Slovenija

Slovenska smučišča po varnosti primerljiva s tujimi, a ključni problem je počasen razvoj

Ljubljana, 10. 02. 2018 06.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Dober teden pred začetkom prvega dela šolskih počitnic smo preverili slovenska smučišča. Prav v času počitnic, kot med prazniki in vikendi, ko je na smučiščih največ smučarjev, je število nesreč najvišje. Ključni problem slovenskih smučišč pa je počasen razvoj. Večji centri so dobili ali pa še bodo – nove lastnike. Imajo ti res dolgoročno strategijo ali gre le za špekulacije?

Več videovsebin
  • 24UR Inšpektor: Kako varna so slovenska smučišča?
    02:01
    24UR Inšpektor: Kako varna so slovenska smučišča?
  • 24UR Inšpektor: Težave slovenskih smučišč
    15:12
    24UR Inšpektor: Težave slovenskih smučišč

V Avstriji se na 50 milijonov prodanih kart zgodi 50.000 nesreč, v Sloveniji na milijon prodanih kart nekaj pod tisoč. Bolj natančno, lani jih je bilo 888, od tega 80 s hudimi telesnimi poškodbami. "Glede varnosti na smučiščih je Slovenija primerljiva z Avstrijo", pravi prof. Janez Mekinc, dekan Fakultete za turistične študije – Turistica. Kljub temu da so slovenske žičnice manj sodobne in udobne.

Kaj so najpogostejši razlogi za nesreče? Precenjene sposobnosti, neprimerna oprema in sprememba vremenskih okoliščin. Toda ko govorimo o varnosti na smučiščih, ni dovolj, da skrbimo le za lastno varnost. "Ampak je treba pri tem nestrukturiranem gibanju paziti tudi na manj vešče smučarje,"  poudarja Tomislav Omejec, vodja sektorja splošne policije in tudi učitelj smučanja.

Kaj je še dobro na slovenskih smučiščih in kaj slabo? Kje so še neizkoriščene priložnosti?

Ključna težava smučišč pri nas je počasen razvoj. Nujno potrebujejo strateške lastnike. Med večjimi centri so novega večinskega lastnika v zadnjih letih dobili Kranjska Gora, Golte, Vogel in Cerkno, v fazi prodaje sta Mariborsko Pohorje in Krvavec. So ti lastniki strateški ali gre le za špekulacije, ker se centri relativno poceni prodajajo?

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (84)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

