Slovenija

'Dilem v SMC glede predloga za razrešitev Bizjak Mlakarjeve ni'

Ljubljana, 19. 04. 2016 06.39 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Kulturna ministrica Julijana Bizjak Mlakar do roka, ki ji ga je postavil predsednik vlade, ni odstopila. Cerar sicer pravi, da je praksa, ki jo je ministrica v zadnjem obdobju vedno bolj izkazovala, nezdružljiva z usmeritvijo vlade, ki ji kultura predstavlja posebno vrednoto, zato je predlagal njeno razrešitev.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Kdaj bo usoda ministrice dokončno zapečatena?
    01:51
    Iz SVETA: Kdaj bo usoda ministrice dokončno zapečatena?
  • Iz 24UR: Sledi razrešitev
    02:10
    Iz 24UR: Sledi razrešitev

V SMC stojijo za odločitvijo premierja Mira Cerarja, ki je DZ predlagal razrešitev ministrice za kulturo Julijane Bizjak Mlakar, ter napovedujejo enotno podporo predlogu. V SMC menijo, da ministrica ni izpolnjevala osnovnih nalog, ob tem pa še opozarjajo, da ministrov za nedoločen čas v tej vladi ni.

V poslanski skupini SMC po besedah njene vodje Simone Kustec Lipicer opozarjajo, da je vsak minister del vladne ekipe in ne le glavni na svojem resorju. Od vseh ministrov pa se pričakuje, da bodo ustrezno vodili resor, svoje delo opravljali strokovno, bili v dialogu v okviru vlade, z DZ in vsemi zainteresiranimi skupinami, izvajali koalicijski sporazum in spoštovali navodila ter opozorila predsednika vlade, je pojasnila v izjavi novinarjem v DZ.

V SMC razumejo, da lahko predsednik vlade tedaj, ko ministri tega ne počno več, povsem upravičeno predlaga njihovo razrešitev. "Ocenjujemo, da ministrov za nedoločen čas v sedanji vladi ni," je pojasnila Kustec Lipicerjeva in dodala, da dilem v SMC glede predloga za razrešitev Bizjak Mlakarjeve ni.

Bizjak Mlakarjeva
Bizjak Mlakarjeva FOTO:

Poslanec SMC in predsednik odbora DZ za kulturo Dragan Matić je podobno kot Cerar povzel razloge za podporo razrešitvi ministrice. Po njegovih besedah ministrica ni izpolnjevala osnovnih nalog, pri čemer izpostavlja zlasti neizvrševanje nacionalnega programa za kulturo.

V DZ je ministrica namreč javno izjavila, da je ta program neizvršljiv, obenem pa povedala, da ga ne bo spreminjala ali dopolnila. To je bil tudi eden poglavitnih razlogov za odstop članov Nacionalnega sveta za kulturo, je spomnil Matić in dodal, da to pomeni veliko težavo pri vodenju ministričine politike.

Matić je še poudaril, da se na področju kulture ni izvajal koalicijski sporazum niti v smislu izdelave strategij niti v smislu vložitve sistemskih zakonodajnih predlogov. Vsi vloženi zakonodajni predlogi so bili po Matićevih besedah le kozmetične narave. To je temeljna težava Bizjak Mlakarjeve, je poudaril.

V SMC po njegovih besedah menijo, da mora biti naslednik Bizjak Mlakarjeve nekdo, ki že ima kariero na področju kulture oz. ima na tem področju kaj pokazati, ter bo lahko kot kredibilen sogovornik vlival zaupanje kulturniškim krogom in bo sposoben udejanjiti načrte iz omenjenih dokumentov tem področju.

Vprašanje, ali bi resor kulture morda zanimal stranko SMC in bi utegnilo priti z DeSUS do zamenjave pri vodenju resorjev, pa je po besedah Matića vprašanje za Cerarja. Gre za hipotetične zadeve, o katerih ne želi govoriti, je dodal.

