Slovenija

Pahor: Kako je mogoče, da smo odpustili Nemcem in Italijanom, brat bratu pa ne?

Topolšica, 06. 05. 2017 20.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Več kot 70 let po koncu druge svetovne vojne, ki je bila na Slovenskem tudi obdobje prisvajanja oblasti, je po besedah predsednika Pahorja čas, da dosežemo spravo in odpustimo določene stvari. "Kako je mogoče, da smo odpustili Nemcem in Italijanom, brat bratu pa ne?" je vprašal na slovesnosti ob dnevu zmage v Topolšici.

V nagovoru v zdraviliškem parku v Topolšici se je predsednik republike Borut Pahor zahvalil vsem, "ki ste nam z uporom ubranili in ohranili našo narodno svobodo". "Vaš srčni pogum, domoljubje in žrtvovanje ne bodo nikoli pozabljeni. Mi srečneži, ki danes uživamo mir, smo vaši veliki dolžniki in ponosni dediči," je dejal in poudaril, da je ta mir treba ohranjati tudi za prihodnje generacije.

Po njegovih besedah je bil narodnoosvobodilni boj konstitutivnega pomena za slovensko nacionalno svobodo. "Brez upora proti okupatorju in zavarovanja naše nacionalne svobode v času druge svetovne vojne Slovenci pol stoletja kasneje ne bi mogli uresničiti naših sanj o lastni državi," je dejal.

Obenem je opozoril, da je bilo obdobje vojne na Slovenskem tudi obdobje prisvajanja oblasti. "Slovenci se tako v času druge svetovne vojne nismo soočali samo s hudo žrtvijo, ki nam jo je zadal okupator, ampak tudi z revolucionarnim in protirevolucionarnim nasiljem med seboj. Ustanovitev lastne države pred skoraj četrt stoletja je v tem smislu predstavljala spravno dejanje par excellence. Čeprav ima vsak od nas glede narodne pomiritve in sprave svoje občutke, se mi zdi prav, da si nenazadnje zavoljo naših otrok in vnukov prizadevamo za sožitje in to spravo," je dejal.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Spomnil je, da je 9. maj tudi dan Evrope, ki je s povezovanjem nekdanjih sovražnic vzpostavila mir na Stari celini. "Če hočemo ostati, če hočemo preživeti nedvomno burno 21. stoletje in se kot narod in nacija ohraniti tudi za prihodnje rodove, izkoristimo ta čas miru, da si sami v sebi, kolikor nam to dovoljuje lastna vest in srce, ter tudi med seboj, kolikor nam to spodbuja solidarnost, razumevanje in medsebojno spoštovanje, kakšno stvar odpustimo. Nič ni potrebno pozabiti. Nasprotno - vsega se je treba dobro spomniti. A čas je tudi, da kaj odpustimo," je pojasnil.

"Čas je, da zaradi tragičnega narodnega razkola v polpretekli zgodovini danes ne živimo eden proti drugemu, temveč kljub temu ali prav zaradi tega eden z drugim in celo eden za drugega," je še dodal Pahor kot slavnostni govornik na tradicionalni slovesnosti v Topolšici, ki je bila eno od petih evropskih prizorišč, kjer so zavezniki leta 1945 dosegli podpis brezpogojne kapitulacije nemških oboroženih sil.

Še pred osrednjo slovesnostjo so predsednik Pahor, velenjski župan Bojan Kontič, župan Občine Šoštanj Darko Menih, predsednica Krajevne skupnosti Topolšica Petra Lipičnik in predstavniki Združenja borcev za vrednote narodnoosvobodilnega boja Velenje položili cvetje pri obeležju v spomin žrtvam fašizma pri Spominski sobi nemške kapitulacije. Dogodku je prisostvovala tudi ministrica za obrambo Andreja Katič.

"S svojo prisotnostjo danes in že velikokrat prej jasno sporočate, da je ta dogodek pomemben za državo Slovenijo, čeprav nimamo državne proslave," je visokima gostoma povedal velenjski župan Kontič. Po njegovih besedah je dogodek še danes zelo aktualen, saj po svetu še vedno divjajo vojne in tudi v Sloveniji "ponovno postaja aktualno vprašanje našega odnosa do drugih".

