Slovenija

Slovenci in orožje: ko ga enkrat imaš, te nihče več ne preverja. Kako obsežen je črni trg, ne ve nihče

Ljubljana, 27. 01. 2017 05.57 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Slovenci imamo z orožjem precej nerazčiščen odnos. Velike slovenske orožarske afere nikoli niso doživele pravih epilogov. In ker Slovenija leži na balkanski orožarski poti, je zelo dejaven tudi črni trg. Kakšen je, kako obsežen, nihče zares ne ve. Pomembno vlogo pri tem ima trgovanje prek t.i. darkneta. Pri načrtovanih kaznivih dejanjih, umorih storilec običajno kupi prav na črnem trgu.

Prav zato se tisti, ki orožje legalno posedujejo in ga uporabljajo za športno streljanje ali pa so zbiratelji, razburjajo nad načrtovano evropsko orožarsko direktivo, za katero se bojijo, da bo namesto črnega trga omejila njih in ob tem še prispevala k porastu črnega trga.

V Sloveniji se je lani s strelnim orožjem zgodilo 220 kaznivih dejanj. Med legalnim orožjem je stanje takšno: skoraj 41.000 fizičnih oseb ima nekaj manj kot 132.000 kosov orožja, za katere imajo izdane orožne listine. Od tega je za več kot 27.000 kosov izdano dovoljenje za posest, za 14.000 dovoljenje za zbiranje, za 88.000 orožni list, za 2000 kosov priglasitveni list.

Kako je to orožje shranjeno in kje, kdo ga ima in zakaj, kaj počnejo z njim ... jutri zvečer v rubriki 24UR Inšpektor. Novinarka Staša Lozar je preučila, kaj so dejanski problemi z orožjem pri nas. Vsekakor rigorozne uredbe, ki bi zmogla in znala stopiti na prste tistim, ki orožje prodajajo in kupujejo na črnem trgu, trenutno ni na vidiku. In prav lahko se zgodi, da bodo na koncu omejevani le tisti, ki orožje posedujejo legalno, medtem ko bo črni trg še naprej cvetel.

Pri nas morajo vsi strelci v postopku pridobivanja listin za rokovanje z orožjem opraviti zdravniški pregled. A zanimivo je, da ko enkrat pri nas orožje poseduješ legalno, te nihče več ne preverja, ali si sposoben za rokovanje z njim. Celo več: nekateri, ki orožje posedujejo legalno, priznavajo, da se v vsakdanjem življenju izogibajo konfliktom in nočejo priznati duševnih težav, če jih imajo, da ne bi imeli težav in da jim ne bi slučajno kdo želel odvzeti orožja.

Afere, črni trg, legalno orožje ... pa težave zbirateljev, športnih strelcev, lovcev ... jutri zvečer v 24UR Inšpektor.

24UR Inšpektor
24UR Inšpektor FOTO:
  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (157)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Fifi 24
27. 01. 2017 16.27
+7
Članek v stilu 34 kur !!! Mešajo legalne lastnike z vsemi dovoljenji (statistično dokazano ne problematični) in nelegalnimi torej nabavniki iz črnega trga malo jih izenačujejo v smislu nevarnosti za družbo malo ne skratka kolobociija
Brabus
27. 01. 2017 15.33
+2
Vsem tistim, ki trobezljate, koliko ljudi ima neprijavljeno strelno orožje, zakaj jih pa ne prijavite, zakaj samo tulite, koliko je neprijavljenega orožja, poznate ljudi z "črnim" orožjem''', kajti, če bi jas koga poznal, ga sigurno prijavim, da mu ga zasežejo. Ampak , nikogar ne poznam in tudi ne gobezdam, kolko je ljudi z " črnim " orožjem. Tudi oblast govori, koliko je tega. Če poznajo te ljudi, zakaj jim ga ne odvzamejo, če ne, je pa to samo populistično zavajanje ljudi.
pegazus
27. 01. 2017 16.10
+0
Od moje punce fant ima sestro, ki dela na pumpi in ona pozna tipa z avtom na drva, ki živi nasproti nekoga, ki ima zarjavelo čebelco. Jap, ful je tega neprijavljenega orožja.