Predsednik vlade je namreč državnemu zboru predlagal razrešitev Bizjak Mlakarjeve, saj je ocenil, da njeno izvajanje politik vlade ni dovolj učinkovito in ni združljivo z delovanjem vlade. Ministrica je s svojim delovanjem, predvsem pa nedelovanjem, povzročila oziroma sprožila za slovensko kulturo negativne posledice in procese, je opozoril. Ministrici je dal sicer možnost, da odstopi sama, a tega ni storila.

Cerar je poslal obrazložitev

Cerar
Cerar FOTO: Miro Majcen
V poslanski skupini DeSUS po besedah vodje Franca Jurše menijo, da je ministrica Julijana Bizjak Mlakar delala po svojih močeh, a "nekaterih zadev ni razumela" in je v odnosih s premierjem Cerarjem zatajila. O podpori ministrici ob glasovanju o razrešitvi v DeSUS še niso enotni, k vrnitvi poslanskega mandata pa je za zdaj niso pozvali. Kot je dejal, mu je v današnjem pogovoru ministrica pojasnila, da se bo vrnila v poslanske klopi. "Ima pravico, da se vrne v poslansko skupino DeSUS," je spomnil Jurša. Na vprašanje, ali se v primeru njene vrnitve bojijo razdora v poslanski skupini in koaliciji, ni konkretno odgovoril. Je pa spomnil na izkušnje DeSUS na tem področju in napovedal, da bodo delali vse v smeri enotnosti poslanske skupine.

V DeSUS se že pogovarjalo tudi o nasledniku Bizjak Mlakarjeve in napovedujejo, da bodo mesto popolnili, za zdaj pa Jurša še ne želi govoriti o imenih. V javnosti so se pojavile špekulacije, da utegneta DeSUS in SMC zamenjati resor kulture in zdravstva. A v DeSUS o tem niso govorili, po mnenju vodje poslanske skupine do te zamenjave tudi ne bo prišlo.

Cerar je v obrazložitvi zapisal, da je ministrica s svojim delovanjem, predvsem pa nedelovanjem, povzročila oziroma sprožila za slovensko kulturo negativne posledice in procese.

"Kultura je v svojem najširšem pomenu izjemnega pomena za identiteto slovenskega naroda in države. Tega se ta vlada v polni meri zaveda, tako kot se zaveda aktualnih izzivov na področju kulture. Tudi v temeljnih strateških razpravah, kot v primeru proračuna, vlada temu področju namenja ustrezno pozornost in podporo," je navedel premier.

Spomnil je, da je za polno uveljavljanje kulturne politike vlade odgovorna ministrica za kulturo, ki mora s svojimi strokovnimi kompetencami in vodstvenimi sposobnostmi oblikovati in voditi vladno politiko. Ta se mora po Cerarjevih navedbah odražati v angažiranem, učinkovitem delovanju za kulturo in z njo, v uspešnem povezovanju s ključnimi deležniki na področju kulture, v sodelovanju z drugimi ministrstvi, organizacijami, strokovno javnostjo in mediji.

"Žal pristojna ministrica pri opravljanju svoje funkcije tega ni izkazala. Celo več, s svojim delovanjem, predvsem pa nedelovanjem, je povzročila oziroma sprožila za slovensko kulturo negativne posledice in procese," je ocenil predsednik vlade.

Cerar je opozoril, da vlade ni mogoče voditi uspešno, če član vlade ni pripravljen iskati rešitev in je nenaklonjen dialogu. Iskanje kompromisa je po njegovih ocenah temeljni način uspešnega vodenja politik, "s soglasjem sprejeta odločitev vlade pa prevlada političnega odločanja koalicije o medresorsko usklajenem predlogu pristojnega ministrstva in ne poraz posameznika, kot je to pogosto razumela ministrica za kulturo".

"Na moja večkratna opozorila in številne priložnosti za popravo stanja se ministrica ni ustrezno odzvala," je še poudaril in ocenil, da "v celoti gledano delo ministrice za kulturo oziroma njeno izvajanje politik vlade ni dovolj učinkovito in ni združljivo z delovanjem vlade". Zato po njegovem mnenju Bizjak Mlakarjeva ne more več opravljati funkcije ministrice za kulturo, državnemu zboru pa predlaga, da postopek njene razrešitve izvede v najkrajšem možnem času.

