Tujina

Bo napis Vukovar zapisan tudi v cirilici?

Vukovar, 22. 12. 2012 16.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 1 min

Hrvaška stranka HSP zbira podpise pod peticijo, s katero želijo za deset let onemogočiti postavitev dvojezičnih tabel na območju Vukovarja, kjer živi okoli 35 odstotkov Srbov.

Vukovar
Vukovar FOTO: Reuters

Ob nedavni objavi izidov popisa na Hrvaškem se je izkazalo, da na območju Vukovarja živi okoli 35 odstotkov Srbov. To pa je že dovolj, da bi lahko v Vukovarju postavili dvojezične table, na katerih bi bila imena krajev zapisana tudi v cirilici.

Ker je to razjezilo nekatere prebivalce, je stranka HSP Anteja Starčevića začela zbirati podpise pod peticijo, s katero bodo zahtevali 10-letni moratorij na uvedbo dvojezičnosti.

Pravijo, da bodo peticijo izročili predsedniku parlamenta Josipu Leki, hkrati pa opozarjajo še, da je bil po mirni integraciji srbskega prebivalstva sprejet tudi 10-letni moratorij na služenje vojaškega roka za Srbe.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (21)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

kiki1978
23. 12. 2012 15.36
-1
vukovar mora padet.....to niso besede srbov ampak besede hrvaskih poveljnikov in podobno...lahko bi vam pisal tle nekaj dni za kaj se je slo-imel sem sorodnika v vukovarju ki je na koncu zginil in se danes se ne vr kje je..je pa blo tako da dokler so imeli v vukovarju dovolj streliva so se borili in to mesto tudi zelo dobro branili..ko so pa zaloge zacele sepat ni blo pomoci z strani hrvaske...tajni koridor je bil narejen in bi lahko dostavli vse zaloge,slo pa se je da so rabli eno jagnje za zrtvovat in pokazat svetu kaj se kao dogaja...lahko bi vam se govoril a rajsi ne..za vojno sta potrebna dva,in tudi blo je tako,sram pa je lahko nekatere hrvaske poveljnike ki se danes zivijo na slavi da so kao osvobodili hrvasko,a ne povejo da so hodili po svojih ljudeh,pustili da se dogaja kar se je dogajalo...in verjamte grde so se dogajale..
ljx
22. 12. 2012 18.14
+2
Zaenkrat lahko furajo mit in iluzijo,ampak dejstvo je da se Hrvati tja ne vračajo živeti.Ko bo nekega dneva vpliv NATA na tem območju oslabel,bodo pa Srbi spet zapeljali tanke proti Virovitici.
Dart Vejder
22. 12. 2012 18.29
+6
Vpliv Nata ne bo oslabel, dokler iz tega planeta ne naredijo McZemlje
joezzz
22. 12. 2012 17.55
+11
Mamo mi v SLO madžarske in italjanske table majo avstrijci slovenske table. Ja zaj pa je hud problem k morajo hrvati dat table v cirilici ???! Daj zresnite so veliko večji problemi kot te preklemane delitve na vaše in naše ! In oni grejo v Evropo ? problem so jim pa dvojezične table ?
Pepermint
22. 12. 2012 17.32
-7
tam je pred vojno živelo vsaj 50% srbov, pa so jih hrvati želeli izbrisati, tako kot srbe v Kninu. Potem so pa srbi pop... in mesto zravnali z zemljo.
Explainator
22. 12. 2012 17.35
+8
haha..noben ni hotel nikogarr zbrisat...srbom je šlo v nos, da je hrvaška enako kot slovenija postavila svoje republiške meje za državne...srbi v vukovarju so kar naenkrat bili v drugi državi..hrvaška je seveda imala po yugo ustavi možnost odepitve enako kot slovenija...to sta republiki tudi izkoristili.... samo kaj ko je milosevicev plan predvideval nekaj drugega, meddrugim tudi paravojaške skupine in posledično začetne napade v borovem selu, naselju in potem vukovar, vinkovci itd... če bi srbi dal mir, bi bilo vse v redu..noben jih ni hotel nikamor izgnat...tudi v sloveniji jih nismo izganjal, pa so nas napadli
Dart Vejder
22. 12. 2012 17.39
+3
