Slovenija

Nelegalno postavili nasip, zato je bilo ogroženih 700 hiš. Posredovati je morala policija

Kamnik, 07. 11. 2014 15.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Civilna zaščita Kamnik je odredila, da se predre nelegalno narejen nasip, saj je Kamniška Bistrica ogrožala naselja Šmarca in Nožice. Lastnik zemljišča ob nasipu je skupaj z nekaterimi krajani in psi temu nasprotoval, zato so morali posredovati tudi policisti.

Kamniška Bistrica v Radomljah.
Kamniška Bistrica v Radomljah. FOTO: Tilen K.

V jutranjih urah se je zelo zapletlo v Volčjem potoku, kjer so hoteli šmarski gasilci po odredbi Civilne zaščite Kamnik s pomočjo gradbene mehanizacije iz preventivnih razlogov podreti nasip. Posegu je v spremstvu nekaj krajanov in psov nasprotoval lastnik zemljišča, zato so morali na prizorišče priti celo policisti, so zapisali na spletnem portalu Kamnik.info.

Nelegalni nasip so gasilci predrli šele po njihovem posredovanju. S tem so zmanjšali možnost, da se Kamniška Bistrica razlije v naselji Šmarca in Nožice, ki sta ob vsakih večjih padavinah zaradi nasipa ogrožena, poroča spletna stran Kamnik.info.

Po mnenju lastnika zemljišča in sovaščanov, ki so ga prišli podpret, ni težava v nasipu, ampak v neukrepanju države in pristojnih služb, saj naj bi tamkajšnja struga ne bila očiščena in poglobljena že vsaj 40 let.

Kamniški župan Marjan Šarec je pojasnil, da je nasip na strani Volčjega potoka, ki ščiti njivo in gozd, višji od brega na nasprotni strani, kjer je zaradi tega ogroženih 700 hiš.

Neposeljena kmetijska zemljišča v Volčjem potoku so opredeljena kot razlivno območje, zato je tamkajšnji visoki nasip še toliko bolj sporen.

Po županovih besedah je težava v zakonodaji, saj so vodotoki v pristojnosti države, ta pa nima denarja za njihovo vzdrževanje. Struga Kamniške Bistrice se je z leti precej dvignila in bi jo bilo treba poglobiti in očistiti, da ne bi prihajalo do izlitja vode.

Kamniška občina na ta problem stalno opozarja. Sicer ne gre le za poplavno varnost, ampak tudi za druga področja, ki bi morala po mnenju župana biti pod pristojnostjo občin in bi se stvari hitreje reševale. "Gre za splošno vprašanje pristojnosti, o katerem se veliko govori, vendar se nič ne naredi," je še dejal Šarec.

