Slovenija

Obrezovanje – da ali ne?

Ljubljana, 21. 02. 2012 11.19 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min
Avtor
Preverjeno!
Komentarji
254

Obrezovanje deklic je v večini držav že prepovedano, ker gre za fizično in psihično pohabljenje, obrezovanje dečkov iz verskih razlogov pa je še vedno zelo razširjeno. Francija, Nizozemska in Švedska pa ga ne dovolijo.

Je obrezovanje iz verskih razlogov sprejemljivo ali ne?
Je obrezovanje iz verskih razlogov sprejemljivo ali ne? FOTO: Thinkstock

Čeprav je obrezovanje dečkov iz verskih razlogov še vedno zelo razširjeno, je v Evropi nekaj držav, ki tega posega ne dovolijo. Med drugim je prepovedan v Franciji, na Nizozemskem in na Švedskem, na Norveškem pa ga lahko opravijo po 15. letu starosti.

Profesorja Kreft in Smrke se strinjata, da je odločitev o obredih predvsem stvar verske skupnosti, ki to prakticira. Nekdanji pripadnik islama pa je trdno prepričan, da bi se moral o posegu v telo odločati vsak sam, ko je za takšno odločitev dovolj zrel.

Prepoved obrednega obrezovanja lahko znova pripelje do zatekanja staršev k mazačem, tako kot se je to že dogajalo, hkrati pa, če primerjamo, se na primer kaznovalna politika vedno bolj odmika od fizičnega kaznovanja k simbolnim ukrepom, obrezovanje pa ostaja. 

Pridružite se uradni strani oddaje Preverjeno! na Facebooku s klikom na

 

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (254)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

visoki
24. 02. 2012 07.48
+1
ni ga čez dobre kalamare s tatarsko omako
Nimivseeno
23. 02. 2012 22.49
+2
fanatic207 23.02.2012 15:13:13 Glede nebolečega posega me ne boš prepričal. Spolni organ je najbolj oživčen predel v telesu in vsak ve, kako to boli. Tudi tableti enkrat popustijo. Glede mnjenja zdravnikov: Noben zdravnik ne bo rekel, da je napačno, ker je nekdo operiran na slepiču. Glede dobrote pri obrezovanju dečkov. Ničesar dobrega ni v rezanju svojega mesa, še posebej, če je močno oživčen. Deklic in fantov ne mešam, gre pa za isti barbarski poseg in izvira iz istega prazgodovinskega verjetja. Glede tega, kaj si želiš in kaj ne: Si istospolno usmerjen ali nisi?
golouhec
24. 02. 2012 07.01
+2
Malo se bom vmešal v vajino debato. Jaz sem imel poseg pri 24 letih v petek, dva dni sem bil doma, v ponedeljek pa že v službi. Noben od sodelavcev ni opazil , da bi bil kaj drugačen. Operacija je bila neboleča, bolečina je nastopila šele, ko je popustila anestezija po približno 6 urah in nato popustila po dveh dneh, ko je samo še malo skelelo. Po treh tednih pa so odpadle tudi vse kraste. Vse skupaj je bilo bolj znosno kot puljenje zoba. Dobrote v obrezovanju dečkov pa res ni (ko ni medicinskih vzrokov za to).
Nimivseeno
24. 02. 2012 07.34
Hvala za tvoje mnjenje. Fanatic očitno ne razume, da je bolečina, ko tableti popustijo. Da niso vsi zdravniki za to, da vse moške obrežemo, ampak samo vera propagira to prakso. Da
Nimivseeno
24. 02. 2012 07.35
+1
Fanatic očitno ne razume, da je bolečina, ko tableti popustijo. Da niso vsi zdravniki za to, da vse moške obrežemo, ampak samo vera propagira to prakso. Da ni ničesar dobrega v rezanju močno oživčenega tkiva pri zdravem moškem. Če so zdravstveni razlogi za ta poseg, o tem odloča zdravnik in ne starš. Mene moti obrezovanje ravno iz tega vidika. Nočem, da bi kdo to meni delal, če ni potrebno in nočem, da nemočnemu otroku to drugi počnejo, ker imam čut do nemočnega sočloveka in trpim z njim.
fanatic207
24. 02. 2012 12.30
-1
Tudi ko anstezija popusti obstajajo razne kreme oziroma mazila ki zelo omilijo bolečino, govoriš pa o tej bolečni kot da bi ti vedel kakšna je, glede na to da nisi bil obrezan ne moreš vedati ali boli al ne, če pa želiš imeti čut do nemočnega človeka, kar v primeru obrezovanja človek zagotovo ni, moraš njprej imeti čut do človeka v normalnih razmerah in ga moraš razumeti, tega pa ti seveda ne ;)
primorc123
29. 02. 2012 10.02
nobene razmere niso normalne,če brez potrebe posegaš v telo,če posegaš versko pa sploh ! no že nickname fanatic pove dosti ter kako človek neumno razmišlja,brez da bi bral njegove poste !
