Slovenija

Najprej zagotovite štipendije

Ljubljana, 16. 02. 2010 13.58 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
D.Š./D.L./STA
Komentarji
99

Pahor poudarja, da je študentsko delo treba urediti in da vlada od tega ne bo odstopila. V ŠOS pa vlado pozivajo, naj najprej zagotovi zadostno število štipendij, sicer se lahko zgodi, da marsikdo ne bo mogel študirati.

Študentje so danes v maskah obiskali premierja Pahorja. Zanima jih, kaj bo Pahor v prihajajoči pomladi naredil za socialni položaj mladine in študentov v Sloveniji.
Študentje so danes v maskah obiskali premierja Pahorja. Zanima jih, kaj bo Pahor v prihajajoči pomladi naredil za socialni položaj mladine in študentov v Sloveniji. FOTO: Študentska organizacija Slovenije

Študentska organizacija Slovenije (ŠOS) se ne drži dogovorov o konstruktivnem sodelovanju in zavira pripravo zakonodaje, ki bo uvedla nujno potrebne spremembe na področju trga dela, je v omenjeni organizaciji zapisal premier Borut Pahor. Predsednik vlade to obžaluje in opozarja, da vlada ne more več odlašati z realizacijo nalog, ki si jih je zadala.

Pahor je poudaril, da so pri pripravi predloga zakona upoštevali predloge ŠOS. Dodal je, da so se glede zakona o malem delu pozitivno odzvali predstavniki različnih strok, vsi pa so soglašali, da je skrajni čas za ureditev študentskega dela.

Našemljeni študenti pri premierju
Našemljeni študenti pri premierju FOTO: Študentska organizacija Slovenije
V ŠOS so za 24ur.com povedali, da študenti niso zavrnili dialoga. Poudarjajo pa, da se je sprememb zakonodaje treba lotiti celostno, ne pa posegati v posamezne segmente zakona.

Študentje so danes v maskah obiskali premierja Pahorja. Zanima jih, kaj bo Pahor v prihajajoči pomladi naredil za socialni položaj mladine in študentov v Sloveniji.

"Žal ugotavljam, da se ŠOS ne drži dogovorov o konstruktivnem sodelovanju in zavira pripravo zakonodaje, ki bo uvedla nujno potrebne spremembe na področju trga dela. Kot predsednik vlade obžalujem nepripravljenost ŠOS za sodelovanje pri pripravi sprememb zakonodaje, ki bo vplivala na položaj študentov in mladih, vendar ne moremo več odlašati z realizacijo nalog, ki si jih je vlada zadala," še meni premier.

"Boljša prihodnost mladih je naš skupen cilj, zato bo vlada tudi v prihodnje nadaljevala s svojimi prizadevanji za izboljšanje položaja študentov v okviru priprave sprememb zakonodaje na področju štipendiranja, študentskega dela ter drugih predpisov," še trdi Pahor.

Pahor krši dogovor

ŠOS iz Pahorjevega pisma sklepa, da ministrstvo za delo, ki vodi pogajanja, vrha vlade ne obvešča ustrezno. "Iz pisma je namreč razvidno, da si predsednik vlade po svoje razlaga dogovore, oziroma je žrtev nekorektnega obveščanja ministrstva. Kaj takega od najvišjega predstavnika v državi študenti niso pričakovali,“ so zapisali v sporočilu za javnost. Dodali do, da za Pahorja pripravljajo izčrpen odgovor, v katerem mu bodo "natančno predstavili vse dogovore, ki so bili kršeni, ter mu razložili, da nikoli niso v celoti prekinili dialoga, temveč zgolj na ravni medresorske komisije“.

