Slovenija

Janša: Ni mogoče mimo omejitev arbitražnega sporazuma

Ljubljana, 29. 01. 2013 16.12 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Karl Erjavec je prepričan, da bo vlada sprejela predlog zunanjega ministrstva glede predmeta spora v arbitraži o meji s Hrvaško. Koprski odvetnik Daniel Starman pa pričakuje "razumno odločitev", kar zanj pomeni neoviran dostop na odprto morje.

Kakšen bo slovenski predlog meje v Piranskem zalivu?
Kakšen bo slovenski predlog meje v Piranskem zalivu? FOTO: Boštjan Pilej

Pogajanja glede arbitraže med Hrvaško in Slovenijo prihajajo počasi v sklepno fazo. Slovenski zunanji minister Karl Erjavec je pred sejo odbora parlamentarnega odbora za zunanjo politiko (OZP) potrdil obstoj dveh predlogov glede predmeta spora v arbitraži o meji s Hrvaško.

Erjavec pravi, da bodo zagovarjali "prvi predlog, predlog ministrstva za zunanje zadeve". Meni, da "sploh ne bo posebnih problemov, da bo OZP sprejel to informacijo in da bo vlada sprejela tisti predlog, ki so ga pripravili skupaj z našo mednarodno odvetniško skupino".

Minister je pojasnil, da gre za tako pomembno vprašanje in da je "glede na to, da se pojavljata dve stališči, prav, da poslancem predstavijo, kakšno je stališče ministrstva za zunanje zadeve". Za kakšna predloga gre, ni pojasnil, je pa Delo minuli teden poročalo, da naj bi drugi predlog za izhodišče spora določal mejo po rtu Savudrija.

Glede srečanja premierja Janeza Janše v Parizu minuli teden z odvetniki, ki zastopajo Slovenijo pred arbitražnim sodiščem, je minister dejal, da so mu odvetniki "v potankosti pojasnili, kakšen je memorandum in kakšna je obramba Slovenije pred arbitražnim sodiščem". Meni, "da tudi predsednik vlade podpira ta predlog".

Premier Janša je danes po udeležbi na zaprti seji odbora državnega zbora za zunanjo politiko dejal, da pri pripravi memoranduma za arbitražo o meji s Hrvaško "ni mogoče iti izven tega, kar določa sam arbitražni sporazum". Janša je povedal, da se morata slovenska stroka in politika poenotiti in "izkoristiti manevrski prostor, ki ga je možno z memorandumom zavzeti ob seveda jasnem spoznanju, da izven tega, kar določa sam arbitražni sporazum, ki je bil v Sloveniji sprejet na referendumu, ni mogoče iti".

Seje OZP so se kot vabljeni udeležili tudi predsednik ustavnega sodišča in profesor mednarodnega prava Ernest Petrič, pravnik Miro Cerar, profesor mednarodnega prava s FDV Milan Brglez ter predstavniki Zavoda 25. junij – Marjan Podobnik, Duša Krnel Umek in Daniel Starman. Ti so bili z današnjo razpravo zadovoljni in pričakujejo "razumno rešitev".

Na vprašanje, kaj naj bi to pomenilo, pa je Starman odvrnil: "Saj me poznate. Razumna rešitev je odprt, neoviran dostop na odprto morje. Ostalo se bomo pa še pogovarjali."

Že dolgo ni bilo primera, ko bi članica EU ovirala vstop kandiatke z ratifikacijo

Hannes Swoboda
Hannes Swoboda FOTO: Reuters

Vodja politične skupine socialistov in demokratov (S&D) v Evropskem parlamentu Hannes Swoboda je danes ob obisku v Kopru izrazil prepričanje, da bosta Slovenija in Hrvaška našli rešitev za odprta vprašanja in da bo Hrvaška 1. julija vstopila v EU. Kot je spomnil Swoboda, v zadnjih desetletjih ni bilo nobenega primera, da bi vstop neke države, ki je prestala pristopna pogajanja in pridobila širše soglasje, na koncu ovirala neratifikacija pristopne pogodbe s strani ene od držav članic EU.

