Tujina

FOTO in VIDEO: Preiskava črnih skrinjic iz ponesrečenih vlakov ne kaže na tehnično okvaro

Bad Aibling, 10. 02. 2016 07.32 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min

Reševalci so na kraju ene najhujših železniških nesreč v Nemčiji našli truplo še zadnjega pogrešanega potnika. Končno število žrtev nesreče, v kateri sta čelno trčila potniška vlaka, je 10 mrtvih. Življenja poškodovanih niso več v nevarnosti. Po prvih ugotovitvah naj bi nesreči botrovala človeška napaka. Aktivnosti preiskovalcev so v teku.

Več videovsebin
  • Iz SVETA: Potnik opisal tragično trčenje vlakov
    01:59
    Iz SVETA: Potnik opisal tragično trčenje vlakov
  • Iz 24UR: Nesrečo zakrivila človeška napaka?
    02:31
    Iz 24UR: Nesrečo zakrivila človeška napaka?

Dan po tragični nesreči na jugu Bavarske se delo preiskovalcev nadaljuje. Potem ko so včeraj oblasti poročale o desetih mrtvih, je po poročanju nemških medijev tiskovni predstavnik policijske uprave v Rosenheimu sporočil, da so reševalci odkrili še enajsto truplo. A policija se je kasneje popravila in sporočila, da število žrtev ostaja deset, da pa res nikogar več ne pogrešajo. Slednje so ugotovili, potem ko so ponovno preverili vse sezname potnikov in se je izkazalo, da so v torkovem kaosu naredili napako.

Ob tem je tiskovni predstavnik policijske uprave v Rosenheimu dodal še dobro novico: tudi med ranjenimi v bolnišnici ni nihče več v življenjski nevarnosti, zato so optimistični in verjamejo, da število mrtvih ne bo več naraslo. Več kot 80 ljudi je bilo sicer poškodovanih, od tega osemnajst huje. Po prvih ugotovitvah naj bi nesreči botrovala človeška napaka.

Preiskovalci so identificirali devet od desetih smrtnih žrtev nesreče. Gre za moške, stare med 24 in 60 let. Med njimi so tudi obe vlakovodji in inštruktor enega od njiju. Enega od vlakov naj bi namreč upravljal strojevodja, ki se je še učil, ob njem pa je bil tudi inštruktor.

Trčenje vlakov na Bavarskem - 1
Trčenje vlakov na Bavarskem - 1 FOTO: AP

Vlaka zasebne družbe Meridian, s katerima je upravljala bavarska deželna železniška družba BOB, hčerinska družba koncerna Transdev, sta se zaletela s hitrostjo 100 kilometrov na uro, je povedal nemški zvezni minister za transport Alexander Dobrindt. Trčila sta ravno v slabo preglednem ovinku, tako da strojevodji nista mogli videti, kaj jima prihaja nasproti.

Kako sta se vlaka lahko znašla na istem tiru, še ni znano. Za zdaj je jasno le, da je prišlo do "odmika v voznem načrtu", po katerem bi se morala vlaka srečati v kraju Kolbermoor, sosednjem kraju od Bad Aiblinga, je povedal notranji minister bavarske deželne vlade Joachim Herrmann.

Odsek je bil po besedah ministra Dobrindta opremljen z varnostnim sistemom, ki začne avtomatično zavirati vlak, če se znajde na nepravem tiru oz. če prevozi rdečo luč. Ta sistem naj bi bil v času nesreče aktiviran, zakaj ni deloval, pa še ni jasno.

Več bodo vedeli, ko bodo preverili tudi tri "črne skrinjice" z vlakov, je povedal minister. Dve so že pregledali, tretje pa še vedno niso pridobili iz razbitin vlakov.

Policija je danes zanikala poročanje medijev, da je usodno napako zakrivil vlakovni dispečer, ki naj bi izključil sistem, da bi vlaku, ki je zamujal, omogočil nadoknaditi izgubljeni čas.

Prvi dve črni skrinjici ne kažeta na tehnično okvaro

Nemški zvezni minister za transport Alexander Dobrindt je poudaril, da je analiza nesreče zelo težka brez zapisovalnika poteka poti vlaka, ki je podoben tistemu v letalih. Dosedanja analiza podatkov, ki so jih pridobili iz dveh črnih skrinjic, ki so ju našli že v torek, pa po njegovih besedah ne kaže, da bi nesrečo zakrivila tehnična napaka ali pa napaka pri varnostnem sistemu na tračnicah in vlaku, ki naj bi preprečeval možnost tovrstnih nesreč.

