Slovenija

Neznanci popisali kapelico v Kamniški Bistrici, posvečeno žrtvam revolucionarnega nasilja

Kamnik, 28. 06. 2015 15.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Neznanci so oskrunili kapelico v Kamniški Bistrici, posvečeno žrtvam revolucionarnega nasilja in črnogorskim žrtvam. K napisu "Vsem žrtvam vojne in revolucionarnega nasilja" so pripisali "Sramotna laž bega SDS". Napis se je pojavil na večer državnega praznika. Policija še zbira obvestila o morebitnih storilcih.

Napis se je pojavil na večer državnega praznika.
Napis se je pojavil na večer državnega praznika. FOTO: Jože Dežman

Na večer državnega praznika so neznanci oskrunili kapelico v Kamniški Bistrici, posvečeno žrtvam revolucionarnega nasilja in posebej črnogorskim žrtvam, je danes sporočil predsednik vladne komisije za reševanje vprašanj prikritih grobišč Jože Dežman, ki je dejanje označil za mazaško akcijo.

Kot je razvidno iz priložene fotografije, so neznanci k napisu "Vsem žrtvam vojne in revolucionarnega nasilja", kar je citat iz zakona o vojnih grobiščih, pripisali "Sramotna laž bega SDS". Pripis, ki so ga dodali nekoliko nižje, pa je manj čitljiv.

Na Policijski upravi Ljubljana so potrdili, da so bili o dogodku obveščeni v petek in da še zbirajo obvestila, po zbranih ugotovitvah pa bodo ustrezno ukrepali.

Dežman je ob tem opozoril, da so pri postavitvi spomenika sodelovali organi države in občine Kamnik, predsednik republike Borut Pahor pa je obeležje počastil z vencem in častno stražo.

