Slovenija

Spet obvezno služenje vojaškega roka? V vojsko tudi dekleta?

Ljubljana, 23. 02. 2017 18.48 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Vse možnosti glede vnovičnega obveznega služenja vojaškega roka so odprte, poudarjajo politiki. Toda, ali je res tako preprosto? V državi, ki le s težavo vzdržuje poklicno vojaško sestavo in je pozabila na rezerviste, je obvezno služenje prej znanstvena fantastika kot resničnost.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (515)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

iGURT
24. 02. 2017 20.36
+4
Ob bok razpravam o uvajanju naborništva. Slišim nekaj, da bi naj služenje vojske iz fantov delalo moške. Mene vse to malo briga. In disciplina in poslušnost. Vse kar mene zanima in zakaj podpiram naborništvo je, da se državljani, moški in ženske, naučijo ravnati z orožjem. Da so ti ljudje sposobni, če pride do česa hudega, braniti sebe, svoje družine, svoje vasi in mesta, če jim že za državo nič ni. Da jih oblast ne more kar tako zatreti s plačansko vojsko, ki sledi samo denarju. Ob vsem tem naborniške vojske ni tako enostavno pošiljati po svetu, v službi imperialnih pustolovščin. Javno mnenje bo manj naklonjenu pošiljanju nabornikov v svet, kot jim je mar življenje plačanca, ki se je za ta poklic pač sam odločil. Vsekakor pa o tem lahko odločajo le državljani, na referendumu. (jinov svet)
Klimova
24. 02. 2017 18.23
+8
Berem komentarje spodaj in mi je kar slabo. O tem sploh ne bi razpravljala: SLUŽENJE VOJAŠKEGA ROKA BI MORALO BITI OBVEZNO! In ne samo tri mesece, ampak celo leto. S tem bi popucali tudi marsikaterega lenuha, drogeraša in hebivetra, Malce reda in discipline pri mulariji s bi prišlo prav marsikateremu staršu, ker ima danes mularija vse preveč pravic s strani države, dolžnosti pa nobenih. Slabše "razvite" bi poslala v dom za starejše občane menjat plenice in jim streči zaradi medgenaracijskega sodelovanja in spoštovanja do starejših. Sadit drevesa, pucat pločnike (me prav zanima če bi potem še smetili), skratka morali bi biti povsod kjer se krepi čut do skupnega dobrega. Orožje pa bi dala v roke samo tistim, ki bi opravili vse psihološke teste--Za konec pa še kakšnega Marjana Kralja za čakajoča dekleta, ker bi v vojski prepovedala mobilne fone in compe in vso to moderno navlaka s katero si mladina uničuje telesa in duha.
kure bedne
24. 02. 2017 17.48
+2
152 eskadrilija slo vojske. hahahaha. imamo pa 6 pilatusov in par pokvarjenih helikopterjev. Jaka vojska smo mi. Da o patriah sploh ne govorim in o puškah brez nabojev. Še albanski taborniki imajo bolj zastrašujočo opremo.
brabusednet
24. 02. 2017 15.26
+0
Bi spet radi mladim držali politično nastavo o bratstvu,enotnosti, socjalizmu,komunizmu o notranjem in zunanjem sovražniku.
Uporabnik113189
24. 02. 2017 15.32
+4
Ni potrebno izgubljati besed, kakršna oblast, takšna vojska. Belogardistična in domobranska, lepe uniforme in vedno na begu, odmetavajo orožje. Krasni borci, za umret od smeha..
brabusednet
24. 02. 2017 15.00
+3
Vojakom dat dobro plačo pa po vojakov preveč,preprosto,kot pasulj.
Uporabnik113189
24. 02. 2017 15.24
+0
ki bodo pobegnili, ko bo šlo zares, dvajset let dobrih plač, dobra pokojnina nekoč, kdo ne bi bil za? Pa pravkar so privarčevali za dober dopust, morajo pa v bitko. Hahaha, isto je bilo z rezervo, ko so jih potrebovali so pa izhlapeli. Za nakazila so bili pa vsi prisotni. Res imajo "visoko moralo", te šolajo v ZDA, potem pa rečeš hvala, greš privat. Pahor pa vrhovni poveljnik. Ni čudno, kakršen komandir takšna vojska, razpuščena, manekenska..
staridida
24. 02. 2017 14.55
+6
Stari borci bi spet radi, da se bi otroci igrali partižanščino....
staridida
24. 02. 2017 14.49
+1
Glavno mi ki smo šli služit Yugovojsko, smo prišli bolj neumni ven, ko smo šli noter...
brezveze13
24. 02. 2017 15.32
+4
Victorinox
24. 02. 2017 13.41
+3
Čimprej uvesti bolj bo mladina koristno začela delati v prid države in bolj bo spoštovale starše in predstojnike.
staridida
24. 02. 2017 14.53
+4
Več, ko bo država imela, več bojo lopovi pokrali...