KOMENTARJI (189)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kokicas
27. 08. 2023 12.49
+1
Pa saj je po celi državi isto čaka še na birokracijo in neukrepanje javnih služb noben za nič ne odgovarja strug rek se ne čisti kamniška bistrica se nalaga s prodom od izvora do dola pa se naprej stanje pač je kakršno je če bi hoteli kaj narediti pa spet birokracija ovire desetletje je mimo brez odgovornosti krivi so pa vsi na vrhu saj nobenega resno ne zanima problematika iz pisarn ven
seznanjen
09. 11. 2014 15.25
+4
Nasip je pred okoli 30. leti, ko večine naselja na nasprotnem bregu še ni bilo, postavila - kdo drug kot država. Po njegovi sanaciji zaradi posledic poplav leta 2007 pa do danes še ni ugotovila, ali je legalen ali ne.
Kaikaj
09. 11. 2014 14.48
+2
kot pravite nekateri da bi se mogl vascani postavit zase...najbols da pridem jz k kmetu mu zplenm eno glavo zivine..pa pravm da sm poskrbel za svoje dobro saj namrec moji otroci so lacni...tega ne morm ane zato ker imamo zakone...zato ne more clovek delati na svojo roko...ampak mora spostovati eolocena pravila...upam da koncno pade nalog da se tist nasip zniza ter da do takih novic sploh ne pride vec;)
ubogislovenci
08. 11. 2014 22.13
+6
Okoljevarstveniki so za takšne stvari najbolj odgovorni!!! Naj prevzamejo odgovornost, in to s svojim premoženjem, ker se borijo za obstoj ptic in zaradi tega se ne smejo čistiti in poglabljati struge naših rek! Sv.injarija, da se take stvari sploh dogajajo. Za njih so na prvem mestu ptice, ki si gnezda naredijo KJERKOLI, šele potem so ljudje in njihovo premoženje!!
Kaikaj
08. 11. 2014 22.01
-1
Tale nasip je bil zgrajen previsoko to se ve že dolgo...zakaj bi kmet misli da lahko požeto nezaorano koruzo lahko primerja z naseljem pa tiste 3 bajte k stojijo na poplavnem območju...kle se gre pac za zdravo pamet a bos zalil celo naselje al pa par travnik ter sploh še ne preorano njivo...sicer je pa itaq dubu zemlo cenejs tm ce je poplavno območje kva se ma sploh za prtozvt..pa ce bo kej odnesl bo tud odskodnino dubu...sicer so pa lep izliv nardil da mu bo cim manj zemlje odnesl ...se dobr da se je koncno en spravu nardit kar je blo treba k kamniški gasilci gotov tega nebi nardil ker bi mogl že ene parkrat...pa je zmeram zalili hiše al pa so reševal izlitje z urgentnimi nasipi tko da so ble še cele nožice razrite do spomladi..tko bo pa samo polje pa ene par potk za bistrco.hvala šmarskim gasilcem za mirno noč da so preprečili gotovo poplavo naselja ne pa polja:)
tornadotex
08. 11. 2014 20.18
+4
Če bi prišlo še do močnejših in trajnejših padavin,kar pa je vse bolj mogoče,bo zalito ne samo barje ,pač pa pol Ljubljane.Žal,konfiguracija terena je takšna,imeli pa smo zadnjih 100 let bolj sušnih,nenačrtno širjenje naselij,nevzdrževanje strug...bo izstavilo visoke račune...,kot je že nekdo omenil,že neandertalci so imeli hiše na kolih,toda današnji pametnjakoviči so si zaželeli še celo kleti...
zmaja112
08. 11. 2014 17.55
+4
Vsi brezdelneži in postopači ( večina iz JS) bi se lahko združili in sli pit vodo iz struge . Bi verjetno kmalu presahnilo
skandreja
08. 11. 2014 17.32
+11
Žal tale nasip ni varoval kmetovega travnika ampak tudi hiše v Volčjem Potoku in na Hudem kjer je bilo stanje zvečer zelo kaotično potem so pa podrtje tega nasipa čutili tudi v Radomljah. Župan ščiti samo svojo stran Šmarco in Nožice ne zaveda pa se da smo vsi v njegovi občini. Rešitve so nadlani poglobitev struge in izgradnja nasipov na obeh straneh iste višine pa ne bi nobenega poplavljalo. Kmetu tale poplava ne bo pozročila velike škode. Naš župan živi v Šmarci in sebe je treba zaščitit
peterpanuser2
08. 11. 2014 16.45
-5
Kakih 700 hiš? Cela slovenija je bla ogrožena zaradi tega nasipa!!!
biba_gre
08. 11. 2014 23.01
+4
Mamuth
08. 11. 2014 14.31
+19