golouhec
29. 02. 2012 13.19
Pozdravljen hvon Narobe je torej po tvojem nepotrebno poseganje v telo iz verskih vzrokov, kaj pa ko to počne država kot je to npr. v primeru splava? Splav dokazano povzroča pri ženah psihične travme, pri nekaterih za vedno, v nasprotju z obrezovanjem moških, kjer ni za to nobenih dokazov. Pa vendar je pravica do splava zapisana celo v slovenski ustavi. Pri tem se je pravosodje postavilo nad biologijo in določilo, da je človeški zarodek živo bitje šele po približno 3 mesecih nosečnosti, dokler je splav sploh še mogoč brez hudih posledic za mater. Brez tega določila bi bila pravica do splava pravno gledano pravica matere do umora lastnega otroka. Za normalne ljudi kamor lahko štejemo tako kristjane, muslimane,... je splav umor. Kaj pa zate hvon?
golouhec
23. 02. 2012 08.49
-4
Dober dan vsem. Obrezovanje ima tako svojo dobro kot slabo plat, po mojem mnenju je to pretežno neškodljiv poseg in če ga starši želijo narediti svojemu otroku je najbolje čim prej in ne šele v puberteti po 15 letu. Ne zdi se mi tudi prav, da bi obrezovanje prepovedali, ker npr. ni neke razumne utemeljitve za koristnost tega posega, ampak je razlog le verski. Za to gonjo se skriva samo sovraštvo do religije, v tem primeru zgleda da gre za judaizem in islam, vendar je v ozadju večno sovraštvo komunistov do katoliške cerkve, katera je njihova slaba vest, ki jih nemo, samo z svojim obstojem spominja na njihove zločine. Varuhinja bi očitno rada prepovedala staršem, da svoje otroke vzgajajo v skladu s svojim verskim prepričanjem pod pretvezo, da jim kršijo človekove pravice. Zdaj jo skrbi trpljenje otrok zaradi odstranitve koščka poscane kožice, naslednja stvar bo pa polivanje ubogih otrok z vodo brez njihove privolitve. A vidi še kdo, da nam pod krinko človekovih pravic uvajajo novi totalitarizem? Te človekove pravice so postale prava verska dogma v katero ni dopuščen noben dvom, če ne te takoj razglasijo za fašista ali pa še kaj hujšega. Jaz sem proti prepovedi obrezovanja, o tem naj odločajo starši.
HIPOKRATKA
22. 02. 2012 14.08
+1
Telesna in duševna nedotakljivost - vse drugo je pošastno in živalsko.
cyklon
22. 02. 2012 14.13
+1
Torej po tvojem ženske ne bi smele roditi s carskim rezom?? Operacij pri katerih se reže v telo, naj ne bi izvajali?? Kaj ,če se ti otrok ,zaradi tvoje malomarnosti...hja...prevrne in na glavi stakne za nekaj centimetrov dolgo rano,ki jo je treba zašiti....?? Hmmmmm....
cyklon
22. 02. 2012 13.59
-4
Zakaj mislimo,da se moramo vtikati v vse,kar ne diši "po našem"!??
Meritmut
22. 02. 2012 12.25
-8
Sploh ne vem, zakaj se nekateri tolk ukvarjate s tem. To je pravica vsakega posameznika. Tudi moj mož je obrezan in najin sinek bo tudi kmalu (seveda zaradi zdravstevenih razlogov). Imam pa veliko prijateljic (ki pač niso islamske ali judovske vere), ki so se odločile, da bodo (in so) obrezali svoje sinove, zaradi preventive. Vsak se odloči zase in kakršnokoli vmešavanje je primitivno!
kkkkkkkyfgfdhfsdgd
22. 02. 2012 12.27
+10
ja bogi sin, revež si mogoče tega ne želi pa ga boste prisilno
Uros Bezjak
22. 02. 2012 12.38
+3
Meritmut: primitivno je vsakršno "prirejanje" telesa, za katerega ni nobene objektivne podlage. Ti kot ženska imašcca. 15% možnosti, da zboliš za rakom na dojki (kar je biiiiistveno več, kot možnost za kakršno koli komplikacijo zaradi neobrezanosti). Si boš odrezala dojke? Ko je fant dovolj star, da odloča o svojem telesu, pa si ga zaradi mene lahko tudi odreže, ne samo obreže.
Uros Bezjak
22. 02. 2012 12.38
+4
Pa še to: preventiva pred čim naj bi bilo obrezovanje???