Že več let se dogaja, da vlada obljubi več štipendij, na račun katerih želi omejiti študentsko delo, nato pa se v praksi pokaže, da je štipendij celo manj. V slovenski izhodni strategiji pa ni niti enega evra namenjenega novim štipendijam, kar potrjuje bojazen študentov. ŠOS

Poudarjajo še, da dogovor, ki so ga sklenili s Pahorjem, ni predvideval vzporedne priprave zakona o malem delu in štipendijskega zakona, temveč zaporedno. "To pomeni, da je treba najprej zagotoviti in v realnosti implementirati zadostno število štipendij in šele nato se lahko pogovarjajo o omejitvi edinega študentskega socialnega korektiva, ki ga predstavlja študentsko delo,“ so zapisali.

Za konec so dodali, da ŠOS ne more sprejeti odgovornosti za nedodelano rešitev trga dela. "ŠOS zato zavrača kakršnokoli sodelovanje pri pripravi zakona o malem delu, dokler se ne zagotovi celovita in strokovna razprava o učinkih, ki bi jih tak poseg imel na trgu dela,“ je poudarila predsednica organozacije Katja Šoba.

ŠOS: Zakon ne upošteva realne situacije

Kot je znano, v ŠOS vladi očitajo, da je pripravila zakon, ki ne upošteva realne situacije. Pravijo pa tudi, da je študentsko delo pomemben socialni korektiv za marsikaterega študenta, saj nadomešča štipendije, ki jih je premalo. Veliko študentov brez dela ne bi moglo študirati, dodajajo.

Eden izmed predlogov študentov naj bi bil tudi, da študentskega dela ni treba ukiniti, lahko pa bi z nekaj ukrepi izboljšali njegovo izvajanje, da ne bi prihajalo do zlorab. Državi zato predlagajo, naj zagotovi boljši nadzor nad delodajalci. Poleg tega pa še, da bi uvedli skupno evidenco vpisa v posamezne fakultete, kar bi pomenilo zmanjšano število fiktivnih vpisov.