Blagoslovitev kapelice in Parka spomina in opomina v čast žrtvam druge svetovne vojne in povojnega revolucionarnega nasilja je na Kopiščih v Kamniški Bistrici potekala 13. junija.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (118)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Angelski
30. 06. 2015 16.33
Zakaj parade ne smemo komentirat- a se ne zavzemamo za enakost
Indijanez
29. 06. 2015 13.46
+0
desni smo samo pošprejali da si delamo reklamo
deathbite
29. 06. 2015 17.40
+0
štrekeljc
29. 06. 2015 13.07
+8
foto: Jože Dežman. Možakar je dvajset let deloval v ZSMS in Zvezi komunistov, bil predsednik Komisije za ohranjanje in razvijanje revolucionarne tradicije, urednik revije Borec, zdaj pa obsoja povojno nasilje in zagovarja kolaboracijo?
Uporabnik1245345
29. 06. 2015 14.14
-2
A si nepismen? Spomenik je postavljen vsem žrtvam vojne in revolucionarnega nasilja. Saj niso bili samo kolaborantje žrtve vojne, mar ne? Pejte v šolo.
starima?ek 1
29. 06. 2015 13.05
+2
Vzroki revolucino so izkoriščamje rake iz strani tovarnarjev,veleposestnikov,cerkve itd,za nizke mezde delali cele dneve,malica od doma,proja,košček suhega kruha,nič del.pravic,zopet bo potrena,ker je prvi kapital,delavec ne bodi ga treba,strošek.
Saloreich
29. 06. 2015 12.35
+1
Mazače je najbolj motil zadnji del... REVOLUCIJONARJNEGA NASILJA.
muci007
29. 06. 2015 11.41
+2
Zapreti huligane!
ivan.z Doba
29. 06. 2015 11.39
+16
Še malo, pa bomo poleg balantičeve knjižnice imeli tudi rožmanov vrtec in rupnikov bataljon! Slovenija je postala sramota civiliziranega sveta! Poveličevanje nacifašizma skozi povojne poboje je slaboumno in nima nobene zveze s pieteto do umrlih! In ravno to počnejo s postavljanjem takih obeležij.
pravica3
29. 06. 2015 12.47
+5
rupnikovo mejo že imamo mal poguglaj, boš presenečen kdo sploh je bil on.
Saloreich
29. 06. 2015 13.03
+2
Pa še to za vse vernike v brezmadežen partizanski boj. Človek s čisto vestjo ne potrebuje spat pri prižgani luči, niti ne halucinira! To sta dva primerka iz domačega kraja, oba aktivna predvsem po vojni!
Uporabnik1245345
29. 06. 2015 14.15
-6
Še en nepismenež. Preberi, kaj piše na spomeniku. Sicer je bila pa potem še ena vojna, in sicer leta 1991, da smo se odcepili od prejšne tvorbe.
štrekeljc
29. 06. 2015 14.34
+5
Rožmanov vrtec že imamo. Na Trstenjakovi je.
deathbite
29. 06. 2015 17.40
+5
Ne glede na vse, rupnik se je spajdašil z okupatorjem. Poguglaj....
ivan.z Doba
29. 06. 2015 11.31
+9
Takih spomenikov Slovenci NE potrebujemo. Tisti, ki jih, naj se spravijo že enkrat sami s seboj,ne spreminjajo zgodovino in ne pogrevajo 70 let starih pobojev, za katere se je ZZB že opravičila. Povojnih pobojev in žrtev ne bi bilo, če ne bi bilo kolaboracije. Partizani pa imajo že tako dovolj spomenikov in ne potrebujejo novih!
pravica3
29. 06. 2015 12.48
+2
pa če ne bi bilo komunistov,udbe in njim podobnihki so si želeli enopartiski režim tudi ne bi bilo pobojev. A pretiravam??
Uporabnik1245345
29. 06. 2015 14.16
-4
To je neresnica. Povojni poboji bi se dogajali tako ali tako, saj je bila komunistična revolucija cilj komunističnega gibanja. Samo eni ste pač bolj kratki...
deathbite
29. 06. 2015 17.37
+6
Če ne bi bilo komunistov, predvsem Tita, Slovenija ne bi bila NIKOLI država.
Spandau
29. 06. 2015 11.30
+10
Katerim črnogorskim žrtvam. Če so to bili četniki, ta tabla sploh ne bi smela obstajat. Bagra!
Padra
29. 06. 2015 10.47
+17
delo SDS podmladka, delajo vse da očarajo ''velikega vodjo'' kim-il-Jansha................
pe?navodo
29. 06. 2015 10.38
-7
Postavlja se spomenik vsem žrtvam vojnega in povojnega nasilja v Ljubljani. kar je pravilno in po moje bi vse te občinske table morali preimenovat iz revolucionarnega nasilja v žrtve vojnega in povojnega nasilja. Zdaj se pa sploh strinjam z postavitvijo glavnega skupnega spomenika v Ljubljani , ker je veliko privat spomenikov ki ne odražajo dejanske zgodovine .
pmx
29. 06. 2015 11.39
+4
Bi rad rekel, da podpiraš skupni spomenik tistim, ki so se borili pod kljukastim križem oz. svastiko in tistim, ki so se pod rdečo zvezdo?
pe?navodo
29. 06. 2015 12.41
+0
Spomenik z napisom - ŽRTVE VOJNEGA IN POVOJNEGA NASILJA povedo vse. Ni več kaj dodat. To ni namenjeno tistim ki so se borili ali bili na katerekoli strani in bili ubiti. Pomeni žrtve vseh nasilij, nacizma , fašizma in domačega naobeh straneh in povojnega .
pmx
29. 06. 2015 12.56
+2