Uros Bezjak
22. 02. 2012 12.49
+4
In še to Meritmut: napisala si vsak se odloči zase. Potem se pa odločaj zase in ne za nekoga drugega!
fanatic207
22. 02. 2012 13.09
-5
Preventiva pred okužbo in vnetjem, vrjemi da poznam primere ko je pri neobrenazih moških oziroma fantih prišlo do hudih zapletov, nikoli pa še nisem slišal da bi pri komu ki je bil strokovno obrezan prišlo da kakšnih komplikacij.
Priap
22. 02. 2012 13.56
+6
Daj lepo te prosim no... ne kvasi neumnosti. Potem pa si daj ti odstranit preventivno prsi, da slučajno kdaj ne boš zbolela za rakom na prsih...
Priap
22. 02. 2012 11.42
+10
Iz zdravsvenih razlogov DA iz verskih absolutno NE! Thats it...
fanatic207
22. 02. 2012 11.56
-2
Pomeni da pri tebi ter pri ostalih ki so enakega mnenja ni sporno samo obrezovanje kot tako ampak nestrpnost do drugih kultur oziroma religij
jester1970
22. 02. 2012 11.57
+3
Pravzaprav bi v 21. stoletju morali kakršnekoli verske razloge opustiti, saj konec koncev resen in poučen človek ne verjame v razne hokuspokuse, leteče metle, govoreče kače,...
Priap
22. 02. 2012 12.13
+0
Točno tako fanatic. V nekaterih redkih kulturah je tudi kanibalizem ok, pa odobravaš to? In ne, samo obrezovanje ni sporno, če s tem obogatiš človekovo življenje...
fanatic207
22. 02. 2012 12.31
-4
Ampak v kanibalizmu ni prav ničesar dobrega, v obrezovanju pa je, sicer ga pri mnogih ne bi bilo potrebno izvajati iz medicinskih razlogov, tako da je obrezovanje iz verskih razlogov samo preventiva
fanatic207
22. 02. 2012 11.01
-4
Js osebno sm sam obrezan in sicer sem bil obrezan ko sem bil star približno 6 mesecev, niti mal mi ni žal da so se moji starši odločili da je strokovnjak ki se je takrat že približno 30 let ukvarjal z obrezovanjem izvedel ta poseg, trenutno sem že polnoleten in nisem nikoli imel nikakeršnih travm in negativnih fizičnih ter psihičnih posledic, zaradi tega posega ki se ga glede na to da sem bil star približno 6 mesecev, tako ali tako ne spominjam. Vem pa da nikoli nisem imel težav z svojim spolovilom kot mnogi moji vrstniki ki so bili celi objokani in panični ko so imeli ogromne zdravstvene težave in so se morali obrezati takrat ko so se vsega že dobro zavedali, js pa sem vedel da ne bom nikoli imel takšnih težav kot oni. Večini ljudi je obezan moški spolni ud tudi estetsko lepši in če je obrezan je mnogo manj možnosti za razvoj in kopičenje bakterij. Najbolj smešne pa so mi izjave da z obrezanim ne moreš uživati med spolnim odnosom, verjemite da zelo uživam in tudi večina žensk bolj uživa pri spolnem odnosu z osebo ki je obrezana. Sem zato da se moški obrezujejo in to čim prej, seveda pa ta poseg mora izvajati strokovnjak in ne kak "šarlatan", in verjemite da je obrezovanje danes praktično neboleč poseg ki se izvede v nekaj minutah in to ni nikakeršno mučenje in trpinčenje otroka, seveda da otrok joče ko ga obrezujejo ampak ne zaradi bolečine, saj večina majhnih otrok tudi pri menjavi plenic joče pa jih takrat nič ne boli ali ne.
No_pasaran
22. 02. 2012 11.40
+2
Ma če že pišeš dve strani dolg komentar, preberi članek !! Govorijo o deklicah.
fanatic207
22. 02. 2012 11.42
+4
Poglej video prispevek, pa mal poglej prejšnje komentarje, ne pa da se tu blamiraš ;)
Uros Bezjak
22. 02. 2012 12.41
+4
fanatic207: sem vesel zate. Še vedno pa mislim, da se mora odločiti vsak zase. Ne da
Nimivseeno
22. 02. 2012 12.49
+4
Logično, da ti je ok, ker se nič ne spominjaš. Če bi bil 15 let star, ne bi samo jokal, kot dati menjavajo plenice. :D
fanatic207
22. 02. 2012 13.20
-3
Uros kam bi pa prišli če bi se človek vedno moral odločati sam zase, po tvoji logiki bi torej morali starši otroka po rojstvu prepustiti na milost in nemilost tega sveta in bi se ta otrok moral odločati sam zase, govoriš neumnosti Nimivseeno res se tega ne spominjam in tudi nimam travm skozi celotno življenje tako kot to nekateri govorijo, prav zaradi tega nezavedanja se večina dečkov obreže v začetnio fazi življenja in jim je prihranjeno možno "mučenje" kot ti praviš v kasnejši fazi njihovega življenja, me pa zanima ali si že kdaj slišal za ANASTEZIJO, ki omili bolečine pri posegu, obrezovanje pod anastezijo je majn boleče kot puljenje zoba pri zobozdravniku.