Podpirajo pa spremembe zakona, da delodajalci študentov ne bi smeli zaposlovati na sistematiziranih delovnih mestih, to je tam, kjer je 40-urni tedenski delovnik.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (99)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User437381
20. 02. 2010 15.49
sploh pa naj začnejo kontrolirat določene srednje šole in pa tudi fakultete in razni zavodi kličeš se vpišeš plačaš in imaš status.....SISTEM....to naj menjajo in to se vleče že dooooollllllggggoooo llleeeetttt in ni kriva samo ta vlada!!! girl_2 s tabo se strinjam isti primer sem jaz;) delam in redno študiram vse imam opravljeno v roku in tudi mi je v intereesu da čimprej diplomiram in se zaposlim, verjamem da bom pa imela veliko več možnosti, ker si nabiram izkušnje s študentskim delom. VSE SE DA ČE SE HOČE, samo volja in želja mora bit!!!!!
oggy
17. 02. 2010 08.25
Upam da bo ta zakon čim prej udejanjen, da bo na voljo vsaj nekaj rednih služb več! tisti ki pa resno študiramo pa tako ali tako nimamo časa še delat zraven! Mogoče kakšen vikend ali pa kakšno popoldne to bo pa v novem zakonu možno! edini ki se lahko bojijo so večni študenti ker bodo morali odrasti, se zaposliti in pustiti mesta na fakultetah za študente ki se bodo učili in izpite redno opravljali!
jj444
17. 02. 2010 08.09
hja, mene pa zanima zakaj govorite da studentje izkoriscajo studentsko delo....delodajalci so tisti, ki raje plačajo studenta, ker je cenejsa delovna sila, ne pa redno zaposlena oseba s pogodbo, studenta se lahko kadarkoli vrze iz firme, če komu ne pase, pa je lahko veliko bolj priden kot redno zaposlen, hja sam pogodbo mu pa ne bomo dali, ker pol pa ze prevec stane...tko da ne morte rect da studentje izkoriscajo, vzamejo delo zato ker ga pač prekleto rabijo, nimajo vsi bogatih ljubljanskih starsev in eni se skozi zivljenje prekleto dobro namučijo,
saso999
17. 02. 2010 07.37
VSE GRE V MALORO POD PAHORJEVO VLADO...ŽALOSTNO ZA ZJOKAT... KEKCI SO SE LETO IN POL UKVARJALI SAMI S SABO ZDAJ PA NA ROBU PREPADA RAZMIŠLJAJO KAKO BI SKOČILI NA DRUGO STRAN PEČINE!! E MOJ BORAT
anomar
17. 02. 2010 01.32
O_o.. ze itak ne dobis redne sluzbe ! Namesto da bi se ukvarjali z resnimi problemi, raje delajo problem tam kjer ga ni, ostalo pa zanemarjajo... Pa bi dali starejse ljudi v penzijo, mlajsi pa bi tako imeli veliko vec moznosti za zaposlovanje... Sicer pa kaj se sploh cudimo, nasa politika se raje napravlja in afne gunca, ne zavedajo pa se da se igrajo z življenji ljudi,ki itak že zdaj komaj preživijo...! krizo rešujejo tak da povzročijo še večjo krizo..! in če bi vsak minister dal 20% svoje plače za socialno ogorožene ljudi ta KRIZA ( ?) sploh ne bi bla kriza...samo oni so MINISTRI in njihovo delo je res teško...delo ki si ga sproti zmišljujejo.. UPAM da se bomo 1x resno in trdno postavli proti taki politiki, drugače smo pogoreli.......
Nanc4
16. 02. 2010 23.33
no torej če se študentsko delo zmanjša..poglejmo sliko naprej...jaz in še veliko drugih bomo primorani pustiti fakse kar pomeni veliko vec ljudi brez izobrazbe in veliko vec brezposelnih...in kaj sledi...VELIKO VEČ POMOČI OD DRŽAVE IN ZAVODOV...seveda poznam ogromno ljuudi ki raje doma sedijo in dobijo od zavoda 400 evrov kot pa da bi hodili v službo in dobivali 400 evrov plače..zakaj ker si s tem denarjom niti bencina in malce ne morjo plačat... ko bo minimalna plača znašala več kot 1000 evrov bo več ljudi hodilo v službo več se bo zapravljao in ko bomo še ukinili to da izvažamo svoje pridelke in iste kopujemo potem se bomo pa lahko o drugih zadevah pogovarjali!!
Zentrum
16. 02. 2010 21.59