Vendar pa to ne prejudicira tega, kar bo na koncu pisalo v poročilu, je še opozoril minister Dobrindt in dodal, da še vedno ni jasen vzrok nesreče.

Po poročanju nemških medijev naj bi se preiskovalci nagibali bolj k ugotovitvam, da je trčenju botrovala človeška in ne tehnična napaka, je potrdil tudi neimenovani vir blizu preiskavi.

Tožilstvo naj bi sicer uradno preučevalo možnost človeške napake, tehnične okvare ali pa kombinacije obojega.

Motorna vagona zagozdena, en vlak iztiril, več vagonov prevrnjenih

Do trčenja vlakov je nekaj pred sedmo uro zjutraj prišlo na odseku proge med krajema Holzkirchen in Rosenheim v bližini kraja Bad Aibling okoli 60 kilometrov južno od Münchna. Motorna vagona obeh vlakov sta se zagozdila med seboj, en vlak je iztiril, več vagonov pa se je prevrnilo.

V času nesreče je bilo v obeh vlakih okoli 150 potnikov. K sreči pa na vlakih ni bilo nobenih šolarjev, saj imajo na Bavarskem počitnice ob pustu.

Na kraj nesreče so že nekaj minut po trčenju prihitele številne reševalne ekipe. Sodelovalo naj bi skoraj 700 reševalcev, gasilcev in drugih. Pri prevozu poškodovanih v bolnišnice so si pomagali tudi s številnimi reševalni helikopterji, ki jih je Nemčiji ponudila tudi sosednja Avstrija. Veliko lažje poškodovanih pa so oskrbeli kar na kraju nesreče.

Območje nesreče si je ogledal tudi Dobrindt, ki je na izredni novinarski konferenci izrazil veliko pretresenost. "Težko si predstavljamo, da so takšne nesreče možne tudi pri nas," je dejal minister in pohvalil delo številnih reševalcev na terenu. Dejal je še, da gre za "hude trenutke v zgodovini nemškega železniškega prometa".

Posnetki nesreče iz zraka - 1
Posnetki nesreče iz zraka - 1 FOTO: AP

Pretresenost ob nesreči sta izrazila tudi nemška kanclerka Angela Merkel in predsednik bavarske deželne vlade Horst Seehofer, ki bo prizorišče tragedije obiskal v sredo.

Nemške politične stranke so zaradi nesreče odpovedale tradicionalne prireditve ob pepelnični sredi na Bavarskem, s katerimi se konča pustovanje. Najprej so jih odpovedali na Bavarskem vladajoči krščanski socialisti (CSU), nato pa tudi socialdemokrati (SPD), liberalci (FDP), Zeleni in Levica.

Vladajoči krščanski demokrati (CDU) so odpovedali zborovanje v Demminu v zvezni deželi Mecklenburg-Pomorjansko, ki naj bi se ga udeležila Merklova.

Na Bavarskem trčila vlaka - 2
Na Bavarskem trčila vlaka - 2 FOTO: AP

Odstranjevanje razbitin bo trajalo več dni

Predstavnik upravljavca nemških železnic, Deutsche Bahna, Klaus-Dieter Josel, je navedel, da na 37-kilometrskem odseku doslej niso imeli nobenih težav. Zadnjič so ga preverili pred nekaj tedni. Odsek bo zdaj zaradi nesreče zaprt predvidoma več dni, so še povedali na novinarski konferenci v Bad Aiblingu.

Odstranjevanja razbitin, za kar bodo potrebni veliki žerjavi, se bodo namreč lotili v sredo in bo trajalo več dni.

To je najhujša železniška nesreča v Nemčiji po letu 2011, ko je v trčenju tovornega vlaka s potniškim pri kraju Oschersleben v deželi Saška-Anhalt umrlo deset ljudi. Na Bavarskem pa tako hude nesreče vlakov ni bilo že od leta 1975, ko je v trčenju dveh hitrih vlakov umrlo 41 ljudi.