Ponovim malo drugače vprašanje: zate sta enako kriva posiljevalec in posiljeni? Povojni (bi rekel v 99% upravičeni) "poboji" so bili samo reakcija na najbolj sprevrženo možno dejanje - izdajo lastnega naroda, se postavit na stran okupatorja, ki te je prišel kot manjvredno raso pokorit in izkoriščat. Ker pa jim ni šlo tako gladko, kot so mislili, pa so jim zelo prav prišli domači izdajalci s svojim poznavanjem terena. No, vse države so take imele, večino je doletela smrtna kazen brez velikega rompompoma, še več jih je kar "izginilo". Si se kdaj spraševal kako bi bilo, če bi zmagala nacizem in domobranci?
pe?navodo
29. 06. 2015 13.03
+2
Jaz se z nobenim ubojem in nasiljem ne morem strinjat. Tudi ne zaradi maščevanja . Ločim pa vojaške žrtve , ali pa nedolžne žrtve. Mi pa ppo navadi vse to zmešamo pa še kaj zdraven pol pa se seveda z tem vsi ne strinjajo. Folklora slovenska.
pe?navodo
29. 06. 2015 13.05
+1
štrekeljc
29. 06. 2015 14.43
+4
Dežman je pravi zgodovinar za to! Njegov stric je bil menda eden glavnih organizatorjev medvojnih in povojnih čistk na Gorenjskem. Fant pozna zadeve iz prve roke!
pe?navodo
29. 06. 2015 10.30
-4
Postavlja se spomenik vsem žrtvam vojnega in povojnega nasilja v Ljubljani. Kar je pravilno in celo napisat da je žtev bil cel narod tudi tisti ki jih ni na teh županskih spomenikih. , kar je pravilno in po moje bi vse te občinske table morali preimenovat iz revolucionarnega nasilja v žrtve vojnega in povojnega nasilja. Zdaj se pa sploh strinjam z postavitvijo glavnega skupnega spomenika v Ljubljani , ker je veliko privat spomenikov ki ne odražajo dejanske zgodovine .
Edina Slovenija
29. 06. 2015 10.17
+1
DOKAZ, DA VANDALIZEM DOLOČENE STRANI NE PREMORE NITI MALO SPOŠTOVANJA DO POBITIH V VOJNAH IN PO VOJNI!
pe?navodo
29. 06. 2015 10.26
+13
Kakor jaz razumem gre tu za to da so eni najprej sodelovali z okupatorjem , potem bili ubiti ali od svojih ki so jih poznali zaradi maščevanja ali od hitrih vojaških sodišč ali od partizanov ali po vojni od režimskega komunizma. Torej če je komu do resnice potem resnica ni zavajanje in metanje vseh v en koš.
tornadotex
29. 06. 2015 08.48
-1
Bedno,kako se še nekateri izživljajo!!!
enakostzavse
29. 06. 2015 10.12
+5
Se strinjam. Bedno kako se izživljajo nekatere skupine, in iz izdajalcev slovenstva delajo mučenike, katerim celo spomenike postavljajo.
tron3
29. 06. 2015 08.41
+1
Sigurno jih bodo dobili falote, ker imajo sedaj forenziki nove delovne prostore, se je pohvalil Fank, če verjameš he,he... drugače pa ne odobravam takšnega primitivizma, da se razumemo!!
kapljač1
29. 06. 2015 08.34
+9
Takšne udarniške akcije si SDS sam počne. Sej ni važno kaj piše, kaj pa SDS ovci razumejo , če sploh kdaj natančneje preberejo. Pomembno je da se jih vpleta in da čutijo alarm kot da so napadeni, kar pomeni branit se moramo. ( Do volitev bi znali pregoret, ker če je "šibka pamet" ves čas štrangulirana , še tako močno "hribovsko telo" ne more zdržat pritiska in podleže tam kjer mu je najšibkejša točka. (PS avtorja; Pamet- možgani )
Uporabnik1245345
29. 06. 2015 14.20
+2
Napadeni smo tudi tisti, ki nismo pristaši SDSa, pa obenem nismo pristaši komunistov niti belogardistov oz. kolaborantov.
pe?navodo
29. 06. 2015 06.58
+1
Pravzaprav sem lahko še bolj konkreten ker mi je to govoril stric bivši župan sam . K njem so v pisarno prihajali ljudje in se pritoževali zaradi nekaterih imen ki so po njihovem mnenju bila tam neupravičeno , večinoma zaradi sodelovanja z okupatorjem , medsebojnega obračunavanja itd. Seveda je stric tako tablo postavil brez zgodovinarjev , brez da bi se zavedal po moje v kakšno področje se dejansko spušča. Ampak pri nas tabla pač stoji . Zato tem tablam pravim ŽUPANSKE TABLE. Tu mi verjemte da ni blo nobenega zgodovinarja zdraven , ker je prišel k stricu župnu ga je ta dal na spisek za tablo. te table ali napisi niso bile v javni obravnavi, vsaj resni ne in bolj bombastičen napis za svoje politične točke so dajali , bolj so mislili da so pomebni . Take table stojijo v skoraj vsaki vasi malo večji, ali vsaj občini. Mene je čudilo da ni že prej do revolta. Upam da bodo to področje IZ ŽUPANOV prešlo na zgodovinarje in da bodo ti podali kakšno rešitev . Ker za moje pojme j tudi revolucionarno nasilje zelo sporno. Ker najprej je bilo fašistično revolucionarno nasilje, potem nacistično revolucionarno nasilje in tako naprej. Vse je bilo nekaj novega in vse je bila revolucija in agresija nad ljudmi. Po vojni pa imamo zopet REŽIMSKO komunistično nasilje in ne revolucionarno. Če je blo revolucionarno potem tega ne moremo v celoti pripisat komunističnemu režimu ki pa je bil že vspostavljen.