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (474)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Primat
06. 06. 2020 18.39
Še živeči, maloštevilni domobranci i partizani ne potrebujejo nikakršne sprave , potrebujejo starostno nego in mir pred politikantskimi "spravitelji" ! JJ se pa naj "spravi" s evropskimi prijatelji , če jih sploh ima !
01xxy
08. 05. 2017 19.13
+3
Ljudje so bili že zdavnaj spravljeni, a so RKC In Janša začeli pogrevati to temo v upanju, da bodo s sebe izbrisali greh kolaboracije- narodne izdaje.Janša od podpihovanja "razkola" celo udobno živi.
trdovrat
08. 05. 2017 16.56
+2
Pahor, ali ni bilo škoda tinte, ki so jo tvoji učitelji popisali , da bi ti kaj vtepli v bučo? Govorim o Borutu Pahorju, ne o našem Predsedniku Republike!
DonDonDan
08. 05. 2017 17.08
-3
Vtepanje v buče je naredilo veliko škode ljudem. Ti si en taprau primerek takega sfaliranca !!!!!!!
trdovrat
08. 05. 2017 18.32
A veš čizma, prav počaščen sem, da mi ti to poveš, kajti to mi samo potrjuje moj pravilen pogled na tiste čase! Pa še nekaj. Slovenci, ki vemo kaj je svoboda, pa čeprav včasih malo izkrivljena, bomo danes zvečer obesili zastavo! SMRT FAŠIZMU!
macek_garfield
08. 05. 2017 15.05
+3
Afneguncar Pahor, jaz NISEM oprostil niti nemcem niti italianom, niti nikoli ne bom izdajalcem slovenskega naroda, ti si oprostil, ker si pohlevni afneguncarski politik brez hrbtenice pa to
bema1201
08. 05. 2017 14.34
+0
V Franciji so komunisti tudi poskušali izkoristiti okupacijo in priti na oblast, pa jim je veliiki vodja partizanskega odpora deGaule to preprečil, ker je vedel, kakšne strahote počnejo komunisti po drugih državah posebno v Sovjetski zvezi, nič manjše od nacijev. Pri nas so na žalost komunisti z umori in ustrahovanjem prišli na oblast in parizanski boj izkoristili za uničenje političnih nasprotnikov. Žrtev komunizma je bilo pri nas veliko, veliko več kot žrtev belogardizma.In dokler ne bodo eni in drugi priznali kdo so bili zločinci na obeh straneh ne bo sprave.
ooResnicA
08. 05. 2017 11.15
-10
....lefakarska komunajzarska banda vedno dela sovraštvo in razdor....ker jim je osnova laž....brez sovrašva in razdora bi propadli.....
HorstWiesel
08. 05. 2017 12.14
+6
kiki46
08. 05. 2017 10.25
+14
enostavno. zato če izdaš brata, to najbolj boli
SDS_je_poden
08. 05. 2017 10.28
+6
Drži. Ampak tudi taka negativna čustva je treba znati predelati in živeti dalje. To, da se leta 2017 še vedno bockamo z zamerami med leti 40 in 45 ni zdravo. To kaže, da nismo spodobni presečit teh zamer.
SDS_je_poden
08. 05. 2017 10.04
+15
Do sprave ne bo prišlo toliko časa, dokler bo gologlavec v politiki. Brez tega razdora on izgub ogromen del podpore, programa pa tako ali tako nimajo oz. je zgrešen v celoti in kdo jih bo potem volil? Le razdor je tisti, ki jih ohranja pri koritu.
bema1201
08. 05. 2017 14.16
-5
trdovrat
08. 05. 2017 17.07
+2
Mislim, da je ta ki ga omenjaš kot "gologlavec" samo primerna maščevalna osebica, zadaj so pa še iste sile, kot so bile leta 41, ki vodijo CELOTNO igro in CELOTEN NAROD ponovno v PROPAD! SMRT FAŠIZMU IN NJEGOVIM POMAGAČEM!
sinhron
08. 05. 2017 08.51
+11