Kdaj bodo o ministrici odločali poslanci?

V DZ se sicer omenja možnost, da bi o razrešitvi lahko glasovali že v prihodnjih dneh, vendar pa naj bi bilo to malo verjetno.

Odločanje o ministričini funkciji bi bilo že v prihodnjih dneh možno s sklicem izredne seje v DZ. Vendar pa naj bi bilo bolj verjetno, da bo DZ o razrešitvi odločal na izredni seji po prvomajskih praznikih.

Kulturni resor naj bi po najverjetnejši razrešitvi prevzel minister iz vrst DeSUS za Slovence v zamejstvu in po svetu Gorazd Žmavc. V DeSUS tudi že iščejo naslednika Bizjak Mlakarjeve, neuradno se med resnejšimi kandidati omenjata državni sekretar na ministrstvu za kulturo Tone Peršak in ravnatelj novogoriške gimnazije Bojan Bratina. Bratina je bil tudi kandidat DeSUS v Ajdovščini in Novi Gorici na zadnjih parlamentarnih volitvah. Peršak je sicer pojasnil, da nič ne ve o tem, da bi bil on kandidat za ministra za kulturo.

 

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (220)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

srebrnibreg
20. 04. 2016 11.17
+1
Admin zakaj ne brišeš kopirana jajca iz Požarreeporta na ta portal? Kdor hoče brati Požarja naj ga bere tam ne, da sem lepijo njihove lažnive članke. Hvala in lp.
FesterAdams
20. 04. 2016 10.19
+0
KOALICIJA PROPADLE STRANKE ZARES "Ker gre pri razrešitvi Julijane Bizjak Mlakar za politične in finančne usluge skupini bivše stranke Zares (predvsem Stojana Pelka in Gregorja Golobiča, o čemer smo podrobno že poročali), dogovor z Luko Mescem & co. ni bila prav nobena težava, zgolj projekt. Cerarjeva stranka SMC in Mesčeva Združena levica, kjer se kot lobist in svetovalec pojavlja nekdanji generalni sekretar Zaresa in dolgoletni tesni Golobičev sodelavec Bogdan Biščak, bosta tudi v prihodnje, potem ko se Mesec reši socialističnih "idealistov" ali radikalcev znotraj zdaj že svoje praktično bivše stranke IDS (Iniciative za demokratični socializem), vedno večkrat glasovali enotno. Mimogrede, tudi parlamentarna preiskovalna komisija za Teš6, ki jo vodi Matjaž Hanžek (Združena levica), je projekt skupine nekdanjega Zaresa. In verjetno ni naključje, da Pelko v svojih zadnjih kolumnah na spletnem portalu FokusPokus hvali Luko Mesca in mu tudi politično svetuje. Pojasnilo, zakaj bodo podprli razrešitev Julijane Bizjak Mlakar, ki jo uradno razlagajo poslanci Združene levice (češ, so proti "njeni usmeritvi"), ni vredno počenega groša. Torej, prvič. Tako lahko praktično ugotovimo, da bo Julijana Bizjak Mlakar kot ministrica padla z glasovi "skrite koalicije Zares". Drugič. Tudi posledice njene razrešitve so praktično že znane: čeprav naj bi novega ministra ali ministrico za kulturo "dala" stranka Desus, si avtor teh vrstic upa kuvertirati, celo staviti, da bo novi minister ali ministrica nekdo, ki je blizu strukturam bivšega Zaresa ali celo LDS. Boste videli, Golobič in Pelko te priložnosti ne bosta spustila iz rok! Posamezni mediji (časopis Dnevnik) ali novinarke (Meta Roglič), ki so tradicionalno blizu Gregorju Golobiču, že pripravljajo teren za "kompetentnega kandidata, ki bi področje kulture bolje poznal". Pred svojim zadnjim bojem s Cerarjem v državnem zboru