Slovenija

Vajgl: Se zavedate, kakšno škodo ste naredili svoji državi samo zaradi zadovoljstva, da osramotite kandidatko?

Bruselj, 07. 10. 2014 06.47 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Evropski poslanec Ivo Vajgl je poslal ločeni pismi slovenskim in hrvaškim kolegom, v katerih je zelo kritičen zaradi njihovega odnosa do Bratuškove. Vprašanje hrvaške kolegice o prepevanju komunističnih pesmi je označil za nizkotno potezo, ravnanje slovenskih kolegov pa za nepatriotično, slaboumno in skrajno neodgovorno.

Odzivi na nastop Alenke Bratušek kot kandidatke za evropsko komisarko so zelo kritični. Prihodnji predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker njenega nastopa sicer za zdaj ne komentira, saj čaka na oceno odborov, ki sta jo zaslišala. Nato bo o njej razpravljal z vodstvom Evropskega parlamenta.

Junckerjeva predstavnica Natasha Bertaud je tudi zanikala govorice, da naj bi Juncker oz. njegov kabinet po zaslišanju Bratuškove že govoril s slovenskim premierjem Mirom Cerarjem. Kot je zatrdila, "na tej stopnji ne išče nobenih načrtov B".

Erjavec: Z zaslišanjem Bratuškove si gotovo nismo utrdili ugleda v EU

Zunanji minister in prvak DeSUS Karl Erjavec obžaluje, da je nastop Bratuškove izpadel "tako, kot je", še bolj pa mu bo žal, če bomo izgubili "prestižno mesto podpredsednika komisije za področje energetike". "Včeraj gotovo nismo utrdili ugleda v EU," je dejal. "Lahko smo videli in spremljali prenos, vsak si lahko ustvari svoje mnenje," je povedal.

Vprašanje novega kandidata za evropskega komisarja oz. nadaljnjih potez v primeru zavrnitve Bratuškove je po Erjavčevih besedah odločitev vlade. S tem je odgovoril tudi na vprašanje, ali pričakuje, da bi v tem primeru Juncker izbiral med drugima dvema kandidatoma, ki jih je prejšnja slovenska vlada poslala na izbiro poleg Bratuškove – Erjavcem in evropsko poslanko Tanjo Fajon.

Karl Erjavec
Karl Erjavec FOTO: Miro Majcen

NSi zaslišanje ocenil za polomijo, kritični tudi v ZL

V koalicijski SD so za zdaj bolj skopi z izjavami. Če bo Evropski parlament njeno kandidaturo zavrnil, po mnenju vodje poslanske skupine SD Matjaža Hana to za ugled Slovenije ne pomeni nič dobrega.

V NSi so zaslišanje ocenili kot polomijo. Menijo, da utegne potrditev Bratuškove po polomiji zmanjšati ugled evropskih institucij tako v Sloveniji kot v drugih evropskih državah. NSi zato poziva Cerarjevo vlado, naj Bratuškovo odpokliče in zamenja z bolj kompetentnim oziroma strokovnim kandidatom ali kandidatko.

V stranki ZaAB, ki ji predseduje Bratuškova, se na vprašanja v zvezi z zaslišanjem ne odzivajo.

Kritičen je bil tudi vodja poslancev ZL Luka Mesec, ki je ocenil, da je Bratuškova očitno neprimerna za mesto evropske komisarke. Po njegovem mnenju je odgovarjala precej posplošeno in nedorečeno, veliko se je ponavljala, "tako da je bilo očitno, da je bila njena politična platforma narejena v parih dneh ali pa mogoče na letalu v Bruselj". V ZL predlagajo, da se člane Evropske komisije izbira demokratično, torej z volitvami, razmisliti bi bilo treba tudi o možnostih elektronske demokracije. Zdaj pa bi se, kot je dodal Mesec, Bratuškova že zaradi osnovne politične higiene morala umakniti. "Bratuškova ni problem sama po sebi, ona je simptom problematičnega sistema. Tokrat se moramo pogovoriti, kaj bo, ampak neko krpanje celotne problematične strukture verjetno ne bo pripeljalo do bistveno boljših rezultatov, kot jih imamo zdaj," je še dejal Mesec.

Za predsednika Energetske zbornice Slovenije Nika Martinca so bili odgovori Bratuškove preveč splošni in vsebinsko nekonsistentni. Odgovori sicer niso vsebovali trditev, ki bile netočne in neskladne z energetsko politiko EU, vendar pa je Bratuškova energetsko unijo opisala premalo podrobno in ob tem ni podala njenega cilja in načina delovanja. Zbornica s strani Bratuškove sicer do zdaj ni dobila nobenega povpraševanja za sodelovanje.

