Slovenija

VIDEO: Ko jih sprašujejo o prostituciji, padejo v jok – otroci, ki so morali občevati za preživetje, so tudi pri nas

Ljubljana, 19. 10. 2017 13.01 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 6 min
Avtor
Blaž Garbajs
Komentarji

Zaščitniki žrtev trgovine z ljudmi opozarjajo, da v Sloveniji pozabljamo na otroke, ki so žrtve trgovine z ljudmi. Sistem pomoči ni ustrezen, oziroma ga pravzaprav ni. Travme pa so velike. Otroci se ob pogovoru zlomijo, takrat privrejo na dan grozljiva pričevanja o njihovih izkušnjah.

Minil je že 11. evropski dan boja proti trgovanju z ljudmi. V teh letih je bilo pri nas že mnogo storjenega, a nikakor še ne dovolj, pravijo tisti, ki dnevno poslušajo tragične zgodbe žrtev. Med temi so tudi otroci. Pravzaprav so v zadnjih letih tudi na našem območju prav oni glavne tarče in največje žrtve. V največji meri gre za otroke, ki so na migracijski poti ostali brez spremstva staršev. Aktivisti jih redno obiskujejo v azilnih domovih. Na prvi pogled so v redu, a ko jih vprašajo o počutju, o njihovem življenju in izkušnjah na njihovi poti, se jim zatresejo glasovi, oči se jim orosijo, začnejo jokati. O trenutni situaciji na področju trgovine z ljudmi smo se pogovarjali s Katjušo Popović, predsednico Društva Ključ, Centra za boj proti trgovini z ljudmi.

Ob migracijskih valovih so glavne žrtve trgovine z ljudmi postali otroci, ravno najbolj ranljiva skupina, opozarjajo pristojne organizcije. FOTO: Evropski parlament
V Društvu Ključ se že 16 let borijo s pojavom trgovine z ljudmi. “Vidimo, kako so stvari napredovale na področju trgovanja z ljudmi. Ne le na področju oblik izkoriščanja, temveč tudi kako se na to odziva država, kako se odziva zakonodaja, kakšne programe smo zdaj sposobni izvajati, ki jih morda pred 16 leti nismo mogli,” pravi. Že ko so s svojimi aktivnostmi pričeli, je bila največji problem prisilna prostitucija. A tedaj so obravnavali predvsem odrasle. Zdaj se je trend spremenil, vse več je pričevanj o zlorabah otrok. “Vsa ta leta smo bili usmerjeni v reševanje situacij, ki se dogajajo odraslim osebam. A če se osredotočiva na zadnja leta, oziroma tudi zadnje leto, zdaj daleč največ energije posvečamo temu, da bi državi dopovedali, da je v Sloveniji veliko otrok, ki so žrtve trgovanja z ljudmi. Zdaj se torej vse pogosteje pojavljajo otroci, ki so žrtve trgovine z ljudmi,” poudarja.

'Pripravljeni so se prostituirati, preživeti s seksom'

“V tem preteklem obdobju, ko smo bili priča valom beguncev, so med njimi tudi otroci brez spremstva. Zdaj dobivamo informacije, da so se morali nekateri otroci, ki potujejo čez našo državo, in tudi številni tisti, ki so ostali pri nas, zgolj za preživetje na tej poti prostituirati,” pravi Popovićeva. Kot pojasnjuje, njihovi člani to vedno znova ugotavljajo ob obiskih teh otrok. “Bodisi za preživetje, ali pa da odplačajo dolg svojih staršev, ki so otroka poslali na pot, so se pripravljeni prostituirati, oziroma preživeti s seksom.”

Trgovina z ljudmi
Trgovina z ljudmi FOTO: Evropski parlament

Katjuša Popović, predsednica Društva Ključ
Katjuša Popović, predsednica Društva Ključ FOTO: Blaž Garbajs

Popovićeva: Ni pravih programov pomoči, otroci ostajajo v travmah

Tukaj prihaja do tega, da imamo žrtve trgovanja z ljudmi otroke, za katere pa v Sloveniji nimamo nobenih kapacitet in nobenih programov, s katerimi bi jim lahko pomagali. Obstaja sicer krizna namestitev, v katero so lahko otroci nameščeni, a to nikakor ni dovolj. Z njimi bi se moral nekdo resno ukvarjati, celostno poskrbeti za njihov razvoj, za izobraževanje, njihovo zdravstveno stanje in vse ostalo, kar pripada vsakemu otroku na tem svetu, neglede na to iz katere države prihaja.