ivan.z Doba
11. 02. 2018 19.02
+4
Razvoj? V Kranjski gori so šele pred par leti zamenjali sedežnico iz l.1964. Na Kronplatzu npr. skoraj vsako leto naredijo nekaj novega.
ti?2
11. 02. 2018 17.41
+2
Namesto dvotirnega tira vložte v infrastrukturo za zimo, laHKO SAMO 10% zneska pa bodo alpske doline zađivele. In kaj si slovenci bolj želimo?
tedoVV2HCmedo
11. 02. 2018 15.04
+1
Ni problem imeti klanca in dobrega snega. Problem pri nas je skrbeti za smučarje in jih udobno spraviti na vrh.
andrej2004
11. 02. 2018 11.56
+2
Imajo pa naša smučišča velik problem. Vsi bi j....pa da ne uđe. Vsak ki v povezavi s smučarskimi središči oddaja sobe, bi moral polrg turistične takse odvesti tudi 1 EUR /noč za razvoj smučišča. Tako bi bilo cena za noč namesto 50EUR ...52 EUR. Euro za tur takso, Euro za razvoj. Tako delajo v tujini, če se že primerjamo z njimi. Od tega bi vsi imeli koristi.
ti?2
11. 02. 2018 13.15
+3
Se strinjam vendar je to kaplja v morje.Država mora preskrbeti sredstva za razvoj žičnic, ker jih drugače lokalna skupnost ne more ker je preveč denarja. Od turistične taxse se nabere mogoče cca 300000 eur/letno kar je 5 % od nabavne cene ene sedežnice, če računamo samo 1 eur za nočitev za razvoj žičnic.Ta prispevek bi morali dati tudi v trgovskih centrih, pri gostilnah, restavracijah. 10% od prometa v zimski sezoni. Apak to mora država sprejeti ustrezni zakon ker na lokalnem nivoju se ne bodo nikoli zmenil, ker imajo vsi kratko pamet ker vidijo samo do svojih vrat.
johanca123
11. 02. 2018 17.37
+2
Prav imaš - vsi bi samo sesali, dali pa nič. delali bi štiri mesece na leto, pol pa j... praskal.
ti?2
11. 02. 2018 17.53
+0
Ja gostilne v Bohinju bi lahko prispevale saj smučarji zapravijo. Blokirajte pa tajkuna v park hotelu, ki nas je okradel za 8 mil. eur.
andrej2004
11. 02. 2018 18.04
+1
To je to. Mi obični državljani to vemo, tisti, ki bi morali pa nočejo vedet.
dr21
11. 02. 2018 11.26
+11
Dajte no. Prvič ko se smučaš v Dolomitih se NE moreš več pri nas smučat.
jezek007
11. 02. 2018 20.15
+3
Letos smučal 2 dni v Dolomitih in nato še 2 dni pri nas. :) Sigurno je tam bolje urejeno, so pa tudi karte v sezoni po 55 EUR kar je cca. 70% več kot pri nas. Da ne omenjam oddaljenosti in stroškov povezanih s tem. Za kak dan ali pol dneva je tudi pri nas čisto ok, da greš pa za en teden, pa sigurno paše kako večje tuje smučišče
macro
11. 02. 2018 10.45
+1
Po ceni so res primerljiva
ce.ce.
11. 02. 2018 10.33
+6
ne smučam pri nas točno iz razloga denarja. Ko enkrat probaš Dolomite ki imajo 250 km prog za 50 €...proti Krvavcu in ostalem slovenskem šitu..no way
Hellsrael
11. 02. 2018 10.26
+2
Se vedno mi je smesno hahhaah
andrej2004
11. 02. 2018 10.03
+9
Naša smučišča se lahko primerjajo s tujimi samo po ceneh smučarskih kart. Za 20 -30 km smučišč 30 EUR, za 60 km smučišč v tujini pa 40EUR in več. Kar se naprav tiče smo svetlobna leta zadaj, ostala ponudba pa se z leti zboljšuje. Bo še veliko Save preteklo, da se bomo lahko primerjali. Še dobro, da obstajajo gosti iz bivših YU republik.
KomentatorPolde
11. 02. 2018 09.55
+7
Tako kre*temskega naslova, pa že dojgo ne. Ne vem, sodeč pa vašm pisanju niste bili niti meter čez mejo. Tudi S niso naša smučišča proti tujini!
jouža
11. 02. 2018 09.07
+6
Razvoj je pri nas zaradi velikega pohlepa problem na vsakem koraku. Več kot se vlaga v razvoj, manj čistega kapne v žep, zato razvoj trpi. Ker pri nas se ne gleda dolgoročno, ampak čim prej nagrabit kar lahko tudi, če vse za seboj pustiš kot pogorišče, in jo popihat oz. se s pomočjo vplivnih stricev preselit v drugo firmo z istim namenom. Slovenska epidemija sanj o bogatenju preko noči brez dela in vlaganj (beri: lopovščina) se še vedno širi in razrašča.
infostriker
11. 02. 2018 08.50
+0
Dejmo vse prodat! ....celo Slovenijo prodajmo, da ne bo foušije kaj ima kdo in kdo je direktor kakšne firme. Če sm jz v dreku, naj bo pa še sosed, tako vas žal večina razmišlja!