Tudi nekdanja evropska poslanka Romana Jordan je z nastopom Bratuškove nezadovoljna. Ocenila je, da je dobila številna vprašanja, kjer bi se lahko izkazala, a je v odgovorih "žal ostala pri svojih splošnih trditvah, ki jih je navedla že v začetnem nagovoru". Nekdanja evropska poslanka iz vrst SDS je ugotovila, da je navajala le številke, ki so v EU že sprejete ali pa so predlagane v dokumentih, ki so že v obravnavi. "Ni pokazala svoje vizije, prednostnih usmeritev in volje, da si bo zanje prizadevala. Ni izžarevala osebnostne moči in odločnosti, ki jo visoka politična funkcija v evropski birokraciji zahteva," je dodala Jordanova.

Juncker mora biti pripravljen ukrepati, da zagotovi integriteto svoje nove Evropske komisije, pa so poudarili v Transparency International in dodali, da to poudarjajo v luči polemik glede komisarske kandidatke, "ki je kot odhajajoča premierka po porazu na nacionalnih volitvah predlagala samo sebe". Bratuškovo so pozvali, naj umakne svojo kandidaturo za članico Evropske komisije, če bo protikorupcijska komisija ugotovila, da je pri predlaganju same sebe zlorabila svoj položaj.

Vajgl kritičen do slovenskih in hrvaških kolegov

Evropski poslanec Ivo Vajgl je poslal ločeni pismi slovenskim in hrvaškim kolegom, v katerih je zelo kritičen zaradi njihovega odnosa do Bratuškove.

Ivo Vajgl - 2
Ivo Vajgl - 2 FOTO: Damjan Žibert

V pismu hrvaškim kolegom piše, da tudi sam nikakor ni bil zadovoljen z njenim nastopom, a obenem poudarja, da blatenje sosednje države, njenih ljudi in običajev – kot je večinsko pozitiven odnos do antifašizma in upora v času narodnoosvobodilnega boja – ne bi smelo biti sprejemljivo in običajno.

Osebno nikdar ne bi uporabil argumenta prepevanja ustaških pesmi kot korektnega pokazatelja javnega razpoloženja na Hrvaškem. Precej dobro poznamo drug drugega in verjamem, da je bolje, da si vzajemno pomagamo pri posredovanju pozitivne slike o nas svetu. To potrebujemo. Ivo Vajgl

Povod za Vajglovo pismo je vprašanje o prepevanju komunističnih pesmi, ki ga je v ponedeljek na zaslišanju Bratuškove zastavila evropska poslanka iz Hrvaške Dubravka Šuica iz vrst desnosredinske Evropske ljudske stranke (EPP). To vprašanje je bilo po njegovem mnenju zastavljeno na podlagi argumentov, ki so jih "servirali" slovenski člani EPP. "Šuica je bila očitno spodbujena k temu, da postavi to vprašanje, in se je potem na skrajno primitiven način režala," je dejal Vajgl.

Slovenske kolege pa sprašuje, ali se zavedajo, kakšno škodo so storili svoji državi, samo zaradi zadovoljstva, da so osramotili svojo kandidatko. "To je nepatriotično, slaboumno in skrajno neodgovorno dejanje," je bil kritičen. Ob tem izpostavlja, da zaslišanje slovenske kandidatke "ni bila promocija, kakršno bi si v Sloveniji želeli ob takšni priložnosti", in da verjame, da nihče izmed njih nima razloga za zadovoljstvo.