Nimivseeno
22. 02. 2012 14.23
+2
Zakaj bi dajali anestezijo, če splo ni potrebno obrezat? Je potrebno obrezat, ker je v 2000 let stari knjigi tako zapisano? Kdaj bomo začeli razmišljat s svojo glavo in se odločat na osnovi argumentov in ne na osnovi kar je nekdo, ki je videl boga v gorečem grmu povedal? Priznavaš fanatic, da boli? OK, če so zdravstveni razlogi, da je kožica premajhna in ne gre čez glavico, ampak o tem odloča zdravnik. Ne pa kar po vrsti vsi, zato ker je bolj higijenično. HALO? Kakšne argumente imate?
fanatic207
22. 02. 2012 15.05
-3
Zakaj pa se mnogi morajo obrezat saj nimajo druge rešitve, odgovori mi na to vprašanje, versko obrezovanje je samo preventiva. Človeštvo temelji na religijah oziroma verovanju v neke višje sile, tako je že od prazgodovine naprej in kaj bi sedaj vsi morali opustiti naše običaje ter verovanja.
Nimivseeno
22. 02. 2012 16.35
+5
Samo zate, ker ne znaš brati, še enkrat odgovor na tvoje vprašanje: "OK, če so zdravstveni razlogi, da je kožica premajhna in ne gre čez glavico, ampak o tem odloča zdravnik." Glede preventive pa, odrežimo vsem slepič in tako preprečimo, da bi prišlo do razlitje le tega. Pa je to smotrno? NE! Tako kot je zgoraj omenil, odrežimo vsem starejšim ženam dojke, da se ne bo razvil rak. Pa je to smotrno? NE! Iz verskih razlogov pa je kar smotrno vse kožice porezat. Če bi moral iti danes ti iti na obrezovanje in bi te jutri vprašal, če si za, bi bil odločno proti. Tudi protibolečinski tableti enkrat popustijo. :D
Nimivseeno
22. 02. 2012 16.41
+2
Opustiti svoje običaje ne. Smo opustili praznovanje božička, ko smo spoznali, da ga je Coca-cola ustvarila. Prav pa je, da kritično sprejemamo in se vedno sprašujemo o svojih verovanjih. Znanost to dela skoraj vsakodnevno in glej kakšen napreden nam je prinesla. Brez napredka bi bili pa lahko še danes v srednjem veku. Ko mi boš dal dokaz o obstoju nekega nevidnega bitja in ko bo ta mož rekel in dokazal vsakodnevno, da je vsemogočen, takrat se bomo lahko dali preventivno obrezat in takrat bomo zopet zažigali čarovnice.
fanatic207
22. 02. 2012 16.55
-3
Tako kot sem že prej rekel, nasprotnike verskega obrezovanja ne moti samo obrezovanje kot tako ampak jih moti to da je to nekaj tujega kar ne pripada tuji kulturi, povej mi zakaj potem večina zdravnikov podpira obrezovanje iz preventive in nimajo nič proti temu, celu raje vidijo da je moški obrezan kot pa da ni. Neprestano govoriš nebuloze s povezovanjem obrezovanja z zažiganjem čarovnic, mi lahko prosim poveš kakšno povezavo ima to dvoje. In ne, če bi mi rekel danes nekdo da se obrežem zaradi preventive vrjemi da bi to storil, ker je zame to pravilno
Nimivseeno
22. 02. 2012 20.13
+4
1. Podaj mi vire, v katerih je jasno zaslediti, da večina zdravnikov podpira obrezovanje iz preventivnih razlogov. To je podobno, kot da bi jaz obljubil vire, v katerih bi se prepričal, da večina zdravnikov podpira preventivno operacijo na slepiču ali preventivno odstranitev dojk pri ženskah. Jasno je, da tega ni. 2. Obrezovanje vseh, kar na počez je zasledediti samo v stari zavezi in muslimanih, ki so prevzeli iz stare zaveze. Torej je to vera, proti veri pa tudi argumenti ne pomenijo veliko. Kar opažam tudi pri tebi. Zažiganje čarovnic je prav tako barbarsko dejanje, ki izvira iz vere, kot je obrezovanje. Zasledil sem, da je zate obrezovanje deklic nesprjemljivo, torej zakaj podpiraš obrezovanje dečkov? Enakopravnost ... 3. Zate je to pravilno, ker si bil vzgojen v tem prepričanju in kar je slabše, tega prepričanja nočeš pogledati v kritični racionalni luči. Vsaka stvar, ki ima več plati, si moraš pogledati vse zorne kote. Edino moralno vodilo je pa vsem enako. Vprašaj se, če bi v tem trenutku ti želel, da bi se ti nekdo dotikal in rezal potvojem spolnem organu? Ker si vzgojen v veri, vem, da je odgovor ne. Nočeš, da bi se drugi moški dotikal tvojega spolnega organa. Še manj, da bi ti ga kakorkoli rezal. Sam veš, kako to boli, če si si ga kdaj poškodoval. Torej zakaj še vedno podpiraš? Mene moti obrezovanje ravno iz tega vidika. Nočem, da bi kdo to meni delal, če ni potrebno in nočem, da nemočnemu otroku to drugi počnejo, ker imam čut do nemočnega sočloveka in trpim z njim.