Evropa po njegovih besedah pričakuje, da bosta Slovenija in Hrvaška uredili še odprta vprašanja na način, ki ne bo oviral ratifikacije hrvaške pristopne pogodbe. Sicer pa je Swoboda "popolnoma prepričan", da bosta državi takšno rešitev našli. Če do ratifikacije in posledično vstopa Hrvaške v EU vendarle ne bi prišlo, bi bil to ne le slab znak za Evropo in Hrvaško, ampak bi "najbolj negativne posledice" čutila Slovenija sama.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (168)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

NavihanNavihan?ek
30. 01. 2013 13.37
+6
istra, kvarnerski otoki (cres lošinj krk) ter medmurje (čakovec) so naši. Na karlovem manifestu stoji Avstrija, in tudi Slovenija ima to pravico.
Terezinka
30. 01. 2013 15.42
Ja, to boš pa res lahko utemeljil. Se vidi, da nismo zreli za državo. Uničili so vse in ne vedo niti tega kam so montirali mejne prehode. Ne vem kaj pričakujete, da bodo Hrvati premikali mejo?
Terezinka
30. 01. 2013 15.54
+1
Poleg tega pa Hrvati znajo držati naše politike na kratko
MICLA
30. 01. 2013 08.57
+2
ta swoboda je verjetno že dobil na račun neznatno vsoto od hrvaške zato pa tako navija zanje naši politiki njegovo mnenje sploh ne bi smeli upoštevati grki ne postijo makedonce v E.U.samo zaradi imena pa se nihče ne obremenjuje nam gre pa za strateško pomembno stvar pa ta kloven swoboda kar nekaj grozi da nam bo padel ugled pa ne vem kaj še vse bo slabo za nas samo taki politiki kot so rjavec,virant ali žerjav taki nas pa lako prodajo ali izdajo ker oni bi lastno mater prodali ali zatajili za svoje interese.
Terezinka
30. 01. 2013 15.44
Se bojim, da Kokobe in Starman s predlogi brez podlage in brez realnih zagovorov več škodijo kot koristijo. To se tako smešno ne dela. Verjetno se bosta brata Podobnik spet valjala na mejnem prehodu. Vsaj to bi morala vedeti kje sta delala cirkus
drSe
30. 01. 2013 08.35
+3
Hrvati so pametni.. Na vseh straneh države so si ukradli po košček in z vstopom v EU bodo mejo naenkrat dobili potrjeno v vseh pogledih. Dobri so. Sicer je pa Piranski zaliv interes prevzeti zato da se lepo ukine luka Koper in se vse preseli v Reko
Terezinka
30. 01. 2013 15.45
nadjamop
30. 01. 2013 06.21
-2
svobodi dam csit prav . ce ne ratificiramo pristopne pogodbe bo najslabse za nas.
pridnaov?ka
30. 01. 2013 05.54
+3
in že spet zavod 25 junce v..
ksenak2
30. 01. 2013 03.56
+1
Hočejo Slovenijo razširit na dobro vago, da bo prodajna akcija še bolj vabljiva...
I_LL_BE_BACK
30. 01. 2013 00.44
+3
kaj bo naša stran predlagala? mejo na mirni
jaka
29. 01. 2013 23.26
+7
Slovenija bi se morala pobrigati za kvarnerske otoke, ki so bili zgodovinsko dokazano NAŠI!!! Sicer pa ne wem, kaj tale svobodko sploh maha po Kopru????
Beton mikser
29. 01. 2013 23.14
+12
TIGR(Trst,Istra,Gorica,Reka),je bilo gibanje,katega je med drugo sv. vojno KPS uničila njene člane pa umorila.Tudi Krk je bil nekdaj slovenski.
k_komet
29. 01. 2013 23.35
+9
Terezinka
30. 01. 2013 15.46
Mi smo bili v AvstroOgrski in vse do tam je naše
Musti
29. 01. 2013 23.06
+0
Naslednji Janšev manever.....hrvaška in arbitraža ;)
AmonGoeth
29. 01. 2013 22.51
+5
