Slovenija

Vzgojiteljica je v vrečki štiriletne deklice našla prisluškovalno napravo

Šmarje pri Jelšah, 27. 10. 2016 09.26 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

V šmarskem vrtcu je pomočnica vzgojiteljice v vrečki za igrače enega od otrok odkrila prisluškovalno napravo. O tem je obvestila vodstvo vrtca in policijo, ki je zadevo že predala specializiranemu državnem tožilstvu. Specialni pedagog Marko Juhant opozarja, da so starši v svoji pretirani skrbi za otroka sposobni narediti še kaj drugega.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Prisluškovalna naprava v vrtcu
    02:17
    Iz SVETA: Prisluškovalna naprava v vrtcu
  • Iz 24UR: Prisluškovanje v vrtcu
    02:21
    Iz 24UR: Prisluškovanje v vrtcu
V oddaji 24UR so poročali, da je vzgojiteljica prisluškovalno napravo oz. telefon našla v vrečki štiriletne deklice, v kateri je vsak dan s seboj nosila odejico za spanje.

V enoti Livada vrtca Šmarje pri Jelšah je v vrečki z igračami pomočnica vzgojiteljice po naključju našla prisluškovalno napravo. O tem je takoj obvestila vodstvo vrtca in policijo. Na PU Celje so potrdili, da so prejeli prijavo suma neupravičenega zvočnega snemanja, ki pa so jo odstopili oddelku za preiskovanje in pregon uradnih oseb s posebnimi pooblastili specializiranega državnega tožilstva, ki je pristojno za obravnavo tovrstnih prijav.

Zakaj temu oddelku? Kot poroča Kozjansko.info, naj bi prisluškovalno napravo v vrečko namestil oče ali stari oče ene od varovank. Po njihovih informacijah naj bi bil oče po poklicu policist, torej uradna oseba s posebnimi pooblastili.

vrtec Livada
vrtec Livada FOTO: POP TV

Kot so pojasnili v šmarskem vrtcu, so prisluškovalno napravo našli v vrečki, v kateri otroci v vrtec prinašajo svoje igrače. Pomočnica vzgojiteljice jo je našla za kartonskim robom na dnu izpraznjene vrečke, ker se ji je vrečka zdela nenavadno težka. Takoj po najdbi sumljive naprave je vrtec o tem obvestil policijo.

Oče in dedek sta se za svoje dejanje opravičila pred celotnim kolektivom, še posebej pa sta se pogovorila in opravičila vzgojiteljicama tega oddelka. Ravnateljica vrtca Šmarje pri Jelšah, Jelka Kitak

Kot je pojasnila ravnateljica vrtca Jelka Kitak, jim je dekličin oče pojasnil, da je nekega dne stal pred oddelkom svojega otroka, ko je slišal jok in predvideval, da je to njegova deklica. "Pojavil se mu je dvom, ki ga je doma zaupal širši družini. Dedek otroka je pojasnil, da je bila ideja o prisluškovalni napravi njegova in da se zaveda, da je v preveliki skrbi za otroka naredil veliko neumnost," še dodaja Kitakova.

Koliko časa naj bi trajalo prisluškovanje v vrtcu, ne vedo. To preiskuje policija. Po izjavah očeta in starega očeta pa naj bi trajalo nekaj dni. Na vprašanje, ali je to prvi primer prisluškovanja v vrtcu, pa odgovarjajo: "Zagotovo prvi, ki smo ga odkrili."

telefon za prisluškovanje
telefon za prisluškovanje FOTO: POP TV

Juhant: To so skrajnosti pretirano zaščitniških staršev

Specialni pedagog Marko Juhant nad tem skrajnim dejanjem niti ni presenečen, saj je prepričan, da so starši v svoji pretirani skrbi za otroka sposobni narediti še kaj drugega. Opozarja, da je lahko razlogov za takšno dejanje več. "Prvi je zagotovo ta, da starši, ki so preveč zaskrbljeni, hočejo na vsak način dobiti odgovor. In to takoj," pravi Juhant, ki opozarja, da gre za t. i. helikopterske starše, ki ves čas lebdijo nad otroki in pazijo, da se jim ne bi kaj zgodilo. »Pa ne v smislu realne nevarnosti, temveč v smislu, da ne bo dovolj zaščiten, da nekdo ne bo dovolj dobro pazil nanje,« pojasnjuje Juhant. »Naslednja verzija staršev bo dron,« malce v šali o preveč zaščitniških starših pravi Juhant.