Kot še pravijo v Društvu Ključ, mladoletniki brez spremstva niso prisiljeni le v prodajo lastnih teles, da bi si zagotovili sredstva za preživetje in nadaljevanje poti, temveč jih izkoriščajo tudi za prisilno izvajanje kaznivih dejanj, za trgovino z organi, tkivi in krvjo ter za prisilno beračenje.

V Sloveniji se še vedno dogajajo prisilne poroke, dekleta vsak dan doživljajo fizično, psihično, spolno in ekonomsko nasilje

Otroci migranti in begunci pa niso edine žrtve trgovine z ljudmi. V naši državi se še vedno dogajajo prisilne poroke mladoletnih deklic v nekaterih romskih skupnostih. To je ponekod kar pravilo in ne izjema, opozarjajo v društvu. “Deklice in mlade ženske se kupuje, prodaja in izkorišča predvsem za služabništvo, saj je njihova “vrednost” v družini ženina nizka oziroma so dojete kot blago, ki je bilo kupljeno, da dela. Za vsakršno vedenje, za katerega člani ženinove družine ocenijo, da je neprimerno, so kaznovane. Fizično, psihično, spolno in ekonomsko nasilje so nekaj, kar doživljajo vsak dan,” pravijo in se hrati sprašujejo, kako je to leta 2017 v tej državi lahko še vedno dopustno.

Otoci z grozljivimi izkušnjami so tudi pri nas. Potrebujejo celovito oskrbo, opozarjajo v Društvu Ključ. FOTO: AP

Bliža se december, na naše ulice bodo prišli berači

Decembra bodo na ulicah spet berači. Števlni so v to prisiljeni, in sicer za dober zaslužek njihovih "šefov". FOTO: Reuters

Med trpinčenimi so tudi berači. Teh bo ob prihajajočih zimskih mesecih spet več na naših ulicah. “Beračenje pa je tudi eno od področij, kjer ocenjujemo, da so žrtve preslabo prepoznane kot take in jim zato tudi ni dostopen sistem pomoči,” pravijo v društvu. "Bliža se december, ko bo tudi na ulicah slovenskih mest več beračev, predvsem iz Romunije in Bolgarije. Ti ljudje ne beračijo zase, pač pa morajo denar v celoti izročiti “šefom”. Poskrbljeno ni niti za njihove osnovne potrebe, kot so primerna oblačila, hrana, prebivališče …"

Naj podarimo drobiž ali ne? V društvu pravijo, da obstajajo nekateri znaki, ki nas lahko hitro opozorijo na to, da beračijo ljudje, ki so v to prisiljeni. Kot pojasnjujejo, so to pogosto tuji državljani, ki so pogosto hendikepirani. Značilno je, da ne vzpostavljajo očesnega stika, ne govorijo slovensko. “Na tem mestu pozivamo vse, da beračem, za katere ocenite, da so v beračenje prisiljeni, ne dajete denarja,” se glasi njihov odgovor na vprašanje. To je namreč edini način, da trgovci z ljudmi ne bodo imeli dobička.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Tudi delavci so žrtve trgovine z ljudmi

Ob vsem tem se je Popovićeva dotaknila tudi področja izkoriščanja delavcev. “To je področje, ki si ga od daleč vsi, ki delamo na tem področju, že dolgo ogledujemo. Zdi se, da se nikakor ne prebijemo do tega, da je izkoriščanje delavca v določenih primerih lahko tudi trgovina z ljudmi. Se pravi tega precedansa v Sloveniji še ni bilo. Ampak to bo treba enkrat urediti. Če s prevaro in zlorabo pridobivajo delavce, ki prihajajo v Slovenijo, gre za povsem enak princip kot pri trgovini z ljudmi.”