Maj je mesec , ko svet praznuje zmago nad fašizmom in nacizmom in njihovimi pomagači , to je prilika , da se domači izdajalci opravičijo za storjeno zlo nad lastnim narodom , se seže v roke sprave in enkrat za vselej zapre poglavje , ki ga nekatere stranke pri nas izrabljajo za politično obračunavanje s prirejanjem dokazov in dejstev v namen destabilizacije Slovenije , sejanje razdora med ljudmi , namesto da bi stopili skupaj v razvoj in napredek za boljši jutri ! S strani levice je že večkrat bila ponujena roka sprave , desnica pa samo bevska takrat , ko mislijo , da je njim v korist in bojijo se priznati resnico , da so bili na strani okupatorja in pomagali iztrebljat lastni narod !
jg57
07. 05. 2017 21.39
-4
Pahor se očitno spreneveda; Nemci so razčistili s svojo preteklostjo, Italjani so to naredili tega niso naredili tako očitno, a vsaj ne poveličujejo fašističnega časa in ikonografije, pri nas pa se je "borcem" čisto sfuzlalo. Ob odkritih več kot 600 prikritih grobišč medvojnih in povojnih pobojev akterji še vedno poveličujejo revolucijo, mahajo s totalitarnimi simboli, proslavljajo kot l. 45. Ne, na tem temelju sprava ni možna.
bema1201
08. 05. 2017 14.16
+0
LažNOB
07. 05. 2017 19.23
-8
A to rdeči hlapci še kar poskušajo prodati svoje laži ?
mallonge
07. 05. 2017 19.36
+5
Fifi 24
07. 05. 2017 19.44
-1
kater misliš politkomisarja Janšo al te novodobne
mallonge
07. 05. 2017 19.47
+1
Predvsem starodobnike in mlajše karieriste.
ROMELS
07. 05. 2017 17.52
+6
SD- stranka bivših komunajzerjev je leglo sovraštva me slovenci..
sinhron
07. 05. 2017 18.04
+14
SDS je ta stranka , ki razdvaja in seje sovraštvo med Slovenci !
staridida
07. 05. 2017 18.30
+0
HorstWiesel
07. 05. 2017 18.44
+3
mallonge
07. 05. 2017 19.38
+2
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.27
+10
Prisegam pri Vsemogočnem Bogu, da bom zvest, hraber in svojim nadrejenim pokoren, da bom v skupnem boju z nemško oboroženo silo, stoječo pod poveljstvom vodje velike Nemčije, SS četami in policijo, proti banditom in komunizmu kakor tudi njegovim zaveznikom svoje dolžnosti vestno izpolnjeval za svojo slovensko domovino kot del svobodne Evrope. Za ta boj sem pripravljen žrtvovati tudi svoje življenje. Tako mi Bog pomagaj.[11][10]
DonDonDan
07. 05. 2017 17.32
+1
Tako so leta 44, eno leto pred koncem 2.sv prisegli nekateri Ljubljančani ! S tem so si zagotovili preživetje. Na vaseh tega še vedeli niso, razen tam kjer so imeli internet !!!! Komunisti so kolaborirali že od leta 39, torej že 5 let prej in to iz načelnih in okupatorskih razlogov, ne zaradi golega preživetja !!!!!
HorstWiesel
07. 05. 2017 18.17
+6
In kako so slovenski komunisti kolaborirali z naciji že '39? In zakaj potem SLS, KA, razni Erlichovi stražarji, Glavačevci,.... niso takoj ob nacifašističnem napadu na Slovenijo prevzeli pobudo in organizirali odpor? Tako bi komunisti, ki jih je bilo takrat zanemarljivo malo, ostali brez kandidatov za upor. Tako bi bil narod rešen, ne bi imeli kolaboracije in ne bi imeli komunističnega vpliva.
DonDonDan
07. 05. 2017 18.20
-4
Kolaborirali so vse skozi preko Kominterne in njenih navodil !!!!!
HorstWiesel
07. 05. 2017 18.35
+6
Aja, seveda, tko je bilo, sem že pozabil. In zato, ker so naciji in nemški komunisti kolaboriral, so jih naciji lovil, pobijal in trpal v lagerje.Kaj pa moje drugo vprašanje?
HorstWiesel
07. 05. 2017 18.43
+8
Pa zakoj so ameriške firme kolaborirale z naciji skozi celo vojno? Zakaj se zahodnjaki niso nič prtožl, ko je Hitler zavzel Sudete, Čehe, Pourje,....? Neville Chamberlain se je povsem strinjal s Hitlerjem
Bojan-F
07. 05. 2017 18.56
+9
Upsss! Na Trstenjakovi teh odgovorov pa se niso spesnili.
LažNOB
07. 05. 2017 21.39