Transformerji
24. 02. 2017 12.30
+0
Filmi, ki sem jih večkrat gledal: Armagedon, 2012, Avatar in umetna inteligenca.
Uporabnik113189
24. 02. 2017 12.18
+3
Mislim da je potrebno najprej za razpravo odpreti nekaj osnovnih izhodišč. Najprej zgodovinske izkušnje. Vedno kadar je slovencem šlo za obstanek, smo si ga izborili s pomočjo navadnih in neznanih junakov iz našega naroda. Prej zanje nismo vedeli. Istočasno pa so se na vrh na koncu vedno "prišlepali" tisti, ki niso z zadevo imeli ničesar skupnega, le nekakšno vrhovno funkcijo s katero so naredili več zdrahe, kot kaj dobrega. Tiste, ki so resnično in uspešno vodili zgodbe na terenu ter ohranili mnoga življenja so takoj po uspešnem zaključku "potisnili na stranski tir". Na primer general Slapar, pa še mnogi drugi s podobno usodo. Kar je tukaj še pomembnega za dodati je to, da so vsi, ki so se zmrdovali nad vojaškim usposabljanjem to v trenutku, ko je šlo zares svoje neznanje plačali z življenjem. Postali so nepomembna topovska hrana, nesposobni in neuporabni v kritičnem času. Takih primerov imamo iz partizanskih zgodb nešteto, preden so se naučili da morajo postaviti stražo ko gredo spat..
Uporabnik113189
24. 02. 2017 12.30
+1
Drug pomemben vidik je slovenska izkušnja z OF, v katero so bili vključeni skoraj vsi, ne glede na stranke. Ali drugače povedano, smo svobodoljubni in delujemo kot so vedno že stoletja nazaj naši predniki mimo obstoječe oblasti. Ne brez razloga. In v vsej zgodovini ni primera, da bi oblast delala v korist naroda. Vedno le za svoj blagor in zaščito svojih dvorcev, vil, jaht, kočij. Iz te izkušnje se lahko naučimo sledeče. Nikoli nam ne bodo dovolili dobre naborniške vojske, ker jih je tega strah. Žal nismo švicarji, pa še množica petokolonašev je med nami. Vse bodo storili da se bo zadeva sfižila. In še ena neumnost, kako so stvari prostovoljne.. Res verjamete, da se bo razvajen mamin sinček kdaj česa lotil ko bo dosegel polnoletnost..Ja, najverjetneje bo protestiral za legalizacijo marihuane. Če ga hočeš strezniti potrebuje šest mesecev trdega urjenja, kjer se ne bo mogel izmikati. Mnogi so potem priznali da so se streznili in danes razumejo realnost..
Uporabnik113189
24. 02. 2017 12.40
+0
Tretji vidik pa je naša novo nastala država. Ne morem razumeti ( v resnici mi gre na bruhanje) ko gledam in poslušam te poniglave debate okrog notifikacije ADP. Postavite si vprašanje, kaj bi storili naši partizani, tolminski puntarji, drugi tlačeni in zasmehovani slovenci. Bi se za trenutek obotavljali pri podpisu? Bi odlašali 20 let? NEEEEEEEEEEE. V trenutku, ko bi jim bila dana prva priložnost bi jo podpisali, pa če se nanje zgrnejo vse sankcije sveta. To je pogodba, ki nas uvršča kot tiste, ki smo se borili na pravi strani zaveznikov, za pravično stvar in naši so za to umirali..Kaj je to proti nekaj evrom koristi? To je hkrati priznanje za koroške slovence, da so temelj Avstrijske države ( ker so bili edini partizani, vsi ostali pa naciji). Da so v sosednji državi kot državljani lahko ponosni na sebe svoj jezik in nacionalnost ter matično domovino. Naši politiki pa ugibajo, bi, ne bi..Tako me je sram teh ljudi, da ne morem dovolj jasno povedati..
Uporabnik113189
24. 02. 2017 12.48
+0
Skratka da zaključim, pozabite na naborništvo, ker ga ne bodo podprli, v skrajnem primeru pa minirali. Zaneseš se lahko samo na sebe in če po zgodovinskih izkušnjah ne želimo v nekem trenutku postati ovce za mesnico, potem bo potrebno del življenja posvetiti tudi tej vrsti učenja, urjenja in izobraževanja. Ne za državo in ne za oblast.. ZA SEBE. Ker takrat ko boste to potrebovali bo prepozno za učenje, priprave..Čas bo tekel mnogo prehitro. Ali bomo tovrstno znanje potrebovali? Sami ocenite, ozrite se okrog sebe, množice preganjanih, razseljenih, pokoli vse okrog nas. Smo mi res tako posebni? In ne sanjat o plačilu, zakaj bi vam nekdo plačal izobraževanje, če želi da si neumna pohlevna ovca?