Ob tem Vajgl poudarja, da bi izbira kandidatke ali kandidata za najvišje položaje v mednarodnih institucijah morala biti izraz skupne skrbi za to, da bo naša država v svetu zastopana in predstavljena karseda kvalitetno in odgovorno, da torej strankarski in ideološki razlogi ne smejo biti odločilni dejavnik pri izbiri.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (3051)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Ku?ko pod pru?ko
07. 10. 2014 22.26
+1
Dons bi bil pa najraj Admin na Kurah. Cel dan bi se zabavu, pa še zaslužu bi!!!
RožleX
07. 10. 2014 22.25
+1
Požrešnost pri njej ne pozna meje...in to jo je pokopalo..zdej ji tut skret ne bodo dal za pucat...
Ku?ko pod pru?ko
07. 10. 2014 22.27
zvit kot presta
07. 10. 2014 22.24
+4
Vajgl, ni neumnega vprašanja. Neumen je lahko samo odgovor.
tonim69
07. 10. 2014 22.23
+4
Vajgl se sklicuje na moralo, Alenka pa prisega na oralo.
lnterReflections
07. 10. 2014 22.26
+1
Z oralo je prepričala Junckerja, da jo je predlagal.
lnterReflections
07. 10. 2014 22.23
-1
Vas zanima, zakaj v Sloveniji vlada dvoumje!? Eni so za kapitalizem, drugi za socializem, a v bistvu nikoli nismo imeli ne enega in ne drugega. V zgodovini človeštva so obstajale 3 vrste delitve lastništva. Korporativiem, kapitalizem in socializem. V korporativizmu je lastnik peščica ljudi. To so bil v srednjem veku cehi in fevdalne posesti, danes pa državna lastnina, tajkuni in multinacionalne korporacije. Kapitalizem pomeni, da je lastnina v lasti srednjega sloja, kar predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Socializem pa pomeni, da je lastnina vsa v lasti delavcev preko zadrug oz. kooperativ. Torej smo v letih 1945-90 imeli korporativizem in ne socializma. Niti danes nimamo ne socializma in ne kapitalizma, temveč korporativizem. V Sloveniji torej vlada dvoumje, ker večina ljudi vidi samo socializem in kapitalizem, v bistvu smo v Sloveniji veš čas imeli samo korporativizem, socializma in kapitalizma pa nikoli. Razlika je le v tem, da je v letih 1945-90 to obvladovala komunistična partija, danes pa politične stranke, multinacionalne korporacije in tajkuni. Dejansko bi morali socialisti in kapitalisti skupaj držati proti korporativistom, ne pa da se delimo med sabo. Pa dobro jutro!
nx01
07. 10. 2014 22.23
+6
Ivu bi odgovoril s protivprašanjem: " Ali se AB zaveda kakšno sramoto je povzročila Sloveniji samo zato, ker se tako brezobzirno grebe za odlično plačano službo?"
Ku?ko pod pru?ko
07. 10. 2014 22.22
+4
Madona, madona, največje Kučanove zvezde ... Pahor, Golobič, Kresalovka, Džankovič, Bratuškura in zdej še Cmerar!!!
RožleX
07. 10. 2014 22.24
+3
A čmo zmetat gor vse kar nam je voluhar zbrisu.....?
tonim69
07. 10. 2014 22.22
+3
A kdo mogoče ve, v kateri stranki je trenutno Vajgl?
Verbena
07. 10. 2014 22.26
..kaj ti vem..a ni bil v LDS, pol v Zares..zdej je kandidiral na listi Desusa, če je član pa ne vem !!
lotmerzanec
07. 10. 2014 22.27
Ja na Karlovi listi je kandidiral za Evro poslanca!! Prejšnji mandat pa na Golobičevi!! Obrače se kot piha veter everčki iz EU niso za stran vrečt!!
pravicnez.
07. 10. 2014 22.22
+4
Vajgl, a ste se vprašali, kako je ona nas osramotila zaradi lastnih interesov???
Porito_Bahorini
07. 10. 2014 22.22
+2
In ravno Vajgl lahko komu soli pamet)))))))
belaovca
07. 10. 2014 22.26
tebi sigurno....z grobo soljo za ceste....
King_of_Gonzo
07. 10. 2014 22.22
+3
levaki gredo počas v propad :D
1airbus
07. 10. 2014 22.25
+1
belaovca
07. 10. 2014 22.27
ja...v četrtek gre eden trajno na dob....
kleopatra-1
07. 10. 2014 22.21
+3
Ko bi bila AB dovolj pametna, bi poslancem lepo razložila, da Bandiera rossa ni komunistična pesem ampak osvobodilna in bi bil mir. Ampak žal je res nesposobna.
gram.
07. 10. 2014 22.23
+1
al pa bi rekla da je bla pankerka včasih pa je pela od pankrtov..
Porito_Bahorini
07. 10. 2014 22.23
ja, ja.. "osvobodilna"))) Poštene, zavedne Slovence ste "osvobodili" premoženja in življenja!
dekra
07. 10. 2014 22.20
+3