Najhujša nesreča v Nemčiji po drugi svetovni vojni se je sicer zgodila leta 1998 na progi med Münchnom in Hamburgom, ko je pri kraju Eschede iztiril hitri vlak ICE. Tedaj je umrl 101 človek, 88 pa je bilo poškodovanih.

  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (49)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

majorb
11. 02. 2016 18.28
ja kje je pa še bila firma kaj kriva, ponavadi so delavci, manj kot so plačani večjo krivdo nosijo
ficfiric 1
11. 02. 2016 08.32
-1
Waw....10mrtvih....cista katastrofa...a bo to zdej 1mesc na prvi strani? Ko se mi belcki mal prekotalimo so same senzacije..
Uporabnik113189
10. 02. 2016 21.34
+2
Huda nesreča, mnogo mrtvih, črne skrinjice brezhibne, nikjer nobenega krivca, vlaka pa s polno hitrostjo čelno, strojevodje brez moči, varnostni roboti in mehanizmi zatajili. Situacija me spominja na Slovenijo zadnjih 25 let. Same nesreče, krivcev pa ni..
majorb
10. 02. 2016 15.49
+2
ČE BI SE TO NAM ZGODILO BI ŠE NEKAK RAZUMEL PROGA IZ AVSTROOGERSKE, STARI VLAKI, PROGA ZANIČ, IPD, AMPAK MODERNIM NEMCEM, TO PA JE RES SUMLJIVO
olpop
10. 02. 2016 13.15
+6
Islamisticni napad, vlada ne priznava zaradi trenutne politike z imigranti. Plus druga teorija da so za tem služba BND, ker lider Bavarske se je sestal s Putinom v Moskvi in bil za odstranitev sankcij, plus je velik kritik Merklove. V glavnem zelo sumljive okoliščine nesreče
JosipBrozDrugi
10. 02. 2016 19.14
-4
ficfiric 1
11. 02. 2016 08.34
+1
Canislupus....men se zdi da ima stalin prste vmes...mi je prslo na uho..
Naveli?anec
10. 02. 2016 13.15
+7
LAhko smo ponosni, v 15tih minutah nam je uspelo dosežt prepoved komentiranja. Naslednjič se moramo še bolj potrudit in sesut sistem v 10tih minutah.
korintos23
10. 02. 2016 13.23
+1
korintos23
10. 02. 2016 12.13
+8
A ni malo čudno da sta ob tako precizni nemški tehniki oba vlaka odpeljala iz postaj eden drugemu nasproti?
kurimebolac
10. 02. 2016 12.23
+1
če strojevodja narobe razume ukaz prometnika ali prometnik pokliče napačni vlak je to čist enostavno ker ima v kabini vsak vlak ročico ki dovoljuje vožnjo mimo rdečega signala po ukazu..
korintos23
10. 02. 2016 12.50
+2
A ti misliš da tam gor še imajo prometnike? Saj pri nas so še samo na večjih postajah! Vlak z vgrajeno avtostop napravo mimo rdeče luči ne more priti!!!
kurimebolac
10. 02. 2016 12.52
+2
Vedno so prometniki, ali so navadni kjer je postaja krajevno zasedena ali pa so daljinsko vodene, kar opravlja progovni prometnik za navadno 3 postaje, zato pa imajo radijske kanale da se po progi preklaplja ker pokriva vsak del drugi progovni prometnik. Tako da prometnike imajo 100% samo so progovni in ne zasedajo posamezne postaje. Ker se vozna pot ne more postavljati sama..
korintos23
10. 02. 2016 12.54
+5
In ta prometnik lahko istočasno odpelje dva vlaka iz različnih postaj enega proti drugemu naproti po istem tiru?
kurimebolac
10. 02. 2016 12.55
-1
ne, lahko je postavljeno imel za enega poklical je pa po pomoti drugega in je drugi mislil da gre lahko v isti odsek, običajno se v praksi ne javljajo z št. vlaka kar pomeni da dostikrat lahko pokliče prometnik napačen vlak pa niti ne ve
kurimebolac
10. 02. 2016 13.01
+0