Hrvaška bo prej ali slej v eu pa se mi lahk na glavo postavimo...ampak zarad političnih apetitov janeza janše in nabiranja vsaj nekaj glasov bo izkoristil to da naredi sovraštvo med dvema drugače prijatelskima državama..poklican bo prej ali slej joras da zakuha eno...če pa eu razpade kar enkrat bo, bomo imeli le še enega sovražnika v nizu drugih...takrat pohlepnega majerja več ne bo ljudje pa bodo imeli težave z sosedi čigar jezik vsaj razunemo in ki imajo več morja kot ga mi lahko obiščemo...nebi raj pokazali dobro medsosedsko voljo in jim ponudili roko??? Če ne drugo bodo istali hvaležni in dobimo zaveznika. Mar je avstrijcem nemcem taljanom...za nas...niso balkan.
Ata_Smrk
29. 01. 2013 22.53
-6
itak, najbolje da se zdruzimo. in govorimo jezik, ki ga znamo oboji. hrvaski. meje vun! hrvata za brata.
AmonGoeth
29. 01. 2013 22.55
+9
:-) šalo na stran...noben od sosedov nas ne mara, ne se zavajat da smo kvazi germani ker nismo...zato imeti vsaj enga soseda z katerim se razumeš je fajn...
Ata_Smrk
29. 01. 2013 22.59
+3
hrvati so itaq prof. dr. sci za slovence, tako da nas bodo ze naucili, po cem je zucker, stekas? aja, pa daj malo pazi na predloge s z pa to pa take. trpijo cutila, ko to gledajo, igen?
AmonGoeth
29. 01. 2013 23.04
-2
Misija1
29. 01. 2013 23.58
+11
Vidva pa sta smeskota. Realno gledano so ravno Hrvati tisti, katerih ne mara nobena soseda, pravtako pa imajo s PRAV VSAKO sosednjo drzavo neresene meje in so v sporu! Hrvati so narod, ki jim zgodovinsko preverjeno ni pametno prevec zaupati!
AmonGoeth
30. 01. 2013 01.06
+0
Terezinka
30. 01. 2013 15.51
Sploh se ne gre kdo koga mara. Dejstvo je, da naši politiki niso zreli za vodenje države nikjer. Nekdo, ki ve kaj hoče se ne domišlja vsaki dan nekaj novega ampak postavi cilje in vstraja. Poleg tega bo v ekipo postavil enotne in sposobne ljudi in ne bo potem dopustil, da nek Kokode in Starman nabirata neke točke v kreganju. Izjave po polovici Savudrije in o premikanju mejnih prehodov so bolane. Nekoč smo res rekli, da je meja pri kamnolomu toda ne na pol Savudrije. V momentu, ko smo pristali na točko mejnega prehoda pa smo zadevo tam tudi cementirali. Sedaj imamo dogovor na morju in druge točke, ki niso postavljene kot mejna točka
gl22
29. 01. 2013 22.47
+18
Mislim da nekateri pozabljate bistvo, GLAVNO je, da ima Slovenija dostop do odprtega morja, v primeru, da nam ga vzamejo lahko po hitrem postopku zapremo Luko Koper posledično propadejo SŽ-Tovorni promet(!!!) in vsa slovenska podjetja, ki se zanašajo na prevoz materiala po tirih v in izven tovarn. Naši vrli politiki bi MORALI zahtevati, da preden spustimo Hrvaško v EU le ti podpišejo sporazum, da tudi po vseh kolobocijah Slovenija IMA dostop do odprtega morja.
maq1966
30. 01. 2013 01.32
-2
Preber si kaj o pomorskem pravu. Kar si napisal - ne drži!
mobius
29. 01. 2013 22.35
+26
Slovenija je edina država na svetu, ki se pogaja o nečem kar je njeno, Istra nikoli ni bila Hrvaška.
Ata_Smrk
29. 01. 2013 22.48
-13
japk
29. 01. 2013 23.05
-3
kdor dosti sexa, mu je vseeno za meje... =) ....
pridnaov?ka
30. 01. 2013 06.00
+2
na vsak način bi radi še ene 50 občin...
Ata_Smrk
29. 01. 2013 22.12
+6
pa dajte hrvatom se to morje, saj imajo premalo. s koprom vred in swobodo na celu. kaj se to cukate nekaj, itak vas bodo hrvati naucili kako se to dela... hrvatska!!! pa na murski del ne pozabite in na trdinov vrh. dajte jim to revscino pa koncajte agonijo ze enkrat...
AmonGoeth
29. 01. 2013 22.53
-1
blažka Blaževi?
29. 01. 2013 23.58
+0
JA ,PA PA ŠE JANŠEVO PRODAJO OROŽJA NE POZABITE---ČE STE TAKO PRIJAZNI