Jimi1
27. 01. 2017 16.15
+3
He,smešno.... Bi bilo en malo "žabjak" in podobna elitna naselja za prečekirati, pa se ne bi tako smejali ob videnem... Ampak v določenih primerih še naša policija najraje gleda stran....varneje je !
tron3
27. 01. 2017 15.22
+6
Jasno, da črn trg cveti, zakaj, Slovenija nima ne policije in ne vojske, ki bi lahko zaščitila državljanke in državljane, zato se ljudje vedejo samoobrambno!!
KardinaIFrancRodeVKristusu2
27. 01. 2017 14.54
+2
Črni trg cveti, medtem pa EU želi poštenim državljanom omejiti legalno posest orožja...... Zakaj bi torej pridobivali dovoljenje za orožje, če pa je na črnem trgu hitreje, lažje in ceneje?..... EU V VSEM SVOJEM BIROKRATSKEM ˝SIJAJU˝......
GibbsNCIS
27. 01. 2017 15.14
+1
in pozabi na kero kol legalizacijo črnega orožja ki je še vedno v rokah ljudi...
relos
27. 01. 2017 14.38
-9
...orožje je v osnovi narejeno zato, da se izvaja nasilje
GibbsNCIS
27. 01. 2017 14.45
+6
Jimi1
27. 01. 2017 14.46
+6
Kolikor poznam zgodovino je bilo orožje v osnovi narejeno, da je človek izvajal lov, kot dejanje v prehranjevalni verigi... Tudi tvoj današnji šnicelj je bil najverjetneje iz živega osebka do tvojega krožnika pospremljen Z nekakšnim OROŽJEM. Vsak predmet oporabljen v nasilju proti sočloveku ima pred sodiščem takrat z uporabo status OROŽJA, pa naj si bo kladivo, sekira,nož,vile,kol,kamen... Nekaj ne štima v tej logiki ali ne ?
korintos23
27. 01. 2017 14.12
-2
Eni mešajo šprtne strelce in jagre, toti imajo orožje ker brez njega ne bi bili to kar so! Zakaj pa mora imeti eden frajkincler doma pištolo ali puško?
dr.dare
27. 01. 2017 14.13
+1
kiri frajkincler pa ima doma pištolo ali pa puško?
korintos23
27. 01. 2017 14.25
+1
Vsak kateri zaprosi za dovoljenje, ne sme pa biti kriminalec, lopov! Omenjeni pa jo itak kupijo na črnem trgu!
HorstWiesel
27. 01. 2017 14.31
+7
Pri zaprosilu za dovoljenje je potrebno navesti tehten razlog zakaj rabiš orožje in tehtni razlogi so zelo omejeni
kundalinigirl
27. 01. 2017 14.09
+0
Orožje ima lahko tisti, ki ima dovolj denarja za to. To je zelo drag šport.
Jimi1
27. 01. 2017 14.14
+4
Problem je, da je nabava črnega neregistriranega kosa precej cenejša in enostavnejša od nabave legalnega 1 kosa. Zato večina nabavlja orožje na "črnem trgu"... Ima pa večina družin, kaj pri hiši ne glede na to, ali je legalno ali ne....
HorstWiesel
27. 01. 2017 14.30
+3
kundalin, se ne strinjam. En kup športov je precej dražjih
GibbsNCIS
27. 01. 2017 15.00
+1
ne rabiš met dost denarja da maš orože...greš na črni trg in ga kupiš za par 100€... če si pa pošten človek, in maš orožje legalno, pa pošteno plačaš državi za vsako stvar ki se tiče orožja
Brabus
27. 01. 2017 15.27
+2
Jimi1, zakaj ne prijaviš te družine z " ilegalnim orožjem", drugače je to čisti lari-fari , ali laž.
Jimi1
27. 01. 2017 16.18
Evo ti kolega.... prijavljam praktično vse romske družine in vsaj 75% Slovenskih... Zadovoljen ?