pe?navodo
29. 06. 2015 07.04
+0
Če pa nek župan daje po svojem spisku na tablo vsakega katerega mu žlahta pride povedat da bi moral bit tam , je pa to seveda za nabiranje političnih glasov In so tile naši župani tudi tako nabirali glasove za volitve. Pri politiki pa zgodovinarjev ni zdraven - SO NZAŽELENI, ker ni političnih točk, ne glasov na volitvah.
pe?navodo
29. 06. 2015 07.07
+2
Tud če sem dobil minus je res. moj stric je postavil eno takšnih tabel in bil je župan in sam mi je govoril kako so seprišli v njegovo pisarno pritoževat ljudje potem ko so videli kdo je vse napisan . Mene je v bistvu čudilo da že prej ni prišlo do resnega revolta zaradi teh tabel, sploh ker poznam zgodovino in vem kaj pravijo zgodovinarji tudi o državljanski in vaški - osebni vojni.
User792410
29. 06. 2015 07.23
+11
Minus si dobil od mene samo za to,ker posplošuješ ! Koliko sem seznanjen,v Kamniški Bistrici obeležje ni nastalo na pobudo občine,ali župana samega,kot namiguješ ti,ampak je bilo občini celo nekako vsiljeno ! Župan pa je bil vseskozi izrecno proti tako formuliranem napisu,ampak na koncu so pobudniki tega obeležja šli enostavno mimo njega !
pe?navodo
29. 06. 2015 08.13
+3
A no to je pa še hujše . Opisal sem naš primer. To pomeni da so seveda naredili obeležje brez občinske razprave in zgodovinarjev . To je pa potem še slabše. Zgleda pa da pri nas si lahko vsak postavlja table po svojih željah in merilih mimo zgodovinarjjev in resnih dokazih.
User792410
29. 06. 2015 08.30
+2
Tako po domače pa spet ni šlo in stvari niso samo črno-bele,kot si predstavljaš ti.
pe?navodo
29. 06. 2015 08.32
+7
Zato pa treba te stvai pustit zgodovinarjem da majo zadnjo besedo , ne pa da po domače lahko vsak na tablo napiše karkoli hoče.
User792410
29. 06. 2015 10.13
+3
A si prepričan ? Tu je imel zadnjo besedo zgodovinar g.Jože Dežman !
pe?navodo
29. 06. 2015 10.23
-1
A je mel v Grahovem tud ? Potem ni čudno da se zgražajo nad neresnicami in zavajanji. Je pa težko vsako usodo vedet tudi zgodovinarju , praktično nemogoče , zato so taka zavajanja mogoča kot sem že zgoraj opisal naš primer v naši občini.
pe?navodo
29. 06. 2015 06.20
+13
Žal so krivi tudi zgodovinarji ki so večinoma tiho , če se prav spomnem je zopet samo eden ali dva omenjala spornost napisov na takih tablah, ravno v kontekstu državljanske vojne in medsebojnih vaških obračunavanj. Ko pride neka druga oblast hoče spreminjat zgodovino brez zgodovinarjem in se mi zdi da ti naši župani gredo z lahkoto mimo zgodovinarjev in BOLJ BOMBASTIČNO OBSOJAJO neko revolucijo bolj mislijo da delajo prav in so še bolj pomebni. Tudi meni ne mnogim se to ne dopade. nekega dne bodo zgodovinarji morali kaj bolj rečt na to temo in upam da bo politika spoznala da treba pač napis iz revolucionarnega spremenit v VOJNEGA .
puspan
29. 06. 2015 08.38
-8
Kaj bos z zgodovinarji, kar brkatega vprasaj, on je ze vse povedal.
pe?navodo
29. 06. 2015 06.11
+2
Na te ŽUPANSKE table bi bilo po moje potrebno vsaj spremeniti napis ki pravi da so to žrtve revolucinarnega nasilja v ŽRTVE VOJNEGA NASILJA. Tako so to lahko žrtve medsebojnih vaških obračunavanj kot tudi raznih izdajstev in resničnih žrtev. Če bi bilo na teh tablah napisano - žrtve vojnega nasilja - potem je to čist drug zgodba. Državljansko ali vaško vojno treba pa pustit zgodovinarjem da z njo opeirajo IN NE ŽUPANOM. Tako se je zopet resnica izkrivljala za neke politične točke.
pe?navodo
29. 06. 2015 06.04
-1
Te table so postavljali razni župani brez zgodovinarjev in na podlagi nekih svojih spiskov, kateri so se izkazali seveda velikokrat zavajujoče, ker je bilo to moderno v času pred 10 in več leti in kjer SDS z Janšatom ni začela izkrivljevati zgodovine. Žal je nekaj napisati na tablo vsa imena in jih kar tako pripisovati nekomu brez resnih analiz vsakega posameznika posebej. Tudi pri nas je tako . Enako so to politično postavljene spominska obeležja. Kaj zdaj naredit z temi tablami in napisi . ne me čudi takšen napis. pravzaprav me čudi da ni bil kakšen revolt kje že prej. Župansko postavljanje tabel pač ne gre kar tako. Obračunavanj je bilo pa zelo veliko . V bistvu je bila tudi državljanska vojna istočasno, vaška vojna. Najlažje je pa na eno tablo napiat vse umrle in kar pripisat nekomu in revolucionarnemu nasilju. To žal ni resnica , ker z tem potem še tisti ki so res bili žrtve zgubijo pomen. Se pa z temi županskimi tablami dejansko na dolgi rok poskuša spreminjat zgodovina.