Julijana Bizjak Mlakar tudi ne more pričakovati večje podpore kulturnikov (razen dosedanjih izjav Društva slovenskih pisateljev in Društva baletnih umetnikov Slovenije, saj tovrstne peticije in medijske akcije znotraj kulturne srenje še vedno v precejšnji medi obvladujejo prej omenjene strukture Zaresa in LDS, podobno velja tudi za medije. Tretjič. Julijano Bizjak Mlakar je predsednik stranke Desus Karl Erjavec po domače rečeno - izdal. Tega ni storil zaradi pokojnin, kot se govori (kar je čisti Erjavečev spin!), ampak zato, da ne bi ogrožal svojega osebnega položaja znotraj vlade, predvsem pa vizavi vplivnega ozadja, katerega premierska lutka je Cerar. Erjavec je dovolj izkušen in zvit, da ve, kako se je njegov položaj po številnih aferah zunanjega ministrstva in debaklov slovenske zunanje politike strahovito poslabšal. Botri, ki stojijo za Cerarjem, so namreč dovolj močni, da lahko Erjavca, če hočejo, zrušijo, Desus pa kljub temu obdržijo v koaliciji. Erjavec si je tudi lepo in pravočasno izračunal, da če on podpre razrešitev svoje strankarske ministrice, bo JBM razumljivo čisto dovolj užaljena, da bo ne hotela nazaj v poslansko skupino stranke Desus. In mu posledično ne bo rovarila med njegovimi poslanci. Bo pa res vrhunec "politične svinjarije", če bodo poslanci Desusa glasovali za njeno razrešitev, glede na to, da Karl Erjavec javno pripoveduje, da gre za spor med Cerarjem in Julijano Bizjak Mlakar. In še četrtič. Naslednja ministrica, ki se je Miro Cerar poskušal znebiti, je Anja Kopač Mrak, ministrica za delo, družino in socialne zadeve (SD). Miro Cerar, kot pravijo naši viri, jo menda že kar sovraži, saj naj bi ga stranka SD prek te ministrice "najbolj izsiljevala" ..." Bojan Požar
tihims
19. 04. 2016 21.27
-4
Mlakarjeva ne daj se temu jecljavemu skropucalu. naj spozna, kaj je ženska beseda.
FesterAdams
20. 04. 2016 10.20
+0
Minuse so ti dali opranoglavci z negativnim IQ-jem. +
LevicaProtiOtrokom
19. 04. 2016 20.06
-2
Cerar podpira samo lopove.
zaenotnost
19. 04. 2016 20.56
+5
LevicaProtiOtrokom
20. 04. 2016 08.16
-2
A so kaj prebral članek ? Ali pa si samo omejen ?
LLLEPI
19. 04. 2016 18.19
+2
Cerarja zanima predvsem islamska kultura za katero ima neomejena sredstva ki jih vzame delavcem na minimalcu in njihovim otrokom
felix58
19. 04. 2016 19.28
-1
s čim to utemeljuješ, ali to kar tak, da pač mešaš neke iz maščevalnosti
290ktober
19. 04. 2016 17.57
+1
No ja Cerarjeva etika in morala inicijatorja milijonske kraje za stano pripravljenost je pomilostil minisyrico ,ki pa hoče delat pa zakonu pa odstavlja..ja ja zato pa smo najbolj skorumpirana država na svetu! Bravo Cerarjeva etika in morala!
LLLEPI
19. 04. 2016 18.14
+1
nezdružljiva z usmeritvijo vlade, ki ji kultura predstavlja posebno vrednoto, Kultura nase oblasti je kako cimvec ukrast in unicit,kdor pa nima posluha za to nima kaj iskat v nasi oblasti oziroma politiki na sploh
ina5785
19. 04. 2016 19.41
+3
Ja, res čudno. JJ je celo ukinil Ministrstvo za kulturo!, to je neverjetno!!! Samo športniki in kulturniki nas rešujejo, da se sploh ve, da SLO obstaja
proletarec1
19. 04. 2016 17.55
+4