Namesto da so podrli nasip ,ki ga je krajan naredil s svojim denarjem in rokami , bi lahko postavili nasip še na drugi strani , da se voda ne bi mogla razliti ne levo ne desno. Če bi se pa struge redno poglabljale in vzdrževale , pa nasip sploh ne bi bil potreben. Zato pa plačujemo davke a ne.
wolfterier
08. 11. 2014 15.56
+7
700 hiš ni ilo ogroženih zaradi tega nasipa,pač pa zaradi lastne nedejavnosti.Hiše ne moremo dvigniti,lahko pa poglobimo on očistimo strugo in postavimo nasipe.
pingvinislo5
08. 11. 2014 13.19
+5
je zgradil nasip, da bi iz travnika za razlivanje poplavnih voda naredil zazidljiva zemljišča.....kot npr. pol barja v Ljubljani, sedaj pa jokajo, da majo vsak let poplave.
flum
08. 11. 2014 14.07
+17
Menda je na Barju od nekdaj tako bilo. Zato so gradil hiške na kolih. Neandertalci al kaj že so bli, so več vedl o naravi kot naši učeni (podkupljivi) gradbeniki
Klavdij Volk
08. 11. 2014 10.51
-2
TROIKA NEHAJ PALAMUDITI IN POJDI NEKAM NA VISOKO,DA TE VODA NE ODNESE.NAMESTO VISETI PRED INTERNETOM,POJDI POMAGAT LJUDEM,KI RABIJO POMOČ..
Prassek
08. 11. 2014 12.35
-3
Klavdij ima dve levi roki in zivi od zulhev drugih. On tega ne razume in zato smo tam kher smo.
Bojana222
08. 11. 2014 13.10
+1
TROIKA SE PONAVLJAŠ,kLAVDIJ JE DOBRO POVEDU,DELO SI POIŠČI
Prassek
08. 11. 2014 10.37
+9
Na novo bo treba definirati pravno drzavo. Ali je to drzava kjer zakoni delujejo ali drzava kjer ne deluje nic ima pa vec pravnikov kot prebivalcwv.
Prassek
08. 11. 2014 10.28
+23
Pri JS vlada mentaliteta, da ce ni denarja se pac nic ne naredi. Ce bi podjetniki tako delali ne bi v Sloveniji poslovalo niti eno podjetje. Treba je zavihati rokave. Ce ne mores placati moras narediti sam. To pa tisti lahkokruharji v klimatiziranih in ogrevanih pisarnah ne razumejo oziroma imajo prevec levih rok.
Prassek
08. 11. 2014 10.30
+23
Vsak urad naj prispeva nekaj delavcev pa hajd na delo. Naj si enkrat v zivljenju zasluzijo placo z delom. Mogoce bodo potem tudi laze razumeli kaj potrebuje gospodarstvo.
Prassek
08. 11. 2014 10.31
+14
Se lepse bi pa bilo ko bi jih takrat obiskal kolega inspektor za delo iz sosednje pisarne in jih oglobil za delo na crno.
Prassek
08. 11. 2014 10.31
+10
Prassek
08. 11. 2014 10.33
+12
Pa FURS zaradi ostali papirjev in ce so vnaprej prijavili poplavo ker sicer bodo kaznovani.
Prassek
08. 11. 2014 10.34
+13
Pa kolega policaj da jim pove da lahko z lopato zamahnejo le 4 krat na minuto. Ce zamahnejo 5 krat je to prekoracitev hitrosti
Prassek
08. 11. 2014 10.34
+14
In ko jih bo bolel hrbet bo kolega zdravnik rekel naj vzamejo lekadol in pridejo na pregled cez 10 mesecev.
zmaja112
08. 11. 2014 17.49
+1
In ko bodo šli počivat , jih bo oglobil minister za počitek . ( saj verjetno tudi obstaja v SLO )
tatanka_yotanka
08. 11. 2014 10.09
+26
Vsak normalen človek, prav tako tudi kmet ščiti svoje imetje, tukaj nič spornega ne vidim. Edino dejstvo da nebi ta kmet rabil dvigovat tolk prahu ko je 700 sosednih hiš bilo ogroženih, mogel bi še pomagat da se ta nasip sprosti. No po drugi strani je verjetno z tem upornim dejanjem (incidentom) hotel opozorit da bi se prej mogel ukrepat in kaj narediti da sploh nebi do tega prihajal. Kar mu že spet dam prav. Ni kmet kriv za to da je zaščitil svoje imetje in dal naredit nasip z svoje strani, lahko bi tudi teh 700 hiš z druge strani zaščitili z takšnim nasipom pa nebi nobeden bil ogrožen.
kameltrajbar
08. 11. 2014 10.26
-4
..se vidi da ne razumeš..to ni njiva..ampak poplavni travnik...lastništvo je nepomembno....:)
tatanka_yotanka
08. 11. 2014 12.50
+6
Jaz vidim da ti ne razumeš lastništva ! Lastništvo je vedno bilo in bo pomembno, če nebi bilo lastništva nebi bilo tudi kapitalizma. Če sem jaz lastnik njive, bare, ali gozda je pač moje in za svojo lastnino je logično da vsak normalen in odgovoren skrbi, zdej če je to poplavni travnik ali njiva, ali potok - lastništvo je še vedno lastništvo in tukaj ni kaj za filozofirat !
SuperVeloce
08. 11. 2014 13.09
+5