“Težko rečemo, da je ta oblika dovolj dobro prepoznana, predvsem v smislu kazenskega preganja storilcev. Ljudje so v državah izvora novačeni za odlično plačano delo v Sloveniji, organiziran je njihov transport, pri nas pa so izkoriščani. Govorimo o gradbenih delavcih, pa šoferjih tovornjakov, sezonskih delavcih v kmetijstvu, turizmu, tudi proizvodnji, če naštejemo le nekaj najbolj pogostih področij, za katera slišimo pri svojem delu. So žrtve predvsem ekonomskega nasilja, pogosto pa tudi psihičnega in celo fizičnega,” pojasnjuje, v društvu pa ob tem še dodajajo, da za takšne tuje delavce še vedno ni urejen sistem zdravstvenega zavarovanja. V okviru oskrbe, ki jo zagotavlja država, jim je namreč zagotovljena le nujna zdravniška pomoč, vendar pa je to premalo, saj gre pogosto za kronične bolezni, različne nezdravljene težave, vse kot posledica neprimernega delovnega okolja, nasilja in zlorab.

Težavno je tudi izvajanje programa integracije, ki ga na Ključu sicer izvajamo že vse od leta 2006, vendar vedno z minimalno finančnimi sredstvi in v odvisnosti od dobre volje donatorjev oziroma ponudnikov določenih storitev, ki so osebe z izkušnjo trgovanja z ljudmi pripravljeni brezplačno vključiti v sistem izobraževanja, usposabljanja ali pa jim omogočiti delo v varnem delovnem okolju. Sistemsko (re)integracija ni urejena, saj vedno ostaja vprašanje, kaj se zgodi z osebo, ki je državljan tretje države, po koncu kazenskega postopka, na kar je vezan njen legalni status v Sloveniji.

V Društvu Ključ zaključujejo z željo, da bi lahko ob 12. evropskem dnevu boja proti trgovanju z ljudmi seznam najhujših pojavov vsaj nekoliko skrajšali.

• 8
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (43)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