Daj stafford, ne bluzi. Vsi smo na istem in vi kot ne-študentje ne bote nič bolj profitirali, če se študentsko delo izniči oz. omeji. Poglej si plače funkcionarjev, poglej si nepremišljeno in brezvezno zapravljanje vlade, korupcijo, pritiski, itd. ONI imajo dovolj denarja tako za štipendije, kakor tudi za plače redno zaposlenih in drugih bonitet. Sam itak, da imamo tako majhen proračun, saj denar kar "izginja" iz njega, plačujemo nepotrebne in brezvezne stvari, itd. Študentje tukaj niso popolnoma nič krivi. Vendar za nesposobno ravnanje nekoga je pač treba nekje vzeti, da se tista "luknja" pokrije....
an?a88
16. 02. 2010 21.36
vsi ki komentirate, da se z delom samo podaljšuje študij... moj primer: stara sem 21 let, v 3. letniku faxa-vse nrdila redno... delam vsak vikend v gostinstvu, med počitncami sm delala vsak dan!! zdj med izpitnim obdobjem delam manj ker svoj čas posvečam študiju!! vse se da če se hoče!! hmm...ja starši so me "dolžni" preživljat dokler študiram... ja kk npr. naj bi z njihovo PENZIJO (oba mata okrog 400 €) preživljala in vzdrževala domačo hišo in kmetijo, rejniškega otroka, ki je še v OŠ in meni plačevala najemnino, stroške, hrano, prevoz, šolske potrebščine, obleko... od 15 leta poskušam bit čimbolj samostojna a zdj pa nj pridem pred mamo in ji rečem da rabm nove kavbojke??? al da hodim v raztrganih okol, da se bojo spet nončke križale kakšna je ta današnja mladina??? :))))
Klemen Janeži? 1
16. 02. 2010 21.35
stafford pa kje ti živiš. Osnove matematike: najemnina garsonjere v LJ 300 EUR, STROŠKI 70 EUR, hrana 120 EUR.. kje so še izredni stroški.. upokojenec pa 400EUR. Torej zate je 400 več kot 490. Zanimivo! Upoštevati moraš da ponavadi nimajo najetih stanovanj, zato preživijo! Študentje pa plačujejo najemnino, če ne dobijo postelje! Se pa strinjam da je lažje tistim, ki so v domovih!
stafford
16. 02. 2010 21.19
Študentje se zgražate da z 500€ ni mogoče preživet, ja dobrodošli v sloveniji, ne vem kje ste sicer živeli do zdaj ampak takšna je realna slika, kaj pa mati samo hranilkakatera zasluži 500€ ali pa upokojenci 400€ pa prav tako vsi plačujejo najemnino, položnice, hrano...
Klemen Janeži? 1
16. 02. 2010 21.08
ja panasonic prov maš 2.000 Eur prihodkov norveškega študenta mesečno in 900 nujnih stroškov pa še veliko ostane.. po novem zakonu bo pa z vsemi urami in štipendijo skupaj naneslo 500 eur in VSAJ toliko tudi nujnih stroškov (prevoz, stanovanje, hrana). Kje so pa tukaj nakup učbenikov, kopije, itd. Kavica bo že luksuz?!!
User437381
16. 02. 2010 20.57
Od vedno pa pravim da najprej naj zrihtajo ŠTIPENDIJE, kot v drugih državah kjer štipendija znaša od 500€ pa tudi tja do 1000€, ko bo SLO imela take štipendije takrat naj se javijo z omejevanjem študentskega dela. Ko bodo vaši otroci na pragu študija, me zanima na kateri strani boste al mu boste ? "rekli, žal nimamo denarja, sprijazni se s to izobrazbo ki jo imaš" ! Me zanima ja kdo tko reče svojmu otroku. yanezich se strinjam s tabo!! Neikius: še tebe vprašam 160€ na mesec -niti komaj sobo bi si lahko plačala? a poznaš ljudi ki jim s tako malo dnarja uspe it skozi mesec??! Kar bi pa najbolj predlagala je to, pa naj začnejo sprejemat dobre zakone in ne zakone z luknjo kjer dovoljuje da se zneski delijo in posledično ne obdavčijo!!!!! Sami so nesposobni in to govorim že za vlado ki je bla nekaj let nazaj!!!!! Tu naj se vprašajo kaj bilahko spremenili, da na ta način dobijo kaj več dnarja v blagajno!!!!!! Lep pozdrav
mjolnir
16. 02. 2010 20.53
Naj še omenim, da četudi to nekateri študentje zlorabljajo je to ravno zato ker NI služb, tud če končajo v rekordnem roku! Glede dela "v okviru študija"...ja to je pa mal težje če študira kako zgodovino, politologijo ali pa je na kaki fiziki bolj naravnan na teoretično fiziko
panasonic
16. 02. 2010 20.43