Imaš pa prav da če bi en strojevodja recimo zaspal in prevozil rdečo luč bi ga avtostop naprava ustavila na relaciji par 10m kar bi sprožilo alarm pri prometniku, in bi ustavil drugi vlak takoj! Tukaj pa tega ni bilo tako da sta ta dva vlaka šla mimo po ukazu ali pa je bila signalnovarnostna naprava v okvari, kar pa lahko izločimo če so povedali da je šlo za človeško napako.
korintos23
10. 02. 2016 13.07
+1
Ko vlak odpelje iz ene postaje proti drugi a lahko potem iz te druge postaje odpelje vlak in mu signal pokaže zeleno?
kurimebolac
10. 02. 2016 13.10
+3
ne, to se ne more zgoditi, eden od njiju je definitivno šel čez rdečo luč, ker so SV naprave v medsebojni odvisnosti.
korintos23
10. 02. 2016 13.11
+6
In avtostop ga ni zaustavil!?! Počakajva na uradno pojasnilo!
korintos23
10. 02. 2016 13.12
+6
In vsi pogovori so posneti tako da ne bo težko odkriti kaj se je dejansko zgodilo!
kurimebolac
10. 02. 2016 13.13
+0
Ja saj ti pravim da je lahko razumel da gre lahko preko rdečega signala, ker ima na pultu komandnem ročico ki dovoljuje vožnjo mimo rdečega singala po ukazu, seveda je vse zabeleženo, točno vejo kaj je blo smao iščejo na koga uvaliti krivdo najbolj. Vsak vlak ima 3 ročice, eno za potrditi vsak signal ki ni zelen, drugače te ustavi avtostop, potem ročico za razrešitev restriktiv in avtostopa ter ročico za vožnjo po ukazu, kar podere signalni znak in avtostop napravo.
Aleš Stremljan
10. 02. 2016 15.37
-1
virus majo naložen v sistemu če je siemensov čip so to kitajci integreral gor, mal poglejta računalniške članke
tron3
10. 02. 2016 11.48
+3
Kako fajn za PopTv, še cel teden bodo premlevali to novico, ter se naslanjali na nesreči drugih!!!
JANZELJ
10. 02. 2016 11.32
+2
A so našli pasoš zopet??? :)))
Ramzess
10. 02. 2016 11.28
+2
Kakšen naslov, kot da bi kaj skrivali, ... in od kod jim seznam potnikov, to ni letalo, pa še pri teh delajo napake, ko ne upoštevajo, da ne letalo ne pridejo vsi, ...
Ramzess
10. 02. 2016 11.22
-6
Motorna vagona, ... je kaj se je zgodilo z lokomotivama. Saj slednji termin ni tako napačen.
pepe007
10. 02. 2016 11.46
+5
Lokomotiva je tisti aktivni del vlaka, ki nima potnikov. Tu pa je po mojem mišljeno, da gre za vagone z motorjem in so v takem vagonu tako strojevodja kot tudi potniki. Temu navadno ne rečemo lokomotiva, čeprav vleče vlak.
korintos23
10. 02. 2016 12.15
+5
Motorni vlak-motornik, ima lasten pogon, lokomotiva pa vleče ali potniški ali tovorni vlak!
tron3
10. 02. 2016 11.09
+11
Spiegel zapiše, da je teta Gela izgubila stik z realnostjo, kar drugače pomeni, da se ji že meša!!!
korintos23
10. 02. 2016 12.12
+9
tron3
10. 02. 2016 12.37
+6
kori po zadnjih slikcah lepih njenih sodeč, zelo slabo zgleda, že ve da so ji šteti dnevi!!!
korintos23
10. 02. 2016 12.52
+7
Nič več ne govori o poceni delovni sili, strokovnjakih in veliki gospodarski rasti! Kako je je, neka kazen pa mora biti saj je ona zelo dosti pripomogla k takemu stanju!
Aijn Prenn
10. 02. 2016 09.52
+9
Poskusite si predstavljati kako bodo izgledale nesreče vlakov, ki vozijo 400 ali 500km/h!??
jesenvoyo
10. 02. 2016 09.49
+6
Razumeti je, da tudi v primeru storjene napake človeka do trčenja ne bi smelo priti. Gre torej za napako in nedelovanje varnostnega sistema, kar je priznali ali ne dokaj nenavadno.
Aijn Prenn
10. 02. 2016 09.56
+15
Varnostni standard na železnicah gre nekako tako: Rdeč semafor za strojevodjo. Če ne reagira in ga prevozi, se sproži avtomatsko zaviranje preko induktivnega senzorja na tirih. Strojevodja, ki pa je napravil to napako, gre na neke teste in morda tudi na disciplinsko.. za zadnje nisem prepričan. Nekaj se jim je močno zalomilo, to je dejstvo. Ali se je zgodilo s pomočjo koga od zunaj, pa pove preiskava.