21. 10. 2017 10.32
ja res je .mlade punce ne vidijo prihodnosti v ukrajini zato se odločijo da se zaposlijo v drugih državah .problem pa je v tem da tisti ki ponujajo dober zaslužek so zmeraj sladki do teh oseb in jim obljubljajo vse lepo .pol pa ko jih pripeljejo v slovenijo ali v katero koli državo jim poberejo vse in jih zasužnijo a države v takih premerih pa so slepe da tega ne vidijo kaj se dogaja .taki nimajo nobenega nadzora nad vsem tem .in vedno tudi taki obiskujejo take hiše ki so bogati ko mislijo da za denar lahko kupijo vse ampak se zelo motijo .
ummax
20. 10. 2017 11.13
Da se otroci morajo za preživetje ali odplačilo dolgov prodajati je zelo hudo...še mnogo huje je pa, da se sploh najdejo "odrasli" ljudje, ki to sprejmejo in izkoriščajo. To so taki, ki jih še koza ne bi marala, pa iščejo uteho z denarjem.
19. 10. 2017 22.12
vam povem nekaj iz pred malo več kot 10 let .se peljeva z kolegom in on reče : greva v eno gostilno nekaj spit ki ti bo všeč .jaz nisem vedu na kakšno gostilno on misli ,pa sem reku :pa greva a ne . prideva na vrata in na vratih en tak da si ne bi upal mu nč rečt .greva noter in mi je bilo vse jasno kam sva prišla .prišla sva v kur ben haw s . in on pravi če bom kaj si zbral ......jaz mu rečem da ne ,da bom samo nekaj spil pa da greva domu.pol pa mi reče če plačam koktelj določeni punci da sem lahko 20 min z njo na samem ,in jaz res plačam tist koktelj še v tolarjih 1000 tolarjev in res sem bil z eno na samem .meni takrat ni bilo do sexa . jaz takrat sem samo vprašal punco iz ukrajine zakaj je v tem poslu in kako to da se je zato odločila .punca po parih stavkih pade v jok in je začela govort svojo zgodbo: tukaj v tem poslu sem zato da prezivim otroka in svojo mamo in očeta drugač mi je pa zelo mučno z ljudmi ki se iživljajo nad menoj .to kar delajo nekateri zmano ni spolni odnos ampak posilstvo dan za dnem .jaz pa sem jo pol vprašal zakaj ne zapusti vsega skupaj in mi ta punca reče:z veseljem bi sla stran od tega vsega ampak ne morem ker sem suženj gspodarju .in če bi pobegnila bi me vrjetno isledili in ubili .rekla pa je tudi da bi z veseljem kakega poštenega spoznala in se tu pri nas poročila, ampak bi me vsi gledali kot kurb bo pa če prav to nisem ampak sem pod prisilo to kar sem . TO SE JE TAKRAT DOGAJALO V SLOVENIJI KJE SE JE DOGAJALO TO PA NI VAŽNO .SAMO TO LAHK0 POVEM DA TISTE NJIHOVE GORILE NISO BILI SLOVENCI .je pa res sramotno kaj se dogaja z ljudmi ki gredo nekam ampak še sami ne vejo kam .obljubljeno pa jim je vse naj naj .
vetlan
20. 10. 2017 08.26
Nekaj let nazaj sem srečal dve ukrajinki zraven železniški postaji. Jokali sta. Sem vprašal za kaj gre. Povedali so mi približno isto zgodbo. Povabili so jih plesati, nato so pobrali potne liste in prisilili v prostitucijo, zdaj pa ne vedo kaj naj naredijo brez denarja in potnih listov, VENDAR SO POBEGNILI (!) in nihče ju ne ubil. Bil sem previden (da nista prevarantki) in jim enostavno kupil karte za vlak (takrat je vozil vlak) ter hrano, osebno sem ju posadil na vlak in rekel, da naj vse pojasnijo na meji. Bili sta veseli. Tako, da če želijo uiti, to naredijo. Nekatere so sami za to odločile, svoje pravljice pa prepovedujejo zaradi večjega zaslužka.
21. 10. 2017 10.12
jaz se nebi stabo popolnoma strinjal a veš.....če veš kaj pomeni psihologija in prepoznavanje ljudi in branje ljudi pol veš takoj kdo in kaj so in hvala 24 ur da tako pridno brišete resnico
21. 10. 2017 10.20
pa še to .zavedajte se pro plus da živite od naroda sponzorjev raznoraznih firm ki vam mastno plačujejo za 20 sekund reklam in seveda operaterjev ki vam plačujejo da vas mi lahko gledamo zato mislim ,da bi lahko se malo zavedali kaj počnete z ljudmi tu gor .brišite pa komentarje ki so v njih grožnje ljudem, ne pa besed ki so čisto ne umevne v pisanju komentarja .in na podlagi ene besede skenclate celoten komentar
HRVATINAzgb
19. 10. 2017 21.07