Juhant opozarja, da je v šoli zelo podobno. Tudi tam se učitelji srečujejo s pretiranimi odzivi preveč zaščitniških staršev. "Pretirano zaščitništvo starše žene v skrajnosti, in ena od takšnih je tudi prisluškovanje," opozarja Juhant in dodaja, da je takšna hiperprotektivnost v imenu varovanja svojega mladiča značilna za sesalce. "Ljudje ščitimo svoje mladiče preko vseh meja."

Vsekakor gre v tem primeru za pretiran odziv staršev, ki je po vrhu še kazniva, opozarja Juhant in dodaja, da je bila poteptana zelo pomembna vrednota, in sicer pravica do zasebnosti, tako otroka kot kolektiva v vrtcu.

Nad idejami, da bi bile v vrtcih nameščene kamere, prek katerih bi lahko starši spremljali dogajanje v vrtcu in s tem imeli občutek, da imajo otroka in vzgojiteljice pod nadzorom, kar ponekod v tujini že poznajo, Juhant ni navdušen. Kot izkušen vzgojitelj opozarja, da mora dober vzgojitelj z otroki razviti oseben, tesen odnos. "Vzgojiteljica je lahko pristna v tem odnosu, kar se pozitivno pozna na otrokovem razvoju. Vse gre v pozitivno smer. Če bodo pod kamerami, so nadzorovane, zato se ne morejo več obnašati pristno. To pa je cena, ki jo otrok plača, ker dobi manj tistega, kar rabi," je jasen Juhant.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (482)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kapljač1
30. 10. 2016 08.49
-1
Starši so toliko dobri starši, kolikor so se sposobni angažirati več, da bi otroka zaščitili , sploh ko je to potrebno. Kir zakon mi pa kot očetu lahko prepreči, da si ustvarim realno sliko v kakšnem ambientu se nahaja moj otrok??? Ga ni, ker me to ne zanima. Najprej sem oče.
mentorhercul
29. 10. 2016 19.58
Hm......ideje so......
OneManBand.
29. 10. 2016 13.42
+2
Roka roko umije! Iz tega ne bo nič. Zaključek: "To je otroška igrača na baterije, ki pa je bila tisti trenutek pokvarjena in ni služila svojemu namenu." Nekaj dni ali tednov bo zatišje, nato se bodo spravili na vzgojiteljico. Policist ni nikoli nič kriv in to tudi sodišče podpira!
cefre
29. 10. 2016 15.48
+0
kapljač1
30. 10. 2016 08.44
-1
V tem primeru ni tako, da je policist česa kriv. Kriv bi bil če bi opustil ugotoviti, ali je z otrokom res vse uredu.
kekec414
29. 10. 2016 13.11
+6
dandanes se starši zelo premalo ukvarjajo z svojimi otroki, ker ocitno pricakujejo da jih bo vzgojil, postavil nekakšne meje, ena 3 oseba.. sami so pa najslabši.. to se vidi po obnašanju smrkovcov.. 14 letnih k mislijo da so boga za JaJe prjel..
bema1201
29. 10. 2016 10.56
-3
Povsod v vrtcih niso ravno dorasli svojemu poklicu, zato so starši marsikdaj zaskrbljeni zaradi svijih malčkov.
gobo
29. 10. 2016 12.31
+0
problem v vrtcih in šolah je ta da se govori preveč jezikov
BEEF-TECH
29. 10. 2016 16.51
+3
Ja ja..starši so preveč zaskrbljeni glede vsega. Nikomur ne zaupajo in vsi so glupi, le oni edini vejo kako je pravilno in lepo. Tako nekako! Ni več avtoritete, trdijo da učitelji učijo kar nekaj in nimajo pojma...... A dej... zgleda da po sebi sklepajo. Tisti, ki imamo svoje življenje pošlihtano, zaupamo tudi drugim, predvsem pa sprejemamo vse ljudi kakršni pač so. Kako bi se počutili, če bi se v njihov posel nekdo stalno vtikal in jih zatiral?! Nemogoče, ker so le oni pač popolni! Samo jaz, jaz, jaz, potem dolgo nič in potem mogoooooče kdo drug - po možnosti nekdo od bližnjih. Treba je zaupati in pustiti ljudem da opravljajo svoje delo (po principu; ne delaj drugim kar nočeš da delajo drugi tebi)
