Slovenija

Koalicija bi povprašala prebivalce

Ljubljana, 16. 04. 2008 20.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Koalicija je državnemu zboru predlagala, naj razpiše posvetovalne referendume na 13 območjih, ki naj bi postali pokrajine.

Koaliciji se zdi smiselno, da se ljudi povpraša, ali so za ustanovitev pokrajin na območjih, ki bodo predlagana, je dejal premier Janez Janša in za četrtek napovedal predstavitev predloga. V tistih pokrajinah, kjer obstajajo dileme okoli imena bodočih pokrajin, pa bi po njegovih besedah ljudi povprašali tudi, katero ime bi izbrali.

V pokrajinah, kjer obstajajo dileme glede imena, bi ljudi povprašali tudi, katero ime bi izbrali.
V pokrajinah, kjer obstajajo dileme glede imena, bi ljudi povprašali tudi, katero ime bi izbrali. FOTO: POP TV

Kot je dejal predsednik vlade, so vsi roki takšni, da bi bilo tudi v idealnih okoliščinah zelo težko, da bi pokrajine, če se izglasujejo na posvetovalnih referendumih in DZ nato to voljo uzakoni, zaživele hkrati z novim mandatom DZ oziroma da bi bile volitve pokrajinskih organov hkrati z volitvami v DZ. "Koalicija je na nek način sprejela to dejstvo in zasleduje prvi sklic pokrajinskih organov z naslednjimi lokalnimi volitvami čez dve leti," je pojasnil.

Koalicija se je dogovorila, da pripelje zgodbo o pokrajinah v tem mandatu do konca in da se že v tem mandatu postavijo ustrezne osnove, da se Slovenija razdeli na pokrajine, je še poudaril Janša. Proces so se odločili nadaljevati kljub temu, da so si nekatere stranke v opoziciji, ki so prve zagovarjale 14 pokrajin in pokrajinsko delitev, že pred tedni premislile. Opravljeno delo in številne rešitve, ki so sedaj pripravljene, bi sicer ugasnile oziroma izgubile legitimnost. Proces in vse postopke pa bo treba začeti na novo, je prepričan Janša.

Glede na predlog za posvetovalni referendum, ki ga je v začetku leta podala opozicija, je po Janševih besedah sedanji predlog koalicije modificiran v smislu, da je tudi uporaben. "Nima smisla v celi državi odločati o vseh pokrajinah. Smiselno je, da se o pokrajinah odloča po območjih, ki so predvidena za ustanovitev novih pokrajin," je pojasnil.

Predsednik NSi Andrej Bajuk je po srečanju poudaril, da je NSi vedno podpirala decentralizacijo Slovenije. Zavzemali so se, da bi se število pokrajin zmanjšalo, vendar vse razprave kažejo, da je to praktično nemogoče. Podpredsednik SLS Janez Podobnik pa je poudaril, da je današnji dogovor "dokaz, da ta vladna koalicija verjame v pokrajine in da bo storila vse, da bi jih v tem mandatu vsaj v tej normativni obliki tudi ustanovila".