SDS_je_poden
24. 02. 2017 11.23
-3
Sprašujem se, kje je sedaj tista domoljubna mladina, ki ne želi služit državi? Janez, kam si skril te mulce? Na Terstenjakovi po kotih vlečejo črtice?
HorstWiesel
24. 02. 2017 11.30
-2
SDS_je_poden
24. 02. 2017 10.52
-4
Podpiram uvedbo naborniškega sistema.
HorstWiesel
24. 02. 2017 10.55
+3
peT99
24. 02. 2017 10.57
+0
Ok, lepo, imata vso pravico. Vajini argumenti pa so kakšni ? :)
SDS_je_poden
24. 02. 2017 10.59
+2
zumzum11: Da ne bo nikogar pokopalo, če tistih 6, 7 mesecev prebije v vojski in se tudi kaj pametnega nauči. Sam sem dal to čez, priznam da ob odhodu mi je bilo zoprno pomislit na čas, ki ga bom tam prebil, po odhodu pa težko ob slovesu od sovojakov.
SDS_je_poden
24. 02. 2017 11.02
+2
Večina vas jambra, kako je to izguba časa. Pa je res? Mar bluzenje po faxu par let in nedokončanje le tega pa ni bluzenje? To ni izguba časa? Teh par mesecev v vojski ni še nikomur škodovalo, razen če poveljniški vod ni držal discipline in reda. Samo to je problem kadrov zaposlenih tam, ne pa naborniškega sistema.
peT99
24. 02. 2017 11.03
+3
Strinjam se s tem, da nikogar ne bo pokopalo in bi se morda nekdo celo kaj koristnega naučil. Tudi sam sem dal, ta sistem čez. Ampak pozabljaš na dejstvo, da je zadeva že sedaj mogoča - prostovoljno. Torej nekoga siliti v ta sistem ni pravilna pot. Sploh pa to ni rešitev za nevzgojene mulce. Naša vojska je tako ali tako smešna.
SDS_je_poden
24. 02. 2017 11.08
+5
zumzum11: Očitno z trenutnim sistemom ne pokrivamo potreb. Ker če vojska ni v stanju, da bi ob morebitni agresiji obranila državo, potem imamo nek državni sistem ki ne deluje in ga je treba popravit. Niti za sekundo ne dvomim, da nas katera koli soseda ni sposobna zavzeti v roku 24 ur. Država brez vojske, brez sposobnosti lastne obrambe ne more obstajat, to se je pokazalo že skozi zgodovino. Glede vzgoje, se strinjam, da se le ta začne doma z starši in da permisivni pristop NE DELUJE! Vseeno pa je vojska umirila tudi še tako velike gavnarje, le pravi poveljnik te je moral dobiti v roke. Sicer pa tisto, najpomembnejše, kar lahko odneseš od vojske je nekaj življenskih naukov, ki ti kasneje še kako pridejo prav.
SDS_je_poden
24. 02. 2017 11.13
+0
Hehe.... a minuske pa talajo sinčki, k jih je strah, da bodo mogli odklopit od mainih zizik? Naj vas ne bo strah, vojska ni tak bav bav.
mikmik 1
24. 02. 2017 12.26
+6
Prva stvar je ta, da pospravim cel parlament, pa še vse ovce ki zraven spadajo....potem pa se lahko borim za domovino, prej pa nikakor.
nik500
24. 02. 2017 12.43
-2
ZA PRAVIČNO DRUŽBO tokrat ne boš branil Slo pred nevarnostjo ampak boš šel na Rusko mejo.
SDS_je_poden
24. 02. 2017 12.47
-1
nik500: Koga, kaj in koliko pošiljamo v tujino v sklopu pogodbenih obveznosti članstva v NATO paktu odloča PARLAMENT. Razumem tvoje pomisleke, vendar smo vstopili v zvezo in spoštovati moramo določila iz pogobe. Lahko pa izstopimo, samo potem je po nas že od naših sosedov.
HorstWiesel
24. 02. 2017 13.30
+5
Obramba Slovenije se izvaja v Sloveniji in ne na Ruski meji, ki nam za povrh sploh sovražni niso. Svojega sovražnika, pred katerim se bom moral braniti, bom sam definiral, ne potrebujem sugeriranja.
ata_jez
24. 02. 2017 10.45
+7
Redarji in lovci lahko ustavijo karkoli in kogarkoli!
SDS_je_poden
24. 02. 2017 10.52
+2
Seveda, sploh tisti lovci od 60+, k se jim roke tresejo kot potres 7 stopnje, vsi naliti z alkotom.