fanatic207
23. 02. 2012 15.13
-4
Kolikokrat ti še moram povedati da je obrezovanje neboleč poseg, bil sem že pri mnogih zdravnikih in nikoli mi nobeden ni rekel da je napačno ker sem obrezan, od mnogih pa sem slišal da je to dobro saj ne bom nikoli imel težav zaradi okužbe ali vnetja. Ti si tisti ki vidi samo iz svojega zornega kota in ne jaz. Ne mešaj obrezovanja deklic in dečkov, kajti ti dve dejanji si nista niti malo podobni, obrezaovanje fantkov lahko pripomore k marsičemu dobremu in praktično ničemer slabemu, pri deklicah je ravno nasprotno, saj jaz še nikoli nisem slišal da bi se kakšna deklica morala obrezati zaradi zdravstvenih razlogov, mnogo fantkov pa se zaradi teh razlogov mora. Ni mi jasno zakaj mi polaga svoje besede v moja usta in govoriš kaj si jaz želim in česar si ne, to kar si jaz želim vem najblje jaz in ne ti ki sploh ne veš kdo sem
Nimivseeno
23. 02. 2012 22.45
+3
Glede nebolečega posega me ne boš prepričal. Spolni organ je najbolj oživčen predel v telesu in vsak ve, kako to boli. Tudi tableti enkrat popustijo. Glede mnjenja zdravnikov: Noben zdravnik ne bo rekel, da je napačno, ker je nekdo operiran na slepiču.
slovenac13
22. 02. 2012 10.34
+12
Na Švedskem so to prepovedali, na Norveškem pa do 15.leta otroka ne smejo obrezat, kar se mi zdu tudi najbolj logično saj je TELO OTROKA in naj se sam odloči.
VolkBrenin
22. 02. 2012 10.53
+14
pri 15. je pod vplivom starsev in okolja...naj se odloči pri 18.h
VolkBrenin
22. 02. 2012 10.53
+6
jester1970
22. 02. 2012 11.08
+10
To bi moralo veljati za vse verske obrede; počakati do otrokove polnoletnosti in potem se naj sam odloči kako in kaj, kaj bo delal s svojim telesom, psiho,..
Waxxx
22. 02. 2012 11.17
-5
Odstranimo vpliv staršev na otroka! Do 18ega leta naj jih pustijo pri miru. Naj počnejo kar hočejo. Zakaj bi hodili v šolo? To je mučenje otrok! Sploh če pomislimo kolikokrat je kakšen otrok objokan prišel domov. Naj si luknjajo kožo vsepovsod, naj se rišejo po koži, čeprav bojo to obžalovali slej kot prej. Naj se mrtvo napijajo po žurkah, seksajo z vsemi po vrsti. Naj pijani razpolavljajo avtomobile ob drogove in drevesa. Saj so še otroci, ne smejo starši vplivat na njih, ker jih to psihično obremenjuje! Naj se sproščajo ob drogah! Saj otroci imajo vendar svoje pravice! Nad menoj so bdele stroge roke, takrat se mi je to zdelo mučenje in ne vem kakšna tortura. Sem pa zato zrastu v zglednega državljana. In če pomislim za nazaj, so me še premalo zategovali. Pa da se vrnemo k temi... Sem obrezan, nikoli se zaradi tega nisem počutil manjvrednega, pohabljenega, drugačnega... Nikoli me nihče zaradi tega ni zabaval, poniževal. Nikoli nisem imel zaradi tega kakršnekoli težave. Še najmanj sem pa to dejanje očital staršem.