maq1966
30. 01. 2013 01.34
+0
Kaj je z orožjem? Dobil so ga, pošteno plačal in stvar je končana!
+10
Malo za smeh (kaj pa če je vse res?): Pride JJ v gimnazijo na Dolenjskem in v razgovoru z dijaki le-te pozove, da ga vprašajo karkoli. Takoj se javi Franci in pravi : "Imam 4 vprašanja za vas : Prvo: Koliko je znašala vaša osebna provizija pri nakupu Patrij ? Drugo: Za koliko boste prodali NLB in Mercator in kakšno provizijo boste pri tem dobili ? Tretje: Ali je res, da je vaš svetovalec za nemško področje gospod Marinič ? Četrto: Koliko otrok imate in ali zanje redno plačujete morebitno preživnino ?" JJ se presenečen in zbegan ozre naokoli. Vidno si oddahne, ko prav takrat zazvoni zvonec za konec šolske ure in ravnatelj dijakom pove, da bodo nadaljevali s spraševanjem po odmoru. Ko se spet zberejo, ravnatelj vpraša, kdo bo postavil novo vprašanje. Tokrat se javi Mojca. "Imam šest vprašanj za vas, g.JJ... : Prvo: Koliko je znašala vaša osebna provizija pri nakupu Patrij ? Drugo: Za koliko boste prodali NLB in Mercator in kakšno provizijo boste pri tem dobili ? Tretje: Ali je res, da je vaš svetovalec za nemško področje gospod Marinič ? Četrto: Koliko otrok imate in ali zanje redno plačujete morebitno preživnino ? Peto: Zakaj je prej zvonilo za odmor cele pol ure prezgodaj ? In šesto: Kje je naš Franci?"
blažka Blaževi?
29. 01. 2013 23.50
+3
JanezNovakJohn
29. 01. 2013 20.42
+12
Bojim se da bo ta človek naredil še eno gromozansko škodo Sloveniji. Vse z ciljem dokazati kako je nepogrešljiv. Sanadarjev sindrom je strahoten. Tega se janša zaveda.
Uporabnik113189
29. 01. 2013 20.26
+17
Swoboda naklada da se kar praši. Kaj pa Makedonija in Grčija? Ali to pomeni, da je grška kriza generirana zato, ker ne dovolijo Makedoncem vstopa v EU? Kaj ko bi malce pobliže preverila kakšna korupcijka komisija, kaj ima od tega ta gospod, ki tako vneto zagovarja hrvate.. Vsi so že pozabili, da se je to sploh dogajalo z makedonci..In isto bo s hrvati.. Če bodo padli pri vstopu, bodo pozabljeni. Slovenija ima pravico zagovarjati svoj interes in če hrvati niso sposobni tega spoznati, potem naj ostanejo kjer so.
lunatix28
30. 01. 2013 00.01
+5
tudi nam so italijani in avstrijci postavljali pogoje...
Raspunin777
29. 01. 2013 20.18
+9
Svoboda ti se ne sekiraj za nas Slovence. Meja mora bit na Savudrijskem zalivu- to je minimum !
Che@Guevara
29. 01. 2013 20.12
+12
Janez Janša, Bavčar in vsi, ki so držali vrečo v poslu preprodaje orožja Hrvatom, so izigrali zaupanje v Slovensko-hrvaških odnosih za vedno! Bliža se čas in račun, ki ga bo za to namesto njih plačala država! Ne samo, da je Janez Janša vojni dobičkar in da s svojo politiko ni v ničemer državnotvoren. Še več! Janez Janša je škodljiv v obrambi zunanjepolitičnih interesov v odnosu s Hrvaško! Kakšna ironija, kaj ne?! Ko pa imamo opravka z večnim in častnim osamosvojiteljem Slovenije! Janez Janša, kako se še zmoreš pogledati v ogledalo?! Na tvojem mestu bi......, pa saj ni vredno zapisati!
maq1966
30. 01. 2013 01.39
+2
Se pravi: ker je Janez prodal orožje Hrvatom, nam zaradi tega omejujejo dostop na odprto morje? Res, teorija vredna največjih mislecev...
Terezinka
30. 01. 2013 15.53
Ker marsikaj vedo in molčijo jim je potrebno biti hvaležni
AstrolitG
29. 01. 2013 20.03
-3
Zamorec bo Janeza za uhe, ce bo blokiral Hrvasko pri vstopu v EU.