HorstWiesel
24. 02. 2017 10.56
+1
sej, pol po parih kapselnih se roke baje nehajo trest al kako :))
razerznak
24. 02. 2017 11.35
+2
@zapravičnodružbo a ti sploh poznaš kerga jagra , al sam govoriš kaj eden mestnež reku na netu ?
SDS_je_poden
24. 02. 2017 12.29
+3
razerznak: Pri nas na vasi si na prste ene roke preštejem vse jagre, ki so mlajši od 60 let. Lovsko društvo pri nas je bolj na nivoju upokojenskega balinarskega društva.
eggnog
24. 02. 2017 10.44
+21
Če starši svojemu otroku, do 18leta starosti niso uspeli vcepiti nekaj discipline in smisla za red in odgovornost, mu jih tudi vojska ne bo. Zagovarjat otroka v šoli in mu devati potuho, potem pa upati, da ga bo vojska spravila v "red" je pa čista neumnost. Red in disciplina se začneta doma. Otroci so slika staršev.
blef
24. 02. 2017 10.39
+14
Vojska je nesmiselna še posebej tako majhna in amaterska. Otroke naj starši navadijo reda ne prelagat odgovornosti na vojsko. Vojska je izguba časa in denarja. Tudi jaz sem mnenja naj se poskrbi za druge stvari.
jesenvoyo
24. 02. 2017 10.24
+17
Najprej je potrebno poskrbeti za zdravstvo, boljše šolstvo, zaposlenost ljudi, poskrbeti za upokojence, s tem se bo popravilo zadovoljstvo ljudi, izboljšal čut pripadnosti državi. Tako pa danes zahtevati od mladine, da bo zastonj ali pa za mizerno plačilo in na silo bila vključena v vojsko, ko je na drugi strani elita te družbe preplačana za svoje slabo delo, ko se ve za koruptivno aktivnost, pa ni ukrepa, da milijarde, ki so izpuhtele, pa je le malo kazenskih postopkov, ki v glavnem se smatrajo za uspešne, če nekoga dajo pod ključ za nekaj let, kjer se tako preselijo na odprti oddelek in v stilu hotela počivajo in živijo bolje od večine upokojencev in delavcev, ki nosijo še stroške za njihov oskrbo. Da o vračilu odtujenega, izgubljenega premoženja, zadostuje že izgovor, nimam denarja, ne premoženja, nam preprostim ljudem pa od neplačanih položnicah za preživetje takoj ukrepajo tako, da sodni stroški, rubež znesejo nekaj krat več, kot tistih par sto € dolga.
HorstWiesel
24. 02. 2017 10.15
+4
Zakaj hudiča smo iz naslova klirinškega dolga vzeli triglavsko barkico namesto, da bi ene par ruskih bojnih helikopterjev, npr. Mi-24?
CastrumFF
24. 02. 2017 10.04
+1
Ne razumem. Slovenska vojska je ZADNJA v Evopi (skupaj s Bih).Uradni podatki Global Power. In se ne sme tega povedat? Zakaj??
peT99
24. 02. 2017 10.06
+8
Še en dokaz več, da je takšne kot je ne rabimo, še manj prisilnega naborniškega sistema....
CastrumFF
24. 02. 2017 10.08
+1
Ja.Spodaj eden pise da bodo drzavo resili slovenski lovci v primeru spopada :)))
peT99
24. 02. 2017 10.11
+4
glede na trenutne zaposlene in stanje v naši mogočni armadi, bi bila ta varjanta čisto možna.... :)
HorstWiesel
24. 02. 2017 10.12
+3
Desni:)) hja, če je pa res, no.. to je vse kar imamo
najram
24. 02. 2017 09.56
+10
dostojno naj plačajo obstoječo vojsko....da ne bojo goli in bosi.....potem se bo prostovoljno zvišalo število interesentov za vojaško službo....ne pa bedarija z obveznim služenjem
peT99
24. 02. 2017 10.03
+22
To kar je sedaj bi tako ali tako morali ukiniti in postaviti nek nov cenejši bolj funkcionalen sistem obrambe. od cca 33 vojakov, enega voda, jih je 1/3 sposobnih z omejitvami (ne smejo dvigati bremen in podobne bedarije in to zaposleni v vojski ? ),2/3 jih je na bolniškem dopustu večino časa, o sposobnosti in motivaciji za opravljanje dela zadnje tretjine pa je nesmiselno razpravljati...ker ni ne prvega ne drugega...
štrekeljc
24. 02. 2017 10.07
+15
Res je, obstoječo vojsko je potrebno ukiniti TAKOJ, odpustiti vse zaposlene in jo formirati povsem na novo. To, kar imamo sedaj, je posmeh vsaki zdravi pameti.
HorstWiesel
24. 02. 2017 09.54
+0
Glede na to, kolk je Slovenija majhna in kolk malo nas je, bi moral narediti tako kot imao Švicarji ali pa Izraelci.