Jimi1
27. 01. 2017 13.59
+7
Zanimivo.... Imam, kar nekaj legalne železnine....,pa.... Pred časom mi je neki norec želel "odbiti glavo" in že samo slučajen,slučajno prenašani kos, mi je takrat rešil življenje... Sedaj tožilstvo ščiti tega norca,jaz pa opravičujem dejanje v "skrajni sili" pred državo, ki državljanom ne zagotavlja NE PRAVICE DO ŽIVLJENJA,NE PRAVICE DO LASTNINE, PA TUDI PRAVICE DO OSEBNEGA DOSTOJANSTVA NE !!! Oni psiho, pa se okoli moje hiše še vedno nemoteno sprehaja z črnjakom v žepu in grozi na vse mogoče načine dalje.... Imam ga celo fotografiranega z "šverc orožjem", pa nikomu ništa ! Rešitev , ki bi bila po moje vzdržna je sledeča.... Čim manj omejeno nabavljanje, obvezna registracija, hranjenje po predpisih še naprej(da čim težje pride v neprave roke), po drugi strani pa boljše spremljanje "črnega trga" in sankcioniranje neopravičenega nošenja za strel pripravljenega orožja.... Nemogoče je namreč norcu,kriminalcu,teroristu.... preprečiti, da bi prišel do strelnega orožja, ga je pa možno zgolj omejiti pri neupravičeni uporabi le tega... Za nabavo črnega kosa orožja je namreč POTREBEN LE DENAR v teh časih.... Takšni butasti zakoni pa vodijo v stanje že itak nesposobne prestrašene policije, razoroženih potencialnih žrtev in oboroženih kriminalcev,romov,teroristov,norcev.... Takšne EU si vsaj jaz ne želim. Zakaj le ?
GibbsNCIS
27. 01. 2017 13.26
+8
upam da bo v prispevku povedano da pri civilih, ki so legelni lastniki orožja, ni težav in da jih hoče EU razorožit zaradi terorističnih napadov, kar je čista bedarija, ampak iz posnetka je spet vidno da bo zadeva letela na v politično smer...kdo je prešvercal več orožja kučan ali janša...
big_foot
27. 01. 2017 13.17
+12
Z legalnim orožjem sploh ni nobenih težav. Prej te bo strela zadela kot ti kdo z leganim orožjem kaj naredil. Bolj mi je pa sumljivo kaj hočejo oblastniki (naši in bruseljski) doseči s tem ker se zelooooo omejuje legalno orožje? A se morda bojijo "kmečkih puntov" v moderni preobleki? Spet tu se imajo za bat NELEGALNEGA orožja ne pa nekoga ki ima prijavljeno flinto.
Jimi1
27. 01. 2017 14.07
+8
Zanimiva je statistika, kaj trenutno zadnjih 40 let "najbol ubija ljudi" v Sloveniji... Kuhinski noži, gozdarsko orodje, topi predmeti....... Tudi Dolfe je pred holokavstom jude najprej razorožil, po tem pa je sledilo....kar je ! Novinarji pa so ga ravno zaradi tega dogodka označevali še leta 38 v LIFE kot "osebnost leta " in ta dogodek razorožitve kot "NAJVIŠJI DOSEŽEK CIVILIZACIJE"....
dr.dare
27. 01. 2017 14.14
+4
najbolj jih ubijajo avti!!! pa ne vidim kje kake prepovedi!!
GibbsNCIS
27. 01. 2017 15.04
+2
pa tovornjaki so zdele ful popularni za take stvari ;)
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.11
+13
Slovenci imamo z orožjem precej nerazčiščen odnos? Kokoš ki je tole napisala ima nerazčiščen odnos in naj tega ne posplošuje na vse slovence.
big_foot
27. 01. 2017 13.22
+7
Odnos do orožja... kak odnos? Pač stvar, orodje ali pa športni rekvizit. Samo orožje NI NEVARNO nevaren je pa lahko tisti ki ima v rokah orožje. Pri čemer ti ki imajo legalno orožje so preverjeno normalni, tisti z nelegalnim pa ne bi ravno rekel.
jesenvoyo
27. 01. 2017 15.00
+1
Mnogo ljudi je preverjeno normalnih ! Sam sem že precej let na tem svetu in vam zagotavljam, da se ljudje z leti tako spreminjajo, da tega preprosto ne moreš verjet. Nekateri so leta bili mirni, prijazni, so kar naenkrat kot eksploziv, hočem povedat, če si nekoga poznal dobro, pa ga srečaš po nekaj letih sploh ni nujno, da je tak kot je bil, ok, lahko je tudi boljši, ampak, čas prinese spremembe takšne in drugačne. Ne reče pa se zastonj, da človeku v glavo ne vidiš nikoli.
