 2014 13.33
-7
kostanja, ki je bil namenoma posajen od lastnikov, ne bi smel nihče nabirat. To je enako, kot če ti v sadovnjak nekdo pride krast jabolka....
nezaželjen
24. 09. 2014 13.36
+5
Kostanja ne uničuje nabiralec ampak kostanjev rak in šiškarica. Šiškarico so verjetno zanesli s sajenjem. Kaj pa zdaj?
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 13.44
-6
Šiškarica je prišla sama po zraku iz italije.
blokirani
24. 09. 2014 14.28
-4
GhostBuster
24. 09. 2014 13.21
+5
Zakon o gozdovih: Lastninska pravica na gozdovih se izvršuje tako, da je zagotovljena njihova ekološka, socialna in proizvodna funkcija. Lastnik gozda zato mora dopustiti v svojem gozdu čebelarjenje ter lov in rekreativno nabiranje plodov, zelnatih rastlin, gob in prosto živečih živali v skladu s predpisi. Tako za info. In ne vem kateri birokratek si piše svoje zakone. 24_kur vi pa malo preverite članke, ki jih objavljate. Saj pa ni težko. ;)
encijandupli
24. 09. 2014 13.28
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 13.29
+0
Imaš parv ampak drugič preberi cel zakon, omenjena je izjema pri kostanju.
encijandupli
24. 09. 2014 13.29
Kaj to pomeni, da ne morem ograditi del gozda npr 2 hektara za svojo jelenjad?
mapol
24. 09. 2014 13.35
+1
@encijan-dupli: ne sam od sebe ne, se obrneš na Zavod za gozdove, če je dovoljeno naredit oboro. Oni ti povedo ali je možno za tvoj konec in kakšen je postopek. To potem ni več gozd ampak drugo gozdno zemljišče.
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 13.36
+2
NE MOREŠ. Za gradnjo obore potrebuješ gradbeno dovoljenje. Gozda pa se v nobenem primero ne sme ograditi. Tudi paša živine v gozdu ni dovoljena.
GhostBuster
24. 09. 2014 13.39
+0
Kaj kostanj ni gozdni plod? Aja sej res kostanji so morski plodovi. :P
GhostBuster
24. 09. 2014 13.40
+4
Kostanj lahko v zmernih količinah nabiramo v vseh slovenskih gozdovih. Z zakonom je tako določeno, da sme posamezni obiskovalec gozda na dan nabrati do 2 kg kostanja. Izjema so gozdovi, katerih lastniki so se odločili za pridelavo kostanja. Takšni gozdovi naj bi bili označeni. Kostanja tudi ne smemo nabirati za nadaljnjo prodajo. Pri nabiranju kostanja se držimo gozdnega bontona, ki velja za vse obiskovalce gozda.
encijandupli
24. 09. 2014 13.40
+1
HVALA ZA ODGOVORE! Skrajni čas je da se SFRJ zakonodaja in sodstvo zamenja z Zahodno Evropskim!
encijandupli
24. 09. 2014 13.43
+6
Če nič ne smem početi na svoji lastni zemlji, kar bi jaz hotel, potem to pomeni, da to ni moja zemlja ampak neke vrste fevdalna na kateri sem jaz samo najemnik- tlačan.
mapol
24. 09. 2014 13.47
+1
Zato dobiš zastonj gozdarsko javno službo ;) . Zahodno Evropski lastniki morajo plačat. Tudi za gozdne ceste ne dobijo...
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 13.54
+1
A lahko na svojem travniku kar gradiš a rabiš gradbeno dovoljenje?
encijandupli
24. 09. 2014 13.59
+0
Tudi v ZDA rabiš gradbeno registracijo (zaradi davka), ne prepovejo pa ti gradnje!
Ponosen LOVEC
24. 09. 2014 14.06
encijandupli
24. 09. 2014 14.47
+1
Sem se že mislil, pa bom tu ostal iz inata, ter raje pripomogel s spremembami v naši državi!
Ranunculus
24. 09. 2014 14.56
+1
V gozdu ni primerno graditi... tudi lovske koce ne sodijo v gozd, a bi jih podrli, da se gozd ocisti?
encijandupli
24. 09. 2014 15.09
mapol
24. 09. 2014 13.06
+8
Dragi lastniki, če še ne veste, vam država zaradi prostega dostopa do gozda in nabiranja sadežev za lastne potrebe, plačuje v obliki javne gozdarske službe, ki jo koristite zastonj! Če se zgledujete po Avstriji vprašajte še, kaj tam dobijo zastonj od države. Tudi če bi kdo zadnjič poslušal Židana, je razlagal, da kmetijske subvencije niso subvencije ampak nadomestilo za javno dobro - ker ima tudi kmetijsko zemljišče neke omejitve zaradi javnega dobrega. Se pa strinjam, obiskovalci gozdov se morajo zavedati, da to ni "naše" in se zato spoštljivo obnašat. Se pravi ne delat škode, onesnaževat in omogočati normalno gospodarjenje lastnikom (npr. ne parkirati avtomobilov po vlakah).