NiVseRes
11. 02. 2018 10.40
ti?2
11. 02. 2018 08.23
+7
Novi lastniki so večinoma špekulantje. Kje bo en privatnik dobil 6 mil.kredita za eno novo šestsedo potem pa seveda vračal 7 mil. eur. To je iluzija s katero se slovenci slepimo že 30 let.Žičniška infrastruktura je pogoj za razvoj zimskega turizma v najširši besedi - spadajo tudi trgovci pa gostinci in šele potem hoteli. In zadaj je promet ter DDV ter denar za tako imenovana šolnike. Če pa te osnovne infrastrukture ni, pa tudi ni prometa in posledično ni denarja za šolnike pa naj grejo stavkat kamor hočejo. Za njih denar dobi država na kredit namesto da bi dala pogoje da se doma ustvari promet in posledično denar za šolnike in drugi JS. Ampak pri nas smo kratke pameti in znamo gledati samo zase in za sosede da mu krava crkne, če jo sam ne morem imeti.
ti?2
11. 02. 2018 08.31
+4
Na da imamo slovenci v glavah socializem kar nas bo teplo še dolgo časa, slovenci ne znamo razmišljati s svojo glavo - dejansko smo ujetniki lažnivih novic.
pogan
11. 02. 2018 08.11
+7
Tako kot naši gospodarsveniki niso še ugotovili oz. nočejo ugotoviti, da je potrebno delavce dobro plačati, da je storilnost dobra, tako tudi nocejo vedeti, da je potreben stalni razvoj svojega biznisa... ne pa basanje denarja v svoj žep....beri krasti...
vertex
10. 02. 2018 22.34
+4
tuja imajo gore,mi nekaj hribčkov po katerih se spustiš v dveh minutah
ti?2
11. 02. 2018 08.06
+7
Gore od Mojstrane do Rateč so odlične za širitev smučišč, prav tako v Bohinju do Črne prsti. Samo mi varujemo metulje v Triglavskem parku, človek pa propada.Lubadar je naredil kar nekaj prog za smučišča - narava sama dokazuje da smo butli komunajzaski.
butalistan
10. 02. 2018 22.03
+7
Ni sans. Smo butalci na vaeh podrocjih. Komunajzerland Eu.
PSIHOTERAPEVT
10. 02. 2018 20.56
-5
Kako ces narest cmucisca, ce kmetje ne dajo zemlje :D
ti?2
10. 02. 2018 21.42
+18
Kmetje dajo ni problema ampak ne po socialističnih cenah. Zemlja pozimi počiva in kmet ima samo plus, če pozimi kaj dobi. Dajte jim ugodnosti, da napravijo penzione, sobe pa bodo vsi za vam dajo brezplačno. Treba je biti prožen, ne pa na silo zahtevat nekaj od kmeta, če ne boš dal te pa razlastimo. Narobe. Ni vse v denarju.
masaker1975
11. 02. 2018 10.00
-2
Kmetje imajo že preveč ugodnosti. In o prožnosti lahko ti sanjaš.
ti?2
11. 02. 2018 13.23
Ja slovenci živimo v eni zabačeni vasi med balkanom in zahodom.Priseljencev smo dobili toliko, da se je tudi miselnost v glavah spremenila. Masaker priti na kmetijo pa delaj, potem ti bom plačal 0,3 eur za liter mleka. Kolk pa boš zaslužil na mesec ene 200 eur. Bi prišel za ta denar delat od jutra do večera. Če ja te takoj vzamem.
hiphopa
10. 02. 2018 20.48
+21
Ko plačam za dve vlečnici 24 eur za dnevno karto, bi mi glede na primerljivost lahko rekli, da sem totalni bedak. V tem primeru bi bila lahko karta mogoče 10 eur. Ne mi o primerljivosti.....
ti?2
10. 02. 2018 21.55
+11
Zadnjič sem bil na Krvavcu, plačal dnevno se enkrat peljal s sedežnico potem pa so vse zaradi vetra zaprli. Vozila je samo ena vlečnica. Seveda denarja nismo dobili nazaj. To je slovenska realnost.
tinitoni
10. 02. 2018 20.48
+20
Veliko smucam v avstriji in italiji pa nimam obcutka da smo primerljivi. Od ponudbe do urejenosti prog.
ti?2
10. 02. 2018 21.58
+2
Ko plačaš 50 eur v avstriji ni problema saj si v sloveniji del JS, ki denar dobiva prek kredita države. In tako tonemo in tonemo.
masaker1975
11. 02. 2018 10.02
+1
In zakaj bi sedaj bil on del JS če smuča v tujini? će še ti ni jasno so v gospodarstvu tudi taki s polnimi žepi, ki samo grabijo v svoj žep.
ti?2
11. 02. 2018 13.26
Imam hotel hodijo samo iz javnega sektorja.
tornadotex
10. 02. 2018 20.46
+6
Ključni problem je neprimerni voditelji smučarskih centrov,kot sedaj Krvavca,ki znajo sliko pokvariti,zaradi neznanja in veščin v tem poslu....
ti?2
10. 02. 2018 21.37
+0
Čez max 3 leta bo krvavec propadel, razvoja pa ne bo.