GibbsNCIS
27. 01. 2017 15.05
+1
Ronin, to je folk na 24ur, še marsi kje drugje nimajo razčiščenih pojmov...
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.07
+6
Koliko pa je izvedenih kaznivih dejanj z legalnim orožjem v primerjavi z ilegalnim orožjem?
jesenvoyo
27. 01. 2017 14.46
+2
Kazniva dejanja se z legalnim orožjem ne delajo, ker kot rečeno se pri slučajni uporabi kot storilec še podpišeš s priimkom in imenom. Ker storilci ne želijo za svoja dejanja tudi odgovarjati pred zakonom raje uporabijo nelegalno orožje, orožje katerega izvor je težko odkriti.
Brabus
27. 01. 2017 13.00
+10
Kot smo že navajeni, politika deluje po liniji minimalnega odpora. Najlažje je nekomu nekaj vzeti, ker ima njegove podatke. Za ilegalno orožje se nikakor ne more vedeti, koliko ljudi ga poseduje. Če bi vedeli, bi jim ga že morali odvzeti , mar ne?? Zato se je pa najlažje spravljati na legalno oborožitev, kot je športno in lovsko orožje.
korintos23
27. 01. 2017 13.00
+4
Zakaj se vedno eni in isti nekoga bojijo?
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.01
+3
HorstWiesel
27. 01. 2017 13.04
+0
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.05
+3
Športni strelci npr. Rajmod Debevec se sigurno boji tarče,...
HorstWiesel
27. 01. 2017 13.08
+0
ja, pa vsi IPSC-jevci, preciznjakarji, IDPAjevci,..... očitno tudi.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
27. 01. 2017 12.57
+4
Zakaj morajo legalni imetniki orožja pred pridobitvijo dovoljenja med drugimi opraviti tudi test na droge, MEDTEM KO POLICISTU NA ZDRAVNIŠKIH PREGLEDIH TEGA NI TREBA?...... Policist nosi orožje in je tekom službe izpostavljen ilegalnim substancam.... Koliko policistov je pod vplivom drog medtem ko nosijo službeno orožje, to bi bilo potrebno testirati.... Rezultati bi bili šokantni... Medtem pa nas legalne imetnike orožja mediji obravnavajo kot največje kriminalce!.....
KardinaIFrancRodeVKristusu2
27. 01. 2017 13.00
+3
....test na droge morajo pred nastopom službe opraviti: Zaposleni v vojski, zaposleni v zdravstvu, zaposleni v lekarnah in farmacevtski industriji, poklicni vozniki, letalsko kabinsko osebje, ladijski častniki itd............ POLICISTI, KI NOSIJO OROŽJE IN SO IZPOSTAVLJENI ILEGALNIM SUBSTANCAM PA NE.... ZAKAJ?
GR.GO.
27. 01. 2017 13.04
+3
Policisti morajo biti samo čim bolj ubogljivi. Da bodo počeli z ljudmi tisto, kar bi rada elita počela, vendar si noče s tem mazati rok.
GR.GO.