regrat29
29. 10. 2016 18.22
BEEF-TECH podpis. Kam bomo prišli, če ne bo več nobenga zaupanja?
24UBRISAN
29. 10. 2016 08.51
-2
V ZDA lahko bivanje svojega otroka v vrtcu spremljaš po Skype...samo toliko. Naši kaj skrivajo?
regrat29
29. 10. 2016 11.05
+9
Daj mal razisci preden solis pamet. Naj ti prvo razlozim razliko med vrtci v ameriki. Imas preschool in kindergarten (to je isto kot pri nas javni/zasebni vrtec) in pa day care (pri nas recimo varstvo otrok, kjer dejavnosti ne potekajo po kurikulu, poudarek je samo na varstvu, ne vzgoji). Day care v ameriki ma tut politiko odprtih vrat, kar pomeni da lahko starsi pridejo in pogledajo svoje otroke kadarkoli, otroci so v varstvu tudi po 12ur na dan. In ja ponekod lahko starsi spremljajo otroka na internetu preko kamer, kjer je tudi potrebno soglasje vsakega starsa. V preschool in kindergarten pa ni kamer za starse. Si predstavljas kako bi bilo ce bi pri nas kar tako starsi vletavali in preverjali otroke v vrtcu in motili vzgojni proces? Ne si ne, in tut kamere niso pravi nacin. Neko osnovno zaupanje pa more biti, ce ti je pa to prevec pa pojdi v zda, kjer je baje tako lepo ziveti. Sicer pa zarad mene lahko dajo kamere v igralnice, nic ne skrivam ampak bo potem tudi sam proces vzgoje potekal malo drugace, ker bo nesprosceno vzdusje.
gobo
28. 10. 2016 19.10
+9
uboga deklica,ni ona kriva da ima za očeta policaja
Timy15
29. 10. 2016 08.31
+2
24UBRISAN
29. 10. 2016 08.52
-15
Zaupanje je dobro, nadzor je pa še boljši! Hvalabogu ima očeta ki skrbi, kaj se z otrokom dogaja. Vas pa verjetno za svoje boli ku....
Jožajoža
28. 10. 2016 18.56
+0
to ne moreš verjet, kaj si ti policaji, vojaki,sodniki in ostala izvršilna veja oblasti dovoli. ljudje, kako dolgo še bomo prenašali njihovo psihološko vojno, ki je hujša, kot prava, konvecionalna.
24UBRISAN
29. 10. 2016 08.52
-6
Zanimivo, a? Dovolijo si, da jih skrbi za svoje otroke...
korintos23
28. 10. 2016 18.46
+12
Njen dedi inspektor, ati policaj, kako je lahko tota deklica srečna!
regrat29
28. 10. 2016 20.34
+16
ko bo prišla v puberteto, ji bota še deviški pas nadela :D
24UBRISAN
29. 10. 2016 08.54
-7
regrat29
29. 10. 2016 09.16
+5
kekec414
29. 10. 2016 13.00
-4
prov ma 24ubrisan.. dan dans je vedn več takšnih radodajk.. k sploh ne vejo zaka jo majo... že v osnovni se dogajajo take stvari da joj.. droge alhko sex itd ;) ČISTA REALNOST.. tudi vaše hčerke so take.. pa ne si peska metat v oči.. danes zvečer se bo že z enim .... seveda pod vplivom alkota ki seveda ni DROGA ;)
Venividivici1
28. 10. 2016 15.08
-4
Takšne državljane imamo. Samo dol poglejte koliko minusov sem dobil. pa tudi pri varuški. Take ne maram. Morda pa zato, ker imam zanimivo slikco?
OneManBand.
29. 10. 2016 13.46
+1
Ja, rdeča barva na napisu je lepa, ljubeča, goreča, topla, ...
kapljač1
28. 10. 2016 15.06
+1
V bunker policisti ločeno pripeljejo ,prepotenten par iz Ljubljane, ki si ne da dopovedat, da se je vedno potrebno obnašat kulturno. Čez čas se Iz ene celice sliši, "ja, še, še, še, super, vau, oh sami fajni. Oh vsa bom modra". Iz druge celice pa" Ne, ne več, sej bom priden. Obljubim. Ne, aj, joj, res bom priden. In sledi vprašanje v kateri celici so koga tepli??
deathbite
28. 10. 2016 12.23
+7
Mati je imela dva sina. Prvi je bil pameten, drugi pa policaj!
trumpet2018
28. 10. 2016 11.50
-13