Uros Bezjak
22. 02. 2012 12.48
+1
Waxxx, tvoj obrezan penis je zagotovo super in prav je tako. Govori se le o tem, da naj bo to odločitev posameznika zase. Verjetno bi te motilo, da bi ti kirurgi zdaj naredili novo kožico - po diktatu nekoga drugega seveda? Samo v tem je problem.
Waxxx
22. 02. 2012 13.58
+1
Razumel bi, da temu nasprotuje zdravstvo, da je dokazano da to otroka pohabi. Razumel bi, da je sporno opravljanje posega v smislu strokovnosti. Razumel bi, da otroci umirajo zaradi tega, da to škoduje okolici, torej tistim, ki niso obrezani. Razumel bi, da se obrezovanje ni začelo že pred Biblijo... In če je to del "vzgoje" staršev, je to njihova odločitev. Govorim o tem da otroke vzgajajo v duhu religije (ni važno katere). Sem prepričan, da če starši doma živijo v (iskrenemu) verskemu prepričanju, želijo otrokom samo najbolje. Ne glede na vero. In če je obrezovanje del tega, je pač to stvar staršev. Otroci niso zaradi tega pohabljeni, to je dejstvo. In lahko živijo normalno naprej, tud če potem ugotovijo, da versko prepričanje staršev ne more biti del njih. Še nisem zasledil primera, da bi otrok obsojal to odločitev staršev. Pa razumel bi, da je to problematika od vekomaj, ne pa od par dni nazaj. Tisočletja se že to počne, in je zdej nenadoma sporno. Je veliko več drugih pravic, ki so kršene, pa ne pridejo na obravnavo. Očitno so manj sporni zanemarjeni otroci, otroci staršev pijancev, nasilnežev, manj se ukvarjamo z otroci, ki nimajo osnovnih potrebščin, ki so diskriminirani zarad tisoč drugih stvari... Se mi zdi da je najbolje, da o tej problematiki odločajo tisti, ki so najbolj kompetentni. Torej tisti, ki so/smo obrezani, in katerih potomci šele prihajajo. In če me ti prepričajo, da je to kršenje človekovih pravic, da je to srednjeveško, barbarsko in živalsko, potem odstopam od svojih trenutnih mnenj.
8inci8
22. 02. 2012 09.48
+8
Za to ker je nekdo pred kratkim to temo izpostavil ste pa vsi proti in nevem kaj, prej pa nobeden še pomislil ni na to?..pa to opravljajo že stoletja..tudi meni se ne zdi to humano početje ampak mislite, da bo nekaj slovencev in kakšen referendum dobesedno spreobrnil njihove verske običaje? lahko se sprejme da se v slo. tega ne bi smelo početi itd. ampak nekateri ste pisali da se naj potem tisti ko hočejo to iz slovenije izselijo in res mislite da bi se zaradi tega preselili?!..čisto nič drugega ne boste/bomo dosegli kot pa to da bodo to začeli na skrivaj opravljati kar bo še veliko slabše za otroke!...nekateri slovenci pa tako ali tako ne vejo kam bi še svoj nos porinli da bi naredili iz tega BUM, da se bi na to ljudje odzvali in to je predragi sama manipulacija!da zavedejo ljudi s takšnimi stvarmi ki za nas trenutno niso življenskega pomena da se ostale bolj resne stvari na tak način prikrijejo...tistim ki me boste popluvali ker ne boste sploh razumeli kaj sem sedaj napisala se v naprej zahvaljujem in vam želim lep dan še naprej!:)
Nimivseeno
22. 02. 2012 10.45
Tudi jaz se strinjam, da ni pametno tega prepovedat, hkrati pa moramo večkrat odpirat to temo, da se ljudstvo osvesti in se bo počasi mentaliteta spremenila. Edina druga tema, ki bi bila vredna razprave je sistem bančništva, ki je nepravičen in bo pripeljal do kolapsa te civilizacije zaradi tega, ker je nemogoče zagotoviti na končnem planetu neskončno rast, da bi lahko z njo odplačevali neskončno velike dolgove. "Mi smo popolnoma odvisni od centralnih bank. Nekdo si je moral izposoditi vsak dolar, ki ga imamo v prometu, gotovino ali kredit. Če banke ustvarijo dovolj denarja smo finančno uspešni, če ne, bomo stradali. Smo popolnoma brez stalnega monetarnega sistema .... To je najbolj pomembna tema katero lahko raziskuje in reflektira inteligentna oseba. To je tako pomembno, da lahko naša sedanja civilizacija propade, če to ne postane splošno znano in se napake odpravijo zelo kmalu. "Robert H. Hamphill, Atlanta Federal Reserve Bank
montana
22. 02. 2012 09.12
-9
vsaka ženska bo rekla, da cabrio najbolj .ebe.. :)
Nimivseeno
22. 02. 2012 09.25
+2
Razen loveMJ 21.02.2012 21:29:42 in še miljon drugih slovenk. Če bi pa rada bila obrezana, pa izvoli. Upam, da se zavedaš, kakšne bolečine to prinese.