bruselj naprošam da mi podeli državljanstvo kosova, slovenski potni list pa vrnem na najbližjo upravno enoto
kleopatra-1
07. 10. 2014 22.23
to bo Kosovo odločalo, ne Bruselj. Dvomim, da bi ti kar podarili državljanstvo, treba si ga je zaslužit
Xit
07. 10. 2014 22.25
za eno ledvico dobis poleg drzavljanstva se priznan plagiat diplomske, magistrske in doktorske naloge:)
belaovca
07. 10. 2014 22.27
encijandupli
07. 10. 2014 22.19
+5
1. Kar je: Gospod Vajgl nismo več SFRJ, da bi vi diktirali Hrvaškim "kolegom"! Ker so zdaj Evropski prijatelji- kolegi, ne pa vaši YU tovariši kolegi. Čisto prav so ravnali, ter obenem hvala jim! 2.Kar je: Vprašanje ni bilo nizkotno, ampak je bilo nizkotno obnašanje Bratuškove in naše tranzicijske levice v Stožicah! 3. Kar je: Skrajni čas je da se v Sloveniji ustanovijo KOMUNE ZA ODVAJANJE OD KOMUNIZMA, ker jih nekateri krvavo rdeče potrebujejo! Mislim, da bi z lahkoto dobili Evropska sredstva za njihovo realizacijo.
antiXfashizmXeuXgso
07. 10. 2014 22.23
Mislim, da bi ti rabil obiskat kako komuno za odvajat od encijana. Sicer pa, glej, Slovenije nikdar ne boste naredl klerofašistične, kljub temu, da so se že vaši predniki trudil, zdej se pa še vi.
zvit kot presta
07. 10. 2014 22.19
+4
Te dni pa res ni prijetno biti slovenski levičar. Moje sožalje tovariši in tovarišice.
kleopatra-1
07. 10. 2014 22.25
-2
edina prava levica v SLO je tista, ki jo vodi Luka Mesec. Vse ostalo je mafija. Torej levičarji tu nimamo nič, smo od vsega začetka proti samoimenovanju, pa tudi za premierko je ni nihče volil
antiXfashizmXeuXgso
07. 10. 2014 22.26
-1
V bistvu se motiš; neoliberalci niso nikdar bili levičarji. na slovenskem političnem prostoru že dolgi ni levice, med seboj se pa dajeta dve desnici in sicer konzervativna in (neo)liberalna.
antiXfashizmXeuXgso
07. 10. 2014 22.26
-1
dekra
07. 10. 2014 22.19
+3
od bruslja zahtevamo nova državljanstva katerekoli članice, sramota biti slovenec je enostavno prevelika
Ku?ko pod pru?ko
07. 10. 2014 22.19
+5
Kva pa prav rektor Univerze v Murglah, prof. dr. Milan Kučanović???
c00kies
07. 10. 2014 22.18
+8
A se ta stric Vajgl sploh vpraša kdaj, kakšna sramota je naša celotna vlada? Sramota za nas državljane in za ves svet. Groza vas je gledati dragi politiki, še večja groza vas je poslušati in prenašati iz dneva v dan. Samozagledani, egocentrični človečnjaki brez moralnih in etničnih vrednot. Kako vas ni sram, da imate preko 200k ljudi na robu preživetja in se ne zzavzamete za lasten narod, ki mu obljubljate že več kot desetletje ugodno življenje. Samo pohlep po denarju in osebnih dobičkih vas je skupaj. S takšnim pristopom ne boste nikoli in nikdar soustvarjali energetske Evrope. Sedaj pa se povrh še obtožujete kdo je kriv za ta fiasko. Sami ste krivi, čisto vsak izmed vas in nihče drug. Nihče ni ustavil komisarke na poti v Bruselj in ji nalil čistega vina. Ne jamrajte sedaj in kažite s prsti na druge. Postavite se pred ogledalo in sedaj iztegnite kazalce. To kar ste in še boste dobili od sosedov pa je grenkoba, ki si jo več kot zaslužite. Če vam že lasten narod ne more dokazati kako nesposobni ste, vam bodo pa vsi ostali. Dragi poltiki, pa kdo vas sploh lahko še gleda? Ste se kdaj vprašali to? Nesposobni ste eno 2 milijonsko državo voditi, kako ste lahko sploh pomislili, da imate mesto v EU? Škoda besed, ker tak nihče več ne bere. -.-
McClain
07. 10. 2014 22.17
+3
kdor v tem nastopu najde kancek uspesnosti je milo receno cuden. Zgleda, Vajgl, da je Slovenija edini poligon za prodajanje taksne megle. In zgleda da so zaenkrat se kupci zanjo. Da se pa vam tako zafrcugne da zagovarjate tole marioneto, si pa pri vasi politicni kilometrini res ne bi nikoli mislil. A kot vas je ze Pozar razkrinkal, da doma nabijate eno v evropskem parlamentu pa povsem drugo (doma levicar, v Evropi se med letom v Bruselj spremeni v liberalca) tako nam bo pocasi vsem jasno da ste zelo blizu nivoja vcerajsnje kandidatke. Skoda, ste imeli potencial...
BungeeYadah
07. 10. 2014 22.16
Joj kok je Suzana lepa tlele... ;-)