-3
Ste vedeli, da Bojan-F prejema borčevsko?
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.26
+5
Iz prve objave je razvidna programska in ideološka osnova Slovenskega domobranstva: … naša ljubljena slovenska domovina naj bi bila s pomočjo anglo-ameriške plutokracije izročena boljševizmu. … po izdajalcih in boljševističnih izkoreninjencih izvojevana borba, ki naj bi pahnilo naše pridno, delovno in pobožno ljudstvo v trpljenje, nasilstvo, lakoto, rop, umor brezbožnih in brezsrčnih robotnikih kakor nečastnih pomagačev v korist židovske svetovne tiranije. Da se to prepreči, je prišla k nam na povelje Führerja velikonemška vojna sila, ki nas bo ščitila. … S svojo močno borbeno silo je Nemčija edina trdnjava zoper boljševizem in kapitalizem. —Slovenec, 24. september 1943, s. 1 Programske in ideološke opredelitve so objavljali v časopisu Slovenski domobranec, med drugim tudi odpor proti Judom[7]. Židovstvo hoče zasužnjiti ves svet. Zasužnjiti bi ga moglo, če bi narode tudi gospodarsko uničilo. Zato je pognalo narode v vojno, da se uničujejo in s tem služijo židovskim koristim. Najzvestejši izvrševalec židovskih ukazov sta komunizem in liberalna demokracija. Obe ideji so ustvarili židje za nežidovske narode. Tudi slovenski narod hoče židovstvo z moralnim razkrojem in obubožanjem spraviti na kolena. —Slovenski domobranec[8]
Bojan-F
07. 05. 2017 17.24
+4
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ... vklopil se je strojcek na Trstenjakovi ... in melje, melje in melje mantre.
HorstWiesel
07. 05. 2017 16.58
+9
Moji "bratje" niso bili od okupatorjev opremljeni, oblečeni, nahranjeni, oboroženi in celo plačani, da bi za nacifašiste pobijal lasten narod ali pa ga pomagal v živilski vagonih trajbat v srednjeevropska kurišč in plinarne.
DonDonDan
07. 05. 2017 16.59
-6
O, komunisti so na veliko sodelovali z nacisti do konca 2.sv !!! Veliko so jih po krivem ovadili gestapu, da so jih ti poslali v konc-lagerje !!! V Vzhodni Nemčiji so lagerji laufal še precej let po koncu 2.sv in so jih Rusi vodil. Že pred 2.sv pa so nacisti hodili v Rusijo na izobraževanja o vodenju koncentracijskih taborišč, ki jih je bila Rusija polna, še največ v Sibiriji, kjer so bila ogromna taborišča za milijone ljudi !!!!!
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.01
+5
a ti se ne znaš osredotočit na Slovenijo in dogajanje pri nas? Sem ti že napisal, da mi za SZ in Ruse dol visi, zanima me le dogajanje v Sloveniji.
DonDonDan
07. 05. 2017 17.02
+0
Glejte mal tuje dokumentarce, če imate priložnost !!!!!
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.03
+4
Verjetno so nacisti ravno zaradi dobrega sodelovanja davno pred vojno že preganjal komuniste,... po Nemčiji
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.03
+5
Maš ti logiko ja, naciji so nemške komuniste lovili pretepali jih trpali v lagerje, in tem ti praviš sodelovanje
DonDonDan
07. 05. 2017 17.04
-6
Slovenski komunisti so bili sodelavci okupatorjev, tako Hitlerjevih nacional-socialistov kot Stalinovih komunistov. Ropali so po vaseh in pobijali. Ljudje so se organizirali v vaške straže, da so jim bili kos !!!!
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.05
+4
Hahahaha, a to so ti naflosal iz prižnice al iz trstenjakove?
DonDonDan
07. 05. 2017 17.05
-1
Htler in Stalin nista bila nasprotnika, bila sta rivala. Komiji in naciji so se tudi borili med sabo za prevlado.