s takšnim prikritim snemanjem so ujeli že veliko učiteljic ki pretepajo otroke, zato ne napihujte, to je samo pozitivno. saj tudi starši doma prikrito snemajo varuške kaj počnejo z njihovimi otroci
deathbite
28. 10. 2016 12.26
+17
Doma lahko sebe snemaš kakor hočeš. Pri sosedu pa tega ne smeš. In prav je tako! Sicer pa je tako snemanje nezakonito in ne more biti dokazno gradivo na sodišču.
trumpet2018
28. 10. 2016 12.44
-4
se strinjam, da ne more biti dokazno gradivo, vendar če mi otrok npr. pove da ga varuška pretepa, bom to posnel in posredoval policiji, otroka pa prestavil v drug vrtec, tako varuško pa je treba odpustiti , tožiti je ne morem
regrat29
28. 10. 2016 14.27
+9
Prvo kot prvo, v vrtcu ni nobenih varusk, so samo vzgojiteljice in pomocnice vzgojiteljic. Doma mas ti lahk varusko.
kaprikorno
28. 10. 2016 21.06
+27
trupeta Predlagam, da takim kot si ti, ne bom uporabil določenih nazivov, prepovejo voziti otroke v vrtec in vam določijo, da otroke vse dni v letu in bom rekel kar celo življenje pazite, čuvate, snemate, ujčkate, futrate, jim brišete rit in ah in sploh ne vem kaj, VI SAMI, RAZVAJENI, RAZVAJENI STARŠI. Kaj pa jih pri hudiču ali bogu vozite v vrtec!!!???? Čuvajte jih sami in si nastavljajte prisluškovalne naprave! Sem starejše generacije in vam povem, da si doma še povedati nisem upal, če me je učitelj za ušesa. Pa ponosno danes povem, da vsaj približno vem, kaj je prav in kaj narobe. A VI VESTE? MISLIM, DA NE! ŠE MANJ BODO VEDELI VAŠI RAZVAJENCEV RAZVAJENCI! Prava trumpeta!!!
FesterAdams
28. 10. 2016 21.17
+8
24UBRISAN
29. 10. 2016 08.58
-5
Marsikdaj se taki posnetki uporabijo in tudi upoštevajo na sodiščih tako da ne bodite preveč pametni...
deltex
28. 10. 2016 11.30
+5
Dva policista se peljeta, pa reče eden drugemu naj ustavi, ker mora lulat. Gre za grm, opravi in se vrne v avto. Pa kolega zgrožen: "Joj, čisto si se po hlačah polulal!" "Ojoj, reče drugi, spet sem za pendrek držal....!" Ali sta bila policista s Kozjanskega, vic ne poroča.
Venividivici1
28. 10. 2016 09.59
-7
Končno pa se ozrite malo okoli sebe in poglejte kako se nekateri javni uslužbenci , trgovci, nameščencci obnašajo do nas. Če bi vedeli, da jih gledajo šefi, bi bilo čisto drugače. Zakaj pa naj bi imeli po novem policisti na sebi nameščene kamere - a oni lahko.
Venividivici1
28. 10. 2016 09.52
-7
Ste videli posnetke, kaj je varuška delala z otroki, ko jih je čuvala?
Venividivici1
28. 10. 2016 09.53
-6
ni_mi_vse_eno
28. 10. 2016 09.52
+0
Dober dan tovariši in tovarišice, prijatelji in prijateljice, slovenci in tujci. :)
Venividivici1
28. 10. 2016 09.54
-5
Potem zame to ne velja, ker ti nisem ne tovariš in ne prijatelj ter tebi samo tujec in Slovenec.
ni_mi_vse_eno
28. 10. 2016 09.51
+2
Zmotil sem se, ni bila SOVA, ampak kandidata za SOVO. :) :) :)
Aijn Prenn
28. 10. 2016 09.47
+2
Ha ha ha ha... Preveč donata so spili, pa so dobili čudne ideje... ;-))
SkokecPokec
28. 10. 2016 09.43
-2
Ah delate pomp... Nekdo od staršev se je igral s telefonom, pa je bilo temno v prostoru. Nato jim je telefon padel iz rok in ugasnil. Ker prej niso zamenjali žarnice, tako niso videli, kam je telefon padel in se je mudilo v vrtec in ni bilo časa poiskat. No, zdaj pa vedo, kam jim je telefon padel. Drugi so jim povedali, ko so ga našli... In zdaj delajo afero, ker so našli izgubljeni telefon....
SkokecPokec
28. 10. 2016 09.49
-4
A veste kolk sem že js našel izgubljenih telefonov... Uf, prisluškovali so, sem prdnu, me zanima, če se je slišalo. Pa so ga tudi zavohali?