27. 01. 2017 12.51
+15
To se pravzaprav dogaja: 1. Naseliš hordo testosteronskih mladcev, ki jim prek medijev pridigaš, da so žrtve in da je nasilno širjenje njihove vere prijetno, eksotično in dobrodošlo. 2. Prične se ali pokol nad populacijo. 3. Ker se populacija želi oborožiti, da se zaščiti pred novonastalimi napetostmi prepoveš orožje. 4. Obenem se v državo vali ilegalno orožje za tvoje nove populacijske injekcije. 5. Avtohtona populacije je prestrašena in, glej ga zlomka, TI VLADAR, lahko kot velik odrešenik pokličeš policijo,da jih ščiti. 6. Poleg tega, da ti sedaj avtohtona populacija dovoli militarizacijo družbe ti bodo dovolili tudi nemoteno vohunjenje nad njimi, zavoljo njihove varnosti seveda, da boš lahko hitro poiskal teroriste, 7. Nazadnje se bodo odpovedali celo gotovini, saj boš rekel, da teroristi obratujejo z velikimi bankovci. Tako boš dobil popolno kontrolo nad tekočimi računi vseh ljudi. Tako je EU prepovedala bankvec za 500 €
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.05
+2
Jp, pa še negativne obresti ubrišejo, smo pa zmagal,...
Jimi1
27. 01. 2017 14.23
+2
Res je... Hitler in Mussolini sta bila vajenca za te kao \"levičarje\", ki vladajo trenutnemu stanju in Evropi... Za vzpon tatalitarne družbe namreč je porebno prestrašiti ljudi, da sledijo politikom v klavnico... Vmes je bilo potrebno za ta namen še teroriste uvoziti....
razerznak
27. 01. 2017 14.39
+2
sej zato pa btc, monero etc crypo valute, pa se lahk oni pišejo nekam
Felipao
27. 01. 2017 12.42
+11
Orožje (legalno in ilegalno) pri nas večinoma ni problem. Precej večji problem je cestna infrastruktura, ki je ponekod že v napol razpadlem stanju.
Jimi1
27. 01. 2017 14.24
+2
Za tvoje in moje življenje se v tej državi nobeden ne sekira kaj dosti, si pa odgovorni prizadevajo samo za čim večje privilegije in imajo željo po nadzoru in kratenju človekovih pravic vsakega posameznika....
GR.GO.
27. 01. 2017 12.40
+11
Ilegalno, nezakonito, oboroženi ljudje ogrožajo in terorizirajo populacijo. Vlada pa napada LEGALNO oborožen del populacije. Gre za to, da želi elita imeti oblast nad ljudmi. Če bi ljudem, govedu, dovolili nošnjo orožja bi se to govedo lahko zaščitilo samo in kar naenkrat ne bi več potrebovali policije. Takrat pa elita ne bi več mogla prosto uveljavljati svoje volje nad ljudmi. Zato naj vam bo jasno.......Vklopi razum, zahtevaj račun.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
27. 01. 2017 12.42
+8
+++.... Vračamo se v čas fevdalizma.... Razoroževanju civilnega prebivalstva je v zgodovini vedno sledil vzpon totalitarizma in zatiranje ljudstva....
GR.GO.
27. 01. 2017 12.43
+3
Mimogrede, v času divjega zahoda je bilo število umorov v ZDA nižje kot pa danes, ko obstaja že kopica ragulacij glede orožja. Pravzaprav v času divjega zahoda ni bilo veliko umorov v ZDA, ampak indoktrinacija nad populacijo je naredila svoje in prevladala je teza "kao što je upoznato".
Apostol1
27. 01. 2017 12.59
+0
Mimogrede v času divjega zahoda so izvajali genocid nad Indijanci z legalnim orožjem.
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.07
+3
Ronin SLO
27. 01. 2017 13.14
+4
Mimogrede v času divjega zahoda so izvajali genocid nad Indijanci z legalnim orožjem - ja pa v srednjem veku so Mongoli izvajali genocid nad Arabci, nisem čisto prepričan če z legalnim orožjem
KardinaIFrancRodeVKristusu2
27. 01. 2017 12.16
+11
LEGALNO OROŽJE Z VARNOSTJO NIMA NIČ!... LEGALNO OROŽJE JE ŠPORTNI REKVIZIT (PRI ŠPORTNIH STRELCIH) ALI ORODJE ZA LOV (PRI LOVCIH) ALI MUZEJSKI EKSPONAT (PRI ZBIRALCIH)...... Dovoljenje za orožje za namen varnosti (varnostno orožje) se civilistom podeljuje le v izrednih okoliščinah, kadar je tvoje življenje resno ogroženo... V praksi bi torej prej dobil 24-urno policijsko varstvo, kot dovoljenje za varnostno orožje.... Tako da lahko pozabiš, da bi legalno imel orožje za osebno varnost.... Lahko pa pridobiš orožno listino za športno strelstvo - včlaniš se v strelski klub, greš skozi varnostne preverke, psihoteste, tečaje iz zakonodaje in rokovanja z orožjem in nato pridobiš vsa ustrezna dovoljenja, potem pa lahko hodiš streljat na strelišče.... A pozor: To orožje je namenjeno le športnemu udejstvovanju, kot športni rekvizit - če ga boš uporabil za obrambo ali karkoli drugega kot športno strelstvo, znaš biti v velikih težavah....