Če kupiš travnik, ki spada pod razlivno območje, nimaš kaj preusmerjati vode, da zalije 2 naselji. Povzročiš drugim več škode, kot je vredna vsa zemlja, pridelki in tvoje večletno delo. Zakaj? Ker takšni Slovenci pač smo, poskrbimo za svojo rit na račun drugih. In potem se čudite zakaj imamo takšne politike in zakaj se nikoli nič ne zrihta? Kakršen narod, takšni politiki in čisto nič drugače.
hansola
08. 11. 2014 14.05
+4
Lahko bi prebivalci teh 700 hiš tudi poskrbeli za svoje riti, če je ne kmet zmožen postavit nasip bo tisttih najmanj 700 ljudi tudi lahko ali ne? Sicer pa kako lahko rečeš grajenju nasipa, da reka ostane v strugi preusmerjanje vode?
Kaikaj
08. 11. 2014 22.03
-3
sploh se ne gre za politiko sam za objestnost..model si je zavoroval slab hekrat k so na drugi strani življenja oz. ogrožena blaginja
peterpanuser2
08. 11. 2014 09.31
+3
Ker copy-paste kamnik.info!!!! halo???
Enota NAprej
08. 11. 2014 09.20
+12
uvest udarne delovne brigade!
Helebarda
08. 11. 2014 11.22
+11
Evo imaš moj plus, jaz sem takoj zraven ++++++++ Zdravo mladino iz srednjih šol naj se angažira, da ne bodo samo na telefonih čučli in fb ter zdrave prejemnike denarne socialne pomoči in vojake, pa se lahko naredijo protipoplavni nasipi, z malo sredstev. Bo ekonomično, vsak bo nekaj prispeval (z delom predvsem).
piko112
08. 11. 2014 11.38
+5
croc
08. 11. 2014 16.02
-1
mogerad
08. 11. 2014 09.05
+15
tudi psi so nasprotovali
24UBRISAN
07. 11. 2014 23.42
+7
Aha, ko se nekdo zaščiti, pa takoj država posreduje. Zanimivo...
bboy7
08. 11. 2014 01.03
+39
Zaščitil je svojo njivo, poplavil bi pa 700 sosedov. Takih egoistov ne rabimo v teh razmerah.
I Res
08. 11. 2014 04.46
+9
bboy7. to kar ti pises lahko napise samo nekdo ki nima nic oz. vse kar ima mu je bilo podarjeno. vsak ki si je prigaral kar ima sciti to kar ima . ce so ti krajani samoiniciativno lahko zascitili svoje imetja bi lahko obcina oz. drzava lahko ce bi hotela zascitila imetje ostalih ljudi. a dokler bo v sloveniji toliko takih zavistnezev kot si ti bo vse v sloveniji kot je
kiboko
08. 11. 2014 09.38
+1
Pred poplavo je zaščitil razlivno območje, da poplavi naselje. Halo?
wolfterier
08. 11. 2014 10.01
+29
Človek je zaščitil svojo lastnino,700 sosedov pa nič.In zdaj pridnega in skrbnega gospodarja osirate.700 sosedov bi lahko naredilo kaj zase,ne pa da rušijo drugemu...lenuhi!
Boštjan Ber?on Frcho-Fr?o
08. 11. 2014 10.32
+18
KO se eden zaščiti na svoje stroške, ker država nima dnarja(rabijo za svoj žep napolnit), je cel halloooooo, samo zato ker teh 700 hiš niso prpravljeni porabit niti centa pa bi se zaščitli. Vedno je tko država nima dnarja; ok bom pa sam-NE NE SMEŠ!!!!! dokler nekdo ne umre, potem pa kar naenkrat ma država viška dnarja in porabjo da zrihtajo na tem območju. Čist za primer Vransko (most, kjer je umru inštruktor AMZS, ki sem ga še en dan prej srečal na poligonu) država nima dnarja, občina nima dnarja, ok bojo sami (AMZS) naredil nov most pa ne samo za 80k, ampak kar 200k. NE ne smejo, zdej ko je pa umru in še nečakinja zraven, zdej majo pa kr naenkrat 500k viška in bojo dal za most. HALLLOOOO!!!!!!!!!
hansola
08. 11. 2014 14.10
+6
Saj to je to, če 700+ prebivalcev ne more naredit to kar en sam kmet lahko, jih ni malo sram? Človek je prav tako utrpel škodo, a se je sam zavaroval, tam na drugi strani pa je zgleda 700 hiš bivših blokarjev, ko še lopate od blizu niso vidli.
Kaikaj
08. 11. 2014 22.05
-1
clovek si je postavil 1m visji nasip od kumunalnega ki je bil predviden tako da se bo voda tam razlila ter sprostila tok kamiške bistrice...te reke ne mores kr globiti to je hudournik ona bo že povedala kje bo šla sam ta kmet si je pa nredu mal drgac kokr so kumunalci splaniral zato pa je na crno..sicer ce se pa spomnimo ke je ta reka tekla prej...travnika sploh nebi bilo;)
Matakokojama
07. 11. 2014 23.09
-5
Kaj se dogaja na slovenskem nebu?

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.