Tujina

Ali se je vse začelo zaradi mesa divjih živali?

London, 19. 10. 2014 10.14 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Strokovnjaki so sledili bolezni in ugotovili, da je bila prva žrtev tokratnega izbruha dveletni otrok iz vasi Gueckedou na jugovzhodu Gvineje. Njegova družina je potrdila, da lovijo dve vrsti netopirjev, ki so znani prenašalci ebole.

Meso divjih živali
Meso divjih živali FOTO: Reuters

Meso divjih živali je najverjetnejši izvor tokratnega izbruha ebole. Družina prve žrtve te smrtonosne bolezni se je namreč preživljala s lovom na netopirje, ki so znani prenašalci virusa, poroča BBC.

Strokovnjaki so sledili bolezni in ugotovili, da je bila prva žrtev tokratnega izbruha dveletni otrok iz vasi Gueckedou na jugovzhodu Gvineje, kjer se pogosto prehranjujejo z mesom divjih živali. Otrok Nič, kot so ga poimenovali, je umrl 6. decembra 2013, njegova družina pa je potrdila, da lovijo dve vrsti netopirjev, navaja BBC.

V nekaterih predelih je meso divjih živali - gre za meso šimpanzov, goril, drugih opic, netopirjev, pa tudi podgan in kač - nujno za preživetje, v drugih gre za poslastico. A nekatere živali prenašajo tudi smrtonosne viruse. Tako netopirji prenašajo ebolo. Če okuženi netopir denimo izpusti sadje, ki ga je nosil v gobcu, in tega nato poje šimpanz, lahko pride do okužbe. Medtem ko je za opico to lahko usodno, jo netopir odnese brez posledic.

Strokovnjaki še vedno niso prepričani, kako točno pride do prenosa virusa z netopirja oziroma živali na človeka, je dejal virolog z univerze Nottingham Jonathan Ball. Načeloma prenos z živali na človeka ni enostaven, je dodal in nadaljeval, da mora virus dobiti dostop do celic, denimo prek okužene krvi.

Večina ljudi meso kupuje na tržnicah, ko je že to kuhano. Večje možnosti za okužbo so torej pri tistih, ki imajo opravka še s surovim mesom.

Prepovedati lov?

Že dlje časa potekajo pogovori, da bi prepovedali lov, a to je v nekaterih predelih globoko ukoreninjena tradicija. Tudi v Gani je močno razširjen lov na netopirje, a tam bolezni tokrat ni. Študija je pokazala, da netopirji mnoge lovce popraskajo ali ugriznejo. Pri teh je torej več možnosti, da se okužijo. V Gani je trgovina z netopirji mesom precej bolj razširjena, kot so sprva menili, saj letno ubijejo in prodajo okoli 100.000 netopirjev. Številni, ki ga uživajo, se niti ne zavedajo, da se lahko kakorkoli okužijo.

