Slovenija

Testirali smo očala: najbolje so se odrezala očala za 200 evrov in očala za manj kot 2 evra

Ljubljana, 04. 06. 2016 07.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Ko kupujete sončna očala, se najpogoste vprašate: kako draga naj kupim? Ali so poceni sončna očala slabša od dragih? Mi bodo dovolj zaščitila oči pred ultravijoličnim sevanjem? Kako izbrati res kakovostna očala?

Da bi odgovorili na ta vprašanja, je novinarka rubrike 24UR INŠPEKTOR Maja Roš Kanellopulos kupila kar nekaj očal in jih odnesla na testiranje. Na preizkuse je odnesla očala za nekaj sto evrov iz optike, cenejša očala iz trgovine z oblekami in poceni očala, za katera je v drogerijah, različnih trgovinah in na tržnici plačala le nekaj evrov. Najcenejša otroška očala, ki jih je kupila, so stala 1,75 evra.

Očala so pregledali na Očesni kliniki v Ljubljani, z aparaturami so UV zaščito testirali na Institutu Jožef Stefan, odpornost očal so preizkusili strokovnjaki na ljubljanski Strojni fakulteti, na koncu je novinarka preizkusila še njihovo vzdržljivost. Rezultati so presenetljivi: cena ni vedno premosorazmerna s kakovostjo. Vse teste so najbolje prestala očala, kupljena za 200 evrov v optiki, in otroška očala, kupljena v drogeriji za 1,75 evra.