TOREJ, ČE NOČEŠ PRATI DENARJA , CERARJEVEM NAROČILU, MORAŠ ODITI.KO JE MRAMOR, KRADEL DAVKOPLAČEVALSKI DENAR, GA GOSPOD VLADNI PREDSEDNIK, NI HOTEL ODSTAVITI, KLJUB PONUJENEMU ODSTOPU. ZATO PA JE DANES 50 % UPOKOJENCEV, KI SO SE 40 LET ZNOJILI PO TOVARNAH IN PODJETJIH NA ROBU OBUPA.VELIKO DRŽAVLJANOV, ŽE BRSKA PO SMETNJAKIH. UPAM , DA SE BLIŽA REVOLUCIJA.
LLLEPI
19. 04. 2016 18.17
+0
VAZNO DA SO NASI VIP POLITIKI POLNI DENARJA KI SO SI GA PRISVOJILI PO ZAKONIH KI SO SI JIH SAMI SPISALI.Zanimivo pa je da raja to gleda in placuje ceprav ze vecina delavcev nima niti za hrano
piu
19. 04. 2016 17.42
-1
tudi Zaho pozna razliko med kulturo in redarstvom....... Zaho for president......
Karantanija
19. 04. 2016 17.13
+4
V vsem, kar je napisano, se strinjam s predsednikom vlade. Ne morem pa se strinjati in nekako mi ne gre skupaj in ni mi logično, da mora samo Kulturno ministrstvo reševati Idrijski rudnik, ki je pod Unescom. Včeraj sem nekje zasledil, da naj bi to ministrstvo reševalo tudi rudnike v zapiranju v Zasavju!!!??? So tudi na seznamu Uensca?
?AKAL
19. 04. 2016 16.47
+3
kultura in rudarstvo ne gresta skupaj to je isto kot ti in janša
mogerad
19. 04. 2016 16.40
+4
a ministrica za rudarstvo ni odstopila?
deathbite
19. 04. 2016 15.36
+3
Sektaši, ne spuščajte se v kulturo. To je področje, ki je vam tuje. Izgubljeni ste v času in prostoru.
wolfterier
19. 04. 2016 15.46
+1
Cerarja nihče ne uboga,še njegovi ministri ne. Curc,pa tak predsednik !
mallonge
19. 04. 2016 16.39
+4
Mislim, da imaš prav. Kulturo kraj in zlorabe položajev ste izpilili v vse potankosti. tega ni moč nadoknaditi.
Verbena
19. 04. 2016 15.32
+7
Ob robu vseh dogajanj lohka rečem sam eno, ljudje so tolk egoistični, gledajo le nase, kaj bo čez čas jih čisto nč ne briga, kaj se dogaja z našo državo...živeti moramo skupaj, vsi...zakaj je potrebno tolk enega deljenja, zakaj eni sektaši, ki se delijo na desne, leve...res me zanima, kajti ne morem se spomniti čisto nč dobrega, katera je bila kaj tista vlada, ki je naredila nekaj dobrega za ljudstvo...vem le za afere in aferice vsake vlade, dvigovanje vseh možnih prispevkov...ko res objektivno preletim teh 25 let naše samostojnosti..kaj vidim ?..je kateri dober projekt, ki ga je vlada delala z našim denarjem?...pri vsakem je poniknilo tolk enga denarja...ampak ne, bolj je važno se zahebavati, špikati drug drugega, kar se tiče ljudi med sabo, namesto, da bi rekli...pa zaboga, dost vas imamo vsi, tako se ne dela...postavljeni ste bili za vodenje in upravljanje države...za našo dobrobit...sesuva se ta država sama vase..tudi Cerar ne zna, noče ali ne sme...ne vem več, kaj razmišljajo ti politiki, vem sam to, da so izdali veliki večini ljudi zaupanje....zavedat bi se morali tako oni, kot ljudje, da so tam zaradi nas, ne zaradi njih samih....
ficfiric 1
19. 04. 2016 16.06
+7
Drgac se strinjam...sam ocitno vam nic ne fali...ne vem kaj se v slo vsi neki pritozujejo ce pa raje denar mecete v kosti kot v svojo mularijo...men se zdi da je le jokat slovensko...
Neža001
19. 04. 2016 17.23
+1
Verbena
19. 04. 2016 17.51
+1