BigLebowski
22. 02. 2012 08.50
+18
Sploh veste, da po obrezovanju najmanj trdi tedne grozno pece, boli, srbi... Da gres kaj takega delat malemu otroku, ki tega sploh ne razume. Zaradi svojiih primitivnih verskih prepricanj...
Nimivseeno
22. 02. 2012 09.28
+9
Sevea boli. Pri ročnih spretnostih sem se nekoč malo poškodoval kožico. Ni bilo krvi samo rdeča praska. Bolelo je mnogo bolj kot ureznina na prstu. Ne predstavljam si, kaj bi odrasel moški doživljal, ko bi mu rezali brez anestezije kožico. Tisti, ki ste za poizkusite na svoji koži.
LomilkaSrc
22. 02. 2012 05.38
+27
Spet smo tu. Ne mi razlagat da je obrezovanje zaradi higijene najbolj učinkovito - raje se tuširajte bolj pogosto. Ne mi razlagat da je to verski obred - v naši državi se po krščanski veri ne obrezuje. Torej obrezovanje v slovenskem prostoru nima kaj iskat pa naj se zdaj muslimani in židje postavijo na glavo. Vsi tisti, ki so prišli v slovenijo bi se morali prilagoditi naši kulturi in ne obratno. Isto zahtevam od obiskovalca v moji hiši. Torej v čem je problem?
rsajnovi
22. 02. 2012 09.23
+1
Pri nas Romih ni takšen običaj....in vsi Romi bi bili v Sloveniji "PROTI" Tudi jaz sem proti...
DOLENC1991
22. 02. 2012 11.32
+2
Uros Bezjak
22. 02. 2012 12.44
+1
hrcek_teka_teka: Slovenija ni katoliška država. Pri nas naj bi bila cerkev ločena od države in za to se zavzema Čebaškova. Muslimani in židje imajo v tej državi toliko pravic kot ti, ki si očitno katolik. Krščanstvo ni naša kultura. To je kultura vsakega posameznika za stenami vaših vsemogočnih inštitucij. Torej problema ni.
PSALM23
22. 02. 2012 02.49
-11
naj režejo koga to zanima???
Marinaconti
22. 02. 2012 08.37
+10
To zanima kultivirano srednjeevropsko - slovensko ljudstvo! "Režejo" pa naj v tistih deželah, od koder prihajajo, kjer je normalno, da ženske zavijajo v rjuhe - da so brez pravic, dečke pa "označijo" z njihovimi pravicami že takoj po rojstvu, zato naj se vrnejo od koder so prišli, če se nemorejo rešiti teh pračloveških pohabljevalskih manir!
devlon
22. 02. 2012 00.20
+21
sem tudi za referendum. Obrezovanje brez medicinske indikacije je barbarsko pohabljanje. (v bistvu nimam nič proti obrezovanju per-se...če je treba, je treba. sam da te pa starši dajo obrezat zarad njihove vere, bi jim pa vrat zavil)
Robert Drevenšek 1
21. 02. 2012 23.56
+22
Referendum pa da vidimo, koliko nas je za pohabljanje otrok!!!! Res me razjezi, saj ne moreš zaradi voodooja pohabiti takšnega majhnega bitja....
bluesea
21. 02. 2012 23.39
+20
fortunat1 je pravilno napisal; to je barbarsko verski običaj ki nima kaj iskati v sodobni družbi. Tisti ki še vedno trobijo da to ni pohabljanje, naj si obrežejo veke, ker jih itak ne rabimo iz '''higienskih'''razlogov, pa naj si še nohte populijo, ker narava itak nima pojma pri ustvarjanju živega bitja, pa kožo naj si vso odstranijo, saj potem ne bodo imeli kožnih okužb....Nehajte že tupit s temi higienskimi razlogi!!! Delajte kar hočete s svojim telesom, otroku pa dajte možnost da se SAM ODLOČI!!!!
capp
21. 02. 2012 22.26
+33
Nekje sem en dan prebral, da so v Savdski Arabiji, poklicali policijo, ker je punca imela kratke rokave...vse lepo in prav, Savdska Arabija ima svoje zakone, tradicijo, itd in jih je treba upoštevati, kakršnikoli že so. Če ti ne paše se izseliš. Tako tudi Slovenija ima zakone, tradicijo itd...in je to treba upoštevati, se prilagoditi. Sploh ne vem, kaj mi razpravljamo...nimamo kaj razpravljati.