Ustrezno UV zaščito so imela prav vsa očala, ki jih je novinarka za potrebe testiranj kupila v Sloveniji, neustrezno pa očala, ponaredek znane blagovne znamke, ki so bila kupljena na ulici v Vietnamu. Kakšne pa so vseeno prednosti očal, ki jih kupimo v optiki? In kdaj sploh nositi očala? Kako je z otroki in očali? Odgovore najdete v zgornjem video prispevku.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (68)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Eitipatapa
05. 06. 2016 10.38
+12
20-30 let nazaj sem kupoval RayBan. Za tiste čase izredno draga očala ampak vredna vsake takratne nemške marke. Dandanes niti pod razno ne kupujem preveč zvenečih imen, ker mi je zelo jasno, da jih prevelika večina ne zagotavlja enako kvalitetnih produktov in danes plačujemo nekako 20% proizvodne cene produkta, vse ostalo pa marketing, embalažo, transport in seveda maržo vmesnih distributerjev. Pri konkretno sončnih očalih kupujem manj znano ime, delana v istem proizvodnem obratu, enakega dizajna in približno 80-120% cenejša od različice zvenečega imena. Tukaj imamo veliko prednost, da smo v EU, saj v Slovenijo dobimo škart robo, ker nas noben ne jemlje resno in smo tam kar eni manj zahtevni kupci. V kolikor pa kupujete produkte s severnega tržišča, pa se dobi marsikaj ugodneje in bolj kvalitetno.
mijavci
05. 06. 2016 08.51
+27
Ta članek je zelo primitiven nekako tako, kot da bi dve novinarki poslal iz Ljubljane v Koper eno z BMW serijo 7 drugo pa z Zastavo 101 in bi na koncu ugotovile, da kljub veliki cenovni razliki vseeno prideš na cilj z enim in drugim.
Burt
05. 06. 2016 08.46
-4
Torej država dopušča da vam pokvarijo vid.24 kur v sloveniji več ne kupim ničesar! V gnilo državo ne dam več ničesar raje kupim v avstriji tam vsad dobiš kar potrebuješ za manjšo ceno kot v Sloveniji
jr123
05. 06. 2016 09.15
+2
jazizola
05. 06. 2016 10.57
+11
Če ti ne paše tu doma, imaš vse možnosti, da se preseliš, kjer ti bo lepše!
KRITK
04. 06. 2016 21.45
+3
Iz prve roke vam povem da je ta prispevek narejen preslabo!!! Prispevek je samo osvežen izpred 4 let.
seronja80
04. 06. 2016 21.27
+12
Mislim, da imate sedaj na tem uredništvu že tradicijo, da vsako leto objavljate prispevke s katerim hočete povedati, da so sončna očala kupljena na "štantu" enako kvalitetna kot tista kupljena v optiki za 100,200 ali več evrov. Ne vem zakaj taka polemika glede stroškov proizvodnje in končne cene v trgovini? Pa naredite raziskavo recimo za kakšen denar se delajo mobilni telefoni, kakšna je odpornost na udarce, rok trajanja telefonov itd.. Verjetno vas čakajo še bolj šokantni rezultati kot pri očalih, samo da je tukaj velika razlika mobilni telefoni niso nujno potrebni pa ljudje vseeno čakajo v vrstah po par ur, ko pride nov iphone in gladko odštejejo 700ali 900€ kvalitetna sončna očala so nam pa v današnjih časih še kako potrebna, če se na stara leta hočemo izogniti korekcijskim očalim ali še huje sivi mreni! Kot strokovnjak glede teh stvari lahko rečem, da je tale prispevek narejen preslabo, če ste že delali intervjuje z strokovnjaki ne sprašujte neke zdravnice na očesni kliniki o kvaliteti sončnih stekel, ker to ni njeno delo, ampak bi šli naprimer v proizvodnjo kjer se delajo očala(naprimer Safilo v Ormožu) in bi tam vprašali, kakšna je razlika med očali kupljenimi na štantu ali tistimi v optiki.
KRITK
04. 06. 2016 21.32
+1
Točno tko, ne pa da brišejo komentarje Izbrisan komentar: Se ne strinjam, ali spoh kdo ve koliko je vloženega truda pri očalah, koliko je ročnega dela, koliko stanejo predpriprave za očala, koliko očal ne pride na police ker niso uztrezne kakovosti, ja in 24UR NI ŠEL V TOVARNO OČAL KJER JE ŠE 1000 TESTOV VEČ KOT JE DOVOLJENO ZA EVROPSKI TRG!!!
tedo9GWTSmedo
04. 06. 2016 21.23
+1
Vsak dan so tukaj članki reklame. Verjetno bo tukaj enkrat (spet) reklama za najboljše kondome.
Kolani
04. 06. 2016 21.22
-9
Vprašanje je, ali mi res poznamo ves svetlobni spekter? Ali je v svetlobi razen UV in ostalih spektrov morda še kakšen nam nepoznan? Ker sam sem ugotovil, da se mi je po nošnji sončnih očal vid poslabšal. Zato sončnih očal ne uporabljam. Imam zares izvrsten vid in pri petdesetih letih ne potrebujem nobenih očal niti za najdrobnejši tisk, ki ga večina ljudi ne zmore prebrati brez očal. Imam računalnik z 11 colskim zaslonom in resolucijo 1920x1080 in na njem celo programiram. Ljudje, ki to vidijo, se čudijo kako je to mogoče, meni pa povsem odgovarja. Tisti, ki veste kaj pomeni takšna resolucija na tako malem zaslonu veste o čem govorim. Pri večjih zaslonih z manjšimi resolucijami jaz prav vidim pixle in me moti. Pa nikoli ne nosim sončnih očal, ker mi slabšajo vid. Toliko o sončnih očalih.
lodz68
04. 06. 2016 21.42
+7
vid se ti je slabšal ker si imel zanič očala-isto kot zaslon-če bi zares programiral pol bi imel zaslon kot se spodobi...tako pa izpade da kar neki nabijaš v tri dni....
Kolani
04. 06. 2016 21.50
+0
Ti lahko trdiš kar želiš, ti pa povem, da nič ne nabijam. Tako je, pa verjameš ali ne, meni je itak vseeno. Imel pa sem različna očala.