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.06
+4
Mogoče bi pa ti moral poleg pranja buče dat še kak dokumentarec čez
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.07
-1
A zato so zahodnjaki odobravali Hitlerjevo zasedbo Pourja, Sudetov, Češke,... ajnšlus Avstrije??
DonDonDan
07. 05. 2017 17.15
-2
Ravno "zločinska slava" komunistov, ki so 20 let pred začetkom 2.sv. počeli neslutene zločine, samo v tedanji Sovjetski zvezi je bilo pobitih in mučenih na desetine milijonov ljudi, so imele informacije čas, da pridejo do naših ljudi na teh prostorih. Partizani so bili v veliki večini verni kmečki fantje, potem pa so počasti komunisti začeli prevzemat nekatere partizanske enote. Tako so tudi partizani, okuženi s komunizmom, potem prišli na "slab glas" !!!!!
HorstWiesel
07. 05. 2017 18.36
+3
Seveda, Slovenija je takrat imela internetno povezavo z Rusijo, ni pa imela do slovenskih vasi.
ROMELS
07. 05. 2017 16.56
+2
banditom , banditom ni za zaupat.
nikhrast
07. 05. 2017 18.15
Karantanija
07. 05. 2017 16.51
+9
Jaz pa mislim, da bo začetek sprave nastopil šele takrat, ko bo kaj takega izustil tudi kdo iz desnih strank. Do sedaj se je za povojna dejanja opravičil na spravni maši tudi nekdanji predsednik Milan Kučan že pred leti, celo partizan Janez Stanovnik, ter ponudil roko sprave, a z druge strani tega ni bilo slišati. Vsaj jaz se ne spomnim. Dokler bo zdraharska kompanija SDS rovarila po Državnem zboru, na svoji TV in svojih trobilih, celo po cerkvah, kamor politika ne sodi, sprave ne bomo dočakali. Hočete ali nočete, za vse to je v glavnem kriv netilec zdrah, IJJ! Lep dan še naprej vsem dobro mislečim Slovencem!
HorstWiesel
07. 05. 2017 16.53
+4
sinhron
07. 05. 2017 16.56
-3
ROMELS
07. 05. 2017 16.58
-1
sinhron
07. 05. 2017 17.00
+2
Stranka SDS in njen vodja princ teme gredo raje na komemoracijo za ustaši , četniki in domobranci , kar smo videli po televiziji iz posnetkov iz Hude jame !
murate
07. 05. 2017 20.34
-5
našteti ti trenutno vladajo ali pa si pri njih vsaj zaposlen.Sds dela to v dobro našega naroda,tistim ,ki zaposlujejo večino slovenskih delavcev se spodobi,da se v spomin njihovim prednikom pokloniš
Karantanija
07. 05. 2017 21.33
sinhron
07. 05. 2017 16.39
+9
Maj je mesec , ko svet praznuje zmago nad fašizmom in nacizmom in njihovimi pomagači , to je prilika , da se domači izdajalci opravičijo za storjeno zlo nad lastnim narodom , se seže v roke sprave in enkrat za vselej zapre poglavje , ki ga nekatere stranke pri nas izrabljajo za politično obračunavanje s prirejanjem dokazov in dejstev v namen destabilizacije Slovenije , sejanje razdora med ljudmi , namesto da bi stopili skupaj v razvoj in napredek za boljši jutri !
HorstWiesel
07. 05. 2017 16.50
+5
Tako dejanje bi bilo na mestu in zelo korektno.
DonDonDan
07. 05. 2017 16.35
-5
Poharček, ti kar tako naprej !!! Zgodovina je napisana totalno zlagano, tako kot jo je napisal komunistični režim za svoje potrebe. Glede na to, da nam še vedno vlada isti zločinski režim, se tudi napisana lažnjiva zgodovina še nekaj časa ne bo napisala objektivno !!!!
BUONcaffee
07. 05. 2017 16.38
+3
HorstWiesel
07. 05. 2017 16.49
+1
Res je, se še spomnim kako je sds falanga zanjga navijala in ga volila na predsedniških
HorstWiesel
07. 05. 2017 17.01
+1
a ti se ne znaš osredotočit na Slovenijo in dogajanje pri nas? Sem ti že napisal, da mi za SZ in Ruse dol visi, zanima me le dogajanje v Sloveniji.