študij bo enostavno postal luksuz. Naj navedem izkušnjo, ki sem jo pridobil na Norveškem na mednarodni izmenjavi. Tam študentje lahko delajo prek študentskega servisa samo 15ur na teden. Samo pozor, cena študentske ure je 20eu, za vse enaka... Pa naj povem da sicer nastanitev na Norveškem, ki je ena najdražjih držav kasiraš 600eu za najemnino, cene oblek so iste, cene hrane so 30% dražje vendar studentski obrok stane tam okoli 8-10eu, edino cene alkoholnik pijač(npr pivo je12 eu) in cena cigaret (10eu)... plus to da imas s studentskim statusom zastonj fitness, savno, in uporabo knjižnic ter računalniških učilnic, stipendija pa znaša 950eu=)... Pa ce pogledamo naso Ljubljano najemnina sobe 200eu, obrok za studenta 4 eu... stipendija 160eu Pa lep pozdrav
Klemen Janeži? 1
16. 02. 2010 20.38
vsaka stran ma svoje argumente, samo dejstvo pa je da so to kratkoročne rešitve. vlada naj raje drugje išče denar za pokritje državnih izdatkov. če bodo morali starši bodočih študentov že deset let prej začeti varčevati za njihov študij, naj tudi država bolj varčuje (Falcon, potovanja funkcionarjev, itd) ali pa naj nameni več denarja za štipendije, ostalo pa pokriva tudi iz evropskih skladov kamor več dajemo kot dobivamo..
Neikius
16. 02. 2010 20.35
Vsi ki bluzite glede stroškov. Starši so vas DOLŽNI preživljati dokler se šolate. Če ste socialno ogroženi bi morala biti štipendija. Če ste in je nimate je nekaj hudo narobe. Sicer je pa delo za malo luksuza.
stafford
16. 02. 2010 20.31
amore86 16.02.2010, 20:15 Ampak poanta ni v odvzemu dela, delali boste kot do zdaj, do minimalne palče. pa saj ste študentje saj znate razmišljat z svojo glavo a ne? ali ste ovce pa delate samo tisto kaj vam kdo reče?
User437381
16. 02. 2010 20.29
Strinjam pa se da bi uredili večji nadzor nad večnimi študenti in nad delodajalci, ki izkoriščajo študente na tak ali drugačen način. So pa tudil judje, ki res iščejo službo in ob tem še postavljajo visoke pogoje....najbolj se mi smilijo tisti, ki delajo v proizvodnji o njih se nič govori, kako bi jim lahko pomagali in kako šele njih delodajalci izkoriščajo, ker njim res ne verjamem, da jim študentje kradejo delovna mesta. Najprej pa bi rekla, da naj se šos šou in podobna študentska društva malo vprašajo, kam gre tisti dnar katerega pridobivajo med drugim tudi iz študentskega dela....recimo sponzoriranje raznih oddaj, ki pa sploh nimajo kaj dosti veze s študenti, njihovim življenjem in delom!!!!!To je zame en velik absurd!!!
User437381
16. 02. 2010 20.15
stafford: sorry, če imaš ti slabe izkušnje s študenti, glede večnih študentov se mogoče res strinjam s tabo, ampak jaz redno hodim v tretji letnik faxa in hkrati redno delam,tako da kombiniram urnik službe z urnikom faxa (na srečo imam tako delo), to pa moram ker se sama preživljam v Lj in prvič v treh letih imam štipendijo 160€ un dej povej mi realno sliko abi lahko preživela s tem denarjem glede na stroške študija, nastanitve in kar je nujno potrebno za preživetje (hrana, pijača, obleke) še žurat si ne morem kaj dosti privoščit.....in mislim da nimaš pravice metat vse v isti koš, sploh menim, da si fovš ljudem ki se znajdejo (še enkrat ne podpiram večnih študentov). Pa še ena prednost je, pridobivam si izkušnje, ki verjamem da po končanem študiju mi bodo prišle praw pri prvi zaposlitvi;) in še enkrat ti povem, da sem redno v tretjem letniku.
mjolnir
16. 02. 2010 20.08
Jules_Verne Nisi ti poklican da sodiš o tem kateri študij je "resen". Poleg tega mi gre ilno na živce da se vsi strahopetci spravljate sam na študente, čeprav vam (kakor tudi nam študentom) kradejo in nas izkoriščajo isti politiki ki si tu upajo modrovat o "izkoriščevalskih" študentih! Prosim vse strahopetce naj se spravijo nad parazite ki imajo najvišje plače za to da ne počnejo NIČ- poslance!!