vprašanje dvojezičnih tabel nima ne vem kake zveze z vojno, je pa res, da je vojna takoj vsem nek izgovor. Dejstvo je, da živi na ozemlju določen delež avtohtonega prebivalstva drugačnega porekla, kateremu je po vojni bilo ne glede na vse zagotovljeno določeno število pravic in to z najvišjim državnim aktom - Ustavo. To se sedaj ukinja.
tali?ni tom
22. 12. 2012 17.39
+4
koga so v sloveniji napadli?? par tovornjakarjev v medvedjeku! nikar primerjat petelinjenja pri nas z katastrofo tako v hrvaški,biosni in hercegovini kot ne nazadnje srbiji!
sonofoziris21
22. 12. 2012 17.41
+3
ja in kaj ce je zivelo 50% srbov? Poglej malo po internetu kdo je koga 1. Napadu in kaj se je SPLOH dogajal. SRBI so prvi napadli vukovar in so tam pobili veliko veliko hrvatov. Hrvati so bili takrat nemocni, ker niso imeli veliko orozja. Sprva je pomagala hrvaska policija ampak so vidl da jim nic nemorejo, so se tudi oni odmaknili. hrvaska je dobila pomoc od drugih drzav, torej dobili so orozja in vse potrebno, da so se lahko obranili. cez neki cajta je bla pa operacija Oluja(nevihta), ki so pa srbe streskal. vse se je nekako tako dogajalo, tako da ce mogoce kdo bolj to pozna naj me spodaj popravi. :)
Explainator
22. 12. 2012 17.47
+1
@waco...vzrok koga so napadli v sloveniji, ni pomembno...hotel sem izpostaviti, da so nas napadli, in niso imeli nikakršne pravice za kaj takega
Kunar
22. 12. 2012 21.25
+4
Problem je, da Hrvaški Srbi niso smeli voliti na Hrvaškem plebiscitu o odcepitvi leta 1990/91. Srbov pa je takrat bilo na hrvaškem okoli 600 000.(na področjih srbske krajine seveda)
Explainator
22. 12. 2012 17.25
+3
če se spomnimo posnetkov vukovarja, bi bilo normalno ne samo to, da nebi bilo dvojezičnih tabl, ampak da srb nebi smel vstopiti v mesto še vsaj 100 let, tako kot nemc ni smel v kragujevac
Dart Vejder
22. 12. 2012 17.28
+6
Ja, ker so po defaultu čisto vsi ljudje srbskega porekla, ki so tam živeli in še živijo hudičevo seme, ki ne bi smelo tam živet in so zagotovo uničili vsaj malo mesta, al kako?
Explainator
22. 12. 2012 17.30
-3
ne, seveda pa sem malo pretiraval...glede tabel pa bi jim lahko bil nek opomin
Dart Vejder
22. 12. 2012 17.35
+6
Mislim, da Hrvaška zelo veliko naredi za zavednost svojih državljanov. Če spremljaš njihove državne medije (mislim na televizijo) boš verjetno opazil, da jih preveva domoljubje, kakršnega ne vidiš povsod. Mislim, da se zato na Hrvaškem živeči Hrvati veliko ljudem zdijo malo 'ubrisani' glede domoljubja, ukinitev dvojezičnih tabel pa k zavesti naroda ne bi bistveno prispevala, le tam živečim manjšinam bi odvzela ustavno zagotovljene pravice in jim posredno dajala vedeti, da bodo za njo vedno druorazredni državljani. Posamične krivce za vojne zločine je treba poiskat in kaznovat (tudi lastne), spravljanje na manjšine pa je nedopustno.
ateistek
22. 12. 2012 17.02
+12
ne razumem...če zakon to predvideva, zakaj potem zbiranje podpisov proti?
sonofoziris21
22. 12. 2012 17.54
-8
Res je. Srbi se tam strinjajo, hrvati pa ne. Tako je. Ta cirilica je itak kr ena kt kitajscina. :S
Dart Vejder
22. 12. 2012 17.58
+9
Ti veš, da so Hravti v preteklosti uporabljali glagolico? Pisavo, ki je nastala iz grške cirilice?
plavno9
23. 12. 2012 12.14
+5
sonofoziris ti si tut kr en pa smo usi tih ;))
Dart Vejder
22. 12. 2012 16.51
+11
'stranka HSP Anteja Starčevića' - Starčević je bil njen ustanovitelj, umrl pa je več kot 100 let nazaj. Največja ironija pri vsem pa je, da se trenutni predsednik desno usmerjene HSP imenuje Daniel Srb.