Razmišljal sem, da je Slovenija bogata. In da lahko živite zelo dobro od SLO socijale. HAHAHAHAHAHAHAHHA
Ate_ist
19. 10. 2017 20.48
človekove pravice bi morale biti pogojene s človekovimi dolžnostmi. liberalizem demokracije nam je prinesel ne nravstvenost (spolno sprevrženost) za nekaj samoumevnega, sprejemljivega, in obsojanja vredno, če si do tega nestrpen. pa sem. naj si to ne nravstvenost izkazujejo za štirimi stenami. družba tega ne bi smela tolerirat. danes je dovoljeno LGBT jutri še pedofelija in zoofilija. posiljene ženske pa morajo roditi, da jih kaznujemo še enkrat?
Heretik1
19. 10. 2017 20.29
Ne smemo pozabiti, da je na svetu ogromno ljudi, ki so jih kot otroke posilili katoliški posvečenci in zavedajmo se, da se katoliška pedofilija še vedno dogaja!
korintos23
19. 10. 2017 18.51
No in? Poznam 14-15 letne, radi se imajo in vsi križ kraž spijo, se ljubijo, a to je to?
pizzamargerita
19. 10. 2017 17.49
čakte čakte... zakaj pa romi na sliki,,,, a niste vedno trdili, da so poroke (in s tem spolnost) 14-letnic v tej zaščiteni narodni manjšini narodni običaj in torej nekaj sprejemljivega? Odločite se torej!
darlok
19. 10. 2017 18.49
Ravno to me je zbodlo, ko sem videl tisto sliko.
detect
19. 10. 2017 16.33
krivi so američani.
SEJBOBOL
19. 10. 2017 16.28
To pa ne drži ; Otrok kljub temu da s prstom pokaže na "storilca" , ga sodišče zaradi pomankanja dokazov oprosti !!!! Torej otroci lažejo , saj ma sodišče vedno prav .... Star pregovor pravi , če ni kriv je nedolžen ...
19. 10. 2017 16.32
Drži. Poleg tega te "humanitarne " organizacije manipulirajo z ljudmi in podatki, da se dokopljejo do davkoplačevalskega denarja. Gre za biznis, saj te dečve niso prostovoljke..
19. 10. 2017 16.02
To društvo Ključ spet fehta davkoplačevalski denar Slovencev za tujce. Nazadnje, ko smo jih videli po TeVeju, je bilo na temo dveh pogresanih Sirskih deklic. Predstavnica društva Ključ je takrat namignila, da si ti dve deklci tisti trenutek s prostitucijo vtirata pot v Nemcijo. Kar je bila laž,saj so ju našli v Avstriji pri mami. NE NASEDJATE TEM POROCANJEM
prozornost
19. 10. 2017 15.57
+18
Nič posebnega. Mi imamo župana glavnega mesta, ki spolno izkorišča matere z otroci. Pa ga g.olazen še podpira.
BETONSKI
19. 10. 2017 16.08
+10
19. 10. 2017 15.52
Sirijici so sami požgali svojo državo. Prav tako so sami odgovorni za svoje otroke.
kam_to_pelje
19. 10. 2017 16.01
+10
No ni ravno tako črno belo. Ne gre se za to ali so ali niso odgovorni zabnje. Otroke je potrebno zaščititi ne glede čigavi so. Kaj so njihovi starši naredili je eno in bi morali odgovarjati za to. No mogoče bodo morali svojim otrokom. Otroci so zaklad človeštva, ki je neprecenljiv. In tako bi jih bilo potrebno tudi varovati pred zlorabami. tako da ne govoriti kdo in kako je odgovoren za čigave otroke. Če so se ti otroci znašli pri nas in so v težavah. Smo jih dolžni sprejeti in jim nuditi pomoč kolikor pač zmoremo in znamo.
19. 10. 2017 16.03
Za te otroke so odgovorni njihovi starši in pika. Ta humanizem je neumnost. Saj tudi ti verjetno ne hodiš v sluzbo, zato, da bi otroci v sosednji vasi lepo živeli. Delaš to za svojo skupnost,ne tujo.
Morana7
19. 10. 2017 16.11
+14
Če bi hoteli mladoletne romkinje zaščiti gremo praktično v vojno z romsko skupnost saj se zloraba dogaja znotraj te njihove bajne kulture...kako se to dopušča mi ni jasno, nisem opazila, da določena zakonodaja ki se tiče osnovnih človekovih pravic za te romske punce ne velja....primeri se znajdejo na sodišču, če oče ne dobi dovolj plačano za mladoletno hči.....in kaj naj folk naredi v takem sistemu? Če ne ukrepa en policija, ne sodstvo ne sociala??
19. 10. 2017 16.13
Zakoni, razen socialnih transferjev, za manjšine neveljajo. Mi te ljud dobesedno plačujemo, da se NE prilagodijo. Bokj so divji, več denarja jim damo.
19. 10. 2017 15.48
V Sloveniji imamo svoje težave. Ne rabimo reševati sveta,ker gs ne moremo. DELUJ LOKALNO