Antropologinja z univerze Sussex Melissa Leach je opozorila, da je zmotno prepričanje, da se je bolezen razširila zaradi uživanja mesa divjih živali. ''Kot vemo, je bolezen z živali na človeka preskočila pri omenjenem otroku v Gvineji. nato se širi s človeka na človeka. Ljudje so bolj ranljivi zaradi medsebojnega srečevanje in ne zaradi hranjenja z netopirji''.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Haloze Slo
20. 10. 2014 15.59
+3
Kaj pa če mali imel za domačo žival malo Čito? Tam dol je vse možno, povedali pa ne bojo dvomim da je lov na primate dovoljen. Upam da jo fašejo vsi ki jedo še tople opičje možgane, kar iz razbite lobanje bljak.
zdravapamet50
20. 10. 2014 17.23
+2
asdasdasd123123
20. 10. 2014 15.03
-2
Jup in jaz sm prišel iz kinder jajčka :D
gordo
20. 10. 2014 07.29
+1
pa take pa to
Django
19. 10. 2014 22.39
-5
Zalostno da se v danasnjem casu kaj takega lahko se pripeti, Lahko pa bi te uboge ljudi drugace zdravili. bolezen pa naj preselijo v Sirijo in Irak k ISu.
zdravapamet50
20. 10. 2014 17.24
-1
BioKokos
19. 10. 2014 17.36
+2
Žalostno da obstajajo osebe ki dejansko o tem poročajo res žalostno !
tali?ni tom
19. 10. 2014 17.05
+24
namesto orožja naj ljudem tam doli in še kje po svetu dajo v roke motike ,traktorje in ostalo mehanizacijo ,jih izšolajo in podučijo zakaj je dobra kontracepcija! in večino bolezni in vojn bo izkoreninjenih! samo kaj ko to ni po godu zahodu in botrov vojn!
tali?ni tom
19. 10. 2014 17.06
+4
pa pozabil sem , tole z netopirji , ta je dirkalna!
flojdi
19. 10. 2014 20.41
+2
.sj., ubogi netopirčki. morali bi biti Rejeni na farmah in ubiti v klavnicah.. ; prav zanima me, kdo bo bil kriv za bolezni ljudi, ko bodo izumrle vse ostale DIVJE"" živalce...
CyChick8
19. 10. 2014 14.43
-1
S lovom.... pa dajte no!
DaiseeMay
19. 10. 2014 16.05
-3
MIGLA
19. 10. 2014 13.08
+6
žar majo pa ful dober, bom tud jast takega kupu
ubogislovenci
19. 10. 2014 15.57
+2
fujjjjjj
19. 10. 2014 12.45
+3
Ja če se nek virus razširi v Afriki je to normalno ker so tam baje "slabi higjenski pogoji" in precej časa traja da se ta virus zaustavi.Drugače bi bilo če bi ta virus izbruhnil nekje v zelo civiliziranem svetu,in ogrožal pomembne ljudi.Takoj bi ga zaustavili.
Iluzionist
19. 10. 2014 12.50
+8
seveda, če so pa afriške države vse po vrsti falirane.. neki državi oz. narodu lahko pomagaš samo toliko kolikor si sami pustijo pomagati, po neki točki jim pa pomagaš lahko samo tako, da jim ukineš suverenost in človekove pravice in jih ponovno zasužnjiš.. črnci se bodo morali sami naučiti kako se odgovorno upravlja država z vseh vidikov, upam pa, da ekosistem ne bo preveč trpel v procesu
SilverBullet
19. 10. 2014 19.50
+2
Črnce bodo Kitajci naučili kako se upravlja vse po vrsti, predvsem pa naravni resursi. Beli človek je odkokodakal svoje. Zdaj je v supermarketu rumeni.
Naveli?anec
19. 10. 2014 12.40
+1
Ebole nebo nikol konec, ker se še več mescov nahaja v spolovilih....in potem vemo kaj to pomen....
Naveli?anec
19. 10. 2014 12.41
+3
Po možnosti jo bomo pa še drugi pokasiral z bananami in drugimi uvoženimi stvarmi.....
glej ovega
19. 10. 2014 12.23
+31
Ce american trdi da je netopir kriv pol se ve kdo je v resnici kriv..jaz pravim: made in america lp
rivcek
19. 10. 2014 12.44
+2
Se strinjam, veliko virusov je narejenih v labatorijih a jih spuščajo zaradi denarja, ki ga dobivajo od zdravil itd. Vse je tako narejeno, tudi letala spuščajo strupene snovi in še mnogo je teh stvari za katere ne vemo :)
KD_FT
19. 10. 2014 15.15
+0
Zanimivo, da imajo američani že tisočletja twhnologijo za izdelavo virusov ... RAZMISLITE MALO, PRESEN TROSITE TAKŠNE NEUMNOSTI!!!
Sianne
20. 10. 2014 12.20
KD_FT, razmišljanje boli, lažje je blejat neke teorije zarote in pljuvat po znanstvenikih, kot napet možgane in ugotovit, da so epidemije, takšne in drugačne, od vekomaj na svetu in verjetno tudi bodo.. Še posebej, če bodo taki osebki, ki so navadno tudi proti obveznemu cepljenju, dosegli, da se vrnejo tudi kake dobre stare bolezni, ki jih že dolgo nismo videli...
mary6123
19. 10. 2014 12.09
+15
Bolezen norih krav, parkljevka, piščančja gripa, zdaj pa še nepotirji, kaj te sploh še lahko jemo?