Robert Drevenšek 1
21. 02. 2012 23.10
+9
zavedenslovenc
21. 02. 2012 22.03
+27
NE!!! Obrezovanje NE dokler fant ni polnoleten, ko pa je enkrat polnoleten in sam odgovarja za svoje življenje naj se pa o tem odloči sam! NE pa da bodo ta stari obrezovali sina ko ima naprimer dve leti kot naj bi se to baje delalo, da o obrezovanju deklic sploh ne govorim v če je pa tu štos, temu pa obvezno NE, tudi ko postane polnoletna!!!
keramicar2
21. 02. 2012 21.52
+17
obrezovanje da - v sloveniji absolutno ne. to pa zato ker nismo ne židje ne muslimani.
elam
21. 02. 2012 22.27
-21
LiiMaa
21. 02. 2012 22.45
+7
Prvotno nismo. Katera je domača slovenska vera se ve in ne bom razglabljal. Na take stvari se je treba navadt - iz države v državo pa so različne. Edino kar morš vedt je to, kje si oziroma kje živiš :)
keramicar2
21. 02. 2012 23.00
+20
elam- če si prišlek veš kam si prišel in menda veš da se treba prilagoditi okolici, menda ne pričakuješ da se bo okolica tebi.
dabra
21. 02. 2012 23.05
+16
keramicar2 sem južnjak,pa se strinjam s tabo!
primorc123
21. 02. 2012 23.56
+7
ma sej ste ubrisani ! kako lahko otroka posiljujete z neko vero in nekimi obredi ! ko bo odrasel se bo že sam odločil ali bo veren,ali bo musliman,ali jehuc itd.. in ali se bo šel obrezovat...mislim,eni pa res živite 100 let za kačami ! in pa še nekaj keramičar2. nobenemu se ni treba prilagajat,vsak živi svoje življenje,ni več komunizma ki te sili v nekaj . ljudje smo svobodni,vsaj kar se vere in še nekaterih stvari tiče ,tako da prste in jezik stran o posiljevanju z vero !
Marinaconti
22. 02. 2012 08.41
+4
Elam, saj slovenci govorimo zase, za "kulturo", ki jo je potrebno spoštovati v Sloveniji. Vsem vam, ki pa to ni prav, boste pa morali kupiti enosmerno vozovnico in se vrniti domov z balkanexpressom!
Marinaconti
22. 02. 2012 08.49
+2
hvon - ravno v komunizmu je veljalo da "naj se otrok sam odloči ali bo veren ali ne", s čemer so hoteli doseči pogorom nad katoliško vero. Če si pripadal verski skupnosti - katoliški, si imel vsepovsod same težave, od osnovne šole, kjer so te zasmehovali učitelji, ti zato dajali nižje ocene, potem pa si službo "dobil" ampak, zopet tisto ki je ostala rdečim in je torej pomenilo slabše delo in nižje plačilo! Da se "ljudem" ni potrebno prilagajat pa tudi izhaja iz komunizma, saj so vedno balkanci imeli prednost pred nami Slovenci, pa tudi "jezikovno" se jim ni bilo treba prilagajati, saj smo se mi Slovenci morali njim, kar še danes opažamo, saj so balkanci v Sloveniji tudi že po 50 let, pa še vedno ne govorijo Slovensko, uživajo pa vse, kar jim je Slovenija dala, največkrat na račun nas samih Slovencev. Zaradi mene so lahko verni - muslimani, pravoslavci ali karkoli drugega, vendar je prav, da se prilagajajo kulturnim in civilizacijskim normam v Sloveniji (Evropi), torej obrezovanje odpade!
sonas
22. 02. 2012 09.07
-1
marinaconti sem katolik in se sračujem s težavami - še vedno! lepo napisano!
primorc123
22. 02. 2012 09.44
+2
sam sem tudi občutil vero na svoji koži. prisilno k verouku,prisilno v cerkev. pri verouku smo meli enega starega župnika,ki te je kar birmal okoli glave če se ti je zataknilo pri molitvi ko si bil izprašan. potem sem se ga pa ustrašil in naslednjič nisem hotel več k verouku. in kaj je sledilo? mama me je tako nažgala s palico,dokler nisem privolil spet da grem k verouku..no toliko o verah. dogajajo se pa jasno dosti bolj grozne stvari , med njimi so tudi obrezovanja !
primorc123
22. 02. 2012 09.58
+2
no sedaj pa imam sam že otroke in se s punco nisva odločila za krst ali karkoli v smeri vere. se bo pač sam odločil kje bo če mu bo kdaj karkoli ušeč...upam da ne . in ne morete verjet kako so ljudje okoli nas vihali nosove zaradi te odločitve ,češ ,pogani,pogani,kako boste živeli sedaj kot pogani,,,ma katastrofa ,res. in če nisi trdno prepričan u to kar delaš,te celo prepričajo da ga pelješ krstit !