Današnjo odločitev so podprli tudi v DeSUS, ki je sicer ob zadnjih odločanjih o pokrajinski zakonodaji v DZ menila, da nima smisla nadaljevati tega projekta s preglasovanjem z enim glasom.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (17)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Tonček Balonček
17. 04. 2008 11.30
Sam pa predagam, da je okolica centra ljubajne posebna pokrajina, ker se v ljublajni vs edogaja le v polmeru 800 m okoli Magistrata,drugje je pa ve zanemarjeno, polimano s plakati in razkoano še dest let po končanih gradnjah, zabasano z avtomobili in še kaj, za pot na drugi konec emsta bomo rabili pa vinjete! Pa kao aj ljudjesami odločijo, če pa o sosednjh bodočih pokrajinah in mejah odločajo drugi! Če Notranjci ne marajo npr. Vrhnike, kaj potem, se jim bodo na Vrhniki z referendumom vsiljevali? Pa kaj bodo dobii nerazviti? Pokrajinskega poglavarja s fikusom in tajnico ter prostori?Vse skupaj bo moralo biti seveda lepše in imeitneje od županovega kraljestva, tajnica pa bolj rsata, avto močnejši in daljši, z ogrevanimi sedeži. Če boimel župan BMW serije 5, bo moral pokrajinar imeti serijo sedem, takis o Slovenci! A zdaj s ewzavzemamo za takšno olitko, kot je bila tista do erazvith v Jugoslaviji? Zakaj b pa t kraj dobili več, če bodo v pokrajini, okraje smo imeli pa že pod komunizmom!
svoboda-govora
17. 04. 2008 09.01
Glede pokrajin. Tudi ostale regije bi potrebovale sposobne župane če bi želele dohiteti Ljubljansko regijo. Vendar bi se to zgodilo med 17 do 36 let. Kar pa je ogromno. Zakaj bi čakali na boljše čase, če pa si jih lahko zagotovimo sedaj.
pahor?ek
17. 04. 2008 08.18
Dejstvo je, da so pokrajine v Sloveniji potrebne in neodložljivo nujne. Vprašanje, ki se postavlja je: Komu koristi "NE" pokrajinam? Samo, če primerjamo statistične podatke, nam postane jasno, da je Ljubljanska regija najrazvitejša, medtem ko Pomurska najmanj! Da o razlikah v plačah ne govorim!! Slednja potrebuje 36 let, da dohiti Ljubljansko regijo. Tukaj se samoumevno postavlja vprašanje, komu je zaostalost ostalih predelov Slovenije, predvsem Pomurja, še v interesu. V interesu prebivalcev prav gotovo ne! Interes županov in mestnih svetov? Ravno ti se v največji meri ubadajo s prepočasnim razvojem občin in regij, ki na lastni koži občutijo, da je nerazvitost pretežnega dela Slovenije vedno večja. Zato tudi ustanovitev pokrajin podpirajo. V ustanovitvi pokrajin vidijo eno redkih priložnosti za izboljšanje trenutnega stanja. Kaj pa njihovi kolegi (opozicijski) poslanci v DZ-ju? Hja, izgovorov je polno. Najpogosteje slišimo dva: 1. preveliko število pokrajin in 2. neprimerno financiranje pokrajin. V odgovor jim lahko porečem naslednje. Prvič, naj se opozicija zjasni, katere pokrajine so odveč! Res pa je, da je bil to konsenz, ki ga je vlada JJ dosegla na terenu. Zanimiv je tudi podatek, da se je Pahorjeva SD na začetku strinjala s 14. pokrajinami. Danes, ko bi te naj zaživele, je njihovo stališče drugačno - slabše za Slovenijo in seveda za nas prebivalce. Dokaz za to je dokument, ki ga je podpisal njegov poslanec! Iz tega lahko sklenemo, da je Pahor imel figo v žepu, ko so podpisovali dogovor glede pokrajin. Prav tako ugovor, da bodo nekatere pokrajine dobile premalo denarja, celo dvakrat premalo, ne vzdrži! Predlog zakona o financiranju pokrajin namreč vsebuje merila za zagotavljanje enakih možnosti za financiranje nalog pokrajin ne le v okviru primerne porabe, temveč tudi v delu, s katerim so določeni prihodki pokrajin za financiranje razvojnih programov. Glede na to, da je RS zelo neenakomerno razvita, le-ta prav gotovo potrebuje pokrajine, zato mi res ni jasno (in mi nikoli ne bo!) čigave interese zastopajo opozicijski poslanci v DZ!
Franc Ješelnik
17. 04. 2008 07.29
Nekih posebnih prekucljajev ne bo tako ali tako. Za ljudstvo, ki samo dviga roke je prav vseeno. Revščini se ne moremo izogniti.
andrija_posavec@t-2.net
17. 04. 2008 05.29
Zopet zapravljanje davkoplačevalskega denarja,kaj je posvetovalni referendum,nič drugega kot vržen denar proč,ker vemo da za vlado ni obvezujoč,dajte enkrat urediti te regije in da bo konec tega cirkusa,marsi katera regija bi že lahko potegnila nepovratna sredstva iz EU,če bi imeli to urejeno,nehajte se že enkrat sprenevedat kako levi tako desni!!!
pijanec22
17. 04. 2008 00.40