MIGLA
19. 10. 2014 13.11
+2
luckyss..
19. 10. 2014 12.07
+17
"gre za meso šimpanzov, goril, netopirjev, drugih opis, pa tudi podgan in kač "....Kakšen stavek je sploh to ?! Sicer pa je članek tudi vsebinsko" zmeden".....
enoh
19. 10. 2014 11.57
+8
Zarota ZDA ali prehranjevanje s šimpanzi? Kaj od tega je bolj vrjetno?
enoh
19. 10. 2014 12.02
+9
Enak vzrok (kateri vam je pac buolj vsec) je tudi za HIV
Nolande
19. 10. 2014 12.12
+1
Ramzess
19. 10. 2014 15.07
-2
t555
19. 10. 2014 11.41
+31
slivovka je ziher brez virusov, pa malvazija tudi.
Primzy D Mimzzy
19. 10. 2014 11.40
+9
a lahko identificirate te strokovnjake kateri to trdijo. imena na mizo!! jst sm mnenja da to niso strokovnjaki ampak plačanci da širijo umazane laži za svojega delodajalca- amerika. amerika pa hoče met samo profit od vsega sveta. kod je skinu sadama, kdo je skinu gadafija, kdo je skinu voditle južne amerike? američani, kod pa drug, in interes je nafta in droge, se pravi američani bi morla sprejet še šesti amandma, pravica do mamil. če majo že amandma o orožju potem še tega lahko majo. tko al tko je znano da je to narod morilcev. največ se med sabo postrelajo.
srebrnibreg
19. 10. 2014 11.32
+11
Za vse te bolezni je vzrok človek oziroma njegova nespametna in za zdravje škodljiva dejanja. To pa počne zaradi požrešnosti in lakomnosti po denarju.
torkov
19. 10. 2014 11.43
+1
Torej boj za preživetje je nespametno dejanje? Potem pa začni pošiljati 50 evrov vsak mesec v Afriko in prepričaj vse svoje prijatelje, da počno isto itd. S svojim prispevkom boš na mesec poskrbel za kar nekaj družin. Do takrat pa ne smeš govoriti, da je nespametno dejanje nekaj, kar oseba dela za lastno preživetje in preživetje svojih potomcev. Če te pa tako skrbijo 'nespametna dejanja' drugih ljudi, začni pri sebi in se nehaj voziti z avti, avtobusi; nehaj uporabljati vse izdelke, ki so škodljivi okolju. Opazil boš, da 90% časa, ko ne spiš, delaš 'nespametna' dejanja.
napakaa
19. 10. 2014 11.48
-1
saj vsak človek zna skrbeti zase če pa ne pa kaj bi se sekirov. problem je k narava nas nerazume preveč
srebrnibreg
19. 10. 2014 11.49
+7
torkov- opisal ti bom eden primer. Sedaj na veliko promovirajo samo malo zapečeno meso, katero je globlje od približno enega centimetra krvavo in, da je to zdravo je uživanje. Kdor vsaj malo pozna vzrejo živali na farmah si kaj takega ne bo privoščil, ker so v mesu še neuničene kemikalije in nihče me ne bo prepričal, da je to uživanje teh kemikalij za človeka dobro. Cilj te hitre peke je pa samo v tem, da se prihrani denar in čas priprave, kateri spet stane. Na žalost na to propagiranje tako pripravljenega mesa nekateri nasedajo.
srebrnibreg
19. 10. 2014 11.50
+1
In še to. V Afriki je samo do 30% *upravičene* lakote. Vse drugo je na račun lenobe ali regilioznega prepričanja.
ml3
19. 10. 2014 12.18
+0
ravno to je glavni razlog,zaradi mene naj živijo po svoje, sexajo kot živali, njihovi otroci pa umirajo od lakote.zaradi mene naj jejo netopirje,,,,karkoli.le ostali svet naj pustijo pri miru! že aids so pridelali, zdaj še tole svinjarijo.njihova filozofija je njihov izbor.vendar naj ne škodijo drugim! sedaj konkretno nam
RožleX
19. 10. 2014 11.30
+4
Preveč nas je to je to...kaj so zdej netopirji krivi....?
Svalbard
19. 10. 2014 11.15
+2
Koncert skupine LIARS bo v kratkem.
nonna
19. 10. 2014 11.14
+15
Sicer sem laik na tem področju, ampak, če je netopir samo prenašalec, sam pa je imun na ta virus, a nima potem on v sebi tudi kaj takega, kar bi virus lahko uničilo? Vsaj v filmih je tako. Ko izbruhne kakšna epidemija, kjer ljudje množično umirajo, najdejo pa nekoga, ki je imun, mu vzamejo kri in delajo preiskave ter naredijo cepivo. A ni tudi v resnici tako? No, seveda če ni ta virus res laboratorijski, potem cepivo že imajo, samo morajo še malo počakati, da narase cena zanj.
Mirck111
19. 10. 2014 11.23
+5
Cmrlj3
19. 10. 2014 11.24
+1
v filmih je tako. :D drugače pa se delajo poskusi s tem, da se zdravi obolele s protitelesi iz krvi tistih, ki so ebolo preboleli.
nonna
19. 10. 2014 11.37
+2
čmrlj3 Hvala za pojasnilo. Mirck111 saj sem napisala, da sem laik na tem področju :)