CandySkull
04. 06. 2016 21.07
+6
Mam Aviatorke kupljene na Madžarskem sejmišču že 20 let.
delomrznež
04. 06. 2016 20.51
+7
super prispevek, zelo gledljivo
JohnSmith000001
04. 06. 2016 20.44
+11
Skoraj VSE ima v rokah Italijanska firma Luxottica!!! Poglejte na YuTube filmček z naslovom "Sticker shock: Why are glasses so expensive?" pa vam bo vse jasno!
otocanka
04. 06. 2016 20.44
+9
Med proizvodnimi stroški in prodajno ceno je ooogromna razlika. Največji, levji delež pokasirajo trgovci z mastnimi maržami. Izdelek, ki ga dobijo po nabavni ceni npr. 100 evrov prodajajo za 500, se pravi imajo 400 evrov marže oziroma čistega dobička.
antiidiotik
05. 06. 2016 09.31
+1
Pozabila si DDV. Marža gor ali dol. Znižuje jo konkurenca. Če verjameš, da je tako enostavno, pa sama odpri trgovino.
TRUMPP
04. 06. 2016 20.41
+0
Špegi so zakon,....je.....to ...... to ........pustimo detajle,....Ha,ha,...!
FesterAdams
04. 06. 2016 19.23
+39
Optična očala so nekaj, kar je za človeka nujno. Ko je nekaj nujno, pa vmes vedno vtakne svoje umazane prste država. Vsaka država. Z desetletji se nam nekako zdi normalno, da očala stanejo nekaj sto €. Meni ne!!! Vem namreč, kako velik in perfekten optični instrument (denimo daljnogled 25X100) kitajske izdelave lahko kupimo za taki denar, kot pri nas ena usrana očala. Država in trgovci so z roko v roki skozi čas dosegli, da so očala in njihovi sestavni deli na tržišču vsaj 10X predragi. Morda celo 20X. To se mi zdi nezaslišanao, ker masovno mišljenje name vpliva pač nima. Podobno se dogaja v zobozdravstvu z doplačevanjem belih plomb, katerih kilo stane po moje več kot kilko zlata, slušni aparati so najmanj 30X predragi, brezglutenska hrana, goriva, avtomobili...., ma v vse, kar je nuja, se vjebe gnila in vampirska država, za katero se NIKOLI VEČ NE BI BORIL, ker imam z njo dovoooooooooooooolj izkušenj.
FesterAdams
04. 06. 2016 19.41
+22
A-ha, tudi Maja Roš je v članku na 24 vurah razkrila, da so britanski raziskovalni novinarji dokazali, da so prestižne znamke očal vsaj 10X predrage. Proizvodna cena: 13€ (!!!). Toda če skozi njih pogledaš Andrejo Bizjak še vedno vidiš zmaja...
Ramzess
04. 06. 2016 20.22
+6
Se strinjam, ... za nekoga ki take reči nujno rabi niso mali stroški.
rodar1
04. 06. 2016 20.48
+6
In razlika v kvaliteti sigurno ni tako velika kot je razlika v ceni.
jesis1a
04. 06. 2016 16.31
+28
VISOKA CENA ni več garancija za kvaliteto - pa ne samo pri očalih. Vedeti moramo, da se nove firme na trg lahko prebijejo le z nizko ceno in visoko kvaliteto. Take so moje izkušnje pri gospodinjskih aparatih, tekstilu in še čem.
ivan.z Doba
04. 06. 2016 15.57
+27
Lahko bi testirali tudi korekcijskih očala. V Clarusu sem kupil 3 leta nazaj očala s foto stekli. O ceni očal raje ne bi govoril. Drago. Po dobrih dveh letih stekla ne potemnijo na soncu ampak postanejo lisasta. Odgovor proizvajalca leč je bil, da je garancija na foto stekla 2 leti. Hudo draga -jajca! Clarus pa nič!
FesterAdams
04. 06. 2016 19.35
+19
AtaAufbiks
04. 06. 2016 14.36
+46
En moj zakompleksan prijatelj vsako leto kupi nove rejbanke za velik denar, pa je tip še vedno plešast!
houzer
04. 06. 2016 15.37
-9
Ti si pa daj klobuk na glavo,da ti še tisto ne odpihne,kar imaš :D
AtaAufbiks
04. 06. 2016 18.52
+5
FesterAdams
04. 06. 2016 19.37
+10
rodar1
04. 06. 2016 20.45
+6
Tak naj si jih privošči, ki jih lahko v celoti pokaže, pri dolgolascih pač ne pridejo do izraza :-).
valjhunsinkajtimara
04. 06. 2016 11.41
+38
Zdi se mi, da tu ljudje, ki so za svoja modna sončna očala porabili absurdne zneseke panično branijo svoje nakupe, da nebi izpadli kot imbeecili
+14
ja no. Malo težko je priznat da se večina tega kupuje zaradi psiholoških težav. Saj z marsičem drugim je isto. Ta ki to kupuje zaradi statusa, naj gre raje k psihiatru. Namreč v očeh vsakega resnega človega tak nakup lastniku takih očal - zniža rejting.
Ramzess
04. 06. 2016 11.19
+9
To so samo običajna očala, kje je še dioptrija, ki jo rabimo mnogi, in še kakšna malenkost manjšega števila. Izven optike mi nimamo česa kupovati, kaj šele da bi se ozirali za čem videno v reklamah. Tovrstni testi in reklame na to vedno pozabijo.
valjhunsinkajtimara
04. 06. 2016 10.59
+27
Je kdo tu študiral strojništvo ali fiziko in se mu da razlagat o prepustnosti polikarbonata za različna valovanja?
inside1
04. 06. 2016 11.29
-8
to je fizika, ne pa strojništvo kot tako......
valjhunsinkajtimara
04. 06. 2016 11.40
+14
Osnova strojništva je fizika... dinamika, energetika, statika.. strojništvo (kot elektrotehnika in kemija) je zgolj praktična aplikacija znanih zakonov fizikue.
+2
Kaj ima to veze s ceno očal?! Po katerem fizikalnem zakonu so boljše (oziroma primernejše) stvari tudi dražje?
nesramnez
04. 06. 2016 13.59
+0
zagotovo po tem,da so neprimerni izdelki cenejši! tu res ne potrebuješ znanje Nikole Tesle...
+7
Potem pa neprimernim izdelkom nabij ceno, da bodo postali primerni. Si brihten .....
CyChick8
04. 06. 2016 10.57
+10
no, in katere firme??? Kako naj zdaj vem?