ficfric, s temi besedami se ni treba obračat name, vsaj tako je razumljiv tvoj komentar....jaz ne mečem noben denar v nobene kosti, kvečjemu samo obupujem nad "pametjo" vseh t.i. desnih in t. i. levih, ki se gredo politiko !!!....pa predvsem se je treba vprašat, kaj bo nastalo jutri, pojutrišnjem iz vsega tega....jaz predvsem živim za danes in za jutri...naša politika nobena ne..niti desna, ki želi reševati stvari za nazaj, niti leva, ki ni sposobna preživet niti jutra !!!
Verbena
19. 04. 2016 17.54
+2
..predvsem pa je en tolk žalostno, da ljudje niso v stanju spoznati, da se politika iz vseh norčuje, predvsem iz svojih volivcev in seveda tudi nas nevolivcev, a se vsaj ne jezim toliko, ker me ni noben nasral, da mu dam svoj glas pri uničevanju države !!!....ker tako jaz že dolgo vidim politike...uničevati, ne graditi !!!
RožleYXXX
19. 04. 2016 14.43
+2
Čakam na to kar sem takoj po volitvah napovedal..... ..., "zdej imajo talevi idealno možnost, da se končno potolčejo med sabo"
srebrnibreg
19. 04. 2016 14.46
+0
Vi t.i. tadesni se kar lepo dajete med sabo pa bi sedaj radi, da bi bilo tako tudi na levem političnem polu. Kar lepo je bilo nam na levici poslušati kako ste svojo Ljudmilo pred svetom izžvižgali.
felix58
19. 04. 2016 14.56
+7
rožle....vidim, da si v zaostanku, ker ne vidiš tvojega izbranca, ki mu bo glih zdajci breme zvilo hrbtenjačo...poglej ga pa boš vido...(ha haa ha ha....pa še res je ha ha ha)
PS2Xministri
19. 04. 2016 15.34
-9
srebrni......pozabil si omeniti sekto....OPRANOGLAVEC
wolfterier
19. 04. 2016 15.49
-9
Lewi so izjemno izobraženi,inteligantni ,tolerantni in solidarni...Lukca Mesečnega še danes glava boli !!!
Mr.Somebody
19. 04. 2016 14.41
-3
hahahaha 24ur so že onemogočl komentarje pod novico o teroristih, ki so jih reševali iz velike planine
ficfiric 1
19. 04. 2016 16.08
+6
Skoda ker niso ruknil tistga helikopterja v luft...deb vsaj mel kaj lajat...
Adolph
19. 04. 2016 14.41
-4
Do kraja mandata bojo ti stari dejci sami v njihovem klubu (DZ) in babnce bojo doma za sporheti delale svojo politiko. . . .
deathbite
19. 04. 2016 14.40
+4
Hojladrija, sektaška onanija!
deathbite
19. 04. 2016 14.46
+3
Sektaši se ukvarjajo s kulturnim resorjem?! Sedaj pa bo! Še tista ena siva celica, ki jo imajo med ušesi, jim bo zakuhala od silnega "razmišljanja"!
mallonge
19. 04. 2016 15.29
-9
spolne tehnike preizkušaj nekje na samem, ne tu med nami.
mallonge
19. 04. 2016 15.40
-8
Bogate izkušnje imaš. Zavidanja vredno, Samo najdi si kaj mlajšega.
kol5
19. 04. 2016 14.35
-2
kdaj bo vlada odpravila sramoto ki je bila povzročena tistim ki so prostovoljno vplačevali v pokojninsko blagajno med 2012 in 2014 temu se reče LEGALNA KRAJA
deathbite
19. 04. 2016 14.41
+4
Legalna kraja je bila l.1991, ko je prdonja izpraznil pokojninsko blagajno. Država še do danes ni nič vrnila. V imenu demokracije.
vezuv_
19. 04. 2016 14.28
-1
"Kultura je v svojem najširšem pomenu izjemnega pomena za identiteto slovenskega naroda in države." - ta le njegova izjava NE BO DRŽALA. Njemu sploh ni do ohranitve identitete slovenskega naroda.
Jocipros
19. 04. 2016 14.19
-4
Ja, cmerar je pa vedno bolj absolutist! Kje je demokracija?!?
mallonge
19. 04. 2016 14.33
-1
Lastna hvala, cena mala. Njegov poštenostni EPP nas bo drago stal.