Ramzess
10. 02. 2016 11.24
-1
V tem primeru sta oba mrtva, ... oba strojevodja, ... to bo malo otežilo preiskavo, ... le kateri bo žrtveno jagnje.
Aijn Prenn
10. 02. 2016 12.08
+4
Tu strojevodje sploh ni mogoče kriviti za karkoli. ker, če bi varnostni sistemi delovali, bi nobeden od njiju te nesreče ne mogel povzročiti niti namenoma niti nehote.
kurimebolac
10. 02. 2016 12.19
+2
To ni čisto res, saj je lahko krivo to da je prometnik pustil normalno en vlak da gre v odsek in je imel vozno pot postavljeno, potem pa poklical napačen vlak ker v praksi se malokdo oglasi z številko vlaka in prometnik ne preverja.. Ter mu dal dovoljenje za vstop v naslednji odsek, kar pomeni da strojevodja lahko prevozi rdeči signal po ukazu za kar ima ročico na komandnem pultu.. V luki koper in ob uvozu v ljubljano dobivaš nenehno fonograme za vožnjo mimo rdečih signalov ki so neuporabni ker so vlaki predolgi.. Sicer pa vejo že točno kaj je blo krivo samo mutijo, ker se na železnici vse, čisto vse snema in beleži..
Aijn Prenn
10. 02. 2016 12.30
+0
Vidim, da si insajder.. Kakšna je "kazen" za strojevodjo, ki brez ukaza prevozi rdeč signal?
kurimebolac
10. 02. 2016 12.45
+4
Ja običjano pride policija in inšpekcija oz komisija za izredne dogodke ter pihaš pa kri daš etc.. se preveri kaj je blo ter navadno sledi disciplinska, če si povročil pa sranje da se je kdo poškodoval, beri izgubil ud ali izgubil življenje pa govorimo o 5+ let zaporne kazni, pri materialni škodi krije običajno, ker je vse zavarovano, podjetje škodo, dobiš pa da ti pri plači vlečejo sproti nek % da si kaznovan. Ampak odvisno pravim od stanja izrednega dogodka, v praksi se to izredno redko zgodi, se pa tudi pojavlja da se strojevodja umakne nazaj, za rdečega kar sicer ne sme brez premikača na sklepu vlaka ampak včasih se dogovorijo z mobiteli kar se ne snema, če ni bilo kakšnih posledic.
Aijn Prenn
10. 02. 2016 12.57
+1
dartford
10. 02. 2016 09.23
+7
Lahko bi tu zaprli komentarje, ne pa da so zaprti vedno tam, kjer je trenutno najbolj aktualno....
Lope
10. 02. 2016 09.28
+6
Ni potrebno zapirat komentarjev, le Moderator naj opravi svoje delo in izbriše neprimerne, žaljive in komentarje, ki se ne nanašajo na članek.
Zatarra
10. 02. 2016 09.20
-9
Takšna nesreča ni naključje, je le opozorilo, "nežen" namig. Edina "človeška napaka", ki jo jaz vidim, je obisk premierja dežele Bavarske Horsta Seehoferja pri svojem kolegu Putinu v Moskvi pred nekaj dnevi ...
štrekeljc
10. 02. 2016 09.55
+8
Načeloma imaš prav, na tem svetu ni slučajev in če so, so programirani. Ampak to lahko pojasni, zakaj varnostni sistem ni deloval ne pa tega, zakaj se vsaj eden od strojevodil ni držal voznega reda.
Aijn Prenn
10. 02. 2016 09.59
+8
Dvomim, da je držanje voznega reda na železnicah v rokah strojevodje. V manjši meri že, v glavnem pa o poteku prometa odloča centrala..
križnagorc
10. 02. 2016 08.31
+22
Takšnih stvari ni kulturno komentirati.
Lope
10. 02. 2016 09.06
+25
Kulturno je samo izraziti sožalje in sočutje do ljudi, ki so bili udeleženi v tej tragediji in do njihovih svojcev seveda.
slovenc59
10. 02. 2016 09.22
+37
Tudi ni kulturno predvajat reklam ob takih tragičnih nesrečah !