viharnik1: opozicija ne nasprotuje pokrajinam! Ne zavajat. Problem je v tem, da jih bo spet preveč in bodo za to neučinkovite. Tako kot se je zgodilo z občinami, kjer je vsaka vas svoja občina, zdaj pa brez evropskih skladov nimajo niti za meter asfalta.
neo-
17. 04. 2008 00.02
Ja, tako je prav, naj ljudje odločijo, če se politiki ne morejo zmenit. Tako bomo najbolj očitno videli kdo ga je pihnil v prazno - ali opozicija z nasprotovanjem pokrajinam ali vlada z željo po uvedbi pokrajin.
sandi101
16. 04. 2008 23.28
Očitno nimajo kaj druga delati kot mlatit slamo ... Najboljše,da še uvedejo vsako pokrajino za državo! Še iz Evrope se nam smejijo kaj delajo naši pametnjakoviči na vladi s ubogo Slovenijo! Še malo pa je ne bo več ...
strelka23
16. 04. 2008 22.52
Ljutomerčan v Prlekijo in Pomurje se steka zelo dosti evropskih sredstev.Če jih g.Jurša ne ve pridobiti ni problem v državi pač pa v predobri kapljici v Sloveniki.Radgona,Križevci,Grad...jih pridno pridobivajo in izkoriščajo.
Meri.m
16. 04. 2008 22.51
Vlada hoče videt sposobnost racionalnega odločanja državljanov, ker se tega ne da pričakovati od opozicijskih poslancev. Jaz sicer tudi dvomim v naše ovce glede na medijsko nekorektno poročanje pri vsaki zadevi.
pijanec22
16. 04. 2008 22.48
mrhe2003: očitno ne razumeš, da to ne bodo pokrajine po švicarskem modelu, ampak po slovenskem modelu. O kakšnem razvoju lahko samo sanjaš. Pokrajine prinašajo razvoj samo v primeru, da med seboj tekmujejo in so kot nekakšna državaeznotraj države. Ljutomerčan: za razvoj lahko storijo največ prebivalci sami. Če pa si izvolite župane, ki namesto, da bi se ukvarjali z donosnimi projekti, ves denar namenijo za javno razsvetljavo med njivami in asfalt, potem za to niso krivi ostali.
mrhe2003
16. 04. 2008 21.57
Popolnoma smiselno je, da se ljudje sami odločajo o svojem območju in da sami potrdijo oz. zavrnejo danes predlagano pokrajino. Nihče, tudi g. Lahovnik (ki bi najraje kar sam rezal Slovenijo), nima pravice da odloča o usodi določenega dela prebivalstva, ki ima pravico, da živi v regiji, ki mu je bližje. Posavja ne damo in Posavke ter Posavci ne bomo dovolili, da se nam vzame pravica do regije in regija kot taka. Da pa bi ljudje iz vrst Zaresa, LDS in SD razbili Brežice in Kostanjevico na Krki na Dolenjsko, Sevnico in Krško pa pod Zasavsko oz. Celjsko, je najbolj nerazumljivo, morda celo čudaško ... Če so se ljudje odločali o trgovinah, o privatizaciji SŽ itd., potem je to vprašanje več kot primerno za referendum. Ga podpiram, z njim bomo ljudje v manj razvitih regijah dobili tisto, kar si zaslužimo. To je razvoj - tega pa je bila v času prejšnjih vlad deležna samo Ljubljana ... Žalostno, a prekleto resnično.
Krbo?
16. 04. 2008 21.27
Zadnji cas da nekaj dnara tudi pride do nas v Prlekijo in Prekmurje. Mi smo isto Slovenci kot vsi drugi, zakaj nas torej imajo za drugo klaso ljudi? sramota!
fonzysi
16. 04. 2008 21.23
Joj Jaz ne vidim 13 pokrajn ! 6 ali 7 max !
kaki11@email.si
16. 04. 2008 21.06
Jaz pa predlagam da razpustimo parlament in ga tudi ukinemo. Za vsako stvar je treba spraševati ljudi. Za božjo voljo, zakaj smo vas pa izvolili, da boste poslanci samo lenarili???????? Vprašanje pokrajin jo po mojem mnenju predvsem gospodarska zadeva. Koliko bo močna pokrajina in koliko dohodka ustvari, toliko manj bo lahko zahtevala EU sredstva za pomoč. dejstvo je da je pri tej zadevi najbolje odigrati Kosovo. Ustanoviš pokrajino, ki je revna kot hudir in črpaš evropska sredstva za razvoj. Seveda moraš prvo poskrbeti da imaš vsaj toliko sposobne uradnike, da bodo znali pravilno izpolniti birokratska EU navodila. Eno ministrstvo (kmetijstvo) je že dokazalo, da u.d.i. agronomije nimajo niti toliko pod kapo, da bi znali pravilno izpolniti obrazce, kar je neverjetno in v posmeh Biotehniški fakulteti, vsaj mislim da pod njeno okrilje spada agronomija. Beda a'ne!!!!!!!!! Ljudje na referendumu bodo glasovali na podlagi všečnega imena in čustev in ne z gospodarskega vidika, ki je pri celotni zadevi tudi edino pravilen.
pijanec22
16. 04. 2008 21.02
Ja, nekako si morajo zagotoviti stolčke, v primeru da na naslednjih volitvah ne bodo izvoljeni. Živela birokracija!
Tonček Balonček
16. 04. 2008 20.58
Pri toliko nakopičenih problemov so pokrajine v tako majhni državi, kot je Slovenija, kjer imo ene deset mest z več kot 15.000 ljudi, res zadnja stvar, zaradi katere bi šli na referendum!