dr.dare
27. 01. 2017 12.18
+15
boljše velike težave kot pogreb ali posiljena hčerka ali žena
JanZiska
27. 01. 2017 12.34
-8
dr.dare ti si žal tipičen primer, ki si je nabavil orožno listino za športni namen, v bistvu pa si želel orožje zato, ker se počutiš ogroženega oziroma meniš da bo to zaščitilo tvojo družino. Objektivno pa obstaja dosti večja verjetnost, da boš koga svojih bližnjih pomotoma ustrelil posebno, ker (kot je razvidno iz tvojega pisanja), nosiš orožje po hiši, kot da bi te kdorkoli napadel ali storil silo tvojim hčerkam.
KardinaIFrancRodeVKristusu2
27. 01. 2017 12.40
+9
JanZiska: Varno rokovanje z orožjem je eden od pogojev za pridobitev dovoljenja... Tudi če nosi orožje po hiši najbrž to ni polno in najbrž ne pritiska na prožilec malo za zabavo.... Tečaj iz varnega rokovanja ni kar tako, ampak se navadiš rokovanja na način, da do nesreč ne more prihajati (Murphyjev zakon).... Orožje ne polniš dokler nisi na strelišču, prst pa daš na sprožilec šele, ko je cev usmerjena v tarčo.... Vsak, ki se drži osnovnih načel varnega rokovanja, se mu ni potrebno bati, da bi prihajalo do naključnih prožitev, kot jih vidimo v filmih....
dr.dare
27. 01. 2017 13.05
+5
jaz ne nosim orožja po hiši, pravzaprav v sobi kjer hranim orožje še ni kdaj kdo stopil razen mene... moji pokali v vitrini pa tudi tvojo prvo tezo ovržejo... ne sanjat pri belem dnevu...
pegazus
27. 01. 2017 14.41
+2
Vsakemu tisočemu se zgodi enkrat v življenju, da bi mu orožje kakorkoli pomagalo... predstavljaj si pa vsakemu kolikemu bi škodovalo, če bi bilo dovoljeno večini to nosit za pasom. Strogost bi jaz povečal le toliko, da moraš za posest orožja enkrat na par let opravit razgovor s psihologom in bit ves čas aktiven v klubu/lovski družini. Kolikor razmišljam o statistiki se nekje enkrat na tri leta zgodi namerna ali nenamerna tragedija z legalnim orožjem. Po temu sodim, da imamo dobro zakonodajo in stvari funkcionirajo. Da bi še to preprečili se pa seveda ne da.
razerznak
27. 01. 2017 14.42
+2
ma za tale dnar in čas rajš na črnem naročiš, 2-3 klike pa je že na poti, nepa da rabiš 2-5 mescev da dobiš vse kar je potrebno
razerznak
27. 01. 2017 14.43
+2
vidimo to v texasu, streljajo se vse povprek, ali utah , arizona, , vse kar rabijo je ID , on k prodaja pogleda v bazo če si med fbi listo oz kriminalc in evo 2-3 ure pa maš kos v trunku in se pelješ domov
Boogi Bogi?evi?
27. 01. 2017 12.14
+11
Ne bojte se legalnih imetnikov orožja. Statistično gledano je, da se vam bo kaj zgodilo na nogometni tekmi zelo verjetno, da se vam bo zgodilo kaj z legalnim orožjem, je verjetnost nična.