7Scythe7
19. 10. 2017 15.58
saj to je naša težava, a si sploh prebral članek oziroma pogledal posnetek
kam_to_pelje
19. 10. 2017 16.04
deluj lokalno dokler ti ne rukne katastrofa na vrata in te pahne v bedo. Takrat boš srečen če te bo sploh kdo hotel povohati. kaj šele da ti ponudi roko zaizhod iz bede!!!!! Tu ne gre za tiste ki so sposobni bili bojevati se za dom. Tu ne gre za tiste ki so dezertirali v tujin o in se razbežali kot podgane. Tu gre za otroke ki so bili izpostavljeni zloveščim zlorabam ,ki jih premore le bolana človeška domišlija!!!
19. 10. 2017 16.05
Glej, Romi Slovence nimajo za ljudi in če bi ti lahko,bi ti vzeli ledvico. Ni jim mar zate ne za tvoje otroke.
19. 10. 2017 16.06
Kam to pelje... Taka jw človeška narava in človeštvo ni samo dobro. Biti človek,pomeni biti tudi sebičen,zloben in sadističen. A si na FDV hodu , kjer učijo da je clovek le ljubezen in sočutje?
sagesse
19. 10. 2017 15.34
+17
Vse to,,beračenje,prostitucija,trgovina z belim blagom,se dogaja v vednosti vseh slovenskih inštitucij.Nočni lokali,kateri že desetletja živijo od prostitucije imajo največ strank iz vrst sodišč-odvetnikov,,,tudi veliko živin iz policije obiskuje te lokale.Otroci beguncev,,hmm,, problem večine evropejcev,kateri nikoli niso bili v teh državah pred vojno,je da si problem predstavljajo na popolnoma napačnem koncu.... že vzamem za primer IRAK... bil sem tam pred vojno.Muslimanska država,,z vsemi nihovimi zakoni,kateri pašejo zraven-podnevi...toda Bagdad je bil ponoči hujši kot bangkok... ena sama prostitucija,,jaz osebno sem bil šokiran,ker imel sem nekaj informacij,toda niti predstavljal si nisem teh razšeznosti in podobno je bilo v afganistanu,siriji..... Z trgovino z belim blagom so se leta ukvarjali na slovenski ambasadi v argentini z vednostjo vseh inštitucij...saj se vsi spomnimo prostitutk iz dominikanske republike,,, vse ..za kompleten evropski trg so prišle preko naše ampasade,,, šele fbi in interpol so ustavili to početje,,, ambasador,, nekdanji udbaš in dabes visoki predstavnik slovenije na zunanjem ministrstvu...ZATO... lahko takole sadije rožice nevednežem,, toda nihče mi ne bo rekel,da danes ko imamo na razpolago vso današnjo tehnologijo,se ne ve, kdo je diller(večina so tajni policijski sodelovaci),kdo organizira prostitucijo......... društvu ključ pa vse čestitle za požrtvovalnos,na področju...hmmm.......
Rolesx
19. 10. 2017 15.30
pozabljate da slovensko sodišče takšnih ljudem ki to počnejo ne sodi ampak preprosto na dokaze pozabijo.Otroci dobrodošli ste v državi ljubezni
tantadruj1
19. 10. 2017 15.21
mi slovenci še v lastni vasi molčimo in ne rečemo pa ko itak se o vseh vse ve. narod hinavski pač. in tako vsi. pa itak se nihče ne vmeša.
19. 10. 2017 15.07
ni mi jasno kako je lahko Slovenec slep,da je cigan vodil nakšen forum kao pomagati človeku, vse teme pa izmišljene in tudi jaz sem bila bedak, da sem razčlenjevala njegovo izmišljotino, ta je lažnivec da se kadi
19. 10. 2017 15.10
v resnici pa črni mag,saj z forumom ni kaj dosti zaslužil, pa pajdaši beli magi,ki napizdujejo narod
19. 10. 2017 15.14
srečo ima, da ga še ni nihče skup zlamal kako je nasral Slovence
GR.GO.
19. 10. 2017 15.05
Ah, tile aktivisti bi Slovencem naprtili oskrbo teh "misterjoznih otrok, ki so žrtve" prisilnih porok in beračenja, nikakor pa ne bi omenjali, da gre za migrante iz nazadnjaških držav in da je to posledica bolna kulture iz kjer prihajajo. Prav tako ne bodo omenjali dejstev, da so RAVNO AKTIVISTI STRANKE OTROŠKE PROSTITUCIJE. Koliko normalnih ljudi pa mislite, da gre v begunske centre?
19. 10. 2017 15.04
lastnik starševskega čveka-rom pa še odprl slo escort forum z prostitucijo, kjer je ženskam jemal denar in jih poniževal kakšne so,človek je v zapor Primož Cimerman-izmišljeno ime če pa je cigan
19. 10. 2017 15.05
ta človek v življenju živi samo z goljufijo in izdajo,zato ima satelit